Διόδια

Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Η υπόθεση των αυτοκινητόδρομων στην Ευρώπη μπορεί να χωριστεί σε 2 κατηγορίες. Σε αυτή όπου χώρες με παραδοσιακά ισχυρή οικονομία (π.χ. Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο κλπ.), ξεκίνησαν να αναπτύσσουν με σχέδιο, αργά και σταθερά τους αυτοκινητόδρομους από νωρίς εξασφαλίζοντας πόρους από τα κρατικά έσοδα (η Γερμανία και η Ιταλία π.χ. ξεκίνησαν να χτίζουν αυτοκινητόδρομους ήδη από την δεκαετία του 20), και σε αυτή όπου χώρες με πιο αδύναμες οικονομίες (Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα κλπ) στράφηκαν αρκετά αργότερα αποκλειστικά στα ιδιωτικά κεφάλαια προκειμένου να καλύψουν το χαμένο έδαφος, με την λύση των διοδίων.

Τόσο η "Ισπανία της Αλίκης", όσο και η Πορτογαλία και άλλες χώρες, ξεκίνησαν τον εκσυγχρονισμό του οδικού τους δικτύου ουσιαστικά περίπου την ίδια εποχή με την Ελλάδα την δεκαετία του 80, υπό τις ίδιες συνθήκες και με την ίδια λογική βασισμένες στην ιδιωτική χρηματοδότηση. Το παράδοξο στην Ελλάδα ήταν πως πολλές φορές τα διόδια προηγούνταν της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που οι δρόμοι γίνονταν της Άρτας γεφύρια, τόσο λόγω γραφειοκρατίας και απαλλοτριώσεων όσο και λόγω ατασθαλιών στα κονδύλια κατασκευής. Στην Ισπανία από την άλλη όσο εμείς τόσα χρόνια προσπαθούσαμε να φτιάξουμε έναν αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας, αυτοί όχι μόνο είχαν ολοκληρώσει σύγχρονους ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους με διόδια στις πιο οικονομικά ισχυρές περιοχές της χώρας (Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Μπιλμπάο κλπ.) αλλά από ένα σημείο και μετά με τα οφέλη αυτών των υποδομών και με την ισχυροποίηση της οικονομίας, το κράτος ήταν πλέον σε θέση να μπορεί να κατασκευάζει αυτοκινητόδρομους εξολοκλήρου με κρατική χρηματοδότηση. Έτσι σήμερα έχουν καταφέρει να έχουν ένα πλήρες οδικό δίκτυο που εκτείνεται σε όλη την χώρα, εφάμιλλο των άλλων μεγάλων χωρών, και το οποίο μάλιστα σε κάποιες πιο φτωχές περιοχές όπως η Ανδαλουσία, πού ο εκσυγχρονισμός του ξεκίνησε αργότερα αποτελείται πλέον μόνο από δωρεάν αυτοκινητόδρομους, ενώ σε άλλες περιοχές που είχαν ήδη ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους με διόδια, άρχισαν να προστίθενται την τελευταία 10-15ετία και νέοι δωρεάν αυτοκινητόδρομοι συμπληρωματικοί και ακόμα και εναλλακτικοί των υπαρχόντων.

Ουσιαστικά αυτό που γίνεται τώρα στην Ελλάδα με την κατασκευή υποδομών μεταφοράς (Ιωνία οδός, Ολυμπία, Αιγαίου, Ε65, Μορεάς, σιδηροδρομικά έργα ΠΑΘΕ/Π κλπ.) και υπό καθεστώς οικονομικής κρίσης, είναι αυτό που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και 30 χρόνια όπως το έκαναν άλλες χώρες που δεν βρίσκονταν τότε και σε πολύ καλύτερη μοίρα από εμάς.
 
Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Τάσο, η διαδρομή πίσω απ' τον Όλυμπο είναι γιά εκδρομή. Αν πας από ΠΑΘΕ απλά θα μπείς από την έξοδο της Μεθώνης και θα βγείς στην 4η έξοδο της Λάρισσας προς Νίκαια. Αποτέλεσμα απ' τα 30 θα πληρώσεις μόνο τα 5! Τι να γίνει; Δύο εναλλακτικοί Α/Δ όπου ο ένας θα ήταν τζάμπα δεν υπάρχουν ούτε στη χώρα της Αλίκης (των θαυμάτων).....

Μιλάς για τρόπο αποφυγής των διοδίων ή για παράλληλη διαδρομή; Υποτίθεται πως το πρώτο είναι και αυτό παράνομο, καθώς όποιος χρησιμοποιεί την οδό πρέπει να πληρώνει διόδια, και το να τα αποφεύγει με παρακάμψεις, πέραν του ότι σταδιακώς καθίσταται αδύνατο στην πράξη με προσθήκη πολλών πλευρικών σταθμών, απαγορεύεται. Χώρια ότι οι παρακάμψεις δεν είναι εύκολες στον καθένα, δεδομένου ότι για αυτές δεν υπάρχει η παραμικρή σήμανση που να υποδεικνύει κάποια διαδρομή, διέλευση μέσα από χωριά ή από οδούς χαμηλής-χαμηλότατης ταχύτητας κλπ.

Το πρόβλημα είναι ότι γενικώς οι "αυτοκινητόδρομοι" και τα "νέα έργα" (με εξαίρεση την Εγνατία από Ηγουμενίτσα μέχρι Βέροια, ίσως και άλλες, δεν είμαι πρόχειρος) δεν φτιάχτηκαν από το μηδέν ούτε ήρθαν ως πρόσθετη λύση, αλλά ενσωμάτωσαν τμήματα του υφιστάμενου (και χιλιοπληρωμένου) δικτύου. Είναι σαν κάποιος να ήρθε και στην ευθεία που διανύω από το σπίτι μέχρι το γραφείο (κάπου 8 χλμ) να έστρωσε νέα άσφαλτο, να προσέθεσε ακόμη μία λωρίδα και να μου ζητάει διόδια για κάθε διέλευση, υποδεικνύοντάς μου ότι μπορώ ανά πάσα στιγμή να κάνω τον διπλό χρόνο πηγαίνοντας πχ μέσα από τα Κάστρα. Κάτι τέτοιο.


Το πόση βελτίωση έχουμε δε είναι συζητήσιμο.... Πριν καμια 10ρια χρόνια πήγαινα στη Λάρισα πληρώνοντας μόνο στα Μάλγαρα και στα Τέμπη (ούτε που θυμάμαι πόσο, κάτι λίγα). Τώρα πληρώνω 5 διόδια (κάπου 9 ευρώ), χωρίς να πηγαίνω καθόλου ταχύτερα στον προορισμό μου. Επόμενο το τελευταίο, μόνο το σταμάτα-ξεκίνα στους σταθμούς να βάλουμε, εξανεμίστηκε η -όποια- βελτίωση της οδού, που σιγά τη βελτίωση δηλαδή.

Ελπίζω να μην ακούσω ιστορίες για το πόσο καλά θα είναι όταν τελειώσει η σήραγγα των Τεμπών.... γιατί για το συγκεκριμένο έργο ακούω από όταν ήμουν στην ηλικία του μικρού μου γιου! Χώρια που ήδη σήμερα πληρώνω 9 ευρώ.... αν γίνει και η σήραγγα, πόσο δλδ θα πληρώνω, για μια διαδρομή 160 χλμ?
 
Last edited:
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Η υπόθεση των αυτοκινητόδρομων στην Ευρώπη μπορεί να χωριστεί σε 2 κατηγορίες. Σε αυτή όπου χώρες με παραδοσιακά ισχυρή οικονομία (π.χ. Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο κλπ.), ξεκίνησαν να αναπτύσσουν με σχέδιο, αργά και σταθερά τους αυτοκινητόδρομους από νωρίς εξασφαλίζοντας πόρους από τα κρατικά έσοδα (η Γερμανία και η Ιταλία π.χ. ξεκίνησαν να χτίζουν αυτοκινητόδρομους ήδη από την δεκαετία του 20), και σε αυτή όπου χώρες με πιο αδύναμες οικονομίες (Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα κλπ) στράφηκαν αρκετά αργότερα αποκλειστικά στα ιδιωτικά κεφάλαια προκειμένου να καλύψουν το χαμένο έδαφος, με την λύση των διοδίων.
...............................................


Ουσιαστικά αυτό που γίνεται στην Ελλάδα με την κατασκευή υποδομών μεταφοράς (Ιωνία οδός, Ολυμπία, Αιγαίου, Ε65, Μορεάς, σιδηροδρομικά έργα ΠΑΘΕ/Π κλπ.) και υπό καθεστώς οικονομικής κρίσης, είναι αυτό που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και 30 χρόνια όπως το έκαναν άλλες χώρες που δεν βρίσκονταν τότε και σε πολύ καλύτερη μοίρα από εμάς.

Να υπενθυμίσω ότι οι Α/Δ και οι Ε.Ο. μέχρι και το 2007 εκτελούνταν στην Ελλάδα αποκλειστικά σαν Δημόσια Έργα, η Εγνατία είναι Α/Δ και κατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου από το δημόσιο, όπως και οι Αθηνών-Κορίνθου & η παράκαμψη Κορίνθου η Κορίνθου-Τρίπολης, η Θεσσαλονίκης-Κατερίνης και η μετατροπή της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας σε Α/Δ μέχρι τον Άγιο Κωνσταντίνο. Όλα τα υπόλοιπα μεγάλα οδικά έργα γίνονται από παραχωρησιούχους με μικτή χρηματοδότηση. Έτσι έχουμε πχ το φαινόμενο τα διόδια της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ (Αθ-Λαμ) να χρηματοδοτούν την Ιόνια Οδό κοκ. Το πρόβλημα με το ύψος των διοδίων είναι ότι την εποχή της.......αστακομακαρονάδας πλήρωνες πχ Αθ-Θεσσ 6 και τώρα την εποχή της κρίσης (με πτώση εισοδήματος ~40%) είναι 30 . Τι να πώ, αν αυτοί οι άνθρωποι φτιάχναν ένα Α/Δ στη Σομαλία τόσο θα κοστολογούσαν τα διόδια; Και το χειρότερο είναι ότι σε κάνα δυό χρόνια θα γίνουν 40 ......

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μιλάς για τρόπο αποφυγής των διοδίων ή για παράλληλη διαδρομή;
Καταφανώς γιά εναλλακτική διαδρομή! Το να μην πληρώνεις, από μαγκιά, είναι σαν να προσπαθείς να πας στο θέατρο τζάμπα με τσαμπουκά!
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Να υπενθυμίσω ότι οι Α/Δ και οι Ε.Ο. μέχρι και το 2007 εκτελούνταν στην Ελλάδα αποκλειστικά σαν Δημόσια Έργα, η Εγνατία είναι Α/Δ και κατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου από το δημόσιο, όπως και οι Αθηνών-Κορίνθου & η παράκαμψη Κορίνθου η Κορίνθου-Τρίπολης, η Θεσσαλονίκης-Κατερίνης και η μετατροπή της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας σε Α/Δ μέχρι τον Άγιο Κωνσταντίνο. Όλα τα υπόλοιπα μεγάλα οδικά έργα γίνονται από παραχωρησιούχους με μικτή χρηματοδότηση. Έτσι έχουμε πχ το φαινόμενο τα διόδια της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ (Αθ-Λαμ) να χρηματοδοτούν την Ιόνια Οδό κοκ. Το πρόβλημα με το ύψος των διοδίων είναι ότι την εποχή της.......αστακομακαρονάδας πλήρωνες πχ Αθ-Θεσσ 6 και τώρα την εποχή της κρίσης (με πτώση εισοδήματος ~40%) είναι 30 . Τι να πώ, αν αυτοί οι άνθρωποι φτιάχναν ένα Α/Δ στη Σομαλία τόσο θα κοστολογούσαν τα διόδια; Και το χειρότερο είναι ότι σε κάνα δυό χρόνια θα γίνουν 40 ......
Καταφανώς γιά εναλλακτική διαδρομή! Το να μην πληρώνεις, από μαγκιά, είναι σαν να προσπαθείς να πας στο θέατρο τζάμπα με τσαμπουκά!

Έχεις δίκιο η περίπτωση της Ελλάδας είναι ακόμα πιο ιδιόρρυθμη, η χρήση των διοδίων δεν έγινε για να αποπληρωθεί αποκλειστικά η ιδιωτική χρηματοδότηση όπως αλλού, αλλά για να εξασφαλισθεί ένας συνδυασμός κρατικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης. Για αυτό τον λόγο υπάρχει και το πρωτοφανές φαινόμενο που ανέφερες όπου έσοδα διοδίων ενός δρόμους χρησιμοποιούνται για την κατασκευή άλλου δρόμου.
 
Ο τίτλος του νήματος άλλαξε σε απλώς "Διόδια", ανταποκρινόμενος στην από καιρό γενικότερη θεματολογία του. Τα στο δρόμο για ΔΕΘ κλπ ποιος θυμάται πια σε τι αφορούν... εν πάση περιπτώσει συνοδεύουν ως κεφαλίδα κάθε ποστ μέχρι σήμερα, οπότε δεν χάνεται για τον μελλοντικό αναγνώστη του νήματος η χρονική συγκυρία δημιουργίας του τελευταίου.
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Μάλλον δεν κατάλαβες Ιάσονα ή δεν έγινα αντιληπτός. Το "έργο" στο οποίο αναφέρεσαι δεν είναι παρά η καλή-γνωστή μας ΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης που υπάρχει από πριν γεννηθούμε εγώ κι εσύ -βελτιωμένη βέβαια, δεν λέω, σε σημεία. Η οποία ήρθε και κατέλαβε, λόγω του αναγλύφου της χώρας μας, πρακτικά τη μόνη λογική οδό μεταξύ δύο σημείων, δίχως να αφήνει στις διάφορες στενωπούς χώρο για άλλη διαδρομή.
Δεν είναι δηλαδή καθόλου περίπτωση πριν (και όταν λέμε "πριν" δεν αναφερόμαστε στον καιρό του Οδυσσέα Ανδρούτσου, να εξηγούμαστε) να είχα κάτι και να ήρθε ένα έργο που να μου μείωσε τον χρόνο σχεδόν στο μισό και να μου έβαλε διόδια.

Τέτοια περίπτωση, αντιθέτως, είναι για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Γιάννενα που κάνω συχνά η Εγνατία. Εκεί υπήρχε μέχρι πρόσφατα διαδρομή, η οποία περνούσε βέβαια από την Κατάρα, κάποτε το υψηλότερο σημείο του εθνικού οδικού δικτύου, πάντως υπήρχε, και ήρθε η Εγνατία, έκοψε τον χρόνο πραγματικά στο μισό -και λιγότερο για όσους το πατούν λιγάκι- και πρόσθεσε -μέχρι στιγμής- δύο διόδια των 2,40 έκαστο. Είδες εκεί να διαμαρτύρομαι;

Συμφωνώ!
+ το πέταλο του μαλιακού, το θυμάστε? 40 χιλιομετρα μείον λέγανε θα ήταν η διαδρομή αθηνα-θεσσαλονίκη. και δώσε μακέτες και δώσε χάρτες για το πως θα ήταν η εθνική. Τελικά το πέταλο πήρε τα... βουνά!
+ το ότι έπρεπε να αποτελούνταν από τρεις λωρίδες κυκλοφορίας το κάθε ρεύμα... όπως είχε γίνει η εθνική από τα τέμπη ως τη θεσσαλονίκη. Πάλι καλά που έβαλαν λωρίδα ανάγκης, η οποία όμως απουσιάζει στην εγναντία όπως και στα τούνελ της.

Να συμπληρώσω πως μια γεφυρούλα στο μαλιακό θέληση και χρήμα να υπάρχει ακόμη και τώρα γίνεται ;)
 
Last edited:
Η Εγνατία και με δύο λωρίδες βρίσκω πως είναι μια χαρά, τουλάχιστον στο τμήμα από Ηγουμενίτσα μέχρι Βέροια. Δεδομένου του φόρτου κίνησης εννοώ. Χώρια που μου φαίνεται αρκετά πιο δύσκολη η κατασκευή 3 λωρίδων μέσα από τα βουνά που περνάει... μιλάμε για πάνω από 30 χιλιόμετρα σε τούνελ. Δυστυχώς μέσα στα τελευταία, το σύνηθες είναι να γίνεται μία η λωρίδα... όλο και κάποιο έργο συντήρησης θα έχουν, κάποια λάμπα θα αλλάζουν κάπου, και κλείνουν την ανάλογη λωρίδα από 3-4 χιλιόμετρα πριν.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το δε παραμύθι που παρουσιάζει τα διόδια ως θυσίες για τα έργα που "ΘΑ" γίνουν πρέπει κάποτε να τελειώσει. Υπάρχει κοινοτική νομοθεσία, που δεν επιτρέπει την είσπραξη διοδίων για μη κατασκευασμένα ακόμη έργα*. Είναι προφανές πως τα όποια διόδια πληρώνουμε, τα πληρώνουμε για τις υπηρεσίες που ήδη απολαμβάνουμε. Όταν ολοκληρωθούν έργα όπως τα Τέμπη -αν ολοκληρωθούν, πλέον τίποτα δεν είναι βέβαιο- είναι προφανές πως θα πληρώνουμε πρόσθετα διόδια και για αυτά.
Γι' αυτό και το εύλογο παράπονό μου, όταν για παράδειγμα για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λάρισα η οποία θα έπρεπε να θεωρείται σχεδόν ...τοπική, πληρώνω 3πλάσια σε σχέση με μια 10ετία πριν, για τον ίδιο πρακτικά δρόμο τον οποίο κάνω στον ίδιο χρόνο.



*Και συν τοις άλλοις διαφορετικώς θα υπήρχε προφανές θέμα συνταγματικότητας, δεδομένης την νομολογίας που υπάρχει περί ανταποδοτικών τελών.
 
Last edited:
Στην εγναντία που απουσιάζει η λωρίδα ανάγκης το λέω με καημό που λένε. Ξεκίνησες ένα έργο, κάντο σωστό και ολοκληρωμένο. Δε λέω πως δεν ήταν δύσκολο. Όμως, στα εύκολα σημεία δώσε 'άπλα' στον οδηγό ίδιαίτερα τον επαγγελματία οδηγό.
Στην εθνική οδό των δύο λωρίδων, αν σου τύχει μια προσπέραση νταλίκας, θα κατεβάσεις και 'δευτέρα' και θα απολαμβάνεις το θέαμα.
Αν βάλεις και τα έργα συντήρησης όπως λες....άστα, καλύτερα πήγαινε απο τον παράδρομο.
Να το πληρώσω το διόδιο που θα βάλεις αλλά δώσε μου ένα δρόμο να τον χαίρομαι, όχι έτσι.
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

+ το ότι έπρεπε να αποτελούνταν από τρεις λωρίδες κυκλοφορίας το κάθε ρεύμα... όπως είχε γίνει η εθνική από τα τέμπη ως τη θεσσαλονίκη. Πάλι καλά που έβαλαν λωρίδα ανάγκης, η οποία όμως απουσιάζει στην εγναντία όπως και στα τούνελ της.

Δεν χρειάζονται τρεις λωρίδες πουθενά στο ελληνικό εθνικό δίκτυο πέρα από τα σημεία γύρω από τις μεγάλες πόλεις (Αθήνα/Θεσσαλονίκη). Εδώ ακόμα και στις γερμανικές Autobahn που η κίνηση τους είναι πολλαπλάσια από αυτή των Ελληνικών αυτοκινητόδρομων, σε ελάχιστα σημεία που δεν βρίσκονται κοντά σε πόλεις έχουν αυτές 3 λωρίδες.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η παιδεία των οδηγών που δημιουργεί κίνηση. Ελάχιστοι οδηγούν όπως πρέπει στο δεξιό μέρος του δρόμου. Πιάνουν την αριστερή ακόμα και όταν είναι άδειος μπροστά ο δρόμος και προκαλούν κίνηση. Όταν μάλιστα ο δρόμος έχει 3 λωρίδες είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα καθώς άλλοι πιάνουν την αριστερή και άλλοι την μεσαία και πάνε με το πάσο τους (θεωρώντας πως αφού δεν καταλαμβάνουν την αριστερή είναι όλα οκ) με αποτέλεσμα να είναι η δεξιά λωρίδα η πιο άδεια!! Όλα αυτά κάνουν κάποιους άλλους ακόμα πιο ανεγκέφαλους "γρήγορους" να προσπερνάνε κάνοντας σλάλομ και να βγαίνουν ακόμα και στην βοηθητική δεξιά για προσπέρασμα (ναι το έχω δει και αυτό!). Τα χρήματα που θα έδιναν για φαρδύτερους δρόμους αν τα έδιναν σε εκπαιδευτικά σποτάκια στην τηλεόραση και σε undercover περιπολικά στους αυτοκινητόδρομους να μοιράζουν κλίσεις για τέτοιες συμπεριφορές, θα είχε λυθεί το θέμα τις κίνησης.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Δεν χρειάζονται τρεις λωρίδες πουθενά στο ελληνικό εθνικό δίκτυο πέρα από τα σημεία γύρω από τις μεγάλες πόλεις (Αθήνα/Θεσσαλονίκη). Εδώ ακόμα και στις γερμανικές Autobahn που η κίνηση τους είναι πολλαπλάσια από αυτή των Ελληνικών αυτοκινητόδρομων, σε ελάχιστα σημεία που δεν βρίσκονται κοντά σε πόλεις έχουν αυτές 3 λωρίδες.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η παιδεία των οδηγών που δημιουργεί κίνηση. Ελάχιστοι οδηγούν όπως πρέπει στο δεξιό μέρος του δρόμου. Πιάνουν την αριστερή ακόμα και όταν είναι άδειος μπροστά ο δρόμος και προκαλούν κίνηση. Όταν μάλιστα ο δρόμος έχει 3 λωρίδες είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα καθώς άλλοι πιάνουν την αριστερή και άλλοι την μεσαία και πάνε με το πάσο τους (θεωρώντας πως αφού δεν καταλαμβάνουν την αριστερή είναι όλα οκ) με αποτέλεσμα να είναι η δεξιά λωρίδα η πιο άδεια!!


Δεν νομίζω να είναι η οδηγική παιδεία του Έλληνα που δημιουργεί κίνηση, όταν δημιουργεί, σε αυτοκινητόδρομους 2 λωρίδων όπως η Εγνατία. Όταν δημιουργείται κίνηση, παρατηρώ ότι αυτή οφείλεται
1) σε έργα συντήρησης σε τούνελ ή οπουδήποτε, όπου για λόγους ασφαλείας ενεργοποιούν -μάλλον πολύ συντηρητικώς- βέλη κατεύθυνσης από πολλά χιλιόμετρα πριν. Τα έργα δε αυτά δεν είναι καθόλου σπάνια όσο ίσως θα ανέμενε κανείς. Δεν είναι δυνατόν σε κάθε ταξίδι μου στα Γιάννενα μεταξύ Παναγιάς και Περιστερίου, δηλαδή σε μια απόσταση αν είναι 40 χλμ, να βρίσκω τέτοια έργα σε τουλάχιστον ένα και συνηθέστατα σε δύο σημεία. Αν υπάρχει κάποια νταλίκα μπροστά, μιλάμε για 7-8 χιλιόμετρα με ταχύτητα γύρω στα 40 άντε 50 max.
2) σε νταλίκες που αλληλοπροσπερνιούνται, ιδίως όταν οι οδηγοί τους έχουν την έμπνευση να το κάνουν πάνω σε ανηφόρα. Προσπέραση που κρατάει 2 λεπτά....
3) στα ίδια τα διόδια, σε ημέρες (πχ 3ήμερα) με κίνηση

Γενικώς πάντως δεν έχω παράπονο από την Εγνατία. Και το τονίζω, πρόκειται για ένα έργο καινούργιο που δεν αντικατέστησε το προϋφιστάμενο δίκτυο. Όποιος θέλει πραγματικά μπορεί να πάει από τις στροφές του Βερμίου, αν και δεν ξέρω πια αν εξακολουθούν να λειτουργούν τα ωραιότατα σουβλατζίδικα στην Καστανιά που αποτελούσαν ευκαιρία για ένα ευχάριστο διάλειμμα, από την Κατάρα να απολαύσει πλέον περίπου ολομόναχος τις ωραιότατες στροφές κλπ.

Με το Θεσσαλονίκη-Λάρισα όπου καλούμαι να πληρώσω 3πλάσιο τον ίδιο περίπου δρόμο που πριν 10 και 20 χρόνια ήδη έκανα στον ίδιο χρόνο, ναι έχω παράπονο.
 
Η Εγνατία είναι γενικά δρόμος χωρίς μεγάλη κίνηση, και επιπλέον ο καλύτερος δρόμος σε προδιαγραφές στην Ελλάδα. Λογικό λοιπόν όταν δημιουργείται κίνηση σε αυτόν να οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες (έργα, διόδια κλπ.). Εκεί που φαίνεται πως δημιουργεί κίνηση η οδική παιδεία του Έλληνα είναι σε δρόμους όπως η Αθηνών-Λαμίας ή η Αθηνών-Κορίνθου, που ενώ πρόκειται για πολύ καλούς σύγχρονους δρόμους και με 3 λωρίδες, σε περιπτώσεις μαζικών εξόδων μπλοκάρουν αδικαιολόγητα συνήθως στο ρεύμα προς Αθήνα αλλά όχι μόνο στην είσοδο της πόλης, καθαρά λόγω του τρόπου που οδηγούν. Είμαι σίγουρος πως και 4 και 5 λωρίδες να είχαν πάλι το ίδιο θα συνέβαινε.
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Δεν χρειάζονται τρεις λωρίδες πουθενά στο ελληνικό εθνικό δίκτυο πέρα από τα σημεία γύρω από τις μεγάλες πόλεις (Αθήνα/Θεσσαλονίκη). Εδώ ακόμα και στις γερμανικές Autobahn που η κίνηση τους είναι πολλαπλάσια από αυτή των Ελληνικών αυτοκινητόδρομων, σε ελάχιστα σημεία που δεν βρίσκονται κοντά σε πόλεις έχουν αυτές 3 λωρίδες.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η παιδεία των οδηγών που δημιουργεί κίνηση. Ελάχιστοι οδηγούν όπως πρέπει στο δεξιό μέρος του δρόμου. Πιάνουν την αριστερή ακόμα και όταν είναι άδειος μπροστά ο δρόμος και προκαλούν κίνηση. Όταν μάλιστα ο δρόμος έχει 3 λωρίδες είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα καθώς άλλοι πιάνουν την αριστερή και άλλοι την μεσαία και πάνε με το πάσο τους (θεωρώντας πως αφού δεν καταλαμβάνουν την αριστερή είναι όλα οκ) με αποτέλεσμα να είναι η δεξιά λωρίδα η πιο άδεια!! Όλα αυτά κάνουν κάποιους άλλους ακόμα πιο ανεγκέφαλους "γρήγορους" να προσπερνάνε κάνοντας σλάλομ και να βγαίνουν ακόμα και στην βοηθητική δεξιά για προσπέρασμα (ναι το έχω δει και αυτό!). Τα χρήματα που θα έδιναν για φαρδύτερους δρόμους αν τα έδιναν σε εκπαιδευτικά σποτάκια στην τηλεόραση και σε undercover περιπολικά στους αυτοκινητόδρομους να μοιράζουν κλίσεις για τέτοιες συμπεριφορές, θα είχε λυθεί το θέμα τις κίνησης.

click# Διαφωνώ, γιατί δε μου αρέσει να μπαίνω σε συγκρίση με άλλες χώρες άλλες συνήθειες άλλοι καιροί, και διότι πιο απλά, αφού υπάρχει το παράδειγμα σε μια άλλη χώρα, φτιάξτω καλύτερα εδώ.
Γιατί να ταλαιπωρείται ο οδηγός, πιο πολύ ο επαγγελματίας οδηγός, επαναλαμβάνω είναι λάθος το σκεπτικό σου εκεί τρεις εδω δύο, που στην ουσία κάθε λίγο μένουμε στη μία λωρίδα, με επαγγελματίες οδηγούς που πως να το κάνουμε η μία λωρίδα είναι και αυτή εργαλείο της δουλειάς τους, και τους βάζουν και απαγορευση κυκλοφορίας. Όλα αυτά σε ένα νέο, ετοιμοπαράδοτο εθνικό δρόμο εμένα είναι απορίας άξιο με ποια προοπτική έγινε αυτός ο δρόμος μέχρι πιο έτος?


Η παιδεία των οδηγών εδώ είναι άλλο θέμα έχεις δίκαιο σε αυτό που λές σίγουρα δεν έχουμε την ευρωπαϊκή παιδεία στο τιμόνι αλλά η υπομονή μας όμως είναι υπεράνω :smile:
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

click# Διαφωνώ, γιατί δε μου αρέσει να μπαίνω σε συγκρίση με άλλες χώρες άλλες συνήθειες άλλοι καιροί, και διότι πιο απλά, αφού υπάρχει το παράδειγμα σε μια άλλη χώρα, φτιάξτω καλύτερα εδώ.
Γιατί να ταλαιπωρείται ο οδηγός, πιο πολύ ο επαγγελματίας οδηγός, επαναλαμβάνω είναι λάθος το σκεπτικό σου εκεί τρεις εδω δύο, που στην ουσία κάθε λίγο μένουμε στη μία λωρίδα, με επαγγελματίες οδηγούς που πως να το κάνουμε η μία λωρίδα είναι και αυτή εργαλείο της δουλειάς τους, και τους βάζουν και απαγορευση κυκλοφορίας. Όλα αυτά σε ένα νέο, ετοιμοπαράδοτο εθνικό δρόμο εμένα είναι απορίας άξιο με ποια προοπτική έγινε αυτός ο δρόμος μέχρι πιο έτος?


Η παιδεία των οδηγών εδώ είναι άλλο θέμα έχεις δίκαιο σε αυτό που λές σίγουρα δεν έχουμε την ευρωπαϊκή παιδεία στο τιμόνι αλλά η υπομονή μας όμως είναι υπεράνω :smile:

Αυτό που θέλω να πω είναι πως και 3 λωρίδες να φτιάξουμε το πλεονέκτημα ενός τέτοιου δρόμου σε συνθήκες υψηλής κίνησης εξανεμίζεται λόγω του τρόπου οδήγησης των οδηγών. Το έχουμε δει αυτό και στην πράξη εκεί που υπάρχουν 3 λωρίδες.

Επίσης να έχουμε υπόψη πως λόγω του ανάγλυφου της Έλλάδας το να προσθέσεις από μία λωρίδα στο κάθε ρεύμα αυξάνει πολύ περισσότερο το κόστος σε σχέση με άλλες χώρες. Δεν θα ήταν καλύτερα τα χρήματα αυτά (αν υπάρχουν) να πάνε π.χ. στην δημιουργία ενός ακόμα αυτοκινητόδρομου (π.χ. Ε65) που και αυτός θα μειώσει εμμέσως την κίνηση στο κομμάτι του Μαλιακού (το οποίο δεν είναι και από τα πιο βεβαρημένα);

Τέλος για το θέμα των φορτηγών που προκαλούν κίνηση, σε χώρες όπως π.χ. η Ελβετία έχουν ψηφίσει νόμο τα εμπορεύματα στη χώρα να περνάνε αποκλειστικά μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου. Θα μπορούσαμε και εμείς να επενδύσουμε περισσότερο στην εμπορική χρήση του σιδηρόδρομου και να μειώσουμε τα φορτηγά στους δρόμους.
 
@ Τάσο (σχετικά με το κομμάτι (Θήβα - Ελευσίνα):

Ίσως αυτή τη στιγμή είναι η καλλίτερη λύση για όσους έρχονται από το βορρά για Ελευσίνα (και δυτικά προάστεια Αθηνών) αλλά και Κόρινθο (και αντίστροφα).

Λέω ίσως γιατί όλες οι νταλίκες και βυτιοφόρα ορισμένες ώρες είναι αμέτρητα και σε κάποια σημεία μπορούν να σε πάνε καροτσάκι. Συμπληρωματικά θα συναντήσεις και αρκετά τρακτέρ.

Οι χάρτες του φίλου μας του google λένε για 52,9 χιλ και 57 λεπτά, εν αντιθέσει μετην Εθνική (και κατόπιν Αττική οδό) όπου η απόσταση είναι 103 χιλ και η διάρκεια 1 ώρα και 8 λεπτά (σύν τα διόδια βέβαια στο Σχηματάρι - Αφιδνές και Αττική οδό αν θυμάμαι καλά).


View attachment 133236

https://www.google.gr/maps/dir/Θήβα...ce2b97e50!2m2!1d23.5418125!2d38.0412749?hl=el

Έχω κάνει τη διαδρομή πολλές φορές (και θα την ξανακάνω), αλλά χρειάζεται αρκετή προσοχή.
 
Ναι. Μόνο που εγώ ήθελα να πάω ... στο ΚΕΤΘ (Αυλώνα) ερχόμενος από 3ήμερη άδεια που πήγα να δω το έτερον ήμισυ στα Γιάννενα και είχα την έμπνευση να επιστρέψω από Δελφούς. Κάπου στη Θήβα πήρα λάθος στροφή (ήδη είχε πιάσει να βραδιάζει), νομίζοντας ότι ακολουθούσα τον παράδρομο για Αυλώνα, κάπως υποψιάστηκα όταν άρχισα να ανεβαίνω σε υψόμετρο.... και να ανεβαίνω.... μέχρι που βρήκα μπροστά μου ...θάλασσα και πινακίδα "Πόρτο Γερμενό" :flipout:
 
Πάλι καλά - αν συνέχιζες θα έβγαινες - μετά από πολλά βάσανα - στην Ψάθα, μετά Μέγαρα και μετά Αθήνα :flipout:
 
Συμφωνώ και επαυξάνω!!!!

Ειδικά στην Κάζα το σουβλιστό αρνί πάιρνει άριστα!!!!!
 
Είδατε τι απολαμβάνει κανείς ακολουθώντας τις χωρίς διόδια παλιές Ε.Ο. : ταβερνάκια, φτηνότερα καύσιμα, σταματάει όπου τού 'ρθει για κατούρημα, αρκεί να υπάρχει "εκδρομική διάθεση" και όχι βία με τη "ψυχή στο στόμα" να φτάσουμε στον προορισμό. Το θέμα είναι το ταξίδι και όχι η "Ιθάκη"......
 
καλά όλα αυτά και συμφωνώ μιας κι είμαι δίπλα στον άξονά ΠΕΟ αθηνων θηβών, αλλά αμα σας κάτσει 1-2 νταλίκες με τα στροφιδια που έχει και το στενό οδικό δίκτυο σε πάει καροτσάκι.......... καλή υπομονή! Επίσης σε βροχή ο δρόμος είναι επικίνδυνος όπως επίσης τώρα που χειμωνιάζει πιάνει εύκολα πάγο/χιόνι. Τώρα τελευταία έχουν γίνει κάποια έργα (τουλάχιστον μέχρι τα Βιλια) που βελτιώνουν την κατάσταση.
Καλές οι ομορφιές, άπλα να έχουμε στο νου μας και τα υπόλοιπα με το πακέτο.