Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

αποψη μου . με καλα ηχεια βασης μπορεις σε πολλες περιπτωσεις να χρησιμοποιησεις απο λαμπατους ολιγοβατους ή ss παλι ολιγοβατους. αν προσθεσεις sub τοτε θα εχουμε δραματα.
για πολυκαναλους γενικα δεν πιστευω οτι ειναι τοσο ποιοτικοι .
τωρα για ενεργα sub .τι να πω , οπως ειδα το παραπανω σαμπ εχει ενσωματομενο ενισχυτη class D. τωρα αν οδηγεις τα ηχεια με ενισχυτη class a τι να πω περα απ οτι ..εχουμε ξεφυγει.
χωρια τις μετρησεις που πρεπει να κανεις, την καλωδιωση και το μεγεθος του sub που αμφιβαλλω αν θα επιλεξει καποιος το καταλληλο.

γενικα απο την μικρη σχεση που εχω με τον ηχο και τα συστηματα μου φαινεται οτι η ιστορια με τα sub ειναι too much.
 
Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Εγω να ρωτησω κατι,αν ο ενισχυτης ειναι δικαναλος με μονο L+R εξοδους το sub που μπαινει?

Τα ενεργά κρός πάντως πάντως έχουν επιλογή για L-R sum,πιστεύω πως και τα τα sub θα έχουν κάτι ανάλογο μιας και δανείζονται κυκλώματα.

(Τα sub τα οποία οι έξοδοι των ηχείων συνδεονται επάνω τους εννοώ...)
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

αποψη μου . με καλα ηχεια βασης μπορεις σε πολλες περιπτωσεις να χρησιμοποιησεις απο λαμπατους ολιγοβατους ή ss παλι ολιγοβατους. αν προσθεσεις sub τοτε θα εχουμε δραματα.
για πολυκαναλους γενικα δεν πιστευω οτι ειναι τοσο ποιοτικοι .
τωρα για ενεργα sub .τι να πω , οπως ειδα το παραπανω σαμπ εχει ενσωματομενο ενισχυτη class D. τωρα αν οδηγεις τα ηχεια με ενισχυτη class a τι να πω περα απ οτι ..εχουμε ξεφυγει.
χωρια τις μετρησεις που πρεπει να κανεις, την καλωδιωση και το μεγεθος του sub που αμφιβαλλω αν θα επιλεξει καποιος το καταλληλο.

γενικα απο την μικρη σχεση που εχω με τον ηχο και τα συστηματα μου φαινεται οτι η ιστορια με τα sub ειναι too much.

Περι ορέξεως κτλ απολύτως μαζί σου.

Απλά μερικές διευκρινίσεις.
1) Το καλό ηχείο κοστίζει και πολλά χρήματα, που ίσως δεν διαθέτουμε όλοι.
2) Η πλειοψηφία των sub είναι ενεργά
3) δεν μιλάμε για πολυκάναλους (όντως είναι σαβούρα imo, όταν μιλάμε για μουσική αναπαραγωγή)
4) τα dali cubic δεν είναι sub... κολλάς και usb πάνω και αν δεν έχεις ενοχές, απο εδώ πάνε και οι άλλοι... με ένα χιλιαρικάκι αν θυμάμαι καλά...
5) Οι μετρήσεις στο χώρο (και η φροντίδα... αλλά θέστο αυτό γιατί εκτοξεύεται το κόστος) είναι απαραίτητη και όχι πολυέξοδη. Πιο πολύ η γνώση είναι το δύσκολο.

ε τοτε ανθρακες ο θησαυρος ολοι οι δικαναλοι ετσι ειμαστε

Σε πιάσαν κότσο βρε :-)
Oι δικοί μου έχουν και οι δύο.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Σε πιάσαν κότσο βρε :-)
Oι δικοί μου έχουν και οι δύο.

Καλά,οι δικοί μας το έχουν παρα..θέσει...
Τέσσερα ζεύγη pre-out.
Σαν να σου λέει 'τι κάθεσαι;'
 
Aν δεν έχει sub (pre) out δεν μπαίνει πουθενά.

Στο REL Strata II εκτός από τις line level inputs (RCA) είχε και high level inputs, όπου η σύνδεση γίνεται παράλληλα με τα ηχεία, οπότε το sub παίρνει το σήμα απο εκεί.

Μάλιστα διαπίστωσα ότι είναι σαφώς ποιοτικότερη η σύνδεση με αυτό τον τρόπο...
 
Καλά,οι δικοί μας το έχουν παρα..θέσει...
Τέσσερα ζεύγη pre-out.
Σαν να σου λέει 'τι κάθεσαι;'



Εννοείται ρε συ!
Λεφτά πληρώνουμε, αλίμονο. Δυο ευκολίες πρέπει να υπάρχουν.

Γιατί η main in δεν είναι απαραίτητη σήμερα που η πλειοψηφία των ενισχυτών που πωλείται είναι ασθενικοί και φουλ στη παραμόρφωση ΑVRs?

Μακάρι να είχαν και ρυθμιστικά να κόβω/ανεβάζω 5-6 db σε πρίμπα/μπάσα...

Γενικώς μας έχουν φάει οι ενοχές Sok. Πάλι off topic όμως...

:glowlamp: Δεν μας ανοίγετε ένα νήμα περί ανέμων και δικάναλων... να μαζεύονται εκεί τα άσχετα, να λέμε και τον πόνο μας ελεύθερα? :grandpa:
 
Στο REL Strata II εκτός από τις line level inputs (RCA) είχε και high level inputs, όπου η σύνδεση γίνεται παράλληλα με τα ηχεία, οπότε το sub παίρνει το σήμα απο εκεί.

Μάλιστα διαπίστωσα ότι είναι σαφώς ποιοτικότερη η σύνδεση με αυτό τον τρόπο...

Σωστό Στέργιε! Μπορεί να γίνει και έτσι.
είχα και εγώ δυο yamaha παλαιότερα που το έκαναν.
 
Re: Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Περι ορέξεως κτλ απολύτως μαζί σου.

Απλά μερικές διευκρινίσεις.
1) Το καλό ηχείο κοστίζει και πολλά χρήματα, που ίσως δεν διαθέτουμε όλοι.
2) Η πλειοψηφία των sub είναι ενεργά
3) δεν μιλάμε για πολυκάναλους (όντως είναι σαβούρα imo, όταν μιλάμε για μουσική αναπαραγωγή)
4) τα dali cubic δεν είναι sub... κολλάς και usb πάνω και αν δεν έχεις ενοχές, απο εδώ πάνε και οι άλλοι... με ένα χιλιαρικάκι αν θυμάμαι καλά...
5) Οι μετρήσεις στο χώρο (και η φροντίδα... αλλά θέστο αυτό γιατί εκτοξεύεται το κόστος) είναι απαραίτητη και όχι πολυέξοδη. Πιο πολύ η γνώση είναι το δύσκολο.

ok ,σωστα ο καθενας κανει τις επιλογες του.

παντως ζω για την στιγμη που θα δω σε καποιο σπιτι να οδηγει καποιος τα ηχεια βασης του με ενισχυτη ταξεως Α και το sub να εχει ενσωματομενο ενισχυτη ταξεως D.:D

ή μαλλον τα πρωτα βατ σε ταξη Α, μετα ΑΒ και το sub σε ταξη Δ. αντιο ζωη:D
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Στο REL Strata II εκτός από τις line level inputs (RCA) είχε και high level inputs, όπου η σύνδεση γίνεται παράλληλα με τα ηχεία, οπότε το sub παίρνει το σήμα απο εκεί.

Μάλιστα διαπίστωσα ότι είναι σαφώς ποιοτικότερη η σύνδεση με αυτό τον τρόπο...
δηλαδη πως γινετε αυτο το παραλληλο κολπο,στριμωχνεις στις ιδιες εξοδους τα καλωδια του sub?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

δηλαδη πως γινετε αυτο το παραλληλο κολπο,στριμωχνεις στις ιδιες εξοδους τα καλωδια του sub?

Τα καλώδια ηχείων που φεύγουν απ' τον ενισχυτή βιδώνονται στο sub κι από εκεί φεύγουν άλλα για τα ηχεία.
 
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Στο REL Strata II εκτός από τις line level inputs (RCA) είχε και high level inputs, όπου η σύνδεση γίνεται παράλληλα με τα ηχεία, οπότε το sub παίρνει το σήμα απο εκεί.

Μάλιστα διαπίστωσα ότι είναι σαφώς ποιοτικότερη η σύνδεση με αυτό τον τρόπο...

Έτσι νέτα σκέτα όπως το λες, κατά τη γνώμη μου δεν είναι. Προστίθεται και ο θόρυβος των τελικών σταδίων πριν πάει στο sub. Εκτός αν εννοείς κάτι άλλο. Όπως λέει ο Sokmav που σε αυτή την περίπτωση το σήμα που φεύγει για τα ηχεία είναι κροσαρισμένο και αυτά αναπαράγουν μόνο τις συχνότητες που πρέπει.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Τα καλώδια ηχείων που φεύγουν απ' τον ενισχυτή βιδώνονται στο sub κι από εκεί φεύγουν άλλα για τα ηχεία.

δεν το κάνω αυτό, δεν υπάρχει λόγος να προσθέσω άλλη μια επαφή στο καλώδιο των ηχείων.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

ok ,σωστα ο καθενας κανει τις επιλογες του.

παντως ζω για την στιγμη που θα δω σε καποιο σπιτι να οδηγει καποιος τα ηχεια βασης του με ενισχυτη ταξεως Α και το sub να εχει ενσωματομενο ενισχυτη ταξεως D.:D

ή μαλλον τα πρωτα βατ σε ταξη Α, μετα ΑΒ και το sub σε ταξη Δ. αντιο ζωη:D

Το έχω κάνει το πέιραμα και το έχω και βιντεάκι εδώ!
Όχι τάξη Α' όμως,ΑΒ επάνω,Ncore κάτω.
ΠΑΡΑ πολύ ενδιαφέρον,τελείως ασυμπίεστος ήχος σε τρελές στάθμες.
Βέβαια αν είσαι κακομαθημένος σε ζεστούτσικο ήχο και αρμονικές όπως εγώ δεν...
Αλλά δεν ήταν κακό...
 
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

1207Aperion.2.jpg


Τυπικές συνδέσεις subwoofer (μιλώντας πάντα για μουσική). Οι έξοδοι ηχείων και των 2 καναλιών συνδέονται στο σαμπ. Το crossover ρυθμίζεται πάνω στο σαμπ.
Μιλάμε πάντα για υπο-γούφερ , για πολύ χαμηλές, όχι για γούφερ. Τα υπογούφερ δεν θεραπεύουν ηχεία που πάσχουν από έλλειψη γούφερ, που δεν μπορούν δηλαδή να αποδώσουν ούτε τις ανώτερες χαμηλές.
Όποιος ακούσει π.χ τα Hotel California με sub θα ακούσει κάτι χτυπήματα που δεν ήξερε ότι υπήρχαν...

Εγω να ρωτησω κατι,αν ο ενισχυτης ειναι δικαναλος με μονο L+R εξοδους το sub που μπαινει?

Aν δεν έχει sub (pre) out δεν μπαίνει πουθενά.
Το REL που μας δείχνει ο artman πιο πάνω είναι ένα καλό μουσικό Sub.

Δείτε και το δικό μου, λίγο διαφορετικής φιλοσοφίας με πλήρεις ρυθμίσεις, αλλά φτιαγμένο για να συνεργάζεται με ενεργά ηχεία (κατά προτίμηση της δικιάς του οικογενείας). Με συμβατικά η έξοδος του πρέπει να κατευθυνθεί προς τον τελικό του ζεύγους των κυρίων ηχείων βάσης.

Η ρύθμιση που έχω κάνει είναι Hi-Pass με συχνότητα Cross 75 Hz.

FOCAL-SUB6-4.jpg
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Έτσι νέτα σκέτα όπως το λες, κατά τη γνώμη μου δεν είναι. Προστίθεται και ο θόρυβος των τελικών σταδίων πριν πάει στο sub. Εκτός αν εννοείς κάτι άλλο. Όπως λέει ο Sokmav που σε αυτή την περίπτωση το σήμα που φεύγει για τα ηχεία είναι κροσαρισμένο και αυτά αναπαράγουν μόνο τις συχνότητες που πρέπει.

Τα ηχεία είναι συνδεδεμένα κανονικά με τον ενισχυτή.

Το σαμπ συνδέεται στις εξόδους του ενισχυτή (ή στην πλευρά των ηχείων-δεν έχει σημασία, ότι βολεύει καλύτερα).

Με αυτό τον τρόπο σύνδεσης (σύμφωνα με το μάνουαλ του REL) το σαμπ παίρνει καλύτερη πληροφορία αλλά δεν επηρεάζεται και το παίξιμο των ηχείων.

Το μόνο κροσάρισμα που γίνεται είναι από το σαμπ όπου ρυθμίζεται το άνω άκρο της αποκοπής.

Τα άλλα παραμένουν τα ίδια, σαν να μην είχες σαμπ.


Εκτός από τη θεωρία του μάνουαλ του REL προσθέτω τη δική μου εμπειρία σχετικά με το αποτέλεσμα και συμφωνώ απολύτως ότι είναι όπως τα γράφει.

Όταν είχα δοκιμάσει να δώσω line είσοδο στο REL με δίχαλο στο RCA ανάμεσα σε προ-τελικό δε μπορούσα με τίποτα να "φέρω" το ίδιο αποτέλεσμα όπως με τη σύνδεση high level.
 
Αυτή δεν είναι η περίπτωση που χρησιμοποιείς το φίλτρο του γουφερ;;
Νομίζω πως η Rel έδινε κατάλληλο καλώδιο ώστε να συνδέεις το γούφερ μαζί με τα ηχεία..
 
Το REL που μας δείχνει ο artman πιο πάνω είναι ένα καλό μουσικό Sub.


Δείτε και το δικό μου, λίγο διαφορετικής φιλοσοφίας με πλήρεις ρυθμίσεις, αλλά φτιαγμένο για να συνεργάζεται με ενεργά ηχεία (κατά προτίμηση της δικιάς του οικογενείας). Με συμβατικά η έξοδος του πρέπει να κατευθυνθεί προς τον τελικό του ζεύγους των κυρίων ηχείων βάσης.




FOCAL-SUB6-4.jpg
Ωραίο! Έχει και επιλογή για το hi-pass 75 ή 100hz. Και αποφεύγει αυτό να γίνεται μέσω High level in που είναι το σύνηθες (και που προσθέτει το θόρυβο των τελικών σταδίων του ενισχυτή).