Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Βεβαίως και ήταν σοβαρό εμπόδιο, αλλά οι καλλιτέχνες και τεχνικοί είχαν βρει τρόπους να το υπερβαίνουν. χώριζαν κάθε έργο σε κομμάτια των 4,5 λεπτών, χρησιμοποιούσαν ειδικά χρονόμετρα που μετρούσαν αντίστροφα για να ξέρουν οι μουσικοί πότε να σταματήσουν κλπ. δε λέω ότι ήταν εύκολο, ούτε ότι άρεσε σε όλους τους μουσικούς, όμως με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να γράψουν συμφωνίες, κοντσέρτα, ορατόρια, ακόμα και ολόκληρες όπερες. Η ΕΜΙ επέμενε να εγγράφει με αυτό τον τρόπο αρκετά χρόνια μετά την εμφάνιση του μαγνητοφώνου.

Ενδιαφέρουσα πληροφορία, δεν το ξερα.
Πέρα από τις δυσκολίες στην καταγραφή της μουσικής σε δίσκους φαντάζομαι πόσο δύσκολο ήταν και για τον ακροατή να ακούσει ολόκληρο ένα συμφωνικό έργο μιας ώρας.
Φυσικά αυτό που εμείς βλέπουμε δύσκολο σήμερα τότε ήταν μεγάλη πολυτέλεια, να έχεις τη δυνατότητα να ακούς μουσική στο σπίτι σου ήταν εκπληκτικό.

Το 3- 4λεπτο του δίσκου πάντως πρέπει να επηρέασε πολύ τη μουσική. Αυτό δεν έγινε με την κλασική βέβαια που έχει συγκεκριμένη και καταγεγραμμένη δομή και όταν έδωσε η τεχνολογία τη δυνατότητα τα έργα ηχογραφήθηκαν στη κανονική διάρκεια τους.
Στη λαική μουσική όμως τα τραγούδια διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να χωρούν στη μια πλευρά του δίσκου.
 
Ενδιαφέρουσα πληροφορία, δεν το ξερα.
Πέρα από τις δυσκολίες στην καταγραφή της μουσικής σε δίσκους φαντάζομαι πόσο δύσκολο ήταν και για τον ακροατή να ακούσει ολόκληρο ένα συμφωνικό έργο μιας ώρας.
Φυσικά αυτό που εμείς βλέπουμε δύσκολο σήμερα τότε ήταν μεγάλη πολυτέλεια, να έχεις τη δυνατότητα να ακούς μουσική στο σπίτι σου ήταν εκπληκτικό.

Το 3- 4λεπτο του δίσκου πάντως πρέπει να επηρέασε πολύ τη μουσική. Αυτό δεν έγινε με την κλασική βέβαια που έχει συγκεκριμένη και καταγεγραμμένη δομή και όταν έδωσε η τεχνολογία τη δυνατότητα τα έργα ηχογραφήθηκαν στη κανονική διάρκεια τους.
Στη λαική μουσική όμως τα τραγούδια διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να χωρούν στη μια πλευρά του δίσκου.
Ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που η χρονική διάρκεια καθόρισε και τα κομμάτια της Τζαζ διαρκείας 3-4 λεπτών κατι πολύ άσχημο για τη μουσική αυτή, ενώ αργότερα με την εμφανιση του δίσκου μακράς διαρκείας [ Long Playing εξ ου και LP] η μουσική αυτή μπόρεσε να αναπτυχθεί και δισκογραφικά χωρίς περιορισμούς. Βλέπε Conquistador του Cecil Taylor με διάρκεια περί τα 18 λεπτά η πλευρά!! Λ.Σ.
 
Κάτι ακόμη που πιθανόν να μη γνωρίζετε είναι ότι μπορούμε να ακούσουμε στερεοφωνικά δίσκους γραμμοφώνου είτε απευθείας από γραμμόφωνο είτε από μεταφορά τους σε δίσκο βινυλίου ή cd, εξυπακούεται χωρίς ηλεκτρονική επέμβαση. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Times change.
και ευτυχώς...
οι περισσότεροι εδώ μέσα μου θυμίζετε τους γέρους Σπαρτιάτες που τραγουδούσαν "άμες ποκ ήμεθ' άλκιμοι νεανίες...": μόνο τα δικά μας ήταν καλά;

Καλά τα Μνημεία ...αλλά δεν τα θέλω παγωμένα, να με κοιτάζουν αυστηρά μέσα στο χρόνο.

Mια χαρά Faure έκανε ο Lang Lang. Πολύ καλύτερον από όλους τους "πουρκουάδες" που ξέρω. Αν αυτοί τσαντίζονται, ας κάτσουν να χτυπήσουν τον πισινό τους κάτω μήπως και δώσουν καλύτερον.
Πολλοί σύγχρονοι ´νεωτερισμοί´είναι συντηρητικότεροι τού παρελθόντος και αποξηραίνουν τά έργα..
Τώρα εάν κατάφερε ο Lang Lang να κανει καλό Faure εξακολουθώ να παραμένω πιστός στήν άγνωστη ´πουρκουού´Germaine Thyssens-Valentine...
Oταν ο Χολυγουντιανός Κινέζος ερμηνεύσει τά 13 Nocturnes ,τίς 13 Barcarolles και τά 4 Valses caprices,καί τά 6 Impromptus Pieces breves,μέ τη ευαισθησία και την εκλεπτυσμένη δεινότητα τής Μαμάς πού παράτησε για καιρό το πιάνο για να αναθρέψει τά 5 παιδιά της θα τόν παραδεχτώ..
Κανείς απο τούς Μεγάλους δεν είναι Μνημείο...
Γιατί παραμένει ζωντανός και επίκαιρος...
Είτε λέγεται Klemperer,είτε Richter είτε Εliott,είτε Montiliani,είτε Σεφέρης,είτε Τουλούζ Λωτρέκ.
Και οι Καιροί δεν αλλάζουν ούτε πάνε συνεχώς προς τά εμπρός.
Οι Καιροί είναι Κύκλιοι με περιόδους Ακμής και Παρακμής.
 
Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Κανείς απο τούς Μεγάλους δεν είναι Μνημείο...
Γιατί παραμένει ζωντανός και επίκαιρος...
Είτε λέγεται Klemperer,είτε Richter είτε Εliott,είτε Montiliani,είτε Σεφέρης,είτε Τουλούζ Λωτρέκ.
Και οι Καιροί δεν αλλάζουν ούτε πάνε συνεχώς προς τά εμπρός.
Οι Καιροί είναι Κύκλιοι με περιόδους Ακμής και Παρακμής.


Συμφωνώ Σπύρο.
Τι είναι άραγε ένα μνημείο που δεν παραμένει ζωντανό στο πέρασμα των χρόνων. Από τη στιγμή που θα πάψει να μιλάει στο παρόν αποκαθηλώνεται, πάυει να είναι μνημείο.

Και αυτό με τους "Κύκλιους Καιρούς" όλο και περισσότερο το πιστέυω.
 
Ο Διαφωτισμός και η θεωρία τής διαρκούς Προόδου και τής Εξελίξεως τής Κοινωνίας έχει παντελώς διαψευσθεί..
Αντιθέτως η κυκλικότης τής Αρχαιοελληνικής Σκέψης παραμένει επίκαιρη...
Καθε Ιστορικοκοινωνική περίοδος έχει Ακμή και Παρακμή.
Η Ζωντανή Παράδοση αποτελεί πάντα Στοιχείο ανάσας για τίς Κοινωνίες.
Σήμερα ζούμε σε μικρούς καιρούς και παρότι παράγονται διαμάντια, αυτα απευθυνονται σέ μικρές κοινότητες ανά τον Κόσμο.
Απο την άλλη η μεταμοντέρνα Τέχνη αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο τής Παρακμής και όχι κάποιας εξέλιξης...
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..
 
Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Πολλοί σύγχρονοι ´νεωτερισμοί´είναι συντηρητικότεροι τού παρελθόντος και αποξηραίνουν τά έργα..
Τώρα εάν κατάφερε ο Lang Lang να κανει καλό Faure εξακολουθώ να παραμένω πιστός στήν άγνωστη ´πουρκουού´Germaine Thyssens-Valentine...
Oταν ο Χολυγουντιανός Κινέζος ερμηνεύσει τά 13 Nocturnes ,τίς 13 Barcarolles και τά 4 Valses caprices,καί τά 6 Impromptus Pieces breves,μέ τη ευαισθησία και την εκλεπτυσμένη δεινότητα τής Μαμάς πού παράτησε για καιρό το πιάνο για να αναθρέψει τά 5 παιδιά της θα τόν παραδεχτώ..
Κανείς απο τούς Μεγάλους δεν είναι Μνημείο...
Γιατί παραμένει ζωντανός και επίκαιρος...
Είτε λέγεται Klemperer,είτε Richter είτε Εliott,είτε Montiliani,είτε Σεφέρης,είτε Τουλούζ Λωτρέκ.
Και οι Καιροί δεν αλλάζουν ούτε πάνε συνεχώς προς τά εμπρός.
Οι Καιροί είναι Κύκλιοι με περιόδους Ακμής και Παρακμής.

Εμένα, γιατρέ, το δίλημμα του νεοελληνισμού περί "κακής" Δύσης ή τρισένδοξης Ανατολίας δεν με αγγίζει.
Για μένα ο Λακάν επ ουδενί αποκλείει τον Μακρυγιάννη.
Πιστεύω πως οι Καιροί αλλάζουν και αλλάζουν προς το καλύτερο.
Πως υπάρχει Πρόοδος. Βεβαίως και περιέχει κινδύνους -συχνά, για παράδειγμα, μπορεί να αλέθει αδιακρίτως τα πάντα στο διάβα της- βεβαίως και δεν είναι τόσο ταχεία όσο θα ήθελα, αλλά το Φώς, κατά τη γνώμη μου, συνέχεια κερδίζει πόντους. Και ο κόσμος μας δεν είναι ίδιος πια μετά την εμφάνιση του Φρόϋντ. 'Η του ραδιοφώνου. Ή της πενικιλίνης. Ή του Louis Armstrong.

Οσον αφορά τον ...Χολυγουντιανό Κινέζο εναντίον της Ναργκίς...δεν αντέχω άλλο τους εθνικούς μας δυϊσμούς, γιατρέ: Διαφωτισμός ή Ορθοδοξία, Δημοτική ή Καθαρεύουσα, Προοδευτικός ή Συντηρητικός, Διακογιάννης ή Μπαζίνας. Θα σου συνιστούσα να αφήσεις τους δογματισμούς και να εμπιστεύεσαι περισσότερο τους φίλους σου: κι εμένα όταν μου είπε ο Δημοκηδής για το Stabat Mater του Rossini από κάποιον Myung-Whun Chung :blink: δεν τον πίστευα. Το είχα βλέπεις με τον ...τεράστιο :rolleyes: Richard Hickox στην Chandos, τι να μας πούν οι Ανατολίτες τώρα...κι όμως, είχε δίκιο ο Σπύρος, η εκτέλεση στην D.G. είναι τουλάχιστον δυό κλάσεις καλύτερη.

Τώρα βέβαια αν με ρωτήσεις αν κάποιος χρειάζεται 2 δίσκους με πιανιστικά του Faure, η απάντηση είναι όχι. Διαλέγεις και παίρνεις.-bye-
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Σήμερα ζούμε σε μικρούς καιρούς και παρότι παράγονται διαμάντια, αυτα απευθυνονται σέ μικρές κοινότητες ανά τον Κόσμο.
Απο την άλλη η μεταμοντέρνα Τέχνη αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο τής Παρακμής και όχι κάποιας εξέλιξης...
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..

Διαφωνώ.
Οι καιροί που ζώ δεν είναι καθόλου "μικροί" και είμαι περήφανος για τον Μπάρροουζ και τον Νταλί, τον Ballard και τον Μπομπ Ντύλαν.
Η Μεγάλη Τέχνη πάντα απευθυνόταν σε μικρές κοινότητες. Ο υπόλοιπος κόσμος ακολουθούσε μετά. Αν, με τα χρόνια, αναγνωρίσθηκε ο Μότσαρτ, αυτό δεν μου λέει τίποτα για τα ακροατήρια της εποχής του που τον άφησαν να πεθάνει στην ψάθα. Αυτοί άκουγαν τον Paisielo και τον Salieri με τις 90 (!)όπερες.
Κι ούτε πιστεύω πως οι κριτικοί έχουν τόση δύναμη. Το κοινό "τους έχει γραμμένους". Aλλο πράγμα οι κριτικοί και άλλο οι μανατζαρέοι που ενορχηστρώνουν το hype, τον "ντόρο" γύρω από πομφόλυγες και μη.
Εμένα, οι κριτικοί, κατά καιρούς μου έχουν προσφέρει πάρα πολλά και σε πολλές περιπτώσεις μου άνοιξαν τα μάτια και με έφεραν σε επαφή με πράγματα που ποτέ δεν θα ανακάλυπτα μόνος μου.
Πιστεύω πως το μεγάλο μέρος του κοινού ακούει μόνο τους διακόνους της Νοσταλγίας. Πως είναι εχθρικό σε καθετί που δεν το νιώθει, με κάποιο τρόπο, Οικείο. Πως οι μεγάλοι πρωτοπόροι, στις πλείστες των περιπτώσεων, αναγνωρίζονται μετά θάνατον. Πώς αυτά που συμβαίνουν στο περιθώριο, όταν αξίζουν πραγματικά τον κόπο, γίνονται με τον καιρό μέρος της καθομιλουμένης και επηρεάζουν σεισμικά το mainstream.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

...Πιστεύω πως οι Καιροί αλλάζουν και αλλάζουν προς το καλύτερο.
Πως υπάρχει Πρόοδος...

Συμφωνώ, ...ακόμη και μέσα στους καραμέινστρίμ κύκλους η ρήξη των δογμάτων έρχεται, ήδη μασιέται η φράση να είσαι μέσα στη μόδα ...αλλά να σου πηγαίνει, ή να σου αρέσει

Ο τροχός μέχρι σήμερα έκανε ελάχιστα μέτρα, τα επόμενα τριάντα χρόνια όμως θα έχουμε δραματικές εξελίξεις. Σ'αυτό συμβάλει κυρίως η δικτύωση των λαών. Κι αν νομίζουμε πως επηρέασε σημαντικά, λόγου χάρη, η μουσική που ένωσε τον δυτικό κόσμο στα χρόνια του Βιετνάμ, μάλλον θα εκπλαγούμε όταν βρεί εφαρμογή η αυτόματη μετάφραση διαδικτυακά, όταν δλδ ο καταπιεσμένος Ινδός χαμάλης επικοινωνεί real time με ομοιοπαθείς του στην Αργεντινή και στην Νιγηρία. Ή όταν θα καταψηφίζεται ή θα υπερψηφίζεται ο κάθε ένας βουλευτής χώρια για κάθε μία του υπογραφή στη Βουλή εκείνη την στιγμή από τον Λαό.
 
Ο Διαφωτισμός και η θεωρία τής διαρκούς Προόδου και τής Εξελίξεως τής Κοινωνίας έχει παντελώς διαψευσθεί..
Αντιθέτως η κυκλικότης τής Αρχαιοελληνικής Σκέψης παραμένει επίκαιρη...
Καθε Ιστορικοκοινωνική περίοδος έχει Ακμή και Παρακμή.
Η Ζωντανή Παράδοση αποτελεί πάντα Στοιχείο ανάσας για τίς Κοινωνίες.
Σήμερα ζούμε σε μικρούς καιρούς και παρότι παράγονται διαμάντια, αυτα απευθυνονται σέ μικρές κοινότητες ανά τον Κόσμο.
Απο την άλλη η μεταμοντέρνα Τέχνη αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο τής Παρακμής και όχι κάποιας εξέλιξης...
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..

Επιτρέψτε μου, αλλά δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. :a0210: Φίλοι μου ...εραστές της προόδου μακάρι τα γεγονότα να είναι καλά μαζί σας και να μας διαψεύσετε, αλλά μέχρι στιγμής κρατώ τις επιφυλάξεις μου. :rolleyes:
 
Όλα αλλάζουν και εξελίσσονται, χωρίς κάθε φορά η όποια αλλαγή αναγκαστικά να συνεπάγεται και βελτίωση ή πραγματική πρόοδο. Γί' αυτό και υπάρχουν πράγματα του παρελθόντος αξεπέραστα μέχρι να έρθει κάτι που πραγματικά να αξίζει περισσότερο από το παλιό. Λ.Σ.
 
Όλα αλλάζουν και εξελίσσονται, χωρίς κάθε φορά η όποια αλλαγή αναγκαστικά να συνεπάγεται και βελτίωση ή πραγματική πρόοδο. Γί' αυτό και υπάρχουν πράγματα του παρελθόντος αξεπέραστα μέχρι να έρθει κάτι που πραγματικά να αξίζει περισσότερο από το παλιό. Λ.Σ.

Αυτό είναι πάρα πολύ σχετικό και υποκειμενικό.
Εχω φίλους που πιστεύουν πως η μουσική τελείωσε με τον Brahms.
Κι άλλους πάλι που θεωρούν πως ό τι απέμενε να ειπωθεί ειπώθηκε με τον Mahler. Και ήξερα έναν παλαιό λάτρη που, αφού διέγραψε όλο τον Κύκλο, ξαναγύρισε στον Κάντορα και ήταν έτοιμος να σου αποδείξει πως όλα είχαν ήδη ειπωθεί απ αυτόν και, κατά συνέπεια, ό τι ακολούθησε πάνω κάτω ήταν περιττό.
Εγώ αντίθετα θεωρώ πολύ θετική πρόοδο τη δεύτερη σχολή της Βιέννης, τον Προκόφιεφ, τον Τσάρλι Πάρκερ και τον Τζον Κολτρέην. Και άλλους, πολλούς.

Δεν διατείνομαι πως έχω δίκιο ούτε θέλω να διαψεύσω οποιονδήποτε: πιθανόν όλα αυτά να μαρτυρούν την αδυναμία μου να περάσω ολόκληρη τη ζωή μου ακούγοντας, πάνω κάτω, 500 έργα.
Είμαι βουλιμικός, τι να κάνω; ;) :rolleyes:
 
Η πρόοδος είναι εργαλειακή. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό , διότι υπ' αυτήν την προϋπόθεση είναι μετρήσιμο ειδος ( μετακινούμαι με το κάρο - έχω αυτοκίνητα και αεροπλάνα στην διάθεση μου / φωτίζομαι με δάδες - έχω ηλεκτρισμό / ζούσα κατά μέσο όρο 40 χρόνια -ζω 77+ ) και δεν επιδέχεται αξιολογικών κρίσεων , οι οποίες καταλήγουν στον άκρατο υποκειμενισμό .
 
Το ζούσα μέχρι τα 40 είναι λάθος Δημήτρη. Μιλάς για χιλιάδες χρόνια πριν.
Απλά ο Μ.Ο. έχει ανέβει τόσο πολύ, λόγω της μείωσης της παιδικής θνησιμότητας.
Σόρι για το off αλλά είπα να το παίξω λιγάκι :D
 
Η πρόοδος είναι κάτι το αντικειμενικό και όχι υποκειμενικό. Αλλιώς, λειτουργούμε ισοπεδωτικά και όλοι έχουν δίκιο. Πέρα από το υποκειμενικό γούστο υπάρχει και το αντικειμενικό κοινά αποδεκτό βασισμένο σε κάποια στάνταρ.
Εμένα προσωπικά δεν μου πολυαρέσει ο Mozart. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι αυτός που πραγματικά είναι και το ασπάζομαι. Λ.Σ.
 
Ε όχι και χιλιάδες χρόνια πρίν . Σύμφωνα με τα αρχεία της βασιλικής οικογένειας της Αγγλίας, τον Μεσαίωνα ο μέσος όρος ζωής των πιο καλοζωισμένων ανθρώπων έφτανε τα 35,28 χρόνια και μάλιστα όχι στα χρόνια του Μαύρου θανάτου
 
Πέρα από το υποκειμενικό γούστο υπάρχει και το αντικειμενικό κοινά αποδεκτό βασισμένο σε κάποια στάνταρ.

Aς αρχίσουμε από δώ λοιπόν: πως, κατά τη γνώμη σας, καθορίζεται αυτό το κοινά αποδεκτό και ποιά είναι αυτά τα κριτήρια; Η αποδοχή που απολαμβάνει το έργο στην εποχή του; ή αργότερα; ή μήπως οι Ακαδημίες επιστημών που έρχονται μετά και το επαναεκτιμούν και, πολλές φορές, το ανασύρουν από τη λήθη;
γιατί εγώ ξέρω πως η 9η Συμφωνία του Μπετόβεν ξεχάστηκε λίγους μόλις μήνες μετά την πρεμιέρα της και για πολλά χρόνια αργότερα εθεωρείτο ένα "παλιομοδίτικο" έργο από τα τότε ακροατήρια.
Ξέρω επίσης πως, μετά την πρεμιέρα της Ιεροτελεστίας της Ανοιξης, το κοινό τα έκανε ρημαδιό και ζητούσε περίπου να οδηγηθεί ο συνθέτης στην πυρά.

Ποιά είναι αυτά τα κοινά αποδεκτά κριτήρια;
 
Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..

Μπραβο ρε Σπυρετο-bye-

Αυτο εννοουσα ,τοτε που το ειχες παραξηγησει και νομιζες οτι αναφερομουν σε "εσωτερικες" καταστασεις.
Πως μερικοι τυποι με την ικανοτητα στο γραψιμο επιπεδου Λυμπε,μπορουν να παρασυρουν ενα μιλιουνι κοσμο στο να απωθεωνουν το τιποτα!!!!
 
Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Πως μερικοι τυποι με την ικανοτητα στο γραψιμο επιπεδου Λυμπε,μπορουν να παρασυρουν ενα μιλιουνι κοσμο στο να απωθεωνουν το τιποτα!!!!

Κόψε κάτι βρε: ποιο ...μιλιούνι; :blink: μόλις καμιά 50ριά διαβάζουν τα threads και λιγότεροι από το 1/10 τα παίρνουν στα σοβαρά. -bye-
θα με πείς και λαοπλάνο τώρα; :D