Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Στην περίπτωση του test, θα γνωρίζουμε καθε φορά σε ποιο ύψος βρίσκεται το μικρόφωνο και σε ποιο ύψος βρίσκεται η σημειακή ηχητική πηγή.

Τα υπόλοιπα που ελεχθησαν, αυτά με τη θέση των μουσικών, όπου ο ένας κάθεται σε σκαμνάκι και ο άλλος όρθιος, θα τα δούμε στη συνέχεια.
 
Σαφέστατα και υπάρχει πληροφορία ύψους , βάθους κλπ κλπ
Αλλά για να αποδωθεί εύκολα χρειάζεται και "καλό" στήσιμο και "καλό" ηχείο

Το καλό δέν πηγαίνει απαραίτητα στο πολύδρομο/μονόδρομο ή πανάκριβο
Ουσιαστικά χρονική ισοστάθμιση και καλό λοβό θέλει ,που να μήν τους αλλάζει τα φώτα ο χώρος ... ε ! και ένα ικανοποιητικό ενισχυτή ...

Και μιάς που ετέθη :
Ακόμα και στο μονοφωνικό σήμα , παρατηρείται κάποιο φαινόμενο που ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ διαφοροποιεί "τα παιδιά απο τούς άνδρες ...." , αλλά ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ?
- μετά έχει κι άλλο φανόμενο που εύκολα μπορείτε να δείτε γράφωντας μονοφωνικά μιά μπότα και ένα πιατίνι ...αλλά δέν λέω λέξη παραπάνω ....

Και κάτι τελευταίο : (για να δούμε ...)
Αραγε η πληροφορία αυτή /αυτές , μένουν οι ιδιες σε σχέση με τήν στάθμη (volume( ? ή οχι ? και γιατί ?
 
Last edited:
σαφέστατα υπάρχει πληροφορία ύψους στις εγγραφές και σαφέστατα ακούγεται.

Μα κανείς σας δεν είχε τα samplers της Chesky?

Στέργιε, πρώτα θα πρέπει να ξεκινήσουμε με μια ηχογράφηση που δεν έχει υποστεί ψηφιακή επεξεργασία μέσω πολύπλοκων DSPs .

Ας ξεκινίσουμε από τα βασικά.
 
Υπάρχει δεν υπαρχει πληροφορία υψους, αυτη συμπιεζεται απο την αποσταση του δαπεδου (η του ταβανιου αν ο king τα κρεμασει στο ταβανι :P ). Αν θελετε να κανετε το αναποδο πειραμα, κατεβαστετα ηχεια βασης στο πατωμα.
 
Πω, πω τσατίστηκα!
Τελικά δεν μας σώνουν ούτε κατηγορίες, ούτε τίποτα.
Και η Audio έγινε Hi-END...

Άρα δεν φταίνει οι κατηγορίες αλλά οι γράφοντες.

Τελικά παραδόξως νόμιζα πως στην Audio υπάρχει αλληλοσεβασμός.
Δυστυχώς όχι.
Και με λυπεί πολύ αυτό γιατί την Audio την θεωρώ σαν παιδί μου όντας ο πρώτος διαχειριστής της.

Τεσπά πιστεύω κάποτε να συνέλθουμε...

Επί του πρακτέου συμφωνώ στα περισσότερα τεχνικής φύσεως επιχειρήματα με τον Στεφανίδη.

Και για κάποιον που με ρώτησε ποιοί είναι οι μεγάλοι χώροι για μεγάλο ήχο (το θέμα μας δηλαδή...) θα απαντήσω πως είναι χώροι σαν του Στεφανίδη με τα 100 συμμετρικά τ.μ ή του πρόεδρου Σκαλούμπακα με τα 90 τ.μ αν ενθυμούμε καλώς αλλά με αασύμετρο στήσιμο...
Και του Στέργιου ως προς τα τ.μ καλός αλλά παντελώς ασσύμετρος στο στήσιμο λόγω της χρήσης του.
Όπως και του Πύργα καλός αλλά δυστυχώς με ασσυμετρίες.

Εννοείται πως αυτοί οι χώροι θέλουν και την κατάλληλη υποστηρικτική υποδομή.
Αλλά επειδή έχω και δεύτερο μικρό σύστημα... νομίζω πως σε συνθήκες near field, ακόμα και αυτά τα μικρά παίζουν σαφώς καλύτερα.
 
O David Chesky, δεν θυμάμαι ακριβώς την χρονιά, πρέπει να ήταν το 1995, είχε κάνει επίδειξη του dvd-audio, στο πάλαι ποτέ Αudio Hall, όχι τον αντίπαλο του sacd, αλλά το κλασσικό dvd με audio περιεχόμενο, είπε ότι διαφωνεί με τα πολλά κανάλια έτσι όπως χρησιμοποιούνται (τότε μόλις είχε βγεί το 5.1 ac-3). Eίπε ότι αυτός πρότεινε με L,R,C,Rear και το πέμπτο μπροστά πάνω απο το κεντρικό με πληροφορία ύψους και αν μπορούσε θα προσέθετε και στο stereo κεντρικό κανάλι με μόνο πληροφορίες ύψους. Δεν είπε όμως αν χρησιμοποιούσε πληροφορία ύψους στις εγγραφές του. Bέβαια είπε ότι και το rear έπρεπε να έχει πληροφορίες μόνο χώρου ή και αν ήταν δυνατόν πληροφορίες ανακλάσεων συγκεκριμένων χώρων, ώστε ´π.χ όταν ακούγονται τα παλαμάκια να νοιώθεις ότι είσαι στην πλατεία και όχι στην σκηνή. Απο ότι ξέρω όμως τίποτα δεν έγινε επ´αυτού.
 
Last edited:
Για να αφησουμε και τις αντιπαραθέσεις,

φιλε Δημοκηδη, το υψος της εικόνας το καθορίζει κατα μεγαλο ποσοστό η γεωμετρία του χώρου και η απόσταση της μονάδας υψηλών από το εδαφος. Πολλά ηχεία που εχουν το tweeter στην κλασικη "εμπορική" θεση των 90cm (τα γομάρια δεν πουλάνε ευκολα) εχουν μεταμορφωθεί οταν ανεβηκαν για μια προχειρη ακρόαση με λιγα χοντρα βιβλία για βασεις κατα περιπου 20cm. Δοκίμασε την μονάδα υψηλών σου να μην ειναι κάτω απο 1.1μ. Αναλογα και με την απόσταση ακρόασης, ισως πρεπει να δωσεις κι αλλο υψος. Πριν κανεις οποιοδήποτε εξοδο, παιξε αρκετα με το υψος των ηχείων, και γενικα με την τοποθέτηση. Ακομα και οι πλαινες ασποστασεις δεν εχουν απολυτη τιμη ως ιδανικη, μπορει να χρειαστουν διαφοροποιηση αναλογα με το μεγεθος του χωρου. Αν ακουσεις την βελτιωση που ζητάς , θελω κέρασμα :silly:

Πέστα ρε μάνα μου , γιατί αυτό που λές ΔΕΝ το εγνώριζε σχεδόν κανένας πρίν 4-5 χρόνια ...αλλά έτσι είναι ....:grinning-smiley-043
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
εγω ξερω οτι εχουμε δυο αυτια, οχι 5, και συνεπως εκ του αποτελέσματος φαινεται οτι απο δυο πηγες πληροφορίας (αριστερα και δεξια μας) μπορουμε να εκλαβουμε και να αντηληφθούμε πληροφορία υψους. Σε αυτο συντελεί η αναλυση του απ ευθειας και ανακλώμενου ήχου με βασικό υπευθυνο το εξωτερικο τμημα του αυτιου μας που διαμορφώνει το σημα πριν οδηγηθεί στον εγκεφαλο για επεξεργασια. Μας αρκει η δικαναλη πληροφορία οταν περιεχει τις επιδρασεις του χωρου της ηχογραφησης και μπορει να αποθηκευτει σε δυο καναλια. Το αν αποθηκευεται απο τον ηχοληπτη και πως διαφοροποιείται απο τα μηχανήματά μας αλλά κυρίως απο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του χώρου μας, ειναι αλλο θέμα.
 
Θα θέσω δύο απλά ερωτήματα:

1. Πως το αυτί μας "πιάνει" τις χωρικές πληροφορίες οποιουδήποτε φυσικού ή τεχνητού ήχου?
2. Πως αντίστοιχα τις "πιάνει" ένα μικρόφωνο (και αναλόγως βέβαια του τύπου... του...)
 
……..λοιπόν θα σου απαντήσω με μία απάντηση του μέντορά σου...

Επειδή ακριβώς σέβομαι τον χώρο στον οποίο είμαστε φιλοξενούμενοι αυτή τη στιγμή δεν το συνεχίζω - αν και θα μου ήταν πολύ εύκολο να απαντήσω στο ίδιο ύφος (με το ίδιο ήθος αδύνατο).

Ας μείνουμε στο θέμα μας.


Δεν έτυχε να το ακούσεις;

Βεβαίως. Το παράδειγμα με το πιατίνι που ακούγεται ψηλότερα από τη μπότα της ντραμς είναι χαρακτηριστικό. Απλά έλεγα να είχαμε και μία πιο...official άποψη πάνω στο θέμα η οποία πιθανώς να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα το "πως" και το "γιατί". :2thumb22sup:
 
εγω ξερω οτι εχουμε δυο αυτια, οχι 5, και συνεπως εκ του αποτελέσματος φαινεται οτι απο δυο πηγες πληροφορίας (αριστερα και δεξια μας) μπορουμε να εκλαβουμε και να αντηληφθούμε πληροφορία υψους. Σε αυτο συντελεί η αναλυση του απ ευθειας και ανακλώμενου ήχου με βασικό υπευθυνο το εξωτερικο τμημα του αυτιου μας που διαμορφώνει το σημα πριν οδηγηθεί στον εγκεφαλο για επεξεργασια. Μας αρκει η δικαναλη πληροφορία οταν περιεχει τις επιδρασεις του χωρου της ηχογραφησης και μπορει να αποθηκευτει σε δυο καναλια. Το αν αποθηκευεται απο τον ηχοληπτη και πως διαφοροποιείται απο τα μηχανήματά μας αλλά κυρίως απο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του χώρου μας, ειναι αλλο θέμα.

Εμ ....! γιατί να το κρύψομεν άλλωστε :drummer:

PS
Συνέχ(υ)σε
 
Γιάννη, θα είσαι ο πρώτος -διεθνώς- που θα εντοπίσει την απόσταση και το ύψος μια σημειιακής πηγής σε σχέση με ένα μικρόφωνο.

Η ηχογράφηση θα γίνει σε χώρο χωρίς ανακλάσεις,για να μην έχουμε πρόβλημα.

Θα υπάρχουν 12 tracks κι εσύ, ή όποιος άλλος θέλει, θα προσπαθήσει να βρεί τις εν λόγω αποστασεις. Οι απόστάσεις θα ε'ιναι πολλαπλάσια των 20 εκατοστών.

Εννοείται ότι τα tracks θα είναι σε τυχαία σειρά.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Θα θέσω δύο απλά ερωτήματα:

1. Πως το αυτί μας "πιάνει" τις χωρικές πληροφορίες οποιουδήποτε φυσικού ή τεχνητού ήχου?
2. Πως αντίστοιχα τις "πιάνει" ένα μικρόφωνο (και αναλόγως βέβαια του τύπου... του...)

μαλλον μαζι γραφαμε.. εκανα μια νυξη, χωρίς όμως να μπω σε λεπτομέρειες για χρονους ολοκλήρωσης του εγκεφάλου αναλογα με την συχνότητα και τα ορια μεταξυ των οποιων γινεται η διακριση μεταξυ του ενος ήχου (απ ευθειας και ανακλώμενου ως ενιαιου με χρονο ολοκληρωσης <50ms) , την διακριση του ευθεως απο των ανακλάσεων, η της αντηχησης (χρονος ολοκλήρωσης >500ms)

Το αν αυτα τα καταγραφει ο ηχολήπτης, ρωτηστε εναν ηχολήπτη, αδυνατω να απαντησω. Στην πραξη παντως μερικες ηχογραφήσεις δινουν απιστευτο μεγεθος εικονας, ενω αλλες ειναι εντελως επιπεδες.
 
Γιάννη, θα είσαι ο πρώτος -διεθνώς- που θα εντοπίσει την απόσταση και το ύψος μια σημειιακής πηγής σε σχέση με ένα μικρόφωνο.

Η ηχογράφηση θα γίνει σε χώρο χωρίς ανακλάσεις,για να μην έχουμε πρόβλημα.

Θα υπάρχουν 12 tracks κι εσύ, ή όποιος άλλος θέλει, θα προσπαθήσει να βρεί τις εν λόγω αποστασεις. Οι απόστάσεις θα ε'ιναι πολλαπλάσια των 20 εκατοστών.

Εννοείται ότι τα tracks θα είναι σε τυχαία σειρά.

ΙΚ δεν σε κατάλαβα αλλά μάλλον και συ δεν με κατάλαβες.
Είμαστε αμφότεροι ακαταλαβίστικοι και δυσνόητοι.
Φταίει και η ρημάδα η οθόνη με τον έγγραφο λόγο!

Ας το απλοποιήσω:
Όταν κάποιος σου μιλάει/φωνάζει καταλαβαίνεις με κλειστά μάτια αν είναι μακρυά σου ή κοντά σου???
Από είδη μικροφώνων και το τι κάνει το κάθε ένα γνωρίζεις, αλλά και πως και που χρησιμοποιούνται έκαστα???
Με λίγα λόγια εστιάζω ώς προς τις τεχνικές εγγραφών...
Και μην νομίζεις... και γω ημιμαθής είμαι αλλά είδα καλή ευκαιρία για κουβέντα.
 
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Γιάννη, θα είσαι ο πρώτος -διεθνώς- που θα εντοπίσει την απόσταση και το ύψος μια σημειιακής πηγής σε σχέση με ένα μικρόφωνο.

Η ηχογράφηση θα γίνει σε χώρο χωρίς ανακλάσεις,για να μην έχουμε πρόβλημα.

Θα υπάρχουν 12 tracks κι εσύ, ή όποιος άλλος θέλει, θα προσπαθήσει να βρεί τις εν λόγω αποστασεις. Οι απόστάσεις θα ε'ιναι πολλαπλάσια των 20 εκατοστών.

Εννοείται ότι τα tracks θα είναι σε τυχαία σειρά.

κάτσε γιατι ειμαστε 2 γιαννηδες και θα μπερδευτουμε. Αυτο που λες δεν διαφωνει με αυτο που λεω εγώ, εφοσον στο παραδειγμα σου αφαιρεις πρωτος εσυ την πληροφορια του χωρου της ηχογραφησης και μετα βαζεις καποιον να ξεχωρισει τις.. ανυπαρκτες πλεον πληροφορίες. Το ιδιο πραγμα λεμε. Απλα εγω τονισα οτι Η ΟΠΟΙΑ πληροφορία υπαρχει στην ηχογράφηση, θα συμπιεστεί απο τον δικό μας χώρο αν το ηχείο μας ειναι κολλημενο στο πατωμα. Τωρα αν θες να βρουμε σημεια αντιπαραθεσης, αντι να μοιραστουμε τις μικρες εμπειρίες μας μπορω κι εγω να αρχισω να μιλαω για τον ορισμο του near field & του far field γιαιτι διεκρινα μια αλφα συγχηση :p

αστειευομαι ετσι ? :ernaehrung004: