Μάστορες τα φώτα σας!!

Στο συγκεκριμένο της φωτογραφίας μάλλον έτσι είναι. Για πιο ελαφριά μοτέρ ή αν είχε βάλει τρυπάνι, θα μπορούσε μια βίδα να σπρώχνει την βάση μέχρι να τεντώσει ο ιμάντας. Δηλαδή η ίδια απλή διάταξη που έχουν τα κολωνάτα δράπανα.
Ρε σεις στην πρωτη φωτο ο αξονας εχει διπλη στηριξη με ρουλεμαν και οχι μονη.
Ακομα και στον αερα να ειναι το δραπανο με απλη κοντρα θα γυρναει ευθεια ο αξονας του.

1682070235557.png

@papakitou φιλε η λυση για εμενα ειναι οι γωνιες στηριξης επιπλων τυπου Kallax του ΙΚΕΑ.
Λιτες, απεριττες, και με καλυμα για να μην φαινεται τπτ.
Τις βρισκεις και στα σιδηροπωλεία της γειτονιάς.

1682070461835.png
 
Για προτείνετε κανέναν τρόπο για στερέωση στον τοίχο για το έπιπλο της φωτογραφίας, αν γίνεται και χωρίς να φαίνεται κάτι. Βιβλία θα μπουν. Σκέφτομαι να βάλω γωνίες βαρέως τύπου σε σημεία που θα έχει ούτως ή άλλως βιβλία, οπότε να μην με νοιάζει το αισθητικό..
Αν το ξύλο έχει κάποιο πάχος ψάξε για French cleat
Ψάξε και για κάποιες πατέντες που χρειάζονται για πιο στιβαρή στήριξη.
 
  • Like
Reactions: papakitou
Ρε σεις στην πρωτη φωτο ο αξονας εχει διπλη στηριξη με ρουλεμαν και οχι μονη.
Ακομα και στον αερα να ειναι το δραπανο με απλη κοντρα θα γυρναει ευθεια ο αξονας του.

View attachment 214280

Ευθεία θα γυρίζει ο άξονας… το δράπανο όμως αν «χορεύει» θα κουνάει όλη τη κατασκευή.
 
Ευθεία θα γυρίζει ο άξονας… το δράπανο όμως αν «χορεύει» θα κουνάει όλη τη κατασκευή.
Αρα θα βρει χρήση σε τέτοια κατασκευή η παροπλισμένο βάση της neutechnik που έχω
d3470fefc535ba33e0b2163b8713f7df.jpg
 
Οικοδομή κατασκευής 87-90. Τέρμα ταράτσα στο δωμάτιο που θα έμπαινε το ασανσέρ έφυγε ένα κομμάτι τσιμέντου.
Θα καλέσω σίγουρα μάστορα. Αλλά θα ήθελα να ξέρω τι περίπου πρέπει να γίνει.

Αυτό το κομμάτι είχε πέσει στον γείτονα.
Δεν βλέπω σίδερα στο κομμάτι. Νομίζω όμως εξέχουν 2 ακριβώς στην γωνία προς τα πάνω.

b9f3c707827fbcef8508e5099e034f99.jpg
aaf7a9cfa8c44753a23169ca99a90708.jpg
e09c120c1f14c95edf1ccbc6b404bc26.jpg
 
Το κομματι κολλιεται αλλα θελει 4 εξάρες ντιζες/σιδερο των 10εκ , 2 και 2 απο καθε πλευρα που πιάνει για να δέσει με το παλιο και πολλαπλά στοκαρισματα με γάζες..
Αυτά από απο τις εικόνες που βλέπω...από κοντά η πραγματικότητα μπορει να είναι διαφορετική...
Όλα γίνονται αρκεί να αφιερωθεί χρόνος..γιατί μια και έξω αυτό δεν γίνεται...θέλει 2-3 φορές επεμβάσεις μέχρι να διορθωθεί πληρως...
 
  • Like
Reactions: gipsy and nikfor
Είχα το ίδιο πρόβλημα στην ταράτσα. Την ζημιά την έκανε το νερό που για χρόνια μαζευόταν στην γωνία και φυσικά πότιζε το μπετό. Το σημείο μαύρισε με τον καιρό και μετά φοβηθήκαμε ότι θα αρχίσουν να αποκολλούνται κομμάτια. Ο μάστορας δεν μπορούσε να αλλάξει την κλίση οπότε μας έφτιαξε πρώτα μια έξοδο για να αποχευτεύονται τα νερά της βροχής από το σημείο και μετά προχώρησε στην αποκατάσταση της ζημιάς.
 
  • Like
Reactions: nikfor
Είμαι στη φάση μελέτης για μια κατασκευή στην ίδια φιλοσοφία με αυτή της φωτογραφίας σε μεγαλύτερη έκδοση. Έχω προμηθευτεί ρουλεμάν και άξονα καλιμπρέ 12mm, και έχω την εξής απορία: αν αντί για τρυπάνι απευθείας πάνω στον άξονα (όπως στην φωτογραφία) βάλω ιμάντα και τροχαλίες που θα γυρίζουν πάλι με τρυπάνι (αλλά όχι επευθείας στον άξονα) τι υποτίθεται ότι κερδίζουμε; μειώνονται οι κραδασμοί;
Επίσης, υπάρχει καμιά πρόταση για συγκεκριμένη τροχαλία/ιμάντα για 12mm άξονα; -σε μια αναζήτηση που έκανα υπάρχουν άπειρα είδη/μεγέθη και χάθηκα. Μιλάμε για φτηνό/πειραματικό πρότζεκτ και όχι τίποτα εξειδικευμένα βιομηχανικά εξαρτήματα.

View attachment 214255
Φίλε dk31...... άν θές να κάνεις σοβαρή δουλειά, θα πρέπει να φτιάξεις και βάση να βάλεις σταθερά το τρυπάνι, όπως πολύ σωστά είπε και ο φίλος Babis. Kαι επίσης η βάση του τρυπανιού εννοείται ότι θα είναι προέκταση πάνω στο ίδιο κομμάτι με τον άξονα, και όχι κάτι ξεχωριστό στο πουθενά. Είναι μέγα λάθος το τρυπάνι να είναι στον αέρα, όσο ευθύγραμμα και να γυρίζει.. Επίσης έχω την εντύπωση (με επιφύλαξη), ότι ο 12άρις άξονας, άν ξεπερνάει τους 30 - 35 πόντους, ίσως πέσει μικρός, και σου βγάλει κραδασμούς..
 
Φίλε dk31...... άν θές να κάνεις σοβαρή δουλειά, θα πρέπει να φτιάξεις και βάση να βάλεις σταθερά το τρυπάνι, όπως πολύ σωστά είπε και ο φίλος Babis. Kαι επίσης η βάση του τρυπανιού εννοείται ότι θα είναι προέκταση πάνω στο ίδιο κομμάτι με τον άξονα, και όχι κάτι ξεχωριστό στο πουθενά. Είναι μέγα λάθος το τρυπάνι να είναι στον αέρα, όσο ευθύγραμμα και να γυρίζει.. Επίσης έχω την εντύπωση (με επιφύλαξη), ότι ο 12άρις άξονας, άν ξεπερνάει τους 30 - 35 πόντους, ίσως πέσει μικρός, και σου βγάλει κραδασμούς..
Εντάξει για την βάση, θα μπει στο σχέδιο. Τον άξονα τον υπολογίζω στα 20εκ, τα μεσαία 12εκ θα πατάνε σε ρουλεμάν και θα εξέχουν 4εκ άξονα μποστά και 4 πίσω.
Αν έχεις πάντως υπόψη κάποιο τύπο τροχαλίας και ιμάντα που θα έκανε για την κατασκευή θα με ενδιέφερε να το δοκίμαζα, έτσι για την χαρά. Λογικά κάτι στις διαστάσεις που έχει ένα μικρό κολωνάτο δράπανο θα είναι εντάξει.

Βάζω και ένα σχέδιο όπως το σκέφτομαι - αν υπάρχει καμιά άλλη παρατήρηση μου λέτε.
Το πράσινο είναι ο ευθύς λειαντήρας του λιντλ (500Watt) για αντιγραφές σχεδίων. Από κάτω ο οδηγός θα έχει άνοιγμα για να μπορεί να περνάει πάνω από το σταθερό ρούτερ για διαμόρφωση κυλινδρικών κομματιών. Το καφέ είναι οι μέγιστες διαστάσεις του ξύλου 15εκ διάμετρος 80εκ μήκος, φυσικά δεν σκοπέυω να βάλω ποτέ χοντρό κομμάτι που να είναι και ταυτόχρονα μακρύ.
Ο δίσκος τέρμα δεξιά είναι για indexing - να ακινητοποιεί το ξύλο σε συγκεκριμένες γωνίες. Αν μπει τροχαλία θα πάει δεξιά από τον δίσκο
Indexing Lathe Jig.jpg
 
Aπο τροχαλίες και ιμάντες υπάρχουν ποικιλία μεγεθών και σχέσεων μετάδοσης. XL που είναι και αλουμίνιο και μπορείς να τις ανοίξεις εύκολα. μεταλλικές Μ5 - τυπου V - οδοντοτές...
Μεγάλη η γκάμα. Αν θές να ξεκινήσεις οικονομικά, δές για XL.
 
  • Like
Reactions: dk31
Kωστη μου είχες πει και παλαιότερα αλλά δεν βρίσκω το ποστ. Επειδή από βδομάδα θα αρχίσουμε βάψιμο, τι αστάρι και χρώμα προτείνεις για έτοιμο σοβά μηχανής knauf? Εσωτερικού χώρου και βάφεται πρώτη φορά!
 
Κωστή ευχαριστώ και πάλι. Αν δεν σου είναι κόπος στείλε μου και τι ρολά να πάρω για το χρώμα και το αστάρι!