Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Μα πως να μπορέσουν να μπουν έχοντας ανταγωνισμό τις βαθιες τσέπες των Βαρδινογιάννη, Σαββίδη, Κοντομηνά, Κυριακού, Αλαφούζου κι ένα απαιτητικο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας που έχει σχεδιαστεί μόνο για αυτούς?

Το κόλπο γκρόσο ήταν μάλλον η DIGEA, που υποχρεώνει όλους τους πιθανούς ανταγωνιστές των μεγάλων ιδιωτικών καναλιών να εκπέμπουν...μέσω των μεγάλων ιδιωτικών καναλιών. Πότε είπαμε δημιουργήθηκε η DIGEA;
 
Ναι, οκ. Αλλά ποιους εννοείς όμως ότι θα μπορούσαν να μπουν στο παιχνίδι αυτό, και δεν έχουν ήδη δοκιμάσει τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο; Το έγραψα και πριν, δεν είναι χόμπι η τηλεόραση, τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο. Θέλει πολύ χρήμα και επενδύσεις και δεν μπορεί να μπει ο καθένας, και όχι μόνο επειδή τον εμποδίζει το θεσμικό πλαίσιο.
Δηλαδή το θεσμικό πλαίσιο δεν είναι αρκετό εμπόδιο?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Το κόλπο γκρόσο ήταν μάλλον η DIGEA, που υποχρεώνει όλους τους πιθανούς ανταγωνιστές των μεγάλων ιδιωτικών καναλιών να εκπέμπουν...μέσω των μεγάλων ιδιωτικών καναλιών. Πότε είπαμε δημιουργήθηκε η DIGEA;
Για να μην αλλάξει το καθεστώς της Digea, μάλλον κρίθηκε πετυχημένο.
 
Δηλαδή το θεσμικό πλαίσιο δεν είναι αρκετό εμπόδιο?

Όχι, τα χρήματα που μπορεί να επενδύσει κάποιος στην υπόθεση αυτή, είναι το εμπόδιο. Και τι περιμένει ως απόδοση από αυτά, γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να βγει κέρδος από FTA κανάλια...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Για να μην αλλάξει το καθεστώς της Digea, μάλλον κρίθηκε πετυχημένο.

Υπόψη ότι η Digea θέλει τώρα να διώξει τα περιφερειακά/τοπικά κανάλια από τις συχνότητες της. Αν μπορέσει δεν ξέρω (γιατί υπάρχουν και οι υποχρεώσεις της από τους κανονισμούς της συμφωνίας με την ΕΕΤΤ, ακόμα και το ΣτΕ).
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Αυτή είναι η τυπική ερώτηση προς το νομοθέτη και τις ελεγκτικές αρχές. Πώς επιβάλεις σε ένα ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον την ορθή διακυβέρνηση σε ένα ΜΜΕ:
α) Επιβάλλοντας υψηλότερα λειτουργικά έξοδα με ανταγωνισμό σε προνομιακή θέση.
β) Αποκλείοντας την είσοδο λίγότερο ισχυρών παικτών στο χώρο

νιώθω πώς κυνηγώ την ουρά μου. Κάθε μήνα λέμε τα ίδια και τα ίδια.

Η διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ παρέπεμψε την Ελλάδα διότι η χώρα ήταν όμηρος των ιδιωτικών καναλιών τα οποία από τη μια εξέπεμπαν χωρίς άδεια, από την άλλη αρνούντσν να παραχωρήσουν συχνότητες που νέμονταν παράνομα σε άλλους επιχειρηματίες. Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση 3578/2010 της Ολομέλειας έκρινε ότι:

ότι η επ' αόριστον ανοχή της λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών που ιδρύθηκαν και λειτούργησαν παρανόμως (ανοχή η οποία εκδηλώθηκε με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 3 του ν. 3051/2002, που προέβλεπε παράταση του καθεστώτος λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών επ' αόριστον, χωρίς να έχουν προκηρυχθεί σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες και χωρίς θέσπιση εύλογης προθεσμίας ολοκληρώσεως της αδειοδοτήσεως των σταθμών αυτών), αντίκειται στο Σύνταγμα και, ειδικότερα, α) αντιβαίνει προς την θεμελιώδη συνταγματική αρχή του Κράτους Δικαίου, από την οποία απορρέει η υποχρέωση του Κράτους να εγγυάται υπέρ των πολιτών την πιστή εφαρμογή του νόμου και να προασπίζει τα δημόσια αγαθά, όπως είναι οι αριθμητικά περιορισμένες ραδιοσυχνότητες για την πραγματοποίηση τηλεοπτικών εκπομπών αναλογικού σήματος, το δημόσιο δε αυτό αγαθό προσβάλλεται όταν η χρήση των ραδιοσυχνοτήτων γίνεται χωρίς την απαιτούμενη διοικητική άδεια, δηλαδή αυθαιρέτως και παρανόμως, και β) αντιβαίνει προς την συνταγματική αρχή της ισότητας, διότι θέτει τα πρόσωπα εκείνα, τα οποία, ενώ είχαν την πραγματική δυνατότητα και την βούληση να ιδρύσουν τηλεοπτικό σταθμό αλλά δεν το έπραξαν αυθαιρέτως και δεν παρέβησαν τον νόμο, σε εξόχως μειονεκτική μοίρα σε σχέση με τα πρόσωπα, τα οποία ίδρυσαν και λειτουργούν παρανόμως, χωρίς άδεια, τηλεοπτικό σταθμό, ενώ νέμονται τομέα της αγοράς τηλεοπτικών υπηρεσιών, η λειτουργία της οποίας μάλιστα συνδέεται με την, καίριας σημασίας σε μία δημοκρατική πολιτεία, άσκηση των δικαιωμάτων του πληροφορείν και του πληροφορείσθαι.

Το όλο πλαίσιο έχει ως εξής:

Επειδή, με τον ν. 1866/1989 (Α' 222), προβλέφθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα ιδρύσεως και λειτουργίας μη κρατικών τηλεοπτικών σταθμών τοπικής εμβελείας, κατόπιν εκδόσεως αδείας χορηγουμένης χωρίς προηγουμένη διαγωνιστική διαδικασία (άρθρο 4) και συνάψεως σχετικής συμβάσεως παραχωρήσεως επταετούς διαρκείας (άρθρο 5), ορίσθηκε δε ότι «… Η άδεια του σταθμού ραδιοτηλεοράσεως τελειούται με τη σύναψη της συμβάσεως παραχωρήσεως και ανακαλείται αυτοδικαίως, αν μέσα σε εννέα μήνες από τη χορήγηση της δεν συναφθεί η κατά το άρθρο 5 σύμβαση...» (άρθρο 10). Από το έτος 1989 και μετά άρχισαν να λειτουργούν πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί αυθαιρέτως και χωρίς άδεια (βλ. Ολομ. ΣτΕ 3578/2010 σκ. 4), Όμως, κατ’ εφαρμογήν του ανωτέρω νόμου (1866/1989) - καθώς και του ν. 1943/1991 (Α' 50), με το άρθρο 85 παρ. 4 του οποίου επετράπη η «τεχνική δικτύωση τοπικών τηλεοπτικών σταθμών, με δυνατότητα απόκτησης εθνικής εμβέλειας»- εκδόθηκε, χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες, περιορισμένος αριθμός αδειών ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών τοπικής εμβέλειας με δυνατότητα τεχνικής δικτύωσης για απόκτηση εθνικής εμβέλειας. Μεταξύ των αδειών αυτών περιλαμβάνεται και η χορηγηθείσα, με την 19207/Ε/9.9.1993 κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβερνήσεως, Εσωτερικών, Οικονομικών και του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 713/10.9.1993), στην αιτούσα εταιρεία. Ως όρος στις άδειες αυτές περιελήφθη, σύμφωνα με την ανωτέρω ρύθμιση του άρθρου 10 του ν. 1866/1989, η ρήτρα ότι «Η άδεια του σταθμού τελειούται με τη σύναψη της συμβάσεως παραχωρήσεως και ανακαλείται αυτοδικαίως αν μέσα σε εννέα μήνες από τη χορήγησή της δεν συναφθεί η ως άνω σύμβαση». Από τα στοιχεία, όμως, του φακέλου δεν προκύπτει ότι υπεγράφη η αναγκαία κατά νόμον για την τελείωση της αδείας σύμβαση, εντός εννέα μηνών από τη χορήγησή της, χωρίς να εκδοθεί διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας ανακλήσεώς της. Πλην, μετά ένα έτος και πλέον, με το άρθρο 5 του ν. 2328/1995 (Α' 159/3.8.1995) -με το άρθρο 2 του οποίου προβλέφθηκε η έκδοση, κατόπιν διαγωνισμού που προκηρύσσεται με απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε., αδειών ιδιωτικών τηλεοπτικών :σταθμών εθνικής, περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας- ορίσθηκε ότι οι άδειες που χορηγήθηκαν κατά το άρθρο 4 του ν. 1866/1989 «εξακολουθούν» να ισχύουν για ένα έτος από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Μετά δε την παρέλευση του χρονικού αυτού διαστήματος, με το άρθρο 4 του ν. 3438/1996 (Α'211/29.8.1996), ορίσθηκε ότι η ισχύς των ανωτέρω αδειών παρατείνεται για εννέα ακόμη μήνες από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, με πρόβλεψη καταβολής σχετικού ανταλλάγματος υπέρ του Δημοσίου. Δεκαεπτά μήνες μετά την εκπνοή και της ως άνω παρατάσεως, ο ν. 2644/1998 (Α' 233/13.10.1998) όρισε με το άρθρο 17 παρ. 3 ότι οι ανωτέρω άδειες «εξακολουθούν να ισχύουν» μέχρι την έκδοση των αδειών που είχαν προκηρυχθεί με τις 4715/Ι/27.2.1998 και 4775/Ι/3.3.1998 αποφάσεις του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε. Μετά τέσσερα περίπου έτη, η τελευταία αυτή διάταξη αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 7 του ν. 3021/2002 (Α' 143/19.6.2002), η οποία όρισε ότι οι ανωτέρω άδειες «εξακολουθούν να ισχύουν» μέχρι την, οποτεδήποτε στο μέλλον, πρώτη εφαρμογή του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 2328/1995 με την έκδοση αδειών λειτουργίας για την αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή. Τέσσερα δε σχεδόν έτη αργότερα - ενώ, ήδη, τρεις μήνες μετά την τελευταία ως άνω διάταξη, με το άρθρο 19 παρ. 2 του ν. 3051/2002 (Α' 220/20.9.2002) είχαν καταργηθεί όλες οι μη ολοκληρωθείσες μέχρι τότε διαγωνιστικές διαδικασίες - ορίσθηκε με το άρθρο 15 παρ. 7 εδ. β' του ν. 3444/2006 (Α’ 46/2.3.2006) ότι οι προκηρύξεις για τη χορήγηση τηλεοπτικών αδειών θα εκδοθούν μέχρι τις 30.6.2006. Η προθεσμία, όμως, αυτή (για την έκδοση προκηρύξεως) παρετείνετο συνεχώς με επτά διαδοχικούς νόμους (άρθρα 9 παρ. 2 ν. 3548/2007 - Α' 68, 20 παρ. 5 ν. 3592/2007 - Α' 161, δεύτερο παρ. 1 ν. 3640/2008 - Α' 22, 9 ν. 3723/2008 – Α’ 250, 38 ν. 3775/2009 - Α' 122, 29 παρ. 4 ν. 3838/2010 - Α’ 49 και 49 παρ. 8 ν. 3905/2010 - Α' 219) μέχρι τις 31.12.2011. Εξ άλλου, με τον προαναφερθέντα ν. 3592/2007 θεσπίσθηκε νέα διαγωνιστική διαδικασία χορηγήσεως αδειών λειτουργίας ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών που μεταδίδουν το πρόγραμμά τους με αναλογικό σήμα ελεύθερης λήψεως, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας η οποία διεξάγεται από το Ε.Σ.Ρ. (Κεφάλαιο Β', άρθρα 6-7), καθώς και διαδικασία αδειοδοτήσεως παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, επίσης κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας η οποία διεξάγεται από το Ε.Σ.Ρ. (Κεφάλαιο Ε', άρθρο 13, το οποίο αντικαταστάθηκε στη συνέχεια με το άρθρο 80 παρ. 1 περ. στ' του ν. 4070/2012, Α' 8/10.4.2012). Περαιτέρω, με το άρθρο 5 παρ. 7 παρ. α’ του ίδιου νόμου (πέντε έτη μετά την ως άνω, κατά το άρθρο 7 παρ. 2 του ν. 3021/2002, επ' αόριστον παράταση ισχύος των εν λόγω αδειών) ορίσθηκε ότι «ως νομίμως λειτουργούντες τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας νοούνται αυτοί που έχουν λάβει άδεια ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης και ειδική άδεια τεχνικής δικτύωσης προκειμένου να αποκτήσουν εθνική εμβέλεια, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1866/1989 ... η οποία έχει παραταθεί με τις διατάξεις ... και της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 3021/2002...», δεν τέθηκε, όμως, χρονικό όριο στη «νοουμένη» κατά την ως άνω διάταξη «νόμιμη λειτουργία» των εν λόγω τηλεοπτικών σταθμών. Συναφώς, με την απόφαση 3578/2010 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας - καθώς και με άλλες μεταγενέστερες αποφάσεις (3253/2011, 237, 387/2012, 996, 4185/2013, 1923, 4615, 4809/2014, 2228, 2233, 2519, 2861-2862/2015 κ.ά., 79/2013 εν συμβ. κ.ά.) - κρίθηκε, προκειμένου περί περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, ότι η επ' αόριστον ανοχή της λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών που ιδρύθηκαν και λειτούργησαν παρανόμως (ανοχή η οποία εκδηλώθηκε με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 3 του ν. 3051/2002, που προέβλεπε παράταση του καθεστώτος λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών επ' αόριστον, χωρίς να έχουν προκηρυχθεί σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες και χωρίς θέσπιση εύλογης προθεσμίας ολοκληρώσεως της αδειοδοτήσεως των σταθμών αυτών), αντίκειται στο Σύνταγμα και, ειδικότερα, α) αντιβαίνει προς την θεμελιώδη συνταγματική αρχή του Κράτους Δικαίου, από την οποία απορρέει η υποχρέωση του Κράτους να εγγυάται υπέρ των πολιτών την πιστή εφαρμογή του νόμου και να προασπίζει τα δημόσια αγαθά, όπως είναι οι αριθμητικά περιορισμένες ραδιοσυχνότητες για την πραγματοποίηση τηλεοπτικών εκπομπών αναλογικού σήματος, το δημόσιο δε αυτό αγαθό προσβάλλεται όταν η χρήση των ραδιοσυχνοτήτων γίνεται χωρίς την απαιτούμενη διοικητική άδεια, δηλαδή αυθαιρέτως και παρανόμως, και β) αντιβαίνει προς την συνταγματική αρχή της ισότητας, διότι θέτει τα πρόσωπα εκείνα, τα οποία, ενώ είχαν την πραγματική δυνατότητα και την βούληση να ιδρύσουν τηλεοπτικό σταθμό αλλά δεν το έπραξαν αυθαιρέτως και δεν παρέβησαν τον νόμο, σε εξόχως μειονεκτική μοίρα σε σχέση με τα πρόσωπα, τα οποία ίδρυσαν και λειτουργούν παρανόμως, χωρίς άδεια, τηλεοπτικό σταθμό, ενώ νέμονται τομέα της αγοράς τηλεοπτικών υπηρεσιών, η λειτουργία της οποίας μάλιστα συνδέεται με την, καίριας σημασίας σε μία δημοκρατική πολιτεία, άσκηση των δικαιωμάτων του πληροφορείν και του πληροφορείσθαι. Το πρώτον μετά την έκδοση της ανωτέρω (3578/2010) αποφάσεως της Ολομελείας του ΣτΕ και την εμφάνιση της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης με την πρόβλεψη σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας αδειοδοτήσεως του παρόχου περιεχομένου (άρθρο 13 ν. 3592/2007), επιχειρήθηκε, τέσσερα έτη και πλέον μετά την προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 5 παρ. 7 περ. α' του ν. 3592/2007, να περιορισθεί χρονικώς η ρύθμιση της διατάξεως αυτής, με το άρθρο 8 παρ. 1 του ν. 4038/2012 (Α' 14/2.2.2012). Ειδικότερα, με την τελευταία αυτή διάταξη ορίσθηκε ότι οι εν λόγω τηλεοπτικοί σταθμοί «εξακολουθούν να λειτουργούν νομίμως μέχρι την έκδοση της απόφασης για τη χορήγηση αδειών παροχής περιεχομένου επίγειας ψηφιακής εκπομπής...» η ρύθμιση, όμως, αυτή, δεν έθετε συγκεκριμένο χρονικό όριο για τη χορήγηση των αδειών τούτων ή, έστω, για την κίνηση της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας, τελούσε δε υπό έναν όρο, η πλήρωση του οποίου αναγόταν στο άδηλο μέλλον, ότι δηλαδή οι εν λόγω τηλεοπτικοί σταθμοί θα συμμετάσχουν στην «οικεία διαγωνιστική διαδικασία» που «θα διενεργηθεί». Ακολούθως, με το άρθρο 18 του ν. 4208/2013 (Α' 252) ορίσθηκε, εκτός άλλων, ότι η χορήγηση αδειών παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής «θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 30.6.2014», η προθεσμία δε αυτή παρατάθηκε διαδοχικώς με το άρθρο έκτο παρ. 3 του ν. 4279/2014 (Α' 158) και το άρθρο 86 του ν. 4313/2014 (Α' 261) μέχρι τις 31.12.2015, χωρίς να έχει έκτοτε παραταθεί.

Αντίστοιχη αυθαιρεσία υπήρξε μακροχρόνια υπέρ των τηλεοπτικών σταθμών με τη θέσπιση ύστερα από εντολή της ΕΕ και μνημονιακή υποχρέωση περί αντικατάστασης του αγγλιόσημου (που δεν το πλήρωναν οι σταθμοί) με φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων και επί 5 χρόνια (2010-2015) τα κόμματα συναινετικά ανέβαλαν αυτό το φόρο ενώ ξέσκιζαν όλους τους άλλους. Ουσιαστικά ήταν η μόνη μνημονιακή υποχρεώση που δεν τηρούνταν σταθερά και η οποία αφαίρεσε συνολικά από τα ταμεία του ελληνικού κράτους 200.000.000 ευρώ. Γι αυτά όμως έχω γράψει, δεν τα ξαναγράφω.

Δείτε τα παραπάνω και μετά τα ξαναλέμε.
 
@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, δεν καταλαβαίνεις τι γράφω.

Αμφισβήτησε κάποιος ότι έπρεπε να γίνει ο διαγωνισμός για τα κανάλια?
Τα terms and conditions του διαγωνισμού αμφισβητώ υπονοώντας ότι ο διαγωνισμός έγινε με τιμωρητικό τρόπο για τα ΜΜΕ επειδή δεν ήταν επαρκώς αντιμνημονιακά.

Τουτέστιν τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών και την υποχρέωση ύπαρξης ενός ελάχιστου αριθμού εργαζομένων.

Τι έγινε τελικά με το φόρο επί των διαφημίσεων? Επιβλήθηκε το 2015 ?

Το βρήκα. Το 2017 μειώθηκε από το 20% στο 5% επί του 80% της αξίας του τιμολογίου, Στο 4% δηλαδή. Μάλλον και η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 20% υπερβολικό κι από ότι διαβάζω, επανήλθε και το αγγελιόσημο.

Υπήρχαν κι άλλες μνημονιακές υποχρεώσεις που δεν εφαρμόστηκαν. Η αναλογία αποχωρήσεων/προσλήψεων στο δημόσιο είναι μια από αυτές.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Υπόψη ότι η Digea θέλει τώρα να διώξει τα περιφερειακά/τοπικά κανάλια από τις συχνότητες της. Αν μπορέσει δεν ξέρω (γιατί υπάρχουν και οι υποχρεώσεις της από τους κανονισμούς της συμφωνίας με την ΕΕΤΤ, ακόμα και το ΣτΕ).

κι επιδιώκει τη συνεργασία με την ΕΡΤ για τη δεύτερη ψηφιακή σύγκλιση .
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, δεν καταλαβαίνεις τι γράφω.

Αμφισβήτησε κάποιος ότι έπρεπε να γίνει ο διαγωνισμός για τα κανάλια?
Τα terms and conditions του διαγωνισμού αμφισβητώ υπονοώντας ότι ο διαγωνισμός έγινε με τιμωρητικό τρόπο για τα ΜΜΕ επειδή δεν ήταν επαρκώς αντιμνημονιακά.

Τουτέστιν τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών και την υποχρέωση ύπαρξης ενός ελάχιστου αριθμού εργαζομένων.

Τι έγινε τελικά με το φόρο επί των διαφημίσεων? Επιβλήθηκε το 2015 ?

Στέλιο μήπως να διαβάζεις λίγο τα προηγούμενα μηνύματα αντί να με βάζεις να ξαναγράφω τα ίδια ;

1η δημοσίευση : 9/2/2015 -Τελευταία ανανέωση: 24/9/2015
Θυμάστε την υπόθεση με τον περιβόητο φόρο 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων ...
(μνημονιακή υποχρέωση) του οποίου την εφαρμογή κατάφεραν να αναβάλλουν πολλές φορές οι τελευταίες κυβερνήσεις; Ε, δείτε λοιπόν τι έγινε στις 21 Ιανουαρίου 2015, ΤΡΕΙΣ ημέρες πριν τις εκλογές, τελευταία ημέρα δημοσίευσης Υπουργικών Αποφάσεων σε ΦΕΚ, της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ:


Ας θυμηθούμε όμως την ιστορία, με πληροφορίες από taxalia που είχε ασχοληθεί με το θέμα:

Στις 6/5/2010 δημοσιεύθηκε ο Ν.3845/2010 (ΦΕΚ Α65), το γνωστό ως "μνημόνιο Ι" δηλαδή, με τον οποίο επιβλήθηκε "ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση", με έναρξη την 1-7-2010.




Η πρώτη αναβολή (από 1/7/10 σε 1/10/10)

Παρά τη διαβεβαίωση της κυβέρνησης όμως, ένα μήνα μετά και ενώ υποτίθεται ότι είχε ξεκινήσει να εφαρμόζεται ο νόμος, σκάει μύτη η πρώτη αναβολή, από την 1/7/2010 για την 1/10/2010!



Η δεύτερη αναβολή (από 1/10/10 σε 1/1/11)

Εφαρμόστηκε την 1/10/2010; Όχι βέβαια! Παίρνει την 2η αναβολή για την 1/1/2011.

Η τρίτη αναβολή (από 1/1/11 σε 1/1/12)
Εφαρμόστηκε την 1/1/2011; Όχι βέβαια! Παίρνει την 3η αναβολή για την 1/1/2012.



Η τέταρτη αναβολή (από 1/1/12 σε 1/1/13)

Φυσικά, ούτε το 2012, δεν εφαρμόστηκε η διάταξη, αφού με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που δημοσιεύθηκε τα ...μεσάνυχτα της 31/12/2011, στο ΦΕΚ Α268, λίγες ώρες πριν την εφαρμογή του, πήρε 4η αναβολή για την 1/1/2013


Άρα λοιπόν, ο φόρος θα έπρεπε να εφαρμοστεί, μετά και τη τέταρτη αναβολή του, από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους 2013.
Αμ δε!

Η πέμπτη αναβολή (από 1/1/13 σε 1/1/14)

Μία ώρα πριν αρχίσει η εφαρμογή του, η κυβέρνηση, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α256 του 2012, μεταθέτει για πέμπτη φορά την εφαρμογή του φόρου, για την 1/1/2014.



Η έκτη αναβολή (από 1/1/14 σε 1/1/15)

Την τελευταία ημέρα του 2013, η κυβέρνηση, η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, μεταθέτει για έκτη φορά την εφαρμογή του φόρου, για την 1/1/2015, με τροπολογία στο Ν.4223/13 (ΦΕΚ Α'287/31-12-2013)



Άρα λοιπόν, από την 1η Ιανουαρίου 2015, τα ψέμματα τελείωσαν ! Τα κανάλια οφείλουν να πληρώσουν τον φόρο !
τι έκανε όμως η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, για να μην έχει τα κανάλια απέναντί της;
Δείτε τι σκέφτηκε το δαιμόνιο μυαλό τους, για να μην το πάρει χαμπάρι ο κόσμος!
Αντί να φέρουν την έβδομη νομοθετική τροποποίηση, που θα σήκωνε θύελλα αντιδράσεων στη Βουλή, έλυσαν το "πρόβλημα" με μια απλή εγκύκλιο.
Πώς;
Δείτε τι μπορεί να σκεφτεί ένας πολιτικός για να κοροϊδέψει την τρόικα και τον ελληνικό λαό μαζί (όταν η τρόικα όμως ζητούσε χαράτσια, ήταν υπάκουα παιδιά):


Η έβδομη αναβολή (από 1/1/15 σε 20/1/16)


Ενώ ο φόρος ήταν μηνιαίος στην αρχική εγκύκλιο, δηλαδή για τις διαφημίσεις του Ιανουαρίου 2015, τα κανάλια θα έπρεπε να "σκάσουν" το μετρητό, μέχρι την 20ή ημέρα του Φεβρουαρίου του 2015 και μετά 20 Μαρτίου 2015 κ.ο.κ.,


έρχεται η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου και δια της Γ.Γ. Κατερίνας Σαββαϊδου ΑΚΥΡΩΝΕΙ την προηγούμενη απόφαση και μετατρέπει τη μηνιαία υποχρέωση σε ετήσια !!! Ούτως ώστε, να κυλήσει όλο το 2015 χωρίς να βάλουν το χέρι στην τσέπη τα κανάλια και να οφείλουν τον φόρο ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του 2015, στις 20 Ιανουαρίου 2016 !!!

ιδού το ΦΕΚ της ντροπής της 21-1-2015, που τροποποιεί το "κάθε μήνα" σε "20η Ιανουαρίου του επόμενου έτους" :


Να υπενθυμίσουμε απλώς ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛΛ. ήταν τα δύο κόμματα που ζήτησαν ονομαστική ψηφοφορία για το άρθρο 53 που έδινε την αναβολή, καθώς ήταν ΥΠΕΡ της εφαρμογής του νόμου από την 1/1/2014. Τώρα έγιναν κατά σύμπτωση και οι δύο, κυβέρνηση ! Να δούμε λοιπόν, τι θα κάνουν με την προκλητικότατη ΠΟΛ. 1016/2015 της κυρίας Σαββαϊδου !


Η όγδοη αναβολή
(από 20/1/15 σε ...δόσεις, με την πρώτη στις 30/9/2015)

Σε δύο δόσεις θα πρέπει να καταβάλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί το φόρο 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων με την πρώτη δόση έως το τέλος Σεπτεμβρίου και τη δεύτερη έως το τέλος Νοεμβριου.

Ειδικότερα, με εγκύκλιο (πολ.1180/2015) που εξέδωσε η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου, τροποποιείται η διαδικασία καταβολής του φόρου 20% που επιβάλλεται επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δίδει τη δυνατότητα για καταβολή του φόρου, για το 2015, σε δύο δόσεις.

Όπως σημειώνεται , η δήλωση του φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων πρέπει να υποβάλλεται μηνιαίως μέχρι και την 20η ημέρα του επόμενου μήνα για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα.

Όπως προβλέπεται στην εγκύκλιο, κατά την πρώτη εφαρμογή, η δήλωση για το διάστημα από 1/1/2015 μέχρι και 30/4/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/9/2015 και για το διάστημα από 1/5/2015 μέχρι και 31/8/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/11/2015.

http://makpress.blogspot.com/2015/02/makpress.html
 
Ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων αποδίδει στο κράτος περίπου 35.000.000 ευρώ το χρόνο. Μέχρι προσφάτως ήταν 20% (Ν.3845/2010). Μπορείς να βρεις τί πληρώθηκε κάθε χρόνο από τα ΜΜΕ.

Τώρα ειδικά για τα αδειοδοτημένα κανάλια ο φόρος μειώνεται από 20% σε 5%.

Στο 5% -από 20% που είναι σήμερα- πρόκειται να μειωθεί από την 1η Απριλίου 2018 ο ειδικός φόρος επί των διαφημίσεων στα τηλεοπτικά κανάλια. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή και αφορά «τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης που κατέχουν άδεια λειτουργίας χορηγηθείσα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ή έχουν υπογράψει σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και για αυτά της ΕΡΤ Α.Ε.». Η τροπολογία εντάσσεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών «Ρυθμίσεις για την αγορά παιγνίων» και φέρει την υπογραφή του υπουργού ΨΗΠΤΕ, Νίκου Παππά, του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και της υφυπουργού Οικονομικών, Κατερίνας Παπανάτσιου.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την τροπολογία, «ενόψει της επικείμενης αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών και προς το σκοπό διευκόλυνσης νέων επενδύσεων, προτείνεται η διαμόρφωση από 1.4.2018 του συντελεστή του ειδικού φόρου της παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 3845/2010 (Α'65) σε ποσοστό 5% για τις διαφημίσεις που προβάλλονται από τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης στα οποία θα χορηγηθεί άδεια λειτουργίας από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, στο πλαίσιο της εν λόγω αδειοδοτικής διαδικασίας. Παράλληλα, επεκτείνεται η ως άνω ρύθμιση και στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης που έχουν υπογράψει σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και σε αυτά της ΕΡΤ Α.Ε.».

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την τροπολογία επέρχεται «ετήσια μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία εκτιμάται στο ποσό των 20 εκατ. ευρώ περίπου. Η μείωση αυτή, ειδικά για το έτος 2018, περιορίζεται στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ περίπου».

http://www.businessnews.gr/article/90933/sto-5-o-eidikos-foros-tileorasis

Επομένως τα κανάλια δίνουν κάθε χρόνο 3.500.000 για την άδεια Χ 5 ή 6 κανάλια και θα μειωθεί ο φόρος επί της διαφήμισης που αποδίδουν κατά 15.000.000 στο σύνολο. Άρα αυτά που πληρώνουν για την αδειοδότηση τα παίρνουν πίσω από τη μείωση του φόρου για τις διαφημίσεις. Κάνω λάθος;
 
@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, μήπως το 20% του φόρου ήταν παράλογο από την αρχή και θα οδηγούσε σε κλείσιμο τα κανάλια? Αυτό φαίνεται να ασπάστηκε και η σημερινή κυβέρνηση και το έρριξε ουσιαστικά στο 4%.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, δεν καταλαβαίνεις τι γράφω.

Αμφισβήτησε κάποιος ότι έπρεπε να γίνει ο διαγωνισμός για τα κανάλια?
Τα terms and conditions του διαγωνισμού αμφισβητώ υπονοώντας ότι ο διαγωνισμός έγινε με τιμωρητικό τρόπο για τα ΜΜΕ επειδή δεν ήταν επαρκώς αντιμνημονιακά.

Τουτέστιν τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών και την υποχρέωση ύπαρξης ενός ελάχιστου αριθμού εργαζομένων.

Τι έγινε τελικά με το φόρο επί των διαφημίσεων? Επιβλήθηκε το 2015 ?

Το βρήκα. Το 2017 μειώθηκε από το 20% στο 5% επί του 80% της αξίας του τιμολογίου, Στο 4% δηλαδή. Μάλλον και η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 20% υπερβολικό κι από ότι διαβάζω, επανήλθε και το αγγελιόσημο.

Υπήρχαν κι άλλες μνημονιακές υποχρεώσεις που δεν εφαρμόστηκαν. Η αναλογία αποχωρήσεων/προσλήψεων στο δημόσιο είναι μια από αυτές.

φυσικά και αμφισβήτησαν πολλοί ότι έπρεπε να γίνει ο διαγωνισμός. Το αμφισβήτησε το 50-60% του ελληνικού λαού και τα ίδια τακανάλια που ακόμη και τώρα έχουν προσφύγει στο ΣΤΕ και στο Ευρωπαικό Δικαστήριο . Η υπόθεση κατά της αδειοδότησης ξεκίνησε το 2016. Αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων είχαν γίνει από τις Alpha Δορυφορική Τηλεόραση Α.Ε. (απόφαση 129/2016), Νέα Τηλεόραση Α.Ε.- Star (απόφαση 130/2016), Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.- Epsilon (απόφαση 131/2016), Antenna TV A.E. (απόφαση 146/2016), Ειδήσεις Ντοτ Κομ- ΣΚΑΪ Α.Ε. (απόφαση 147/2016) και Τηλέτυπος Α.Ε.- Μega(απόφαση 148/2016).

Επίσης το MEGA μέσω του MEGA Κύπρου προσπάθησε να παρακάμψει την όλη διαδικασία.

Εν τω μεταξύ, το Τμήμα Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας σε σχηματισμό Ολομέλειας, με πρόεδρο τον κ. Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, με την υπ’ αριθμ. 113/2016 απόφασή του απέρριψε την αίτηση αναστολής του κυπριακού τηλεοπτικού σταθμού «Ο Λόγος» (Μega Κύπρου), με έδρα τη Λευκωσία.

Ο εν λόγω κυπριακός τηλεοπτικός σταθμός στρεφόταν κατά του ΕΣΡ και ζητούσε να ανασταλεί η άρνησή του να του απαντήσει στην αίτησή του να εκπέμψει ψηφιακά στην Ελλάδα με την κυπριακή άδεια που έχει.

Βασικό επιχείρημά του είναι ότι, εφόσον έχει άδεια τηλεοπτικού σταθμού από άλλη ευρωπαϊκή χώρα, μπορεί να εκπέμψει και στην Ελλάδα.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, δεν καταλαβαίνεις τι γράφω.

Αμφισβήτησε κάποιος ότι έπρεπε να γίνει ο διαγωνισμός για τα κανάλια?
Τα terms and conditions του διαγωνισμού αμφισβητώ υπονοώντας ότι ο διαγωνισμός έγινε με τιμωρητικό τρόπο για τα ΜΜΕ επειδή δεν ήταν επαρκώς αντιμνημονιακά.

Τουτέστιν τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών και την υποχρέωση ύπαρξης ενός ελάχιστου αριθμού εργαζομένων.

Τι έγινε τελικά με το φόρο επί των διαφημίσεων? Επιβλήθηκε το 2015 ?

Το βρήκα. Το 2017 μειώθηκε από το 20% στο 5% επί του 80% της αξίας του τιμολογίου, Στο 4% δηλαδή. Μάλλον και η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 20% υπερβολικό κι από ότι διαβάζω, επανήλθε και το αγγελιόσημο.

Υπήρχαν κι άλλες μνημονιακές υποχρεώσεις που δεν εφαρμόστηκαν. Η αναλογία αποχωρήσεων/προσλήψεων στο δημόσιο είναι μια από αυτές.

πόσες άδειες για κανάλια ελεύθερης εκπομπής (fly on air) υπάρχουν στα άλλα ευρωπαικά κράτη;

To 2016 o αριθμός ιδιωτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης (terestial) στην Ευρώπη ήταν
Αυστρία 4
Βουλγαρία 2
Κύπρος 4
Τσεχία 2
Γαλλία 5
Γερμανία 6
Ιταλία 12
Πολωνία 3
Πορτογαλία 2
Ρουμανία 4
Ισπανία 5
Φινλανδία 3

Σήμερα δες πρόχειρα
http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

Όταν η Αυστρία, η Πορτογαλία, η Φιλανδία έχουν λιγότερα από εμάς κανάλια εθνικής εμβέλειας μη καλωδιακά τότε πώς εμείς γκρινιάζουμε ότι εμποδίστηκαν από την κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση και είναι μόνο 5 (τώρα) ή 6 ή 7; Και μήπως υπηρχαν συχνότητες; Ναι, υπήρχαν όμως τώρα δεν υπάρχουν, καθώς με το 5G δεσμεύονται οι μισές συχνότητες, άρα δεν μπορούν να πάρουν άδεια 12 ή 16 σταθμοί για 10 χρόνια. Αυτό μπορούσε να γίνει 10 ή 8 χρόνια πριν.
 
Παρανόηση. Εννουσα, ποτέ αμφισβήτησα εγώ ότι έπρεπε να γίνει κάποτε ο διαγωνισμός.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, μήπως το 20% του φόρου ήταν παράλογο από την αρχή και θα οδηγούσε σε κλείσιμο τα κανάλια? Αυτό φαίνεται να ασπάστηκε και η σημερινή κυβέρνηση και το έρριξε ουσιαστικά στο 4%.

Το 20% ήταν το ποσό που μας εστάλη ως ντιρεκτίβα από την ΕΕ. Δεν το επέβαλε με δική της πρωτοβουλία η κυβέρνηση Παπανδρέου, αν ήταν στο χέρι της δεν θα έβαζε κανένα φόρο. Και δεν ήταν μακριά από την πραγματικότητα, καθώς αντιστοιχούσε στα ποσά που έπρεπε οι σταθμοί να καταβάλουν για αγγελιόσημο (που δεν το κατέβαλαν στο παρελθόν) .

Πάντως εγώ βλέπω ως πολύ καλή αντιπαροχή τη μείωση του φόρου σε συνάρτηση με την απόκτηση της άδειας έναντι τιμήματος.
 
@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, υπάρχουν άλλες χώρες στην ΕΕ που έχουν ορίσει με νόμο τον μέγιστο αριθμό καναλιών και τον ελάχιστα υποχρεωτικά αριθμό εργαζομένων σε αυτά?
 
Τέλος να θυμίσω ότι ο ελάχιστος αιρθμός εργαζομένων ούτε αυθαίρετος είναι, ούτε πρωτοβουλία του Παπά. Όταν το 2016 έκαναν ασφαλιστικά μέτρα οι 7 σταθμοί φοβούνταν ότι θα πάρουν άδεια άλλοι Έλληνες επιχειρηματίες ή από το εξωτερικό. Έτσι προσδιόρισαν οι δικηγόροι τους στη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων ότι δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να υποβάλλει αίτηση για άδεια, αλλά ότι πρέπει να έχει εμπειρία, άρα να εκπέμπει ήδη στην Ελλάδα και να έχει τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων για την εκπομπή , δηλαδή 420 , για να αποκλείσουν τον Καρατζαφέρη, τον Βρυώνη και τους Κυπρίους.

Πώς σου φαίνονται όλα αυτά τα παραπάνω;
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, υπάρχουν άλλες χώρες στην ΕΕ που έχουν ορίσει με νόμο τον μέγιστο αριθμό καναλιών και τον ελάχιστα υποχρεωτικά αριθμό εργαζομένων σε αυτά?

Στέλιο, έλεος. Αυτό που κανεις είναι στα όρια του trolling. Συνεχίζεις να ρωτάς πράγματα που έχουν απαντηθεί λίγες σελίδες πιο πριν.Και επαναλαμβάνεσαι, γραφεις τα ίδια και τα ίδια. Κανε τον κόπο να διαβάσεις αυτά που γραφει ο Βλάσης και μετά ξαναρωτά σε παρακαλώ.
 
Άθλιες μεθοδεύσεις μου φαίνονται όλα τα παραπάνω. Δηλαδή έχουμε μια κυβέρνηση που νομοθετεί βάσει των συμφερόντων των λίγων και καλών καναλαρχών και βγάζει νόμους που από την πίσω πόρτα επιστρέφουν το κόστος της άδειας.
Κάτι μου θυμίζει το σκηνικό αυτό.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, υπάρχουν άλλες χώρες στην ΕΕ που έχουν ορίσει με νόμο τον μέγιστο αριθμό καναλιών και τον ελάχιστα υποχρεωτικά αριθμό εργαζομένων σε αυτά?

Ο μέγιστος αριθμών καναλιών προκύπτει από το ελεύθερο φάσμα σε συνδυασμό με τον τρόπο εκπομπής. Η Ελλάδα τώρα έχει περισσότερες συχνότητες, αλλά δεν θα έχει σε δυο χρόνια, καθώς, όπως γνωρίζεις καλύτερα από εμένα, θα δοθούν οι συχνότητες στο 5G. Η αδειοδότηση δεν μπορεί να γίνει για λιγότερο από 10 χρόνια σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ το μακρινό 2003-2004 τότε που έγιναν οι κανόνες για την πρωτη ψηφιακή σύγκλιση. Επομένως αν γινόταν τότε η αδειοδότηση, το μακρινό 2007 επί Ρουσόπουλου, που δεν τον αφησαν οι καναλάρχες, θα είχαμε 12 ή περισσότερα κανάλια με άδειες μέχρι το 2020. Τώρα δεν γίνεται.

Κι από όσο βλέπω δεν θα έχουμε άλλη αδειοδότηση για terrestial fly on air κανάλια διότι όλοι θα μεταβούν στην IPTV όπως έχει γίνει με την πλειοψηφία των καναλιών στις άλλες χώρες.