Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.
Το "βλέποντας και κάνοντας" είναι δική σου εκτίμηση. Υπάρχουν σαφείς συμβάσεις που ορίζουν το ΑΚΡΙΒΕΣ αντίτιμο των διοδίων, τα έσοδα των κοινοπραξιών καθώς και του κράτους. Τίποτα δεν είναι αυθαίρετο, εκτός και αν εννοείς "αυθαίρετο" τον Δείκτη τιμών καταναλωτή πράγμα που δεν νομίζω.
Σαφές λάθος και τεράστιο μάλιστα, ήταν οι επιλογή του ανοικτού τύπου διοδίων με αποτέλεσμα να έχουμε διόδια κάθε 30-40-50-60 χιλιόμετρα.
Το κόστος των έργων ήταν από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη και το αντίτιμο των διοδίων είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη.
Όποιος μπορεί να αποδείξει το αντίθετο ας το προσκομίσει εδώ. Υπάρχουν χιλιάδες πολιτικοί μηχανικοί που δεν συμφωνούν με τα διόδια, φαντάζομαι. Ας βρει 20-30 τέτοιους το κίνημα "δεν πληρώνω" μαζί με οικονομολόγους και να μας δείξουν ότι οι δρόμοι κόστισαν ακριβά.
Μέχρι τώρα το μόνο επιχείρημα που ακούμε είναι να μην υπάρχουν διόδια και ότι 2,90 Χ 300.000 διελεύσεις = η Αττική Οδός πρέπει να γυρίσει στο κράτος.
Εσύ είσαι ικανοποιημένος με αυτό το επιχείρημα και την αβάσταχτη ελαφρότητα του?
Θέλουμε να αγοράσουμε μια Mercedes. Αυτό κοστίζει, δεν φταίει η Mercedes, ούτε η τράπεζα που δεν μας δανείζει. Φταίει το ότι δεν έχουμε λεφτά. Αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε δεν αγοράζουμε Mercedes. Μένουμε με το Datsun μας και η ζωή συνεχίζεται.
Σε τελική ανάλυση το "Δεν πληρώνω" μπορεί να έχει εφαρμογή σε πολλές άλλες συναλλαγές.
Να πάω σε ένα γιατρό και να του πω "τόσα χρόνια σε πληρώνω και έχεις οικονομήσει εις βάρος μου, ε λοιπόν δεν σε πληρώνω πλέον". Το ίδιο και στον χασάπη, στην συνεργείο αυτοκινήτων κτλ. Επιχειρήματα για να μην πληρώσεις μια υπηρεσία, πουλώντας τρέλα υπάρχουν πολλά. Στην τελική ανάλυση ο γιατρός δεν φοροδιαφεύγει τόσα χρόνια? Δεν έχει οικονομήσει εις βάρος μου, αφού εγώ πληρώνω εφορία? Ε λοιπόν θα μου προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν.
Το ίδιο και το ΙΚΑ και το ΤΕΒΕ. Τα πληρώνουμε τόσα χρόνια, αρνούμαι να τα πληρώσω πλέον και απαιτώ να συνεχίσω να "απολαμβάνω" τις υπηρεσίες τους.
Σταματάει κάπου αυτό?
Πολλοί συνομιλητές εκτονώνονται πάνω μου και είναι πασιφανές. Αυτοί με προσβάλλουν και όχι εγώ.
Υπερβολές όπως "νέκρωσε η Ελλάδα" λόγω ελάχιστων πόντων χιονιού δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Υπήρξε πρόβλημα σε ένα συγκεκριμένο σημείο, πολύ σημαντικό όντως, ενώ σε όλους τους υπόλοιπους υπό παραχώρηση δρόμους δεν συνέβη τίποτα. Η Μαλακάσα δεν είναι "όλη η Ελλάδα".
Είναι μεγάλη αστοχία της συγκεκριμένης κοινοπραξίας και μόνο και να τους καταλογίσουν ευθύνες. Η γενίκευση όμως είναι παραπλανητική καθώς δεν τους αφορά όλους. Επίσης έχει συμβεί και άλλες φορές στο παρελθόν όταν ο δρόμος δεν ήταν στην κοινοπραξία οπότε ο "ιδιώτης" δεν έχει την αποκλειστικότητα στην αμέλεια.
Η ύπαρξη των νόμων ευτελίζεται από όλους. Από τους πολιτικούς αλλά και τους πολίτες που δεν τους εφαρμόζουν.
Σε μία χώρα που δεν εφαρμόζεται σχεδόν κανένας νόμος είναι περίεργο να μιλάμε για νόμους.
Καθημερινά ακούω από πελάτες μου, που γνωρίζω ότι φοροδιαφεύγουν αισχρά, να βρίζουν τους δημόσιους υπάλληλους και το κράτος με τους νόμους του.
Αν οι νόμοι επιβάλλονταν στην Ελλάδα δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε.
Λάθος λογικό συμπέρασμα το οποίο πιστεύω (και ελπίζω πως) δεν κάνεις επίτηδες.
Το συμπέρασμά σου είναι ένα ψευδές δίλημμα και πλέον αυτός ο τρόπος επιχειρηματολογίας για το ζήτημα των υπέρογκων διοδίων, που διατυπώνεται με διάφορα παρόμοια συμπεράσματα, αποτελεί από μόνος του απόδειξη για τη αναλήθεια και τις σκοπιμότητες που υπάρχουν και δεν πείθει κανένα.
Ακριβώς για να σταματήσουν τα υπέρογκα κρατικά χρέη και να τελειώσουν κάποια στιγμή τα αιώνια αυτά έργα με λογικό προγραμματισμένο κόστος, θα πρέπει να γίνονται σε χρονικό διάστημα και με χρηματοδότηση που να είναι σαφής, συγκεκριμένη και δεσμευτική.
Δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζεται ένα έργο "βλέποντας και κάνοντας" και να στηρίζεται σε ένα κυμαινόμενο έσοδο που θα ορίζεται αυθαίρετα, αφήνοντας παράθυρα στον εργολάβο του έργου και για ...κυμαινόμενο κόστος και έξοδα στο περίπου και διαιώνιση της διαδικασίας.
Το "βλέποντας και κάνοντας" είναι δική σου εκτίμηση. Υπάρχουν σαφείς συμβάσεις που ορίζουν το ΑΚΡΙΒΕΣ αντίτιμο των διοδίων, τα έσοδα των κοινοπραξιών καθώς και του κράτους. Τίποτα δεν είναι αυθαίρετο, εκτός και αν εννοείς "αυθαίρετο" τον Δείκτη τιμών καταναλωτή πράγμα που δεν νομίζω.
Σαφές λάθος και τεράστιο μάλιστα, ήταν οι επιλογή του ανοικτού τύπου διοδίων με αποτέλεσμα να έχουμε διόδια κάθε 30-40-50-60 χιλιόμετρα.
Το κόστος των έργων ήταν από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη και το αντίτιμο των διοδίων είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη.
Όποιος μπορεί να αποδείξει το αντίθετο ας το προσκομίσει εδώ. Υπάρχουν χιλιάδες πολιτικοί μηχανικοί που δεν συμφωνούν με τα διόδια, φαντάζομαι. Ας βρει 20-30 τέτοιους το κίνημα "δεν πληρώνω" μαζί με οικονομολόγους και να μας δείξουν ότι οι δρόμοι κόστισαν ακριβά.
Μέχρι τώρα το μόνο επιχείρημα που ακούμε είναι να μην υπάρχουν διόδια και ότι 2,90 Χ 300.000 διελεύσεις = η Αττική Οδός πρέπει να γυρίσει στο κράτος.
Εσύ είσαι ικανοποιημένος με αυτό το επιχείρημα και την αβάσταχτη ελαφρότητα του?
Θέλουμε να αγοράσουμε μια Mercedes. Αυτό κοστίζει, δεν φταίει η Mercedes, ούτε η τράπεζα που δεν μας δανείζει. Φταίει το ότι δεν έχουμε λεφτά. Αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε δεν αγοράζουμε Mercedes. Μένουμε με το Datsun μας και η ζωή συνεχίζεται.
Σε τελική ανάλυση το "Δεν πληρώνω" μπορεί να έχει εφαρμογή σε πολλές άλλες συναλλαγές.
Να πάω σε ένα γιατρό και να του πω "τόσα χρόνια σε πληρώνω και έχεις οικονομήσει εις βάρος μου, ε λοιπόν δεν σε πληρώνω πλέον". Το ίδιο και στον χασάπη, στην συνεργείο αυτοκινήτων κτλ. Επιχειρήματα για να μην πληρώσεις μια υπηρεσία, πουλώντας τρέλα υπάρχουν πολλά. Στην τελική ανάλυση ο γιατρός δεν φοροδιαφεύγει τόσα χρόνια? Δεν έχει οικονομήσει εις βάρος μου, αφού εγώ πληρώνω εφορία? Ε λοιπόν θα μου προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν.
Το ίδιο και το ΙΚΑ και το ΤΕΒΕ. Τα πληρώνουμε τόσα χρόνια, αρνούμαι να τα πληρώσω πλέον και απαιτώ να συνεχίσω να "απολαμβάνω" τις υπηρεσίες τους.
Σταματάει κάπου αυτό?
Επίσης την στιγμή που πριν δύο μέρες η Ελλάδα νέκρωσε λόγω ελάχιστων πόντων χιονιού σε μερικά σημεία της εθνικής και έχει αποδειχθεί σε όλους η ανικανότητα των συμβασιούχων και η χωρίς προσχήματα διάθεσή τους για κονόμα, καλό θα ήταν να μην το παραβλέπεις και συνεχίζεται η αντιπαράθεση στο ίδιο ύφος, γιατί απλά προσβάλλεις όλους τους συνομιλητές λέγοντας απλά πως εκτονώνονται επάνω σου.
Πολλοί συνομιλητές εκτονώνονται πάνω μου και είναι πασιφανές. Αυτοί με προσβάλλουν και όχι εγώ.
Υπερβολές όπως "νέκρωσε η Ελλάδα" λόγω ελάχιστων πόντων χιονιού δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Υπήρξε πρόβλημα σε ένα συγκεκριμένο σημείο, πολύ σημαντικό όντως, ενώ σε όλους τους υπόλοιπους υπό παραχώρηση δρόμους δεν συνέβη τίποτα. Η Μαλακάσα δεν είναι "όλη η Ελλάδα".
Είναι μεγάλη αστοχία της συγκεκριμένης κοινοπραξίας και μόνο και να τους καταλογίσουν ευθύνες. Η γενίκευση όμως είναι παραπλανητική καθώς δεν τους αφορά όλους. Επίσης έχει συμβεί και άλλες φορές στο παρελθόν όταν ο δρόμος δεν ήταν στην κοινοπραξία οπότε ο "ιδιώτης" δεν έχει την αποκλειστικότητα στην αμέλεια.
Τους δρόμους τους θέλουμε όλοι, τους έχουμε ανάγκη ως βασικό αγαθό, τους έχουμε πληρώσει με πολλά χρήματα, ψυχές και αίμα (και εγώ προσωπικά). Η έστω καθυστερημένη πορεία βελτίωσής τους ανατρέπεται από τις ληστρικές συμβάσεις που αποδεικνύονται τέτοιες κάθε μέρα που περνάει. Πρέπει να αναγνωριστεί το λάθος ΤΩΡΑ και να μπει νέα βάση. Ας κονομήσουν και οι εργολήπτες, κάνοντας τη δουλειά τους και όχι αισχροκερδώντας και εκβιάζοντας ένα ολόκληρο λαό, επειδή μπορούν να έχουν στην υπηρεσία τους μερικά πολιτικά πρόσωπα.
Το έργο αυτό από μόνο του θα μπορούσε να κινήσει την Ελληνική Οικονομία αντί μόνο να γεμίσει λίγες τσέπες.
Και κινήματα σαν το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ δεν θα υπήρχαν αν οι έστω ξεπουλημένοι ίδιοι πολιτικοί, απεύθυναν έκκληση στο λαό για κατανόηση και ανοχή και μας ζητούσαν να πληρώσουμε σε ρεαλιστικά επίπεδα.
Αντί να βλέπουμε υπουργούς να μας βρίζουν και να εκβιάζουν νοικοκυραίους εργαζόμενους πολίτες από την τηλεόραση και να ευτελίζουν την ίδια την ύπαρξη των νόμων, προσπαθώντας να "τινάξουν τη μπάνκα στον αέρα" για λογαριασμό των αφεντικών τους.
Η ύπαρξη των νόμων ευτελίζεται από όλους. Από τους πολιτικούς αλλά και τους πολίτες που δεν τους εφαρμόζουν.
Σε μία χώρα που δεν εφαρμόζεται σχεδόν κανένας νόμος είναι περίεργο να μιλάμε για νόμους.
Καθημερινά ακούω από πελάτες μου, που γνωρίζω ότι φοροδιαφεύγουν αισχρά, να βρίζουν τους δημόσιους υπάλληλους και το κράτος με τους νόμους του.
Αν οι νόμοι επιβάλλονταν στην Ελλάδα δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε.
Last edited: