Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Εμένα πάλι μου είναι αδιάφορο τι διδάσκεται ένας δάσκαλος, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ότι το έχει μάθει, εμπεδώσει και το κυριότερο... να μπορεί να το εφαρμόσει...

Άρα -τουλάχιστον για τους δασκάλους- είσαι υπέρ του να κόβονται όσοι δεν έμαθαν....
 
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Άρα -τουλάχιστον για τους δασκάλους- είσαι υπέρ του να κόβονται όσοι δεν έμαθαν....

Κλασικές συμβάσεις των απέξω.... Με τα δικά μας τα παιδιά να σκίζονται οι άλλοι αλλά το ίδιο το σύστημα να είναι ελαστικό απέναντί τους. Όταν όμως το σύστημα αφορά τους άλλους το σύστημα θα πρέπει να είναι αυστηρό ή άτεκτο. Θυμάμαι και πέρυσι τη συζήτηση για τη θέρμανση. Λούφα όσο η κατάσταση δεν άγγιζε την Αττική. Όταν πνίγηκε στην ομίχλη η Αθήνα, τότε εξερράγη, διότι πολύ απλά "όχι και η Αθήνα". Όταν ο άνεμος πήρε το νέφος, τότε πάλι σώπασε.
 
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Εμένα πάλι μου είναι αδιάφορο τι διδάσκεται ένας δάσκαλος, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ότι το έχει μάθει, εμπεδώσει και το κυριότερο... να μπορεί να το εφαρμόσει...
(μιλάω για την αξιολόγηση των δασκάλων ως κρίσιμο μέρος του παιδαγωγικού συστήματος...)

Στην δική μου εποχή (τέλειωσα το 88) δεν έλαβα δείγματα ότι οι δάσκαλοι αντιμετώπιζαν το κάθε παιδί διαφορετικά/ειδικά (οκ εξαιρέσεις πάντα υπάρχουν) και σήμερα που έχω θέμα με το δικό μου παιδί, η κατα τα άλλα άριστη δασκάλα του, δεν διέγνωσε (αποδεδειγμένα υπαρκτό) πρόβλημα και ανάγκη για ειδική μεταχείριση.
Αντίθετα η ειδική σύμβουλος του δημοτικού μετά απο συζήτηση μαζί μας, για ένα διάστημα το έβαλε σε τμήμα ένταξης... ώστε να το παρακολουθήσει-βοηθήσει... αλλά αυτή είναι ειδική παιδαγωγός (ή μάλλον αν πω "'ήταν" γιατί την έστειλαν και έφεραν άλλον δάσκαλο και φτου και απο την αρχή...)

Είτε στο λινκ αναφέρεται ότι ο παιδαγωγός είναι σε θέση να διαγνώσει και βοηθήσει το παιδί, είτε όχι... για μένα, σαν γονιό ή μαθητή, είναι το ίδιο και το αυτό λοιπόν...
Το παιδί θα κινδυνεύει να περιθωριοποιηθεί ανα πασα στιγμή και τα χαρίσματά του θα μείνουν αναξιοποίητα και για τον ίδιο και στη κοινωνία.


Για να έχει περάσει το παιδί από ειδικό σύμβουλο, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα λειτούργησε και μάλιστα πολύ καλύτερα από το μέσο όρο. Από όσο γνωρίζω οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής, είναι ακόμη λίγοι, κι επίσης ότι οι σχετικοί σύμβουλοι ανύπαρκτοι.

Αλλά και στο εξωτερικό τέτοιοι σύμβουλοι δεν υπάρχουν σε κάθε σχολείο. Από όσο γνωρίζω στη Γερμανία υπάρχει ένα άτομο κάθε 2.500 άτομα-μαθητές.

Αλήθεια μπορείτε να μου πείτε ποιό ιδιωτικό σχολείο (στο οποίο τα δίδακτρα αρχίζουν από 6.000 και πάνω μην το ξεχνάμε) έχει ειδικό σύβουλο; Διότι στη Θεσσαλονίκη που ρώτησα τα τέσσερα σημαντικότερα, δεν είχε κανένα ούτε στο γυμνάσιο, ούτε στο λύκειο. Κι επίσης στα τρία από τα τέσσερα ιδιωτικά σχολεία δεν υπάρχει κανένας καθηγητής που να έχει πτυχίο ή μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή.
 
Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβετε ότι το σχολείο είναι άλλο πράγμα απο το πανεπιστήμιο?

Το ένα έχει ένα σκοπό και το άλλο... άλλο.

Ο σκοπός του Πανεπιστημίου λοιπόν είναι να βγάλει σωστούς επαγγελματίες - εξειδικευμένους...
και ναι... όσοι δεν είναι ικανοί να διδάξουν πρέπει να κόβονται... το ίδιο και όσοι δεν μπορούν να φτιάξουν πλοία κτλ
ας διαλέξουν κάποιο άλλο τομέα. Εγώ ελεύθερα τα θέλω τα πανεπιστήμια. Δεν μου αρέσει ο αποκλεισμός κανενός, απο πουθενά.
Ειδικά σε θέματα γνώσεις και επαγγελματικού προσανατολισμού.

Φυσικά δεν είμαι "μέσα", οπότε μπορεί να σφάλω. Που σφάλω?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Για να έχει περάσει το παιδί από ειδικό σύμβουλο, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα λειτούργησε και μάλιστα πολύ καλύτερα από το μέσο όρο. Από όσο γνωρίζω οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής, είναι ακόμη λίγοι, κι επίσης ότι οι σχετικοί σύμβουλοι ανύπαρκτοι.

Αλλά και στο εξωτερικό τέτοιοι σύμβουλοι δεν υπάρχουν σε κάθε σχολείο. Από όσο γνωρίζω στη Γερμανία υπάρχει ένα άτομο κάθε 2.500 άτομα-μαθητές.

Αλήθεια μπορείτε να μου πείτε ποιό ιδιωτικό σχολείο (στο οποίο τα δίδακτρα αρχίζουν από 6.000 και πάνω μην το ξεχνάμε) έχει ειδικό σύβουλο; Διότι στη Θεσσαλονίκη που ρώτησα τα τέσσερα σημαντικότερα, δεν είχε κανένα ούτε στο γυμνάσιο, ούτε στο λύκειο. Κι επίσης στα τρία από τα τέσσερα ιδιωτικά σχολεία δεν υπάρχει κανένας καθηγητής που να έχει πτυχίο ή μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή.

Στη περίπτωσή μου το σύστημα λειτούργησε εν μέρη. Σε άλλες περιπτώσεις όμως όχι.
Για να λειτουργήσει δε, μπορέσαμε και διακρίναμε κάποια πράγματα στο παιδί, χάριν της συνομήλικης ξαδέρφης του... συγκριτικά.
Απο εκεί και πέρα προχωρήσαμε ιδιωτικώς με την συνδρομή του ΕΟΠΥΥ και ΚΕΔΔΥ (η οποία σε όλες τις περιπτώσεις, απο την εξέταση και συμβουλή μέχρι τις πληρωμές είναι πολύ καθυστερημένοι έως ανύπαρκτοι λόγω έλλειξης προσωπικού και χρηματικών πόρων)
Αρκεί να πω ότι στη διαδικασία αξιολόγησης αν θα πάει το παιδί δημοτικό περιμέναμε έξι μήνες το ΚΕΔΔΥ και έγινε την εβδομάδα που το παιδί είχε ήδη γραφεί στο δημοτικό!!! μετά απο προσωπικές μας ενοχλήσεις μέχρι και τσακωμούς... ενώ το χρηματικό μερίδιο της πολιτείας έρχεται με εξάμηνη (και βάλε) καθυστέρηση απο την υποβολή των χαρτιών...
Και δεν ήταν πάντα η αντιμετώπισή μας όπως θα έπρεπε... άλλο σοβαρό θέμα... ας μην επεκταθώ...

Στα ιδιωτικά σχολέια (το εξετάσαμε ως πιθανώς καλύτερη λύση για το παιδί) η κατάσταση ήταν τραγική.
Για αυτούς δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, εφόσον πληρώναμε.
Επιλέξαμε το δημόσιο μετά απο έρευνα του συγκεκριμένου σχολείου της γειτονιάς και ενδείξεις ότι πρόκειται για σχολείο που πληρεί τα βασικά για το παιδί, όπως και αποδείχθηκε μέχρι στιγμής (και ελπίζω να μην αλλάξει αυτό... το αυτονόητο...) Δεν υπήρξε ιδιωτικό σχολείο με τάξη κάτω απο 25 παιδιά, τη στιγμή που στο δημόσιο του παιδιού μου είναι 16... ευνόητα ελπίζουμε ότι η δασκάλα θα ασχοληθεί περισσότερο μαζί του (και δεν έχω παράπονο ως τώρα)

Δεν είναι τα πάντα κατεστραμμένα...
Όπου υπάρχουν ομάδες δασκάλων και γονέων που ενδιαφέρονται και προσφέρουν, αυτό που ΔΕΝ μπορεί το σύστημα..., κάτι γίνεται...
 
Δυστυχώς φίλε μας το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αλλάξει κατεύθυνση αλλά σιωπηρώς. Ενώ τυπικά παραμένει η παροχή γνώσης σε όλους και η ομαλή ένταξη στο κοινωνικό σύνολο, ουσιαστικά πηγαίνουμε σε ένα σύστημα που θα βασίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών για την καλύτερη επίδοση και στις συγκρούσεις μεταξύ των καθηγητών για το ποιές ειδικότητες θα παραμείνουν στο σχολείο και ποιές θα πέσουν στον καιάδα.

Αυτό φάνηκε στην πιο πρόσφατη επιλογή σχολικών συμβούλων. Όπου όσοι υποψήφιοι στη συνέντευξη τάχθηκαν υπέρ της συνύπαρξης, της ομαλής κοινωνικοποίησης κλπ. δεν έγιναν σύμβουλοι. Και όσοι έγιναν κλήθηκαν να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (όταν θα άρχιζε η αξιολόγηση) και πέραν των κριτηρίων που όριζε ο νόμος. Αυτό άκουσαν στις σχετικές ημερίδες. Τελικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν άρχισε, όχι διότι δεν την ήθελαν οι εκπαιδευτικοί, αλλά διότι από τα πρώτα cross checking φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί επρόκειτο να έχουν περισσότερα τυπικά προσόντα και συμμετοχές σε μετεκπαίδευση κλπ. και σε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, σε σχέση με αυτά που περίμεναν , όσο και σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες. Άρα μετά την αξιολόγηση θα ήταν πιο δύσκολο να κινηθεί το κράτος εναντίον τους, ενώ θα μπορούσαν να ζητήσουν από το κράτος, τις ίδιες υποδομές με τους συναδέλφους τους στην Ευρώπη, καθώς θα είχαν καλύτερες επιδόσεις υπό σαφώς χειρότερες συνθήκες. Ετσι το ΥΠΕΠΘ άφησε να περάσει το χρονικό διάστημα που έπρεπε να βγάλει το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την υλοποίηση της αξιολόγησης, και αφού πέρασε πλέον μπορεί να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς, όοπως και τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους κι όχι επί της ουσίας.

Από εκεί και πέρα σας λέω με κάθε σοβαρότητα, ότι το ελληνικό σχολείο μεταλάσσεται σε κάτι που δεν θα ευνοεί την άνθηση της ατομικής ιδιαιτερότητας, αλλά θα την καταπνίγει. Αυτό γίνεται και τώρα, αλλά προκύπτει μάλλον από την έλλειψη εναλλακτικών επιλογών, και από τ ο άγχος να βγει η ύλη. Στο εξής δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να εκφραστεί άλλη άποψη από τους μαθητές πέραν αυτής που ζητά το ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ούτε και οι καθηγητές να προβαίνουν σε εναλλακτικό μάθημα. Αν δείτε προσεκτικά το σχέδιο για το νέο σχολείο θα δείτε ότι μετατρέπεται σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο.

Κι επίσης αντί για την ουσία δάσκαλοι και καθηγητές θα ασχολούνται στο εξής και με αλλότρια της ειδικότητάς τους αντικείμενα. Γνωρίζετε πολλούς συλλόγους γονέων που θα μπορούν να πληρώνουν για την καθαριότητα και τη φύλαξη του σχολείου των παιδιών τους;

Καθηγητές και δάσκαλοι θα αναλάβουν κατά πάσα πιθανότητα καθήκοντα φύλαξης και καθαριότητας του σχολείου. Είπαμε ότι οι σχολικοί φύλακες και οι καθαριστές έχουν αποχωρήσει. (για τους πρώτους είναι η τελευταία εβδομάδα στο σχολείο αυτή που λήγει την Παρασκευή). Κι αν νομίζετε ότι είναι κάτι εύκολο, φανταστείτε τη συζυγό σας , καθηγήτρια σε σχολείο, ή ακόμη και τον εαυτό σας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια πλέον όχι των παιδιών, αλλά και της ίδιας της σχολικής μονάδας. Π.χ. την Παρασκευή που μας πέρασε σε σχολείο της Πολίχνης Θεσσαλονίκης μπήκαν 5 (πέντε) μηχανάκια μέσα στο δημοτικό σχολείο. Σούζες κλπ. Ο φύλακας φυσικά δεν υπάρχει πλέον. Οι δασκάλες ήταν παντελώς ανίκανες να μαζέψουν τους 19χρονους πιτσιρικάδες με τα μηχανάκια και να τους βγάλουν από το προαύλιο. Η κλήση στην αστυνομία πήρε την απάντηση ότι θα επέμβει μόνο αν γίνεται κατάληψη (!!!!). Μπήκαμε με τον αδελφό μου στο προαύλιο (ήμασταν σε διπλανή πολυκατοικία και φτιάχναμε κλειδιά σε κλειδαρά) και μαζέψαμε τους τρεις από το γιακά και τους διώξαμε εκτός της αυλής. Φυσικά μετά από 20 λπτ. ήρθαν οι γονείς των πιτσιρικάδων (ο ένας με σιδηρολοστό) και ζητησαν το λόγο γιατί προβήκαμε σε επίθεση στα βλαστάρια τους. Φυσικά μας πάζεψαν στην Αστυνομία. Όπου γλυτώσαμε τις σχετικές μυνήσεις διότι υπήρξε βίντεο από κινητό τηλέφωνο με τα κατορθώματα των πιτσιρικάδων. Έτσι αφεθήκαμε ελεύθεροι, αλλά με τη ρητή σύσταση ότι υπεύθυνοι για τα τεκταινόμενα στο σχολείο είναι μόνο οι δάσκαλοι σε υπηρεσία και όχι όποιοι άλλοι. Μπορεί να σου φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά είναι πραγματικότητα.
 
Last edited:
Δε βλέπω να διαφωνούμε σε κάτι...

Αναφέρομαι σε,
αυτό: "ουσιαστικά πηγαίνουμε σε ένα σύστημα που θα βασίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών για την καλύτερη επίδοση" και
αυτό: "το ελληνικό σχολείο μεταλάσσεται σε κάτι που δεν θα ευνοεί την άνθηση της ατομικής ιδιαιτερότητας, αλλά θα την καταπνίγει."

Απο εκεί και πέρα αναγνωρίζω τα προβλήματα που αναφέρεις, μέσες άκρες τα αντιμετωπίζουν όλα τα σχολειά της χώρας, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι μέρος του ίδιου σάπιου συστήματος.

Εξακολουθώ δε να αναρωτιέμαι σε τι διαφωνούμε ή σφάλω για όσα ανέφερα προηγουμένως.
Αυτονόητα για να είναι γόνιμος ένας διάλογος δεν αρκούν τα τσιτάτα και πολλές φορές άσχετα με την κουβέντα.

Δυστυχώς, ως συνήθως, έχω γράψει πολλά αλλά θα με ευχαριστούσε κάποιος να με διορθώσει, μιας και υπονοήθηκε. Μπορεί να κάνω λάθος βέβαια και να συμφωνούσατε πιο πάνω μαζί με τον send τόσο για την σύγκριση πανεπιστημίου-σχολείου και την διαφορετική αντιμετώπιση, όσο και την μη προαγωγή του μαθητή παρά την θέληση του ίδιου και/ή του κηδεμόνα του και χωρίς την συνδρομή ειδικού.
 
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Δε βλέπω να διαφωνούμε σε κάτι...

Αναφέρομαι σε,
αυτό: "ουσιαστικά πηγαίνουμε σε ένα σύστημα που θα βασίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών για την καλύτερη επίδοση" και
αυτό: "το ελληνικό σχολείο μεταλάσσεται σε κάτι που δεν θα ευνοεί την άνθηση της ατομικής ιδιαιτερότητας, αλλά θα την καταπνίγει."

Απο εκεί και πέρα αναγνωρίζω τα προβλήματα που αναφέρεις, μέσες άκρες τα αντιμετωπίζουν όλα τα σχολειά της χώρας, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι μέρος του ίδιου σάπιου συστήματος.

Εξακολουθώ δε να αναρωτιέμαι σε τι διαφωνούμε ή σφάλω για όσα ανέφερα προηγουμένως.
Αυτονόητα για να είναι γόνιμος ένας διάλογος δεν αρκούν τα τσιτάτα και πολλές φορές άσχετα με την κουβέντα.

Δυστυχώς, ως συνήθως, έχω γράψει πολλά αλλά θα με ευχαριστούσε κάποιος να με διορθώσει, μιας και υπονοήθηκε. Μπορεί να κάνω λάθος βέβαια και να συμφωνούσατε πιο πάνω μαζί με τον send τόσο για την σύγκριση πανεπιστημίου-σχολείου και την διαφορετική αντιμετώπιση, όσο και την μη προαγωγή του μαθητή παρά την θέληση του ίδιου και/ή του κηδεμόνα του και χωρίς την συνδρομή ειδικού.

Η άποψή μου είναι αυτή που ισχύει στο παρόν σύστημα. Στην Α/θμια Εκπαίδευση δεν υπάρχει κανείς μαθητής που να χάνει τη δυνατότηητα να πάει στην επόμενη τάξη από τη στιγμή που έχει παρακολουθήσει επαρκώς τη χρονιά (π.χ. να μην απουσιάζει περισσότερο από ένα μήνα). Στη Β/θμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) ο μαθητής πρέπει να φοιτά επαρκώς δηλ. να μην έχει πολλές απουσίες (οι 150 ώρες απουσία είναι αρκετές). Αλλιώς επαναλαμβάνει την τάξη. Όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα για ενισχυτική διδασκαλία. Κάτι που είχε εφαρμοστεί για 2-3 χρονιές και από τη δεύτερη και μετά είχε αποτελέσματα πολύ θετικά. Με άλλο δάσκαλο ή καθηγητή. Μόνο στα μαθήματα που υστερεί. Αν ο ίδιος δεν μπορεί να περάσει την τάξη και δεν έχει προβλήματα μαθησιακά, τότε επαναλαμβάνει την τάξη. Το αυτό και στο Λύκειο αλλά με τις διαφοροποιήσεις που άπτονται της ηλικίας. Π.χ. δεν μπορώ να δεχθώ την ύπαρξης βαπορακίων ναρκωτικών ουσιών στο σχολείο με την δικαιολογία ότι είναι μαθητές. Δενν μπορώ να δεχθώ ότι μαθητές χαπακώνονται μέσα στην τάξη ή στα διαλείμματα. Όπως δεν μπορώ να δεχθώ ότι καθηγητής δεν μπορεί ή δεν έχει εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει το χάπι φαρμακευτικής αγωγής από το ναρκωτικό χάπι. Δεν μπορώ να δεχθώ τις συμμορίες (π.χ. Αλβανών κατά Γεωργιανών). Κλπ. κλπ.
 
Και συμφωνούμε στα περισσότερα.

Στο μόνο που έχω ένσταση και δεν βλέπω κάποια αιτιολόγηση της αντίθετης άποψης, είναι γιατί σώνει και καλά πρέπει να υπάρχουν βαθμοί και βάση αυτών να προάγεται ο μαθητής του γυμνασίου και ασχέτως της επιθυμίας του και του γονέα, δεδομένων των ειδικών συμβούλων βέβαια.

Η δική μου γνώμη είναι να αποφασίζει το παιδί και/ή ο κηδεμόνας μιας και μόνο αυτοί είναι υπόλογοι για την πορεία στη κοινωνία αλλά και στον επαγγελματικό βίο.
Να επιλέξει ελεύθερα το παιδί αν θέλει να συνεχίσει με σπουδές και αν δεν τα καταφέρει εκεί, δικό του πρόβλημα να βρει κάτι άλλο. Θα είναι πλέον ενήλικας.

Υπάρχει αντίθεση σε αυτό?
Ρωτάω συνυπολογίζοντας την καταδίκη που έκφρασες προηγουμένως για το "ανταγωνιστικό" σχολείο.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Και συμφωνούμε στα περισσότερα.

Στο μόνο που έχω ένσταση και δεν βλέπω κάποια αιτιολόγηση της αντίθετης άποψης, είναι γιατί σώνει και καλά πρέπει να υπάρχουν βαθμοί και βάση αυτών να προάγεται ο μαθητής του γυμνασίου και ασχέτως της επιθυμίας του και του γονέα, δεδομένων των ειδικών συμβούλων βέβαια.

Η δική μου γνώμη είναι να αποφασίζει το παιδί και/ή ο κηδεμόνας μιας και μόνο αυτοί είναι υπόλογοι για την πορεία στη κοινωνία αλλά και στον επαγγελματικό βίο.
Να επιλέξει ελεύθερα το παιδί αν θέλει να συνεχίσει με σπουδές και αν δεν τα καταφέρει εκεί, δικό του πρόβλημα να βρει κάτι άλλο. Θα είναι πλέον ενήλικας.

Υπάρχει αντίθεση σε αυτό?
Ρωτάω συνυπολογίζοντας την καταδίκη που έκφρασες προηγουμένως για το "ανταγωνιστικό" σχολείο.

Για τους βαθμούς πάω πάσο. Και για την υποκειμενικότητά τους... Όμως δυστυχώς θα πάμε σε ένα σύστημα με μόνιμη βαθμολογία Online και όπου οι εργοδότες θα έχουν πρόσβαση σε όλο το μαθητικό βίο των μαθητών και τον προσωπικό βίο των εργαζομένων τους... Ήδη γνωρίζω εργοδότες που ζητούν αναλυτική βαθμολογία των αποφοίτων και με παίρνουν τηλέφωνο για να τους πω την άποψή μου για τον κάθε πρώην φοιτητή. Δυστυχώς...
 
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Και συμφωνούμε στα περισσότερα.

Στο μόνο που έχω ένσταση και δεν βλέπω κάποια αιτιολόγηση της αντίθετης άποψης, είναι γιατί σώνει και καλά πρέπει να υπάρχουν βαθμοί και βάση αυτών να προάγεται ο μαθητής του γυμνασίου και ασχέτως της επιθυμίας του και του γονέα, δεδομένων των ειδικών συμβούλων βέβαια.

Η δική μου γνώμη είναι να αποφασίζει το παιδί και/ή ο κηδεμόνας μιας και μόνο αυτοί είναι υπόλογοι για την πορεία στη κοινωνία αλλά και στον επαγγελματικό βίο.
Να επιλέξει ελεύθερα το παιδί αν θέλει να συνεχίσει με σπουδές και αν δεν τα καταφέρει εκεί, δικό του πρόβλημα να βρει κάτι άλλο. Θα είναι πλέον ενήλικας.

Υπάρχει αντίθεση σε αυτό?
Ρωτάω συνυπολογίζοντας την καταδίκη που έκφρασες προηγουμένως για το "ανταγωνιστικό" σχολείο.

Το παιδί δεν μπορεί να αποφασίσει. Εδώ ο νομοθέτης του αναγνωρίζει το ανήλικο της ηλικίας για πιο σοβαρά θέματα όχι για κάτι που το αφορά άμεσα.

Αλλά και οι γονείς πρέπει να είναι πραγματικοί γονείς. Θέλεις να μου πεις ότι η πλειοψηφία των γονιών στα τουριστικά νησιά , αν είχε τη δυνατότητα δεν θα κρατούσε τα παιδιά στο σπίτι το χειμώνα και δεν θα ζητούσε να περνούν τη χρονιά τους για να "τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα" και διότι "ο μικρός μπορεί να κρατήσει ένα ακόμη μααγαζί μόνος του"...Θέλεις να μου πεις ότι στη ρημαγμένη ελληνική κοινωνία οι άνεργοι γονείς έχουν μυαλό για συμμετοχή σε τέτοιες διαδικασίες; Μα οι μακροχρόνια άνεργοι συνήθως αποφεύουν κ´θε ενασχόληση με τον δημόσιο βίο.
 
Υπάρχει και ένα τραγουδάκι του Παπακωσταντίνου για όλα αυτά...

φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα...

Η διαφωνία μας λοιπόν αφορά στην χειραφέτηση του ατόμου μέσα στην κοινωνία, πράγμα το οποίο το θεωρείς ανέφικτο.
Αυτό μπορώ να το σεβαστώ, αν και πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Προτιμώ δηλ. να είναι υπόλογος ο πατέρας, ώστε να πάει αναγκαστικά και σε κάποιον ειδικό ή ακόμα και το παιδί εφόσον, μιλάμε για μαθητή των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου.

ps. Σημειωτέον, έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου μακράν περισσότερες περιπτώσεις πλουσίων ή μορφωμένων αδιάφορων για τα παιδιά τους, παρά φτωχών ή αμόρφωτων. Αλλά θα μου πεις λεπτομέρειες.
 
Μάλιστα. Ο μαθητής θα πρέπει να προάγεται ούτως ή άλλως, ειδικά δε αν συμφωνεί αυτός ή/και ο γονέας του, μια και το θέμα τους αφορά άμεσα..... Απορώ με την υπομονή ορισμένων να συζητάνε υπ'αυτές τις συνθήκες.... . Γι αυτό και υπάρχει αδυναμία κατανόησης στοιχειωδών εννοιών, όπως αποδείχθηκε προ μικρού χρονικού διαστήματος σε άλλο θέμα σχετικά με το τι είναι και το όχι "κλειστή" κατηγορία....Μάλλον στην χώρα των λωτοφάγων θάμαστε. Η στην γνωστή κακή ταινία με τον Τζιμ Κάρευ και τον Τζεφ Ντάνιελς.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Για τους βαθμούς πάω πάσο. Και για την υποκειμενικότητά τους... Όμως δυστυχώς θα πάμε σε ένα σύστημα με μόνιμη βαθμολογία Online και όπου οι εργοδότες θα έχουν πρόσβαση σε όλο το μαθητικό βίο των μαθητών και τον προσωπικό βίο των εργαζομένων τους... Ήδη γνωρίζω εργοδότες που ζητούν αναλυτική βαθμολογία των αποφοίτων και με παίρνουν τηλέφωνο για να τους πω την άποψή μου για τον κάθε πρώην φοιτητή. Δυστυχώς...

Κι όμως αν εξέλειπαν τα τακτικά διαγωνίσματα (αντικατάσταση απο ατομικές και ομαδικές εργασίες) και ο δάσκαλος ενημέρωνε το γονιό για την πορεία και τις προοπτικές του παιδιού δεν θα γίνονταν τίποτα απ'όλα αυτά τα κακά (και πάλι συμφωνούμε).

Οι εργοδότες κάνουν ότι θέλουν γιατί δεν υπάρχει ισχυρό και ανταγωνιστικό κράτος... παίρνουν τους καλύτερους γιατί το δημόσιο δεν λειτουργεί και ως εκ τούτου δεν αποδίδει.
επιταγή (σαφής) της ΕΕ. (ας μην θεωρηθεί ούτε αυτό off topic για τον απλούστατο λόγο ότι προετοιμάζουμε τα παιδιά μας ως μελλοντικούς εργάτες της ΕΕ... κάντε την συνεπαγωγή.)
 
Μάλιστα. Ο μαθητής θα πρέπει να προάγεται ούτως ή άλλως, ειδικά δε αν συμφωνεί αυτός ή/και ο γονέας του, μια και το θέμα τους αφορά άμεσα..... Απορώ με την υπομονή ορισμένων να συζητάνε υπ'αυτές τις συνθήκες.... . Γι αυτό και υπάρχει αδυναμία κατανόησης στοιχειωδών εννοιών, όπως αποδείχθηκε προ μικρού χρονικού διαστήματος σε άλλο θέμα σχετικά με το τι είναι και το όχι "κλειστή" κατηγορία....Μάλλον στην χώρα των λωτοφάγων θάμαστε. Η στην γνωστή κακή ταινία με τον Τζιμ Κάρευ και τον Τζεφ Ντάνιελς.

Να τον ακούσετε και να μην ανταλλάσετε απόψεις μαζί μου...
Γιατί μπέρδεψα το "κλειστή" με το "πιο κλειστή"... λες και οι άνθρωποι και οι προσβολές αλλάζουν αναλόγως πόσο "κλειστή" είναι η "κατηγορία" που μιλάμε... και τα δικαιώματά μας επίσης... :flipout:

(να σημειώσω ότι το off topic μου είναι απάντηση και όχι εισαγωγή... και ότι το "πέσιμο" πάει σύννεφο... ούτε συνεννοημένοι να ήταν ένα πράγμα :flipout:)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Υπάρχει και ένα τραγουδάκι του Παπακωσταντίνου για όλα αυτά...

φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα...

Η διαφωνία μας λοιπόν αφορά στην χειραφέτηση του ατόμου μέσα στην κοινωνία, πράγμα το οποίο το θεωρείς ανέφικτο.
Αυτό μπορώ να το σεβαστώ, αν και πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Προτιμώ δηλ. να είναι υπόλογος ο πατέρας, ώστε να πάει αναγκαστικά και σε κάποιον ειδικό ή ακόμα και το παιδί εφόσον, μιλάμε για μαθητή των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου.

ps. Σημειωτέον, έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου μακράν περισσότερες περιπτώσεις πλουσίων ή μορφωμένων αδιάφορων για τα παιδιά τους, παρά φτωχών ή αμόρφωτων. Αλλά θα μου πεις λεπτομέρειες.

κάνεις ένα λάθος μεθοδολογίας. Όταν την εκπαίδευση αναλαμβάνει ένας άλλος φορέας, αυτός είναι τυπικά και ουσιαστικά υπεύθυνος για την εκπαιδευση κι όχι ο γονιός. Το ίδιο ισχύει για την ασφαλεια και τη δικαιοσύνη. Άρα δεν μπορεί να αποφασίζει ο πολίτης.

Για τους πλούσιους γονείς το θεωρούσα αυτονόητο γι αυτό δεν το ανέφερα καν.
 
Ναι αυτό το παράβλεψα, όντως.

Να το διατυπώσω αλλιώς λοιπόν.
Θα θεωρούσα πολύ καλύτερο τον συγκεκριμένο φορέα εκπαίδευσης, αν φρόντιζε για την εκπαίδευση των παιδιών μας χωρίς διαγωνίσματα στην αποστήθιση και βαθμούς, χωρίς άσκοπους ανταγωνισμούς, δίνοντας επιπλέον την δυνατότητα επιλογής στο παιδί/γονιό κτλ, να αποφασίσει για το μέλλον του, υπο την αιγίδα ενός άλλου "ειδικού" φορέα αξιολόγησης του παιδιού.
 
Το "αισχος" Κωνσταντινε εχει να κανει με το οτι αργησαν να ασχοληθουν με το προβλημα.Ουσιαστικα δεν ασχοληθηκαν καθολου απλα τυπικα καλεσαν τη συμβουλο τον Μαρτιο ενω γνωριζαν το προβλημα απο τον Σεπτεμβριο.
 
Tοση ωρα μιλαμε για τα προβληματα της πολιτειας, των δασκαλων, των λειτουργων πασης φυσεως .... κλπ κλπ ....
Ξεφυγαμε απο το θεμα ....

ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΞΗ ????

Μια αιτια ειναι οτι εχει μαθησιακα προβληματα (τα οποια ΔΕΝ ειμαι σιγουρος πως ακριβως οριζονται .....).
Η δευτερη αιτια ειναι οτι ο μαθητης ΕΧΕΙ ΑΡΝΗΘΕΙ ΤΗΝ ΜΑΘΗΤΕΥΣΗ ψυχολογικα, συναισθηματικα και πνευματικα.
Εχει κλειδωσει ... δεν θελει να βλεπει δασκαλους, συμμαθητες, αυλες και μαντροτοιχους. Και απο οσο μπορω να
θυμηθω απο την δικη μου πετρινη εφηβεια ... ΕΧΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να τα στειλει ολα στον διαολο.
Του στοιχησει-δεν του στοιχησει αργοτερα. Τραβηξει-δεν τραβηξει τα μαλλια του.

Ειναι παρανοικος και αυτοκαταστροφικος ο μαθητης-εφηβος ???

Κατα την ταπεινη μου (αδαη) αποψη ... ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ.
Πρωτον, υπαρχει ορμονικο θεμα. Μην με ρωτηστε "ποιο ορμονικο θεμα" γιατι τοτε η υποκρισια ξεχειλιζει.
Απο την δικη μου εποχη (δεν ξερω ποσο αλλαξαν τα πραγματα τωρα) φυτουκλες ηταν αυτοι που οι ορμονες τους
αντεχαν καθε προσβολη (ειτε καθηγητη ειτε συμμαθητη). Δεν ειμαι σιγουρος κατα ποσο, σε εκεινη την ηλικια
η καταστολη ορμονων απο τον ιδιο τον φορεα ... συνιστα υποδειγμα ΥΓΕΙΑΣ (βαρατε βιολιτζηδες τωρα).
Το οποιο σιγουρα θα αναζητουν και οι εργοδοτες σε σχολικους βιους, κατα τα λεγομενα του Βλασσιδη.
ΣΚ@Τ@ ΣΤΗΝ ΜΟΥΡΗ ΜΑΣ !!! Μηπως σε 40 χρονια, να εκδιδεται χαρτι κοινωνικων φρονηματων γυμνασιοπαιδων
προς παν ενδιαφερομενον. Αφου οι μεγαλοι (σε ηλικια) ξερουν και κρυβονται καλα .... να τους ξετιναξουμε οσο
ακομα ειναι μικροι και ανωριμοι. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ? Η επαγγελματικη διαστροφη απο γενοφασκια.
Πως και δεν το χουμε κανει ακομα. Να συντριβει το πνευμα που αμφισβητει χωρις να εχει σπουδασει 40 χρονια.
Τι πιο τιμιο ?

Μια ακομα αιτια (που κανεις δεν εξετασε και μου κανει ΜΕΓΙΣΤΗ εντυπωση) ειναι οτι το παιδι-εφηβος μπλοκαρει
τον εγκεφαλο του ΟΧΙ ΑΠΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ αλλα .... απο ΦΟΒΟ οτι το βουνο που ορθωνεται μπροστα του, δεν ειναι
για τις ικανοτητες του. Και μην μου πειτε οτι αν καποιος δεν σε σπρωξει ποτε δεν θα γνωρισεις τα ορια σου.
ΤΡΕΧΑΤΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ Κ2 ΤΟΥ ΕΒΕΡΕΣΤ ..... κατευθειαν θα ανακραξετε ....
"και γιατι να μην ξεκινησω απο τον Υμητο η την Πεντελη ρε φιλε ?" και θα χετε δικιο.
Μονο που .... ο σπονσορας ΔΕΝ πληρωνει για Υμητο και Πεντελη. Θα σπρωξει τους παντες στην Κ2
οσοι και αν χαθουν στην προσπαθεια. ΕΚΕΙ ειναι τα ταλαρα και οι δουλειες και οι .... περισσοτερες ευκαιριες.

Το παιδι, ΔΕΝ τα διατυπωνει ολα αυτα τοσο ανετα στην ηλικια των 14-15-16-17, γιατι δρα ως αλογο που
το ζεψανε και τρεχει χωρις να ξερει γιατι. Ομως, ΝΑ ΣΤΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΙΓΟΥΡΟΙ οτι ΔΙΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΤΕΛΕΙΑ που
οδηγει η ενδοξη αναβαση στην Κ2. Στην ηπια καταθλιψη και την αυτοαπορριψη του για το υπολοιπο της ζωης του.
Μαλιστα την κατασταση περιπλεκουν ακομα περισσοτερο οι επιτυχοντες που παρουσιαζουν την εισαγωγη τους στα ΑΕΙ ...
σαν περασμα διαβασης πεζων. Και μερικοι απο αυτους που διδασκουν μεσα στα ΑΕΙ φροντιζουν τελεια για αυτο ....
πρωτο μαθημα πρωτοετων Φυσικων το 1988 - καθηγητης - "δεν χρειαζεται να πω οτι δεν κανατε και καμια φοβερη
δουλεια που πετυχατε σ'αυτη την σχολη ... το Λυκειο τελειωσατε και ηρθατε !!!!!!"

Το παιδι ΔΕΝ εχει εμπειρια της ζωης. Ουτε δεινοτητα επιχειρηματολογιας και υπερασπιστικης γραμμης δικηγορου.
ΓΙΑΥΤΟ μπορουμε να το τουμπαρουμε, και μπλοκαρουμε και ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ με τα δικα μας ετοιμα επιχειρηματα.
ΟΜΩΣ ... χωνεψτε τοι καλα αυτο, δασκαλοι και γονεις .... εχει ΑΛΑΝΘΑΣΤΗ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ παρολη την ασαφεια
στον προφορικο του λογο. Και οταν φτασει στα 30-40 .... ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ που
κανεις δεν μπορεσε να μεσιτευσει ΥΠΕΡ των δικαιωματων του (οχι μονο των υποχρεωσεων του) και να πει
"παιδι μου, δεν εισαι ενας τεμπελης και βλακας .... η κοινωνια δεν εχει ειδικοτητα για σενα"

Ολα τα αλλα που διαβαζω εδω μεσα ...... ειναι ......
 
Last edited: