Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Δεν το εχω εγκαταστησει αλλα το ειδα σε φιλο και φυσικα εχω δει αρκετο FI απο διαφορους κατασκευαστες (πχ Sony). Δεν μπορω να δω ταινια ετσι.
 
Εγω παλι εχω δει λίγα FI (σε TV πχ) και δεν δοκίμασα το προγρ. γιατί έστω και ενα artifact να δω σε όλη την ταινια θα χαλαστω τόσο που προτιμώ τα ''καθαρα'' 24.
 
Re: Απάντηση: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Στον κινηματογράφο πάντως δεν βλέπουμε 24 καρέ, αλλά ουσιαστικά 48, αφού τα κλείστρα με διπλές λεπίδες (dual blade) διπλασιάζουν τεχνητά τα καρέ που αντιλαμβάνεται το μάτι. Γι αυτό και στον κινηματογράφο δεν ενοχλεί τόσο το φαινόμενο του judder σε σχέση με την τηλεόραση ή τους προβολείς που προβάλλουν την εικόνα σε 24p.

Ανάποδα μάλλον το πήρες :smile:, 24 frames βλέπουμε ουσιαστικά. To "εφφέ" των διπλών λεπίδων έχει σκοπό να ξεγελάσει το μάτι και να μετριάσει το judder, δε νομίζω όμως ότι κάνει και πολλά (σε σχέση με το F.I.). Κάτι ανάλογο προσπαθεί να κάνει και ο projector μου (LG-AF115) στο "Cinema Mode" χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία (στο σπίτι ανοιγοκλείνω τη λειτουργία "Cinema" και βλέπω την όποια διαφορά, στο σινεμά μάλλον δε θα μ' αφήσουν αν τους το ζητήσω...)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Ανάποδα μάλλον το πήρες :smile:, 24 frames βλέπουμε ουσιαστικά. To "εφφέ" των διπλών λεπίδων έχει σκοπό να ξεγελάσει το μάτι και να μετριάσει το judder, δε νομίζω όμως ότι κάνει και πολλά (σε σχέση με το F.I.). Κάτι ανάλογο προσπαθεί να κάνει και ο projector μου (LG-AF115) στο "Cinema Mode" χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία (στο σπίτι ανοιγοκλείνω τη λειτουργία "Cinema" και βλέπω την όποια διαφορά, στο σινεμά μάλλον δε θα μ' αφήσουν αν τους το ζητήσω...)

Δεν λέω κάτι άλλο, ακριβώς αυτό εννοώ κι εγώ! Γι αυτό λέω ότι "δεν ενοχλεί τόσο...", απλά, όπως λες κι εσύ, μετριάζεται το πρόβλημα...

ΥΓ, την αναφορά στα 48Hz την πήρα από εδώ,

http://broadcastengineering.com/hdtv/solutions-judder-problem/

If film was presented at 24fps, image flicker would be intolerable. To increase the presentation rate to 48Hz, film projectors use dual-blade shutters to show each frame twice. (For a relatively dim picture, a 48Hz rate only slightly exceeds the critical flicker frequency. Brighter pictures demand a higher presentation rate, hence triple-blade shutters.) Flicker from 30p video is eliminated the same way — by repeating each image twice (60i).
 
Last edited:
Σε ενα προβολεα πχ στους JVC τα 24fps τριπλασιαζονται στο πανελ (72hz). 24 καρε βλεπουμε, απλα "φλασαρονται" τρεις φορες...
 
Απάντηση: Re: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Εγω παλι εχω δει λίγα FI (σε TV πχ) και δεν δοκίμασα το προγρ. γιατί έστω και ενα artifact να δω σε όλη την ταινια θα χαλαστω τόσο που προτιμώ τα ''καθαρα'' 24.

Τις τελευταίες δέκα-δεκαπέντε μέρες έχω γράψει πολλές ώρες δοκιμών στο κοντέρ. Όντως, υπάρχουν κάποια τεχνουργήματα, αλλά, τουλάχιστον για μένα, τίποτα το ανησυχητικό ή εκνευριστικό. Χθες έκανα αρκετές ώρες δοκιμή σε διάφορες ταινίες. Το αποτέλεσμα overall σίγουρα σε αποζημιώνει όσον αφορά την ομαλότητα στην κίνηση, την ευκρίνεια και το βάθος πεδίου δημιουργώντας μια νέα αίσθηση στην ταινία. Στις δε σειρές, η χρήση των 60 καρέ, δίνει ένα ''απογειωτικό'' αποτέλεσμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Εχω δει πολλες ταινιες (βλεπε ψευδωνυμο) και συνεχιζω να βλεπω και συμφωνω στα ανωτερω.Ας υπαρχουν το ελαχιστο 60 καρε πραγματικα
στα blu ray και ας φτιαξουν τεχνητα 24 καρε με επιλογη απ´το player για τους ρομαντικους...

Φίλε μου θέλω να πιστεύω ότι είναι καποιου είδους χιούμορ αυτά που λες ε?έλα πες την αλήθεια...
ρομαντικοι judderάκηδες?Δεν υπάρχουν άνθρωποι που να τους αρέσει το judder.
Για να ξεχωρίσεις λίγο τα πράγματα μέσα σου.
ΑΛΛΟ τα πραγματικά 60 καρέ γυρισμένα απο την κάμερα του film που θα περιέχουν 60 πραγματικές διαφορετικές φωτογραφίες και
ΑΛΛΟ τα 60 καρε που περιέχουν 24 πραγματικές και 36 φτιαχτάχωρίς καινούργιες πληροφορίες εικόνας.

Το πρώτο παράγει ταινία όπως όλοι μας θέλουμε να την βλεπουμε
και το δευτερο παράγει ψευτικη εικόνα που μοιάζει με κακογυρισμένο ντοκιμαντέρ απο κάμερα χειρός (με τέλεια κίνηση όμως).

Τώρα το αν εσύ προτιμάς να βλεπεις ντοκυμαντερ αντι για ταινία με judder είναι επιλογή σου και απολύτως σεβαστή.

Η επιλογή στα blu-ray για 24 καρέ για εμάς τους 'judderάκηδες' δεν χρειάζεται να υπάρχει διότι και εμείς στα 30 προτιμούμε να βλεπουμε τις ταινίες μας άλλα στα 30 γυρισμένες ,έτσι ώστε να μην εξατμίζεται η κινηματογραφική αίσθηση της ταινίας.Μας αρέσει και εμάς η σωστή κίνηση και μας ενδιαφέρει παραπάνω απο όσο πιστεύεις.

Τώρα εαν εσύ δεν μπορείς να καταλάβεις (ή δεν σε ενδιαφέρει) την διαφορά μεταξύ μιας ταινίας που βλέπουμε τα πραγματικά καρέ της και σε αυτή που βλεπουμε με frame interpolation τότε πάω πάσο.

Το πρόβλημα έρχεται απο το γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι κάτω απο 30 frames αρχίζει και αντιλαμβάνεται την εναλαγή των φωτογραφιών και αρχίζει και βλεπει κακή κίνηση.Αυτό δεν είναι το judder.Το judder το βλεπουμε όταν δώσουμε στο σύστημα που προβάλουμε 24 frames και τα μετατρέψει σε 30 frames (δεν γίνεται ακριβώς τόσο απλά η μετατροπη),το λεγόμενο pulldown.Τότε αρχίζουν τα προβληματα που κατα την γνώμη μου οφείλονται στο ότι δεν προβάλουμε σε ακριβώς πολλαπλάσια Hz απο αυτά που είναι η ταινία γυρισμένη.

Λογικά εάν κλειδώναμε στα 96Ηz τον προβολέα μας και του δίναμε υλικό 24άρι δεν θα βλέπαμε κίνηση νερό άλλα δεν θα βλέπαμε και judder.Δυστυχώς όλοι οι προβολείς κλειδώνουν στα 24 αλλα τα μετατρέπουν σε 60 ή 50. και όχι σε 72 η 96Hz.
 
Άλλο πράγμα το judder από το pulldown, και άλλο το judder από την κίνηση (motion judder). To motion judder μπορεί να προσομοιωθεί ως στροβοσκοπικό εφέ στην κίνηση, ενώ το pulldown (αν δεν κάνω λάθος) συμβαίνει περιοδικά, ανά κάποιο αριθμό frame...

Αν και μία φωτό δεν μπορεί να αποδώσει ακριβώς το φαινόμενο, κάπως έτσι είναι το motion judder, δημιουργεί είδωλα στην κίνηση, εκεί που δεν υπάρχουν (και η κίνηση φαίνεται "σπαστή"). Κυρίως αυτά φαίνονται έντονα στις άκρες των αντικειμένων, και πολύ έντονα σε αντικείμενα όπως φράχτες.

motion_bench_05_PDP.jpg
 
Last edited:
Σωστά.Το motion judder που αναφέρεις είναι αναγκαίο κακό των λίγότερων απο 30 frames που βλέπουν τα μάτια μας σαν ομαλή κίνηση,θα το είχαμε και με 27 frames σε λιγότερο βαθμό βέβαια.Εμένα προσωπικά με ενοχλεί περισσότερο το judder σπάσιμο της εικόνας παρά η κακή κίνηση λόγω χαμηλών frames.
Aν βάλεις avatar τη πρώτη σκηνή με το διαστημόπλοιο και τους πλανήτες θα δείς ότι τα σπασίματα ανα μη τακτά χρονικά διαστήματα είναι τρομερά ενοχλητικά.Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη λύση πλήν να γυρίζονται οι ταινίες στα 30 frames ή να κλειδώνουμε στα 48.
 
Η προτιμηση του καθενος ειναι σεβαστη.Ομως οτι γραφω ειναι απορροια της
εντυπωσης που αποκομισα απο εδω μεσα απο ποστ φιλων οπως ο kosh αν δεν κανω λαθος και αλλων .Υποστηριζουν οτι τα 24 καρε δειχνουν μια πιο μαγικη
και ρομαντικη εικονα του κοσμου και οτι παρα τα προβληματα των λιγων καρε
δεν μπορουν να ζησουν με σινεμα που αποκαλυπτει ολες τις λεπτομερειες στην κινηση.Ο εγκεφαλος του καθενος προσθετει αυτο που λειπει συμφωνα με την
κοσμοαντιληψη και προτιμηση του καθενος μας λενε.
Προσωπικα εχω ονειρευτει πολλες φορες ονειρα που εχει πλασει ο εγκεφαλος
μου που το Avatar μπροστα τους ειναι σκουπιδι (και χωρις juder) .Θα με ενδιεφερε ενας τροπος προβολης και βιωματος μιας τετοιας εμπειριας χωρις
τη χρηση του ''ιερου'' μανιταριου ή παραισθησιογονων.Αν η τεχνολογια μας το προσφερει καποτε θα ειναι ενδιαφερον τουλαχιστον.Απλα βλεπω τα 24 καρε
ως εμποδιο και πισωγυρισμα σ' αυτη την κατευθυνση.
Αν καποιος εχει κανα λινκ για κατεβασμα ντεμο 720 στα 60 πραγματικα καρε θα με ενδιεφερε και θα ελυνε πολλες αποριες.
 
Τώρα καταλαβαίνω γιατί μου φαινόταν (πριν κανά 1,5 χρόνο) τόσο διαφορετικό κ εντυπωσιακό ένα sample που έχει το DVE calibration disc..δεν είμαι κ σίγουρος αλλά την τρομερή εντύπωση που μου έκανε η κίνηση και η ευκρίνεια μαλλον θα ήταν γυρισμενο σε 50 ή 60 frames..θα το τσεκαρω το βράδυ..
 
Re: Απάντηση: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Η προτιμηση του καθενος ειναι σεβαστη.Ομως οτι γραφω ειναι απορροια της
εντυπωσης που αποκομισα απο εδω μεσα απο ποστ φιλων οπως ο kosh αν δεν κανω λαθος και αλλων .Υποστηριζουν οτι τα 24 καρε δειχνουν μια πιο μαγικη
και ρομαντικη εικονα του κοσμου και οτι παρα τα προβληματα των λιγων καρε
δεν μπορουν να ζησουν με σινεμα που αποκαλυπτει ολες τις λεπτομερειες στην κινηση.
Φίλε μου εντελώς λάθος άποψη σχημάτισες σε βαθμό που απορώ αν διάβαζες το συγκεκριμένο post ή άλλο.

ΚΑΝΕΙΣ δεν υποστηρίζει οτι τα 24 frames δείχνουν πιο μαγική εικόνα.ΚΑΝΕΙΣ!
ΚΑΝΕΙΣ δεν υποστηρίζει οτι δεν θέλει την καλυτερη δυνατή κίνηση και λεπτομέρια!
Εαν διάβασες κάτι που να ανερεί τα λεγόμενα μου παρακαλώ πόσταρε το.

Ολοι εμείς οι ρομαντικοί κατα εσένα, λατρευουμε την καλή κίνηση όπως κάθε φυσιολογικός θεατής!Για άλλη μια φορά μπας και το καταλάβεις αυτό που δεν αντέχουμε είναι η ψηφιακή επεξεργασία του film κατόπιν εορτής απο το frame interpolation διότι αλλάζει δραματικά την υφή της ταινίας.Το κατάλαβες?δεν έχουμε κανένα μα κανένα πρόβλημα να βλεπουμε high definition ταινίες γυρισμένες απο τον σκηνοθέτη στα 30 καρε και να τις βλεπουμε στα 60 hz!To κατάλαβες?

Δηλαδή εμείς οι ρομαντικοί υποστηρίζουμε ακριβώς το αντίθετο απο την άποψη σου.Οτι στα 30 frames η ταινίες παίζουνε καλύτερα απο τα 24!Ελπίζω να είναι η τελευταία φορά που σου το εξηγώ και ελπίζω αυτη τη φορά να σχηματίσεις σωστή άποψη περι αυτών που τους ενοχλεί το frame interpolation!
 
Ειναι φανερο απο την τεχνικη αναλυση που διαβασαμε οτι η κινηματογραφηση σε υψηλοτερο frame rate απο το παλαιολιθικο των 24 Fps εχει παρα πολλα πλεονεκτηματα.
Εγω θα αναφερθω κυριως στα μειονεκτηματα.

Ο κινηματογραφος ανεκαθεν ηταν το φτηνοτερο και πιο προσφιλες στα λαικα στρωματα μεσον για να ορειροπολεις,να διαφευγεις και να χανεσαι απο την πραγματικοτητα.

Περα απο την θεματολογια της ταινιας ενας αλλος λογος που το πετυχαινε αυτο ηταν ο τροπος κινηματογραφησης.

Κατα την διαρκεια της ταινιας εχουμε πλανα ,γωνιες και προοπτικες που για τον ανθρωπο ειναι τελειως απιθανο να γινουν ο ρεαλιστικος τροπος που βλεπεις την πραγματικοτητα....

Επισης οι κινησεις της καμερας με τραβελινγκς ,ανεβατοκατεβασματα,ζουμ ιν και ζουμ αουτ,τα τελευταιας 50τιας πλανα απο αερος που οσο περνα ο καιρος βελτιωνονται και γινονται πιο περιπλοκα, τα ειδικα εφφε που συνεχως εξελισσονται σε εξωπραγματικα για τις προσδοκιες μας επιπεδα ειναι ολα μεσα που δυναμωνουν την αισθηση του ονειρικου ταξιδιου που ολοι θελουμε να βιωσουμε.

Σε αυτα τα εργαλεια του κινηματογραφιστη πρωτευον ρολο παιζει το motion blur......Το θολωμα δηλαδη της ορασης μας κατα την κινηση της καμερας η κατα την κινηση των κινηματογραφημενων αντικειμενων η ηθοποιων σε πρωτο πλανο οπως λεμε.

Φαινομενο που δημιουργειται απο την αδυναμια της συλληψης ακινητων καδρων λογω του καθιερωμενου συνδυασμου 24fps ,25fps & 172.8,180 shutter angle.

Ολη η κινηματογραφικη βιομηχανια εχει στηθει σε αυτα τα προτυπα και ενδεχομενο αλλαγης δεν υφισταται οχι τουλαχιστον στα επομενα χρονια μιας και το κοστος για τις αιθουσες θαναι δυσβασταχτο.Μονο η ελευση των καινουργιων ψηφιακων αιθουσων ισως αφηνει ενα τετοιο παραθυρο ανοιχτο.

Η κινηματογραφηση σε ψηλοτερο frame rate απο αυτο που χρησιμοποιειται τον τελευταιο αιωνα θα εχει σιγουρα πιο καθαρα πλανα,πιο γρηγορα φωτο-βιντεο-γραφημενα καδρα αλλα ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα χαθει το motion blur.
Αναμενομενο ειναι και να λειτουργησει σε καποια κομματια και κουραστικα με τοση πληροφορια που θα επεξεργαζονται πια τα οπτικα μας νευρα.

Αυτο που θα βλεπουμε θαναι ενδιαφερον σιγουρα αλλα θα μοιαζει πιο πολυ με βιντεοπαιχνιδι – χρησιμοποιωντας εναν λαικο πια ορο – παρα με αυτο που εχουμε μαθει οτι ειναι ο κινηματογραφος....
Φανταζεται κανεις ενα ονειρικο πλανο με μια κινηση της καμερας οπου ολα θαναι απιστευτα καλα φωτογραφημενα ,καθαρα,χωρις θολουρες ??
Εγω παντως οχι.....
Μπορει το καινουργιο προτυπο ( ? ) να υποσχεται αλλον αερα και πιο συγχρονη κινηματογραφικη αντιληψη αλλα αυτο που υποσυνειδητα εχουμε μαθει οτι ειναι ο κινηματογραφος θα αλλαξει ριζικα.
Ισως ειναι απλα θεμα συνηθειας.....Ισως ειναι ανεφικτο ομως...
Για μενα ειναι σαν να προσπαθησεις να αλλαξεις τον τροπο που ζωγραφιζει ενας καλλιτεχνης.


Απο αλλο θρεντ αντιγραφω το παραπανω...
Επισης ειναι καλο να εχεις την επιλογη του FI και να το ενεργοποιεις κατα βουληση αλλα συμφωνω οτι θελω τις ταινιες να γυριζονται με περισσοτερα καρε ωστε να ειναι το αποτελεσμα χωρις artifacts.
 
Εδώ βρήκα πως γίνεται η δουλειά offline. Μπορείτε να δείτε και τα 3 samples από το Avatar. Ιδανικό για να γλιτώσει κανείς την αγορά δυνατής cpu (όπως εγώ)

http://www.spirton.com/?p=64
 
Απάντηση: Re: Επανάσταση στην κίνηση των 24p

Εδώ βρήκα πως γίνεται η δουλειά offline. Μπορείτε να δείτε και τα 3 samples από το Avatar. Ιδανικό για να γλιτώσει κανείς την αγορά δυνατής cpu (όπως εγώ)

http://www.spirton.com/?p=64

Που πας και τα ξετρυπώνεις, βρε αθεόφοβε!!!:grinning-smiley-043

Πάντως φαίνεται αρκετά μανούρικο. Επίσης δεν καταλαβαίνω στο βήμα 2 το εξής: Then extract the tools folder over the top of your MeGUI tools folder, which for most people will be in C:\Program Files\MeGUI\.

Το πρόγραμμα το κατέβασα στο δεύτερο σκληρό και δεν χρειάζεται εγκατάσταση για να δουλέψει ώστε να το στείλω στα program files. Τι εννοεί? Να κάνουμε copy-paste όλο το φάκελλο???:damnyou::damnyou:
 
Ναι, αλλά μπορείς και απλά να πας στο script και να αλλάξεις τα paths που βρίσκονται τα dll's.