Γιαρίμης Ηλίας
Supreme Member
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless
Οπως το λες .. "αντιπαράθεση" καθως ψειρίζουμε διαφορές μικρότερες 1/6 του στοπ (τόσο διαφέρει το 1/3 απο το 1/2 ..) την στιγμή που λέμε οτι διαφορές 1/3 στοπ είναι στα ορια της αντιληπτότητας .
.
Ποιός ρε γμτ αντέδρασε και είπε "δεν είναι 1/2 στοπ αλλά 1/3" ..
Συμπτωση !! το 10% που λές ως μεσο όρο είναι πάλι 0,41 στοπς !!
Πάντως θα πέρασε καιρός και κάτι δεν θα θυμάσαι καθώς διαφορές σε L απο 7% σε 15% ειναi πολύ μεγάλες .. δεν δικαιολογούνται.
Απολυτος τρόπος να το μετρήσεις υπάρχει και είναι και σχετικά εύκολο αρκεί να μην χρησιμοποιήσεις το raw conversion της Αdobe.
Xρειάζεται
- μια σειρά δειγμάτων ( 5+5 είναι υπεραρκετά) με και χωρίς LAEA4 οπου η περιοχή μέτρησης (η γκρί κάρτα) να καταλαμβάνει μπολικο μέρος του κάδρου στο κέντρο (πες 500Χ500 pixel) ώστε να μπορείς να παίρνεις μέτρηση σε μεγάλα δείγματα (101χ101). To default 11X11 του σταγονόμετρου είναι πολύ μικρό για σωστους μέσους όρους.
Το ISO στο βασικό και η έκθεση (διάφραγμα-ταχύτητα) ίδια σε όλες τις λήψεις. Θα μετρηθουν διαφορές αντι να γίνει προσπάθεια για ταίριασμα .. αποφεύγουμε έτσι και τυχον ανακρίβειες διαφράγματος-ταχύτητας.
Και φυσικά ο φωτισμός σταθερός. Για την περίπτωση τεχνητού φωτισμού που "παίζει" περιοδικά θα βοηθήσουν μακρές λήψεις (αρα κλειστό διάφραγμα ..)
H έκθεση της επιφάνειας καλύτερα (οχι απαραίτητα) να είναι λιγότερη απο το μέσο γκρί π.χ. όσο δώσει η σποτ φωτομέτρηση (χωρις LAEA4) και αντιστάθμιση έως -1 ΕV .. είναι πιο γραμμικά τα αποτελέσματα εκεί.
Η ομογενής επιφάνεια ανεστίαστη ωστε να μην "γραψει" η υφή της ως θόρυβος .. αυτό βολεύει γιατι μπορεί να χρειαστεί να μετρηθεί το φως απο τον θόρυβο που θα προκύψει ώστε να μην μας μπερδέψει τυχον "μαγείρεμα" του raw.
- ενας converter που να μην εισάγει tone curve στο αποτέλεσμα (Rawtherapee με neutral ρύθμιση + έξοδο σε linear gamma 16bit tiff ) ή καλύτερα μετρήσεις κατευθείαν στις raw τιμές με RawDigger.
- Μετρήσεις σε raw η σε linear tiff a) R, G, B β) τυπικής απόκλισης (μας δίνει τον θόρυβο).
Με την ανακίνηση του θέματος ευκαιρία να μετρήσω πόσο φως κόβει το πολωτικό μου ...
επαιξε μεταξυ 7 και 15% , με μεσο ορο 10%.
Και αυτο που ειδα (δεν υπαρχει απολυτος τροπος να το μετρησεις αλλωστε) , με βαση τα δειγματα αν 1/3 του στοπ , ηταν "πιο κοντα " στο 1/3 απ οτι στο 1/2 !
Τεσπα... ανουσια ειναι η "αντιπαραθεση", γι ακαδημαικους λογους γινεται , παρα πρακτικους.
Οπως το λες .. "αντιπαράθεση" καθως ψειρίζουμε διαφορές μικρότερες 1/6 του στοπ (τόσο διαφέρει το 1/3 απο το 1/2 ..) την στιγμή που λέμε οτι διαφορές 1/3 στοπ είναι στα ορια της αντιληπτότητας .

Ποιός ρε γμτ αντέδρασε και είπε "δεν είναι 1/2 στοπ αλλά 1/3" ..

Συμπτωση !! το 10% που λές ως μεσο όρο είναι πάλι 0,41 στοπς !!

Πάντως θα πέρασε καιρός και κάτι δεν θα θυμάσαι καθώς διαφορές σε L απο 7% σε 15% ειναi πολύ μεγάλες .. δεν δικαιολογούνται.
Απολυτος τρόπος να το μετρήσεις υπάρχει και είναι και σχετικά εύκολο αρκεί να μην χρησιμοποιήσεις το raw conversion της Αdobe.
Xρειάζεται
- μια σειρά δειγμάτων ( 5+5 είναι υπεραρκετά) με και χωρίς LAEA4 οπου η περιοχή μέτρησης (η γκρί κάρτα) να καταλαμβάνει μπολικο μέρος του κάδρου στο κέντρο (πες 500Χ500 pixel) ώστε να μπορείς να παίρνεις μέτρηση σε μεγάλα δείγματα (101χ101). To default 11X11 του σταγονόμετρου είναι πολύ μικρό για σωστους μέσους όρους.
Το ISO στο βασικό και η έκθεση (διάφραγμα-ταχύτητα) ίδια σε όλες τις λήψεις. Θα μετρηθουν διαφορές αντι να γίνει προσπάθεια για ταίριασμα .. αποφεύγουμε έτσι και τυχον ανακρίβειες διαφράγματος-ταχύτητας.
Και φυσικά ο φωτισμός σταθερός. Για την περίπτωση τεχνητού φωτισμού που "παίζει" περιοδικά θα βοηθήσουν μακρές λήψεις (αρα κλειστό διάφραγμα ..)
H έκθεση της επιφάνειας καλύτερα (οχι απαραίτητα) να είναι λιγότερη απο το μέσο γκρί π.χ. όσο δώσει η σποτ φωτομέτρηση (χωρις LAEA4) και αντιστάθμιση έως -1 ΕV .. είναι πιο γραμμικά τα αποτελέσματα εκεί.
Η ομογενής επιφάνεια ανεστίαστη ωστε να μην "γραψει" η υφή της ως θόρυβος .. αυτό βολεύει γιατι μπορεί να χρειαστεί να μετρηθεί το φως απο τον θόρυβο που θα προκύψει ώστε να μην μας μπερδέψει τυχον "μαγείρεμα" του raw.
- ενας converter που να μην εισάγει tone curve στο αποτέλεσμα (Rawtherapee με neutral ρύθμιση + έξοδο σε linear gamma 16bit tiff ) ή καλύτερα μετρήσεις κατευθείαν στις raw τιμές με RawDigger.
- Μετρήσεις σε raw η σε linear tiff a) R, G, B β) τυπικής απόκλισης (μας δίνει τον θόρυβο).
Με την ανακίνηση του θέματος ευκαιρία να μετρήσω πόσο φως κόβει το πολωτικό μου ...
