Mανωλη, εδω ειναι δυο πραγματακια παραπανω για τα συγκεκριμενα 4βολτα κατσαβιδακια της Bosch.
Το ερασιτεχνικο Bosch IXO αριστερα και το επαγγελματικο Bosch GSR Mx2Drive δεξια.
Διαστασεις εχουν σχεδον παρομοιες: Το μηκος του ΙΧΟ ειναι λιγο μικροτερο (150μμ vs 155μμ). Το ιδιο και το υψος (120μμ vs 130μμ).
To βαρος ομως και ο ογκος του IXO ειναι αρκετα μικροτερο απο το βαρος του GSR Mx2 κατα περιπου 200γραμμαρια (313gr vs 511gr)
H εργονομια του IXO ειναι καλυτερη απο την εργονομια του GSR. Το ΙΧΟ καθεται πιο καλα στο χερι και η σκανδαλη του εχει 2 σημεια πιεσης που βολευει ολα τα χερια.
Το GSR ειναι δυσαναλογα βαρυ στο πανω μερος. Το IXO εχει ενδειξη σταθμης μπαταριας κατι που δεν εχει το GSR. Kαι τα δυο εχουν φωτακι led. To φως του GSR εχει την διπλασια ενταση απο το φως του IXO. Η μπαταρια του IXO ειναι ενσωματωμενη και φορτιζει σε 3 ωρες (με καλωδιο USB σαν των κινητων) ενω η μπαταρια του GSR ειναι αποσπωμενη και φορτιζει σε μολις 1 ωρα. H μπαταρια του ΙΧΟ ειναι χωρητικοτητας 1.5mAh ενω του GSR μολις 1.3μΑh -ενω θα μπορουσε και θα επρεπε να ηταν τουλαχιστον 1.5 η 2μΑh.
Η διαφορα στην αποδοση ομως ειναι σημαντικη. Το ΙΧΟ εχει ροπη 4.5Νm και μια ταχυτητα (215 στροφες/λεπτο).
Το GSR εχει δυο ταχυτητες, μια υψηλη (0-580 στροφες/λεπτο) με ροπη 5Νm και μια χαμηλη ταχυτητα (0-150 στροφες/λεπτο) με εντυπωσιακη ροπη για 4βολτο που φτανει τα 10Νm!!
Το GSR μπορει να χρησιμοποιηθει και ως τρυπανι λογω των υψηλων στροφων, το IXO δεν μπορει. Το τσοκ του GSR κλειδωνει τα bits ενω του ΙΧΟ ειναι απλα μαγνητικο οπου το bit μπορει να γλυστρισει. Το IXO ειναι απο τα πιο αθορυβα δραπανακια (67 dB χωρις φορτιο vs 77 dB χωρις φορτιο για το GSR).
Το ΙΧΟ ξεκινα απο τα 50 ευρω η βασικη εκδοση με φορτιστη και λιγα bits.
https://www.kentrovidas.gr/prodcat.php?cat=2117
Το GSR ερχεται με 2 μπαταριες, ενα χρησιμο λουρακι για να το περνας στο χερι και τον ταχυφορτιστη της Bosch (φορτιζει και τις 12βολτες) στα ~100ευρω.
Η ουσια ειναι οτι το μικρο Bosch GSR Mx2 ειναι το πιο ισχυρο δραπανοκατσαβιδακι που υπαρχει. Το Bosch ΙΧΟ ειναι απο τα καλυτερα, ισως και το καλυτερο 4βολτ DIY κατσαβιδακι.
Τελος, μια αεροφωτογραφια των δυο εργαλειων
Βλεπουμε την ενδειξη μπαταριας στο ΙΧΟ, στοιχειο που λειπει εντονα απο το επαγγελματικο GSR.
Eπισης το κουμπι αλλαγης φορας του βιδωματος ειναι στο πανω μερος στο IXO (βλεπε φωτο) ενω στο GSR ειναι στα πλαινα, πανω απο την σκανδαλη. Ειναι πιο βολικη η διαταξη του ΙΧΟ.
Εαν υπαρχει καποια απορια αναφορικα με τα δυο αυτα πολυ καλα εργαλεια της Bosch, μην διστασετε να ρωτησετε