How the Beatles Destroyed Rock 'n' Roll

Eίναι σαν να ρωτάς αν έγινε πρώτα η κότα ή το αυγό.
Το 1970 ήμουν 16. Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψω την αίσθηση σε κάποιον που Δεν ήταν Εκεί. Πήγαινες Γυμνάσιο (1967) και, Ξαφνικά, βρισκόσουν μέσα σ ένα παλιρροϊκό κύμα.

"Something's really happening here and you don't know what it is
Do you Mr Jones?"

Αρχιζες να παρατηρείς τους μεγάλους, ξαφνικά τα κορίτσια ήταν παντού, κι ανάμεσα στα πόδια σου, ένιωθες να κουβαλάς ένα μπουρλότο. Παράταγες τον Μικρό Σερίφη κι έπιανες τους Μοντέρνους Ρυθμούς. Οι πιο μεγάλοι αναλάμβαναν τη μύησή σου στην 'κρυπτεία'. (Οι δικοί μου ...'μέντορες' ήταν στην κλίκα των Animals και των Rolling Stones. Τους Μπητλς τους θεωρούσαν ...girls-friendly.
Μπήκαν πρώτοι στις Ανώτερες Σχολές, 'στρατεύθηκαν' πολιτικά κι άρχισαν να ακούν Μαρκόπουλο και μελοποιημένους έλληνες ποιητές. Ενιωσα όχι απλά προδομένος αλλά, περίπου, ατιμασμένος κι εγκατελειμένος...). Πού είχα μείνει; α...

Ησουν παιδί ακόμα, 13-14 και σ έδιωχναν απ το σχολείο να πάς να κουρευτείς για να μη μοιάζεις 'στους αλήτες'. Πρώτη μούρη στα πογκρόμ ο καθηγητής των θρησκευτικών. Επιτροπές από το Υπουργείο έρχονταν κάθε τόσο και έβγαζαν δεκάρικους λόγους για όλα τα κακά που έρχονταν από την Εσπερία και χτυπούσαν, όπου νάναι, την πόρτα μας.

Ο Christos παραπάνω αμφισβητεί την ανατροπή περιορίζοντάς την στο γούστο 'των Αγγλόφωνων'.
Μα ζούμε έναν πολιτικό ιμπεριαλισμό: όλος ο Δυτικός κόσμος επηρρεάζεται απ τους Αγγλόφωνους και αν στον πόλεμο είχε νικήσει η Γερμανία θα επηρρεαζόταν από αυτήν. Οταν δεν παράγεις Πολιτισμό, αναγκαστικά θα εισάγεις.

Σ αυτό το παλιρροϊκό κύμα λοιπόν, στην κορυφή του, ήταν οι Μπήτλς.
Ο Γυμνασιάρχης μου τους είχε ακούσει στραβά και τους έλεγε Μπλίτς (sic): ήταν οι 4 καβαλλάρηδες της Αποκάλυψης και μας προέτρεπε να τους αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι. Με τον τρόπο του, τους έκανε όσο πιο ...sexy γίνεται. Hθελες πια σαν τρελλός να κοινωνήσεις κι εσύ απ αυτό το πράγμα που 'τρόμαζε' τόσο πολύ τους γονείς, τους κάθε λογής κομισάριους, τους δάσκαλους και τους παπάδες.
 
Last edited:
Ελάχιστη σχέση βλέπω με το original από την αρχή της ωριμότητας του συγκροτήματος. Τι σχέση έχουν από το Revolver και μετά με το αρχέγονο R'n'R.
Δεν είναι μια "εκδοχή" του πρωτότυπου όπως το υποβαθμίζεις... αλλά κάτι πλέον διαφορετικό.

Δεν υποβαθμιζω τιποτε, ειναι ΕΞΕΛΙΞΗ ισως, με τη δαρβινικη σημασια, αν μπορει να ισχυει κατι τετοιο στο θεμα μας.
 
Ειναι προφανες οτι ειναι αλλη η σχεση τους με τους Beatles οσων εζησαν και οσων τους ακουσαμε σαν μουσικη επιρροη απο την οποια εξελιχτηκαν οι μουσικες που ακουμε σημερα.
Επισης ειναι προφανες οτι ο συγγραφεας μιλα για το rock'roll ΣΤΗ ΧΩΡΑ του και οχι στην ευρωπη και κυρως αναλυει τον τροπο που αλλαξε ο τροπος που ακουγαν μουσικη. Η μουσικη των Beatles, σαν concept (οχι σαν ποιοτητα μουσικης, αυτα δε χωρουν αμφισβητησης απο κανεναν) τους πηρε απο τα χορευτικα club και τους στρογγυλοκαθησε στην καρεκλα σαν ακροατες.
Τους "εκλεψε" το fun του χορου που ηταν στη παραδοση τους και τους περασε σε μια αλλη σφαιρα πιο "σοβαρη" και πιο "λευκη".

Αυτα για τη χωρα του, αλλου εγιναν αφορμη για ολα οσα γραφει ο Κωστας και ειναι τεραστια η συμβολη τους τοσο μουσικα οσο και κοινωνικα σαν σταση ανατροπης.
 
Η μουσικη των Beatles, σαν concept (οχι σαν ποιοτητα μουσικης, αυτα δε χωρουν αμφισβητησης απο κανεναν) τους πηρε απο τα χορευτικα club και τους στρογγυλοκαθησε στην καρεκλα σαν ακροατες.
Τους "εκλεψε" το fun του χορου που ηταν στη παραδοση τους και τους περασε σε μια αλλη σφαιρα πιο "σοβαρη" και πιο "λευκη".

είναι μακριά νυχτωμένος.
το ρ'ν'ρ τέλειωσε το 1958, με το που πήγε ο Ελβις φαντάρος.
Μετά, μεσολάβησαν τα girl groups, Shirelles κλπ και ο Phil Spector.
Μετά απ αυτούς, η χώρα του συγγραφέα χόρευε πια σαν τρελλή: με τον James Brown.
 
είναι μακριά νυχτωμένος.
το ρ'ν'ρ τέλειωσε το 1958, με το που πήγε ο Ελβις φαντάρος.
Μετά, μεσολάβησαν τα girl groups, Shirelles κλπ και ο Phil Spector.
Μετά απ αυτούς, η χώρα του συγγραφέα χόρευε πια σαν τρελλή: με τον James Brown.


Κωστα αν καταλαβα καλα κατηγορει τους Beatles οτι αφου "πατησαν" στη μαυρη μουσικη, εκμεταλλευτηκαν τους μαυρους κατι σαν τα λευκα αφεντικα στις φυτειες του νοτου.
Τους ξεζουμισαν (αφου βεβαια τους απεδωσαν ευφημη μνεια) και τους απεκλεισαν απο το μουσικο γιγνεσθαι αλλα το κυριωτερο, ΔΙΑΧΩΡΙΣΑΝ τα ακροατηρια αναλογα με το χρωμα. Ακυρωσαν δηλαδη κατι πολυ σημαντικο κοινωνικα που ειχε πετυχειτο rock'n'roll σε πολυ δυσκολους καιρους: τη συνευρεση των δυο φυλών μεσα απο τη φρενιτιδα της μουσικης (το αλλο ηταν τα σπορ).
 
Κωστα αν καταλαβα καλα κατηγορει τους Beatles οτι αφου "πατησαν" στη μαυρη μουσικη, εκμεταλλευτηκαν τους μαυρους κατι σαν τα λευκα αφεντικα στις φυτειες του νοτου.
Τους ξεζουμισαν (αφου βεβαια τους απεδωσαν ευφημη μνεια) και τους απεκλεισαν απο το μουσικο γιγνεσθαι αλλα το κυριωτερο, ΔΙΑΧΩΡΙΣΑΝ τα ακροατηρια αναλογα με το χρωμα. Ακυρωσαν δηλαδη κατι πολυ σημαντικο κοινωνικα που ειχε πετυχειτο rock'n'roll σε πολυ δυσκολους καιρους: τη συνευρεση των δυο φυλών μεσα απο τη φρενιτιδα της μουσικης (το αλλο ηταν τα σπορ).

Υes, he knows a lot, and all his oppinions are wrong.
Οι μαύροι ποτέ δεν χόρεψαν ρ'ν'ρ.
Ηταν καθαρά 'λευκό' trip.
 
E



Ο Christos παραπάνω αμφισβητεί την ανατροπή περιορίζοντάς την στο γούστο 'των Αγγλόφωνων'.
Μα ζούμε έναν πολιτικό ιμπεριαλισμό: όλος ο Δυτικός κόσμος επηρρεάζεται απ τους Αγγλόφωνους και αν στον πόλεμο είχε νικήσει η Γερμανία θα επηρρεαζόταν από αυτήν. Οταν δεν παράγεις Πολιτισμό, αναγκαστικά θα εισάγεις.

.

Λοιπον δεν αμφισβητω τον "πολιτισμικο ιμπεριαλισμο" ,ουτε η αναφορα μου ειχε να κανει με αρνηση της επιροης.Το ανεφερα για να δουμε πως το συζηταμε το θεμα .Ως παθιασμενοι Μπητλομανεις και οι αντι Beatles ?
ελπιζω πως οχι ,(αν και θα μπορουσε να εχει πλακα ).
Αυτο που αμφισβητω ειναι οτι οι beatles ηταν ανατρεπτικοι ,ναι μεν ανηκαν στο ανατρεπτικο κυμα(ηταν δυσκολο να μην εισαι στο κυμα ) αλλα δεν πουλαγαν επανασταση .
 
Last edited:
Ο διαχωρισμός Ευρώπης- Αμερικής είναι κρίσιμος. Οι απέναντι είχαν διαφορετική αίσθηση του ρυθμού και είναι λογικό αυτό από τις προσμίξεις τους.

Και όχι μόνο του ρυθμού βέβαια.

Ο τίτλος του βιβλίου είναι προβοκατόρικος και μάλλον προϊόν του μαρκετινγκ.

Οι Beatles δεν κατέστρεψαν το rock 'n roll γιατί ποτέ δεν συγκρούστηκαν μαζί του.
Ξυστά πέρασαν. Την ποπ την επηρέασαν βαθύτατα ακόμη και στην Αμερική αργότερα.

Μη ξεχνάμε ότι σχεδόν ταυτόχρονα με αυτούς, οι Γιάνκηδες ηχογραφούσαν Garage punk δυναμίτες στα υπόγεια τους αλλά ήταν αδιανόητο για την εποχή, να αποκτήσουν μαζικά χαρακτηριστικά.

Οι Άγγλοι κυριάρχησαν στην παρθένα ευρώπη που δεν είχε βιώσει την μαύρη δύναμη ή τα blues του Δέλτα.


Μία μπάντα σαν τους Sonics ,στο νησί θα τους έστελναν εξορία.

Τι θέλω να σου κρατήσω το χέρι ομπλαντι-ομπλαντα και gaylikia...

Και οι άλλοι The witch, strychnine ...

Ρε δε ψήνομαι με τίποτα.:grinning-smiley-043
 
αλλα δεν πουλαγαν επανασταση .

το All You Need Is Love, εκείνη την ψυχροπολεμική εποχή Τι ήταν;
Το Come Together, το I Want You, το Why Don't We Do It On The Road, το Piggies...Τί ήταν όλα αυτά.

Οι Μπήτλς δεν ήταν φτηνοί να τα πούν 'έξω απ τα δόντια'.
Τα είπαν για όποιον τα χρειαζόταν και για όποιον ήξερε να ακούει.
Αλλες εποχές παίδες. Πολύ διαφορετικές από τις σημερινές.

και να μην μιλήσω για τον Lennon, αμέσως μετά.
Το έφαγαν το παλληκάρι.
Στη χώρα της ελευθερίας.
Εκεί που δεν έφαγαν κανέναν άλλο ...επαναστάτη.
 
Το έχω ξαναπεί: οι Μπητλς, με το που μπήκαν για πρώτη φορά σε στούντιο, είχαν ήδη τελειώσει με το ροκ'εν'ρολ. Αυτό, το έπαιζαν στο Αμβούργο.
Μετά απογειώθηκαν γι άλλες πολιτείες.
Ισως η πιο progressive μπάντα στην εποχή της αν εξαιρέσω τη διάνοια που ακούει στο όνομα Brian Wilson και ο οποίος, για μένα, είναι Τεράστιος.
Οι Μπητλς είναι αυτοί που άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου και έκαναν το Ροκ αυτό που έγινε μετά. Ολοι οι άλλοι - και εννοώ όλοι - είναι 'περιφερειακοί'. Οι Μπήτλς είναι η μεγάλη μήτρα που εμπεριέχει τα πάντα.
Αν δεν υπήρχαν αυτοί, το ρ'ν'ρ το πολύ να έφτανε μέχρι τον Little Richard και τον Johnny Burnette. Οι Μπητλς το έκαναν οικουμενική υπόθεση.

Υπάρχουν Ηρόστρατοι που θέλουν να περάσουν στην Ιστορία γκρεμίζοντας - όπως ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου.
Οι Μπήτλς έχτισαν.

Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο:award:
 
Απάντηση: Re: How the Beatles Destroyed Rock 'n' Roll

...
Μη ξεχνάμε ότι σχεδόν ταυτόχρονα με αυτούς, οι Γιάνκηδες ηχογραφούσαν Garage punk δυναμίτες στα υπόγεια τους αλλά ήταν αδιανόητο για την εποχή, να αποκτήσουν μαζικά χαρακτηριστικά.

Οι Άγγλοι κυριάρχησαν στην παρθένα ευρώπη που δεν είχε βιώσει την μαύρη δύναμη ή τα blues του Δέλτα.


Μία μπάντα σαν τους Sonics ,στο νησί θα τους έστελναν εξορία.
...
Γεία σου Μανωλάκο! Μιά ωραία συζήτηση υπάρχει εδώ
...

Ρε δε ψήνομαι με τίποτα.:grinning-smiley-043

Δεν τρώγεσαι με τίποτε :grinning-smiley-043
 
You say you want a revolution
Well, you know
We all want to change the world
You tell me that it's evolution
Well, you know
We all want to change the world
But when you talk about destruction
Don't you know that you can count me out
Don't you know it's gonna be all right
all right, all right

You say you got a real solution
Well, you know
We'd all love to see the plan
You ask me for a contribution
Well, you know
We're doing what we can
But when you want money
for people with minds that hate
All I can tell is brother you have to wait
Don't you know it's gonna be all right
all right, all right
Ah

ah, ah, ah, ah, ah...

You say you'll change the constitution
Well, you know
We all want to change your head
You tell me it's the institution
Well, you know
You better free you mind instead
But if you go carrying pictures of chairman Mao
You ain't going to make it with anyone anyhow
Don't you know it's gonna be all right
all right, all right
all right, all right, all right
all right, all right, all right

Συγγνώμη που δεν βγήκαν στα οδοφράγματα να πετάνε μολότωφ
 
Βασίλη συμφωνώ με την παρατήρηση σου στο τότε θέμα.

Και πέρα από την τζαζ που κουβεντιάζατε τότε, εγώ τη ''ψυχή'' για εκείνη την εποχή τη βρίσκω με ένταση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Αυτό το ''ματωμένη'' που γράφεις , το ακούω ακόμη και στα κορίτσια του Σπέκτορ. Ο τρόπος που λένε ακόμη και ''Βaby its you'' είναι ουσιαστικός, εσωτερικός. Και όχι μόνο οι έγχρωμες.


Οι Μπητλικοί βλέπουν καμμία διαφορά στην παραγωγή του Let it be;


Δεν κατηγορώ τους κρυόκωλους στα προάστια της Οξφόρδης με τα γκιογκιό χτενίσματα ή το Ζέρσεϋμπιτ (δική μου ορολογία). Απλά δεν μου ταιριάζει.

Καλά υπάρχουν και εξαιρέσεις σημαντικές αλλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα μου.

Κάποιος προτιμάει τσάι στις 18:00. Σεβαστό.
Εγώ προτιμώ Jack στις 12:00.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: How the Beatles Destroyed Rock 'n' Roll

Σχεδον αυτο που λες, λιγο το εχεις?

Οχι ,αλλα ακομα κι αυτο επιδεχεται πολλες ερμηνειες .
Επι του θεματος θα συμφωνησω με τους προλαλησαντες οτι δεν υπαρχει θεμα :idea:γιατι οι Beatles δεν καταστρεψαν το Rock 'n' Roll.Δεν νομιζω οτι καταστραφηκε ποτε .Απλως εξελιχθηκε .Μενει βεβαια να
διαβασουμε και το βιβλιο :slapface:
 
Ο διαχωρισμός Ευρώπης- Αμερικής είναι κρίσιμος. Οι απέναντι είχαν διαφορετική αίσθηση του ρυθμού και είναι λογικό αυτό από τις προσμίξεις τους.

Και όχι μόνο του ρυθμού βέβαια.

Ο τίτλος του βιβλίου είναι προβοκατόρικος και μάλλον προϊόν του μαρκετινγκ.

Οι Beatles δεν κατέστρεψαν το rock 'n roll γιατί ποτέ δεν συγκρούστηκαν μαζί του.
Ξυστά πέρασαν. Την ποπ την επηρέασαν βαθύτατα ακόμη και στην Αμερική αργότερα.

Μη ξεχνάμε ότι σχεδόν ταυτόχρονα με αυτούς, οι Γιάνκηδες ηχογραφούσαν Garage punk δυναμίτες στα υπόγεια τους αλλά ήταν αδιανόητο για την εποχή, να αποκτήσουν μαζικά χαρακτηριστικά.

Οι Άγγλοι κυριάρχησαν στην παρθένα ευρώπη που δεν είχε βιώσει την μαύρη δύναμη ή τα blues του Δέλτα.


Μία μπάντα σαν τους Sonics ,στο νησί θα τους έστελναν εξορία.

Τι θέλω να σου κρατήσω το χέρι ομπλαντι-ομπλαντα και gaylikia...

Και οι άλλοι The witch, strychnine ...

Ρε δε ψήνομαι με τίποτα.:grinning-smiley-043


Ολοι οι πιτσιρικαδες στο Αμερικα που επαιζαν στα υπογεια των σπιτιων τους ειχαν ως μουσικη αφετηρια την "εισβολη" που ειχε σκασει μυτη απο την αλλη πλευρα του Ατλαντικου.Υπηρχε ομως αλληλοεπιδραση.Παντοντε υπηρχε.Ομως απο το ετος μηδεν του rock n roll η Αμερικη ειχε την μουσικη μα η Αγγλια ειχε τους μουσικους.Ετσι και εμεις ειμαστε με τον θειο Σαμ...
 
Απάντηση: Re: How the Beatles Destroyed Rock 'n' Roll

το All You Need Is Love, εκείνη την ψυχροπολεμική εποχή Τι ήταν;
Το Come Together, το I Want You, το Why Don't We Do It On The Road, το Piggies...Τί ήταν όλα αυτά.

να προσθεσω
το Taxman ,το Back in USSR , το Νowere man ?
και το Blackbird .....δεν ελεγε για καποιο ομορφο μαυρο πουλακι....



-bye-