Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τέλος, να σημειώσω για όσους το αγνοούν, στην εποχή του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη δεν υπήρχαν τόνοι, περισπωμένες, δασείες και ψιλές

Να υπενθυμίσω ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν χρειάζονταν τόνους γιατί πρόφεραν τα φωνήεντα ως μακρά και βραχέα.

Προς mouratos: Δεν γνωρίζω ακριβώς πόσες λέξεις "εφηύρε" ο Σαίξπιρ αλλά η έκφραση "the winter of our discontent" που αναφέρει στον "Ερρίκο ΙΙΙ" είναι απίστευτη.
 
Να υπενθυμίσω ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν χρειάζονταν τόνους γιατί πρόφεραν τα φωνήεντα ως μακρά και βραχέα.

Προς mouratos: Δεν γνωρίζω ακριβώς πόσες λέξεις "εφηύρε" ο Σαίξπιρ αλλά η έκφραση "the winter of our discontent" που αναφέρει στον "Ερρίκο ΙΙΙ" είναι απίστευτη.

Και πού να διαβάσεις το "The Tempest" στο πρωτότυπο ! 5 μήνες μου πήρε το άτιμο !
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Να υπενθυμίσω ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν χρειάζονταν τόνους γιατί πρόφεραν τα φωνήεντα ως μακρά και βραχέα.

.

Αν διαβάσει κανείς τούς υποστηρικτές τού μονοτονικού ,ρίχνοντας μιά ματιά και στην περίφημη ´Δίκη τών τόνων´τού 1942(πού ήταν βέβαια παρωδία κατά τού Κακριδή αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκε ως βασικό επιχείρημα κατά τού πολυτονικού αργότερα) θά δεί οτι οι βασικοί οπαδοί τού μονοτονικού(Καφαντάρης,Δημαράς ,Μπαλάνος)ήταν φανατικοί οπαδοί τής Αρχαϊκής ´καθαρότητας´σχεδόν φυλετικής.
Δές τοποθέτηση Δημαρά:

'Ἑλληνικὴν γλῶσσαν νοεῖ τὸ κατηγορητήριον ἐκείνην, ἡ ὁποία διεμορφώθη σὺν τῇ παρόδῳ τοῦ χρόνου εἰς ἐποχὰς παρακμῆς καὶ δουλείας, ἢ τὴν ἀνόθευτον ἀρχαίαν;'
Δηλαδή μιά ήταν η γλώσσα αυτή πού μιλιόταν στήν Κλασσική περίοδο..
Μετά κατ´αυτούς τούς λογίους εξαφανίστηκε κάθε έννοια ελληνισμού μιάς και παρήκμασε καί ´ενοθεύθη´.
Κάτι τέτοια πίστευαν και μερικοί ακραίοι Γερμανοί ´ρομαντικοί´πού λάτρευαν τό ´αρχαίον κάλλος´καί τά αποτελέσματα τά γνωρίζουμε όλοι...
Μετά γιά όλους αυτούς εξαφανίστηκε η ´ανόθευτος γλώσσα ,μιάς και υπήρχε μόνον παρακμή και προφανώς υπέστημεν παρθενογέννεση μετά απο 20 αιώνες σύμφωνα καί μέ την Κοραϊκή θεωρία τής ´μετακένωσης´..................
Ετσι φτάσαμε στήν πλήρη απλούστευση και ευκολία τού σήμερα...
Εχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι από διαφορετικούς δρόμους συναντιώνται οι θεωρητικοί τής ´καθαρότητας´τής γλώσσας μέ την φτηνή ´προοδευτική αντίληψη´τής ευκολίας τής γλώσσας,πού κάκιστα γιά ορισμένους ταυτίζεται μάλιστα μέ τήν ´πλέρια δημοτικιά´...........
 
Last edited:
Αν δεν έκοβες τη φράση μου στη μέση, θα λεγες το ίδιο ?

Το LAD του Chomsky είναι πολύ συγκεκριμένο στο τί αναγνωρίζει ως εμφυτη ικανότητα νόησης γλώσσας... Το να κατανοήσεις οτι κάποιος προσπαθεί να επικοινωνήσει νοηματικά μέχρι το να επικοινωνηθεί το οποιοδήποτε νόημα ΔΕΝ είναι αποτέλεσμα του LAD οσον αφορά την νοηματική. Χωρίς διδασκαλία δεν μπορείς να επικοινωνήσεις επιτυχώς. Εν όλίγοις, το inductive reasoning δεν επαρκεί για την επικοινωνία...

Edit : Δεν είναι υποτιμητικό για τους κωφούς αυτό που γράφω σε καμμία περίπτωση ! Τουναντίον, η θέλησή τους να αντικαταστήσουν την απώλεια μιας αίσθησης με τις υπόλοιπες αισθήσεις τους είναι και για επιβράβευση και για χειροκρότημα ... Τέλος, αν έχεις την καλωσύνη φέρε και κανένα παράδειγμα εκτός wikipedia ...

Όπως έγραψα και πιο πάνω, οι sign languages θεωρούνται από τη γλωσσολογία κανονικές γλώσσες. Αυτό είναι από τη δεκαετία του 1960 και δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε. Οτιδήποτε είπε ο Τσόμσκι βεβαίως ισχύει και για τις sign languages. Δεν υπάρχει κάτι που να τις διαφοροποιεί από οποιαδήποτε άλλη γλώσσα. Και φυσικά ένα μωρό μπορεί να μάθει οποιαδήποτε γλώσσα (και νοηματική) από τη συναναστροφή, χωρίς διδασκαλία.

Αν αμφιβάλεις γι αυτά, είναι πολύ εύκολο να βρεις βιβλιογραφία στο web. Βάλε απλώς sign language linguistics στο google scholar και θα σου φέρει άπειρα άρθρα. Διάλεξε ότι σε ενδιαφέρει. Υπάρχουν από βιβλία μέχρι paper. Εγώ σου έβαλα από wikipedia γιατί είναι πολύ πιο ευκολοδιάβαστα από κάποιο μη-γλωσσολόγο.

Αυτό, ας πούμε, είναι ένα από τα αρχικά άρθρα από το 1960:

http://saveourdeafschools.org/stokoe_1960.pdf

Να και κάτι πιο νέο:

http://www.lingref.com/isb/4/061ISB4.PDF

Πάντως στη γλωσσολογία δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης ότι μια sign language είναι πλήρης γλώσσα. Δεν ξέρω γιατί επιμένεις ... δεν είμαι σίγουρος τι επιμένεις ... ότι δεν είναι γλώσσα; Πως σου ήρθε; Απλά το μαντεύεις;
 
Στη γλωσσολογία οι γλώσσες κατατάσονται σε τρεις κατηγορίες:

Φυσική Γλώσσα (Natural Language)

Κατασκευασμένη Γλώσσα (Constructed Language), πχ. η Εσπεράντο.

Τυπική γλώσσα (Formal Language), πχ των υπολογιστών η Fortran.


Η γλωσσολογία ασχολείται με τη μελέτη των φυσικών γλωσσών κυρίως. Οι άλλες είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα και δεν θεωρούνται σημαντικές για γλωσσολογική μελέτη.

Αυτό πάλι ποιός το λέει ?
Καθε πανεπιστήμιο - τουλάχιστον στο εξωτερικό - έχει τμημα Computational Linguistics !
Τα δε "ανθρώπινα κατασκευάσματα" όπως τα λες (σαν να μην είναι τα Natural Languages ανθρώπινη δημιουργία αλλά Θεία επιφοίτηση) είναι εξ ίσου πλήρη.
Απλώς, ως κώδικας επικοινωνίας δεν χρησιμοποιούνται μόνο μεταξύ ανθρώπων αλλά και μεταξύ ανθρώπου και μηχανής !

Εχω προσωπικό παράδειγμα σε conference στο Οπόρτο, οπου αν και δεν μιλάω ούτε μια λέξη Πορτογαλικά, συννενοήθηκα άψογα με Πορτογάλο συνάδελφο χρησιμοποιώντας Μαθηματικά !
 
Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Εχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι από διαφορετικούς δρόμους συναντιώνται οι θεωρητικοί τής ´καθαρότητας´τής γλώσσας μέ την φτηνή ´προοδευτική αντίληψη´τής ευκολίας τής γλώσσας,πού κάκιστα γιά ορισμένους ταυτίζεται μάλιστα μέ τήν ´πλέρια δημοτικιά´...........

Εγώ πιστεύω ότι τεχνητές δυσκολίες είναι παντελώς άχρηστες.

Υπάρχουν υπέροχα προβλήματα, υπαρκτά και όμορφα, στα οποία θα έπρεπε να ξοδεύουν το χρόνο τους και τη δημιουργικότητά τους τα παιδιά.

Η ορθογραφία είναι λίγο πιο πάνω από την καλλιγραφία. Κάποτε ήσουν άξεστος αν δεν ήξερες καλλιγραφία. Και σίγουρα θα το θυμάσαι το μάθημα του σχολείου.

Ακόμη πιο παλιά, τα βιβλία ήταν χειρόγραφα, με ζωγραφιές κλπ.

Δεν είναι σε αυτά τα πράγματα η ουσία. Η ζωή προχωρά.

Και βέβαια τα λέω αυτά παρότι έτυχε από μικρός να είμαι καλός και στην καλλιγραφία και στην ορθογραφία και δεν με δυσκόλεψαν ποτέ, και μου αρέσουν, και με ενοχλεί όταν βλέπω ανορθογραφίες. Άλλο όμως τι μου αρέσει, και άλλο τι θεωρώ σημαντικό.

Εγώ θα ήθελα ας πούμε να έχουν διαβάσει 100 λογοτεχνικά βιβλία μέχρι την έκτη δημοτικού. Αυτό θα το θεωρούσα σημαντική γλωσσική καλλιέργεια.
 
Αυτό πάλι ποιός το λέει ?
Καθε πανεπιστήμιο - τουλάχιστον στο εξωτερικό - έχει τμημα Computational Linguistics !

Το computational linguistics ασχολείται με φυσική γλώσσα!


Κοίτα, αφού δεν γνωρίζεις το θέμα, γιατί επιμένεις;;;
 
Το computational linguistics ασχολείται με φυσική γλώσσα!


Κοίτα, αφού δεν γνωρίζεις το θέμα, γιατί επιμένεις;;;

Αυτό το τελευταίο είναι καλό !
Πήγαινε στη βιβλιοθήκη του University of Manchester και βρες την πτυχιακή μου
για το Β.Sc Department of Computation με τίτλο "Earley's Parser and its application to Unbounded Context-Free and Context-Sensitive Grammars" που είναι στην ουσία μια παραλλαγή της εργασίας του Masaru Tomita του 1985 που χρησιμοποίησε πρώτος τον parser του Earley για Parsing of Natural Language constructs ....

Θα την βρείς στο 1997...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Εγώ πιστεύω ότι τεχνητές δυσκολίες είναι παντελώς άχρηστες.

Υπάρχουν υπέροχα προβλήματα, υπαρκτά και όμορφα, στα οποία θα έπρεπε να ξοδεύουν το χρόνο τους και τη δημιουργικότητά τους τα παιδιά.

Η ορθογραφία είναι λίγο πιο πάνω από την καλλιγραφία. Κάποτε ήσουν άξεστος αν δεν ήξερες καλλιγραφία. Και σίγουρα θα το θυμάσαι το μάθημα του σχολείου.

Ακόμη πιο παλιά, τα βιβλία ήταν χειρόγραφα, με ζωγραφιές κλπ.

Δεν είναι σε αυτά τα πράγματα η ουσία. Η ζωή προχωρά.

Και βέβαια τα λέω αυτά παρότι έτυχε από μικρός να είμαι καλός και στην καλλιγραφία και στην ορθογραφία και δεν με δυσκόλεψαν ποτέ, και μου αρέσουν, και με ενοχλεί όταν βλέπω ανορθογραφίες. Άλλο όμως τι μου αρέσει, και άλλο τι θεωρώ σημαντικό.

Εγώ θα ήθελα ας πούμε να έχουν διαβάσει 100 λογοτεχνικά βιβλία μέχρι την έκτη δημοτικού. Αυτό θα το θεωρούσα σημαντική γλωσσική καλλιέργεια.

Καμιά τεχνητή δυσκολία δέν βλέπω στήν χρήση τών τόνων..Αντιθέτως μπορώ νά κατανοήσω καλύτερα την γλώσσα .Και φυσικά τό οτι η ζωή προχωρά δέν σημαίνει οτι πετά στο διάβα της οτιδήποτε χρήσιμο γιατί τότε θάμασταν είδος αμνημόνων .Και αυτό οχι μονον στην γλώσσα αλλά καί σέ άλλες Επιστήμες ή Τέχνες...

Τό νάχες-νάχα διαβάσει 100 λογοτεχνικά βιβλία μέχρις την έκτη δημοτικού θάταν απλώς χρήσιμο...Μπορεί όμως και νά αποτελούσε απλά μιά καταναγκαστική απόδειξη εγγραμματοσύνης μας,πού θά μάς την είχαν επιβάλλει άλλοι..

Μέχρις την 6η Δημοτικού θάταν πιό ευχάριστο νομίζω τό νά μάς δίνονταν τά ερεθίσματα νά αναπτύξουμε τήν φαντασία μας,νά ακούσουμε ασφαλώς οτι υπάρχουν κορυφαίοι συγγραφείς και νά πάρουμε μιά μικρή γεύση απ´αυτούς..

Ομως (και τό λέω απο προσωπική εμπειρία)το νά διαβάσω Ντοστογιέφσκυ στά 12 ή στά 15 μου μπορεί καί νά μέ έκανε νά τόν ´μισήσω´αρχικά.
Χρειάστηκε απο τότε νά τόν ξαναδιαβάζω τουλάχιστον μιά φορά ανά επταετία-δεκαετία τής ζωής μου και κάθε φορά νά ανακαλύπτω καινούρια πράγματα πού στά 15 αδυνατούσα νά κατανοήσω.
Καί μακάρι νά μού δοθεί η δυνατότητα νά τον ξαναπροσεγγίσω..

Καμιά φορά η ποσότητα γνώσεων πού συσσωρεύουμε σέ λάθος ηλικίες μπορεί και να αποτελέσει φραγμό στην βαθύτερη κατανόηση ενός λογοτεχνικού έργου ή καί νά μάς κάνει μικρομέγαλους σέ ηλικίες πού έχει αξία και ο ελεύθερος χρόνος καί τό παιχνίδι,δηλαδή πράγματα πού λείπουν απο τά σημερινά παιδιά μέσα στον ορυμαγδό ´προσφοράς πληροφοριών´μέ σκοπό τήν εισαγωγή σέ κάποια Σχολή.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Μιλάω για δασεία, ψιλή, περισπωμένη, βαρεία ...

Sorry,αυτά εννοούσα..
Χαρις σε αυτά κατανοώ γιατί λέμε ´εφάπτεται´καί όχι ´επάπτεται´οπως θάταν τό ´σωστό´στην σημερινή γλώσσα.
 
Αυτό το τελευταίο είναι καλό !
Πήγαινε στη βιβλιοθήκη του University of Manchester και βρες την πτυχιακή μου
για το Β.Sc Department of Computation με τίτλο "Earley's Parser and its application to Unbounded Context-Free and Context-Sensitive Grammars" που είναι στην ουσία μια παραλλαγή της εργασίας του Masaru Tomita του 1985 που χρησιμοποίησε πρώτος τον parser του Earley για Parsing of Natural Language constructs ....

Θα την βρείς στο 1997...

Και δεν γνωρίζεις ότι "Natural Language Processing" και "Computational Linguistics" είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα;;;!!!
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Sorry,αυτά εννοούσα..
Χαρις σε αυτά κατανοώ γιατί λέμε ´εφάπτεται´καί όχι ´επάπτεται´οπως θάταν τό ´σωστό´στην σημερινή γλώσσα.

Μα το "σωστό" είναι να το γράφεις όπως το ακούς. Και το ακούς "εφάπτεται".

(Και ... εισαγωγικά είναι μόνο τα διπλά! Το μονό είναι απόστροφος! ... Πλάκα κάνω...)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Μα το "σωστό" είναι να το γράφεις όπως το ακούς. Και το ακούς "εφάπτεται".

(Και ... εισαγωγικά είναι μόνο τα διπλά! Το μονό είναι απόστροφος! ... Πλάκα κάνω...)

Καμιά φορά τά παιδιά ρωτάνε τον δάσκαλο και ´Γιατί´..(βαριέμαι τά διπλά.:flipout:)
Οσα τουλάχιστον διατηρούν τήν ικανότητα τής απορίας ακόμα ...

Υ.Γ.
Το τρ(αι-ε)νο ή τό α(υ-β)γό πώς τό ακούς?
 
Και δεν γνωρίζεις ότι "Natural Language Processing" και "Computational Linguistics" είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα;;;!!!

Ποιός σου είπε - ή μάλλον πού άφησα έστω και να εννοηθεί - κάτι τέτοιο ??

Natural Language Porcessing είναι μόνο ένα κομμάτι των computational linguistics ... Να σε παραπέμψω σε μια άλλη πτυχιακή του Computational Linguistics της τότε κοπέλλας μου που αφορούσε gender-based misundestandings in illocutionary speech acts στην οποία έβαλα unofficially "το χεράκι μου" λόγω της ανάγκης επέκτασης του Theorist Framework που ήταν σε Prolog ?
Εκτός κι αν προτιμάς να σε παραπέμψω στο Ινστιτούτο Λόγου (που τότε υπαγόταν στο ΕΜΠ) για 2 joint papers ...

Αν είναι να φτάσουμε εκεί, στείλε μου με pm τη διεύθυνσή σου να σου στείλω αντίγραφο (δυστυχώς όχι βιβλιοδετημένο - αυτά τα έχω ήδη δώσει) της πτυχιακής μου καθώς και αντίγραφα απο τα υπόλοιπα...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Καμιά φορά τά παιδιά ρωτάνε τον δάσκαλο και ´Γιατί´..(βαριέμαι τά διπλά.:flipout:)
Οσα τουλάχιστον διατηρούν τήν ικανότητα τής απορίας ακόμα ...

Υ.Γ.
Το τρ(αι-ε)νο ή τό α(υ-β)γό πώς τό ακούς?

Με είχε εκνευρίσει πολύ που άλλαξαν οι παραπάνω λέξεις!

Όμως τελικά έμαθα ότι η λογική είναι ότι όλες οι ξενικές λέξεις απλοποιήθηκαν. Και θα ισχύει και στο μέλλον αυτό. Δηλαδή αν γράψουμε "sorry" θα το γράψουμε "σόρι" και όχι "σόρυ". (Μη κολλήσουμε στη λέξη, τυχαία μου ήρθε).

Αυτός ο κανόνας μου άρεσε πολύ και τον αποδέχτηκα.

Το δύσκολο ερώτημα είναι τι να κάνουμε με τα "ι-η-υ-ει-οι". Το έχω συζητήσει με διάφορους, άκουσα απόψεις και για διατήρηση και για κατάργηση, από γλωσσολογικές μέχρι engineering ... και δεν κατέληξα κάπου. Υπάρχουν επιχειρήματα και για τη κατάργηση και για τη διατήρηση. Ειλικρινά δεν έχω γνώμη (ακόμη).
 
Ποιός σου είπε - ή μάλλον πού άφησα έστω και να εννοηθεί - κάτι τέτοιο ??

Natural Language Porcessing είναι μόνο ένα κομμάτι των computational linguistics ...

Αφού το ξέρεις, τι σε ξενίζει από αυτό που έγραψα πιο πάνω;;; Ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες γλωσσών.


Φυσική Γλώσσα (Natural Language)

Κατασκευασμένη Γλώσσα (Constructed Language), πχ. η Εσπεράντο.

Τυπική γλώσσα (Formal Language), πχ των υπολογιστών η Fortran.


Και ότι οι νοηματικές γλώσσες ανήκουν στις "Φυσικές Γλώσσες" και δεν υπάρχει αμφισβήτηση στο χώρο της γλωσσολογίας γι αυτό.

Σε τι διαφωνείς με αυτά;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσ

Με είχε εκνευρίσει πολύ που άλλαξαν οι παραπάνω λέξεις!

Όμως τελικά έμαθα ότι η λογική είναι ότι όλες οι ξενικές λέξεις απλοποιήθηκαν. Και θα ισχύει και στο μέλλον αυτό. Δηλαδή αν γράψουμε "sorry" θα το γράψουμε "σόρι" και όχι "σόρυ". (Μη κολλήσουμε στη λέξη, τυχαία μου ήρθε).

Αυτός ο κανόνας μου άρεσε πολύ και τον αποδέχτηκα.

Το δύσκολο ερώτημα είναι τι να κάνουμε με τα "ι-η-υ-ει-οι". Το έχω συζητήσει με διάφορους, άκουσα απόψεις και για διατήρηση και για κατάργηση, από γλωσσολογικές μέχρι engineering ... και δεν κατέληξα κάπου. Υπάρχουν επιχειρήματα και για τη κατάργηση και για τη διατήρηση. Ειλικρινά δεν έχω γνώμη (ακόμη).

Σόρι(:drummer:)αλλά αν καταργηθούν και αυτά προτιμώ τά Μορς ...
Καλά οι Γερμανοί πώς και δεν καταργούν τά umlaud ή οι Γάλλοι τά accent grave ,egu καί cincorflex....
Πώς και δέν σκέφτηκαν νά ´απλοποιήσουν´τίς γλώσσες τους?
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η

Σόρι(:drummer:)αλλά αν καταργηθούν και αυτά προτιμώ τά Μορς ...
Καλά οι Γερμανοί πώς και δεν καταργούν τά umlaud ή οι Γάλλοι τά accent grave ,egu καί cincorflex....
Πώς και δέν σκέφτηκαν νά ´απλοποιήσουν´τίς γλώσσες τους?

Σε όλες τις γλώσσες υπάρχουν ανάλογες συζητήσεις.

Είναι πολύ μεγάλο θέμα.

Και στη πραγματικότητα, τώρα με τους υπολογιστές ουσιαστικά είναι αδύνατο να αλλάξουν τα αλφάβητα, έστω και μόνο για οικονομικούς λόγους!!! Είναι περίεργο, όμως αληθινό!
 
Αφού το ξέρεις, τι σε ξενίζει από αυτό που έγραψα πιο πάνω;;; Ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες γλωσσών.


Φυσική Γλώσσα (Natural Language)

Κατασκευασμένη Γλώσσα (Constructed Language), πχ. η Εσπεράντο.

Τυπική γλώσσα (Formal Language), πχ των υπολογιστών η Fortran.


Και ότι οι νοηματικές γλώσσες ανήκουν στις "Φυσικές Γλώσσες" και δεν υπάρχει αμφισβήτηση στο χώρο της γλωσσολογίας γι αυτό.

Σε τι διαφωνείς με αυτά;

Η διαφωνία μου δεν είναι με σένα προσωπικά ... Και τα Natural Languages κατασκευασμένα είναι ! Δεν είναι αποτέλεσμα Θείου θαύματος, στο έγραψα ήδη !

Η βασική μου διαφωνία είναι οτι η γλώσσα - πέραν του LAD του Chomsky που αφορά ΜΟΝΟ την ικανότητα λήψης της γλώσσας και οχι της αναπαραγωγής της - δεν είναι πηγαία αλλά διδασκόμενη σε όλες τις περιπτώσεις προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μέσον επικοινωνίας ! Είτε αυτή η διδασκαλία λέγεται συναναστροφή, είτε λέγεται όπως αλλιώς θέλεις. Με αυτό σαν βάση, ο γραπτός λόγος που ορθά λες οτι χρήζει διδασκαλίας ώς προς την εκμάθηση δεν διαφέρει σε τίποτε απο τον προφορικό.
Ως εκ τούτου ΔΕΝ έπεται ο γραπτος λόγος του προφορικού, αλλά συμπορεύεται ...