Νικος Πετειναρακης
AVClub Fanatic
Re: Riddick (2013)
Ο Τατόπουλος είχε κάνει τον κόσμο να παραμιλά με το Γκοτζίλα αν θυμάμαι καλά ε;
Ο Τατόπουλος είχε κάνει τον κόσμο να παραμιλά με το Γκοτζίλα αν θυμάμαι καλά ε;
Εδώ που τα λέμε Νικ, μόλις είδα την "ουρά" να βγαίνει μέσα από το λασπόλακο και να τσεκάρει γύρω-γύρω, είπα μέσα μου "αμάν, τι θα βγεί από κει μέσα;" ...μόλις βγήκε αυτό το "σκυλοειδές" πράγμα ψιλοξενέρωσα, περίμενα κάτι πιο τερατώδες και αποκρουστικό.
Η όλη φάση μου θύμησε λίγο το εξωγήϊνο τέρας που έβγαινε η "κεραία" του από το χώμα στο Enemy Mine, τσεκάριζε και μετά άρπαζε το θύμα...
Που τη θυμήθηκες αυτήν την εργάρα...Respect!
Το Enemy mine δεν ειναι μπιμουβια αλλα η η επιτομη του scifi.
Το Enemy mine δεν ειναι μπιμουβια αλλα η η επιτομη του scifi.
Mπιμουβιά του κερατά είναι... μια ματιά στη δουλειά που έγινε στις πτήσεις και τα κοκπητ φτάνει.
ενδιαφέρον στόρυ, ωραία αλληγορία και καλό scifi... period.
Kαλή ταινία... όχι να τρελαίνεσαι αλλά σίγουρα καλή... ας μην "θεοποιούμε" ότι αντίκα βρίσκουμε. Λιγα χρόνια πριν είχε βγει το blade runner... πως θα το χαρακτήριζες αυτό?
Εκτός αν αγαπάμε λόγω das boot............. οπότε πάσο![]()
Ο Τατόπουλος είχε κάνει τον κόσμο να παραμιλά με το Γκοτζίλα αν θυμάμαι καλά ε;
Είσαι κλασσικός μπιμουβάκιας ρε τρελοπάξ![]()
Αν δεν κανω λαθος ο δικος μας ο Τατοπουλος σχεδιασε τα "ζωντανα".
Το joystick στο cockpit του σκαφους οπου φευγει απο τον πλανητη στο τελος ο riddick, ηταν ενα Saitek x52.
Nικο μπιμουβια σημαινει αγνωστοι ηθοποιοι,αγνωστοι συντελεστες,"χειροποιητη" ταινια,παραγωγη απο στουντιο μεγεθους "ο φωτογραφος της γειτονιας".
Ο Πητερσεν μπορει να εκανε τα πρωτα του βηματα στην Αμερικη τοτε,αλλα το στουντιο που ανελαβε την παραγωγη ηταν μεγαλο,και ο Ντενις Κουειντ με τον Λουις Γκοσσετ καθε αλλο παρα αγνωστοι ηθοποιοι ηταν.Μπορει λοιπον να μην ηταν η ακριβοτερη παραγωγη αλλα μπιμουβια δεν ηταν,σε καμμια περιπτωση.
Επισης το σεναριο δεν ηταν καθολου πρωτοτυπο αλλα αποτελουσε μια space μεταφορα μιας μεγαλης αντιπολεμικης ταινιας των τελων του '60 το Hell In the Pacific του John Boorman.
Για την εποχη της δεν ηταν καθολου μπιμουβια...
Αν ήταν "επιτομή του sf" που λέει ο Ναθ και συμφωνείς, να μου χαρακτηρίσετε το blade runner (αναφέρομαι σε αυτό ως κοινώς αποδεκτό, της ίδιας εποχής, που δεν είχε δα και κανα πρωταγωνιστή περιωπής).
To Blade Runner ειναι αριστουργημα που δεν περιοριζεται στα ορια του scifi.Οπως και η Οδυσσεια.
Kαθαροαιμα b-movies ειναι τα φιλμ του Καρπεντερ και του μεγαλου Ροτζερ Κορμαν παλαιοτερα,που ανεφερε και ο φιλος πιο πανω.
Ταινιες που στοιχιζαν μερικες εκατονταδες χιλιαδες δολαρια.
Το Enemy Mine στοιχισε 40 μυρρια το '85,ποσο μαμουθ.
Και ειχε φρεσκο-οσκαρουχο ηθοποιο (Λουις Γκοσσετ) και τον...Γαρδελη (ημαρτον!) Κουειντ,ο οποιος ηταν ανερχομενο ονομα και ηδη μια πολυ μεγαλη ταινια πισω του (Long Riders).
Aλλο αν για δικους σου λογους,σου αφησε την αισθηση της προχειρης και αλλο αν ειναι κυριολεκτικα b-movie.
Γιατι ετσι και ο Εμεριχ ειναι ο βασιλιας της μπιμουβιας (και πολυ του παει)...
Οντως πολυ του παει, γιατι αν αυτος ειναι ο βασιλιας, ο Κορμαν που οι ταινιες του ειχαν και ουσια
θα ειναι τουλαχιστον αυτοκρατορας.
Για τον Καρπεντερ παλι δεν ξερω...αναφερεσαι σε ολες τις ταινιες του?
Αν ναι, δεν ειμαι σιγουρος αν συμφωνω, συνυπολογιζοντας την ανεκτιμητη (για μενα
τουλαχιστον) αξια καποιων ταινιων του.
Παρε για παραδειγμα την Επιθεση στο σταθμο 13. Μολονοτι ανταποκρινεται στον ορισμο που εχετε δωσει,
μπορεις να χαρακτηρισεις μπιμουβια μια τετοια ταινια? Ή μια αλληγορια σαν το They Live?
Ή το πρωτο Haloween, με την υποδειγματικη και πρωτοποριακη σκηνοθεσια που μιμηθηκαν
κατοπιν μιλιουνια σκηνοθετες?
Νομιζω οτι ο ορισμος που προταθηκε απο τον Κοsh χρειαζεται καποιες προσαρμογες γιατι δεν με πολυκαλυπτει...
Μισο γιατι εχουμε μπερδεψει τους ορους.
Ο ορος Β-movie δοθηκε καθαρα για λογους μπατζετ.Οχι για την καλλιτεχνικη αξια μιας ταινιας.Στην πορεια συνδεθηκε και με την καλλιτεχνικη της αξια,γιατι οι περισσοτερες ταινιες του ειδους,την εποχη εκεινη που πρωτοπαρουσιαστηκε ο ορος,ηταν μαπες.Μετα μπλεχτηκε ο ορος και με το cult και εγιναν ολα αχταρμας.
Οποτε δεν μιλαω για την καλλιτεχνικη αξια του Καρπεντερ και του Κορμαν.Μιλαω για το μπατζετ που ειχαν που τις κατατασει στις b-movies.
Ηταν βασιλιαδες του b-movie κυριολεκτικα.Καλλιτεχνικα και ο Κορμαν και ο Καρπεντερ υπηρξαν μεγαλοι δασκαλοι.
Ο Καρπεντερ ειναι αγαπημενος και θεωρω το Dark Star απο τα καλυτερα scifi ever...
:2thumb22sup::2thumb22sup:...Οκ τωρα συμφωνω μεχρι τελειας.
Απλα να συμπληρωσω οτι υπαρχουν σκηνοθετες οπως οι 2 προαναφερθεντες που καταφερναν
να κανουν την ταινια να μοιαζει πολυ πιο ακριβη απ'οτι ειναι και σκηνοθετες που οσα λεφτα
και να πεσουν απο τον παραγωγο δε μπορουν παρα να κανουν φτηνες ταινιες. Φτηνες σε ολα τους.
Ο Κορμαν ηταν και ιδιαζουσα περιτωση αφου κρατουσε το ρολο και του σκηνοθετη και του
παραγωγου. Πρεπει να ηταν πιο σχιζοφρενης και απο τον Κινσκι για να το καταφερει αυτο!
Οταν το ενα του χερι πηγαινε να βγαλει τα λεφτα απο την τσεπη, το αλλο πρεπει να προσπαθουσε να τα κρατησει μεσα. Παντως περα απο την πλακα δε μπορω να σκεφτω αλλον που να καταφερε να μοιραστει τοσο επιτυχως στους δυο αυτους ρολους.
Καταρχην τι αποκαλουμε μπιμουβια.....
Ενα πολυ χαμηλου προυπολογισμου φιλμ με πρωταγωνιστες δευτερης γραμμης μην πω τριτης και τεταρτης.
Την εποχη που εγινε η ταινια ο παντα αγαπημενος μπεκρης Ντενις μολις ξεκινουσε να ειναι καυτο ονομα στην σοου μπιζ και ο Λουις Γκοσετ τζουνιορ μονο ξοφλημενος δεν ηταν εκεινη την εποχη.
Οποτε αν περιοριστουμε στο οτι δεν ειχε ακριβο επιπεδο παραγωγης να πω οτι δεν χρειαζοταν για μια τετοια ταινια που θα μπορουσε καλλιστα να γινει και θεατρικο εργο.
Το Μπλειντ ρανερ ειχε τον πιο καυτο τοτε ζεν πρεμιε με 2 τεραστιες επιτυχιες τα star wars του 77 και του 80 και τον πρωτο Ιντιανα Τζοουνς του 81. Ε πως......... ο Κουειντ αντιθετα μετα το Enemy mine εγινε σταρ.
Οσο για το τι ειναι το Μπλειντ Ρανερ αν το enemy mine ειναι η επιτομη του scifi μονο μια λεξη το περιγραφει.
ΒΑΣΙΛΙΑΣ. Μαζι με το αδικημενο απο την παραγωγη του αριστουργημα του Φρανκ Χερμπερτ το DUNE.
To Blade Runner ειναι αριστουργημα που δεν περιοριζεται στα ορια του scifi.Οπως και η Οδυσσεια.
Kαθαροαιμα b-movies ειναι τα φιλμ του Καρπεντερ και του μεγαλου Ροτζερ Κορμαν παλαιοτερα,που ανεφερε και ο φιλος πιο πανω.
Ταινιες που στοιχιζαν μερικες εκατονταδες χιλιαδες δολαρια.
Το Enemy Mine στοιχισε 40 μυρρια το '85,ποσο μαμουθ.
Και ειχε φρεσκο-οσκαρουχο ηθοποιο (Λουις Γκοσσετ) και τον...Γαρδελη (ημαρτον!) Κουειντ,ο οποιος ηταν ανερχομενο ονομα και ηδη μια πολυ μεγαλη ταινια πισω του (Long Riders).
Aλλο αν για δικους σου λογους,σου αφησε την αισθηση της προχειρης και αλλο αν ειναι κυριολεκτικα b-movie.
Γιατι ετσι και ο Εμεριχ ειναι ο βασιλιας της μπιμουβιας (και πολυ του παει)...
Πάνο δεν τα γνώριζα τα οικονομικά της ταινίας, δεν ενημερώθηκα πριν γράψω.
Ξαναλέω αυτήν την εντύπωση μου άφησε.
Τωρα που μου τα λές όλα αυτά σαφώς υποβαθμίζεται στα μάτια μου η συγκεκριμένη δουλειά. Με τόσα λεφτά το '85 μπορούσες να κάνει παπάδες.
Για τον Kουέιντ ίσως να ήμουν υπερβολικός... Πάνος Μιχαλόπουλος
Για τον Κάρπεντερ συμφωνούμε. Ίσως αυτός να είναι ο Βασιλιάς του B Movie.
Kορμαν δεν... αυτό με την τερατολογία δεν μου λέει τίποτα σαν είδος, οπότε δεν ασχολήθηκα για να κρίνω.
Εμεριχ συμφωνούμε. Ίσως είναι το καλύτερο παράδειγμα για αυτό που εννοώ B Movie μεγάλου κόστους η απόλυτη ρηχότητα λολ
Είναι προφανές ότι έχουμε αντιληφθεί και ορίσει με διαφορετικό τρόπο τις μπιμουβιές.
Αφήστε πάντως κάποιο περιθώριο γιατί το είδος έχει αναπροσαρμοστεί πολλάκις απο την ημερομηνία γέννησής του και εντεύθεν.
Μα δε σε αμφισβητώ βρε Πάνο μου.
Μπορεί να σου αρέσει οτιδήποτε και να το ταξινομείς σε όποια κατηγορία θες.
Η μοναδική μου αντίρρηση είναι σε αυτό που είπατε με τον Ναθ περί επιτομής του scifi.
Συγκεντρώνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά του είδους αυτό το έργο?
Και εννοιολογικά να το δεις, απο τη στιγμή που λές ότι δεν ανήκει μόνο στο scifi και μάλλον παραδέχεστε ότι δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο τεχνολογικά, είναι τελείως λάθος ο χαρακτηρισμός.
Συγκέντρωσε αυτή η ταινία ηθοποιούς, σενάριο, τεχνολογία, κοινωνικοπολιτικό στάτους εποχής ή κάτι άλλο?
τεσπα.
σεβαστό.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.