Οδηγιες κατασκευης Οδηγων (Jigs & Fixtures)

Θες να σου απαντήσω στο ίδιο ύφος;
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λές...
Τα ξυλα που με το λάδι θα γίνουν λωλος τα σκεφτήκατε???

Οκ...γραψτε λαθος τοτε....

Μπαμπη ως προς την ποσοτητα εγραψα τα παραπανω....
 
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

Σχεδόν όλοι προτείνατε κάποιο λιπαντικό άσχετα από το υλικό (ΚΠ, MDF, Μελαμίνη)

Προτιμότερο το κερί λοιπόν για πιο φιλική χρήση.

Ωραία και η ιδέα της λαμαρίνας αν δουλεύει.

Από όλα μου άρεσε πιο πολύ η λύση του Video, αλλά δε νομίζω πως έχω την ικανότητα να παίξω με επιτυχία με υγρό γυαλί. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο. :-/
(τι είναι το "etalbond"; δεν κατάλαβα)

Οπότε θα πειραματιστώ με Wax πάνω σε ΚΠ και βλέπουμε.

Αν έχετε ένα λινκ από κάποιο καλό Wax που χρησιμοποιείτε θα με βοηθούσατε.
 
Δεν έχω καταλάβει τίποτα ..... μάλλον είμαι σχετικά χαζός !!!!!
Τι γλιστρήματα και ιστορίες σωταρίσματος μιλάτε .... Τι πράγμα δεν γλυστράει.... στον δικό μου τον πάγκο ( όσοι θέλετε δείτε την κατασκευή στο αντίστοιχο νήμα) δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα γλιστρήματος.
Το παγκοπρίονο και το ρούτερ μπαίνουν σε κάποιου είδους πλάκα κυρίως μεταλλική .... δεν υπάρχει άλλη λύση που να εξυπηρετεί, οπότε θέμα γλυστρίματος κοντά στο σημείο κοπής - επεξεργασίας δεν υπάρχει.
Σε μια επιφάνεια πάγκου από καλό κοντραπλακέ που έχει τριφτεί καλά τα πάντα γλιστράνε όσο ακριβώς χρειάζεται χωρίς λάδια και χωρίς κεριά.
Στο youtube ο κάθε ένας ανεβάζει την μ@λακία του και προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι και γαμώ τις κατασκευές !!!!
Η κατασκευή του τύπου στο βίντεο είναι εντελώς λάθος ξεκινώντας από ην τοποθέτηση των T-track και φτάνοντας στον φράχτη που είναι εντελώς άβολος και για μία σταθερή δουλειά μόνο.
 
έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Η μεταλλική πλάκα θα βοηθήσει πολύ στο να γλιστράει το ξύλο καλύτερα. Δεν το σκέφτηκα.
Τώρα που δεν έχω, κάπου μαγκώνει το ξύλο καθώς το σέρνω (ίσως να βάζω και πιο πολλή δύναμη από όσο πρέπει λόγω απειρίας)

Για πες για τα T-Tracks. Πως προτείνεις να μπουν (μιας και το ξεκινάω από το μηδέν)
Και για τον φράχτη αν υπάρχει κάποια ιδέα (κάποιο video), θα βοηθούσες.
 
Βίντεο δεν έχω να σου προτείνω ...εγώ δουλεύω με δικές μου πατέντες ... εδώ προς το τέλος θα δεις τι και πως : https://avclub.gr/forum/showthread.php/150497-%CE%A0%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%94%CE%B9%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%AF%CE%BF%CE%BD%CE%BF-%CE%A1%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81-%28%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE%29
Θα βάλω ακόμα μια φωτογραφία (κάποια στιγμή) με την τελική μορφή της σταθεροποίησης του φράχτη του ρούτερ.
 
Θανάση, το εταλμποντ το είχες ξαναπροτείνει και το έψαξα επειδή φαίνεται και οικονομική λύση. Αλλά επειδή σε ένα τέτοιο πάγκο θα χρειαστούν διάφορες πατούρες κατ' αρχάς για τα t-tracks και για την μεταλλική πλάκα του ρούτερ και μετά για ότι άλλο προκύψει, πως τις κάνουμε; Το ίδιο και για τις κοπές στη διάσταση που θέλουμε - αλλά αυτό πες ότι στο κόβουν εκεί που θα το αγοράσεις.

Για αντίστοιχη κατασκευή, υπάρχει επίσης και η λύση του Κόντρα πλακέ με φιλμ (επένδυση). Το χρησιμοποιούν πολύ στο... youtube (δεν λέει και πολλά αυτό όπως σωστά ειπώθηκε), αλλά φαίνεται να έχει τα πλεονεκτήματα του κόντρα πλακέ (στιβαρότητα και ευκολία στην επεξεργασία) συν την γλυστερή επιφάνεια. Δεν μπορώ να στο προτείνω απο προσωπική πείρα, γιατί και γω στο ψάξιμο είμαι ακόμα.

Επίσης εκτός από το "γλύστρημα" δώσε βάση και στην επιπεδότητα του πάγκου. Βάλε στο σχέδιο κάποιο τελάρο πάνω στο οποίο να βιδώνει η επιφάνεια του πάγκου για να αποφύγεις κοιλιές/στρεβλώσεις που μπορεί να γίνουν με τον καιρό.
 
Εγω στο παγκοπριονο εβαλα ως βαση ενα 20αρι ΚΠ και ανοιξα χωρις ιδιαιτερη ακριβεια τα 2 λουκια που ηθελα (λιγο μεγαλυτερα απο τους οδηγους).
Μετα εκοψα 3 κομματια etalbond, στα λουκια τοποθετησα τους οδηγους του sled και μετα βιδωσα το etalbond στο ΚΠ.
Με αυτο τον τροπο, εφοσον το κεντρικο etalbond ειναι ενα τελειο ορθογωνιο παραλληλογραμμο, οι οδηγοι ειναι παραλληλοι χωρις να χρειαζονται μικρομετρησεις!
 
Σε λίγο θα συζητάμε για μαγνήτες και για τεχνικές που εφαρμόζουν στα ιπτάμενα τρένα. :flipout:
Ρε, είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα, μην ψάχνεται το εξεζητημένο, για ένα απλό sled μιλάμε.
Και το κόντρα πλακέ με βερνικάκι μια χαρά είναι και το MDF άψογο και η μελαμίνη τέλεια.
Το μέτρημα και το γώνιασμα έχει σημασία.
 
Re: Απάντηση: Οδηγιες κατασκευης Οδηγων (Jigs & Fixtures)

Εγω στο παγκοπριονο εβαλα ως βαση ενα 20αρι ΚΠ και ανοιξα χωρις ιδιαιτερη ακριβεια τα 2 λουκια που ηθελα (λιγο μεγαλυτερα απο τους οδηγους).
Μετα εκοψα 3 κομματια etalbond, στα λουκια τοποθετησα τους οδηγους του sled και μετα βιδωσα το etalbond στο ΚΠ.
Με αυτο τον τροπο, εφοσον το κεντρικο etalbond ειναι ενα τελειο ορθογωνιο παραλληλογραμμο, οι οδηγοι ειναι παραλληλοι χωρις να χρειαζονται μικρομετρησεις!

Σωστός. Το "παράθυρο" όμως για να κάτσει η πλάκα του ρούτερ πως θα μπορούσαμε να το φτιάξουμε;

Σε λίγο θα συζητάμε για μαγνήτες και για τεχνικές που εφαρμόζουν στα ιπτάμενα τρένα.
Ρε, είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα, μην ψάχνεται το εξεζητημένο, για ένα απλό sled μιλάμε.
Και το κόντρα πλακέ με βερνικάκι μια χαρά είναι και το MDF άψογο και η μελαμίνη τέλεια.
Το μέτρημα και το γώνιασμα έχει σημασία.
Και αυτό σωστό Μπάμπη. Μιλάω μόνο στα πλαίσια του "κουβέντα να γίνεται" και "μια φορά θα το φτιάξουμε - ας το κάνουμε ένα κλικ καλύτερο".
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Οδηγιες κατασκευης Οδηγων (Jigs & Fixtures)

Και αυτό σωστό Μπάμπη. Μιλάω μόνο στα πλαίσια του "κουβέντα να γίνεται" και "μια φορά θα το φτιάξουμε - ας το κάνουμε ένα κλικ καλύτερο".


Ωραία, κι εμένα μ´αρέσει η κουβέντα.
Και στα πλαίσια αυτής της κουβέντας θα σου έλεγα να χρησιμοποιήσεις τεφλόν για οδηγούς.
Κι αν δεν βρείς τεφλόν βάλε ερταλόν ή ασετάλ, περίπου το ίδιο είναι.
 
Δεν έχω καταλάβει τίποτα ..... μάλλον είμαι σχετικά χαζός !!!!!
Τι γλιστρήματα και ιστορίες σωταρίσματος μιλάτε .... Τι πράγμα δεν γλυστράει.... στον δικό μου τον πάγκο ( όσοι θέλετε δείτε την κατασκευή στο αντίστοιχο νήμα) δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα γλιστρήματος.
Το παγκοπρίονο και το ρούτερ μπαίνουν σε κάποιου είδους πλάκα κυρίως μεταλλική .... δεν υπάρχει άλλη λύση που να εξυπηρετεί, οπότε θέμα γλυστρίματος κοντά στο σημείο κοπής - επεξεργασίας δεν υπάρχει.
Σε μια επιφάνεια πάγκου από καλό κοντραπλακέ που έχει τριφτεί καλά τα πάντα γλιστράνε όσο ακριβώς χρειάζεται χωρίς λάδια και χωρίς κεριά.
Στο youtube ο κάθε ένας ανεβάζει την μ@λακία του και προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι και γαμώ τις κατασκευές !!!!
Η κατασκευή του τύπου στο βίντεο είναι εντελώς λάθος ξεκινώντας από ην τοποθέτηση των T-track και φτάνοντας στον φράχτη που είναι εντελώς άβολος και για μία σταθερή δουλειά μόνο.

Νικο που ειναι λάθος ο φράχτης και τα τ τρακ?
Η μεταλλική πλακα ειναι ενα κομματι μόνο του τραπεζικό, αν δουλευεις με 20εκ κομμάτια όχι δε θα έχεις θέμα.
 
Ελα μωρε, τοσα εχουμε γραψει εδω μεσα, κουβεντα κανουμε για ενα ωραιο upgrade.

Παντως εαν φτιαχτει με τον τροπο μου ειναι παιχνιδακι, πριν απο αυτο ειχα ταλαιπωρηθει με λαμαρινες και σκετο ΚΠ. Εαν δεν εβαζα etalbond θα εβαζα ΚΠ και απο πανω μελαμινη.


Δημητρη, το ανοιγμα για το ρουτερ/ δισκοπριονο με τον κλασικο τροπο ... τροχουδακι, τρυπανια, σεγα, λιμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Οδηγιες κατασκευης Οδηγων (Jigs & Fixtures)

Ωραία, κι εμένα μ´αρέσει η κουβέντα.
Και στα πλαίσια αυτής της κουβέντας θα σου έλεγα να χρησιμοποιήσεις τεφλόν για οδηγούς.
Κι αν δεν βρείς τεφλόν βάλε ερταλόν ή ασετάλ, περίπου το ίδιο είναι.

Προς το παρόν, το πλάνο είναι να παραγγείλω του έτοιμους οδηγούς από Κίνα μαζί με t-tracks και λοιπά συμπράγαλα. Όταν έρθουν με το καλό (το Πάσχα δηλαδή) βλέπουμε για τα επόμενα βήματα.
Έχω συγκρατήσει πάντως τα υλικά που αναφέρεις καθώς και το μαγαζί που είχες βρει, από παλιότερα ποστ.
 
και εδω ενα jig για να βγαινουν μεγαλυτερες γωνιες κοπης στο φαλτσοπριονο

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Δεν ξερω αν αξιζει τον κοπο σε σχεση με το να αγοραζεις καβιλιες, αλλα οπωσδηποτε μπραβο του που το σκεφτηκε.
 
Οι λύσεις τέτοιου είδους βοηθάνε στην περίπτωση που χρειάζεσαι επειγόντως το κατασκεύασμα και δεν μπορείς να το έχεις από το εμπόριο.
 
  • Like
Reactions: mastroxalastis