Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Πάντως για να βάζουμε και μερικά πράγματα στην θέση τους,ηχείο δαπέδου,έστω και στον μεγάλο χώρο δεν παίρνουμε για εντάσεις.
Το παίρνουμε γιατί τον γεμίζει άκοπα,όμορφα,χωρίς ζόρια.
Κι αυτή είναι η διαφορά από ένα βάσης.
Αν ήταν έτσι καθαρίζαμε με ένα βάσης σε nearfield όπου ειδικά σε μεγάλο χώρο είναι μαγεία μιας κι ο τελευταίος συμμετέχει ελάχιστα.

Μην ξεχνάμε όμως πως το σύστημα δεν είναι μόνο για κριτικές ακροάσεις,εγώ πχ.,όσο είμαι σπίτι παίζει και θέλω η μουσική να απλώνεται όμορφα στον χώρο,όχι να ψάχνομαι για το sweet spot,είναι άλλη η ώρα του sweet spot,δεν είναι όλη μέρα...

Το θέμα δεν είναι μικρό βάσης vs μεγάλο δαπέδου...Είναι μικροί χώροι και το κατάλληλο ηχείο γι' αυτούς...

Νομίζω ότι ο χώρος σου,απ' όσο έχω δεί δεν εμπίπτει στο θέμα.Οσο για τα ηχεία σου,τουλάχιστον απο την...μέση και κάτω είναι και το δικό μου(προσθετικό στο υπάρχον) επόμενο βήμα,όπως ήδη σου έχω γράψει,αλλά όχι για το μικρό μου δωμάτιο.Για το σαλόνι πακέτο με την...επόμενη σύζυγο...:Banane0:
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

.... στο μέγαρο δεν υπάρχει στερεοφωνική εικόνα στο σπίτι μας υπάρχει,σαν μια ψευδαίσθηση της πραγματικότητας...
Υπάρχει ΚΑΙ στο Μέγαρο στερεοφωνική εικόνα, η ψευδαίσθηση στο σπίτι μας είναι η προσπάθεια αναπαραγωγής της πραγματικότητας του Μεγάρου ή της όποιας αίθουσας. Ειδάλλως τί ηχογραφήθηκε ώστε να έχουμε στερεοφωνική εικόνα στο σπίτι μας; Δεν ηχογραφήθηκε η όποια πραγματικότητα; Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Υπάρχει ΚΑΙ στο Μέγαρο στερεοφωνική εικόνα, η ψευδαίσθηση στο σπίτι μας είναι η προσπάθεια αναπαραγωγής της πραγματικότητας του Μεγάρου ή της όποιας αίθουσας. Ειδάλλως τί ηχογραφήθηκε ώστε να έχουμε στερεοφωνική εικόνα στο σπίτι μας; Δεν ηχογραφήθηκε η όποια πραγματικότητα; Λ.Σ.

Στερεοφωνική εικόνα υπάρχει μόνο από δύο ηχεία που αναπαράγουν ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο. Δεν μπορώ καν να σκεφτώ κάποιο ανάλογο φυσικό φαινόμενο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Υπάρχει ΚΑΙ στο Μέγαρο στερεοφωνική εικόνα, η ψευδαίσθηση στο σπίτι μας είναι η προσπάθεια αναπαραγωγής της πραγματικότητας του Μεγάρου ή της όποιας αίθουσας. Ειδάλλως τί ηχογραφήθηκε ώστε να έχουμε στερεοφωνική εικόνα στο σπίτι μας; Δεν ηχογραφήθηκε η όποια πραγματικότητα; Λ.Σ.
Λουκά...αχ...

Η στερεοεφωνία είναι μια τεχνική ηχογράφησης κι αναπαραγωγής του μουσικού γεγονότος.Αύριο θα υπάρξει κάποια άλλη.
Το φυσικό γεγονός,π.χ η συναυλία,είναι μια ορχήστρα που παίζει ένα συγκεκριμένο μουσικό έργο,σ´έναν χώρο ειδικό για τέτοιες εκδηλώσεις.
Ο ήχος που παράγεται εκεί υπακούει στη φυσική,στους κανόνες της και στην κατασκευή της αίθουσας.
 
Last edited:
Συγνώμη γιατί νομίζω τα έχω μπερδέψει λίγο.....

Στερεοφωνική εικόνα δεν είναι όταν η πληροφορία στα δύο μπροστινά κανάλια μεταβάλλεται ανεξάρτητα ?
 
Συγνώμη γιατί νομίζω τα έχω μπερδέψει λίγο.....

Στερεοφωνική εικόνα δεν είναι όταν η πληροφορία στα δύο μπροστινά κανάλια μεταβάλλεται ανεξάρτητα ?

Τι εννοείς ανεξάρτητα? Η όλη εικόνα το φανταστικό αυτό που δημιουργείτε ανάμεσα στα ηχεία είναι το αποτέλεσμα του μονοφωνικού ήχου που υπάρχει στην στερεοφωνία.
Αν δεν υπήρχε το μονοφωνικό δεν θα υπήρχε αυτό που ονομάζουμε στερεοφωνική εικόνα. Θα ήταν ανεξάρτητοι ήχοι δεξιά και αριστερά.
 
Παιδιά σαφώς και υπάρχει στερεοφωνική εικόνα στις αίθουσες συναυλιών (αυτή άλλωστε έκανε τους κατασκευαστές ηχομηχανων να προσπαθούν να την αναπαράγουν).... σαφώς ανάλογη με την ορχήστρα, τα χαρακτηριστικά (διαστάσεις - σχήμα) του χώρου, τοποθέτηση solist, την θέση που καθόμαστε, και πολλούς παράγοντες ακόμα ...
Ανα πάσα στιγμή παρακολουθώντας μια live unpluged συναυλία σε μια σωστή αιθουσα συναυλιών μπορούμε να εντοπίσουμε την θέση -και στους δυο άξονες (πλάτος/βάθος) αλλά και σε τρίτο αν τυχων υπάρχει (ύψος)- των εκτελεστών και των ομάδων οργάνων.
Τώρα αν μετά απο τόσα χρόνια ακροάσεων ηχοσυστημάτων έχουμε αποκτήσει μια διαφορετική αίσθηση για το τι είναι στερεοφωνική εικόνα αυτο είναι άλλο θεμα!!
 
Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται αφού αυτή η λεγόμενη στερεοφωνική εικόνα υπάρχει είναι, από ποιες συχνότητες αυτή δημιουργείται..
Το αναφέρω αυτό γιατί δεν άκουσα ποτέ ψηλές συχνότητες να παρουσιάζοντε στο κέντρο ανάμεσα στα δυο ηχεία ούτε μπάσα η χαμηλές με σαφή προσδιορισμό θέσης.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Το αναφέρω αυτό γιατί δεν άκουσα ποτέ ψηλές συχνότητες να παρουσιάζονται στο κέντρο ανάμεσα στα δυο ηχεία .....


Οι φωνές που ακούγονται δηλαδή;Ανάμεσα δεν ακούγονται;
Εκτός αν εννοείς άλλες συχνότητες από τα 300Hz-3000Ηz,εγώ πάντως ανάλογα την ηχογράφηση,ανάμεσα τις ακούω...
 
Re: Απάντηση: Περί μεγεθών...Στα ηχεία...

Στερεοφωνική εικόνα υπάρχει μόνο από δύο ηχεία που αναπαράγουν ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο. Δεν μπορώ καν να σκεφτώ κάποιο ανάλογο φυσικό φαινόμενο.

Ακύρωσες όλη τη στερεοφωνία, προφανώς λόγω παρανοήσεων... Αυτό που περιγράφεις χρειάζεται ένα ηχείο, είναι ο μονοφωνικός ήχος.
Και βγαίνουμε και οφτόπικ εντελώς.
 
Τι εννοείς ανεξάρτητα? Η όλη εικόνα το φανταστικό αυτό που δημιουργείτε ανάμεσα στα ηχεία είναι το αποτέλεσμα του μονοφωνικού ήχου που υπάρχει στην στερεοφωνία.
Αν δεν υπήρχε το μονοφωνικό δεν θα υπήρχε αυτό που ονομάζουμε στερεοφωνική εικόνα. Θα ήταν ανεξάρτητοι ήχοι δεξιά και αριστερά.

Όταν έχεις δύο σημεία αναπαραγωγής τα οποία τροφοδοτούνται από το ίδιο κανάλι δημιουργείται μια μονοφωνική εικόνα. Όταν τα ίδια σημεία τα τροφοδοτήσεις ανεξάρτητα τότε δημιουργείται στερεοφωνική εικόνα διότι μπορείς πλέον να αντιληφθείς τα όργανα να ''κινούνται'' στον οριζόντιο άξονα μέσα στην ηχητική σκηνή μπροστά σου. Έτσι δεν είναι ?
 
Άρα η συμπεριφορά στις χαμηλές είναι ανάλογη σε μικρό βαθμό με το μέγεθος της καμπίνας αλλά σε μεγάλο βαθμό με το μέγεθος των οδηγών. Σωστά ?



Καλησπερα !
Σε καποιες περιπτωσεις εχει να κανει και με την υπαρξη (ή οχι ) του bassreflex,
τη θεση του στο ηχειο (εμπρος, πισω, πλαι) αλλα και οι συχνοτητες που λειτουργει !
 
Last edited:
Στερεοφωνία είναι μια τεχνική με την οποία δίνεται στον ακροατή η αίσθηση της κατανομής του ήχου στο χώρο. Τα ηχεία μπορούν να είναι από δύο και πάνω για να γίνει αυτό στην αναπαραγωγή. Και ένα μπορεί να είναι αν είναι single stereo, αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη για λόγους απλοποίησης και ας πούμε ένα ηχείο για κάθε κανάλι.
 
Οι φωνές που ακούγονται δηλαδή;Ανάμεσα δεν ακούγονται;
Εκτός αν εννοείς άλλες συχνότητες από τα 300Hz-3000Ηz,εγώ πάντως ανάλογα την ηχογράφηση,ανάμεσα τις ακούω...

Ακύρωσες όλη τη στερεοφωνία, προφανώς λόγω παρανοήσεων... Αυτό που περιγράφεις χρειάζεται ένα ηχείο, είναι ο μονοφωνικός ήχος.
Και βγαίνουμε και οφτόπικ εντελώς.

Δεν νιώθω την ανάγκη να διευκρινίσω κάτι ακόμα περισσότερο, νομίζω ήμουν αρκετά ξεκάθαρος.

Όταν έχεις δύο σημεία αναπαραγωγής τα οποία τροφοδοτούνται από το ίδιο κανάλι δημιουργείται μια μονοφωνική εικόνα. Όταν τα ίδια σημεία τα τροφοδοτήσεις ανεξάρτητα τότε δημιουργείται στερεοφωνική εικόνα διότι μπορείς πλέον να αντιληφθείς τα όργανα να ''κινούνται'' στον οριζόντιο άξονα μέσα στην ηχητική σκηνή μπροστά σου. Έτσι δεν είναι ?

Σωστά. Αλλά για να δημιουργηθεί η εικόνα και να κινηθεί δεξιά η αριστερά υπάρχει μια αναφορά που είναι το κέντρο, η μονοφωνική πληροφορία ανάμεσα στα ηχεία.
 
Για να επανερθουμε στο θεμα που ανεδειξε ο Dipie, θα ηθελα να εκφρασω μια μικρη ενσταση οσων αφορα την χρηση subwoofer που προαναφερθηκε. Αν και καταλαβαινω την επιθυμια για χαμηλοτερη εκταση συχνοτητων, η χρηση ενος sub πολυ δυσκολα μπορει να πλησιασει το αποτελεσμα ενος ζευγους ηχειων δαπεδου με full range σχεδιασμο. Αυτο γιατι γεννιουνται καποια προβληματα οπως: ο χρονισμος των μοναδων, η συχνοτητα και ο τροπος αποκοπης, η πιθανη αλλοιωση του σηματος λογω των συνδεσμολογιων, η διασπορα των κυματων κτλ.

Ολα τα παραπανω οι κατασκευαστες ηχειων τα γνωριζουν πολυ καλα και προσπαθουν να τα βελτιωσουν- μειωσουν αλλα ειναι συνθετη μελετη και απλα κοτσαροντας ενα subwoofer διπλα απο ενα ζευγαρι ηχειων δεν πετυχαινουμε και τοσα πολλα στην μουσικη αναπαραγωγη, περαν ισως του ευκολου εντυπωσιασμου στις ταινιες.

Θα τολμουσα να πω πως προτιμω ενα ζευγαρι ηχειων βασης με τους οσους περιορισμους τους στην τελευταια οκταβα παρα ενα χαμηλο που δεν δενει, επισκιαζει και αλλοιωνει γενικοτερα την ισοροπια των καθεαυτο ηχειων.
 
Θα τολμουσα να πω πως προτιμω ενα ζευγαρι ηχειων βασης με τους οσους περιορισμους τους στην τελευταια οκταβα παρα ενα χαμηλο που δεν δενει, επισκιαζει και αλλοιωνει γενικοτερα την ισοροπια των καθεαυτο ηχειων.
συμφωνω
δεν αποδιδει το ηχειο μου την τελευταια χαμηλη οκταβα και να μην πω τωρα τι εγινε. λες και η ουσια της ακροασης ειναι ποσο χαμηλα κατεβαινει το ηχειο.
 
Για να επανερθουμε στο θεμα που ανεδειξε ο Dipie, θα ηθελα να εκφρασω μια μικρη ενσταση οσων αφορα την χρηση subwoofer που προαναφερθηκε. Αν και καταλαβαινω την επιθυμια για χαμηλοτερη εκταση συχνοτητων, η χρηση ενος sub πολυ δυσκολα μπορει να πλησιασει το αποτελεσμα ενος ζευγους ηχειων δαπεδου με full range σχεδιασμο. Αυτο γιατι γεννιουνται καποια προβληματα οπως: ο χρονισμος των μοναδων, η συχνοτητα και ο τροπος αποκοπης, η πιθανη αλλοιωση του σηματος λογω των συνδεσμολογιων, η διασπορα των κυματων κτλ.

Ολα τα παραπανω οι κατασκευαστες ηχειων τα γνωριζουν πολυ καλα και προσπαθουν να τα βελτιωσουν- μειωσουν αλλα ειναι συνθετη μελετη και απλα κοτσαροντας ενα subwoofer διπλα απο ενα ζευγαρι ηχειων δεν πετυχαινουμε και τοσα πολλα στην μουσικη αναπαραγωγη, περαν ισως του ευκολου εντυπωσιασμου στις ταινιες.

Θα τολμουσα να πω πως προτιμω ενα ζευγαρι ηχειων βασης με τους οσους περιορισμους τους στην τελευταια οκταβα παρα ενα χαμηλο που δεν δενει, επισκιαζει και αλλοιωνει γενικοτερα την ισοροπια των καθεαυτο ηχειων.

Έχεις πολύ δίκιο μεν, αλλά..
Αφενός "κοτσάροντας ένα σαμπ" 'οπως πολύ σωστά λες, όχι μόνο δεν θα πάρουμε πολλά, αλλά το πιθανότερο είναι να καταστρέψουμε τελείως τον ήχο μας. Να δημιουργήσουμε μια απίστευτη θολούρα.
Αλλά, εάν έχουμε το κατάλληλο σαμπ και εννοώ μουσικό και όχι κινηματογραφικό σαμπ, όπως για παράδειγμα τα σαμπ της Rel (τουλάχιστον τα παλιά, για τα τωρινά δεν γνωρίζω και πολλά), μπορεί υπό συνθήκες (δοκιμών, ρυθμίσεων, ταιριασμάτων),
να πετύχουμε απίστευτα αποτελέσματα, όχι μόνο με ηχεία βάσης , αλλά και ηχεία δαπέδου.
Καθώς τα σαμπ έγιναν μόδα με τον ερχομό του home cinema και της ανάγκης πολλών διακριτικών ηχείων, άρχισαν όλοι να κατασκευάζουν σαμπ, που όχι μόνο είναι ακατάλληλα για μουσική, αλλά συχνά και για σινεμά.
Στην περίπτωση δε των δορυφόρων, στις περισσότερες περιπτώσεις , προσπαθούν με υπογούφερ να καλύψουν το προφανές, δηλ. την απουσία γούφερ! (αφού χρησιμοποιούν μεγαφωνάκια 3-4 ιντσών) πράγμα αδύνατο.
Τελικά παράγεται ήχος με τρύπα στα χαμηλά , αλλά και ένα εντυπωσιακό μπαμπ μπουμ.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει πολλές παρανοήσεις και απογοητεύσεις.
Είναι δύσκολη η κατασκευή ενός μουσικού υπογούφερ, δύσκολη η επιλογη του και επίσης δύσκολο το ταίριασμα. Οπότε ή αφήνει κανείς τα ηχεία του στην ησυχία τους, δηλ. να πάιζουν μέχρι εκεί που μπορούν, ή ψάχνεται ανηλεώς...
και ενδεχομένως ανταμείβεται.