Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Ποιά από τις τηλεοράσεις του συγκριτικού σας άρεσε περ


  • Total voters
    0
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Aπό Plasma σε LCD κι από LCD σε Plasma...

Nα μην επιτυγχάνεται όμως με δυναμικές ίριδες... :p :p :p

:flipout: -bye- :ernaehrung004:

Συμφωνω... αναφερομουν στο native on/off contrast. Αλλα και η δυναμικες βελτιωνουν το κοντραστ, οταν το πανελ δεν εχει καλες επιδοσεις (το μη χειρον βελτιστον..)
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Aπό Plasma σε LCD κι από LCD σε Plasma...

Για τί εύρος γωνίας από τον άξονα ισχύει αυτό το ANSI contrast; :p

Όταν καθόμαστε στον άξονα, το βλέπουμε το ίδιο μέχρι τα άκρα της οθόνης; :p :p

Α, σόρρυ, αυτό δεν μπορώ να το μετρήσω... :flipout:
Τέτοια μέτρηση μπορεί να γίνει μόνο σε on/off, το οποίο είναι το ίδιο σε όλες τις γωνίες... :flipout:
[Φαντάζομαι κάποια μείωση υπάρχει -το πόσο είναι δεν ξέρω. Πάντως με το μάτι σε γωνίες 40+ το βλέπεις. Αν κάθεσαι στον κύριο άξονα, όχι τόσο εύκολα. Στα 3 μ βγαίνει 10 μοίρες η άκρη του πάνελ; )
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

To αρθρο που παραθεσα ειναι γραμμενο απο τον κορυφαιο calibrator/reviewer στον κοσμο (Greg Rogers) και εξηγει την σημασια & την επιδραση που μπορει να εχει στην εικονα μας το υψηλο on/off contrast ειδικα εαν συνδυαστεί με σκοτεινοτερο gamma. Εσυ παραπανω, εγραψες οτι θεωρεις το υψηλο on/off contrast "εντελως πλασματικο νουμερο". Τι να συζητησουμε τωρα; Οτι η γη δεν ειναι επιπεδη;

Δεν με απασχολεί ποιος το έγραψε (δεν εντυπωσιάζομαι εύκολα με αυθεντίες).
Αν και στην ερώτησήωμου δεν βλέπω απάντηση, αν θες, μπορείς να μου πεις με δικά σου λόγια την σημασία του on/off contrast στην ποιότητα της εικόνας μιας τηλεόρασης.

Όσο για το γάμμα, εγώ κορυφαίος καλιμπράτορ δεν είμαι, αλλά με τις λίγες γνώσεις μου καταλαβαίνω ότι με αυτό δεν παίζεις αν θες να αναπαράγεις τα πρότυπα. Αν παίζοντας με το γάμμα, εν είδει δυναμικής αντίθεσης, προσπαθείς να πάρεις καλύτερη αντίθεση από ένα μέσο όπως ο προβολέας είναι κάτι διαφορετικό από καλιμπράρισμα σύμφωνα με τα πρότυπα.
 
Κοιταξε, καταλαβαινεις πως ειναι αδυνατον να συζητησουμε εαν μου ζητας να σου εξηγησω βασικα πραγματα, οπως την σημασια του on/off contrast στην εικονα (αν και βασικα σου εξηγησα παραπανω).
Για το gamma εισαι επισης λαθος. Αν και συνηθιζεται να λεγεται οτι η τιμη στοχος ειναι το 2.2, στην πραγματικοτητα, μπορουμε ανετα να ρυθμισουμε με τιμη απο 2.2-2.6 ΕΦΟΣΟΝ ο προβολεας/τηλεοραση μας εχει μεγαλο on/off contrast ετσι ωστε να μην κρασαρει την πληροφορια στα χαμηλα IRE. Αλλωστε, το studios κατα το mastering χρησιμοποιουν συνηθως 2.4- 2,45 gamma.

Petasis, λες οτι δεν εντυπωσιαζεσαι με τις αυθεντιες, αλλα δεν διαβαζεις προσεκτικα τι γραφουν (ο λογος που ειναι αυθεντιες..). Αυτο το χομπυ ειναι αρκετα τεχνικο, κατι που σημαινει οτι πρεπει πρωτα να εχουμε κατανοήσει τα βασικα με την βοηθεια των γραφομενων απο "αυθεντιες" και μετα να μπαινουμε σε δυσκολες- τεχνικες- συζητησεις.. Χωρις αυτο, κανουμε μια τρυπα στο νερο. Ειναι σαν να θες να συμμετασχεις σε αγωνα κολυμβησης χωρις να ξερεις να κολυμπας καλα..
Αυτα, παντα φιλικα και χωρις παρεξηγηση.. :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Aπό Plasma σε LCD κι από LCD σε Plasma...

Άσχετο: υπάρχουν βιντεοπροβολείς που σβήνουν εντελώς το φως όταν πρέπει να δείξουν μαύρο;

Να δείξουν μόνο μαύρο εννοείς, 0 IRE σε όλη την οθόνη.
Ναί, υπάρχουν οι LED. Αυτό όμως τη σημασία έχει; Βοηθάει πουθενά;
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Κοιταξε, καταλαβαινεις πως ειναι αδυνατον να συζητησουμε εαν μου ζητας να σου εξηγησω βασικα πραγματα, οπως την σημασια του on/off contrast στην εικονα (αν και βασικα σου εξηγησα παραπανω).

Γιατί; Ποιο το νόημα του να συμμετέχει κανείς σε ένα φόρουμ τότε; :confused:
Μπορείς να ξεκινήσεις από την αρχή αν θες, πώς θα μετρούσες ένα on/off contrast.

Για το gamma εισαι επισης λαθος. Αν και συνηθιζεται να λεγεται οτι η τιμη στοχος ειναι το 2.2, στην πραγματικοτητα, μπορουμε ανετα να ρυθμισουμε με τιμη απο 2.2-2.6 ΕΦΟΣΟΝ ο προβολεας/τηλεοραση μας εχει μεγαλο on/off contrast ετσι ωστε να μην κρασαρει την πληροφορια στα χαμηλα IRE. Αλλωστε, το studios κατα το mastering χρησιμοποιουν συνηθως 2.4- 2,45 gamma.
Και πάλι θα πω ότι με το γάμμα δεν παίζουμε. Το γάμμα πρέπει να είναι ίσο με το γάμμα της ταινίας. Αν το στούντιο έχει χρησιμοποιήσει 2.35, δεν μπορείς να το βάλεις στο 2.2 ή στο 2.6. Αλλά ακόμα και αν θες διαφορετικό γάμμα για Χ λόγους, γιατί θεωρείς ότι είναι αξιοποιήσιμο όλο το εύρος του on/off contrast, και δεν περιορίζεσαι από το ANSI contrast;

Petasis, λες οτι δεν εντυπωσιαζεσαι με τις αυθεντιες, αλλα δεν διαβαζεις προσεκτικα τι γραφουν (ο λογος που ειναι αυθεντιες..). Αυτο το χομπυ ειναι αρκετα τεχνικο, κατι που σημαινει οτι πρεπει πρωτα να εχουμε κατανοήσει τα βασικα με την βοηθεια των γραφομενων απο "αυθεντιες" και μετα να μπαινουμε σε δυσκολες- τεχνικες- συζητησεις.. Χωρις αυτο, κανουμε μια τρυπα στο νερο. Ειναι σαν να θες να συμμετασχεις σε αγωνα κολυμβησης χωρις να ξερεις να κολυμπας καλα..
Αυτα, παντα φιλικα και χωρις παρεξηγηση.. :ernaehrung004:

Όταν η αυθεντία λέει ότι παίζουμε με το γάμμα κατά το δοκούν για να καλύψουμε αδυναμίες στην αντίθεση του προβολέα, το οποίο το μεταφέρεις αυτούσιο στον τομέα των τηλεοράσεων με dimming και floating blacks το οποίο σου περιορίζει το κάτω εύρος κρασάροντας πληροφορία, τι να πω; :flipout:

Δες τι μου έγραψες:
Το καλο on/off contrast, σημαινει πολυ καλο επιπεδο μαυρου οχι μονο στο 0 IRE (απολυτο μαυρο) αλλα και στα υπολοιπα χαμηλα IRE (10,20, 30,40)
Όταν ρώτησα τι εννοείς, μου είπες ότι "αυτά" τα έγραψε μια αυθεντία. Αν περίμενες να ψαρώσω, είδες ότι δεν... :flipout:
Αυτά που γράφει ο τύπος ίσως ισχύουν στους προβολείς (συσκευές που δεν ξέρω και δεν έχω), αλλά εγώ προβληματίζομαι αν μπορούν να μεταφερθούν στις σημερινές τηλεοράσεις. Νομίζω όχι, τουλάχιστον στο σκέλος του εύρους του on/off contrast (θεωρώ ρεαλιστικότερο το εύρος του ANSI contrast).

Αλλά δεν μας βλέπω να καταλήγουμε κάπου (εσύ θεωρείς ότι εγώ δεν τα καταλαβαίνω, εγώ ότι εσύ δεν τα καταλαβαίνεις, άκρη δεν θα βρούμε :flipout:), οπότε ας γυρίσουμε στο θέμα μας:

Θες να αναφέρεις τα σημεία που νικά η κούρο τη πανασόνικ, και τα σημεία που νικά η πανασόνικ την κούρο;

Και εννοείται πάντα φιλικά και χωρίς παρεξήγηση.. :ernaehrung004:
Διάλογο κάνουμε, δεν τσακωνόμαστε...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Aπό Plasma σε LCD κι από LCD σε Plasma...

Να δείξουν μόνο μαύρο εννοείς, 0 IRE σε όλη την οθόνη.
Ναί, υπάρχουν οι LED. Αυτό όμως τη σημασία έχει; Βοηθάει πουθενά;

Δεν ξέρω, δεν έχω προβολέα. Θέλω να δω αν υπάρχει το αντίστοιχο του global dimming στους προβολείς...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Aπό Plasma σε LCD κι από LCD σε Plasma...

Δεν ξέρω, δεν έχω προβολέα. Θέλω να δω αν υπάρχει το αντίστοιχο του global dimming στους προβολείς...

Υπάρχει, αλλά χρησιμεύει όσο και στις τηλεοράσεις, δηλαδή καθόλου.
 
Γιατί; Ποιο το νόημα του να συμμετέχει κανείς σε ένα φόρουμ τότε; :confused:
Μπορείς να ξεκινήσεις από την αρχή αν θες, πώς θα μετρούσες ένα on/off contrast.

Το να κανεις κουβεντα σε ενα τεχνικο φορουμ για τοσο τεχνικα θεματα, εχει νοημα, εφοσον εχεις πρωτα κατανοησει βασικες αρχες της εικονας. Το οτι αμφισβητεις την σημασια του οn/off contrast, απλα δειχνει οτι δεν εισαι επαρκως διαβασμενος.Αυτο φυσικα δεν σε εμποδιζει να γραφεις με υφος εξπερ. ;)
Σε καθε περιπτωση, μιας που μας διαβασουν να ξεκινησουμε απο τα βασικα με απλα λογια.
Το on/off contrast ειναι ο βασικος δεικτης της δυναμικης περιοχης που εχει η τηλεοραση μας. Ειναι η αποσταση απο το πιο μαυρο που μπορει να αποδώσει η συσκευη μας εως το πιο λευκο και μετριεται με συγκεκριμενη μεθοδολογια και οργανα απο τους calibrators. Συνηθως χρησιμοποιειται ειδικο test disc οπου για το μαυρο φωτο μετριέται μια καρτελα στο 0 Ire (απολυτο μαυρο) και μια καρτελα στο 100 Ire (απολυτο λευκο). Λεω συνηθως γιατι αυτο δεν μπορει να εφαρμοστει στις LED λογω του οτι σβηνουν τελειως στα 0 Ire.
To υψηλο on/off contrast (το οποιο ηταν δεδομενο στις παλιες συσκευες CRT λογω τεχνολογιας) αποτελει εδω και χρονια το "ιερο δισκοπότηρο" των εταιριων κατασκευης ψηφιακων προβολικων συστηματων, και προσπαθουν διαρκως να το βελτιωσουν ειτε με νεα πανελ που εχουν καλυτερη διαχειριση του φωτος αρα καλυτερο μαυρο (οπως πχ η Pioneer με τις Kuro στις τηλεορασεις και η JVC με τους DIla στους προβολεις) ειτε με τεχνολογιες δυναμικης ιριδας στους προβολεις και local dimming στις τηλεορασεις (σε συνδιασμο με gamma boosting). Φυσικα ειναι κατανοητο, οτι το native on/off contrast της πρωτης περιπτωσης ειναι καλυτερο απο το dynamic on/off contrast της δευτερης, χωρις αυτο φυσικα να μειωνει την χρησιμοτητα αυτου..
Γιατι ομως εχει σημασια το υψηλο on/off contrast; Διοτι βελτιωνει παρα πολυ την συμπεριφορα του μεσου προβολης μας στις σκοτεινες και μεσαιοσκοτεινες σκηνες οπου πχ οι περισσοτερες lcd υποφερουν με γκριζα μαυρα και “πεπλο” στην εικονα.. Επισης, οπως εγραψα πιο πανω, εφοσον εχουμε υψηλο native on/off contrast, τοτε ο calibrator μπορει να επιλεξει μια πιο σκοτεινη τιμη gamma ωστε να προσδωσει ακομα μεγαλυτερο “βαθος” (σαν 3d) στην εικονα χωρις να κινδυνευει να χασει πληροφορια στα σκοτεινα, οπως θα συνεβαινε με μια τηλεοραση που εχει χαμηλη δυναμικη περιοχη. Μια σκοτεινη τιμη gamma εχει επιδραση και στις φωτεινες σκηνες οι οποιες γινονται πιο τρισδιαστατες (αυτο μπορειτε να το δειτε και μονοι σας παιζοντας μια φωτεινη σκηνη εχοντας επιλεξει πχ gamma 2,4 απο το μενου των ρυθμισεων.). Φυσικα, ολα αυτα ειναι δουλεια ενος εξειδικευμενου calibrator οπως ο Μανωλης και οχι ενος απλου χρηστη ο οποιος θα τα κανει μαλλον χειροτερα παρα καλυτερα..

Και πάλι θα πω ότι με το γάμμα δεν παίζουμε. Το γάμμα πρέπει να είναι ίσο με το γάμμα της ταινίας. Αν το στούντιο έχει χρησιμοποιήσει 2.35, δεν μπορείς να το βάλεις στο 2.2 ή στο 2.6. Αλλά ακόμα και αν θες διαφορετικό γάμμα για Χ λόγους, γιατί θεωρείς ότι είναι αξιοποιήσιμο όλο το εύρος του on/off contrast, και δεν περιορίζεσαι από το ANSI contrast;
Και επειδη το λες εσυ, νομιζεις οτι ειναι αληθεια; Δεν υπαρχει τυποποιημενος κανονας για το gamma, ουτε καν στα studios παραγωγης. Εκει οπως εγραψα συνηθως κανουν παραγωγη με gamma στοχο 2,4, 2-45 (πχ Pixar) αλλα δεν ειναι απολυτο. Αυτο που εχει σημασια ειναι να ρυθμιστει σωστα το gamma στην τηλεοραση σου ωστε να μην χανεις πληροφορια. Το τι τιμη θα εχει τελικα, εξαρταται απο την δυναμικη περιοχη της συσκευης σου και τις επιλογες που θα κανει για εσενα ο calibrator. Υπαρχει περιπτωση να εχεις τελικα και φωτεινοτερο gamma πχ 1,9 εαν εχει χαλια on/off contrast η τηλεοραση σου και ο calibrator την ρυθμισει ετσι ωστε να μην χανεις πληροφορια! Για περισσοτερα, διαβασε και αυτη την σχετικη κουβεντα στο avsforum http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1224816
Για το ευρος αξιοποιησης του gamma σου απαντησα στην προηγουμενη παραγραφο. Μην μπλεκεις το on/off contrast με το ansi (intrascene) contrast το οποιο εχει επισης μεγαλη σημασια, αλλα αυτο ειναι μια αλλη ξεχωριστη κουβεντα..

Όταν η αυθεντία λέει ότι παίζουμε με το γάμμα κατά το δοκούν για να καλύψουμε αδυναμίες στην αντίθεση του προβολέα, το οποίο το μεταφέρεις αυτούσιο στον τομέα των τηλεοράσεων με dimming και floating blacks το οποίο σου περιορίζει το κάτω εύρος κρασάροντας πληροφορία, τι να πω; :flipout:

Να πεις οτι δεν καταλαβες τι εννουσε η αυθεντια! :p
Ελπιζω με αυτα που εγραψα παραπανω να σου λυθηκε η απορια.


Δες τι μου έγραψες:

Όταν ρώτησα τι εννοείς, μου είπες ότι "αυτά" τα έγραψε μια αυθεντία. Αν περίμενες να ψαρώσω, είδες ότι δεν... :flipout:
Αυτά που γράφει ο τύπος ίσως ισχύουν στους προβολείς (συσκευές που δεν ξέρω και δεν έχω), αλλά εγώ προβληματίζομαι αν μπορούν να μεταφερθούν στις σημερινές τηλεοράσεις. Νομίζω όχι, τουλάχιστον στο σκέλος του εύρους του on/off contrast (θεωρώ ρεαλιστικότερο το εύρος του ANSI contrast).

Αλλά δεν μας βλέπω να καταλήγουμε κάπου (εσύ θεωρείς ότι εγώ δεν τα καταλαβαίνω, εγώ ότι εσύ δεν τα καταλαβαίνεις, άκρη δεν θα βρούμε :flipout:), οπότε ας γυρίσουμε στο θέμα μας:

Θες να αναφέρεις τα σημεία που νικά η κούρο τη πανασόνικ, και τα σημεία που νικά η πανασόνικ την κούρο;

Και εννοείται πάντα φιλικά και χωρίς παρεξήγηση.. :ernaehrung004:
Διάλογο κάνουμε, δεν τσακωνόμαστε...

Ο λογος που σου παραθεσα ενα (ειναι αληθεια) δυσκολο τεχνικο αρθρο του Greg Rogers δεν ηταν για να σε “ψαρωσω” (ελεος, τι ειμαστε, παιδακια?) αλλα για να σε βοηθησω να καταλαβεις πραγματα που δεν γνωριζες και ισως δεν ειχες σκεφτει οτι υφιστανται. Δεν ειναι κακο, ολοι απο το μηδεν ξεκιναμε. Το κακο με αυτο το χομπυ ειναι οτι οσο περισσοτερο “διαβαζεις” τοσο πιο ασχετος αισθανεσαι...

Τελος, για τις διαφορες κουρο-πανασονικ νομιζω τα ειπαμε: Η κουρο εχει λιγο καλυτερο μαυρο, αρα καλυτερο on/off contrast και μαλλον καλυτερο ansi contrast, πιο καθαρο grayscale. Αυτα ειδα εγω στο συγκριτικο, αλλα φανταζομαι οτι αν δουμε μετρησεις θα το επιβεβαιωσουν..
 
Γιατι ομως εχει σημασια το υψηλο on/off contrast; Διοτι βελτιωνει παρα πολυ την συμπεριφορα του μεσου προβολης μας στις σκοτεινες και μεσαιοσκοτεινες σκηνες οπου πχ οι περισσοτερες lcd υποφερουν με γκριζα μαυρα και “πεπλο” στην εικονα..

Μπορείς να αναφέρεις δυο-τρεις σκηνές από ταινίες που φαίνεται η σπουδαιότητα του υψηλού on/off?

Οι LCD που αναφέρεις πάσχουν από γκρίζα μαύρα και πέπλα όχι λόγω χαμηλού on/off (οι LED ειδικά έχουν άπειρο on/off), αλλά, λόγω χαμηλού ansi. Το ansi είναι σαφώς πιο σημαντική μέτρηση διότι αφορά την συντριπτική πλειονότητα των σκηνών της ταινίας. To ansi είναι που κάνει τόσο τρισδιάστατη την εικόνα της Κούρο ή την εικόνα των DLP.

Με λίγα λόγια, το on/off είναι η ονομαστική τιμή των αλόγων του κινητήρα, το ansi είναι τα πραγματικά άλογα που βγαίνουν στο δρόμο.

Όσο για τη λογική του Ρότζερς περί αλλαγής τιμής του gamma ως το πιο σκοτεινότερο, δεν μου κάνει εντύπωση. Όταν δεν μπορείς να φτάσεις στα ίσια κάτι γιατί δεν έχεις τη δυνατότητα προσπαθείς να πειράξεις κάτι άλλο που θα σε βοηθήσει να πας κοντά. Π.χ ένα αυτοκίνητο βγάζει 500 άλογα και ένα άλλο 400. Αν ο δεύτερος δεν μπορεί να καλύψει τη διαφορά της ιπποδύναμης, προσπαθεί κατά το δυνατόν να ελαφρύνει την καρότσα για να μειώσει την απόσταση που τον χωρίζει με τον πρώτο.

Και για να το πάω σε προβολικούς όρους...

Ένας ''ψόφιος'' από φως προβολέας θα προσπαθήσει να βάλει το gamma στο 1,7-1,8 για να μπορέσει να διακρίνει μια ηλιόλουστη μέρα σχετικά ικανοποιητικά συμβιβαζόμενος με το πέπλο στα χαμηλά. Αλλιώς, θα καρφώσει το 2,2 της αναφοράς και όταν βλέπει σκηνή μεσημεριού θα νομίζει ότι είναι σούρουπο.
 
Μπορείς να αναφέρεις δυο-τρεις σκηνές από ταινίες που φαίνεται η σπουδαιότητα του υψηλού on/off?

Οι LCD που αναφέρεις πάσχουν από γκρίζα μαύρα και πέπλα όχι λόγω χαμηλού on/off (οι LED ειδικά έχουν άπειρο on/off), αλλά, λόγω χαμηλού ansi. Το ansi είναι σαφώς πιο σημαντική μέτρηση διότι αφορά την συντριπτική πλειονότητα των σκηνών της ταινίας. To ansi είναι που κάνει τόσο τρισδιάστατη την εικόνα της Κούρο ή την εικόνα των DLP.

Με λίγα λόγια, το on/off είναι η ονομαστική τιμή των αλόγων του κινητήρα, το ansi είναι τα πραγματικά άλογα που βγαίνουν στο δρόμο.

Όσο για τη λογική του Ρότζερς περί αλλαγής τιμής του gamma ως το πιο σκοτεινότερο, δεν μου κάνει εντύπωση. Όταν δεν μπορείς να φτάσεις στα ίσια κάτι γιατί δεν έχεις τη δυνατότητα προσπαθείς να πειράξεις κάτι άλλο που θα σε βοηθήσει να πας κοντά. Π.χ ένα αυτοκίνητο βγάζει 500 άλογα και ένα άλλο 400. Αν ο δεύτερος δεν μπορεί να καλύψει τη διαφορά της ιπποδύναμης, προσπαθεί κατά το δυνατόν να ελαφρύνει την καρότσα για να μειώσει την απόσταση που τον χωρίζει με τον πρώτο.

Και για να το πάω σε προβολικούς όρους...

Ένας ''ψόφιος'' από φως προβολέας θα προσπαθήσει να βάλει το gamma στο 1,7-1,8 για να μπορέσει να διακρίνει μια ηλιόλουστη μέρα σχετικά ικανοποιητικά συμβιβαζόμενος με το πέπλο στα χαμηλά. Αλλιώς, θα καρφώσει το 2,2 της αναφοράς και όταν βλέπει σκηνή μεσημεριού θα νομίζει ότι είναι σούρουπο.

Δεν ειναι ετσι...
Καταρχην οι LED δεν εχουν απειρο on/off contrast, απλα δεν μπορουν να μετρηθουν "παραδοσιακα" αφου.. σβηνουν στα 0 IRE! Οταν μπει ομως λιγο φως στην εικονα (πχ στα 10 ire) εκει "ξεβρακωνονται αφου φαινεται το πραγματικα χαμηλο τους native on/off contrast.
To ansi contrast εχει σημασια στις μεσαιες και μεσαιο φωτεινες σκηνες. Στις σκοτεινες και μεσαιοσκοτεινες, σημασια εχει το on/off contrast. Αν το τελευταιο συνδιαστει και με σκοτεινοτερο gamma (αφου το "παιρνει") δινει στο προβολικο μεσο καλυτερες επιδοσεις και στις φωτεινες σκηνες με αποτελεσματα παραπλησια ενος προβολεα/τηλεορασης με πολυ υψηλο ansi contrast. Σε ορισμενου τυπου σκηνες εχει ακομα μεγαλυτερη σημασια, ενω αλλες λιγοτερη. Αν Διαβασεις προσεκτικα το αρθρο του Rogers, θα βρεις αρκετα παραδειγματα..
 
Για σκηνες ξεχασα να σου πω: Δες την κλασσικη σκοτεινη σκηνη του Van Helsing στην Notre Damme (chapter 2) πχ απο την μια σε εναν προβολεα JVC με μετριο ANSI αλλα υψηλο on/off contrast και απο την αλλη σε εναν DLP (πχ infocus) με χαμηλο on/off contrast αλλα υψηλο ansi contrast. Οι διαφορες ειναι τραγικες: Στην πρωτη περιπτωση εχουμε παντελη απωλεια πεπλου και το μαυρο ειναι βαθυ χωρις να χανονται λεπτομερειες. Στην δευτερη ολα ειναι γκριζα και με πεπλο.
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Το να κανεις κουβεντα σε ενα τεχνικο φορουμ για τοσο τεχνικα θεματα, εχει νοημα, εφοσον εχεις πρωτα κατανοησει βασικες αρχες της εικονας. Το οτι αμφισβητεις την σημασια του οn/off contrast, απλα δειχνει οτι δεν εισαι επαρκως διαβασμενος.Αυτο φυσικα δεν σε εμποδιζει να γραφεις με υφος εξπερ. ;)

Μα είδες τι αναιδής είναι αυτός ο πετάσης;;; :flipout:
Σε καθε περιπτωση, μιας που μας διαβασουν να ξεκινησουμε απο τα βασικα με απλα λογια.
Το on/off contrast ειναι ο βασικος δεικτης της δυναμικης περιοχης που εχει η τηλεοραση μας. Ειναι η αποσταση απο το πιο μαυρο που μπορει να αποδώσει η συσκευη μας εως το πιο λευκο και μετριεται με συγκεκριμενη μεθοδολογια και οργανα απο τους calibrators. Συνηθως χρησιμοποιειται ειδικο test disc οπου για το μαυρο φωτο μετριέται μια καρτελα στο 0 Ire (απολυτο μαυρο) και μια καρτελα στο 100 Ire (απολυτο λευκο). Λεω συνηθως γιατι αυτο δεν μπορει να εφαρμοστει στις LED λογω του οτι σβηνουν τελειως στα 0 Ire.
To υψηλο on/off contrast (το οποιο ηταν δεδομενο στις παλιες συσκευες CRT λογω τεχνολογιας) αποτελει εδω και χρονια το "ιερο δισκοπότηρο" των εταιριων κατασκευης ψηφιακων προβολικων συστηματων, και προσπαθουν διαρκως να το βελτιωσουν ειτε με νεα πανελ που εχουν καλυτερη διαχειριση του φωτος αρα καλυτερο μαυρο (οπως πχ η Pioneer με τις Kuro στις τηλεορασεις και η JVC με τους DIla στους προβολεις) ειτε με τεχνολογιες δυναμικης ιριδας στους προβολεις και local dimming στις τηλεορασεις (σε συνδιασμο με gamma boosting). Φυσικα ειναι κατανοητο, οτι το native on/off contrast της πρωτης περιπτωσης ειναι καλυτερο απο το dynamic on/off contrast της δευτερης, χωρις αυτο φυσικα να μειωνει την χρησιμοτητα αυτου..

Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις, αλλά παρατηρώ ότι ήδη διαχωρίζεις το on/off contrast σε 2 κατηγορίες: native & dynamic. Να δεις που σιγά σιγά θα συγκλίνουμε στο ότι δεν είναι τόσο χρήσιμο... :flipout:

Γιατι ομως εχει σημασια το υψηλο on/off contrast; Διοτι βελτιωνει παρα πολυ την συμπεριφορα του μεσου προβολης μας στις σκοτεινες και μεσαιοσκοτεινες σκηνες οπου πχ οι περισσοτερες lcd υποφερουν με γκριζα μαυρα και “πεπλο” στην εικονα.. Επισης, οπως εγραψα πιο πανω, εφοσον εχουμε υψηλο native on/off contrast, τοτε ο calibrator μπορει να επιλεξει μια πιο σκοτεινη τιμη gamma ωστε να προσδωσει ακομα μεγαλυτερο “βαθος” (σαν 3d) στην εικονα χωρις να κινδυνευει να χασει πληροφορια στα σκοτεινα, οπως θα συνεβαινε με μια τηλεοραση που εχει χαμηλη δυναμικη περιοχη. Μια σκοτεινη τιμη gamma εχει επιδραση και στις φωτεινες σκηνες οι οποιες γινονται πιο τρισδιαστατες (αυτο μπορειτε να το δειτε και μονοι σας παιζοντας μια φωτεινη σκηνη εχοντας επιλεξει πχ gamma 2,4 απο το μενου των ρυθμισεων.). Φυσικα, ολα αυτα ειναι δουλεια ενος εξειδικευμενου calibrator οπως ο Μανωλης και οχι ενος απλου χρηστη ο οποιος θα τα κανει μαλλον χειροτερα παρα καλυτερα..

Θεωρείς ότι σε μια τηλεόραση με dimming (όπως όλες οι LCD και σε κάποιο βαθμό οι φετινές πλάσμα της πανασόνικ) το εύρος που οφείλεται στο dimming μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς να χάσεις λεπτομέρεια;

Και επειδη το λες εσυ, νομιζεις οτι ειναι αληθεια; Δεν υπαρχει τυποποιημενος κανονας για το gamma, ουτε καν στα studios παραγωγης. Εκει οπως εγραψα συνηθως κανουν παραγωγη με gamma στοχο 2,4, 2-45 (πχ Pixar) αλλα δεν ειναι απολυτο. Αυτο που εχει σημασια ειναι να ρυθμιστει σωστα το gamma στην τηλεοραση σου ωστε να μην χανεις πληροφορια. Το τι τιμη θα εχει τελικα, εξαρταται απο την δυναμικη περιοχη της συσκευης σου και τις επιλογες που θα κανει για εσενα ο calibrator. Υπαρχει περιπτωση να εχεις τελικα και φωτεινοτερο gamma πχ 1,9 εαν εχει χαλια on/off contrast η τηλεοραση σου και ο calibrator την ρυθμισει ετσι ωστε να μην χανεις πληροφορια! Για περισσοτερα, διαβασε και αυτη την σχετικη κουβεντα στο avsforum http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1224816

Εγώ γιατί πιστεύω ότι με γάμμα 1,9 στην τηλεόραση και ταινία στο 2,4 βλέπεις μια διαφορετική ταινία; Κατά εμένα το luminance θα είναι παντού λάθος, και θα συμπαρασύρει μαζί του τα ΔΕ κλίμακας γκρι και χρωμάτων.
Αλλά να δεχτώ ότι για διάφορους λόγους θέλει κάποιος να το κάνει: Σε ποιες τηλεοράσεις που πωλούνται φέτος στα καταστήματα θεωρείς ότι θα μπορέσεις να εκμεταλευτείς όλο το εύρος που περιγράφεται από το on/off contrast;
Για το ευρος αξιοποιησης του gamma σου απαντησα στην προηγουμενη παραγραφο. Μην μπλεκεις το on/off contrast με το ansi (intrascene) contrast το οποιο εχει επισης μεγαλη σημασια, αλλα αυτο ειναι μια αλλη ξεχωριστη κουβεντα..
Πώς σου δόθηκε η ιδέα ότι μπορεί να τα μπερδεύω; Ίσα ίσα που από την αρχή λέω ότι τα "παιχνίδια" με το γάμμα μπορείς να τα κάνεις σε εύρος που πλησιάζει το ANSI contrast και όχι το on/off, το οποίο στις σημερινές τηλεοράσεις το θεωρώ ένα άχρηστο νούμερο.

Να πεις οτι δεν καταλαβες τι εννουσε η αυθεντια! :p
Ελπιζω με αυτα που εγραψα παραπανω να σου λυθηκε η απορια.

Ο λογος που σου παραθεσα ενα (ειναι αληθεια) δυσκολο τεχνικο αρθρο του Greg Rogers δεν ηταν για να σε “ψαρωσω” (ελεος, τι ειμαστε, παιδακια?) αλλα για να σε βοηθησω να καταλαβεις πραγματα που δεν γνωριζες και ισως δεν ειχες σκεφτει οτι υφιστανται. Δεν ειναι κακο, ολοι απο το μηδεν ξεκιναμε. Το κακο με αυτο το χομπυ ειναι οτι οσο περισσοτερο “διαβαζεις” τοσο πιο ασχετος αισθανεσαι...

Εγώ δεν βρήκα το άρθρο του δύσκολο ή ότι περιέγραφε πράγματα άγνωστα, που δεν γίνονται σε μέσα με εξαιρετικά χαμηλή αντίθεση. Όμως δεν μιλάμε πλέον για καλιμπράρισμα σύμφωνα με τα πρότυπα, αλλά για κάτι διαφορετικό: συμβιβασμό επειδή έχεις ένα κακό μέσο προβολής. Όταν καταφεύγεις σε τέτοια λύση, θα πρέπει να εξεταστεί και η δυναμική αντίθεση: ίσως έχει λιγότερα λάθη από ένα τόσο διαφορετικό γάμμα...

Τελος, για τις διαφορες κουρο-πανασονικ νομιζω τα ειπαμε: Η κουρο εχει λιγο καλυτερο μαυρο, αρα καλυτερο on/off contrast και μαλλον καλυτερο ansi contrast, πιο καθαρο grayscale. Αυτα ειδα εγω στο συγκριτικο, αλλα φανταζομαι οτι αν δουμε μετρησεις θα το επιβεβαιωσουν..

Εγώ θα εξακολουθώ να προσπερνάω το on/off contrast :flipout:, και θα πω ότι και εμένα μου έδωσε τη εντύπωση του καλύτερου ANSI contrast, αλλά θα ήθελα να δω μετρήσεις, γιατί οι φωτογραφίες έδειξαν λίγο μεγαλύτερη φωτεινότητα στην πανασόνικ (οι οποίες έχουν τα floating blacks φέτος). Ίσως αν ρίχναμε λίγο ακόμα την αντίθεση, ίσως βελτιωνόταν. Και φυσικά θέλω πολύ να δω τι ANSI contrast βγάζουν αυτές οι 2...

Το grayscale το είδες με την θέαση σκηνών, ή με το σχετικό πάττερν;
Να υποθέσω ότι η κίνηση δεν σε προβλημάτισε; Επίσης flickering/phosphor trails παρατήρησες στις 2 πλάσμα; Είχαν διαφορά οι 2 πλάσμα μεταξύ τους στον τομέα αυτό;
 
Δεν ειναι ετσι...
Καταρχην οι LED δεν εχουν απειρο on/off contrast, απλα δεν μπορουν να μετρηθουν "παραδοσιακα" αφου.. σβηνουν στα 0 IRE! Οταν μπει ομως λιγο φως στην εικονα (πχ στα 10 ire) εκει "ξεβρακωνονται αφου φαινεται το πραγματικα χαμηλο τους native on/off contrast.
To ansi contrast εχει σημασια στις μεσαιες και μεσαιο φωτεινες σκηνες. Στις σκοτεινες και μεσαιοσκοτεινες, σημασια εχει το on/off contrast. Αν το τελευταιο συνδιαστει και με σκοτεινοτερο gamma (αφου το "παιρνει") δινει στο προβολικο μεσο καλυτερες επιδοσεις και στις φωτεινες σκηνες με αποτελεσματα παραπλησια ενος προβολεα/τηλεορασης με πολυ υψηλο ansi contrast. Σε ορισμενου τυπου σκηνες εχει ακομα μεγαλυτερη σημασια, ενω αλλες λιγοτερη. Αν Διαβασεις προσεκτικα το αρθρο του Rogers, θα βρεις αρκετα παραδειγματα..

Και επειδή σβήνουν τι σημαίνει?? Τι μας ενδιαφέρει πως επιτυγχάνουν την τιμή 0? Η μέτρηση που παίρνουμε είναι 0, οπότε το on/off είναι άπειρο. Αλλά, και πάλι αυτό δεν λέει τίποτα, διότι το πιο σπουδαίο που είναι οι μετρήσεις και όχι το ratio (όλοι μας ξέρουμε να κάνουμε διαίρεση) οι reviewers ή οι εταιρείες σπάνια το δίνουν. Γι' αυτό το σημαντικότερο που λέει και ο γάτος συνονόματος είναι οι τιμές και αυτό γιατί τα ratio είναι παραπλανητικά.

Π.χ.

Έχουμε δύο LCD με LED που και τα δύο έχουν on/off άπειρο. Το ένα όμως γράφει 100 nits λευκό και το άλλο 50. Η διαφορά στην εικόνα είναι χαώδης.

Το άρθρο του Ρότζερς το έχω διαβάσει, άλλωστε απαντάω και στο προηγούμενο ποστ πως το αντιλαμβάνομαι. Αυτά που γράφει είναι μια αλχημεία όταν δεν του βγαίνουν τα ''κουκιά'' (έφερα αντιπαράδειγμα με τους προβολείς).

Για μένα το on/off είναι μια άχρηστη μέτρηση η οποία δεν υπάρχει μέσα στην κινηματογραφική εικόνα. Δεν υπάρχει εικόνα τελείως μαύρη ή τελείως λευκή, πάντα θα έχουμε φως ή σκιά, επομένως η μέτρηση του ansi είναι ρεαλιστικότερη στο πως αποδίδει την αντίθεση το μηχανάκι.

Η τέλεια εικόνα θα επιτευχθεί όταν το ansi τείνει στο άπειρο και όχι το on/off που είναι μια πολύ γενική και τελικά αδιάφορη μέτρηση. Αυτό που βλέπουμε είναι εικόνες και όχι μαύρες και άσπρες καρτέλες.

Το άλλο που έγραψες με τα 10 IRE και το ξεβράκωμα δεν το κατάλαβα...η μέτρηση του on/off γίνεται σε απόλυτες τιμές. Γιατί ξεβρακώνεται? Επειδή περνάει παραπάνω φως από το κανονικό?
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Δεν ειναι ετσι...
Καταρχην οι LED δεν εχουν απειρο on/off contrast, απλα δεν μπορουν να μετρηθουν "παραδοσιακα" αφου.. σβηνουν στα 0 IRE! Οταν μπει ομως λιγο φως στην εικονα (πχ στα 10 ire) εκει "ξεβρακωνονται αφου φαινεται το πραγματικα χαμηλο τους native on/off contrast.

Αυτό γιατί εξακολουθεί να είναι on/off contrast και όχι ANSI;
Αν εμφανιστεί οτιδήποτε μη μαύρο στην εικόνα, το μαύρο κάνει ένα μικρό άλμα, και πάει κοντύτερα στην στάθμη μαύρου του ANSI contrast από την στάθμη μαύρου του on/off contrast. Και αυτό συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις LCD, και για εμένα στην φετινή σειρά της πανασόνικ (σε χαμηλότερο βαθμό)...

Για την κούρο δεν έχω στοιχεία... Αν είχα μια, σίγουρα θα αράδιαζα μια λίστα αρνητικά... Όλο και κάτι θα έβρισκα... :flipout:
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Για σκηνες ξεχασα να σου πω: Δες την κλασσικη σκοτεινη σκηνη του Van Helsing στην Notre Damme (chapter 2) πχ απο την μια σε εναν προβολεα JVC με μετριο ANSI αλλα υψηλο on/off contrast και απο την αλλη σε εναν DLP (πχ infocus) με χαμηλο on/off contrast αλλα υψηλο ansi contrast. Οι διαφορες ειναι τραγικες: Στην πρωτη περιπτωση εχουμε παντελη απωλεια πεπλου και το μαυρο ειναι βαθυ χωρις να χανονται λεπτομερειες. Στην δευτερη ολα ειναι γκριζα και με πεπλο.

Επειδή εγώ δεν ασχολούμαι με προβολείς, τι τιμές on/off & ANSI έχουν οι προβολείς που αναφέρεις;
 
Re: Απάντηση: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Για την κούρο δεν έχω στοιχεία... Αν είχα μια, σίγουρα θα αράδιαζα μια λίστα αρνητικά... Όλο και κάτι θα έβρισκα... :flipout:

Περισσότερα απ' όσα έχεις ήδη γράψει; Κίνηση, magenta χροιά στο μαύρο, phosphor trails...... Είπαμε, πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν το κινηματογραφικό judder, και ακόμη περισσότεροι αυτοί που δεν βλέπουν phosphor trails. Αυτούς δεν τους νοιάζει τίποτα απ' αυτά......

Και αυτό που διαπίστωσε η συντριπτική πλειοψηφία όσων ήταν στο test δεν αλλάζει. Η Pioneer στον τομέα της εικόνας είναι ακόμη η καλύτερη τηλεόραση (καλύτερο on/off contrast, ANSI contrast, greyscale, τα πλησιέστερα στα πρότυπα χρώματα, βαθύτερο μαύρο, και πιθανόν και μεγαλύτερη φωτεινότητα σε σχέση με την VT20).
 
Παιδια, ειλικρινα δεν εχω χρονο να απαντω σε κατεβατα με quotes.
Σας επεσήμανα οτι ειστε τελειως λαθος σχετικα με την σημασια του on/off contrast σε μια τηλεοραση ή ενα προβολεα και σας εξηγησα τους λογους οι οποιοι λιγο-πολυ ειναι γνωστοι σε ολους οσους ασχολουνται σοβαρα με το "σπορ" και ειναι τεκμηριωμενοι απο τους επαγγελματιες του ειδους. Εσεις παρ ολαυτα επιμενετε να θεωρειτε οτι δεν εχει σημασια. Lets leave it to that...
 
Απάντηση: Re: Star Wars (Battle of the 50''s): Εντυπώσεις και φωτογραφίες...

Ε, όχι και καθόλου..

Στην δικιά σου χύτρα ταχύτητας, αλλά και σε άλλες, καλά τα καταφέρνει.. ;)

(global dimming = Dynamic Iris, VIDI, etc.)

Τότε μάλλον έγινε παρανόηση.
Γι' αυτό ρώτησα τον petasis αν εννοεί το σβύσιμο στα 0 IRE και γι´αυτό ανέφερα και τους LED.