Nikon D7200

Έχεις αρκετές μέρες για το ταξίδι. Διάβασε αρχικά το αναλυτικό βιβλιαράκι της μηχανής σου. Μετά βγες έξω και παίξε με την μηχανή σου, ώστε να τη μάθεις στην πράξη. Βρες μια καλή κι ελαφριά τσάντα. Άλλο πράγμα είναι η εξαιρετική μηχανή που πήρες και άλλο οι πολλές καλές φωτογραφίες που μπορείς να φέρεις από το ταξίδι σου.

Επίσης κάνε reperage σε αυτά που θα ήθελες να φωτογραφίσεις μέσω της google. Δηλαδή δες πού θα πας. Κάτσε και δες αξιοθέατα, τόπους, μουσεία, κλπ. δες πώς πάει το φως στη διάρκεια της μέρας και στο σούρουπο. Κράτα σημειώσεις για όλα. Δες πώς θα πάς εκεί κι αν έχει πολύ κόσμο όλες τις ώρες ή όλες τις ημέρες.

Ξέρω δεν είναι εύκολο, αλλά πιστεύω ότι αν αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις, τότε θα τα καταφέρεις και το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει. Προσωπικά για 10 μέρες ταξίδι και ανά δυο μέρες αλλαγή τόπου θέλω περίπου 40 ώρες διάβασμα και σημειώσεις. Και πάλι όμως κάνω λάθη. Π.χ. για μια ακόμη φορά προγραμμάτισα να πάω σε εβραική συναγωγή και κοιμητήριο ημέρα Σάββατο. Το στραβό μου το κεφάλι.
 
Για αρχή έκανα ένα απλό τεστ εστίασης. Εδώ η φωτογραφία:


DSC_0072 by George Petasis, on Flickr

Και εδώ screenshot από το πρόγραμμα της νίκον, που το βλέπω σε 100%, με το σημείο εστίασης.


2015-05-15_13-56-16 by George Petasis, on Flickr

Τι λέτε; (Ξέρω, εστίαση κουκουρούκου. Και ένα φωτεινό πιξελ μες στην μέση.)
 
δείχνει ότι υπάρχει front focus. Ότι δηλαδή ο φακός νετάρει λίγο πιο μπροστά από όσο πρέπει. Στη δική σου μηχανή μπορεί να διορθωθεί.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

με f=1.8 και υπο γωνια 45 μοίρες ειναι η εστίαση? αν εχεις στόχευση σωστα στο κέντρο ο φακος δειχνει να εχει FF, οπως σου ειχα πει ηδη θελει καλιμπραρισμα απο τα μενου..

ΥΣ
με πρόλαβε ο ΒΛΑΣΣΗΣ .
 
Αναξιοπιστος ο στόχος.
Ερωτηση γιατί το βλεπω απο κινητο.
Αυτην την δοκιμη περα απο τα πολυ σωστα που σου ειπε ο Βλασης και ο Κωστας την εκανες με φως πληρους φασματος (ημέρας) ή με τεχνιτο φως;
 
Εντάξει, αναξιόπιστος ο στόχος, δεν έβαλα μοιρογνωμόνιο (στο περίπου), αλλά νομίζω το αποτέλεσμα σαφές (η φωτογραφία σε εξωτερικό χώρο, με φως από τον ήλιο).
Στην 2η φωτογραφία το τετράγωνο δείχνει το μοναδικό σημείο εστίασης. Και δεν είναι εστιασμένη εκεί, είναι πιο μπροστά.
Θα προσπαθήσω να το διορθώσω πρόχειρα, αλλά θέλει μετρήσεις με καλύτερο στόχο. :frown:
Μπλέξιμο...
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

Ιςως αυτο βοηθήσει :
http://www.dpreview.com/forums/post/50774257

τα παιδια με Νικον εξοπλισμό οπως ο ΒΛΑΣΣΗΣ θα σου πουν πολυ περισσοτερα, αν χρειαστείς να κανεις έλεγχο με ειδικο στόχο και σε βγάζει ο δρόμος ΠΕΙΡΑΙΑ έλα να δοκιμασεις με το Lens align που εχω...
 
Στόχο δεν έχω, έκανα μια (πρόχειρη) εκτίμηση από το χαρτί, και προς το παρόν έβαλα σαν ισοστάθμιση εστίασης το +8 (δεν είναι και λίγο). Τράβηξα μια σειρά φωτογραφίες στο f/1.8, και μου φαίνονται καλές, με τον φακό να εστιάζει σε όλες (ανεβαίνουν - αμάν αυτές οι adsl).

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τις τράβηξα όλες με προτεραιότητα διαφράγματος (στο f/1.8), iso 100, σημειακή εστίαση στο κέντρο (AF-S S), από το σκόπευτρο. Πριν από κάθε λήψη θόλωνα χειροκίνητα τον φακό, και τον άφηνα να εστιάσει. Επανέλαβα μερικές που η εστίαση χθες απέτυχε:

Σε αυτήν, το σημείο εστίασης είναι επάνω στην πινακίδα (στα 12 μέτρα βέβαια, υποθέτω εστίασε στο άπειρο):

DSC_0112 by George Petasis, on Flickr

Και σε αυτήν, το ίδιο σημείο εστίασης:

DSC_0113 by George Petasis, on Flickr

Σε αυτήν εστίασα στον καθρέπτη, φαντάζομαι δεν έχει σημασία:

DSC_0114 by George Petasis, on Flickr

Πίσω στο στοπ:

DSC_0115 by George Petasis, on Flickr

Εδώ στον κορμό του δέντρου, δίπλα στον καθρέπτη:

DSC_0116 by George Petasis, on Flickr

Νομίζω αποδεκτά εστιασμένες. Τι λέτε και εσείς;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και μετά το... άπειρο, είπα να δοκιμάσω κάτι πιο κοντινό. Με ακριβώς τις ίδιες ρυθμίσεις και θόλωμα του φακού χειροκίνητα πριν από κάθε λήψη πάντα, εστίασα στα γράμματα της ΔΕΗ πάνω στην κολόνα:


DSC_0117 by George Petasis, on Flickr


DSC_0118 by George Petasis, on Flickr

Στην κολόνα ψηλά:


DSC_0119 by George Petasis, on Flickr

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου:


DSC_0120 by George Petasis, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ακόμα πιο κοντινές:

Εστίαση στο "Φ":


DSC_0121 by George Petasis, on Flickr

Αυτό δίπλα στην πινακίδα με την οδό, είναι η κολόνα της ΔΕΗ.

Πάνω στον κορμό του δένδρου:


DSC_0122 by George Petasis, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Στον κορμό του δένδρου, πιο χαμηλά:


DSC_0123 by George Petasis, on Flickr

Και λίγο πιο ψηλά:


DSC_0124 by George Petasis, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Οπότε τώρα το μεγάλο ερώτημα: αξίζει να ψάξω την εστίαση παραπάνω; Ή καλά είμαι και έτσι;
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

σε γενικές γραμμές δείχνουν ΟΚ (ειδικα τα κοντινά γιατι στα μακρινά υπαρχουν και αλλοι παράγοντες που επηρεάζουν και ποτε σχεδον δεν καλιμπράρεις φακο στο άπειρο) αλλα σε ενα τόσο κρίσιμο θέμα για να απαντήσεις με σαφήνεια πρεπει να βλεπεις φουλ ανάλυσης αρχεια, αν εσύ βλέπεις ότι δεν αντιμετωπίζεις πια πρόβλημα μην το ψάχνεις αλλο και ρίξε το βάρος στα υπόλοιπα που σου πρότεινε ο Βλάσσης,
 
Σχετικά με την σύγκριση D500/D7200, έβγαλα τρίποδο, οπότε αποφάσισα να κάνω σύγκριση στο βέλτιστο σημείο για την canon. Έβαλα τον φακό στο 18, f/3.5, iso 100, και την άφησα να υπολογίσει μόνη της χρόνο έκθεσης (έκανε 13 δευτερόλεπτα). Σημειακή εστίαση, κάτω από το δέντρο. Έβγαλα 8 φωτογραφίες ίδιες:


IMG_8361 by George Petasis, on Flickr

Σε αυτή δεν κατάφερε να εστιάσει. Οι 4 ήταν σαν αυτήν.


IMG_8362 by George Petasis, on Flickr

Οι υπόλοιπες 4 ήταν εστιασμένες, σαν αυτή.
[Οπότε τα σφάλματα εστίασης συμβαίνουν ακόμα και σε κιτ φακούς... :flipout: Συνηθισμένος να τραβάω στο χέρι, πάντα απέδιδα τα λάθη σε δική μου αστάθεια. Δεν περίμενα να το δω και σε τρίποδο, και μάλιστα έτσι εκτεταμένο, να είναι οι μισές εκτός εστίασης.]

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Από την άλλη η D7200, στην ίδια θέση (τρίποδο), στο χειροκίνητο, 18mm, f/3.5, iso 100, 13 δευτ., σημειακή εστίαση, κάτω από το δέντρο.

Έβγαλα πάλι 8 φωτογραφίες, οι 7 βγήκαν πανομοιότυπες:


DSC_0132 by George Petasis, on Flickr

Άκυρο το ότι δεν εστίασε σωστά. Είναι απλά κουνημένη. Κάτι έκανε ο γάτος που έδειξε τρομερό ενδιαφέρον για τις λήψεις και γυρόφερνε το τρίποδο.

1 δεν εστίασε σωστά:


DSC_0129 by George Petasis, on Flickr


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αν δεν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα, έχει μείνει μόνο ένα μικρό βίντεο, για να ακούσετε τον θόρυβο της μηχανής/φακού...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Νομίζω ότι σε άμεση αντιπαράθεση το σύνολο της νίκον είναι σημαντικά καλύτερο από αυτό της κάνον. Τώρα πόση από την βελτίωση οφείλετε στην μηχανή και πόση στον φακό, δεν νομίζω ότι έχω τρόπο να το τεστάρω.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

[Οπότε τα σφάλματα εστίασης συμβαίνουν ακόμα και σε κιτ φακούς... :flipout: Συνηθισμένος να τραβάω στο χέρι, πάντα απέδιδα τα λάθη σε δική μου αστάθεια. Δεν περίμενα να το δω και σε τρίποδο, και μάλιστα έτσι εκτεταμένο, να είναι οι μισές εκτός εστίασης.

αλλιως ειναι η φωτογραφία η κουνημένη λογω αστάθειας και αλλιως οταν δεν εχει εστιασει η μηχανη, επισης οι φωτεινοί φακοί συνήθως εχουν μεγαλυτερη ικανότητα στην βραδυνη εστίαση αλλα σημαντικο ρόλο παίζει και η ικανότητα του σωματος να εστιάζει εως ενα όριο -ΕV, απλα με τους κιτ επειδη ειναι πιο σκοτεινοί μικρο λάθη στην εστίαση καλύπτονται απο το βάθος πεδιου.

Νομίζω ότι σε άμεση αντιπαράθεση το σύνολο της νίκον είναι σημαντικά καλύτερο από αυτό της κάνον. Τώρα πόση από την βελτίωση οφείλετε στην μηχανή και πόση στον φακό, δεν νομίζω ότι έχω τρόπο να το τεστάρω.

οχι δεν μπορεις , απλα νομίζω οτι λιγο πολυ απο αυτη την διαδικασία κατάλαβες ότι ο ακριβότερος και καλύτερος εξοπλισμός δεν θα δωσει υποχρεωτικά καλυτερες φωτογραφίες στο αυτόματο προγραμμα, ειναι αρκετός κόσμος που αγοράζει ακριβό εξοπλισμο και δουλευει σε Auto και απογοητεύεται, τον πουλάει μετα οσο οσο ή απλα τον κρατά για να δικαιωσει την επιλογή του, ολες σχεδον οι σημερινές μηχανες βγάζουν καλες φωτογραφίες αλλα απαιτεί και συμμετοχή του φωτογράφου στην διαδικασία.
 
Το τελευταίο που έγραψες δεν το κατάλαβα (ή το κατάλαβα αλλά δεν συμφωνώ).

Το σύνολο της νίκον που είναι διπλή τιμή από το σύνολο της νίκον, είναι πιο ικανό (σημαντικά). Στο αυτόματο θα σου φωτογραφήσει καταστάσεις που το σύνολο της κανον δεν μπορεί.
Αυτό φαίνεται από το 1ο σύνολο φωτογραφιών που έβγαλα. Επίσης η διαφορά στην λεπτομέρεια είναι σημαντική.
Οπότε εξαρτάται πως ορίζει ο καθένας το "καλύτερη φωτογραφία".
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

καποια στιγμη ισως αλλαξεις γνωμη, αλλιως κρίμα κάναμε όλη την συζητηση,

ενα απλο παραδειγμα σου φέρνω, αγόρασες φακο με φωτεινοτητα f=1.8 που ειναι 2 στοπ πιο φωτεινος απο τον παλιο σου που ομως ειχε σταθεροποιηση 2-3 στοπ άρα ακυρώσες το πλεονεκτημα του φωτεινού φακου για τα βραδυνα, επίσης ο Sigma ειναι και πιο κοντός σε εστιακες αποστασεις (προσωπικα δεν θα το διάλεγα για μοναδικο φακο για ταξίδι), το οτι ειναι καλύτερος ο Sigma σαν φακος απο τον κιτ δεν χώρα καμια αμφιβολία και οτι θα σου δωσει καλύτερη λεπτομερεια αλλα αν τον αφήσει καποιος στο αυτόματο Προγραμμα να εστιασει οπου θελει θα δωσει πιο ευκολα λαθος εστίαση στα φωτεινά διαφραγματα π.χ. f=1.8,

απο την όλη κουβέντα ομως πιστευω οτι κατάλαβες οτι ΕΣΥ πρεπει να χειριστείς το ή τά σημεια εστιασης και αυτο σιγουρα προϋποθέτει την δικη σου επέμβαση, άρα δεν ειναι ολα στο αυτόματο, το ιδιο λιγο πολυ θα δεις και με το WB σε δύσκολους φωτισμούς, το ιδιο θα δεις οταν θα πας να βγάλεις πορτρετο ημέρα και η μηχανη θα σου επιλέγει απο μονη της σκοτεινα διαφραγματα, το ιδιο προσπαθησα να σου εξήγησω με το ISO αλλα δεν ξερω αν τα μετέφερα καλα και στο τέλος δεν θελω να επιμένω σε κατι που τελικά ειναι καθαρα δικη σου επιλογη,

στα χαρτια ο εξοπλισμός σου ειναι κορυφαίος και ελπιζω με οποιο τροπο τελικα επιλέξεις να τον χρησιμοποιήσεις να σε καλυψει πλήρως και να σου δωσει καταπληκτικές φωτογραφίες στο ταξίδι σου και σε όλα τα επόμενα.
 
Last edited:
Σωστά όλα αυτά, αλλά δεν αγόρασα μόνο φακό. Αγόρασα κυρίως νέα μηχανή, η οποία με πάει από το iso 1600 στο 12800, οπότε έχω και 3 στοπ από εκεί.
Ακόμα και αν δεν κέρδισα κάτι από τον φακό, στο σύνολο γιατί δεν κερδίζω;
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

απο οσα σου εγραψα εκει έμεινες? φυσικα και κερδίζεις αλίμονο να πηρες μηχανη μετα απο 5 χρονια και να εχει μεινει στα ιδια η τεχνολογια, οπως ομως φάνηκε απο τα δειγματα που ανεβασες στο αυτόματο Προγραμμα η μηχανη οδηγήθηκε σε ψηλα ISO που (πιθανώς) δεν ηταν απαραιτητα και μαλιστα μαλλον (απο αυτα που εσύ είπες) έκανε και λαθος φωτομέτρηση φωτίζοντας υπερβολικά την σκηνη.

Δεν ξερω αν εχει νόημα να συνεχίσουμε μιας και η δικη μου προσπάθεια απο την αρχή δεν ειναι να απαξίωσω τον νεο σου εξοπλισμο που ειναι απο τους καλύτερους αλλα να σε παροτρύνω να τον εκμεταλλευτείς, αν δεν το θελεις κανεις δεν μπορει να σε αναγκάσει ή να σου αλλαξει την γνωμη, αλλωστε δείχνεις εξοικειωμένος με την τεχνολογια και μπορεις όποτε θελήσεις μεσα σε ενα Σ/Κ να μάθεις τα βασικά.
 
Αρχικά, να ξεκαθαρίσω κάτι: δεν θεωρώ ότι η κουβέντα που κάνουμε θα απαξιώσει τον δικό μου εξοπλισμό. Ούτε την αγορά του αιώνα έκανα, ούτε διστάζω να τεστάρω πράγματα και να βρω ελαττώματα σε αυτά που αγόρασα. Οπότε μην έχετε αυτό το άγχος.
Όσον αφορά την πλήρη εκμετάλλευση του εξοπλισμού, θεωρώ ότι δεν τα ξέρω όλα, αλλά ξέρω και κάποια πράγματα. Έχω την ευχέρεια να λειτουργήσω την μηχανή σε όλα τα modes.
Το εάν θα το κάνω στο ταξίδι είναι άλλη υπόθεση (πιθανολογώ πως όχι).

Και θα το αποδώσω στην τεμπελιά. Ένας πολύ καλός φίλος (που συχνά απευθύνομαι για συμβουλές στα φωτογραφικά) ασχολείται με φωτογραφία και θεωρώ ότι γνωρίζει πράγματα. Σε όσα ταξίδια έχουμε πάει μαζί, δεν είδα ποτέ μαζί του την ακριβοθώρητη dslr με τους καλούς φακούς, παρά μια κόμπακτ των 300 ευρώ. Και παρότι έχω την κάνον πάντα μαζί, πάλι στο αυτόματο καταλήγουμε. Για παράδειγμα, στο cistern στην Κωνσταντινούπολη δεν είδα διάθεση να την πάρει και να βγάλουμε μια καλύτερη φωτογραφία από το αυτόματο, η να μην βγούμε με φλας.

Τώρα σε αυτά που αναφέρεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι η νικον έκανε λάθος φωτομέτρηση. Νομίζω ότι γενικά ο αλγόριθμος της νίκον είναι ρυθμισμένος διαφορετικά από την κάνον, και βγάζει σταθερά λίγο πιο φωτεινές φωτογραφίες. Δεν παρατηρώ την διαφορά σε 1, νομίζω είναι σταθερή η διαφορά.
Δηλαδή ακόμα και σε στις 2 τελευταίες που έβγαλα στο τρίποδο, με μέτρηση από την κάνον και μεταφορά των ρυθμίσεων στην νίκον, η νίκον έλεγε ότι η φωτογραφία είναι υποφωτισμένη (το τσέκαρα 100%). Αυτό δεν ξέρω πως να το εξηγήσω, δεν ξέρω αν έχει κανείς καμια ιδέα.
Δεν συνδέεται καθόλου με την επιλογή του iso.
Αλλά ακόμα και αν η μηχανή έχει την τάση για υψηλά iso (που είναι αλήθεια για τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις), είναι εύκολο να το περιορίσεις, αφού μπορείς να διαλέξεις το μέγιστο iso από τα μενού της μηχανής.