Αυτοκινητιστικά νέα

Μετά από 5 Renault, ξεκινώντας με το ηρωικό Renault 5 του 1982 και φτάνοντας στο Captur του 2022, έχω πει ποτέ ξανά Renault. Δεν είναι οι κινητήρες το πρόβλημα, αν και πάντα έθαβαν τα αυτοκίνητα τους με την πρώτη εκδοση να είναι στη καλύτερη περίπτωση οριακά επαρκής (Laguna του 1996, καταπληκτικο design, κινητήρας 1800 να βγάζει λιγότερα από 100 άλογα). Είναι τα απολύτως αναξιόπιστα ηλεκτρικά τους και η γενικότερη ποιότητα, κάτω του μετρίου.

Βέβαια διαβάζοντας τα όσα έγραψε ο φίλος παραπάνω για αυτοκίνητα άλλης κατηγορίας και τιμής, με κάνουν να απορώ ποιον κατασκευαστή μπορείς να εμπιστευτείς πια.
 
Δυστυχώς το έχασα το τρένο με τις επιδοτήσεις, έληξαν 12/24, οπότε πλέον πληρώνει κάποιος φουλ τιμή, γλιτώνεις μόνο τέλη ταξινόμησης.
Μπορω να φορτίσω στο σπίτι με σουκο, απλώς από άποψη ασφάλειας δεν ξέρω, μην πάρω καμία φωτιά, γιατί ο πίνακας του σπιτιού είναι λίγο παλιός, από το 2008.

Σε κινέζο byd εδώ κυκλοφορούν μεγάλα αυτοκίνητα, το seal συνήθως, για κάποιο λόγο τα μικρά δεν έχουν πέραση οπότε δεν έχω και feedback από κανέναν γνωστό.
με σουκο φορτιζεις με 2kw, το οποιο ειναι αντιστοιχο ενος βραστηρα ή πιστολακι για μαλλια. Θελω να πιστευω οτι οταν βαζετε πιστολακι για να στεγνωσετε τα μαλλια σας, δεν παιρνετε φωτια ;)
Αν σκεφτοσουν για wallbox που δινει ισχυ 7-11kw, ναι, θα επρεπε να ελεγξεις την καλωδιωση, αλλα για τα 2kw δεν νομιζω οτι υπαρχει ζητημα.
 
  • Like
Reactions: Βασίλης Α.
με σουκο φορτιζεις με 2kw, το οποιο ειναι αντιστοιχο ενος βραστηρα ή πιστολακι για μαλλια. Θελω να πιστευω οτι οταν βαζετε πιστολακι για να στεγνωσετε τα μαλλια σας, δεν παιρνετε φωτια ;)
Αν σκεφτοσουν για wallbox που δινει ισχυ 7-11kw, ναι, θα επρεπε να ελεγξεις την καλωδιωση, αλλα για τα 2kw δεν νομιζω οτι υπαρχει
Στο εξοχικό που δεν εχω βάλει wallbox, φορτίζω από σουκο. Οταν μετά από αρκετές ώρες τη βγάζω από την πρίζα, τα σιδεράκια ζεματανε. Αυτό σημαίνει πως αναπτύσσεται μεγάλη θερμοκρασία. Εάν η ασφάλεια της πριζασ δεν είναι μεγάλη και τα καλώδια 2,5 υπάρχει πιθανότητα να λιώσουν και να προκληθεί ακόμη και φωτιά.
 
Στο εξοχικό που δεν εχω βάλει wallbox, φορτίζω από σουκο. Οταν μετά από αρκετές ώρες τη βγάζω από την πρίζα, τα σιδεράκια ζεματανε. Αυτό σημαίνει πως αναπτύσσεται μεγάλη θερμοκρασία. Εάν η ασφάλεια της πριζασ δεν είναι μεγάλη και τα καλώδια 2,5 υπάρχει πιθανότητα να λιώσουν και να προκληθεί ακόμη και φωτιά.
Άνοιξε την πρίζα και βεβαιώσου ότι είναι σφιχτά βιδωμένα τα καλώδια, πριν προχωρήσεις σε οποιαδήποτε άλλη επισκευή.
 
  • Like
Reactions: Σεραφείμ
Μετά από 5 Renault, ξεκινώντας με το ηρωικό Renault 5 του 1982 και φτάνοντας στο Captur του 2022, έχω πει ποτέ ξανά Renault. Δεν είναι οι κινητήρες το πρόβλημα, αν και πάντα έθαβαν τα αυτοκίνητα τους με την πρώτη εκδοση να είναι στη καλύτερη περίπτωση οριακά επαρκής (Laguna του 1996, καταπληκτικο design, κινητήρας 1800 να βγάζει λιγότερα από 100 άλογα). Είναι τα απολύτως αναξιόπιστα ηλεκτρικά τους και η γενικότερη ποιότητα, κάτω του μετρίου.

Βέβαια διαβάζοντας τα όσα έγραψε ο φίλος παραπάνω για αυτοκίνητα άλλης κατηγορίας και τιμής, με κάνουν να απορώ ποιον κατασκευαστή μπορείς να εμπιστευτείς πια.
Kανέναν δεν μπορείς να εμπιστευτείς, είναι τι θα σου κάτσει και θέμα τύχης, δεν σημαίνει ότι επειδή θα πάρεις ακριβό αμάξι από πιο premium εταιρία δεν θα έχεις θέματα, το αντίθετο, στα ακριβά Brands μάλιστα ότι σου χαλάσει το πληρώνεις χρυσό ενώ είναι και πιο δύσκολο να βρεις και πιο φτηνά ανταλακτικά. Για τα ηλεκτικά δεν άστα, αν μου βρεις εταιρία που να πας με κλειστά μάτια και να μην έχεις θέματα σε αυτό το κομμάτι γράψε μου!!!
 
Λυπάμαι που το λέω αλλά πλέον το Νο1 κριτήριο μου για αγορά αυτοκινήτου θα είναι τα χρόνια εγγύησης.
Τραγικό κριτήριο, αντί να κοιτάμε ποιο αμάξι μας κάνει κλικ.😢
 
Μετά από 5 Renault, ξεκινώντας με το ηρωικό Renault 5 του 1982 και φτάνοντας στο Captur του 2022, έχω πει ποτέ ξανά Renault. Δεν είναι οι κινητήρες το πρόβλημα, αν και πάντα έθαβαν τα αυτοκίνητα τους με την πρώτη εκδοση να είναι στη καλύτερη περίπτωση οριακά επαρκής (Laguna του 1996, καταπληκτικο design, κινητήρας 1800 να βγάζει λιγότερα από 100 άλογα). Είναι τα απολύτως αναξιόπιστα ηλεκτρικά τους και η γενικότερη ποιότητα, κάτω του μετρίου.

Βέβαια διαβάζοντας τα όσα έγραψε ο φίλος παραπάνω για αυτοκίνητα άλλης κατηγορίας και τιμής, με κάνουν να απορώ ποιον κατασκευαστή μπορείς να εμπιστευτείς πια.
Έχοντας ζήσει πολλά χρόνια με ένα Renault Megane Classic 1600cc, και σχεδόν αλλα τόσα με ένα Scoda Fabia 1600cc TDI μπορώ να πω ότι όλες οι εταιρείες τα ίδια σκ@τ@ είναι. το Μεγκάν έβγαζε τις ζημιές του, αλλά οι επισκευές ήταν σχετικά προσιτές, έχουμε καταφέρει να το διατηρούμε σε λειτουργία ως δεύτερο αυτοκίνητο για κοντινές αποστάσεις μετά απο σχεδόν 30 χρόνια. Το Scoda της υποτίθεται αξιόπιστης VW το αγόρασα με βλάβη στο δυναμό, το πήγα 2 φορές στο σέρβις μέσα στην εγγύηση και ω του θαύματος δε βρέθηκε ποτέ βλάβη. Όταν παρήλθε η εγγύηση, μόνο τότε μου το σφύριξαν ότι θέλει αλλαγή το δυναμό (1200ευρώ). Όλα αυτά εδώ στη Γερμανία που ζω... Μετά το σκάνδαλο Dieselgate το 2014/15 η Scoda πέρασε βελτιωμένο λογισμικό και από τότε το φίλτρο καυσαερίων χαλούσε κάθε 18 μήνες (800 ευρώ ανά αλλαγή). Tα καλύτερα μου τα κράτησε για το τέλος: Αυτό το καλοκαίρι και αφού είχα παραγγείλει το Renault Clio χάλασαν το ρουλεμάν κινητήρα (350ευρώ) και ο ανεμιστήρας του κλιματισμού (αυτό δεν το διόρθωσα). Οπότε, αφού δε μπορούσα να αγοράσω Toyota λόγω τιμής ή ΚΙΑ (το Picanto ήταν πολύ μικρό για τις ανάγκες μας, το CEED πολύ μεγάλο) είπα να κάνω το κέφι μου με Renault. Αυτο τουλάχιστον ήταν στιλάτο...
 
Στο εξοχικό που δεν εχω βάλει wallbox, φορτίζω από σουκο. Οταν μετά από αρκετές ώρες τη βγάζω από την πρίζα, τα σιδεράκια ζεματανε. Αυτό σημαίνει πως αναπτύσσεται μεγάλη θερμοκρασία. Εάν η ασφάλεια της πριζασ δεν είναι μεγάλη και τα καλώδια 2,5 υπάρχει πιθανότητα να λιώσουν και να προκληθεί ακόμη και φωτιά.
Τα 2,5 καλώδια χρησιμοποιούνται στις λεγόμενες ενισχυμένες μπρίζες και έχουν 16αρα ασφάλεια αποκλειστικά δική τους.
Σε μια πιλοτή, γκαράζ, εξοχικό κλπ αποκλείεται να υπάρχουν 2,5άρια καλώδια σε κάποια εξωτερική μπρίζα.
99,99% είναι 1,5αρια μαζί με άλλες συσκευές στην ίδια ασφάλεια 10Α για αυτό και ζεστάθηκαν. Άνοιξε να την δεις. Κάνει μπαμ το 2,5 από το 1,5 πάχος.
Δεν ξέρω αν αντέχει φόρτιση ηλεκτρικού μια εγκατάσταση με 1,5 καλώδιο και 10Α ασφάλεια.
 
  • Like
Reactions: Σεραφείμ
Τα 2,5 καλώδια χρησιμοποιούνται στις λεγόμενες ενισχυμένες μπρίζες και έχουν 16αρα ασφάλεια αποκλειστικά δική τους.
Σε μια πιλοτή, γκαράζ, εξοχικό κλπ αποκλείεται να υπάρχουν 2,5άρια καλώδια σε κάποια εξωτερική μπρίζα.
99,99% είναι 1,5αρια μαζί με άλλες συσκευές στην ίδια ασφάλεια 10Α για αυτό και ζεστάθηκαν. Άνοιξε να την δεις. Κάνει μπαμ το 2,5 από το 1,5 πάχος.
Δεν ξέρω αν αντέχει φόρτιση ηλεκτρικού μια εγκατάσταση με 1,5 καλώδιο και 10Α ασφάλεια.
Ετσι ακριβώς είναι Τάσο. Παρόλα αυτά, εδώ κι έναν χρόνο, όταν χρειαστεί, έτσι φορτίζω. Θα ανοίξω την πρίζα όμως να δω εάν είναι ολα καλά.
 
Λυπάμαι που το λέω αλλά πλέον το Νο1 κριτήριο μου για αγορά αυτοκινήτου θα είναι τα χρόνια εγγύησης.
Τραγικό κριτήριο, αντί να κοιτάμε ποιο αμάξι μας κάνει κλικ.😢

Για εμένα, μεταξύ των εταιριών που μου αρέσουν τα αυτοκίνητα τους, το κύριο κριτήριο είναι οι χρηματοδοτήσεις με option αντικατάστασης στο πέρας τους. Το αυτοκίνητο ως περιουσιακό στοιχείο, έχει μόνο έξοδα και χάνει την αξία του μέχρι μηδενισμού.

Όποιος ανησυχεί για μηχανικές βλάβες, θα αγαπήσει τα ηλεκτρικά. Πρώτα θα καταρρεύσει όλο το υπόλοιπο και μετά θα χαλάσει κάποιος ηλεκτροκινητήρας.
 
Για εμένα, μεταξύ των εταιριών που μου αρέσουν τα αυτοκίνητα τους, το κύριο κριτήριο είναι οι χρηματοδοτήσεις με option αντικατάστασης στο πέρας τους. Το αυτοκίνητο ως περιουσιακό στοιχείο, έχει μόνο έξοδα και χάνει την αξία του μέχρι μηδενισμού.

Όποιος ανησυχεί για μηχανικές βλάβες, θα αγαπήσει τα ηλεκτρικά. Πρώτα θα καταρρεύσει όλο το υπόλοιπο και μετά θα χαλάσει κάποιος ηλεκτροκινητήρας.
Ισχύουν όσα λες, στην Ελλάδα προφανώς οι χρηματοδοτήσεις είναι το Α και το Ω για αγορά αυτοκινήτου. Επειδή έχουμε πελάτες στην δουλειά 2 αντιπροσωπίες αυτοκινήτων μας έλεγαν ότι πάνω από το 90% των Ελλήνων αγοράζει αυτοκίνητα με δόσεις κάτι που στην Ευρώπη δεν ισχύει σε αυτό τον βαθμό.

Για τα ηλεκτρικά για μένα δεν υπάρχει γυρισμός, από την στιγμή που βγήκαν ηλεκτρικά απλά δεν κοιτάς πίσω, τέρμα στις καμένες φλάτζες, ψυγεία, μπουζί, αντλίες, λάδια, μίζες κλπ. που μας βασανίζουν στα θερμικά...από μόνο του είναι αυτός λόγος να μην ξαναγοράσει κανείς αυτοκίνητο που καιει καύσιμα και αυτός είναι ο λόγος που θέλω να αλλάξω και το δεύτερο αμάξι μας με ένα ηλεκτρικό και να απαλλαγώ μια και καλή από τις βενζίνες.

Υ.Γ. Το αμάξι σαν αμάξι είναι η χειρότερη ''επένδυση'', την στιγμή που το αγοράζεις και το βάζεις μπροστά έχει χάσει ήδη ένα 20% της αξίας του και από εκει και πέρα μόνο πληρώνεις και πλήρώνεις και πληρώνεις χωρίς να έχει πάτο το βαρέλι και δεν είναι μόνο οι ζημιές/φθορές, βάλε και σημα κυκλοφορίας, ασφάλεια, Κτέο κλπ. Μην αναφέρω πόσα λεφτά μου το παίρνουν το Peugeot 308SW 6 ετών με μόλις 60.000 Χλμ και πόσα έδωσα να το αγοράσω καινούριο πριν 6 χρόνια, γιατί θα ξαναβάλω τα κλαματα!!
 
  • Like
Reactions: Φρα.Πε.
Το μόνο που με προβληματίζει σήμερα, είναι ότι το Leasing συνολικά ακριβαίνει με το χρόνο. Θεωρώ ότι το πιο πιθανό είναι η αβεβαιότητα για τη μεταπώληση των οχημάτων μετά το τέλος του συμβολαίου leasing. Αλλά πολλές "προσφορές" μόνο προσφορές δεν είναι και θέλει ψάξιμο για να βρεις κάτι που να έχει νόημα.
Επειδή το δεύτερο αυτοκίνητο κάνει κατά μέσο όρο ~240 κμ την εβδομάδα, δηλαδή πες 900 κμ το μήνα (τα σκ δεν κινείται αρκετά). Η πραγματική κατανάλωση στο κέντρο είναι ~9.6 l/100 km για τις διαδρομές που κάνει. Θέλει δηλαδή κάπου ~87 λίτρα βενζίνη το μήνα πες ~160 ευρώ. Ένα ηλεκτρικό για τις ίδιες αποστάσεις θέλει ~27 ευρώ. Η διαφορά είναι ~133 ευρώ το μήνα μόνο από καύσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι οι "προσφορές" που βρίσκω για Leasing φθηνών μικρών ηλεκτρικών (20-25.000 ευρώ) τελικά έρχονται στα ίδια χρήματα που έκλεισα το Kuga PHEV που είχε 52k λιανική, άρα κάτι δεν πάει καλά...
 
Σας διαβάζω όλους με ότι γράφετε χωρίς να λαμβάνω θέση γιατί θα γίνω λίγο (ίσως και πολύ) ακραίος (και δεν το θέλω).
Για αρχή θα ξεκινήσω με το ότι κανείς δεν μπορεί να πει σε κανέναν τι θα αγοράσει ή γιατί το αγόρασε. Προτάσεις μπορούν όλοι να κάνουν χωρίς να κρίνουν την όποια επιλογή.
Δεύτερον όποιος έχει την εντύπωση ότι υπάρχει αξιόπιστη εταιρεία στα πάντα κοιμάται βαθιά. Πολύ κιόλας! Από την στιγμή που από το γκάζι και το τιμόνι μέχρι και εγώ δεν ξέρω τι αποτελείτε από καλώδια , ολοκληρωμένα, τσιπάκια και λοιπά τέτοια "καλούδια" η αξιοπιστία πάει περίπατο. Θέματα έχουν ανεξεραίτως ΟΛΕΣ οι εταιρείες. Επίσης λόγω εκτεταμένης χρήσης ηλεκτρονικών θα μπει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς δυστυχώς έχουμε απωλέσει την δυνατότητα να αλλάξουμε εμείς κάτι.
Όποτε αφήστε κατά μέρος τα πάρε ιάπωνα , πάρε γερμανό , πάρε ηλεκτρικό και ο καθένας ας πάρει ότι του κάνει κέφι.
 
Το μόνο που με προβληματίζει σήμερα, είναι ότι το Leasing συνολικά ακριβαίνει με το χρόνο. Θεωρώ ότι το πιο πιθανό είναι η αβεβαιότητα για τη μεταπώληση των οχημάτων μετά το τέλος του συμβολαίου leasing. Αλλά πολλές "προσφορές" μόνο προσφορές δεν είναι και θέλει ψάξιμο για να βρεις κάτι που να έχει νόημα.
Επειδή το δεύτερο αυτοκίνητο κάνει κατά μέσο όρο ~240 κμ την εβδομάδα, δηλαδή πες 900 κμ το μήνα (τα σκ δεν κινείται αρκετά). Η πραγματική κατανάλωση στο κέντρο είναι ~9.6 l/100 km για τις διαδρομές που κάνει. Θέλει δηλαδή κάπου ~87 λίτρα βενζίνη το μήνα πες ~160 ευρώ. Ένα ηλεκτρικό για τις ίδιες αποστάσεις θέλει ~27 ευρώ. Η διαφορά είναι ~133 ευρώ το μήνα μόνο από καύσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι οι "προσφορές" που βρίσκω για Leasing φθηνών μικρών ηλεκτρικών (20-25.000 ευρώ) τελικά έρχονται στα ίδια χρήματα που έκλεισα το Kuga PHEV που είχε 52k λιανική, άρα κάτι δεν πάει καλά...

Ισχύει απόλυτα.
Το leasing είναι σε μια λογική "PHEV/BEV θα πάρουν, εταιρίες είναι, τους συμφέρει και θα τα πληρώσουν".
Υπάρχουν κατά καιρούς offer ωστόσο που συμφέρουν και τον ιδιώτη. Λ.χ. δείτε αυτό. Πρέπει να είναι 20-30% κάτω συνολικό κόστος από το balloon.
 
Τα 2,5 καλώδια χρησιμοποιούνται στις λεγόμενες ενισχυμένες μπρίζες και έχουν 16αρα ασφάλεια αποκλειστικά δική τους.
Σε μια πιλοτή, γκαράζ, εξοχικό κλπ αποκλείεται να υπάρχουν 2,5άρια καλώδια σε κάποια εξωτερική μπρίζα.
99,99% είναι 1,5αρια μαζί με άλλες συσκευές στην ίδια ασφάλεια 10Α για αυτό και ζεστάθηκαν. Άνοιξε να την δεις. Κάνει μπαμ το 2,5 από το 1,5 πάχος.
Δεν ξέρω αν αντέχει φόρτιση ηλεκτρικού μια εγκατάσταση με 1,5 καλώδιο και 10Α ασφάλεια.
Ένα καλώδιο 3x1.5 mm άνετα σηκώνει 10 Α, δεν έχει πρόβλημα αν δίνει από τον πίνακα σε 1 πρίζα μόνο.
Για 16Α θέλεις 3x2.5 mm και εδώ είναι πρακτικά το όριο της σούκο.
Με το 3x2.5 mm ίσως μπορείς να ανέβεις και μέχρι τα 20 Α - πρέπει να σου πει ηλεκτρολόγος γιατί παίζει ρόλο αν είναι σε εξωτερική ηλεκτρολογική σωλήνα ή κάτω από θερμοπρόσοψη.
Τυπικά για 32Α που είναι το μέγιστο για τους μονοφασικούς θέλεις 3x6mm.

To κόστος ανεβαίνει ανάλογα μόνο για το υλικό:
3x1.5: ~ 1 €/μέτρο
3x2.5: ~ 1.8 €/μέτρο
3x6: ~ 4 €/μέτρο

Στην αγορά παίζουν φορτιστές σούκο 10Α και 16Α, ενώ μετά παίζουν μονοφασικοί 32Α. Αρκετοί από τους τελευταίους μπορεί να περιοριστούν σε 20Α/24Α/25Α ενώ κάποιοι δίνουν και δυνατότητα ρύθμισης ανά 1 Α. Μπορούν να είναι wall boxes ή portable με πρίζες σαν την παρακάτω.
1765814205976.png
Βάσει κανονισμών τα wallbox απαιτούν αντικεραυνικά και άλλες προστατευτικές διατάξεις που αυξάνουν το κόστος πέρα του wall box. Οι φορητοί, επειδή δεν είναι μόνιμη εγκατάσταση πρακτικά θες μια τυπικά οκ εγκατάσταση με την παραπάνω πρίζα και ένα φορτιστή με CE κατά ελάχιστο και είσαι οκ.
Πάντως σούκο 16Α πια αγοράζεις με 80 ευρώ κινέζικο με τυπικές πιστοποιήσεις (νόμιμα δηλαδή να πωλείται στην ΕΕ) και 32Α με 160 ευρώ.

Λέω ευτυχώς που πέρισυ δεν έβαλα wallbox. Τώρα παίζω με τον με τον μαμά (που ήταν δωρεάν) στα 10Α και άνετα μπορώ να βάλω 16Α χωρίς να πειράξω τίποτα. Αν και όταν χρειαστώ τα 32Α θέλω καινούργιο καλώδιο και πρίζα. Ο υποπίνακας κλπ είναι όλα στημένα σωστά.
Από την άλλη σχεδόν πάντα όταν φορτίζω ο φορτιστής μένει πάνω κατά ελάχιστο 5 ώρες γιατί απλά δεν χρησιμοποιώ ενδιάμεσα το αυτοκίνητο. Ακόμη και με 16Α στο σπίτι πιστεύω ότι οι πλειονότητα είναι οκ στις φορτίσεις. Ακόμη και να γυρίσεις μεσάνυχτα και να φύγεις 7 το πρωί θα έχεις φορτίσει κάπου 25 kW που για καθημερινή χρήση είναι μια χαρά.

Αυτό που προτείνω σε όλους, ειδικά αν έχουν μια πρίζα και φορτιστή για σούκο, απλά να ζήσουν με αυτή την καθημερινότητα και να δουν πως αυτή εξελίσσεται. Αν βρίσκεις τον εαυτό σου να βρίζει ότι δεν είσαι φορτισμένος, ότι αργεί και μπορεί να μείνεις κλπ, τότε φυσικά πας για wall box. Αν όχι, πρέπει να σκεφτείς αν αυτό το κόστος θα αποσβεστεί ποτέ.