Για να επανερθουμε στο θεμα που ανεδειξε ο Dipie, θα ηθελα να εκφρασω μια μικρη ενσταση οσων αφορα την χρηση subwoofer που προαναφερθηκε. Αν και καταλαβαινω την επιθυμια για χαμηλοτερη εκταση συχνοτητων, η χρηση ενος sub πολυ δυσκολα μπορει να πλησιασει το αποτελεσμα ενος ζευγους ηχειων δαπεδου με full range σχεδιασμο. Αυτο γιατι γεννιουνται καποια προβληματα οπως: ο χρονισμος των μοναδων, η συχνοτητα και ο τροπος αποκοπης, η πιθανη αλλοιωση του σηματος λογω των συνδεσμολογιων, η διασπορα των κυματων κτλ.
Ολα τα παραπανω οι κατασκευαστες ηχειων τα γνωριζουν πολυ καλα και προσπαθουν να τα βελτιωσουν- μειωσουν αλλα ειναι συνθετη μελετη και απλα κοτσαροντας ενα subwoofer διπλα απο ενα ζευγαρι ηχειων δεν πετυχαινουμε και τοσα πολλα στην μουσικη αναπαραγωγη, περαν ισως του ευκολου εντυπωσιασμου στις ταινιες.
Θα τολμουσα να πω πως προτιμω ενα ζευγαρι ηχειων βασης με τους οσους περιορισμους τους στην τελευταια οκταβα παρα ενα χαμηλο που δεν δενει, επισκιαζει και αλλοιωνει γενικοτερα την ισοροπια των καθεαυτο ηχειων.
Έχεις πολύ δίκιο μεν, αλλά..
Αφενός "κοτσάροντας ένα σαμπ" 'οπως πολύ σωστά λες, όχι μόνο δεν θα πάρουμε πολλά, αλλά το πιθανότερο είναι να καταστρέψουμε τελείως τον ήχο μας. Να δημιουργήσουμε μια απίστευτη θολούρα.
Αλλά, εάν έχουμε το κατάλληλο σαμπ και εννοώ μουσικό και όχι κινηματογραφικό σαμπ, όπως για παράδειγμα τα σαμπ της Rel (τουλάχιστον τα παλιά, για τα τωρινά δεν γνωρίζω και πολλά), μπορεί υπό συνθήκες (δοκιμών, ρυθμίσεων, ταιριασμάτων),
να πετύχουμε απίστευτα αποτελέσματα, όχι μόνο με ηχεία βάσης , αλλά και ηχεία δαπέδου.
Καθώς τα σαμπ έγιναν μόδα με τον ερχομό του home cinema και της ανάγκης πολλών διακριτικών ηχείων, άρχισαν όλοι να κατασκευάζουν σαμπ, που όχι μόνο είναι ακατάλληλα για μουσική, αλλά συχνά και για σινεμά.
Στην περίπτωση δε των δορυφόρων, στις περισσότερες περιπτώσεις , προσπαθούν με υπογούφερ να καλύψουν το προφανές, δηλ. την απουσία γούφερ! (αφού χρησιμοποιούν μεγαφωνάκια 3-4 ιντσών) πράγμα αδύνατο.
Τελικά παράγεται ήχος με τρύπα στα χαμηλά , αλλά και ένα εντυπωσιακό μπαμπ μπουμ.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει πολλές παρανοήσεις και απογοητεύσεις.
Είναι δύσκολη η κατασκευή ενός μουσικού υπογούφερ, δύσκολη η επιλογη του και επίσης δύσκολο το ταίριασμα. Οπότε ή αφήνει κανείς τα ηχεία του στην ησυχία τους, δηλ. να πάιζουν μέχρι εκεί που μπορούν, ή ψάχνεται ανηλεώς...
και ενδεχομένως ανταμείβεται.