Περί Σαββόπουλου...

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Moυσεία

......
και κανενας δεν ειπε οτι ειναι Ροκ ο ιδιος... ο ηχος του ναι
και το τι ειναι Ροκ δεν εχω προβλημα να το συζητησουμε ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ
ΑΛΛΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Ν ΑΚΟΥΣ

.....:

Διαφωνώ κάθετα στο παραπάνω , χωρίς να απαξιώνω όμως την άποψη σου.

Κατά τα γνώμη μου είναι ένα και το αυτό.
Προσωπικά συνδέω άμεσα τον δημιουργό της τέχνης με το «είναι» του. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά έτσι μου βγαίνει
Παράδειγμα – Δεν μπορώ να ακούσω τον Γιάννη Σπανό από τότε που τον άκουσα να μιλάει.
Δεν μπορώ να δώ σπαγγέτι- γουέστερν – μου μένει μόνιμα η γεύση του ..σπαγγέτι (είναι πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου).

Αλήθεια η φράση σπαγγέτι γουέστερν θα μου ταίριαζε στον ασυμβίβαστο – ροκά – Σαββόπουλο ..
 
Το νήμα πήρε ακριβώς το δρόμο που αξίζει στον βίο και την πολιτεία του Σαββόπουλου. Καλούτσικος περί τέχνης, προκλητικός ως προς τις τοποθετήσεις του τελικά σε βάρος του βγαίνει όλο αυτό το στυλ διανοουμενου ξερόλα που σχολιάζει τα πάντα. Επισκιάζει το έργο του όλο αυτό.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Moυσεία

Διαφωνώ κάθετα στο παραπάνω , χωρίς να απαξιώνω όμως την άποψη σου.

Κατά τα γνώμη μου είναι ένα και το αυτό.
Προσωπικά συνδέω άμεσα τον δημιουργό της τέχνης με το «είναι» του. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά έτσι μου βγαίνει
Παράδειγμα – Δεν μπορώ να ακούσω τον Γιάννη Σπανό από τότε που τον άκουσα να μιλάει.
Δεν μπορώ να δώ σπαγγέτι- γουέστερν – μου μένει μόνιμα η γεύση του ..σπαγγέτι (είναι πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου).

Αλήθεια η φράση σπαγγέτι γουέστερν θα μου ταίριαζε στον ασυμβίβαστο – ροκά – Σαββόπουλο ..

ειναι σαν να μου λες οτι αυτος που δεν εχει παει ποτε σινεμα και βλεπει παντα βιντεο μπορει να ειναι σινεφιλ
ειναι σαν να μου λες οτι ενας υπαλληλος ιδιαιτερου γραφειου και πολυ καλος οικογενειαρχης επειδη του αρεσει το ροκ ειναι ροκ
και ενας ωραιος αλητης που δεν του αρεσουν οι AC/BC δεν ειναι Ροκ
 
Απάντηση: Re: Περί Σαββόπουλου...

..., προκλητικός ως προς τις τοποθετήσεις του τελικά σε βάρος του βγαίνει όλο αυτό το στυλ διανοουμενου ξερόλα που σχολιάζει τα πάντα. Επισκιάζει το έργο του όλο αυτό.

ΟΚ, από τη Ρεζέρβα (1979) και μετά που έγινε συστεμικός και τέλειωσε και η όποια έμπνευση υπήρχε, κάνει αυτό που αναφέρετε.
Ο πρώτος Σαββόπουλος προέβαλε άλλη εικόνα, από την τελευταία.
 
Δεν εχω διαβασει ακομα τις πρηγουμενες απαντησεις και αυτα που θα καταθεσω θα ειναι..συντομο.Τα ακουω ευχαριστα σε ενα μαγαζακι με παρεα και μπυρες.

Αν περιμενα απο μουσικους και ποιητες να με..αφυπνισουν η να ριξουν ''τειχη''...χαχα .
 
Τα ποστ, εγώ τα μετέφερα στις συζητήσεις γιατί η εξέλιξη στο νήμα 'Moυσεία' το υπαγόρευσε (διαφορετικά θα έπρεπε να διαγραφούν ως εκτός θέματος)... Σαφώς και το πρώτο ποστ όπως εμφανίζεται στο νεοδημιουργηθέν νήμα δεν είχε πρόθεση συζήτησης, αλλά σωστά συμπεριλήφθηκε, γιατί καταδείχνει πολύ εύγλωττα πως μπορεί να εκτραπεί μια καταχώρηση, λόγω του ταμπεραμέντου μας.

Για μένα είναι περιττό να σχολιάζεται ο βίος και πολιτεία ή η γνησιότητα ανθρώπων, που το έργο τους, όχι η εικόνα τους, είτε προβλημάτισε είτε διασκέδασε κάποιους, κάποτε. Βέβαια υπάρχουν άλλοι που προέβαλαν την εικόνα τους γιατί απλούστατα δεν υπήρχε έργο, οπότε θα κριθούν γι' αυτήν και τη συνέπεια τους. Ο Σαββόπουλος έχει να επιδείξει κάποιο έργο και υπάρχουν άνθρωποι όπως η αφεντιά μου, που μας άγγιξε τότε που το θέλαμε και το χρειαζόμασταν. Εάν τώρα υπήρξε κάλπικος, δήθεν και ανακόλουθος, το αντιπαρέρχομαι και προτιμώ να αυτοελέγχομαι εγώ και οι "δικοί" μου για όλα αυτά...

Κατά τα λοιπά συμφωνώ ότι τα γραφέντα εκθέτουν τους γράφοντες και όχι αυτούς στους οποίους αναφέρονται.
 
Last edited:
Μπραβο ρε Grio...εν μεσω απανταχου εισαγγελεων

Κατα τ'αλλα Ο Σαββοπουλος ανυπαρκτος και Kanye West ισoν Bach

Δεν πειραζει για ολους εχει ο μπαξες...
 
Last edited by a moderator:
Την δεκαετια του '90 ξεπεταχτηκαν απειρες μπαντες οι οποιες δημιούργησαν μια σκηνη που εμοιαζε περισσοτερο με χαοτικο συμβολο παρα με οτιδηποτε αλλο.
Ελληνόφωνες και Αγγλοφωνες,ηλεκτρονικες και ηλεκτρικες,αλλες μπολιασμενες με τον γοτθικο λυρισμο των αλλοπαρμένων ξωτικων ,άλλες με το πρώιμο ροκoφανκ του Mothers Milk των RHCP,καποιες βαδιζαν πανω στο μονολιθικο hip hop των Onyx ενω καποιες αλλες βολοδερναν στις ποιητικες παρακρούσεις της Λενα(ς) Πλατωνος.

Closer,Ziggy Was,Blackmail,Στερεο Νοβα,Διαφανα Κρινα,Terror X Crew,Big Sleep,Make Believe και τοσοι αλλοι.Η λιστα ειναι μακρα.

Ολοι αυτοι προσπαθησαν, κυριως στην αρχη της καριερα τους, μεσα απο αυτοχρηματοδοτουμενα demo και αλμπουμ και ενιοτε μεσα απο το μερακι καποιων ανθρωπων που εστησαν εταιρειες τυπου wipe out,να ισορροπήσουν λιγο την κατασταση και να δωσουν μια δοση αισιοδοξιας στα πολιτιστικα πραγματα μιας χωρας που ζουσε το παραμυθι των 10 μικρων Mητσων και των 10 εντολων του Κωστοπουλου.
Ο Σαββοπουλος δεν ηταν διπλα τους..Σε καμια περιπτωση..
Ηταν ομως διπλα στην Καλομοιρα (και σε αλλους παρομοιους) την οποια ολοι ξερουμε ποιος την προώθησε..

Αυτη δεν ειναι ροκ νοοτροπία..Το ροκ βασιζεται κυριως στο dιy και ετσι πρεπει να μεινει. :)
 
Last edited:
H βραχνη φωνη ειναι σεξυ :)

Aν αυτο δεν βασικο συστατικο του ροκ τι ειναι ? :)
 
Τωρα να συγκρινουμε Bach με Σαββοπουλο και West ειναι ατοπο..Σαν να συγκρινουμε τρια διαφορετικα φρουτα..Καθε φρουτο παντως εχει τα δικα του οφελη και τις δικες του,ξεχωριστες ιδιοτητες :)

ΥΓ..Παω να ακουσω Καλομοιρα..Την προτείνει ο Σαββοπουλος.. :flipout:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Περί Σαββόπουλου...

Ο Σαββοπουλος για εμας ΤΟΤΕ, δεν ηταν ο μετεπειτα τραγουδοποιος. ΔΕΝ αντιπροσωπευε τιποτα, μα εξεφραζε ο,τι ηταν δυσκολο να εκφρασουμε: και δεν μιλω περι "αντιστασης" κλπ. Μιλω περι αισθηματων, συναισθηματων και εκεινου του μυστικου/κρυφου/αδολου της ψυχης που δυσκολα εκφραζεται,και φυσικα δεν ειχε καμια σχεση με το "αθωο" Νεο Κυμα. Ηταν ο μονος που με εκανε να τραγουδω το "Φορτηγο" και "περιβολι του Τρελλου" περπατωντας τη νυχτα προς δουλεια σε ερημικο δρομο. Ο Χατζηδακις ηρθε μετα, με αλλα τραγουδια και αλλους λογους. Ο Θεοδωρακης αναμικτα ηταν παντου, ο καθενας ειχε τη θεση του οταν επρεπε. Ως εκ τουτου, ο Δ.Σ. ηταν ψηλα στην εκτιμηση μου και στην καρδια μου - μεχρι τη "Ρεζερβα" και τα "Τραπεζακια εξω". Μετα...ξεφτισε, βλεποντας οτι εγινε του "συρμου" γενικως, δεν τον αναγνωριζα γιατι δεν ειχε τιποτα να μου πει πλεον, ισως ΔΕΝ τον ενοιαζε και τον ιδιον να μου πει κατι. Αλλα ο παλαιος Σαββοπουλος ειναι σαν την παλια αγαπη - αξεχαστη αλλα παλια.
Αν ηταν ροκ; ΝΑΙ, ηταν για εμας και για την τοτε εποχη και συνθηκες. Ηταν - μετα εγινε σόου...

o καθενας με τις προτιμησεις του
εγω πχ δεν αλλαζω την Αθηνα με τιποτε
ακου Λαρισα !!!
Ουτε παραλιες δεν εχει....
Σας χαριζω την κολασή σας - οποτε ερχομαι δεν βλεπω την ωρα να φυγω. Αλλα...τα εχετε ολα, οποτε μας εισαστε απαραιτητοι!
Παραλιες δεν εχουμε; Δηλ οι δικες σας ανατολικες παραλιες ειναι καλλιτερες απο τις δικες μας; Μην πειτε "ναι" γιατι θα σας ...τιμωρησω φιλοξενωντας σας εδω! Πηρατε "ματι" τις φωτο του Κ.Ζαγγ. οπου μπανιαριζο(μαι)μαστε;
Γιατί, υπάρχει καποιος νόμος της φύσης που λέει ότι πρέπει όλοι να ζούμε στην Αθήνα;



Νομίζεις!

Ρακοπόταμος:

rakopotamos-larissa-beach-001.jpg

Πολυδένδρι

polydendri-larissa-beach-002.jpg

Στο θέμα μας τώρα: ποτέ δε μου πολυάρεσε ο Σαββόπουλος, αλλά τον σιχάθηκα όταν τον είδα μια φορά ζωντανά τη δεκαετία του ´80 στη Λάρισα. Η παράσταση άργησε 1 ώρα να ξεκινήσει, όταν ξεκίνησε τραγουδούσαν για 3 τέταρτα της ώρας ένα τοπικό συγκροτηματάκι που ούτε που το ξανάκουσα, μετά εμφανίστηκε ο σταρ και είπε 10 τραγούδια και έγινε διάλλειμμμα, μετά το διάλλειμμα είχαμε μετά από μισή ώρα αποχαιρετισμό! Ο κόσμος άρχισε να διαμαρτύρεται γιατί ο Νιόνιος μας δούλεψε ψιλό γαζί (δεν ήταν συναυλία αυτή). Οπότε ξαναέρχεται ο σταρ στη σκηνή και μας λέει τσατισμένος "Θέλετε να σας πω ένα τραγούδι ακόμα;" Φυσικά ο κόσμος απαντάει "ΝΑΙ". "Ε τότε βγάλτε το σκασμό!" έρχεται η ανταπάντηση. Είπε ένα τραγούδι, ούτε που θυμάμαι ποιό ήταν, γιουχαΐστηκε και εγώ δεν ξανασχολήθηκα μαζί του.
Αχ βρε Κωστα τι μου θυμισες με τη φωτο του Ρακοποταμου των γυμνιστων, εκει στο βαθος πισω απο τα βραχια...
Τον ειδα στους "Αχαρνης", στο παλαιο κλειστο Γυμναστηριο με Παπαζογλου κλπ - ειπαμε: σόου, εμπνευσμενο βεβαια. Τοτε που τον ειδες εσυ δεν πηγα, ειχε αρχισει να "ξεβαφει" μεσα μου...
Περι Β. Ραφαηλιδη: για ο,τι δεν γνωριζουμε καλο ειναι να κανουμε το "κορόιδο" και να αποφευγουμε κρισεις...
Για τις συγκρισεις του Δ.Σ. με Χατζηδακιαμ, Θεοδωρακιαμ (που ελεγε ο ιδιος), Ξαρχακο, Μαρκοπουλο κλπ, δεν τις θεωρω απλα αστοχες, αλλα απρεπείς.
Καποιος (ΣΠΥΡΟΣ Α.; ) ανεφερε, θετικα, τον ΜΕΓΙΣΤΟ Θαν. Παπακωνσταντινου: οποιος δεν τον εχει "παρακολουθησει" ας το κανει (εστω και μεσω...spotify, οπως τωρα εγω!) για να γνωρισει τι θα πει δημιουργος!
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Περί Σαββόπουλου...

Εννοώ σε σχέση με την κατάταξή του στο ροκ. Αν ήταν να επιλέξω μεταξύ των δύο, τουλάχιστον το Φορτηγό, πιο κοντά σε φολκ μου κάνει παρά σε ροκ. Όχι Ντύλαν, αλλά ίσως Μπομπ Σέγκερ κλπ.

Πάντως σαν μορφή του ελληνικού τραγουδιού βρίσκω οπωσδήποτε θετικό το πρόσημό του. Σαφώς όχι Νταλάρας. Ούτε θα τον κρίνω με μέτρο τη σημερινή του παρουσία και τις απόψεις που εκφράζει (γενικώς δεν θα τον έκρινα από αυτό, ίσως αν ήταν νεοναζί και πάλι παίζει).

Συμφωνώ. Οποσδήποτε θετική η παρουσία του. Δίσκοι σαν το Φορτηγό, Το βρώμικο ψωμί, το Μπάλο είναι σημαντικοί στην ιστορία του ελληνικου τραγουδιού. Δεν τους αφήνεις στα αζήτητα.

Τωρα αν και πόσο είναι ροκ... για εμένα που δεν τον πρόλαβα σε αυτές τι εποχές η ερώτηση είναι χωρίς νόημα. Ποτέ δε μου πέρασε από το μυαλό ότι εμπορεί να είναι ροκ ο Σαββόπουλος. Ουτέ ξυστά να περνάει έστω.
Αλλά ίσως, λέω ίσως, αν ήμουν 15-20 χρόνων εκείνη την εποχή να θεωρούσα ότι ανήκει στον ευρύτερο χώρο του ροκ.
Βαλκανικό φολκ έγραψε καποιος πιο πάνω. Νομίζω ότι ήταν ευστοχο.
 
Τα ποστ, εγώ τα μετέφερα στις συζητήσεις γιατί η εξέλιξη στο νήμα 'Moυσεία' το υπαγόρευσε (διαφορετικά θα έπρεπε να διαγραφούν ως εκτός θέματος)... Σαφώς και το πρώτο ποστ όπως εμφανίζεται στο νεοδημιουργηθέν νήμα δεν είχε πρόθεση συζήτησης, αλλά σωστά συμπεριλήφθηκε, γιατί καταδείχνει πολύ εύγλωττα πως μπορεί να εκτραπεί μια καταχώρηση, λόγω του ταμπεραμέντου μας.

Για μένα είναι περιττό να σχολιάζεται ο βίος και πολιτεία ή η γνησιότητα ανθρώπων, που το έργο τους, όχι η εικόνα τους, είτε προβλημάτισε είτε διασκέδασε κάποιους, κάποτε. Βέβαια υπάρχουν άλλοι που προέβαλαν την εικόνα τους γιατί απλούστατα δεν υπήρχε έργο, οπότε θα κριθούν γι' αυτήν και τη συνέπεια τους. Ο Σαββόπουλος έχει να επιδείξει κάποιο έργο και υπάρχουν άνθρωποι όπως η αφεντιά μου, που μας άγγιξε τότε που το θέλαμε και το χρειαζόμασταν. Εάν τώρα υπήρξε κάλπικος, δήθεν και ανακόλουθος, το αντιπαρέρχομαι και προτιμώ να αυτοελέγχομαι εγώ και οι "δικοί" μου για όλα αυτά...

Κατά τα λοιπά συμφωνώ ότι τα γραφέντα εκθέτουν τους γράφοντες και όχι αυτούς στους οποίους αναφέρονται.

Γρηγορη και τωρα τον θελουμε..Αλλα δεν ειναι πουθενα.Η μαλλον ειναι καπου αλλα καπου ''απεναντι''.Προσωπικα δεν έγραψα οτι δεν εχει να επιδειξει εργο..Υπαρχει μια ασαφεια ομως ως προς την γνησιοτητα των προθεσεων του εργου αυτου..Ο Λορκα πεθανε για τα πιστευω του ενω αλλοι σηκωσαν τουλαχιστον το αναστημα τους στην παρακμη.
Η μουσικη και η τεχνες γενικοτερα δεν περιοριζονται στους τεσσερις τοιχους μιας εκθεσης ζωγραφικης,ουτε στα γεμάτα ηχομόνωση studio ηχογράφησης.
Ο Bruce Springsteen πχ βροντοφωναζει και υποστηριζει σε καθε ευκαιρια την υπαρξη του φαντασματος του Tom Joad ενω τζαμαρει με τον Morello πανω στην σκηνη..
Η ροκ μουσικη ειναι αντιδραση,δεν ειναι συμβιβασμος.
Αν πατησουμε αυστηρα πανω σε νοτες θα μας φανε λαχανο οι Magma και οι Dream Theater...
Να κρινουμε τον Σαββοπουλο πως; Σε καθαρα τεχνικο-θεωρητικο επιπεδο; Σε στιχουργικο;
Τελος,αν ανοιχθηκε νημα μονο για να εκθειασουμε το πρωιμο εργο του,τοτε να του αποδωσω τα εύσημα και να πω οτι εβαλε το λιθαρακι του στο πολιτιστικο γιγνεσθαι της χωρας.
Το ''αλλά' ομως εχει μεγαλυτερη σημασια για καποιους, ενω καποιους αλλους δεν τους απασχολει..Κατανοητο.
Να ξερεις ομως οτι για καθε αυτοφωτο αστερι που σβηνει,σβηνουν και πολλα ετεροφωτα.

Φιλικα παντα.:)