Michell GyroDec η αναγέννηση.

Δάσκαλε εσύ, σοφέ λαέ μου, με ρητά και παροιμίες δίδαξέ μου .
Θεωρείς δηλ την κάθε εργαστηριακή επιστημονική έρευνα σκουπίδια αλλά Ζέπελιν.
Οκ 🆗 μπορείς να συνεχίσεις καμιά περιττή σάλτσα σε πράγματα που γνωρίζω ή συμβουλεύομαι ,απλά πράγματα .
Σέβομαι την επιστημονική έρευνα όσο δε φαντάζεσαι. Αλλά εσύ δεν είσαι επιστήμονας Μάκη, απλά παπαγαλίζεις τεχνικούς όρους και ανεβάζεις πίνακες που ανάθεμα κι αν καταλαβαίνεις τι σημαίνουν.
 
Σέβομαι την επιστημονική έρευνα όσο δε φαντάζεσαι. Αλλά εσύ δεν είσαι επιστήμονας Μάκη, απλά παπαγαλίζεις τεχνικούς όρους και ανεβάζεις πίνακες που ανάθεμα κι αν καταλαβαίνεις τι σημαίνουν.
Χαίρομαι Κώστα μου που το ακούω .
Αυτός είναι και ένας σοβαρός λόγος που και εγώ συμβουλεύομαι σε κάποια πράγματα που βλέπω και θέλω τεκμηριωμένη επιστημονική έρευνα ,εκεί δηλαδή που δεν μπορώ να ακουμπήσω …
Παρεπιπτόντως και στο πλύσιμο των δίσκων ,συμβουλεύτηκα σε κάποια πράγματα Επιστήμονα και σαν ιδέα απλά δούλεψε .
Τα πάντα ρωτάω και αντιλαμβάνομαι πολλά έστω και αν χρειαστεί να τα κάνω τσουρέκια σε κάποιους ,έτσι γενικά λειτουργώ σαν Άνθρωπος 🙂και το κλείνω εδώ !!!
 
Mιας και δεν μπορώ να ακούσω ακόμη το πικαπ, είπα να κάνω το πείραμα του κ.Μάκη παραπάνω να βγάλω κι εγώ τα οποία συμπεράσματα με το πείραμα του.
Αρχικά σε όποια νέα επιφάνεια ακουμπάτε το πλατό πρέπει να είναι απόλυτα οριζόντιο.
1000019529.jpg
Μετά Καθαρίζουμε καλά το πηγαδι από λάδι.
1000019536.jpg

Βάζουμε λάδι τοποθετούμε το πλατό και γυρίζουμε.
Αρχικά δοκίμασα λάδι Mobil 10-40
Oι χρόνοι 1.25, 1.19, 1,22 επανέλαβα τη διαδικασία με motul 10-30
Oι χρόνοι 1.34, 1.39, 1,29.
Τέλος με λαδάκι λεπτό για ραπτομηχανες singer.
Οι χρόνοι 1.52, 1.56, 1.59
Η ποσότητα λαδιού πάντα η ίδια, με τη σύριγγα 2 σταγόνες μέσα στο πλατό και μια πάνω στο ανεστραμενο πηγάδι.
Το πείραμα αυτό δείχνει ότι όσο πιο λεπτό το λάδι τόσο περισσότερη ώρα γυρίζει το πλατό άρα έχουμε λιγότερες τριβές.
Είναι αυτό το επιθυμητό?
 
Αυτο λεει ο κατασκευαστης.



Bearing Oil

Bearing Oil​


We use a proprietary synthetic oil to lubricate the main bearing in all our turntables. The oil has to be a precise viscosity to enable our inverted bearings to circulate the oil correctly.

Please allow up to 21 days for delivery of this item.

£5.50
 
Mιας και δεν μπορώ να ακούσω ακόμη το πικαπ, είπα να κάνω το πείραμα του κ.Μάκη παραπάνω να βγάλω κι εγώ τα οποία συμπεράσματα με το πείραμα του.
Αρχικά σε όποια νέα επιφάνεια ακουμπάτε το πλατό πρέπει να είναι απόλυτα οριζόντιο.
View attachment 247402
Μετά Καθαρίζουμε καλά το πηγαδι από λάδι.
View attachment 247403

Βάζουμε λάδι τοποθετούμε το πλατό και γυρίζουμε.
Αρχικά δοκίμασα λάδι Mobil 10-40
Oι χρόνοι 1.25, 1.19, 1,22 επανέλαβα τη διαδικασία με motul 10-30
Oι χρόνοι 1.34, 1.39, 1,29.
Τέλος με λαδάκι λεπτό για ραπτομηχανες singer.
Οι χρόνοι 1.52, 1.56, 1.59
Η ποσότητα λαδιού πάντα η ίδια, με τη σύριγγα 2 σταγόνες μέσα στο πλατό και μια πάνω στο ανεστραμενο πηγάδι.
Το πείραμα αυτό δείχνει ότι όσο πιο λεπτό το λάδι τόσο περισσότερη ώρα γυρίζει το πλατό άρα έχουμε λιγότερες τριβές.
Είναι αυτό το επιθυμητό?

βρήκες τρόπο να γυρίσεις το πλατώ πάντα με την ίδια δύναμη ;;
 
βρήκες τρόπο να γυρίσεις το πλατώ πάντα με την ίδια δύναμη ;;
Θα γελάσεις, βρήκα ένα αυτοκινητάκι hotweels που το κάνεις πίσω και κουρδίζουν οι λαστιχενιοι τροχοί. 3 κλικ πίσω κρατάω τους τροχούς τους ακουμπαω στα πλαγια του πλατο και έχω direct drive πικαπ για 3 δευτέρα. 😆 . Πέτυχα 4 συνεχόμενες με διαφορά 1-2 δευτερόλεπτα μεχρι να σταματήσει.
 
Αυτο λεει ο κατασκευαστης.



Bearing Oil

Bearing Oil​


We use a proprietary synthetic oil to lubricate the main bearing in all our turntables. The oil has to be a precise viscosity to enable our inverted bearings to circulate the oil correctly.

Please allow up to 21 days for delivery of this item.

£5.50
♥️♥️♥️
Και που να έμπαινες στην διαδικασία των ακροάσεων με κάθε αλλαγή 😉
Δεκτές όλες οι προτάσεις για το επιθυμητό λάδι ,εγώ απλά πρότεινα αυτό που έπεσε στην αντίληψη μου και φυσικά το λάδι που προτείνει ο Πανίκος ,δεν το έχω δοκιμάσει δεν έχω άποψη ,Το προτείνει όμως ο κατασκευαστής !!!
Το λάδι της ραπτομηχανής δεν κάνει .
Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο !!!

Επειδή όμως μας διαβάζουν εκεί έξω ,θα παρακαλέσω να είμαστε πιο σοβαροί σε αυτά που γράφουμε .
Παρακάτω ⬇️ υπάρχει τεκμηριωμένη Επιστημονική έρευνα για αυτό που δοκίμασε ο Δημήτρης .
Ας το σεβαστούμε !!!

Το ποσο αποτελεσματικό είναι ενα λιπαντικο, εξαρταται απο πολλους παραγωντες.
Αρχικα απο την προδιαγραφή που υπαγεται, κυρίως το ιξωδες. Αυτό έχει να κάνει με το ποσο καλά λιπαίνει αναμεταξύ των επιφανειων που κινουνται σχετικά γρήγορα. Αναλογα με την πιεση, το βαρος κ την ταχυτητα που κινουνται αυτα τα μερη, κρινεται ποιο ειναι το καταλληλο ιξωδες του λιπαντικου για την αποτελεσματικοτερη δυνατη λιπανση τους. Αυτο κανονίζεται από το βασικό έλαιο με το οποίο φτιάχτηκε το λιπαντικό.

Επειδη ομως δεν υπαρχει αεναη κινηση, τα μερη αυτα στεκονται ακινητα κατα περιοδους. Κατα την εκκίνηση τους ωσπου να αναπτυξουν υψηλη ταχυτητα ή κατα το ΄φρεναρισμά΄τους για να σταματήσουν κ παλι το λιπαντικό βασει ιξωδους δεν μπορει να προσφέρει αποτελεσματική λίπανση. Άρα το βασικό έλαιο δεν μπορεί να λιπάνει. ΓΙα αυτο έχει πρόσθετα. Στις χαμηλές ταχύτητες την λίπανση την προσφέρουν τα πρόσθετα του λιπαντικου. Ανάλογα τι ποιότητας είναι τα πρόσθετα είναι και η αποτελεσματικότητά τους.
Προσθετα στο λιπαντικό δεν είναι μόνο για να προσφέρουν λίπανση σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Υπάρχουν κ πρόσθετα που διατηρουν το λιπαντικό ΄νεο΄ για περισσότερο διάστημα, αυτά λέγονται αντιοξειδωτικά, υπαρχουν πρόσθετα που φροντίζουν η λιπανιτκότητα να μην επηρεάζεται απο την αλλαγη της θερμοκρασίας, και πολλά άλλα...
Η τιμή ενός λιπαντικού λοιπόν και η ποιοτητά του λογικό είναι να διαφέρουν πολύ ακομα και αν μιλάμε για το ίδιο βασικό λάδι, με καθόλου ή με διαφορετικής ποιοτητας πρόσθετα.

Φυσικά η αποτελεσματικότητα του λιπαντικού μειώνει τους ήχους και τους κραδασμούς που μειώνει η τριβή.😉(Κρατήστε αυτό )

και για να μην μένουμε μονο στα πικαπ όταν κάποιος κάνει ελεγχο σε αμορτισερ, εάν δεν χρησιμοποιήσει στο αμορτισερ το λιπαντικό της σωστής προδιαγραφής , κατά τον έλεγχο του αμορτισερ με το αμορτισερομετρο, δεν θα λαβει την ορθή καμπύλη τιιμών, που εγγυατε την αποτελεσματικότερη λειτουργια των αμορτισερ.

Νομιζω καταλαβαινεται ολοι σας και δεν χρειάζεται να εξηγήσω την σοβαρότητα την ορθής λειτουργίας των αμορτισερ στο οποιοδιποτε οχημα.
Επιπλεον , σε ένα κινητήρα περίπου το 10 με 20 % της ενεργειας που του προσφέρει το καυσιμο χανεται σε τριβές κατα την κινηση του πιστονιου
Μπορει καποιος ακομα και όταν το αμαξι δουλευει στο ρελαντί, απο το ποσο θορυβο κάνει ποσο καλό ειναι ειναι τολιπαντικο που εχει. Ενα αποτελεσματικότερο λιπαντικό δεν θα μειωσει μονο τους κραδασμούς και τους ήχους αλλά θα μειωσει και τη θερμότητα που δημιουργουν οι τριβές μεσα στο κινητήρα.
Οποτε για καθε 100 ευρω καυσίμου, καποιος μπορει να σπαταλάει απο αυτά τα 20 με 25 ευρώ σε τριβές στον κινητήρα ενω θα μπορουσε να έχει ενα καλύτερο λιπαντικό, και να χάνει σε τριβές 10 με 12 ευρώ απο το καύσιμο.
Τωρα ας προσθεσουμε και την μειώση στις φθορες και τα ανταλλακτικά που προσφέρει ε΄να καλο λιπαντικό σε σχεση με ένα μετριο, ποσο μαλλον σε σχεση με ένα κακο ή λάθος λιπαντικό.
Οποτε το να αποτανθεί καποιος σε ειδικους επιστήμονες για το θεμα και να συμβουλευτει την αποψη τους και να δώσει 5 φραγγα παραπανω για καλυτερο λιπαντικό, στο τελος της μερας θα του εχει γλιτωσει πολυ περισσοτερα τρεχάματα και εξοδα σε βενζιναδικα, συνεργεια και ανταλλακτικα.

Υ.Σ Όχι δεν είμαι επιστήμονας αλλά …

Όπως λεμε κ εμεις οι μηχανικοι σε συμφωνια με τους χημικους, το φθηνοτερο ειναι ακριβοτερο.😉
 
βρήκες τρόπο να γυρίσεις το πλατώ πάντα με την ίδια δύναμη ;;
Θα γελάσεις, βρήκα ένα αυτοκινητάκι hotweels που το κάνεις πίσω και κουρδίζουν οι λαστιχενιοι τροχοί. 3 κλικ πίσω κρατάω τους τροχούς τους ακουμπαω στα πλαγια του πλατο και έχω direct drive πικαπ για 3 δευτέρα. 😆 . Πέτυχα 4 συνεχόμενες με διαφορά 1-2 δευτερόλεπτα μεχρι να σταματήσει.

Μέγιστη η ανθρώπινη εφευρετικότητα! 😲
Αν το επαναλαμβάνεις από μιά 10ριά φορές συνέχεια με κάθε διαφορετικό λάδι, στο τέλος θα μπορείς να βγάζεις το στατιστικό μέσο όρο για κάθε ένα λάδι! Και να κάνεις κατάταξη.

Και τούτο μπορεί να αποτελέσει κάποια ένδειξη για το συγκεκριμένο θέμα.

Είναι και ωραίο παιχνίδι! 😌
 
  • Like
Reactions: MakisM
Μέγιστη η ανθρώπινη εφευρετικότητα! 😲
Αν το επαναλαμβάνεις από μιά 10ριά φορές συνέχεια με κάθε διαφορετικό λάδι, στο τέλος θα μπορείς να βγάζεις το στατιστικό μέσο όρο για κάθε ένα λάδι! Και να κάνεις κατάταξη.

Και τούτο μπορεί να αποτελέσει κάποια ένδειξη για το συγκεκριμένο θέμα.

Είναι και ωραίο παιχνίδι! 😌
Αυτή ακριβώς είναι η σκέψη, αν και από το πρωί δείχνει η ημέρα, μέχρι στιγμής όσο πιο "ψιλό" το λάδι τόσο μεγαλύτερος ο χρόνος μέχρι να σταματήσει το πλατο.Το επόμενο ιξώδες θα είναι το 10w-20.
Τα παιδια παιζειν (αφού δεν έχουν βαση βραχιονα) ακούνε από τα άλλα πικαπ και το Gyrodeck Gyrizei
 
Θα γελάσεις, βρήκα ένα αυτοκινητάκι hotweels που το κάνεις πίσω και κουρδίζουν οι λαστιχενιοι τροχοί. 3 κλικ πίσω κρατάω τους τροχούς τους ακουμπαω στα πλαγια του πλατο και έχω direct drive πικαπ για 3 δευτέρα. 😆 .
Idler wheel drive εχεις.
 
  • Haha
Reactions: tonal
♥️♥️♥️
Και που να έμπαινες στην διαδικασία των ακροάσεων με κάθε αλλαγή 😉
Γιατι εχεις την εντυπωση οτι δεν εχω δοκιμασει λαδια ? 40 χρονια που ασχολουμαι με το πικαπ, κατι εμαθα και γω.
Δεκτές όλες οι προτάσεις για το επιθυμητό λάδι ,εγώ απλά πρότεινα αυτό που έπεσε στην αντίληψη μου και φυσικά το λάδι που προτείνει ο Πανίκος
Δεν το προτεινω, απλα το αναφερω διοτι ειναι η προταση του κατασκευαστη του Gyro.
Επειδή όμως μας διαβάζουν εκεί έξω ,θα παρακαλέσω να είμαστε πιο σοβαροί σε αυτά που γράφουμε .
Αν αφορα εμενα αυτο, θα σου απαντησω οταν μου πεις τι εννοεις. Αν δεν με αφορα, αγνοησε το.
 
Αυτο λεει ο κατασκευαστης.



Bearing Oil

Bearing Oil​


We use a proprietary synthetic oil to lubricate the main bearing in all our turntables. The oil has to be a precise viscosity to enable our inverted bearings to circulate the oil correctly.

Please allow up to 21 days for delivery of this item.

£5.50
ωχ μωρέ Πανό , τι ξέρει ο κατασκευαστής; Σου λέει, πάρε αυτό το λάδι, με 6 ευρώ συν τα μεταφορικά ξενοιάζεις για 20 χρόνια-αλλά εμείς ξέρουμε καλύτερα...
 
  • Haha
Reactions: AUDIOLYTIC
Tιμη μου έγραψες ένα link δεν έβαλες.
Idler wheel drive έχεις :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

μην ψειρίζεις την μαϊμού και συ τώρα....

άλλωστε το να σταματάει το πλατώ αργότερα με το "ψιλό" λάδι , δεν σημαίνει ότι λιπαίνει καλύτερα από το πιο "χοντρό" λάδι
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Πέρα από το λάδι του κατασκευαστή που προτάθηκε ,εμένω στην ιδέα της ακρόασης ,άλλωστε η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά ….Τόσο που φημολογείται ένα πικαπ που αναφέρθηκε πολύ πίσω ο ήχος του τοv χρωστάει στον ιμάντα του ,Οπότε και εκεί δεν τσιγκουνευόμαστε .
Μετά λοιπόν από 36 χρόνια τα 25 στην απόσβεση των κραδασμών σε κάθε περίπτωση η Ελαστομερές σύνθεση έχει ιδιαίτερη σημασία και εργαστηριακά…
Άλλωστε ο δικός μας ήχος (περιοδικό)πολλά χρόνια πίσω είχε αναφέρει το εξής …Ο ιμάντας που κινεί το πλατό,ονομάζετε και απισβεστήρας κραδασμών .👍🙂
Εδώ μια σύντομη περιγραφή του λαδιού που προτείνω .
https://www.3345rpm.gr/product/van-den-hul-special-turntable-spindle-oil-λάδι-πικάπ/
 
@analog-jimaras
Δημήτρη καλά και ωραία όλα αυτά, αλλά εμένα η ένσταση μου είναι αυτή που σου είπα και στο τηλέφωνο.
Ότι το λάδι έχει κι' άλλη χρησιμότητα, όχι μόνο να μειώνει τις τριβές.

Τι έχουμε εδώ; Ένα κάθετο άξονα που περιστρέφεται μέσα σε ένα μπάνιο από λάδι. Και τι κάνει το λάδι; Ελαχιστοποιεί τις τριβές, αυτή είναι η πρώτη του δουλειά. Και προστατεύει από τη φθορά λόγω της επαφής μεταξύ τους τα κινούμενα μέρη.
Μόνο αυτό; Μηπως χρησιμεύει και για να αποσβένει πλευρικούς κραδασμούς; Προφανώς εξαρτάται από τον τρόπο κατασκευής, αλλά πρόκειται για μία πολύ λογική υπόθεση, αν και δεν είμαι σε θέση να το αποδείξω.
Αλλά μπορώ να κάνω ένα νοητικό πείραμα.
Ας φανταστούμε πως έχουμε δύο ειδών λάδια. Το ένα παχύρρευστο σα μέλι και το άλλο σα λεπτή σαπουνάδα. Προφανώς κάνουν και τα δύο την ίδια δουλειά. Προστατεύουν τα κινούμενα μέρη. Όμως το παχύρρευστο λάδι αποσβένει περισσότερους κραδασμούς.
Το λεπτόρρευστο επιτρέπει στα κινούμενα μέρη να κινούνται πιο γρήγορα. Αλλά επιτρέπει περισσότερους κραδασμούς.

Είναι η παραπάνω υπόθεση σωστή; Πιθανόν να κάνω λάθος, δεν είμαι ειδικός επιστήμονας, ούτε κάνω πως είμαι. Απλά διατυπώνω λογικές σκέψεις. Που πρέπει να αποδειχτούν.
Μπορούν τα παραπάνω να μετρηθούν με κάποιο τρόπο; Ίσως, αλλά εμείς δεν τον γνωρίζουμε. Πολύ ενδιαφέρουσες εν προκειμένω είναι οι μετρήσεις που επιχειρεί ο Γιώργος (@geovar) με τα επιταχυνσιόμετρα σε άλλο παραδίπλα νήμα.

Αν η παραπάνω υπόθεση έχει λογική βάση, το αμέσως επόμενο λογικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει κάποιο λάδι ανάμεσα στα δύο, το πιο παχύρρευστο και το πιο λεπτόρρευστο που δίνει το βέλτιστο αποτέλεσμα για τη συγκεκριμένη κατασκευή. Εδώ δικαιώνεται ο κατασκευαστής με τις προτάσεις του. Διότι αυτός έχει δοκιμάσει -και πιθανόν μετρήσει- τις περισσότερες εκδοχές για το συγκεκριμένο μηχάνημα.

Και πάλι δεν αποκλείω όλα τα παραπάνω να στηρίζονται σε εσφαλμένες λογικές βάσεις. Οι υποθέσεις όμως και τα λογικά ερωτήματα είναι η αρχή της επιστήμης μέχρις ότου υπάρξει η κατάλληλη τεκμηρίωση.

Ουφ! Παρασύρθηκα και άρχισα να γράφω για χωράφια που δεν τα κατέχω καλά! 😄
 
σε blind testing, υπάρχει δυνατότητα αξιολόγησης των διαφορών μεταξύ ελαίων ;
εγώ πχ. μεταξύ αντιγραφών μέσω cd recordable 1x1 (από CD-R του μισού εκατομμυρίου στα 00ς) και πρωτότυπων cds ,έκανα πολλούς να μην αισθάνονται άνετα.
Τώρα ακούω cd-r που έκαψα
' αναλογικά' μέσω CD-recordable προ 25ετιας ,δίσκους που το σήμα τους αναπαρήγαγε μια VDH MC1 και μέσω ηχείων και μέσω ακουστικών και εκτιμώ την .. ακρίβεια της.
Ούτε ο θόρυβος επιφάνειας δεν ακούγεται..
Αν η σκηνή που ανοίγει μπροστά σου ένα τάδε πικάπ που δεν είναι και τόσο 'ήσυχο' είναι μεγαλύτερη από ένα άλλο,ποιο θα επιλέγατε.
Η 'σκηνή' που απλώνει ένα Pink Triangle μ έκανε να το έχω πρώτο σε σχέση με άλλα ανάρτησης.
Θυμάμαι επίσης ένα Oracle Delphi 1/2 είχε μικρότερη 'σκηνή' .