Κωστας Λυμπεροπουλος
AVClub Fanatic
- 17 June 2006
- 14,350
Βεβαίως και ήταν σοβαρό εμπόδιο, αλλά οι καλλιτέχνες και τεχνικοί είχαν βρει τρόπους να το υπερβαίνουν. χώριζαν κάθε έργο σε κομμάτια των 4,5 λεπτών, χρησιμοποιούσαν ειδικά χρονόμετρα που μετρούσαν αντίστροφα για να ξέρουν οι μουσικοί πότε να σταματήσουν κλπ. δε λέω ότι ήταν εύκολο, ούτε ότι άρεσε σε όλους τους μουσικούς, όμως με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να γράψουν συμφωνίες, κοντσέρτα, ορατόρια, ακόμα και ολόκληρες όπερες. Η ΕΜΙ επέμενε να εγγράφει με αυτό τον τρόπο αρκετά χρόνια μετά την εμφάνιση του μαγνητοφώνου.
Ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που η χρονική διάρκεια καθόρισε και τα κομμάτια της Τζαζ διαρκείας 3-4 λεπτών κατι πολύ άσχημο για τη μουσική αυτή, ενώ αργότερα με την εμφανιση του δίσκου μακράς διαρκείας [ Long Playing εξ ου και LP] η μουσική αυτή μπόρεσε να αναπτυχθεί και δισκογραφικά χωρίς περιορισμούς. Βλέπε Conquistador του Cecil Taylor με διάρκεια περί τα 18 λεπτά η πλευρά!! Λ.Σ.Ενδιαφέρουσα πληροφορία, δεν το ξερα.
Πέρα από τις δυσκολίες στην καταγραφή της μουσικής σε δίσκους φαντάζομαι πόσο δύσκολο ήταν και για τον ακροατή να ακούσει ολόκληρο ένα συμφωνικό έργο μιας ώρας.
Φυσικά αυτό που εμείς βλέπουμε δύσκολο σήμερα τότε ήταν μεγάλη πολυτέλεια, να έχεις τη δυνατότητα να ακούς μουσική στο σπίτι σου ήταν εκπληκτικό.
Το 3- 4λεπτο του δίσκου πάντως πρέπει να επηρέασε πολύ τη μουσική. Αυτό δεν έγινε με την κλασική βέβαια που έχει συγκεκριμένη και καταγεγραμμένη δομή και όταν έδωσε η τεχνολογία τη δυνατότητα τα έργα ηχογραφήθηκαν στη κανονική διάρκεια τους.
Στη λαική μουσική όμως τα τραγούδια διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να χωρούν στη μια πλευρά του δίσκου.
Πολλοί σύγχρονοι ´νεωτερισμοί´είναι συντηρητικότεροι τού παρελθόντος και αποξηραίνουν τά έργα..Times change.
και ευτυχώς...
οι περισσότεροι εδώ μέσα μου θυμίζετε τους γέρους Σπαρτιάτες που τραγουδούσαν "άμες ποκ ήμεθ' άλκιμοι νεανίες...": μόνο τα δικά μας ήταν καλά;
Καλά τα Μνημεία ...αλλά δεν τα θέλω παγωμένα, να με κοιτάζουν αυστηρά μέσα στο χρόνο.
Mια χαρά Faure έκανε ο Lang Lang. Πολύ καλύτερον από όλους τους "πουρκουάδες" που ξέρω. Αν αυτοί τσαντίζονται, ας κάτσουν να χτυπήσουν τον πισινό τους κάτω μήπως και δώσουν καλύτερον.
Κανείς απο τούς Μεγάλους δεν είναι Μνημείο...
Γιατί παραμένει ζωντανός και επίκαιρος...
Είτε λέγεται Klemperer,είτε Richter είτε Εliott,είτε Montiliani,είτε Σεφέρης,είτε Τουλούζ Λωτρέκ.
Και οι Καιροί δεν αλλάζουν ούτε πάνε συνεχώς προς τά εμπρός.
Οι Καιροί είναι Κύκλιοι με περιόδους Ακμής και Παρακμής.
Πολλοί σύγχρονοι ´νεωτερισμοί´είναι συντηρητικότεροι τού παρελθόντος και αποξηραίνουν τά έργα..
Τώρα εάν κατάφερε ο Lang Lang να κανει καλό Faure εξακολουθώ να παραμένω πιστός στήν άγνωστη ´πουρκουού´Germaine Thyssens-Valentine...
Oταν ο Χολυγουντιανός Κινέζος ερμηνεύσει τά 13 Nocturnes ,τίς 13 Barcarolles και τά 4 Valses caprices,καί τά 6 Impromptus Pieces breves,μέ τη ευαισθησία και την εκλεπτυσμένη δεινότητα τής Μαμάς πού παράτησε για καιρό το πιάνο για να αναθρέψει τά 5 παιδιά της θα τόν παραδεχτώ..
Κανείς απο τούς Μεγάλους δεν είναι Μνημείο...
Γιατί παραμένει ζωντανός και επίκαιρος...
Είτε λέγεται Klemperer,είτε Richter είτε Εliott,είτε Montiliani,είτε Σεφέρης,είτε Τουλούζ Λωτρέκ.
Και οι Καιροί δεν αλλάζουν ούτε πάνε συνεχώς προς τά εμπρός.
Οι Καιροί είναι Κύκλιοι με περιόδους Ακμής και Παρακμής.
Σήμερα ζούμε σε μικρούς καιρούς και παρότι παράγονται διαμάντια, αυτα απευθυνονται σέ μικρές κοινότητες ανά τον Κόσμο.
Απο την άλλη η μεταμοντέρνα Τέχνη αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο τής Παρακμής και όχι κάποιας εξέλιξης...
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..
...Πιστεύω πως οι Καιροί αλλάζουν και αλλάζουν προς το καλύτερο.
Πως υπάρχει Πρόοδος...
Ο Διαφωτισμός και η θεωρία τής διαρκούς Προόδου και τής Εξελίξεως τής Κοινωνίας έχει παντελώς διαψευσθεί..
Αντιθέτως η κυκλικότης τής Αρχαιοελληνικής Σκέψης παραμένει επίκαιρη...
Καθε Ιστορικοκοινωνική περίοδος έχει Ακμή και Παρακμή.
Η Ζωντανή Παράδοση αποτελεί πάντα Στοιχείο ανάσας για τίς Κοινωνίες.
Σήμερα ζούμε σε μικρούς καιρούς και παρότι παράγονται διαμάντια, αυτα απευθυνονται σέ μικρές κοινότητες ανά τον Κόσμο.
Απο την άλλη η μεταμοντέρνα Τέχνη αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο τής Παρακμής και όχι κάποιας εξέλιξης...
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..
Όλα αλλάζουν και εξελίσσονται, χωρίς κάθε φορά η όποια αλλαγή αναγκαστικά να συνεπάγεται και βελτίωση ή πραγματική πρόοδο. Γί' αυτό και υπάρχουν πράγματα του παρελθόντος αξεπέραστα μέχρι να έρθει κάτι που πραγματικά να αξίζει περισσότερο από το παλιό. Λ.Σ.
Πέρα από το υποκειμενικό γούστο υπάρχει και το αντικειμενικό κοινά αποδεκτό βασισμένο σε κάποια στάνταρ.
Διάφοροι πικραμένοι κάνουν οτι πιό ακραίο μπορούν και μεγάλο τμήμα τού ´σκεπτόμενου´κοινού καθοδηγούμενο απο κριτικούς-γλάστρες σαλιαρίζει ´εκστασιασμένο´υποκλινόμενο σέ κάθε Πομφόλυγα..
Πως μερικοι τυποι με την ικανοτητα στο γραψιμο επιπεδου Λυμπε,μπορουν να παρασυρουν ενα μιλιουνι κοσμο στο να απωθεωνουν το τιποτα!!!!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.