Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.

Status
Not open for further replies.
Υπάρχουν χαρτιά εγγυήσεων τα οποία όταν αναφέρουν Πανευρωπαϊκή εγγύηση, γράφουν ακριβώς τον κάθε αντιπρόσωπο σε κάθε χώρα της Ε.Ε.
 
Re: Απάντηση: Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.

Υπάρχουν χαρτιά εγγυήσεων τα οποία όταν αναφέρουν Πανευρωπαϊκή εγγύηση, γράφουν ακριβώς τον κάθε αντιπρόσωπο σε κάθε χώρα της Ε.Ε.

Τα οποία δίνει ποιος. Αυτός ο ποιος μπορεί να έχει γράψει και εμένα -έχουμε δεν έχουμε σχέση- εγώ πώς δεσμεύομαι από αυτό έναντι του τρίτου;
 
Απ' όσα διάβασα,πέρα απο τα πολλά κενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία,φαίνεται σε σχέση με την συγκεκριμένη περίπτωση,το βάρος της ευθύνης να μετατοπίζεται στον κατασκευαστή.Αυτός πρέπει να δώσει λύση.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.

Τα οποία δίνει ποιος. Αυτός ο ποιος μπορεί να έχει γράψει και εμένα -έχουμε δεν έχουμε σχέση- εγώ πώς δεσμεύομαι από αυτό έναντι του τρίτου;

Κάποιες εταιρείες που πωλούν τα προϊόντα τους, σου δίνουν μαζί με τα εγχειρίδια, χαρτί Πανευρωπαϊκής Εγγύησης, που αναγράφουν μέσα τον εκάστοτε αντιπρόσωπο ανά χώρα της Ε.Ε.
 
Για παράδειγμα που έχω τώρα μπροστά μου, η Pioneer (από την τηλ 5090Η που αγόρασα) γράφει σε διάφορες γλώσσες αλλά κ στα ελληνικά :

"ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΓΓΥΗΣΗΣ

Σε περίπτωση που η συσκευή σας χρειαστεί επισκευή σε μία χώρα διαφορετική από αυτήν στην οποία αγοράστηκε, παρακαλούμε απευθυνθείτε σε μία από τις παρακάτω διευθύνσεις.
"

Δίνει μια λίστα με χώρες κ στην κάθε μια δίνει επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνα, fax κτλ.

Τέλος, έχει κείμενο στα ελληνικά με τους όρους της εγγύησης, μεταξύ άλλων γράφει :

"Η εγγύηση καταναλωτών της pioneer ισχύει για όλες τις χώρες που αναφέρονται σε αυτό το πιστοποιητικό....
...Στην περίπτωση που το προϊόν αυτό δεν λειτουργεί σωστά κατά την περίοδο της εγγύησης, ο εξουσιοδοτημένος μεταπωλητής προϊόντων pioneer ή ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο σέρβις της pioneer, θα επισκευάσει αυτό το προϊόν έτσι ώστε να λειτουργεί για τους σκοπούς για τους οποίους σχεδιάστηκε, χωρίς να υπάρξει χρέωση για τα ανταλλακτικά ή την εργασία...
...Αυτή η εγγύηση παρέχεται σε οποιοδήποτε άτομο κατέχει νόμιμα αυτό το προϊόν, εντός του χρόνου της εγγύησης...
...Αυτή η εγγύηση ισχύει μόνο για προϊόντα τα οποία αγοράστηκαν σε μία από τις χώρες που αναφέρονται στο παρόν έγγραφο. Παραμένει σε ισχύ όταν, μετά από μία τέτοια αγορά, το προϊόν μεταφερθεί σε οποιαδήποτε από τις αναφερόμενες χώρες...
...Αυτή η εγγύηση παρέχεται επιπρόσθετα οιωνδήποτε νομοθετικά θεσπισμένων ή άλλων δικαιωμάτων του αγοραστή, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Δεν επηρεάζει κανένα όρο ή διάταξη εγγύησης που παρέχεται στον αγοραστή στην χώρα αγοράς, επιπρόσθετα με αυτή την εγγύηση...
"
 
αφού αρχίζει και γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν ισχύουν τα ίδια για καθε κατασκευαστή σχετικά με την εγγύηση, δεν θα ήταν καλό να δημιουργηθεί, με βάση και τις προσωπικές εμπειρίες (αγόρασα το τάδε προϊόν που έχει Πανευ. εγγύηση, και σέρβις εδώ κλπ) μία βάση με κατασκευαστές που έχουν εξουσιοδοτημένο σέρβις στην Ελλάδα, διεθνή ή μη εγγύηση που να καλύπτει και την Ελλάδα και άλλες σχετικές πληροφορίες;
 
Re: Απάντηση: Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.

Κατ'εμέ, ο αντιπρόσωπος κάθε χώρας είναι υποχρεωμένος να επισκευάζει οποιοδήποτε προϊόν αντιπροσωπεύει ο ίδιος στην χώρα που πωλεί, εφόσον φυσικά η αγορά έχει γίνει εντός της Ε.Ε.

Έτσι κ αλλιώς, τα έξοδα επισκευής (ανταλλακτικά+εργατικά) θα καλυφθούν από την 'μαμά' εταιρεία, ή τέλος πάντων, θα πρέπει να καλύπτονται.
+1000.
To κοστος του αντιπροσωπου θα καλυφθει 100% (για να μην πω παραπανω), και ως ειθισται μπορει να βγαλει και κερδος. Αρα η αρνηση ειναι υποπτη και αντιθετα με τα συναλακτικα ηθη.Στο κατω κατω θα ερθει και σε επαφη με καποιον ευχαριστημενο μελλοντικο πελατη και ισως του πουλησει και κατι αλλο. Η πιατσα ειναι μικρη και αυτα κυκλοφορουν. Ασε που με την συμπεριφορα αυτη στρεφουν τους καταναλωτες στις μεγαλες εταιριες (Yamaha, Pioneer , Marantz κλπ) για να εχουν το κεφαλι τους ησυχο και να μην εξαρτωνται απο το πως θα ξυπνησει σημερα ο καθε μυστηριος "αντιπροσωπος". Αν συνεχισουν ετσι ο κοσμος θα ξυπνησει και θα κλεισουν.
 
Re: Απάντηση: Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.

Στους όρους μιας πανευρωπαϊκής εγγύησης δεν είναι η επισκευή του προϊόντος "στον τόπο σου". Μπορεί να μην υπάρχει καν αντιπρόσωπος στον τόπο σου μάλιστα.

Ναι, αλλά από τη στιγμή που υπάρχει στον τόπο σου το λογικό είναι να πας εκεί πρώτα...
Το "γιατί" δε σε εξυπηρετεί ο εδώ αντιπρόσωπος είναι το ερώτημα (και προς την "μαμά" εταιρεία και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες προστασίας καταναλωτή).

Ο εδώ αντιπρόσωπος ότι είχε να πει το είπε στο αρχικό thread της αγοράς του ενισχυτή και ήταν πολύ σαφής όσον αφορά την πολιτική που έχει σε αυτό το θέμα.
Μένει να δούμε αν οι Νόμοι του δίνουν το δικαίωμα να έχει τη συγκεκριμένη πολιτική ή απλά νομίζει ότι είναι υπεράνω των Νόμων, το οποίο θα φανεί όταν ο φίλος ενημερώσει τους φορείς προστασίας καταναλωτή για το περιστατικό.

Btw, πριν βγάλουμε συμπεράσματα για την πολιτική εγγυήσεων της Roksan καλό είναι να περιμένουν και την επίσημη απάντησή τους.
 
Last edited:
Δηλαδή εάν σου πουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ότι δεν έχεις σχετικώς δικαίωμα ευθέως απέναντι στον εδώ αντιπρόσωπο, τι θα κάνεις, θα βγεις εδώ και θα ανασκευάσεις τα όσα έγραψες για "αντίθεση στα συναλλακτικά ήθη", για συμπεριφορά "υπεράνω νόμων" κλπ;
Προσωπικώς όταν δεν είμαι βέβαιος για κάτι, διατηρώ μία επιφύλαξη στον λόγο μου πάντως.

Κατά την ταπεινή μου άποψη, σε τέτοιες περιπτώσεις αυτός που φέρει την ευθύνη και χαλιέται το όνομά του, είναι ο κατασκευαστής, που μας έχει πετάξει στάχτη στα μάτια για "δίκτυο αντιπροσώπων", τους οποίους είτε δεν φρόντισε να επιλέξει προσεκτικώς, είτε δεν τους έχει θέσει δεσμευτικούς όρους στη μεταξύ τους σύμβαση, είτε δεν έχει φροντίσει να αντισταθμίζει το βάρος της λειτουργίας ενός τμήματος σέρβις με κάποιους όρους, είτε δεν έχει ασχοληθεί γενικώς καθόλου με το ζήτημα. Για σκεφτείτε μία χώρα της ΕΕ να μην είχε καθόλου ΦΠΑ και όλοι να αγόραζαν από αυτή. Τι θα χρώσταγε μετά ο Έλληνας αντιπρόσωπος να "έτρωγε στη μάπα" όλο το θέμα των ελαττωματικών προϊόντων και του σέρβις;

Να σημειώσω ότι κάνω κάποιες σκέψεις απλώς ως "δικηγόρος του διαβόλου" και όχι ως συνήγορος του εδώ αντιπροσώπου.
 
Last edited:
Δηλαδή εάν σου πουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ότι δεν έχεις σχετικώς δικαίωμα ευθέως απέναντι στον εδώ αντιπρόσωπο, τι θα κάνεις, θα βγεις εδώ και θα ανασκευάσεις τα όσα έγραψες για "αντίθεση στα συναλλακτικά ήθη", για συμπεριφορά "υπεράνω νόμων" κλπ;
Προσωπικώς όταν δεν είμαι βέβαιος για κάτι, διατηρώ μία επιφύλαξη στον λόγο μου πάντως.

Δεν καταλαβαίνω τι σε ενοχλεί..
Μία χαρά επιφύλαξη κρατάω...

Μένει να δούμε αν οι Νόμοι του δίνουν το δικαίωμα να έχει τη συγκεκριμένη πολιτική ή απλά νομίζει ότι είναι υπεράνω των Νόμων...

..για το αν είναι νομικά καλυμμένος ο συγκεκριμένος αντιπρόσωπος.
Για το αν είναι ηθικά καλυμμένος, το αναλύουμε παραπάνω αν θέλεις..

Προφανώς ο καταναλωτής δεν είναι σε θέση να γνωρίζει όλους τους σχετικούς Νόμους και τις Διατάξεις και δεν χρειάζεται να πληρώσει για νομική συμβουλή εφόσον υπάρχουν οι αρμόδιοι φορείς που μπορούν να τον ενημερώσουν. -bye-
 
Παραθετω απαντηση απο το ευρωπαιοκο κεντρο καταναλωτη σε αντιστοιχο ερωτημα.
Αξιότιμε κύριε ...............
Σας ενημερώνουμε ότι έχουμε λάβει το ερώτημά σας το οποίο μας εστάλη μέσω της ιστοσελίδας του Ευρωπαϊκού κέντρου καταναλωτή.
το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και αποτελεί τον ελληνικό κόμβο ενός πανευρωπαϊκού δικτύου με στόχο την ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών στα πλαίσια της Ενιαίας Αγοράς. Αντικείμενο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή αποτελεί η παροχή πληροφοριών σχετικά με την προστασία καταναλωτή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η εξωδικαστική συμβιβαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν από διασυνοριακές συναλλαγές, δηλαδή συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών που είναι εγκατεστημένοι σε διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σχετικά με το ερώτημά σας, σας πληροφορούμε ότι το προϊόν οφείλει να έχει πανευρωπαϊκή εγγύηση προκειμένου να μπορεί ο Έλληνας αντιπρόσωπος να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει.
Επιπλέον σας αποστέλλουμε συνημμένα και την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις εγγυήσεις.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον που μας δείχνετε.
ΕΥΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ

Σύμβουλος καταναλωτών

Ευρωπαικό κέντρο καταναλωτή Ελλάδας

Πλατεία Κάνιγγος 101 81

τηλ. +30 210 3847 253

φαξ +30 210 3847 106
 
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και αποτελεί τον ελληνικό κόμβο ενός πανευρωπαϊκού δικτύου με στόχο την ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών

Ενημέρωση και προστασία.
Άρα δεν καταλαβαίνω γιατί ενοχλεί τόσο πολύ να κοινοποιήσει ο άνθρωπος το πρόβλημά του σε όλους τους αντίστοιχους φορείς.
Αν δεν έχει βάση η καταγγελία του, απλά θα ενημερωθεί σχετικά ενώ αν έχει κάποια βάση, θα προστατευθεί. -bye-
 
Σχετικά με το ερώτημά σας, σας πληροφορούμε ότι το προϊόν οφείλει να έχει πανευρωπαϊκή εγγύηση προκειμένου να μπορεί ο Έλληνας αντιπρόσωπος να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει.

Το ερώτημα ήταν εάν μπορεί ή εάν ΟΦΕΙΛΕΙ ?
 
Δεν εχω κρατησει την ακριβη διατυπωση αλλα μαλλον ρωτουσα αν ηταν υποχρεωμενος.
 
Ενημέρωση και προστασία.
Άρα δεν καταλαβαίνω γιατί ενοχλεί τόσο πολύ να κοινοποιήσει ο άνθρωπος το πρόβλημά του σε όλους τους αντίστοιχους φορείς.
Αν δεν έχει βάση η καταγγελία του, απλά θα ενημερωθεί σχετικά ενώ αν έχει κάποια βάση, θα προστατευθεί. -bye-

Μα δεν ενοχλήθηκα. Πού φάνηκε αυτό. Μία σειρά λογικών ερωτημάτων έχω θέσει, μήπως κάποιος γνωρίζει -θετικώς- κάτι παραπάνω από εμένα. Να το ξέρω και να το αξιοποιώ και στις δικές μου συναλλαγές. Και απλώς επεσήμανα πως άλλο "ερώτημα", το οποίο είναι αυτό που απευθύνουμε όταν δεν γνωρίζουμε και θέλουμε να πληροφορηθούμε για κάτι, και άλλο "καταγγελία", η οποία συνιστά αναφορά κάποιας παραβίασης, πάντα, κανόνων.
 
Δεν εχω κρατησει την ακριβη διατυπωση αλλα μαλλον ρωτουσα αν ηταν υποχρεωμενος.

Εάν ρωτούσες αυτό, τότε το ανωτέρω έγγραφο αποφεύγει να απαντήσει, όπως εύκολα καταλαβαίνεις.
 
Φαντάζομαι όταν επικοινωνήσει μαζί τους θα του το διευκρινίσουν (και θα μας πει κι εμάς να μαθαίνουμε!).

Σε κάθε περίπτωση η Roksan ΟΦΕΙΛΕΙ να το επισκευάσει και θα πρέπει η ίδια να φροντίσει είτε να συμμορφώσει τον εδώ αντιπρόσωπο (που ενδέχεται να παραβιάζει και τη συμφωνία τους και σίγουρα κάνει ζημιά στο όνομά της) είτε να βρει στον αγοραστή μία εναλλακτική που να μην τον επιβαρύνει οικονομικά.
 
Φαντάζομαι όταν επικοινωνήσει μαζί τους θα του το διευκρινίσουν (και θα μας πει κι εμάς να μαθαίνουμε!).

Σε κάθε περίπτωση η Roksan ΟΦΕΙΛΕΙ να το επισκευάσει και θα πρέπει η ίδια να φροντίσει είτε να συμμορφώσει τον εδώ αντιπρόσωπο (που ενδέχεται να παραβιάζει και τη συμφωνία τους αλλα σίγουρα κάνει ζημιά στο όνομά της) είτε να βρει στον αγοραστή μία εναλλακτική που να μην τον επιβαρύνει οικονομικά.

Συμφωνούμε απολύτως. Ο καταναλωτής δεν φταίει σε τίποτε, αγόρασε -και δεν έκλεψε ούτε έφερε λαθραία- κανονικότατα ένα προϊόν και έχει κάθε δίκιο.
 
Απανταει ομως οτι το προιον οφειλει να εχει πανευρωπαικη εγγυηση. Αλλωστε δεν εκανα καταγγελια. Σε μια καταγγελια θα απαντησουν πιο συγγεκριμενα.
 
Status
Not open for further replies.