Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

Παίδες έχω απορίες για την ηλεκτρονική μάσκα:

Ο ρυθμιστής σκίασης έχει 2 αριθμήσεις, Dark State Levels: DIN 5-9 (κυκλωμένους) και 9-13.
Ποιος αριθμός είναι για τι;
Κατά την ηλεκτροσυγκόλληση ποιον αριθμό βάζετε εσείς συνήθως;

Η οθόνη είναι εξαρχής πράσινη και σε εσάς;

Το κατώτερο γείσο της μάσκας ακουμπάει στο στέρνο μου, σωστά;

CJnMbuY.jpg
 
Απ ότι θυμάμαι το 9-13 είναι για περισσότερο σκοτείνιασμα και το 5-9 για λιγότερο ή και για οξυγονοκόλληση.
εγώ πάντως σε δοκιμή δεν είδα κάποια ιδιαίτερη διαφορά.

Σε άλλες μάσκες η οθόνη είναι πράσινη σε άλλες κίτρινη.
 
Όσα αντέγραψα για την εναλλαγή πολικότητας στο DC και AC ρεύμα περιέχονται στο κάτωθι pdf.
Αναφέρει θερμοκρασία τόξου κ.λπ. κι είναι το καλύτερο που έχω βρει κι αρκετά σύντομο, μόνο 13 σελίδες!
Είναι καλό να το έχετε στο αρχείο σας.

http://triblab.teipir.gr/files/Welding/Lab/Ch4_1_Arc_Weldings_doc.pdf

http://triblab.teipir.gr/gr/home.html

http://triblab.teipir.gr/gr/pg018.html
http://triblab.teipir.gr/gr/pg019.html
 
Πολυ ενδιαφεροντα, ευχαριστουμε Σπυρο.
Αμα γραφανε και καπου τα ηλεκτροδια τι νουμερο ειναι...
 
Πολυ ενδιαφεροντα, ευχαριστουμε Σπυρο.

Ε σιγά, κι εγώ μαθητευόμενος είμαι.

Αμα γραφανε και καπου τα ηλεκτροδια τι νουμερο ειναι...

Με υπεριώδη ακτινοβολία μήπως κ μπορούσες να διαβάσεις τπτ, εάν είναι σβησμένα...
 
μου φαινεται οτι μου φαινεται οτι εντοπισα το σημειο που μπερδευει πολλους

Αν επιδιώκουμε μεγάλη τήξη στο μέταλλο βάσης με σκοπό την καλή ανάμειξη,
τότε έχουμε το (+) στο μέταλλο βάσης και το (‐) στο ηλεκτρόδιο. Η σύνδεση αυτή
ονομάζεται κανονική ή άμεση ή αρνητική πολικότητα. Οι περισσότερες
συγκολλήσεις ανθρακούχων χαλύβων ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία.
Συμβολίζεται ως DCEN ή DC‐.
• Αν θέλουμε να μην έχουμε έντονη ανάμειξη μετάλλου βάσης και μετάλλου
ηλεκτροδίου, έχουμε το (‐) στο μέταλλο βάσης και το (+) στο ηλεκτρόδιο. Η
σύνδεση αυτή ονομάζεται αντίθετη ή θετική πολικότητα. Τέτοια περίπτωση π.χ.
είναι η αναγόμωση χαλύβων. Εφαρμόζεται, επίσης, όταν δε θέλουμε να
περιοριστεί η ΖΕΘ (π.χ. ειδικοί χάλυβες), ή όταν επιδιώκεται μεγάλη εναπόθεση
μετάλλου. Συμβολίζεται ως DCEP ή DC+.
 
Απάντηση: Re: Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

μου φαινεται οτι εντοπισα το σημειο που μπερδευει πολλους

Σωστά!

Όντως... κι εγώ δεν καταλάβαινα τπτ για την κατάλληλη εναλλαγή πολικότητας στην τσιμπίδα/ηλεκτρόδιο μέχρις ότου διάβασα το φαινόμενο οπότε και συγκράτησα την ουσία.

Στο συνεχές ρεύμα DC τα ηλεκτρόνια κινούνται πάντα με φορά από τον (-) -> (+).

Επιλέγοντας το ηλεκτρόδιο στο (-), τα ηλεκτρόνια κρούουν πάνω στο μέταλλο βάσης και το υπερθερμαίνουν.
(Σκέψου ότι, μέσα στο παρεμβαλλόμενο τόξο, κάνουν επιταχυνόμενο άλμα.)
Άρα το μέταλλο βάσης λιώνει γρηγορότερα/περισσότερο από τη μύτη του ηλετροδίου.

Επιλέγοντας το ηλεκτρόδιο στο (+), τα ηλεκτρόνια κρούουν πάνω στη μύτη του ηλεκτροδίου και την υπερθερμαίνουν.
Άρα η μύτη του ηλετροδίου λιώνει γρηγορότερα/περισσότερο από το μέταλλο βάσης.

http://www.difference.minaprem.com/...en-polarity-and-dcep-polarity-in-arc-welding/

WeE6y87.jpg
 
Κατα τη γνωμη μου αυτη ειναι μακραν η καλυτερη και συναμα η απλουστερη εξηγηση της διαφορας πολικοτητας στην ηλεκτροσυγκολληση!!
Μπραβο Σπυρο που παρεθεσες την παραπανω ξεκαθαρη και λογικοτατη λεκτικη εξηγηση αλλα και εικονογραφηση του θεματος!! Υπαρχει λινκ?

Astoria, Jamaica, Flushing η αλλο Queens? :))
 
Απάντηση: Re: Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

Κείμενο
http://www.difference.minaprem.com/...en-polarity-and-dcep-polarity-in-arc-welding/
(κάτι ανάλογο αναφέρεται και στο 1ο από τα pdf του ΤΕΙ)

Εικόνες
https://amarineblog.com/2019/09/03/welding-current-types-dcen-dcep-ac/

Τα ίδια λέει κι εδώ
https://www.weldclass.com.au/blog/37-the-mma-stick-welding-process-your-questions-answered

__________________________________

Astoria, Corona και τώρα Northport. :)
 
__________________________________

Η κάτωθι εικόνα είναι για τις παλιές συσκευές χαλκού όπου στο τόξο ρέει εναλλασσόμενο ρεύμα AC.

Το 1ο σκίτσο δείχνει τη μύτη του ηλεκτροδίου και τη φορά των ηλεκτρονίων (η οποία αλλάζει περιοδικά με το χρόνο).
Δηλαδή εναλλάσσονται οι πόλοι (+) <-> (-), για αυτό και στο 2ο σκίτσο δεν είναι αποτυπωμένοι.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για -σταθερή- πολικότητα στις μπόρνες της συσκευής.

Kys9B0K.jpg
 
Εννοεις οτι κρατας τα ιδια τα ηλεκτροδια, αντι την τσιμπιδα; Χαρα στο κουραγιο σου.

Στην έναρξη που έχει όλο το μήκος... δεν έχω σταθερό χέρι... πάει αλλού γι' αλλού. Μάλλον θα το κόβω στη μέση.
(Όταν έχει λιώσει το μισό, δεν αγγίζεται με τπτ.)

Η αληθεια ειναι οτι με την ηλεκτροκολληση δεν εχω καταλαβει ποτε/αν κινδυνευεις με ηλεκτροπληξια. Μιλαω για νορμαλ συνθηκες, οχι αν π.χ. χαλασει το μηχανημα.

Αν πιανεις με γυμνα χερια τα ηλεκτροδια θα παθεις; Το προς κολληση σιδερο; Και τα δυο;

Δεν μπορείς να πιάσεις με γυμνό χέρι το ηλεκτρόδιο γιατί πυρακτώνεται. (Δες φωτο.)
Όσο πιο πολλά τα αμπέρ στο ποτενσιόμετρο της συσκευής, τόσο γρηγορότερα πυρακτώνεται.

Δεν κινδυνεύεις να πάθεις θανατηφόρα ηλεκτροπληξία.
Δηλαδή, το τίναγμα του ρεύματος είναι ελαφρύ και τραβάς το χέρι σου άνετα.

Aν πιάσεις με τα 2 χέρια κ γίνεις αγωγός, δεν ξέρω πόσο χρόνο αντέχει η καρδιά μέχρι να παύσει.

RqTqQVT.jpg
 
Ενταξει, η θερμοκρασια ειναι αλλη ιστορια.
Εγω μιλαω καθαρα για ηλεκτροπληξια.
Αρα, εννοεις οτι με ενα χερι μπορει να το πιασεις, με αποτελεσμα μικρο τιναγμα, ενω με 2 οχι;
Τη δαγκανα ή το μεταλλο που κολλας;
Και τα δυο μαζι;
 
(Είχα πρόβλημα με τα 1,6mm ηλεκτρόδια, είναι τόσο λεπτά που γραπώνονται σε μία μόνο θέση στην τσιμπίδα. Σχηματίζοντας 90 μοίρες.)

Αυτό που έχω κάνει, με τη συσκευή σε λειτουργία, είναι να αλλάζω ηλεκτρόδια με γυμνά χέρια.
Στο ένα χέρι το ηλεκτρόδιο και με το άλλο να κρατάω ανοιχτή την τσιμπίδα για να δοκιμάσω τις θέσεις που γραπώνεται σφιχτά.
Με τη γείωση όμως να κρέμεται στον αέρα, δηλαδή με ανοιχτό το κύκλωμα.

Δεν ένοιωσα τπτ, καθόλου ρεύμα, καθόλου τίναγμα.
Επίσης φορούσα τα συνήθη αθλητικά παπούτσια με τη λαστιχένια σόλα και πατούσα σε 100% στεγνό μωσαϊκό.

Ηλεκτροπληξία θανατηφόρα θα συμβεί εάν μας διαπεράσει το ρεύμα από το καλώδιο τροφοδοσίας της συσκευής το οποίο ρουφάει υψηλή τάση 230V.
Με παρεμβολή χεριού σε κύκλωμα υψηλής τάσης, το ίδιο συμβαίνει με 1 είτε 2 χέρια, το τίναγμα είναι το ίδιο. Με τα 2 χέρια είναι ακόμη δυσκολότερο να ελευθερωθούμε.

_________________________________________________________________________________________

Διάβασε στο 1ο pdf την ορολογία "Τάση Ανοιχτού Κυκλώματος" ("No Load Voltage" ή "Open Circuit Voltage") και τσέκαρε την τάση U0 πάνω στη συσκευή σου.
Δηλαδή τη διαφορά δυναμικού μεταξύ των πόλων όταν δεν υπάρχει συγκόλληση. Ήτοι να είναι σε κατάσταση αναμονής η συσκευή.

Στη δική μου Mini-160Fit αναγράφει U0=56V, στην Imperia Arc 165 του Γιώργου αναγράφει U0=67V.
Είναι χαμηλή η τάση για να συμβεί ακαριαίος θάνατος.
Σε κατάσταση λειτουργίας τα Volt εξόδου (αναγράφεται ως U2 πάνω στη συσκευή) είναι ακόμη λιγότερα.
 
_____________________________________________________________________________________________

Αρα, εννοεις οτι με ενα χερι μπορει να το πιασεις, με αποτελεσμα μικρο τιναγμα, ενω με 2 οχι;

Χρησιμοποιώντας τα 2 χέρια εννοώ ότι, εάν κάποιος με το ένα πιάσει τη γείωση και με το άλλο το ηλεκτρόδιο τότε θα "κλείσει το ηλεκτρικό κύκλωμα".
Με αποτέλεσμα να γίνει το σώμα του αγωγός ρεύματος χαμηλής τάσης.

Αυτό που κάνει ο κυρ Γιάννης στο 15:35.

(Εάν είναι ήδη κλειστό το κύκλωμα είτε 1 χέρι βάλεις είτε 2 το ίδιο θα συμβεί, με τα 2 κάπως χειρότερο.)

https://www.youtube.com/watch?v=vDhVABgD7F8