Αυτοκινητιστικά νέα

Παιδιά δεν ξέρω, αν κάτι έχω μάθει πολύ καλά στην ζωή μου είναι πως ο τσάμπας πέθανε χρόνια πρίν. Το "πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά" εξηγείται μόνο με δύο τρόπους
- Οι Κινέζοι συνειδητά θέλουν να εκμηδενίσουν τον ανταγωνισμό με δούρειους ίππους σε όλα τα καταναλωτικά προϊόντα μπαίνοντας μέσα.
- Τα ίδια τα προϊόντα είναι "σοφά" φτιασιδωμένα σκουπίδια.

Όχι απαραίτητα. Ίσως τα πράγματα να είναι πολύ πιο απλά, και για τον ίδιο λόγο που μια αλλαγή βρύσης στην Ελλάδα κοστίζει 50 ευρώ και στις ΗΠΑ 500, έτσι και ένα Xiaomi να κοστίζει το 1/4 από ένα παραπλήσιας ποιότητας Honda. Εξάλλου, αυτά που ξέραμε περί αθάνατων γιαπωνέζικων και ποιοτικών γερμανικών έχουν εκλείψει προ πολλού.
 
  • Like
Reactions: avpap and karamela
Παιδιά δεν ξέρω, αν κάτι έχω μάθει πολύ καλά στην ζωή μου είναι πως ο τσάμπας πέθανε χρόνια πρίν. Το "πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά" εξηγείται μόνο με δύο τρόπους
- Οι Κινέζοι συνειδητά θέλουν να εκμηδενίσουν τον ανταγωνισμό με δούρειους ίππους σε όλα τα καταναλωτικά προϊόντα μπαίνοντας μέσα.
- Τα ίδια τα προϊόντα είναι "σοφά" φτιασιδωμένα σκουπίδια.
Eίναι απλά τα πράγματα, θέλουν να αποκτήσουν μερίδια αγοράς και έτσι μπαίνουν επιθετικά με καλές τιμές, ότι έκαναν κάποτε οι Kia και η Ηyundai. Στο κάτω κάτω όλες οι Κινέζικες εταιρίες δίνουν και καλές εγγυήσεις και σε πολλές περιπτώσεις εγγυήσεις που δεν τις πλησιάζει ο ανταγωνισμός, οπότε για να κάνουν κάτι τέτοιο σκουπίδια δεν τα λες. Και το ξαναλέω επειδή είδα πολλά αμάξια τις τελευταίες 2 εβδομάδες η ποιότητα που αισθάνεσαι με τα Κινέζικα είναι ανέλπιστα καλή και ανώτερη από πολλά γνωστα Brands.
 
  • Like
Reactions: avpap
Όχι απαραίτητα. Ίσως τα πράγματα να είναι πολύ πιο απλά, και για τον ίδιο λόγο που μια αλλαγή βρύσης στην Ελλάδα κοστίζει 50 ευρώ και στις ΗΠΑ 500, έτσι και ένα Xiaomi να κοστίζει το 1/4 από ένα παραπλήσιας ποιότητας Honda. Εξάλλου, αυτά που ξέραμε περί αθάνατων γιαπωνέζικων και ποιοτικών γερμανικών έχουν εκλείψει προ πολλού.
Ίσως όμως και να μην είναι. Παραδοσιακά πάρα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και ειδικά από την Ιαπωνία, έχουν αποδείξει πως σέβονται τον πελάτη τους με αυτοκίνητα αξιόπιστα και χρηστικά, και ας μην είναι μέσα στην χλιδή (έχουν και τέτοια βέβαια). Δε νομίζω ξαφνικά να έστρεψαν προς την αισχροκέρδεια του απατεωνίσκου υδραυλικού.
 
Eίναι απλά τα πράγματα, θέλουν να αποκτήσουν μερίδια αγοράς και έτσι μπαίνουν επιθετικά με καλές τιμές, ότι έκαναν κάποτε οι Kia και η Ηyundai. Στο κάτω κάτω όλες οι Κινέζικες εταιρίες δίνουν και καλές εγγυήσεις και σε πολλές περιπτώσεις εγγυήσεις που δεν τις πλησιάζει ο ανταγωνισμός, οπότε για να κάνουν κάτι τέτοιο σκουπίδια δεν τα λες. Και το ξαναλέω επειδή είδα πολλά αμάξια τις τελευταίες 2 εβδομάδες η ποιότητα που αισθάνεσαι με τα Κινέζικα είναι ανέλπιστα καλή και ανώτερη από πολλά γνωστα Brands.
Αυτό είναι πιθανό, λείπει φυσικά το feedback χρόνων χρήσης.
 
Ίσως όμως και να μην είναι. Παραδοσιακά πάρα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και ειδικά από την Ιαπωνία, έχουν αποδείξει πως σέβονται τον πελάτη τους με αυτοκίνητα αξιόπιστα και χρηστικά, και ας μην είναι μέσα στην χλιδή (έχουν και τέτοια βέβαια). Δε νομίζω ξαφνικά να έστρεψαν προς την αισχροκέρδεια του απατεωνίσκου υδραυλικού.
Aξιόπιστη εταιρία που να αγοράζεις από εκει και να ξενοιάζεις δεν υπάρχει πλέον δυστυχώς....ότι και να πάρεις ρισκάρεις...
 
Aξιόπιστη εταιρία που να αγοράζεις από εκει και να ξενοιάζεις δεν υπάρχει πλέον δυστυχώς....ότι και να πάρεις ρισκάρεις...
Άλλο να μην ξεγνοιάζεις, και άλλο να ζεις με τον φόβο. Επέτρεψέ μου να θεωρώ ας πούμε de facto πιο αξιόπιστο ένα Toyota hilux από ένα Maxus.
 
  • Like
Reactions: FSword
Ίσως όμως και να μην είναι. Παραδοσιακά πάρα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και ειδικά από την Ιαπωνία, έχουν αποδείξει πως σέβονται τον πελάτη τους με αυτοκίνητα αξιόπιστα και χρηστικά, και ας μην είναι μέσα στην χλιδή (έχουν και τέτοια βέβαια). Δε νομίζω ξαφνικά να έστρεψαν προς την αισχροκέρδεια του απατεωνίσκου υδραυλικού.

Δεν ξέρω για εδώ τι γίνεται, αλλά στις ΗΠΑ τα μεσαία Nissan και Honda (πχ Accord, Altima, κλπ) δεν έχουν πλέον καθόλου τη φήμη του αξιόπιστου σκυλιού, άσε που τελικά ούτε καν είναι made in Japan. Δεν ξέρω αν τα φυλάνε αυτά για τις ακριβές θυγατρικές τους (λέγε με Acura/Infinity), αλλά αυτά που λέω δε μου γεμίζουν το μάτι. Τα γερμανικά πάλι με τις πλαστικουρες παντού, πόση πχιότητα να πουλήσουν πλέον, ό,τι τους δώσει το σηματάκι μόνο.

Νομίζω είμαστε απλά σε μια φάση όπου οι παραδοσιακοί κατασκευαστές κόψανε ταχύτητα γιατί νόμισαν ότι τους παίρνει, και οι Κινέζοι πατήσανε το γκάζι. Συμφωνώ ότι δεν έχουμε long term experience να δούμε σε τι κατάσταση θα είναι αυτά τα οχήματα σε 10 χρόνια, αλλά τελικά όλο και μικρότερο κομμάτι της αγοράς ενδιαφέρεται για τόσο μακρά χρήση, πλέον στον κόσμο του leasing και του δανεικού χρήματος τα αμάξια αλλάζουν στα 4-5 χρόνια.
 
  • Like
Reactions: avpap and karamela
Δεν ξέρω για εδώ τι γίνεται, αλλά στις ΗΠΑ τα μεσαία Nissan και Honda (πχ Accord, Altima, κλπ) δεν έχουν πλέον καθόλου τη φήμη του αξιόπιστου σκυλιού, άσε που τελικά ούτε καν είναι made in Japan. Δεν ξέρω αν τα φυλάνε αυτά για τις ακριβές θυγατρικές τους (λέγε με Acura/Infinity), αλλά αυτά που λέω δε μου γεμίζουν το μάτι. Τα γερμανικά πάλι με τις πλαστικουρες παντού, πόση πχιότητα να πουλήσουν πλέον, ό,τι τους δώσει το σηματάκι μόνο.

Νομίζω είμαστε απλά σε μια φάση όπου οι παραδοσιακοί κατασκευαστές κόψανε ταχύτητα γιατί νόμισαν ότι τους παίρνει, και οι Κινέζοι πατήσανε το γκάζι. Συμφωνώ ότι δεν έχουμε long term experience να δούμε σε τι κατάσταση θα είναι αυτά τα οχήματα σε 10 χρόνια, αλλά τελικά όλο και μικρότερο κομμάτι της αγοράς ενδιαφέρεται για τόσο μακρά χρήση, πλέον στον κόσμο του leasing και του δανεικού χρήματος τα αμάξια αλλάζουν στα 4-5 χρόνια.
Γενικά είναι πολύ δύσκολη περίοδος να πάρεις αυτοκίνητο:
- Αν έχεις αποφασίσει για ιδιοκτησία, λογικά πας για 5-7 έτη κατά ελάχιστο και ίσως και 10 χρόνια. Ακόμη και τα καλά full hybrid σήμερα καίνε 3.5-7.5 l/100 km με το χαμηλότερο στην πόλη και το μικρότερο στην ύπαιθρο. Για πρώτο/βασικό αυτοκίνητο δεν είναι κακή επιλογή. Για δεύτερο/αυτοκίνητο πόλης είναι μάλλον κακή επιλογή. Θες ένα οικονομικό ηλεκτρικό/plug-in hybrid που να μπορεί να βγάλει 10ετία χωρίς αλλαγή μπαταρίας και να μην χρειάζεται να πληρώνεις τις εξωφρενικές τιμές βενζίνης που θα έχουμε σε 5+ χρόνια λόγω ήδη θεσμοθετημένων φόρων άνθρακα κλπ.
- Αν έχεις αποφασίσει για Leasing, θεωρητικά δεν σε ενδιαφέρει το τι είναι το αυτοκίνητο, απλά τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά / plug-in δεν είναι αμελητέα, με τις εξολογιστικές δαπάνες που επιτρέπουν και το χαμηλό κόστος κίνησης. Χοντρικά έχεις 100 ευρώ το μήνα εξτρά για καύσιμο σε συμβατικό αυτοκίνητο (άντε 60-70 ευρώ για ενα καλό φουλ υβριδικό).
 
Δε θυμάμαι αν αναφέρθηκε, η BYD ανέβασε την εγγύηση της μπαταρίας από τα 160.000 χλμ στα 250.000 χλμ, συμπεριλαμβάνοντας και τα ήδη πουλημένα αυτοκίνητα. Αντίθετα μείωσαν την εγγύηση του ηλεκτροκινητήρα από τα 160.000 στα 150.000 χλμ - εκτός αν κάνω λάθος και ήταν πάντα 150.000.
 
Ίσως όμως και να μην είναι. Παραδοσιακά πάρα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και ειδικά από την Ιαπωνία, έχουν αποδείξει πως σέβονται τον πελάτη τους με αυτοκίνητα αξιόπιστα και χρηστικά, και ας μην είναι μέσα στην χλιδή (έχουν και τέτοια βέβαια). Δε νομίζω ξαφνικά να έστρεψαν προς την αισχροκέρδεια του απατεωνίσκου υδραυλικού.

Τα πάντα είναι σχετικά Νίκο.
Ναι, μπορεί να σου μαγκώσει το ηλεκτρικό κουρτινάκι της ηλιοροφής και να κάνει 800€ στη BMW. Εάν δεν έχει ηλεκτρικό κουρτινάκι η ηλιοροφή και έχει τη μοκέτα που τη κουνάς με το χέρι όπως θυμάμαι στα Honda, προφανώς δεν θα χαλάσει, γιατί δεν έχει κάτι να χαλάσει. Στο κινητήριο σύνολο τα ίδια, ο 1.8 της Toyota με τους 140 ίππους και το CVT, μπορεί να είναι πιο αξιόπιστος από τον B57 με τα 4 turbo της BMW, αλλά είναι το ίδιο πράγμα;

Για εμένα, δεν έχει να κάνει με το εάν σε σέβεται ο κατασκευαστής ή όχι, αλλά με το τι θέλεις από το αυτοκίνητο που αγοράζεις. Εάν ο σκοπός σου είναι να το κρατήσεις 25 χρόνια και στο μεσοδιάστημα να πληρώσεις τα λιγότερα δυνατά στο service, δεν θα πάρεις τα 4 turbo της BMW. Το γνωρίζεις πως θα έρθει η ώρα που θα σου πουν service για τα turbo 2500€.
 
  • Like
Reactions: karamela and avpap
Δεν ξέρω για εδώ τι γίνεται, αλλά στις ΗΠΑ τα μεσαία Nissan και Honda (πχ Accord, Altima, κλπ) δεν έχουν πλέον καθόλου τη φήμη του αξιόπιστου σκυλιού, άσε που τελικά ούτε καν είναι made in Japan. Δεν ξέρω αν τα φυλάνε αυτά για τις ακριβές θυγατρικές τους (λέγε με Acura/Infinity), αλλά αυτά που λέω δε μου γεμίζουν το μάτι. Τα γερμανικά πάλι με τις πλαστικουρες παντού, πόση πχιότητα να πουλήσουν πλέον, ό,τι τους δώσει το σηματάκι μόνο.

Νομίζω είμαστε απλά σε μια φάση όπου οι παραδοσιακοί κατασκευαστές κόψανε ταχύτητα γιατί νόμισαν ότι τους παίρνει, και οι Κινέζοι πατήσανε το γκάζι. Συμφωνώ ότι δεν έχουμε long term experience να δούμε σε τι κατάσταση θα είναι αυτά τα οχήματα σε 10 χρόνια, αλλά τελικά όλο και μικρότερο κομμάτι της αγοράς ενδιαφέρεται για τόσο μακρά χρήση, πλέον στον κόσμο του leasing και του δανεικού χρήματος τα αμάξια αλλάζουν στα 4-5 χρόνια.
Ετσι είναι, προσωπικά δεν έχω κρατήσει αμάξι πάνω από 6-7 χρόνια ποτέ, είναι νόμος ότι μετά από ένα σημείο και καταρέει εντελώς η μεταπωλητική του αξία άλλα και αρχίζεις να βάζεις το χέρι στην τσέπη για φθορές, ζημιές κλπ. Ηδη το αμάξι που λέμε τώρα να πάρουμε θα αντικαταστήσει αμάξι που είναι 6 ετών με 55.000 χλμ...ήδη για μένα θέλει άλλαγμα καθώς πάλιωσε, είναι στο όριο να αρχίσει σιγά σιγά να ζητάει λεφτά και ώρα να φεύγει. Οπότε δεν με νοιάζει αν ένα αμάξι έχει αντοχή 15-18 χρόνια καθώς δεν πρόκειται να το κρατήσω τόσο....θέλω απλά για 5-6-7 χρόνια να μην μου βγάζει σοβαρές ζημιές, αν το κάνει αυτό είμαι μια χαρά....τώρα αν κάποιος έχει σκοπό να κρατήσει αμάξι 25 χρόνια, ε τι να πω ας ψάξει να βρει ποιο είναι αξιόπιστο, σε πιο βρίσκεις εύκολα και οικονομικά ανταλλακτικά κλπ.
 
Αντρέα δεν διαφωνώ, εξάλλου άλλη μια παγκόσμια σταθερά (εκτός από τον θάνατο του τσάμπα). είναι πως οι καύλες πληρώνονται. Το θέμα μας όμως εδώ και μερικά ποστ δεν είναι αυτό, είναι πως με 23Κ παίρνεις αμάξαρο που σπέρνει. Ή μήπως όχι; Αυτό λέω εγώ τουλάχιστον.
 
Δε θυμάμαι αν αναφέρθηκε, η BYD ανέβασε την εγγύηση της μπαταρίας από τα 160.000 χλμ στα 250.000 χλμ, συμπεριλαμβάνοντας και τα ήδη πουλημένα αυτοκίνητα. Αντίθετα μείωσαν την εγγύηση του ηλεκτροκινητήρα από τα 160.000 στα 150.000 χλμ - εκτός αν κάνω λάθος και ήταν πάντα 150.000.
Στην πράξη ελάχιστοι ιδιώτες περνάνε τα 250.000 χλμ σε ένα αμάξι, εκτός αν έχουν σκοπό να το παντρευτούν για όλη την ζωή τους ή περνάνε την μισή ζωή τους στον δρόμο......ήδη τα 160.000 χλμ ήταν υπεραρκετά, άλλα τα 250.000 θα βοηθήσουν και στην μεταπωλητική αξία. Σε κάθε περίπτωση μια χαρά!!
 
  • Like
Reactions: avpap
Αντρέα δεν διαφωνώ, εξάλλου άλλη μια παγκόσμια σταθερά (εκτός από τον θάνατο του τσάμπα). είναι πως οι καύλες πληρώνονται. Το θέμα μας όμως εδώ και μερικά ποστ δεν είναι αυτό, είναι πως με 23Κ παίρνεις αμάξαρο που σπέρνει. Ή μήπως όχι; Αυτό λέω εγώ τουλάχιστον.
Δεν παίρνεις αμάξαρο που σπέρνει, άλλα παίρνεις ένα αμάξι που αν πας αλλού θες 27-28-30Κ για να πάρεις ότι σου δίνει ο Κινέζος με 23Κ. Παράδειγμα οδήγησα τις προάλες ένα καινούριο Toyota Yaris Cross της ξαδέρφης μου αξίας 25Κ...ένα αμάξι που πουλάει τρομερά....ε τι να πω....πλαστικούρα σε σημείο αηδείας, τα πάντα έτριζαν, επιδόσεις τις πλάκας, θορυβώδες, άνεση μετριότατη, κατανάλωση μέτρια, εξοπλισμός entry level...σαν σύνολο ένα αμάξι που δεν θα έπρεπε να κάνει πάνω από 16-17Κ και το πουλάνε 24-25Κ....ε όχι σε αυτά τα λεφτά παίρνεις πολύ καλύτερο και πιο σύγχρονο αμάξι από Κινέζο ξεκάθαρα....ή να το πω αλλιώς χίλιες φορές καλύτερα να δώσω ακόμα και με δόσεις αν δεν τα έχω άλλα 8.000 και να πάρω το Tesla Model 3 που είναι διαστημόπλοιο και θα βγάλω και την διαφορά του κόστους από τα καύσιμα άνετα μέσα σε μερικά χρόνια.
 
Παιδιά δεν ξέρω, αν κάτι έχω μάθει πολύ καλά στην ζωή μου είναι πως ο τσάμπας πέθανε χρόνια πρίν. Το "πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά" εξηγείται μόνο με δύο τρόπους
- Οι Κινέζοι συνειδητά θέλουν να εκμηδενίσουν τον ανταγωνισμό με δούρειους ίππους σε όλα τα καταναλωτικά προϊόντα μπαίνοντας μέσα.
- Τα ίδια τα προϊόντα είναι "σοφά" φτιασιδωμένα σκουπίδια.
Η παράμετρος "διαφορά κόστους παραγωγής" απουσιάζει από τη σκέψη σου και είναι ο βασικός λόγος.
Επίσης ξεχνάς ότι το Κινέζικο κράτος επιδοτεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους την πώληση Κινέζικων αγαθών στο εξωτερικό. Ακόμη και τα μικροδέματα από Aliexpress/Shein/Temu/κλπ φτάνουν τόσο φθηνά σε εμάς επειδή τα μεταφορικά είναι σχεδόν εξολοκλήρου επιδοτούμενα. E, το κάνει και με τα αυτοκίνητα και μεγαλύτερου όγκου τεχνολογικά αγαθά.

Επίσης τα διαθέσιμα προς επένδυση τα χρησιμοποιεί διαφορετικά. Για παράδειγμα 10 χρόνια πριν είχε το ~14% του εξωτειρκού χρέους των ΗΠΑ και τώρα έχει πέσει σχεδόν στο μισό 7%. Επενδύει και αλλού γεωγραφικά (βλέπε Αφρική) και με άλλους τρόπους (στην ανάπτυξη τοπικής τεχνολογικής καινοτομίας και στις παραγωγικές διαδικασίες).

Και σκέψου ότι έχουμε και υψηλούς δασμούς στα Κινέζικα πια.
 
  • Like
Reactions: karamela
Να στείλω αλλού την κουβέντα;
Αλλάζω εταιρικό αυτοκίνητο
Έχω το XC40 T5 plugin hybrid
Δυστυχώς δεν το βγάζει πλέον plugin
Θέλω να είναι plugin υβριδικό (μηδέν εφορία άρα τιμή μέχρι ΛΤΠΦ περίπου 42000 κτλ)
Θέλω SUV (βρίστε με αλλά μου αρέσουν)
Κοιτάω Q3, X1, GLA αλλά κάποια μου αρέσουν λιγότερο, κάποια τα θεωρώ step back ως προς το Volvo
Δεν τα έχω δει από κοντά αλλά είπα να ρωτήσω…
X1 είχα στο παρελθόν (το απλό), είναι το μόνο που με άφησε στον δρόμο ότι μπορεί να σημαίνει αυτό…
 
Να στείλω αλλού την κουβέντα;
Αλλάζω εταιρικό αυτοκίνητο
Έχω το XC40 T5 plugin hybrid
Δυστυχώς δεν το βγάζει πλέον plugin
Θέλω να είναι plugin υβριδικό (μηδέν εφορία άρα τιμή μέχρι ΛΤΠΦ περίπου 42000 κτλ)
Θέλω SUV (βρίστε με αλλά μου αρέσουν)
Κοιτάω Q3, X1, GLA αλλά κάποια μου αρέσουν λιγότερο, κάποια τα θεωρώ step back ως προς το Volvo
Δεν τα έχω δει από κοντά αλλά είπα να ρωτήσω…
X1 είχα στο παρελθόν (το απλό), είναι το μόνο που με άφησε στον δρόμο ότι μπορεί να σημαίνει αυτό…
Στην ίδια κατηγορία είναι πάνω κάτω αυτά που κοιτάς με το Volvo που έχεις τώρα....μικρομεσαία Premium SUV....θα έλεγα πάρε όποιο σου κάθεται καλύτερα....προσωπικά θα έβαζα την BMW τελευταία από τις 3 που ανέφερες, παρά έχω ακούσει πολύ κόσμο με σοβαρά προβλήματα και προσωπική γνώμη πάντα θα την απέφευγα...δοκίμασε Audi ή Mercedes μιας και δεν είχες από αυτές....θα είναι κάτι φρέσκο και διαφορετικό...προσωπικά μου αρέσει να δοκιμάζω αμάξια από πολλές εταιρίες και δεν κολλάω σε μια.

Υ.Γ. Σε ταξίδι στην Βόρεια Ευρώπη που φεύγουμε σε λίγες μέρες έχω κλείσει ένα GLB για 10 μέρες οπότε θα σου γράψω λίγες εντυπώσεις όταν γυρίσω.
 
  • Like
Reactions: Aggelos M.
Στην ίδια κατηγορία είναι πάνω κάτω αυτά που κοιτάς με το Volvo που έχεις τώρα....μικρομεσαία Premium SUV....θα έλεγα πάρε όποιο σου κάθεται καλύτερα....προσωπικά θα έβαζα την BMW τελευταία από τις 3 που ανέφερες, παρά έχω ακούσει πολύ κόσμο με σοβαρά προβλήματα και προσωπική γνώμη πάντα θα την απέφευγα...δοκίμασε Audi ή Mercedes μιας και δεν είχες από αυτές....θα είναι κάτι φρέσκο και διαφορετικό...προσωπικά μου αρέσει να δοκιμάζω αμάξια από πολλές εταιρίες και δεν κολλάω σε μια.

Υ.Γ. Σε ταξίδι στην Βόρεια Ευρώπη που φεύγουμε σε λίγες μέρες έχω κλείσει ένα GLB για 10 μέρες οπότε θα σου γράψω λίγες εντυπώσεις όταν γυρίσω.
Την GLB την ενοικίασες από την Ελλάδα; Εννοώ θα πάτε roadtrip? Αν ναι και αν θες δώσε σε παρακαλώ πληροφορίες, ευχαριστώ.
 
Την GLB την ενοικίασες από την Ελλάδα; Εννοώ θα πάτε roadtrip? Αν ναι και αν θες δώσε σε παρακαλώ πληροφορίες, ευχαριστώ.
Οχι Δανία θα πάμε με αεροπλάνο και από εκει το έκλεισα και θα κάνουμε Road Trip για 10 μέρες μέχρι Βόρεια Σουηδία να δούμε και χιόνια κλπ. Από την Sixt το έκλεισα με μόλις 62 ευρώ ανά ημέρα!!! Μην πω τι θα νοίκιαζα εδώ στην Ελλάδα με 62 ευρώ!!
 
Αντρέα δεν διαφωνώ, εξάλλου άλλη μια παγκόσμια σταθερά (εκτός από τον θάνατο του τσάμπα). είναι πως οι καύλες πληρώνονται. Το θέμα μας όμως εδώ και μερικά ποστ δεν είναι αυτό, είναι πως με 23Κ παίρνεις αμάξαρο που σπέρνει. Ή μήπως όχι; Αυτό λέω εγώ τουλάχιστον.

Για τις διαφορές τιμών, έχουμε δεδομένα.
Το Model Y της Tesla, παράγεται στη Σαγκάη, παράγεται και στο Βερολίνο. Και πιάνω αυτό, που δεν νομίζω να κάνουν οι Κινέζοι shady συναλλαγές κάτω από το τραπέζι όπως συμβαίνει με πολλές εταιρίες τους.

Το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο κοστίζει 3-5 χιλιάδες $ λιγότερο, μετά δασμών και μεταφορικών. ~8.000$ προ δασμών και μεταφορικών.
Έχουμε επίσης δεδομένα πως μόνο τα εργατικά ανά αυτοκίνητο, είναι ~585$ στη Κίνα, ~3300$ στη Γερμανία.