ΒΛΑΣΙΔΗΣ
AVClub Fanatic
Re: Απάντηση: Re: Μικρο πετρελαιοκινητο....
Παιδιά στην πράξη η οικονομία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τη θεωρία και τα νούμερα δείχνουν πιο φιλικά στην τσέπη μας. Υπολόγιζα ότι θα έκανα απόσβεση σε 80.000 χλμ. της διαφοράς με το βενζινοκίνητο , αλλά στα 60.000 είχα πλέον κέρδος. Και έχω κέρδος κι από τα σέρβις. Μέχρι τα 90.000 χλμ, έχω αλλάξει στον κινητήρα μόνο λάδι και φίλτρο λαδιού, απολύτως τίποτε άλλο.
Τώρα πάντως που έρχονται περισσότερα ντίζελ στην Ελλλάδα η διαφορά στην τιμή με τα βενζινοκίνητα μικραίνει συνεχώς και φυσικά έχουμε και τη citroen που την έχει μηδενίσει.
Τα δυο μεγάλα μειονεκτήματα για μένα είναι
1. ότι δεν είσαι σίγουρος ότι το πετρέλαιο που θα βάλεις σε κάθε τυχαίο πρατήριο δεν είναι νοθευμένο. Μεγαλύτερος κίνδυνος και πιθανότητες σε σχέση με τη βενζίνη και κυρίως το lpg.
2. ότι δεν είσαι σίγουρος ότι θα πάρει μπροστά ο κινητήρας το πρωί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες χωρίς πρόσθετα. Πάντως με τα καύσιμα στη Βόρειο Ελλάδα εκκινώ κανονικά σε -18 κελσίου και με το ειδικό πετρέλαιο της ΕΚΟ πήρε μπρος ο κινητήρας και με -24 κελσίου. Βέβαια αν δεν ζείτε σε περιοχές με τέτοιες θερμοκρασίες, τότε αυτό το μειονέκτημα δεν σας αφορά.
πολύ μεγάλο πλεονέκτημα η αυξημένη αυτονομία. Είναι άλλο πράγμα με το ίδιο γέμισμα να φθάνεις από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα οριακά κι άλλο να περνάς τηην Ξάνθη και να στοχεύεις Αλεξανδρούπολη. Ξαναλέω ότι με γεμάτο ρεζερβουάρ και με σχετικά συντηρητική οδήγηση (δηλ. όχι περισσότερο από 130 χλμ.) ξεκίνησα από Φιλιππούπολη Βουλγαρίας, πήγα Σόφια, Θεσσαλονίκη, κατέβηκα για Αθήνα και γέμισα στη Σείριο, αν και διαπίστωσα ότι θα μπορούσα να φθάσω άνετα στο Λαύριο.
Παιδιά στην πράξη η οικονομία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τη θεωρία και τα νούμερα δείχνουν πιο φιλικά στην τσέπη μας. Υπολόγιζα ότι θα έκανα απόσβεση σε 80.000 χλμ. της διαφοράς με το βενζινοκίνητο , αλλά στα 60.000 είχα πλέον κέρδος. Και έχω κέρδος κι από τα σέρβις. Μέχρι τα 90.000 χλμ, έχω αλλάξει στον κινητήρα μόνο λάδι και φίλτρο λαδιού, απολύτως τίποτε άλλο.
Τώρα πάντως που έρχονται περισσότερα ντίζελ στην Ελλλάδα η διαφορά στην τιμή με τα βενζινοκίνητα μικραίνει συνεχώς και φυσικά έχουμε και τη citroen που την έχει μηδενίσει.
Τα δυο μεγάλα μειονεκτήματα για μένα είναι
1. ότι δεν είσαι σίγουρος ότι το πετρέλαιο που θα βάλεις σε κάθε τυχαίο πρατήριο δεν είναι νοθευμένο. Μεγαλύτερος κίνδυνος και πιθανότητες σε σχέση με τη βενζίνη και κυρίως το lpg.
2. ότι δεν είσαι σίγουρος ότι θα πάρει μπροστά ο κινητήρας το πρωί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες χωρίς πρόσθετα. Πάντως με τα καύσιμα στη Βόρειο Ελλάδα εκκινώ κανονικά σε -18 κελσίου και με το ειδικό πετρέλαιο της ΕΚΟ πήρε μπρος ο κινητήρας και με -24 κελσίου. Βέβαια αν δεν ζείτε σε περιοχές με τέτοιες θερμοκρασίες, τότε αυτό το μειονέκτημα δεν σας αφορά.
πολύ μεγάλο πλεονέκτημα η αυξημένη αυτονομία. Είναι άλλο πράγμα με το ίδιο γέμισμα να φθάνεις από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα οριακά κι άλλο να περνάς τηην Ξάνθη και να στοχεύεις Αλεξανδρούπολη. Ξαναλέω ότι με γεμάτο ρεζερβουάρ και με σχετικά συντηρητική οδήγηση (δηλ. όχι περισσότερο από 130 χλμ.) ξεκίνησα από Φιλιππούπολη Βουλγαρίας, πήγα Σόφια, Θεσσαλονίκη, κατέβηκα για Αθήνα και γέμισα στη Σείριο, αν και διαπίστωσα ότι θα μπορούσα να φθάσω άνετα στο Λαύριο.