Εργαλεία Μπαταρίας

Οι ταχυφορτιστες ειναι η καταστροφη των μπαταριων. Οταν σου λεει οτι μια 4Αω μπαταρια φορτιζει στο μισαωρο, οτι ανεμιστηρα και να εχει για ψυξη, τη ζημια την κανει.
Η θερμοτητα/υπερθερμανση ειναι ο νουμερο ενα εχθρος της μπαταριας που της μειωνει σημαντικα τη ζωη. Προσωπικα δεν χρησιμοποιω ποτε ταχυφορτιστες, παρα μονο οταν χρειαζεται.
 
Η ταχυφορτιση χαλάει την μπαταρία όταν κοντεύει να γεμίσει. Όλες οι μπσταριες έχουν απότομη καμπυλη φόρτισης (γρήγορη) αλλα οσο γεμίζουν τόσο δυσκολεύει η φόρτιση. Γι' αυτό αυτός της bosch φορτίζει γρήγορα μέχρι το 80% και μετά πέφτει σε αργή φορτιση. H B&D 1.3Ah που είχα κράτησε 6 χρόνια με ταχυφορτιστη χωρίς ψύξη και ούτε ηλεκτρονικό έλεγχο βαθειας αποφορτισης. Οπότε εγώ δεν έχω πρόβλημα με τους ταχυφορτιστες
 
Εαν σου κρατησε 6 χρονια με ταχυφορτιστη, με κανονικο φορτιστη θα σου κρατουσε σαφως περισσοτερο.

Το οτι φορτιζει γρηγορα μεχρι το 80% τι σημαινει? οτι δεν ζεσταινεται η μπαταρια μεχρι να φτασει γρηγορα σε 80% φορτιση?
Η ταχεια φορτιση ειναι γνωστο οτι μειωνει τους κυκλους ζωης της μπαταριας. Ειναι εντελως λογικο γιατι περισσοτερα Αμπερ διοχετευονται στην μπαταρια.

Mια συνιστωμενη φορτιση μπαταριων ειναι 0.5C που σημαινει οτι μια μπαταρια 2Aω χωρητικοτητας πρεπει να φορτιζεται με ρευμα 1Α, δηλαδη σε 2 ωρες και κατι.
 
Εαν σου κρατησε 6 χρονια με ταχυφορτιστη, με κανονικο φορτιστη θα σου κρατουσε σαφως περισσοτερο.

Το οτι φορτιζει γρηγορα μεχρι το 80% τι σημαινει? οτι δεν ζεσταινεται η μπαταρια μεχρι να φτασει γρηγορα σε 80% φορτιση?
Η ταχεια φορτιση ειναι γνωστο οτι μειωνει τους κυκλους ζωης της μπαταριας. Ειναι εντελως λογικο γιατι περισσοτερα Αμπερ διοχετευονται στην μπαταρια.

Mια συνιστωμενη φορτιση μπαταριων ειναι 0.5C που σημαινει οτι μια μπαταρια 2Aω χωρητικοτητας πρεπει να φορτιζεται με ρευμα 1Α, δηλαδη σε 2 ωρες και κατι.

Να μιλησουμε με δεδομενα?
Αυτο που λες ισχυει. Ειναι ομως τοσο μικρη η επιδραση του σε σχεση με την επιδραση του χρονου που δεν εχει καμμια σημασια στην αποδοση της μπαταριας.
Μια μπαταρια λιθιου θα βγαλει απο 500-1000 κυκλους φορτισης. Αυτο σημαινει να φορτιζεις την μπαταρια και να την αδειαζεις καθε 2-3 μερες συνεχομενα για 6 χρονια ωστε να φτασεις στο οριο της.
Οι ταχυφορτιστες και συγκεκριμενα αυτος της bosch που μιλαμε φορτιζει με 1C. 6.0Αh σε περιπου 50+ λεπτα με δεδομενο οτι οι μπαταριες δεν αφηνονται να στεγνωσουν τελειως απο το εργαλειο λογω προστασιας.

Αν δεις εδω λοιπον
http://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers
στο διαγραμμα δειχνει οτι για τις 200 πρωτες φορτισεις η μπαταρια δεν παθαινει τιποτα, ενω στις 500 χανει το 16% της χωρητικοτητας της.

Εγω λοιπον μπορω να σκεφτω 3 περιπτωσεις χρησης μιας 4.0-6.0 μπαταριας στις οποιες εχει σημασια και η ταχυφορτιση.
1. εμενα που θα κανω 100 (και πολλες λεω) φορτισεις μεσα σε 6 χρονια (ηδη δουλευω 10 μερες και εχω ακομα 2/3 της μπαταριας) αρα η ταχυφορτιση δεν με απασαχολει, αλλα ποσο θα εχει χασει η μπαταρια μονο και μονο απο τα χρονια που περασαν?
2. εναν μετριο επαγγελματια που αναλογως με την δουλεια θα φορτιζει κατα μεσο ορο καθε 3 εργασιμες, αρα 600 φορτισεις (600.000 βιδωματα?) σε 6 χρονια με πτωση 16-20% στα τελευταια 2-3 χρονια λογω ταχυφορτισης .
3. εναν σουπερ επαγγελματια που αδειαζει καθε μερα και με μεσο ορο 300+ φορτισεις θα εχει ξετιναξει την μπαταρια σε 3 χρονια. Αυτος τη να την κανει την αργη φορτιση? Να χασει 900 εργατοωρες για να προστατεψει μια μπαταρια των 130 ευρω που θα εχει χαλασει ετσι και αλλιως σε 3 χρονια αφου θα εχει πιασει το οριο ζωης των 500-1000 κυκλων φορτισης?
* επιπροσθετα οσο και να την προστατεψεις με την αργη φορτιση, δεν μπορεις να κανεις τιποτα για την ταχεια αποφορτιση οταν το εργαλειο τραβαει 2C και 3C.

Το συμπερασμα μου?
Το να κανεις αργη φορτιση πλεον εχει ξεπεραστει απο τις εξελιξεις και ειτε ερασιτεχνικα ειτε επαγγελματικα δεν αποφερει κανενα κερδος, γιατι ετσι και αλλιως η μπαταρια θα πεθανει οταν ειναι να πεθανει λογω πολλων κυκλων φορτισης, ηλικιας και ταχειας αποφορτισης στα ζορια. Στον ερασιτεχνη πεθαινει λογω των ετων που περνανε και οχι λογω των κυκλων φορτισης (ταχειας ή αργης) και στον επαγγελματια πεθαινει επειδη κανει μεγιστη χρηση οπου η γρηγορη ταχυτητα φορτισης ειναι σημαντικη και αποσβενει την μπαταρια σε ελαχιστες μερες.
 
Last edited:
Να μιλησουμε με δεδομενα?
Αυτο που λες ισχυει. Ειναι ομως τοσο μικρη η επιδραση του σε σχεση με την επιδραση του χρονου που δεν εχει καμμια σημασια στην αποδοση της μπαταριας.
Μια μπαταρια λιθιου θα βγαλει απο 500-1000 κυκλους φορτισης. Αυτο σημαινει να φορτιζεις την μπαταρια και να την αδειαζεις καθε 2-3 μερες συνεχομενα για 6 χρονια ωστε να φτασεις στο οριο της.
Οι ταχυφορτιστες και συγκεκριμενα αυτος της bosch που μιλαμε φορτιζει με 1C. 6.0Αh σε περιπου 50+ λεπτα με δεδομενο οτι οι μπαταριες δεν αφηνονται να στεγνωσουν τελειως απο το εργαλειο λογω προστασιας.

Αν δεις εδω λοιπον
http://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers
στο διαγραμμα δειχνει οτι για τις 200 πρωτες φορτισεις η μπαταρια δεν παθαινει τιποτα, ενω στις 500 χανει το 16% της χωρητικοτητας της.

Εγω λοιπον μπορω να σκεφτω 3 περιπτωσεις χρησης μιας 4.0-6.0 μπαταριας στις οποιες εχει σημασια και η ταχυφορτιση.
1. εμενα που θα κανω 100 (και πολλες λεω) φορτισεις μεσα σε 6 χρονια (ηδη δουλευω 10 μερες και εχω ακομα 2/3 της μπαταριας) αρα η ταχυφορτιση δεν με απασαχολει, αλλα ποσο θα εχει χασει η μπαταρια μονο και μονο απο τα χρονια που περασαν?
2. εναν μετριο επαγγελματια που αναλογως με την δουλεια θα φορτιζει κατα μεσο ορο καθε 3 εργασιμες, αρα 600 φορτισεις (600.000 βιδωματα?) σε 6 χρονια με πτωση 16-20% στα τελευταια 2-3 χρονια λογω ταχυφορτισης .
3. εναν σουπερ επαγγελματια που αδειαζει καθε μερα και με μεσο ορο 300+ φορτισεις θα εχει ξετιναξει την μπαταρια σε 3 χρονια. Αυτος τη να την κανει την αργη φορτιση? Να χασει 900 εργατοωρες για να προστατεψει μια μπαταρια των 130 ευρω που θα εχει χαλασει ετσι και αλλιως σε 3 χρονια αφου θα εχει πιασει το οριο ζωης των 500-1000 κυκλων φορτισης?
* επιπροσθετα οσο και να την προστατεψεις με την αργη φορτιση, δεν μπορεις να κανεις τιποτα για την ταχεια αποφορτιση οταν το εργαλειο τραβαει 2C και 3C.

Το συμπερασμα μου?
Το να κανεις αργη φορτιση πλεον εχει ξεπεραστει απο τις εξελιξεις και ειτε ερασιτεχνικα ειτε επαγγελματικα δεν αποφερει κανενα κερδος, γιατι ετσι και αλλιως η μπαταρια θα πεθανει οταν ειναι να πεθανει. Στον ερασιτεχνη πεθαινει λογω των ετων που περνανε και οχι λογω των κυκλων φορτισης (ταχειας ή αργης) και στον επαγγελματια πεθαινει επειδη κανει μεγιστη χρηση οπου η γρηγορη ταχυτητα φορτισης ειναι σημαντικη και αποσβενει την μπαταρια σε ελαχιστες μερες.

Τα είπες όλα.

Να προσθέσω επίσης ότι όλοι οι φορτιστές της bosch (τουλάχιστον της ερασιτεχνικής σειράς) έχουν και προστασία από υπερθέρμανση της μπαταρίας. Πχ έχει τύχει να ζορίσω πολύ μπαταρίες δουλεύοντας το GSR 10.8 με τρυπάνι φτερού 40 mm σε σκληρό ξύλο. Εκτός του ότι άναψε το εργαλείο, άναψε και η μπαταρία του. Βάζοντας την απευθείας στον φορτιστή, δεν φόρτισε που σημαίνει ότι ελέγχεται και η θερμοκρασία.

Τέλος επειδή έχω και το AL 3680 φορτιστή με την φουρφούρα, όση ώρα φορτίζει η 6άρα μπαταρία (όλο και όλο μία φορά την φόρτισα βέβαια) είναι παγωμένη.
 
Ολα τα δεδομενα λενε αγαπητε μου αυτο που ανεφερα παραπανω, οτι η ταχυφορτιση μειωνει την ζωη της μπαταριας!

Ειναι εντελως διαφορετικο θεμα ομως ο τροπος που επιλεγει καποιος να φορτιζει τις μπαταριες του και οπως σωστα το ειπες, παει αναλογα με τις αναγκες του καθενος.
 
Βρε παιδια, για να βαλουμε τα πραγματα στη θεση τους.
Η αναγκη για ανεμιστηρες στους ταχυφορτιστες σημαινει ακριβως οτι η ταχυφορτιση ειναι καταστροφικη για την μπαταρια.
Ο ανεμιστηρας προσπαθει να διορθωσει την ανοδο της θερμοκρασιας που ουτως η αλλως επιτελειται κατα την φορτιση με πολλα αμπερ.

Ειναι σαν να εχεις πυρετο και να παιρνεις ασπιρινη ειτε να βαζεις κρυες κομπρεσσες στο κεφαλι που ναι μεν ριχνει τον πυρετο αλλα καλυτερα να μην τον ειχες :))
 

Περίεργο... Εμένα ο 36βολτος Ryobi δεν είχε...
Ο ανεμιστήρας πάντως κατευθύνει τον άερα ακριβώς μέσα στην μπαταρία (έχει μία κόκκινη δίοδο).
Μήπως αυτός που έχει ο δικός σου είναι για τον φορτιστή?
 
Διακρινω μεγαλη μαζα πληροφοριων που εχει φτασει το δεικτη μετρησης "εγωεχωδικιο" ψηλα. Απεχει ακομη απο το κοκκινο, αλλα κανονιστε να εχουμε καμια αποχωρηση κουφαλες!

Μιχαλη μιλας με θεωρητικα και πρακτικα στοιχεια στο παγκο του εργαστηριου. Η πραγματικοτητα διαφερει λιγο ή πολυ και ειναι περιπου οπως τα λεει ο Jks.
ΥΣ αλλο ο ανεμιστηρας ψυξης του φορτιστη και αλλο ψυξης της μπαταριας.
 
Re: Απάντηση: Εργαλεία Μπαταρίας

Διακρινω μεγαλη μαζα πληροφοριων που εχει φτασει το δεικτη μετρησης "εγωεχωδικιο" ψηλα. Απεχει ακομη απο το κοκκινο, αλλα κανονιστε να εχουμε καμια αποχωρηση κουφαλες!

Μιχαλη μιλας με θεωρητικα και πρακτικα στοιχεια στο παγκο του εργαστηριου. Η πραγματικοτητα διαφερει λιγο ή πολυ και ειναι περιπου οπως τα λεει ο Jks.
ΥΣ αλλο ο ανεμιστηρας ψυξης του φορτιστη και αλλο ψυξης της μπαταριας.

Νεκταριε η εμπειρια μου με τις μπαταριες λιθιου περα απο θεωρητικη ειναι και απολυτως πρακτικη, λογω σοβαρης ενασχολησης μου εδω και χρονια με τους φακους λεντ -περα απο τα εργαλεια μπαταριας.

Το θεμα της ταχειας φορτισης δεν ειναι χθεσινο, απασχολει πολλους, εχει συζητηθει εκτενως στα ειδικα φορουμ του εξωτερικου και η ουσια ειναι οτι η ταχυφορτιση μειωνει την διαρκεια ζωης της μπαταριας.

Ο καθεις μπορει να πιστευει οτι θελει, βεβαιως βεβαιως :))
 
Re: Απάντηση: Εργαλεία Μπαταρίας

Μα ολοι συμφωνουμε οτι η ταχεια φορτιση επηρρεαζει αρνητικα την μπαταρια, αλλα διαφωνουμε στο αν αυτο βγαινει ή οχι καποτε στο τελικο χειρισμο του εργαλειου και μεχρι την ωρα αλλαγης της μπαταριας.

Οπως εγω θεωρω ακραιο για καποιον να αγορασει brushless με κυριο λογο οτι θα εχει καλυτερη αποδοση απο τις μπαταριες, αλλο τοσο θεωρω ακραιο να φορτιζω σε διπλασιους χρονους για τον ιδιο λόγο.

Εγω παντως δεν ΑΠΟΧΩΡΑΩ.....ναουμ.
(Αυτο το ναουμ το το λεω στη γυναικα μου και της σπαω τα νευρα) :flipout:
 
Σίγουρα η αργή φόρτιση είναι καλύτερη απ´ την ταχυφόρτιση.
Καλύτερη όμως κι απ´ την αργή φόρτιση είναι η πολύ αργή φόρτιση.
Οι επαγγελματίες όμως (ρωτήστε τους ξυλουργούς) χρειάζονται εδώ και τώρα ρεύμα, δεν είναι του "στάκα Τούρκο να γιομίσω".
Κι εδώ θα πρέπει οι κατασκευαστές να βάλουν τον κώλο τους κάτω να δουλέψουν και να βγάλουν ένα προϊόν που θα ελαχιστοποιεί τις δυσμενείς επιπτώσεις της ταχυφόρτισης.
Όπως είπα και πρίν, καλές οι θεωρείες και οι ασκήσεις επί χάρτου αλλά μια κουβεντούλα με επαγγελματίες θα μας λύσει πολλές απορίες για το τι πραγματικά συμβαίνει κι όχι θεωρητικά.
 
Δεν ξέρω τι επαγγελματία έχετε εσείς στο μυαλό σας αλλά εγώ ο έχω δει πολλές φορές στην δουλειά να ξεκινάει η δουλειά το πρωί και να είναι όλες οι μπαταρίες άδειες (πέφτουν τα ανάλογα γαλλικά ανάλογα με το ποιος χρησιμοποίησε τελευταίος το εργαλείο και μετά υπάρχουν οι εξής λύσεις:
1) Ο φορτιστής είναι τα ζώα μου αργά απλά χάνεις λεφτά
2) Ο φορτιστής είναι γρήγορος και έστω με 15 λεπτάκια μπορεί να ξυπνήσει λίγο την μπαταρία να προχωρήσει λίγο η εργασία και να μπει ή δεύτερη να φορτίζει με την ησυχία της.

Ανάλογο σενάριο παίζει με φορτισμένες μπαταρίες αλλά όταν για κάποιο λόγω ζητήσεις από το εργαλείο το "κάτι" παραπάνω και ξελιγώσεις μία δύο μπαταρίες σε ελάχιστο χρόνο (μιλάω για 10βολτα εργαλεία γιατί οι τα 18βολτα έχουν ξεφύγει). Ναι δεν είναι η ενδεικνυόμενη χρήση αλλά πάλι ο φορτιστής θα σε σώσει.

Τώρα για του ερασιτέχνες ένας γρήγορος φορτιστής μπορεί να σε γλυτώσει από την αγορά δεύτερης μπαταρίας (αν και κάθε σοβαρός diy θέλει δεύτερη μπαταρία).

Η προσωπική μου άποψη είναι πως ένας ταχυφορτιστής είναι ευλογία και όχι κατάρα και ας κάνει ζημιά στις μπαταρίες.
 
Εγώ θέλω να βγουν φορτιστές που να έχουν την δυνατότητα επιλογής αργής ή γρήγορης φόρτισης ανάλογα με την επιθυμία του χρήστη.
 
Δεν ξέρω τι επαγγελματία έχετε εσείς στο μυαλό σας αλλά εγώ ο έχω δει πολλές φορές στην δουλειά να ξεκινάει η δουλειά το πρωί και να είναι όλες οι μπαταρίες άδειες (πέφτουν τα ανάλογα γαλλικά ανάλογα με το ποιος χρησιμοποίησε τελευταίος το εργαλείο και μετά υπάρχουν οι εξής λύσεις:
1) Ο φορτιστής είναι τα ζώα μου αργά απλά χάνεις λεφτά
2) Ο φορτιστής είναι γρήγορος και έστω με 15 λεπτάκια μπορεί να ξυπνήσει λίγο την μπαταρία να προχωρήσει λίγο η εργασία και να μπει ή δεύτερη να φορτίζει με την ησυχία της.

τιποτε δεν ειναι δωρεαν στη ζωη, οποτε αν θελεις την βολεψη σου, σκασε και πληρωνε (γενικα μιλαω, και αυτο που λεω πιανει και τα λαπτοπ)
ενα επαγγελαμτιας μπορει να περασει την παραπανω φθορα των εργαλειων στα εξοδα, ενας ερασιτεχνης ομως οχι.

επισης να πω οτι και ο Χιωτης εχει δικιο, αλλα και ο jks με το:
Γι' αυτό αυτός της bosch φορτίζει γρήγορα μέχρι το 80% και μετά πέφτει σε αργή φορτιση.
Αλλα ποιος ειναι αρκετα επιμελης να σταματα της φορτιση του στο 80% οταν εχει ταχυφορτιστη?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

και καθιστε να δειτε τι θα γινει οταν ερθει η τεχνολογια υπερταχειας φορτισης της qualcomm στα εργαλεια μπαταριας