Ευρυγώνιος ζουμ για την Nikon D300

Έχει κυκλοφορήσει ο 11-16?


οχι. Ουτε στην Αμερικη εχει δοθει τιμη. Αναμεμεται και ολοι ελπιζουν να μην ξεφυγει η τιμη του.
 
Υπάρχει πάντως μία σοβαρή αγορά υπερευρυγώνιων "ψηφιακών" φακών.

Για εμένα πάντως βγαίνει πιο οικονομικό να αγοράσω ένα full frame σώμα (πχ η 5D με την επιστροφή αγγίζει τα 1500 ευρώ) και να χρησιμοποιήσω τους φακούς (πχ τους 20ρηδες) που ήδη έχω.
 
Πήρα λοιπόν τη μηχανή και πήγα σε δυο μαγαζια του κέντρου για δοκιμή.
Έβαλα πάνω τους sigma 10-20 και tokina 12-24.

Τα αποτελέσματα του τεστ που έκανα είναι απογοητευτικά. Άτονα χρώματα, μεγάλες και πολύπλοκες παραμορφώσεις. Γενικότερα μια αδυναμία να δώσουν ρεαλιστικά την υφή της ύλης. Το χειρότερο όμως είναι οι μεγάλες διαφορές που έχει η ευκρίνεια της εικόνας στο κέντρο με τα άκρα.

Θα μπορούσες να λάβεις υπ' όψιν σου και τον "ψηφιακό" -σχεδόν μικροσκοπικό 10.5 AF2.8G DX ED της Nikon. Οι παραμορφώσεις του αν δεν τις θέλεις, διορθώνονται αυτόματα με ένα κλικ στο Nikon Capture. Προσωπικά δεν με έχει απογοητέψει, αλλά δεν τον έχω δουλέψει και πολύ μέχρι στιγμής για να έχω σίγουρη άποψη.
Ένα δείγμα που είχα βγάλει με την Nikon D70 και το άφησα χωρίς διόρθωση:
(Το μαύρο στις άκρες δεν οφείλεται στον φακό -το άφησα όπως είναι για να δείς το εύρος). Η μηχανή βρισκόταν σε τρίποδα λίγο πιο μέσα από τη μάντρα (σχεδόν κολλητά) -ο χώρος κάτω είναι αυτός που βλέπεις αριστερά στη μέση.

attachment.php
 

Attachments

  • wdtst.jpg
    wdtst.jpg
    148.7 KB · Views: 78
Ο 14-24/2.8 που λέει ο Βλάσης είναι μάλλον η πιο καλή λύση,
είναι και λύση διαρκείας αφού είναι FΧ και θα ταιριάζει με FΧ σώματα που θα πάρουμε όταν πέσουν οι τιμές ;)
τα λεφτα του πολλά όμως και υποθέτω πως πρέπει να είναι ογκώδης και βαρής φακός.

Νίκο βεβαίως και θα θελα να δοκιμάσουμε τον 12-24, ευχαριστώ,
θα σου στείλω pm να βρεθούμε το Σαββατοκύριακο.

Σότος το δείγμα που έστειλες είναι πολύ καλό, άριστη χρήση ευρυγώνιου με γεματο κάδρο (πού είναι τραβηγμένη; ) Αν κρίνω από αυτό που βλέπω πρόκειται για πολύ καλό φακό, έχει βέβαια παραμόρφωση που είναι ορατή στον ουρανό με τα σύννεφα αλλά είναι σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα για τέτοιο εστιακό μήκος.
Σε φωτογραφίες μέσα στην πόλη με κτήρια που φαίνονται περισσότερο οι παραμορφώσεις πως τα πάει;
Έχει έναν το adorama και τον δίνει γύρω στα 400Ε καινούριο και με βάζεις σε σκέψεις ;)

Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι αυτό το εστικό μήκος ίσως να μη μου είναι τόσο χρήσιμο. Αν είχα canon θα έπαιρνα το 14αρη της που λένε ότι έιναι πολύ καλός και το εστιακό μήκος του αυτό που θα´θελα
 
Δεν ξέρω εάν έχεις υπόψη σου Ηλία πως o 10.5/2.8 είναι φακός fish-eye (και στην κατηγορία αυτή υπάρχουν αρκετές καινούργιες προτάσεις), δεν έχει νόημα να μιλάμε για παραμορφώσεις, αυτές εξ ορισμού είναι τερατώδεις.
 
Μάλλον δεν ξέρω ακριβώς ποιοί φακοί θεωρούνται fish eye, για λέγε...

Πάντως η φωτό του Σοτος που είδαμε πιο πάνω δε μου μοιάζει σα να βγήκε με τέτοιο φακό, fisheye θα έλεγα ένα φακό με μεγαλύτερη γωνία κάλυψης.
 
Ο fish-eye δεν κρίνεται από τη γωνία κάλυψης.
Οι κανονικοί υπερευρυγώνιοι (rectilinear) προσπαθούν μέσω των διορθώσεων να περιορίσουν τις παραμορφώσεις και να αποδώσουν τις ευθείες γραμμές ως έχουν. Οι fisheye δίνουν εξ ορισμού, λόγω σχεδιαστικής προσέγγισης, καμπυλωμένη εικόνα, δηλαδή δεν πρόκειται να πάρεις ευθείες γραμμές παρά μόνο εάν διορθώσεις στην επεξεργασία την εικόνα τους (με "τραβηγμένα" άκρα όμως).
 
Ο φακός αυτός είναι όντως fisheye με αποτέλεσμα να καμπυλώνει τις γραμμές. Για κτίρια σίγουρα ένας καλός rectilinear θα κάνει πολύ καλύτερη δουλειά αυτό είναι σίγουρο.
Αλλά το πόσο χρήσιμος είναι ένας φακός εξαρτάται από τη χρήση.
Ο Nikkor 10.5 είναι ιδανικός για κάποιον που:
θέλει να χρησιμοποιήσει δημιουργικά τη σφαιρική παραμόρφωση,
+ να μπορεί να τον χρησιμοποιήσει και σε κάποιες περιπτώσεις τοπίων (και όχι μόνο) με ή χωρίς διόρθωση,
+ να μη κουβαλάει μεγάλο βάρος και όγκο (είναι μια σταλιά)
+ να μη του κοστίσει πολλά αλλά να είναι ποιοτικός σε ανοιχτό διάφραγμα
Και στα τέσσερα μαζί δεν νομίζω ότι τον ανταγωνίζεται άλλος φακός.-

Ο fisheye (όπως και όλοι οι φακοί) μπορεί να κρατήσει απαραμόρφωτο τον ορίζοντα αν βρίσκεται ακριβώς στο μέσο του κάδρου όπως και μία κάθετη γραμμή. Άλλοι ευρυγώνιοι που δεν είναι fisheye μπορεί να έχουν άλλες παραμορφώσεις όπως να τραβάνε τα αντικείμενα προς τις γωνίες...

Ένα μειονέκτημα της διόρθωσης είναι ότι μειώνεται το κάδρο γύρω στο 10% και επομένως μειώνεται και η ανάλυση (αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα).

Επειδή δεν έχω πολλά δείγματα, δες για παράδειγμα αυτές τις σελίδες:
http://www.nikonweb.com/fisheye/

http://www.naturestocklibrary.com/gallery/2472892
 
Βρεθήκαμε το ΣΚ με το συνφορουμίτη Nilo που μου έδωσε τον nikon 12-24 f/4 για μερικές δοκιμαστικές φωτό (Niko ευχαριστώ)
Τράβηξα περίπου τα ίδια θέματα όπως και με τους άλλους δυο φακούς (tokina, sigma).
Στο σπίτι όταν γύρισα και είδα τις φωτογραφίες διαπίστωσα χωρίς δυσκολία ότι είναι σαφώς καλύτερος από τους άλλους δύο. Δεν ξέρω αν είναι αντίστοιχα καλύτερος με τη διαφορά χρημάτων που έχει (μάλλον δεν είναι) αλλά είναι καλύτερος.
Οι παραμορφώσεις του είναι πιο προβλέψιμες και πιο εύκολο να διορθωθούν,
μιλάω για τα 12mm γιατί από εκεί και πάνω περιορίζονται πολύ.
Το γράψιμο του είναι πιο ομοιόμορφο και με μικρότερες διαφορές στο κέντρο με τα άκρα της φωτογραφίας.
Επίσης, το σημαντικότερο, νομίζω ότι έχει πιο καλή απόδοση στις σκιερές και ημισκιερές περιοχές.

Έτσι λοιπόν γίνεται η πρώτη πιθανή επιλογή για την αγορά ευρυγώνιου ζουμ.
Θα δούμε.
 
Βρεθήκαμε το ΣΚ με το συνφορουμίτη Nilo που μου έδωσε τον nikon 12-24 f/4 για μερικές δοκιμαστικές φωτό (Niko ευχαριστώ)
Τράβηξα περίπου τα ίδια θέματα όπως και με τους άλλους δυο φακούς (tokina, sigma).
Στο σπίτι όταν γύρισα και είδα τις φωτογραφίες διαπίστωσα χωρίς δυσκολία ότι είναι σαφώς καλύτερος από τους άλλους δύο. Δεν ξέρω αν είναι αντίστοιχα καλύτερος με τη διαφορά χρημάτων που έχει (μάλλον δεν είναι) αλλά είναι καλύτερος.

Για τον συγκεκριμένο φακό έχω ακούσει κι εγώ καλά λόγια και ήθελα να τον πάρω -αλλά δεν έτυχε μέχρι στιγμής. Δεν νομίζω ότι θα βρείς καλύτερο...

Οι παραμορφώσεις του είναι πιο προβλέψιμες και πιο εύκολο να διορθωθούν,
μιλάω για τα 12mm γιατί από εκεί και πάνω περιορίζονται πολύ.
Το γράψιμο του είναι πιο ομοιόμορφο και με μικρότερες διαφορές στο κέντρο με τα άκρα της φωτογραφίας.
Επίσης, το σημαντικότερο, νομίζω ότι έχει πιο καλή απόδοση στις σκιερές και ημισκιερές περιοχές.

Υπάρχει ένα πρόγραμμα που διορθώνει αυτόματα όλες τις παραμορφώσεις του κάθε φακού βασιζόμενο στις πληροφορίες exif για τον τύπο του φακού τη μηχανή κλπ. Είναι το DxO Optics Pro, στα 224 ευρώ και το αγόρασα πριν λίγες μέρες.

Αρνητικά:
1. Έχει πολλά bugs! Δεν ξέρω αν έγινα αντιληπτός, έχει τα περισσότερα bugs που έχω συναντήσει σε ένα πρόγραμμα! (Η μεταφορά του στα Windows έγινε πρόσφατα).

2. Λείπουν δυνατότητες (ημιτελές) πχ Undo κλπ

3. Δύσκολη εκμάθηση.

4. Προορίζεται και λειτουργεί μόνο ως το πρώτο πρόγραμμα στην αλυσίδα επεξεργασίας -απαιτεί μή επεξεργασμένες φωτογραφίες.


Θετικά:
1. Έχει την αποτελεσματικότερη μηχανή επεξεργασίας που έχω δεί.
2. Οι διορθώσεις στις παραμορφώσεις φακών είναι μακράν οι καλύτερες από το Nikon Capture 4 και από το CS1 -το NX και το CS3 δεν τα έχω δοκιμάσει (Θα δοκίμαζα το CS3 αλλά λόγω ότι παίρνει κι αυτό βραβείο στα bugs, δεν μπορούσε να εγκατασταθεί στον υπολογιστή μου) καθώς και από οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα κυκλοφορεί (έχω δοκιμάσει αρκετά). Εκτός από την αυτόματη γεωμετρική διόρθωση, έχει το συμπληρωματικό 'Volume anamorphosis" που κάνει θαύματα. Διορθώνει επίσης το βινιετάρισμα, ενώ το Sharpness την ευκρίνεια ανάλογα με τον φακό! Υπάρχει επίσης και διόρθωση χρωματικών εκτροπών αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα.
3. Το μοναδικό πρόγραμμα που πανεύκολα και τέλεια "σβήνει" τις σκόνες και τις γκρατσουνιές (αφαιρεί και σύρματα κλπ για όσους το επιθυμούν) από τις φωτογραφίες. Αυτός ήταν και ο λόγος που το αγόρασα. Στο batch mode αν έχεις πολλές φωτογραφίες με τον ίδιο φακό και τις ίδιες σκόνες, διοθώνεις μόνο την πρώτη σώζεις σαν preset και το βάζεις να διορθώσει μόνο του τις υπόλοιπες.
4. Διόρθωση ορίζοντα αλλά και άλλων παραμορφώσεων τραβώντας απλώς μια γραμμή σε μια ευθεία της εικόνας.
5. Έχει και άλλες ισχυρότερες και ποιοτικότερες δυνατότητες επεξεργασίας που αρχίζω και χρησιμοποιώ όλο και συχνότερα όπως τα "DxO lighting", "HSL" κλπ.


Υποστηρίζει μεταξύ πολλών άλλων τη D300 και τον συγκεκριμένο φακό.

Υπάρχει trial, είναι 300MB και θέλει κανά δίωρο με τον δικό του manager. Πριν το κατέβασμα πρέπει να επιλέξεις τα σώματα και τους φακούς που χρησιμοποιείς για να κατεβάσει τα απαραίτητα modules.
 
O tokina είναι σε πολύ καλή τιμή, τα 600$ είναι πολύ καλά σε σχέση με αυτά που φαίνεται να έχει.
Βάβαια ο φίλος μας ο ΚΕΝ έχω την εντύπωση ότι είναι λίγο ενθουσιώδης και ίσως υπερβολικός μερικές φορές αλλά χαλάλι του, είναι απολαυστικός να τον διαβάζεις.

Το review του Γιαπωνέζου πάντως φαίνεται να τον δικαιώνει. θετική εντύπωση μου έκανε αυτό:

"Funs in Closeup! Megumi at 30cm!

The greatest strength in this lens in my opinion is the ability to focus till very very close to your subject!

My baby is touching the lens…oops…her fingers were even on the glass already! She is 8 months old…and the lens is within her reach when I took these photos."

kkk_0848.jpg
 
Πολύ ενδιαφέρον φακός! Αλλά είναι γνωστό ότι όσο πιο ευργώνιος τόσο πιο κοντά μπορεί να εστιάσει.
Για παράδειγμα ο Nikkor 17-35 f2.8 εστιάζει στα 12.5cm περίπου. Ο δε fish-eye Nikkor 10.5 f2.8 από τα 2.7cm!
 
Πολύ ενδιαφέρον φακός! Αλλά είναι γνωστό ότι όσο πιο ευργώνιος τόσο πιο κοντά μπορεί να εστιάσει.
Για παράδειγμα ο Nikkor 17-35 f2.8 εστιάζει στα 12.5cm περίπου. Ο δε fish-eye Nikkor 10.5 f2.8 από τα 2.7cm!

Μόνο που οι φακοί αυτοί δεν είναι στην ίδια κατηγορία τιμής.
 
Μόνο που οι φακοί αυτοί δεν είναι στην ίδια κατηγορία τιμής.

Ακόμα και ο φθηνιάρης Nikkor 18-70 @3.5-4.5 DX (250ευρώ) εστιάζει επίσημα στα 38cm, (αν και με την D70s κάνει μπιπ από τα 23).
 
Last edited:
Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τα εξής: Ο 17-35 (τον έχω) και ο 10,5 εστιάζουν στις αποστάσεις που αναφέρει ο sotos αλλά από την μπροστινή πλευρά του φακού. Οι άλλες αποστάσεις (π.χ. 33 εκ. 38 εκ.) είναι όπως συνηθιζαν να μετρούν την ελάχιστη απόσταση τα εργοστάσια την εποχή του φιλμ. Δηλ. από την επιφάνεια του αισθητήρα. Έτσι τα 30τόσο εκ. δεν απέχουν πολύ από τα 12τόσο, αν υπολογίσει κανείς οτ βάθος του σώματος και το μήκος ενός φακού 2.8 όπως ο 17-35.