Αυτοκινητιστικά νέα

Δε με λες μάστορα, το χαρτόνι το έχεις για όταν χαλάει το ερκοντίσιο;;
Χμ....
Βάζουμε χαρτόνι εκεί για να μην φαίνονται τα προσωπικά μας είδη..
Τα γυφτάκια στις αφετηρίες καιροφυλακτούν .........
 
Δεν θα πήγαινε ποτέ το μυαλό μου εκεί. Δουλειά και η δικιά σας ρε φίλε...

να σου περιγράψω "περιστατικό" για να καταλάβεις μέχρι που πάει το μυαλό τους και τι σκαρφίζονται ;;

είμαι σε φανάρι (με ίδιο τύπο Λ/Φ όπως της φωτό) και έρχεται στο (ανοιχτό) παράθυρο η γυφτοπούλα.. (καμιά 10ριά ετών)..

περνάει το χέρι μέσα από το ανοιχτό παράθυρο , ανοίγει την παλάμη και με ρωτάει "πόσα είναι αυτά κύριε γιατί δεν ξέρω";;

στην παλάμη πρόλαβα να δω 2 νομίσματα.. ένα 2ευρω και ένα 20λεπτο..

"γκλανγκ" , κάτι πέφτει από την παλάμη της στο ταμπλό του οχήματος και αρχίζει να "μυξοκλαίει" , -Ωχ κύριε μου έπεσε, σε παρακαλώ δώσε μου ένα ίδιο γιατί δεν έχω άλλο και θα με σκοτώσει η μάνα μου.....

μια ματιά στην παλάμη και βλέπω μόνο το 20λεπτο...

έλα μου όμως που είμαι 2κάναλος και τα αφτιά/ακοή μου ΔΕΝ ξεγελιούνται με τέτοιες κουτοπονηριές.....

αγριεμένος με την σκατόφατσά μου της λέω -έριξες το πετραδάκι και νομίζεις ότι θα σου δώσω 2ευρω ;;; πάρε δρόμο μη σε αρχίσω στις γρήγορες !!

πριν τελειώσω την κουβέντα είχε εξαφανιστεί...

μετά σκέφτομαι...,, μα τι γρήγορες κινήσεις έκανε το π...κι, ούτε πρόλαβα να δω πως και τι... για πότε εξαφάνισε το 2ευρω με τα δάκτυλα, άφησε μόνο το 20λεπτο και πετραδάκι ούτε που είδα ότι είχε... αστραπή σκέτη !!

μετά στην αφετηρία βρήκα το πετραδάκι... "να σου ..... για φάρα" :mad: ... πόσα παππούδια θα την "πατήσουν" και θα της δώσουν 2ευρω..... :mad:
 
Στα mercedes το έχει πολλά χρόνια αυτό. Πλέον έχουν προσθέσει και διασταυρωσεις, off ramps κλπ.

Πάντως για εμένα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι στο σταματα ξεκίνα. Εάν δεν περιμένεις πολλή ώρα σταματημένος τελείως, παραμένει στο ready state και κάνει τη δουλειά τελείως αυτόνομα.

Αν σταματήσεις περισσότερο στη κίνηση θέλει resume για να συνεχίσει, αλλά και πάλι, δεν ασχολείσαι πρακτικά.
Το δοκίμασα και εγώ. Σταματά κανονικά αλλά σε βάζει να πατήσεις ένα κουμπί Resume για να ξεκινήσει από το φανάρι και να φύγει κανονικά μετά από πλήρη στάση.

Ενώ το τιμόνι δεν θα το εμπιστευόμουν με τίποτα ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, το adaptive cruise control δουλεύει απίστευτα καλά. Έχει και 2 ρυθμιστικά που το επηρρεάζουν, ένα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και δεύτερον έμμεσα ανάλογα με το στυλ οδήγησης πόσο γρήγορα να πάει να κολλήσει στον μπροστινό σου οπότε βρίσκεις πραγματικά μια ρύθμιση που νιώθεις άνετος.
 
Το δοκίμασα και εγώ. Σταματά κανονικά αλλά σε βάζει να πατήσεις ένα κουμπί Resume για να ξεκινήσει από το φανάρι και να φύγει κανονικά μετά από πλήρη στάση.

Ενώ το τιμόνι δεν θα το εμπιστευόμουν με τίποτα ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, το adaptive cruise control δουλεύει απίστευτα καλά. Έχει και 2 ρυθμιστικά που το επηρρεάζουν, ένα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και δεύτερον έμμεσα ανάλογα με το στυλ οδήγησης πόσο γρήγορα να πάει να κολλήσει στον μπροστινό σου οπότε βρίσκεις πραγματικά μια ρύθμιση που νιώθεις άνετος.
To δοκίμασα και σε ταξίδι το προηγούμενο ΣΚ προς Αραχωβα και δούλεψε σχεδόν άψογα σε τιμόνι & adaptive cruise control, τοσο στην εθνικη (με ταχυτητες εως 130 χλμ) και στο επαρχιακο δικτυο.
Στο επαρχιακό δίκτυο μια-δύο φορές δεν μπορούσε να διαβάσει τις αχνές διαγραμμίσεις και το σύστημα ειδοποίησε έγκαιρα.
Πολύ ξεκούραστος τρόπος οδήγησης, αλλά φυσικά πάντα με τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στον δρόμο.
 
To δοκίμασα και σε ταξίδι το προηγούμενο ΣΚ προς Αραχωβα και δούλεψε σχεδόν άψογα σε τιμόνι & adaptive cruise control, τοσο στην εθνικη (με ταχυτητες εως 130 χλμ) και στο επαρχιακο δικτυο.
Στο επαρχιακό δίκτυο μια-δύο φορές δεν μπορούσε να διαβάσει τις αχνές διαγραμμίσεις και το σύστημα ειδοποίησε έγκαιρα.
Πολύ ξεκούραστος τρόπος οδήγησης, αλλά φυσικά πάντα με τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στον δρόμο.
Αυτό ακριβώς Τάκη. Στις ευθείες/ανοικτές καμπές και με πιο πάνω μια χαρά δουλεύει. Όπως είπα πχ βγαίνοντας από το τούνελ στην Αττική Οδό για να πιάσεις την Περιφερειακή του Υμηττού, αν πας με το όριο που είναι 60 λίγο μετά την κάμερα μια χαρά στρίβει. Αν πας παραπάνω, απλά δεν μπορεί να ακολουθήσει ακόμη και με σούπερ διαγράμμιιση. Σε επαρχειακό είναι τρελός μπελάς οι κακές διαγραμμίσεις.

Ξεκούραστο όσο τίποτα, αλλά επίσης βαρετό όσο τίποτα.

Για να καταπολεμίσω τη βαρεμάρα προσπαθούσα να κάνω χειροκίνητα διαχείριση της μπαταρίας :P
Πέρναγα σε full hybrid mode με διατήρηση της μπαταρίας σε μεγάλες ανηφόρες, πήγαινα μόνο ηλεκτρικά σε κατηφόρες/ευθείες κλπ.
 
  • Haha
Reactions: takisot
Να μου το δώσει κανείς στην Πατρών Πύργου να βάλω το αυτόματο να δούμε πόσα χιλιόμετρα θα κάνει πριν πέσει στο χαντάκι;
Drive in θα τα κάνει κάτι σπίτια και μαγαζιά που υπάρχουν στην άκρη του δρόμου!
 
Να μου το δώσει κανείς στην Πατρών Πύργου να βάλω το αυτόματο να δούμε πόσα χιλιόμετρα θα κάνει πριν πέσει στο χαντάκι;
Drive in θα τα κάνει κάτι σπίτια και μαγαζιά που υπάρχουν στην άκρη του δρόμου!
να πάρεις δικό σου για να το ρίξεις στο χαντάκι... :LOL:
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
Να μου το δώσει κανείς στην Πατρών Πύργου να βάλω το αυτόματο να δούμε πόσα χιλιόμετρα θα κάνει πριν πέσει στο χαντάκι;
Drive in θα τα κάνει κάτι σπίτια και μαγαζιά που υπάρχουν στην άκρη του δρόμου!
Μπα, αν κρίνω από τη συμπεριφορά του δικού μου στους καρόδρομους προς Αράχωβα, μια χαρά θα τα πάει αρκεί να μην τρέχεις πολύ.
 
Τελευταία φορά που πήγα, επειδή στήνουν το δρόμο (πάλι), έχει και παλιές και καινούργιες διαγραμμήσεις.
Κάποιες πάνε σωστά, άλλες σε στέλνουν σε κορίνες, άλλες κάνουν drive in κάποιο κτίριο παραδίπλα.
Προβλέπω να βγάζει μήνυμα "πάρε το τιμόνι, παραιτούμαι".
Θα δω πάλι το πάσχα τι γίνεται.
 
  • Haha
Reactions: takisot
Τελευταία φορά που πήγα, επειδή στήνουν το δρόμο (πάλι), έχει και παλιές και καινούργιες διαγραμμήσεις.

Κάπου πήρε το αυτί μου ότι αυτή τη φορά τον στήνουν σωστά, ισχύει; Έχω χρόνια να περάσω από κει, στο χωριό κατεβαίνω πλέον από την άλλη μεριά (Τρίπολη - Μεγαλόπολη), που κατά το μεγαλύτερο μέρος του είναι πλέον τζιτζί.
 
Για να καταπολεμίσω τη βαρεμάρα προσπαθούσα να κάνω χειροκίνητα διαχείριση της μπαταρίας :p
Πέρναγα σε full hybrid mode με διατήρηση της μπαταρίας σε μεγάλες ανηφόρες, πήγαινα μόνο ηλεκτρικά σε κατηφόρες/ευθείες κλπ.

Το πιο efficient για PHEV στις δικές μου δοκιμές πάντως Γιώργο είναι το ανάποδο. Να χρησιμοποιείς τη μπαταρία στα ανηφορικά κομμάτια ώστε στα κατηφορικά μετά να μπορείς να κάνεις και regen με πολλά KW.
 
Κάπου πήρε το αυτί μου ότι αυτή τη φορά τον στήνουν σωστά, ισχύει; Έχω χρόνια να περάσω από κει, στο χωριό κατεβαίνω πλέον από την άλλη μεριά (Τρίπολη - Μεγαλόπολη), που κατά το μεγαλύτερο μέρος του είναι πλέον τζιτζί.

Έχω να πάω κάτι μήνες, η πρόσβαση γενικά είναι χειρότερη από πριν (ναι, γίνεται και αυτό) αλλά φαίνεται να προχωράνε οι εργασίες.
 
Το πιο efficient για PHEV στις δικές μου δοκιμές πάντως Γιώργο είναι το ανάποδο. Να χρησιμοποιείς τη μπαταρία στα ανηφορικά κομμάτια ώστε στα κατηφορικά μετά να μπορείς να κάνεις και regen με πολλά KW.
Αυτό που λες ισχύει αν η μπαταρία είναι γεμάτη και ξεκινάς με ανηφόρα και ξέρεις ότι μετά θα φορτίσεις από κατηφόρα.
Κατηφορικά ότι mode και αν έχεις κάνει ανάκτηση. Στο δικό μου έχω 45-70 κμ αυτονομία ηλεκτρική κατά μέσο όρο. Όμως σε μεγάλες ανηφόρες η κατανάλωση είναι τεράστια (πχ ήμουν Καθαρά Δευτέρα Τζουμέρκα. Στην ανηφόρα μετά τον Άραχθο θα ανέβαινε η κατανάλωση άνετα σε 30 kWh/100 km. Άναψα τη μηχανή εκεί και δεν χρειάστηκε να ξαναμπεί σε λειτουργία). Αν σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση ή σε μεγάλα ανηφορικά τμήματα πάω full hybrid έχω φτάσει να έχω σβηστή τη μηχανή για 100+ κμ.
Επίσης η αυτονομία πέφτει όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Ναι μπορώ να πάω 130+ μόνο με ρεύμα, αλλά η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη και τελειώνει γρήγορα η αποθηκευμένη ενέργεια. Οπότε κρατάω την μπαταρία για τον επαρχιακό.

Αυτά που συζητάμε γιατί έχουμε χρόνο και βαριόμαστε θα είναι το αντικείμενο των αλγορίθμων βελτιστοποίησης των μελλοντικών οχημάτων όταν θα ξέρουν και θα λαμβάνουν υπόψη κλίσεις, όρια ταχύτητας, κίνηση κλπ για τη ρύθμιση των παραμέτρων του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
 
Μπα, αν κρίνω από τη συμπεριφορά του δικού μου στους καρόδρομους προς Αράχωβα, μια χαρά θα τα πάει αρκεί να μην τρέχεις πολύ.
Τελικά που φόρτισες;
 
Τελικά που φόρτισες;
Ουσιαστικά, λίγο στον ξενώνα που είχε έναν 11/22 Incharge (με χρέωσε 18 Ευρώ για 46 kWh).
Έκανα και μια δεκάλεπτη στάση στο πήγαινε στον Σειριο να δοκιμάσω τους δωρεάν ταχυφορτιστες αλλά ήμουν ακόμα γεμάτος (πήγε από το 86% στο 100%).
 

Πολύ χοντρικά η Waymo έχει κάνει 50.000.000 χλμ από το 2020 και έχει εμπλακεί σε 60 σοβαρά ατυχήματα τα οποία περιλαμβάνουν αερόσακο ή τραυματισμό. Στις 19/1 έγινε το πρώτο δυστύχημα στην ιστορία με εμπλοκή πλήρως αυτόνομου και χωρίς οδηγό οχήματος. Αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία ΔΕΝ έφταιγε καθώς ένα συμβατικό όχημα εμβόλισε σταματημένα αυτοκίνητα σε φανάρι. Στα περισσότερα περιστατικά το όχημα ακολουθεί τον ΚΟΚ και το ατύχημα οφείλεται σε παραβιάσεις των άλλων.