Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

Ίσως το είχα γράψει και παλιότερα αλλά η μηχανή φαντάζει κάτι παραπάνω από υπερβολική για τη βάρκα…σε σημείο που ισως είναι και πρόβλημα δλδ….
 
Ναι είναι πολύ μεγάλη πράγματι. Είναι η μεγαλύτερη που βλέπω ότι βάζουν. Θα δείξει... Την πήρα μεγάλη και για το επόμενο που θα είναι μεγαλύτερο....



Η μπαταρία πρέπει να μπορεί να τροφοδοτεί και τα αξεσουάρ όταν η μηχανή είναι σβηστή.

5Ah είναι πάρα πολύ λίγα για αυτό. Λίγη μουσικούλα να ακούς για λίγη ώρα με τη μηχανή σβηστή θα αρκεί για να την "ρίχνεις".

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω σκοπό να τα δουλεύω όσο είναι σβηστή. Αλλά ναι 5 δε θα βάλω. Έλεγα για γύρω στα 20. Το 40 δε καταλαβαίνω....

Δεν υπάρχει θέμα να χαλάσει η μπαταρία έτσι; Είναι για ασφάλεια μόνο;
 
Σκοπεύω να πάω από Αθήνα κυπαρίσσι Λακωνίας.
Μετά την πρώτη μέρα του στρωσιματος της μηχανης.
Άλιμος Αίγινα Ύδρα Σπέτσες Λεωνίδιο Κυπαρίσσι.... Θα έχω κάνει διαθήκη πρώτα.

Η μηχανή όσο δουλεύει όμως δε φορτίζει; Γιατί να πέσει;
Και άντε τα πέντε είναι λίγα. Μπορεί να πέσει λιγο Τα 40 δεν είναι υπερβολικά;

Αν είναι μόνο αυτό το θέμα νομίζω ότι δε θα έχω πρόβλημα.
Αδελφέ, παρακολουθώ το νήμα σου και χαίρομαι την εξέλιξη και το μεράκι σου... ωστόσο, το συγκεκριμένο πλοιάριο δεν νομίζω ότι είναι για τέτοιου είδους διαδρομές, ακόμη και αν το πας κόστα-κόστα...
 
  • Like
Reactions: ggeorge and osatosa
Δίκαιο έχεις. Το σκέφτομαι για μια μέρα που θα έχει την απόλυτη μπουνάτσα. Θα είμαι έτοιμος και θα περιμενω για την κατάλληλη μέρα
Εντάξει θα το δούμε και από τις δοκιμές πως θα πηγαίνει. Μπορεί να φοβηθώ ...

Πάντως με αντίστοιχο 3 μέτρων βαρκακι (norway compass 3.16) βγαίνω για συρτή με 5-6αρια. Πως ζω ακόμα απορώ κάποιες φορες ...
 
  • Haha
Reactions: enduras1
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω σκοπό να τα δουλεύω όσο είναι σβηστή. Αλλά ναι 5 δε θα βάλω. Έλεγα για γύρω στα 20. Το 40 δε καταλαβαίνω....

Δεν υπάρχει θέμα να χαλάσει η μπαταρία έτσι; Είναι για ασφάλεια μόνο;
Αν μπορεί να δώσει σχετικά εύκολα τα A που χρειάζεται η μίζα (cold cranking amps) λογικά θα είσαι εντάξει.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
μήπως είσαι σε πολύ κλειστό κόλπο; εδώ που είμαι με εξάρια δεν βγαίνουν ούτε οι μηχανότρατες :D
Τις βλέπω στο λιμάνι
Η βλακεία είναι ότι βγαίνω και δεν υπάρχει και κάποιος να με σωσει.... Καλά μπορεί να μην βγαίνω με 6 αλλά σίγουρα με 5
Στο poseidon τα κίτρινα στο χάρτη τι είναι; Με αυτά βγαίνω σιγουρα
Ε η συρτή θέλει το κυματακι της...
 
Μα τι διαβάζω ?! Για 5 & 6 bf, για Αθήνα Κυπαρίσσι ?!
Εχω 25 χρόνια φουσκωτά από 5 έως 6.5 μέτρα, με άδεια απεριορίστων πλόων και μεγάλη εμπειρία και δεν έχω τολμήσει ποτέ ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Τα ηλεκτρικά που βλέπω δεν είναι για θάλασσα. Χρειάζονται επικασσιτερωμένα καλώδια, πρεσσαριστούς κονέκτορες με καλάι & θερμοσυστελώμενα, σωστές διατομές, στήριξη πολύ καλή και φυσικά marine όλα τα εξαρτήματα (ασφαλειοπίνακας, κουτια, κόμβους κλπ)
 
Όλα τα εξαρτήματα είναι αγορασμένο από τα πιο ειδικά καταστήματα. Είναι με επικάλυψη κασσίτερου, χρησιμοποιώ καλάι και θερμοσυστελωμενα, έχει γίνει υπολογισμός και έχω βάλει πολύ πιο χοντρά καλώδια από αυτά που υπολογίστηκαν. Και αυτά που βλέπετε δεν είναι το τελικό αποτέλεσμα.
Για Αθήνα Κυπαρίσσι είπαμε. Θα δούμε. Το σκέφτομαι. Αλλά μάλλον θα πάω.
 
  • Like
Reactions: Αργύρης Μ.
Τα 5 bf τα ξεχνάς…
Και τα 4 bf τα ξεχνάς μ’αυτό το σκάφος για τέτοια απόσταση.
Μιλάω για πραγματικά μποφώρ, όχι τα κατ’εκτίμιση που ο καθένας λέει ό,τι του κατέβει.
Και παίζει ρόλο κι ο κυματισμός, δεν είναι όλα τα 4 bf ίδια, εσένα κυρίως ο κυματισμός σ’ενδιαφέρει.
Δεν ξέρω πόσα μίλια είναι μέχρι το Κυπαρίσσι αλλά αν είναι γύρω στα 70 όπως υπολογίζω στο περίπου θα είσαι γύρω στις 4 ώρες στη θάλασσα, πολύ κουραστικό.
Με λαδιά παλεύεται, με κυματισμό είναι περιπέτεια.
Πρίν το επιχειρήσεις να κάνεις κάποια κοντινά ταξίδια δοκιμαστικά ώστε να συνηθίσεις το σκάφος και τη συμπεριφορά του και να συνηθίσει και το κορμί σου στα κοπανήματα.
Εγώ κάθε χρόνο, μετά το πρώτο μεγάλο ταξίδι, πονούσα σ’όλο το κορμί για μια βδομάδα.
Και κάτι που το θεωρώ σημαντικό, στον εξοπλισμό του σκάφους πρόσθεσε και μια πλωτή άγκυρα αν δεν έχεις ήδη πάρει.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Καλησπέρα. Εννοείται πως δε θα πάω πουθενά με 4 και 5 μποφόρ. Αυτό έλειπε. Μόνο με απόλυτη μπουνάτσα θα κάνω βόλτες.

Η πλωτή άγκυρα είναι από τα υποχρεωτικά. Μια φορά τη δοκίμασα στη ζωή μου και καλά για να μπορώ να κάνω πιο εύκολα κάθετη αλλά δεν είχε νόημα. Προφανώς είναι άλλη η χρήση της ....
Και σίγουρα θα είναι χρήσιμη τη δύσκολη στιγμη
 
Last edited:
Δίκαιο έχεις. Το σκέφτομαι για μια μέρα που θα έχει την απόλυτη μπουνάτσα. Θα είμαι έτοιμος και θα περιμενω για την κατάλληλη μέρα
Εντάξει θα το δούμε και από τις δοκιμές πως θα πηγαίνει. Μπορεί να φοβηθώ ...

Πάντως με αντίστοιχο 3 μέτρων βαρκακι (norway compass 3.16) βγαίνω για συρτή με 5-6αρια. Πως ζω ακόμα απορώ κάποιες φορες ...
Ουτε με απολυτη μπουνατσα, ουτε με τπτ δεν πρεπει να κανει αυτό το λάθος.

Το ταξιδι που περιγραφεις, για να γινει με ασφαλεια απαιτει αλλη ταξη μεγεθους και ''ποιότητας'' εξοπλισμό.

Με τη θαλασσα δεν παιζουμε. Μια φορα συμβαινει η στραβη.

Και αυτο που κανεις τωρα (με το 3αρι) ειναι προφανως μεγαλο λάθος. Αλλα, αν τουλαχιστον μιλαμε για απλά ''βγαινω εξω από το λιμανι'' (και όχι παω για ''ταξιδι'' (σαν αυτό που περιέγραψες)), μπορεί και να γλυτωσεις στη στραβη.

Κατα αλλα, ευγε για την προσπαθεια.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Η πλωτή άγκυρα είναι από τα υποχρεωτικά. Μια φορά τη δοκίμασα στη ζωή μου και καλά για να μπορώ να κάνω πιο εύκολα κάθετη αλλά δεν είχε νόημα. Προφανώς είναι άλλη η χρήση της ....
Και σίγουρα θα είναι χρήσιμη τη δύσκολη στιγμη

Με μπουνάτσα δε δουλεύει, είναι σαν να βάζεις αλυσίδες στο αυτοκίνητο καλοκαιριάτικα.
Αυτή έχει νόημα όταν ο καιρός είναι άσχημος και δουλεύει όπως το ανεμούριο
περίπου.
Την πετάς στο νερό, κι όπως σε ξεσέρνει ο καιρός, επειδή το νερό που μπαίνει απ’την μπροστινή μεγάλη τρύπα δυσκολεύεται να βγεί απ’ την πίσω που είναι μικρή δημιουργεί αντίσταση και κόντρα κι έτσι σε κρατάει πάντα όρτσα στον καιρό για να μην σου μπαίνουν μέσα τα νερά και να μήν τουμπάρεις.
Δεν είναι άγκυρα με την κλασική έννοια του όρου, δεν σε κρατάει ακίνητο, απλά σε ξεσέρνει αλλά αργά, κρατώντας ταυτόχρονα την πλώρη σου στον καιρό.
Εύχομαι να μην τη χρειαστείς ποτέ, αν όμως τη χρειαστείς θα δείς πόσο πολύτιμη είναι κι ας μην της τό’χεις.


1676299201917.jpeg
 
  • Like
Reactions: ggeorge and nikfor
Μην τον απογοητευετε ρε παιδια τον φιλο.
Αν σκεφτονταν ολοι επιφυλλακτικα δεν θα ειχαμε φτασει πουθενα.

Καλοκαιρακι που εχει πολυ κοσμο εξω, καλμα θαλασσα, σωστος εξοπλισμος ασφαλειας και μια χαρα θα κανει το ταξιδι του ο φιλος.
 
  • Like
Reactions: mikemtb and ggeorge
Μην τον απογοητευετε ρε παιδια τον φιλο.
Αν σκεφτονταν ολοι επιφυλλακτικα δεν θα ειχαμε φτασει πουθενα.

Καλοκαιρακι που εχει πολυ κοσμο εξω, καλμα θαλασσα, σωστος εξοπλισμος ασφαλειας και μια χαρα θα κανει το ταξιδι του ο φιλος.
Χωρίς παρεξήγηση, αλλά προφανώς δεν γνωρίζεις από θάλασσα, εξ ου και τον παροτρύνεις να κάνει κάτι που δεν συνειδητοποιείς ποσο επικίνδυνο ειναι (ειναι απλά «αστειο» ακόμη και να το συζητάμε).

Αλλο η κατασκευή και άλλο το ταξίδι.
 
Καμια παρεξηγηση.

Δεν θελω να αναλυσω την σχεση μου με την θαλασσα spcav.

Αν ο φιλος εχει λαβει ολα τα μετρα ασφαλειας (τονιζω ξανα η θαλασσα θελει σεβασμο) και ο καιρος το επιτρεπει δεν βλεπω τον λογο να μην το κανει (χρειαζεται και μια τολμη).

Για να το "ξεφτυλισω" δεν θα παει στο φεγγαρι με ιδιοκατασκευη.
 
Δεν πρέπει κανένας μας, όσο γενναιος, ικανός και σίγουρος να αισθάνεται, να προκαλεί την τύχη του στην θάλασσα.
Είναι 100% σίγουρο ότι θα βγεί πολύ άσχημα παραδειγματισμένος και σίγουρα θα πάρει ένα μάθημα ζωής που δεν θα ξεχάσει ποτέ