Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Απάντηση: Re: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Το ΣΚ έκανα 1.500 χλμ. αποκλειστικά σε αυτοκινητοδρόμους και με ελεγχόμενες ταχύτητες. Συγκεκριμένα με 130 ευρώ καύσιμο (τιμή αγοράς 1,27 και 1,19) έκανα 1.525 χλμ. με ταχύτητες 130-140 χλμ. από αυτά σχεδόν τα 1.000 με 140 χλμ. Χωρίς ιδιαίτερο φορτίο όμως.

Μου φαίνονται εξαιρετική περίπτωση τα 9 λπτ. το χλμ για ένα αυτοκίνητο των 1700 κιλών με μεγάλη μετωπική αντίσταση και 210.000 χλμ. στον κινητήρα . Υπολογίζω ότι ένα κανονικό 1600άρι θα καίει στις ίδιες συνθήκες 7-8 λτπ. άνετα.

Για τι αμαξι μιλαμε; Παντως με τις τιμες που λες , αν ειχα παρει diesel η διαφορα θα ηταν για εμενα εξοικονομιση κοντα 2000 στα καυσιμα μετα απο 8 χρονια , φανταζομαι δηλαδη οση και η αποσβεση της διαφορας τιμης. Οποτε για καποιον που κανει 18.000χλμ/χρονο οπως εγω δεν φαινεται το diesel οικονομικη αγορα για να κανει αποσβεση καποιος μετα απο 8 χρονια... Και μιλαω με τιμη βενζινης 1.429.
Παντως εβλεπα τα αρχεια μου και η βενζινη το 2012 ειναι πιασει 1,819. Εκει το συζητουσαμε...
 
Αν και τα μαθηματικά δεν είναι και το καλύτερο μου ...

18000 χλμ τον χρόνο , είναι 1500 χλμ το μήνα , ή αλλιώς 130Ε με το αυτοκίνητο του Βλασίδη ,
2000 Ε σε 8 χρόνια , είναι εξοικονόμηση 20 Ε το μήνα ,

Τι βενζινοκίνητο έχεις που κάνεις 1500 χλμ με 110 Ε
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Αν και τα μαθηματικά δεν είναι και το καλύτερο μου ...

18000 χλμ τον χρόνο , είναι 1500 χλμ το μήνα , ή αλλιώς 130Ε με το αυτοκίνητο του Βλασίδη ,
2000 Ε σε 8 χρόνια , είναι εξοικονόμηση 20 Ε το μήνα ,

Τι βενζινοκίνητο έχεις που κάνεις 1500 χλμ με 110 Ε
Colt 2010. 1.3 . Το υπολογιζεις λαθος. 150 τα 1500 χλμ μου κοστιζει με το βενζινοκινητο. ΑΝ ειχα diesel θα μου κοστιζε 130 δηλαδη 20 το μηνα ή 1920 στα 8 χρονια εξοικονομιση. Αλλα φανταζομαι οτι τοσο θα ηταν το ποσο που θα επρεπε να αποσβεσω αν επελεγα ενα diesel , σε διαφορα τιμης.
 
Δεν ειναι τόσο απλα τα πράγματα! Οδήγηση που? Στην πόλη, ταξίδι στην εθνική? Πατημένος η χαλαρός? Το δικο μου αμάξι στην εθνικη με 55 ευρω μου βγάζει 1100 χιλιόμετρα 120 ταχύτητα με εκτη! Peugeot 308 1600 diesel, μοντέλο του 2015. Εγω πότε κάνω αποσβεση?
 
Ναι έπρεπε να προσθέσω

Anyways , τα 130Ε του Βλασίδη είναι για ενα 7θεσιο "τέρας" αν θυμάμαι καλά

Και ο felixxx έχει δίκιο ,

Στο δικό μου golf με 55Ε κάνω γύρω στα 840 Μ.Ο μεικτές συνθήκες , εθνική ανοιχτή , εθνική με μποτιλιάρισμα , και λίγο μέσα στην πόλη,
Σε ταξίδι με 120-140 Έχω φτάσει στα 1000
Στο Clio της γυναίκας μου (που το οδηγά σαν βενζινοκίνητο) με 100Ε το μήνα γράφει γύρω στα 1500 με τα 1200 στην εθνική

άρα σύμφωνα με το σκεπτικό σου 600χ8 = 4800
 
Μικτη οδηγηση κανω. Εγω κραταω στατιστικα στοιχεια παντως απο το 2011 για ολους τους ανεφοδιασμους βενζινης που εχω κανει και βλεπω οτι το diesel δεν θα με εσωζε. Μιλαμε ομως για αμαξι 1.3 , 95 αλογα, αυτοματο και βαρος 1 τονο...
Η μεγαλυτερη αποσταση που εχω καταφερει ειναι με 38 λιτρα να κανω 616χλμ. με μεση καταναλωση τα 6.16l/100Km. Η τιμη τοτε του λιτρου (14-5-2013) ηταν 1.605. Δηλαδη πληρωσα 61 . Σημερα θα πληρωνα 54 .
Γενικα τα στατιστικα μου ειναι 17.561km/χρονο
μεση καταναλωση 6,84l/100Km
κοστος ανα χιλιομετρο 11 λεπτα
μεση τιμη βενζινης το λιτρο 1,555 (2011-2017)
 
Re: Απάντηση: Re: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Για τι αμαξι μιλαμε; Παντως με τις τιμες που λες , αν ειχα παρει diesel η διαφορα θα ηταν για εμενα εξοικονομιση κοντα 2000 στα καυσιμα μετα απο 8 χρονια , φανταζομαι δηλαδη οση και η αποσβεση της διαφορας τιμης. Οποτε για καποιον που κανει 18.000χλμ/χρονο οπως εγω δεν φαινεται το diesel οικονομικη αγορα για να κανει αποσβεση καποιος μετα απο 8 χρονια... Και μιλαω με τιμη βενζινης 1.429.
Παντως εβλεπα τα αρχεια μου και η βενζινη το 2012 ειναι πιασει 1,819. Εκει το συζητουσαμε...

Καλημέρα, το αυτοκίνητό μου είναι ένα FORD SMAX 2.0 TDCi . Δηλαδή πολύ μεγάλο σε μήκος, πλάτος και με μεγάλη μετωπική αντίσταση. Και ο κινητήρας του δεν είναι ο πιο σύγχρονος diesel που κυκλοφορεί. Έχω μέση κατανάλωση 7,1-7,4 λτρ. μεικτή και βάζω μέσα και πολύ δύσκολες καταστάσεις που δεν αντιμετωπίζουν τα περισσότερα αυτοκίνητα. Σε μικρή απόσταση από το σπίτι μου υπήρχε μέχρι προσφάτως ένα FORD SMAX 2.0 βενζίνης. Ο οδηγός φίλος. Μέση κατανάλωση 10,5-10,7 λτρ. μεικτή. Το άλλαξε τον Αύγουστο διότι δεν άντεχε την επιβάρυνση της βενζίνης με ένα MAZDA 6. Σε αξία καυσίμου τώρα: με 20.000 χλμ. εγώ χρειάζομαι το χρόνο 2.000 ευρώ. Εκείνος χρειάζεται 3.400 ευρώ. Καθόλου μικρή η διαφορά.

Αν δείτε τα προηγούμενα μηνύματα σε αυτό το νήμα τα μικρά ντιζελοκίνητα (opel corsa, citroen c3, κλπ. ) καίνε 4.0-5.0 λτρ. ενώ μπορούν να κατεβούν και λιγότερο. Μόνο το Polo καίει λίγο περισσότερο. Η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου και στην τελική αξία πληρωμής σε σχέση με τη βενζίνη είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που δηλώνεται στις προδιαγραφές των αυτοκινήτων. Πολλές φορές δείχνει απίστευτη. Π.χ. τον Μάιο του 2017 επιστρέφουμε 3 αυτοκίνητα από το βουνό Γράμμος 40 χλμ. μετά την Καστοριά στη Θεσσαλονίκη. Ένα BMW 316i F30 καινούριο βενζίνης με 136 αλογα , ένα BMW 116 d με 116 άλογα κι εγώ με το δικό μου. Άτομα 4 και στα 3 αυτοκίνητα. Ταχύτητες υψηλές, στο όριο ταχύτητας και λίγο περισσότερο και τα αυτοκίνητα σε κονβόι. Για 242 χλμ. η 316 χρειάστηκε 21 λτρ. βενζίνης, η 116 χρειάστηκε 10 (!!!!) κι εγώ 18. Επομένως σε ευρώ η 116 diesel χρειάστηκε 12,2 ευρώ, η 316 31,5 (!!!!) κι εγώ 22,5. Όπως βλέπετε η διαφορά στην κατανάλωση για την τσέπη μας όταν τα αυτοκίνητα φορούν σύγχρονους κινητήρες κι όχι αρχαίους, είναι εξωφρενική και σε καμιά περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει τις τιμές κατανάλωσης του κατασκευαστή. Ειδικά για την 116 μου φαινόταν απίστευτο, αρνούμουν να το πιστέψω, αλλά φουλάραμε με μπετόνι (κι όχι αντλία) από το ίδιο πρατήριο, άρα οι τιμές καυσίμου ήταν σταθερές και η ποσότητα επίσης. Το έψαξα λίγο παραπάνω και είδα ότι ο Ntinos κάποτε είχε χρησιμοποιήσει μια 116 για σημαντικό διάστημα και είδε κατανάλωση ίδια και χαμηλότερη από το δικό του corsa δηλαδή κάτω από 4.0 λτρ. Άρα ειδικά για τις BMW η διαφορά ανεβαίνει πολύ. Για 20.000 χλμ. η BMW πετρελαίου χρειάζεται 1.000 ευρώ και η βενζίνης χρειάζεται 2.700 ευρώ.

Και δεν μπαίνουμε καθόλου στο θέμα service όπου η διαφορά στο κόστος είναι επίσης πολύ σημαντική.

υστ. Όποιος έχει χρόνο στη διάθεσή του, ας ξαναδιαβάζει όλο το νήμα.
 
Last edited:
Λοιπον με Atos 1.1 του 2005 αποσταση 130 χλμ (65+65 πηγαινε ελα δλδ) κοστος 15 με βενζινη στα 1,568 και max ταχυτητα 100km/h
Με του φιλου μου το Q2 2017 diesel 1.6 ιδια αποσταση και πετρελαιο στα 1,278 max ταχυτητα 130km/h κοστος 8

Κανεις ή δεν κανεις αποσβεση αγοραζοντας ενα diesel σημερα?
 
Τωρα στα μεγαλα αυτοκινητα και τα πολλα χιλιομετρα το χρονο ισως εχει νοημα. Εγω μιλαω με δεδομενα του αυτοκινητου μου , καταγεγραμμενα. Το colt μου κοστισε στην full εκδοση, αυτοματη 14.750 οταν αντιστοιχα αλλα μικρα κοστιζαν με τον ιδιο εξοπλισμο σε diesel 17.500( yaris). Μου κοστιζει για βενζινη 1871 /χρονο ή οπως βγαζει η εφαρμογη 11 λεπτα στο χιλιομετρο.
Αν ξερει καποιος να μου πει καταναλωση πραγματικη ενος yaris του 2010 diesel μπορω να βγαλω σε ποσα χρονια θα εκανα αποσβεση τη διαφορα. Πχ με 6 λεπτα το χιλιομετρο θα εκανα αποσβεση σε 5.5 χρονια.

Λοιπον με Atos 1.1 του 2005 αποσταση 130 χλμ (65+65 πηγαινε ελα δλδ) κοστος 15 με βενζινη στα 1,568 και max ταχυτητα 100km/h
Με του φιλου μου το Q2 2017 diesel 1.6 ιδια αποσταση και πετρελαιο στα 1,278 max ταχυτητα 130km/h κοστος 8


Κανεις ή δεν κανεις αποσβεση αγοραζοντας ενα diesel σημερα?
Συγκρινε το αποτελεσμα με εναν συγχρονο βενζινης, οχι του 2005... Πχ τι καταναλωση εχει το q2 με τον 1000cc turbo των 115 ιππων;
 
Να προσθέσω και τη δικιά μου εμπειρία. 1.5 diesel SUV 4x4 με safari rack και μπαγκάζια πάνω ( αεροδυναμική περιπτέρου) , 4 άτομα με φορτωμένο πορτπαγκαζ έκαψε 23 λίτρα για να πάει Γιάννενα με ταχύτητες 110-130!! Το ίδιο αυτοκίνητο με μπαγκάζια στην οροφή + μπαγκαζιέρα τρέιλερ γεμάτο με εξοπλισμό για κάμπινγκ γέμισα στην Αθήνα και ξαναγέμισα στην Αλεξανδρούπολη ταχύτητες μέχρι 110 λόγω τρέιλερ!!!
Βέβαια εκτός από την κατανάλωση που είναι ακριβώς τα μισά από ότι θα έκαιγα με ένα βενζινοκίνητο, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η άφθονη ροπή που έχει ένα diesel + τα σέρβις κάθε 30000.
 
αν διαβάσεις το νήμα θα δεις ότι η περίπτωση yaris δεν ήταν η καλύτερη, μάλλον η χειρότερη ήταν . Αντίθετα το corsa με νέο κινητήρα FIAT με 95 άλογα και ροπή στο θεό έκαιγε σταθερά 4,1-4.3 λτρ. και αγοράστηκε 14.500 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο. και όταν πουλήθηκε, πουλήθηκε μέσα σε μια μέρα.
 
Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Τωρα στα μεγαλα αυτοκινητα και τα πολλα χιλιομετρα το χρονο ισως εχει νοημα. Εγω μιλαω με δεδομενα του αυτοκινητου μου , καταγεγραμμενα. Το colt μου κοστισε στην full εκδοση, αυτοματη 14.750 οταν αντιστοιχα αλλα μικρα κοστιζαν με τον ιδιο εξοπλισμο σε diesel 17.500( yaris). Μου κοστιζει για βενζινη 1871 /χρονο ή οπως βγαζει η εφαρμογη 11 λεπτα στο χιλιομετρο.
Αν ξερει καποιος να μου πει καταναλωση πραγματικη ενος yaris του 2010 diesel μπορω να βγαλω σε ποσα χρονια θα εκανα αποσβεση τη διαφορα. Πχ με 6 λεπτα το χιλιομετρο θα εκανα αποσβεση σε 5.5 χρονια.


Συγκρινε το αποτελεσμα με εναν συγχρονο βενζινης, οχι του 2005... Πχ τι καταναλωση εχει το q2 με τον 1000cc turbo των 115 ιππων;

μα σου ανάφερα ότι η BMW πετρελαίου έχει 50% μικρότερη κατανάλωση στις ίδιες συνθήκες σε σχέση με τη βενζίνη, άρα σου κοστίζει 70% λιγότερο. Το ξαναλέω 70% λιγότερο....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

μα σου ανάφερα ότι η BMW πετρελαίου έχει 50% μικρότερη κατανάλωση στις ίδιες συνθήκες σε σχέση με τη βενζίνη, άρα σου κοστίζει 70% λιγότερο. Το ξαναλέω 70% λιγότερο....
Το παραδειγμα σου ηταν για διαφορετικα αμαξια, με διαφορετικους κινητηρες. Εγω πχ μιας και αναφερθηκε το Q2 βλεπω οτι η διαφορα αναμεσα στο 1.4 150 βενζινης και τον 1.6 116 diesel στο ιδιο αμαξι, καταναλωνουν σχεδον το ιδιο σε λιτρα και κοστιζουν σχεδον το ιδιο . Αυτο το 70% αν εγινε, δεν ειναι ο κανονας. Ο κανονας ελεγε στα παλαιοτερης κατηγοριας αυτοκινητα ο κινητηρας βενζινης σε σχεση με αναλογο diesel εκαιγε παραπανω 2 λιτρα στα 100km. Αυτο πλεον δεν ισχυει με τους νεους βενζινοκινητηρες, που και την ροπη εχουν και την μικρη καταναλωση.
Οπως και το παραδειγμα σου με το corsa το αντιστοιχο βενζινης colt εκανε 11.300 οποτε θα επρεπε να αποσβεσω τοτε 3.200 !!!
 
έχω την αίσθηση ότι οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες είναι ιδιαίτερα οικονομικοί και αποτελούν καλή λύση για όσους δεν κάνουν ιδιαίτερα πολλά χιλιόμετρα συνεχώς.
Οχι μονο τα χιλιομετρα. Θεωρω οτι η διαφορα ειναι και στα μεγαλα αυτοκινητα. Αλλο να κερδιζεις 2 λιτρα στα 100 στα μικρα και αλλο 7-8 σε σχεση με τη βενζινη στα μεγαλα. Σε ενα μεγαλο αυτο κινητο η διαφορα βενζινης-diesel στην τιμη αποκτησης δεν θα ειναι +15% στην τιμη του diesel. Αλλο να πληρωνεις 2.000 παραπανω σε ενα αμαξι των 15.000 και αλλο σε ενα των 30.000
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Το παραδειγμα σου ηταν για διαφορετικα αμαξια, με διαφορετικους κινητηρες. Εγω πχ μιας και αναφερθηκε το Q2 βλεπω οτι η διαφορα αναμεσα στο 1.4 150 βενζινης και τον 1.6 116 diesel στο ιδιο αμαξι, καταναλωνουν σχεδον το ιδιο σε λιτρα και κοστιζουν σχεδον το ιδιο . Αυτο το 70% αν εγινε, δεν ειναι ο κανονας. Ο κανονας ελεγε στα παλαιοτερης κατηγοριας αυτοκινητα ο κινητηρας βενζινης σε σχεση με αναλογο diesel εκαιγε παραπανω 2 λιτρα στα 100km. Αυτο πλεον δεν ισχυει με τους νεους βενζινοκινητηρες, που και την ροπη εχουν και την μικρη καταναλωση.
Οπως και το παραδειγμα σου με το corsa το αντιστοιχο βενζινης colt εκανε 11.300 οποτε θα επρεπε να αποσβεσω τοτε 3.200 !!!

δική σου η απόφαση και μπορείς να ερμηνεύεις κατά περίπτωση τα στοιχεία.
Από την άλλη υπάρχουν πλέον πολλά αυτοκίνητα και με ίδιες ή παρόμοιες τιμές βενζίνης και πετρελαίου. Επιλογές υπάρχουν για όλους.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

μα σου ανάφερα ότι η BMW πετρελαίου έχει 50% μικρότερη κατανάλωση στις ίδιες συνθήκες σε σχέση με τη βενζίνη, άρα σου κοστίζει 70% λιγότερο. Το ξαναλέω 70% λιγότερο....

Βλάση στο "κονβόι' που κάνατε ήσασταν σε σταθερή σειρά μεταξύ σας ή αλλάζατε θέσεις? Γιατί παίζει τον άσσο να τον είχατε τελευταίο..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

δική σου η απόφαση και μπορείς να ερμηνεύεις κατά περίπτωση τα στοιχεία.
Από την άλλη υπάρχουν πλέον πολλά αυτοκίνητα και με ίδιες ή παρόμοιες τιμές βενζίνης και πετρελαίου. Επιλογές υπάρχουν για όλους.
Δεν ερμηνευω τιποτα κατα περιπτωση. Βαζω τους αριθμους κατω και βγαινει αποτελεσμα. Εγω μπορω να σου παραθεσω στοιχεια για το αυτοκινητο μου σε βαθος 6.5 χρονων και οχι για μια φορα που πηγα εκδρομη και ειχε ευνοικο ανεμο και ηταν κατηφορα κλπ...

Μπηκα στο νημα γιατι ειδα τιτλο "μικρο πετρελαιοκινητο" και το πρωτο ποστ που διαβασα ηταν για τις επιδοσεις ενος 2.0 diesel 7θεσιου...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Βλάση στο "κονβόι' που κάνατε ήσασταν σε σταθερή σειρά μεταξύ σας ή αλλάζατε θέσεις? Γιατί παίζει τον άσσο να τον είχατε τελευταίο..

όχι μπροστά ήταν η 316 που έδινε το ρυθμό και τελευταίος ήμουν εγώ. Μια φορά μόνο αλλάξαμε θέσεις, γιατί βγήκα πιο γρήγορα από τους άλλους στα διόδια του Πολύμυλου στην Εγνατία, αλλά μετά επανήλθα στη θέση της σκούπας. PETRAN η 316 είναι πολύ πιο νευρική άδεια, αλλά με 4 άτομα ο πετρελαιοκινητήρας της BMW δείχνει πιο αποτελεσματικός στην πράξη.

Στα δικά μου χέρια καλό είναι να μην κυκλοφορείς με λιγότερες από 1300 σαλ. όπως κάνεις με άλλα αυτοκίνητα, κι επίσης καλό είναι να τραβάς τις αλλαγές λίγο περισσότερο σε σχέση με τους άλλους πετρελαιοκινητήρες κυρίως της PEUGEOT και της RENAULT. Αντί για 2.200-2.500 πρέπει να αλλάζεις στις 2.500-2.800 σαλ. Βέβαια η 316 βενζίνης που γνωρίζω καλύτερα θέλει τις αντίστοιχες αλλαγές στις 3.800-4.000 αλλά έχει και μεγαλύτερη διαδρομή το στροφόμετρο και αναπνέει πολύ καλύτερα ψηλά. Πάντως τα διπλά τούρμπο σε συνδυασμό με το start/stop δίνουν εκπληκτική οικονομία ακόμη και μέσα στην πόλη.