Ποιος ειναι ο καλυτερος τελικος στον πλανητη?

Επειδή υπάρχουν πολλών ειδών ηχεία στην αγορά, για όλα τα βαλάντια και τα αφτιά, δεν μπορούμε να πούμε ότι ο τάδε ενισχυτής είναι καλύτερος του άλλου έτσι χαλαρά.
Ο SET του Βασίλη παίζει πάρα πολύ καλά με τα ηχεία που διαθέτει.

Αυτό όμως τι σημαίνει;
Αν μπει κάποιος χρήστης και ρωτήσει "Παιδιά, θέλω έναν πολύ καλό ενισχυτή" θα τον προτείνατε αμέσως;
Αν το κάνετε θα σας βάλω τιμωρία να ακούσετε πως παίζει αυτός ο ενισχυτής στα ATC για μία ώρα και χωρίς ωτοασπίδες! :flipout:

Πάντως αν θέλετε να μου κάνετε ένα δωράκι, ένας βαριβαβάτος Lamm που να μπορεί να δώσει εντάσεις στα ηχειάκια μου δεν θα μου καθόνταν άσχημα... :BDGBGDB55:

κατα τη γνωμη μου ενας ενισχυτης που θελουμε να λεμε οτι ειναι ο κορυφαιος στον πλανητη θα πρεπει να οδηγει τα παντα. Για αυτο και οταν εβαλα τον Wavac στις προτασεις μου εβαλα το θηριο της εταιριας και οχι τους μικρους. Αρα οι SET δεν αποκλειονται σε καμια περιπτωση αρκει να εχουν αρκετη ισχυ να οδηγησουν και δυσκολα ηχεια.
 
Ok,αλλά το θέμα δεν είναι PP vs SET ή οι εξ' ορισμού εγγενείς αδυναμίες-προβλήματα των λαμπάτων.

Το θέμα είναι τελικοί ενισχυτές,που είναι οι καλύτεροι στον κόσμο.Εκ των πραγμάτων,αυτοί δεν μπορεί να είναι μηχανήματα των μερικών χιλιάδων,όποια και να είναι αυτά-όσο καλά και να είναι για το κόστος τους.

Οποιος έχει ακούσει έστω κι έναν τελικό αυτής της κατηγορίας σ' ανάλογο σύστημα,το καταλαβαίνει.
 
Αν και δεν αισθανομαι ....... Ειναι μια τοπολογια που τη μετρας ολικα και οχι απο τα επι μερους κομματια της .....


Περιφημα !

Για να μετρησουμε λοιπον τα πραγματα συνολικα και αντικειμενικα, οπως πολυ σωστα λες, πρεπει να βαλουμε στον λογαριασμο που λεγεται SET και ...

- την χαμηλη ενεργειακη αποδοση (κατω του 25%), που συνεπαγεται την σχετικα χαμηλη ισχυ, αρα την αναγκη για ειδικα Ηχεια, με υψηλης ενεργειακα αποδοσης μεγαφωνα και καμπινες που να συνεπικουρουν στην αναδειξη της ακουστικης σταθμης (βλεπε τεραστιες και συνθετης κατασκευης) και που τελικα παραμενουν παντα μια συμβιβαστικη λυση και το χειροτερο πρεπει να τις παντρευτεις τουλαχιστον ως προς την σχεδιαστικη προσεγγιση. Αυτο απο μονο του θα αρκουσε, αλλα υπαρχουν και ....

- η πολυ υψηλοτερη τιμη ανα Βαττ, που αναγκαστικα επιβαλλει η χρηση ειδικων μετασχηματιστων εξοδου στους οποιους τα 3/4 των δυνατοτητων του πυρηνα σπαταλιεται στην αντιμετωπιση της DC συνιστωσας, η χρηση τροφοδοτικων δυσαναλογα υψηλης Ισχυος σε σχεση με την ωφελιμη, και συνολικα ογκοδεστερης υλοποιησης του φορεα (σασσι). Ως εκ τουτου, οπως θα εχεις παρατηρησει, τελευταια αναγκαστικα επικρατουν οι Φω -κινεζικες κατα κανονα- υλοποιησεις "της Κυριακης χαρα και της Δευτερας λυπη".

- η χρηση λυχνιων που κανονικα εχουν σχεδιασθει με αλλη χρηση κατα νου (κυριως RF) και λογικα δεν θα επρεπε να παραγωνται πλεον. Να μην παραλειψουμε το γεγονος οτι πολλες απ αυτες δουλευουν με τασεις απαγορευτικες για οικιακα περιβαλλοντα, και μαλιστα συχνα εκτεθειμενες σε κοινη προσβαση (καπελακι).

- η ιδιοτροπη και εξω απο καθε ορισμο της υψηλης πιστοτητας ευφωνικη Ακουστικη αποδοση, που εκλαμβανεται σαν "μαγεια". Αυτο ομως το αφηνω εκρεμμες, καθως εξαρταται απο τα γουστα του ακροατη. Και καθε γουστο ειναι σεβαστο.

Αυτα και αλλα πολλα θα επρεπε να αναφερονται οταν ζηταμε την συνολικη αληθεια.
Τιποτε απο τα παραπανω ομως δεν εχει σημασια οταν εδω μιλαμε για "το ονειρο". Να μην σου το χαλαω λοιπον.
 
Περιφημα !

Για να μετρησουμε λοιπον τα πραγματα συνολικα και αντικειμενικα, οπως πολυ σωστα λες, πρεπει να βαλουμε στον λογαριασμο που λεγεται SET και ...

- την χαμηλη ενεργειακη αποδοση (κατω του 25%), που συνεπαγεται την σχετικα χαμηλη ισχυ, αρα την αναγκη για ειδικα Ηχεια, με υψηλης ενεργειακα αποδοσης μεγαφωνα και καμπινες που να συνεπικουρουν στην αναδειξη της ακουστικης σταθμης (βλεπε τεραστιες και συνθετης κατασκευης) και που τελικα παραμενουν παντα μια συμβιβαστικη λυση και το χειροτερο πρεπει να τις παντρευτεις τουλαχιστον ως προς την σχεδιαστικη προσεγγιση. Αυτο απο μονο του θα αρκουσε, αλλα υπαρχουν και ....

- η πολυ υψηλοτερη τιμη ανα Βαττ, που αναγκαστικα επιβαλλει η χρηση ειδικων μετασχηματιστων εξοδου στους οποιους τα 3/4 των δυνατοτητων του πυρηνα σπαταλιεται στην αντιμετωπιση της DC συνιστωσας, η χρηση τροφοδοτικων δυσαναλογα υψηλης Ισχυος σε σχεση με την ωφελιμη, και συνολικα ογκοδεστερης υλοποιησης του φορεα (σασσι). Ως εκ τουτου, οπως θα εχεις παρατηρησει, τελευταια αναγκαστικα επικρατουν οι Φω -κινεζικες κατα κανονα- υλοποιησεις "της Κυριακης χαρα και της Δευτερας λυπη".

- η χρηση λυχνιων που κανονικα εχουν σχεδιασθει με αλλη χρηση κατα νου (κυριως RF) και λογικα δεν θα επρεπε να παραγωνται πλεον. Να μην παραλειψουμε το γεγονος οτι πολλες απ αυτες δουλευουν με τασεις απαγορευτικες για οικιακα περιβαλλοντα, και μαλιστα συχνα εκτεθειμενες σε κοινη προσβαση (καπελακι).

- η ιδιοτροπη και εξω απο καθε ορισμο της υψηλης πιστοτητας ευφωνικη Ακουστικη αποδοση, που εκλαμβανεται σαν "μαγεια". Αυτο ομως το αφηνω εκρεμμες, καθως εξαρταται απο τα γουστα του ακροατη. Και καθε γουστο ειναι σεβαστο.

Αυτα και αλλα πολλα θα επρεπε να αναφερονται οταν ζηταμε την συνολικη αληθεια.
Τιποτε απο τα παραπανω ομως δεν εχει σημασια οταν εδω μιλαμε για "το ονειρο". Να μην σου το χαλαω λοιπον.

Η καλύτερη λύση στα παραπάνω είναι μία, PWM.
 
Περιφημα !

Για να μετρησουμε λοιπον τα πραγματα συνολικα και αντικειμενικα, οπως πολυ σωστα λες, πρεπει να βαλουμε στον λογαριασμο που λεγεται SET και ...

- την χαμηλη ενεργειακη αποδοση (κατω του 25%), που συνεπαγεται την σχετικα χαμηλη ισχυ, αρα την αναγκη για ειδικα Ηχεια, με υψηλης ενεργειακα αποδοσης μεγαφωνα και καμπινες που να συνεπικουρουν στην αναδειξη της ακουστικης σταθμης (βλεπε τεραστιες και συνθετης κατασκευης) και που τελικα παραμενουν παντα μια συμβιβαστικη λυση και το χειροτερο πρεπει να τις παντρευτεις τουλαχιστον ως προς την σχεδιαστικη προσεγγιση. Αυτο απο μονο του θα αρκουσε, αλλα υπαρχουν και ....

- η πολυ υψηλοτερη τιμη ανα Βαττ, που αναγκαστικα επιβαλλει η χρηση ειδικων μετασχηματιστων εξοδου στους οποιους τα 3/4 των δυνατοτητων του πυρηνα σπαταλιεται στην αντιμετωπιση της DC συνιστωσας, η χρηση τροφοδοτικων δυσαναλογα υψηλης Ισχυος σε σχεση με την ωφελιμη, και συνολικα ογκοδεστερης υλοποιησης του φορεα (σασσι). Ως εκ τουτου, οπως θα εχεις παρατηρησει, τελευταια αναγκαστικα επικρατουν οι Φω -κινεζικες κατα κανονα- υλοποιησεις "της Κυριακης χαρα και της Δευτερας λυπη".

- η χρηση λυχνιων που κανονικα εχουν σχεδιασθει με αλλη χρηση κατα νου (κυριως RF) και λογικα δεν θα επρεπε να παραγωνται πλεον. Να μην παραλειψουμε το γεγονος οτι πολλες απ αυτες δουλευουν με τασεις απαγορευτικες για οικιακα περιβαλλοντα, και μαλιστα συχνα εκτεθειμενες σε κοινη προσβαση (καπελακι).

- η ιδιοτροπη και εξω απο καθε ορισμο της υψηλης πιστοτητας ευφωνικη Ακουστικη αποδοση, που εκλαμβανεται σαν "μαγεια". Αυτο ομως το αφηνω εκρεμμες, καθως εξαρταται απο τα γουστα του ακροατη. Και καθε γουστο ειναι σεβαστο.

Αυτα και αλλα πολλα θα επρεπε να αναφερονται οταν ζηταμε την συνολικη αληθεια.
Τιποτε απο τα παραπανω ομως δεν εχει σημασια οταν εδω μιλαμε για "το ονειρο". Να μην σου το χαλαω λοιπον.

Αντε παμε παλι αλλη μια:
1. Χαμηλη αποδωση. Τι σχεση εχει η Χαμηλη αποδωση με την καλη ή κακη αποδωση?
Και οταν λες ειδικα ηχεια μαλλον εννοεις ηχεια της προκοπης και οχι τις συνηθεις ενεργοβορες ψαροκασελες με την "ηχοτρυπιδα"


2. Ορθον ειναι ακριβοι οι Μ/Τ αλλα εδω δεν μιλισαμε για ακριβο-φτηνο αλλα για το καλυτερο. Οσο για την DC συνιστωσα αμα σ ενοχλει τοσο υπαρχει και το παραφιντ.


3. Το ζητουμενο δεν ειναι για ποια χρηση σχεδιαστηκε ή ποτε η καθε λαμπα
αλλα αν το αποτελεσμα της εφαρμογης της ειναιο καλος ηχος. Το ιδιο ισχυει και για το καπελακι. Δε μπα να χει και σομπρερο. Το θεμα ειναι να παιζει ...
 
Περιφημα !

Για να μετρησουμε λοιπον τα πραγματα συνολικα και αντικειμενικα, οπως πολυ σωστα λες, πρεπει να βαλουμε στον λογαριασμο που λεγεται SET και ...

- την χαμηλη ενεργειακη αποδοση (κατω του 25%), που συνεπαγεται την σχετικα χαμηλη ισχυ, αρα την αναγκη για ειδικα Ηχεια, με υψηλης ενεργειακα αποδοσης μεγαφωνα και καμπινες που να συνεπικουρουν στην αναδειξη της ακουστικης σταθμης (βλεπε τεραστιες και συνθετης κατασκευης) και που τελικα παραμενουν παντα μια συμβιβαστικη λυση και το χειροτερο πρεπει να τις παντρευτεις τουλαχιστον ως προς την σχεδιαστικη προσεγγιση. Αυτο απο μονο του θα αρκουσε, αλλα υπαρχουν και ....

- η πολυ υψηλοτερη τιμη ανα Βαττ, που αναγκαστικα επιβαλλει η χρηση ειδικων μετασχηματιστων εξοδου στους οποιους τα 3/4 των δυνατοτητων του πυρηνα σπαταλιεται στην αντιμετωπιση της DC συνιστωσας, η χρηση τροφοδοτικων δυσαναλογα υψηλης Ισχυος σε σχεση με την ωφελιμη, και συνολικα ογκοδεστερης υλοποιησης του φορεα (σασσι). Ως εκ τουτου, οπως θα εχεις παρατηρησει, τελευταια αναγκαστικα επικρατουν οι Φω -κινεζικες κατα κανονα- υλοποιησεις "της Κυριακης χαρα και της Δευτερας λυπη".

- η χρηση λυχνιων που κανονικα εχουν σχεδιασθει με αλλη χρηση κατα νου (κυριως RF) και λογικα δεν θα επρεπε να παραγωνται πλεον. Να μην παραλειψουμε το γεγονος οτι πολλες απ αυτες δουλευουν με τασεις απαγορευτικες για οικιακα περιβαλλοντα, και μαλιστα συχνα εκτεθειμενες σε κοινη προσβαση (καπελακι).

- η ιδιοτροπη και εξω απο καθε ορισμο της υψηλης πιστοτητας ευφωνικη Ακουστικη αποδοση, που εκλαμβανεται σαν "μαγεια". Αυτο ομως το αφηνω εκρεμμες, καθως εξαρταται απο τα γουστα του ακροατη. Και καθε γουστο ειναι σεβαστο.

Αυτα και αλλα πολλα θα επρεπε να αναφερονται οταν ζηταμε την συνολικη αληθεια.
Τιποτε απο τα παραπανω ομως δεν εχει σημασια οταν εδω μιλαμε για "το ονειρο". Να μην σου το χαλαω λοιπον.

βρε αδελφέ δεν ανοίγουμε κατάστημα ούτε εταιρεία τα προβλήματα που αναφέρεις δεν μας απασχολούν σε λογιστικό επίπεδο , εμείς το ζητούμενο θέλουμε που είναι η ακουστική απόλαυση , ποσώς με ενδιαφέρει εάν καίει ένα 1 κw με απόδοση 10watt η ζυγίζει το σίδερο τοu mt 50 κιλά για να κόβει dc , ας φοράει και 11111111111111111100000000 mf χωρητικότητα πυκνωτές γιατί θα δίνει καλύτερο κατα 10 τα 100 χαμηλό



η απόλαυση είναι ο αυτοσκοπός που παράγει η ακρότητα απο συστήματα τέτοιας νοοτροπίας


ειδάλλως θα καταλήγαμε σε ένα home theater all around system ...
 
Και οταν λες ειδικα ηχεια μαλλον εννοεις ηχεια της προκοπης και οχι τις συνηθεις ενεργοβορες ψαροκασελες με την "ηχοτρυπιδα"

Επ! Μπήκε ο Vassilis_T με το λογαριασμό του Τζιμάκου και ποστάρει; :flipout:

Συμφωνώ στο ότι δεν με απασχολεί το πόσα watt λέει ότι βγάζει ο κάθε ενισχυτής αλλά στο πως παίζει κάποιο setup ενισχυτή - ηχείου.

Από εκεί και πέρα ο κάθε ένας από εμάς ακολουθεί έναν μοναχικό δρόμο όπου απλά ακούει μουσική όπως του αρέσει.
Θεωρητικά ένας τελικός θα πρέπει να είναι διαφανής και τον χαρακτήρα να τον δίνει ο προενισχυτής και η πηγή.

Btw, τα ηχεία που έχουν ευαισθησία 100+ DB στα 2.83V χρειάζονται προ-τελικό ή κοτσάρεις ένα υψηλοέξοδο CD πάνω τους και τελειώνεις; :flipout:
 
Επ! Μπήκε ο Vassilis_T με το λογαριασμό του Τζιμάκου και ποστάρει; :flipout:

Φιλε ΜΙχαλη ειναι (C) Τζιμακος και απο δω και περα οποιος τον χρησημοποιει αυτον το ορο, θα χρεωνεται δικαιωματα :grinning-smiley-043

Μαλιστα, παλια το ελεγα καπως αλλιως, αλλα τωρα εγινα καλο παιδι και εκφραζομαι πιο κοσμια
 
κατα τη γνωμη μου ενας ενισχυτης που θελουμε να λεμε οτι ειναι ο κορυφαιος στον πλανητη θα πρεπει να οδηγει τα παντα. Για αυτο και οταν εβαλα τον Wavac στις προτασεις μου εβαλα το θηριο της εταιριας και οχι τους μικρους. Αρα οι SET δεν αποκλειονται σε καμια περιπτωση αρκει να εχουν αρκετη ισχυ να οδηγησουν και δυσκολα ηχεια.
Atma-sphere MA-2 monoblocks 220 Watts. MA-3 monoblocks 500 Watts.
Παίζουν τα πάντα. Οδηγούν τα πάντα. Λ.Σ.
 
Καμιά σχέση με τους SET στους οποίους αναφέρεται ο Κόγιας όμως.

Ο Κώστας εννοεί αυτούς που είναι με μια προενισχύτρια, μια ισχύος, ένα μετασχηματιστή και βγάζουν καμιά 10 βατ σε τάξη Α.

Οι OTL δεν έχουν ανάγκη ούτε από πολλές ρυθμίσεις bias, ούτε καν από ταίριασμα λυχνιών.
Και φυσικά έχουν ισχύ.
 
Έχε πάντως υπόψιν σου ότι μπορείς να φτιάξεις OTL ενισχυτή με την μορφή
Parallel SET! Το θέμα είναι ποιός θα το τολμήσει όμως. Θα ήθελα μιά απόλυτα
έγκυρη απάντηση γιά το αν η Atmasphere έχει στην γκάμα της τέτοια
υλοποιήση!!!!
 
Καμιά σχέση με τους SET στους οποίους αναφέρεται ο Κόγιας όμως.

Ο Κώστας εννοεί αυτούς που είναι με μια προενισχύτρια, μια ισχύος, ένα μετασχηματιστή και βγάζουν καμιά 10 βατ σε τάξη Α.

Οι OTL δεν έχουν ανάγκη ούτε από πολλές ρυθμίσεις bias, ούτε καν από ταίριασμα λυχνιών.
Και φυσικά έχουν ισχύ.
Δεν έχουν καμία σχέση οι Atma-sphere με κανένα άλλο ενισχυτή στον πλανήτη καθώς υλοποιούν την μία από τις δύο OTL σχεδιάσεις που έχουν γίνει ποτέ, του Ralph Karsten της Atma-sphere. Η άλλη, ως γνωστόν, με πυκνωτή στην έξοδο, είναι του Futterman. Τον πυκνωτή στη σχεδίαση Futterman είχε καταργήσει μόνο ο Elliott στους Counterpoint SA-4. Λ.Σ.
 
Οι OTL δεν έχουν ανάγκη ούτε από πολλές ρυθμίσεις bias,

εχουν περισσοτερες ρυθμισεις bias απο τους κλασσικους set

ούτε καν από ταίριασμα λυχνιών.
Οι set δεν εχουν αναγκα απο ταιριασμα,εκτος απο pset,ενω οι otl εχουν πολυ μεγαλη αναγκη απο ταιριασμενες,εκτος απο ορισμενες σχεδιασεις(inverted tube πχ)


Και φυσικά έχουν ισχύ.

Δεν εχουν περισσοτερη ισχυ ανα λυχνια απο τους κλασσικους set
 
Re: Απάντηση: Ποιος ειναι ο καλυτερος τελικος στον πλανητη?

Έχε πάντως υπόψιν σου ότι μπορείς να φτιάξεις OTL ενισχυτή με την μορφή
Parallel SET! Το θέμα είναι ποιός θα το τολμήσει όμως. Θα ήθελα μιά απόλυτα
έγκυρη απάντηση γιά το αν η Atmasphere έχει στην γκάμα της τέτοια
υλοποιήση!!!!
Φίλε Macmod ο κάθε μονομπλόκ ενισχυτής της Atma-sphere χρησιμοποιεί ζεύγος ενισχυτών SET συνδεμένα σε γεφυρωμένο κύκλωμα [Whetstone]. Λ.Σ.
 
Δεν εχουν περισσοτερη ισχυ ανα λυχνια απο τους κλασσικους set
audiomonitor φαίνεται ότι δεν γνωρίζεις τίποτε για τους εν λόγω ενισχυτές [Atma-sphere] και βγάζεις γενικά συμπεράσματα για όλους τους OTL.
Όπως έχω ήδη προαναφέρει υπάρχουν μόνο ΔΥΟ σχεδιάσεις OTL.
1.Η παραδοσιακή του Futterman [με πυκνωτή στην έξοδο που σε αυτήν στηρίζονται οι OTL, πληνAtma] με τα γνωστά προβλήματά της
και
2. Η σχεδίαση του Ralph Karsten της Atma-sphere χωρίς τίποτε απολύτως στην έξοδο παρά μόνο λυχνίες, μαζί με όλα τα άλλα πλεονεκτήματα όπως Balanced, χωρίς ανάδραση κλπ.
Οι ενισχυτές της εν λόγω εταιρείας δεν χρειάζονται ταιριαγμένες και ούτε ακριβές εξωτικές λυχνίες. Είναι φτηνές και χρειάζονται αντικατάσταση μετά από 20000-30000 ώρες. Αν μάλιστα χαλάσει μία λυχνία μπορείς να την βγάλεις και ο ενισχυτής εξακολουθεί και παίζει.

Ούτε χρειάζονατι ρυθμίσεις όλη την ώρα.Οι νεωτεροι έχουν δε και autobias. Λ.Σ.
 
Δεν έχουν καμία σχέση οι Atma-sphere με κανένα άλλο ενισχυτή στον πλανήτη καθώς υλοποιούν την μία από τις δύο OTL σχεδιάσεις που έχουν γίνει ποτέ, του Ralph Karsten της Atma-sphere. Η άλλη, ως γνωστόν, με πυκνωτή στην έξοδο, είναι του Futterman. Τον πυκνωτή στη σχεδίαση Futterman είχε καταργήσει μόνο ο Elliott στους Counterpoint SA-4. Λ.Σ.

Η atma sphere χρησιμοποιει την τοπολογια circoltron γνωστη πιο παλια απο τους elektrovoice ...Απλα δεν χρησιμοποιει μετασχ/στες εξοδου λογω των λυχνιων που χρησιμοποιει [ 6AS7 rp=140 ΩΜ. ,,σε παραλληλια]
Η Luxman πριν το 1970 δημιουργησε ενα μοναδικο OTL χωρις πυκνωτη στην εξοδο τον MQ-36 ,και μετα ακολουθησαν οι αλλοι...:guitarist:
 
Αν κατάλαβα καλά αν χρησιμοποιείς σε έναν λαμπάτο λυχνίες 6AS7 τότε φτιάχνεις OTL και Atma-sphere ταυτόχρονα. Είναι να απορεί κανείς πώς δεν το σκέφτηκε αυτό κανείς πριν.Λ.Σ.