Streaming με Raspberry

Αν θέλεις να παίξεις tidal να σηκώνεις το application του tidal και να κάνεις cast στο rpi.
Μετά για κάτι άλλο να ανοίξεις το qobuz και αν έχεις και κανένα αρχείο στο δίσκο, να τα κλείνεις για να παίξεις με άλλο application.
Με χειρότερο ήχο από το να είσαι απευθείας με mpd.
Γενικά θεωρείται καλύτερο από το να τα έχεις όλα μαζί και να παίζεις ότι θέλεις από όπου θέλεις ταυτόχρονα με καλύτερο ήχο.
Ή να μπορείς να ψάξεις παντού ταυτόχρονα για κάτι.
Μπερδεύτηκα. Πολύ δύσκολα έχουν γίνει τα αλκοτεστ. Λίγη μουσική θέλω να ακούσω, όχι νά κάνω τεστ IQ κάθε μέρα.
 
Αληθεια ποιος θελει να παιζει με τα connect?
@Tzimisce ψαχνω καποιο hat η κατι αλλο για να ανεβει η απομονωση και η ποιοτητα της usb εχεις κατι υπ'οψην σου?
Το rpi με την υλοποιηση σου μπορει να παιζει και σαν renderer απλα? Ρωταω γιατι παιζω με ultrarendu και μου αρεσει η τοπολογια αυτη και ασ μην εχει μπλιμπλικια.
 
@Tzimisce ψαχνω καποιο hat η κατι αλλο για να ανεβει η απομονωση και η ποιοτητα της usb εχεις κατι υπ'οψην σου?

Δυστυχώς δεν έχω βρει πουθενά.
Πέρα από εμπορικά usb isolators και reclockers, δεν έχω βρει κάποιο hat.
Ο Ian έχει ασχοληθεί με τα πάντα εκτός από την usb.

Το rpi με την υλοποιηση σου μπορει να παιζει και σαν renderer απλα? Ρωταω γιατι παιζω με ultrarendu και μου αρεσει η τοπολογια αυτη και ασ μην εχει μπλιμπλικια.

Η υλοποίηση μου είναι δύο κομμάτια.
Το application που έχει τα πάντα επάνω και το rpi σαν renderer.
Αλλά παίζει μόνο με το δικό μου application γιατι δεν έχει μέσα upmpdcli.
Έχω γράψει δικό μου api που μιλάει απευθείας με το mpd.
 
Πέρα από την ευκολία του connect να συνεχίζεις παίζεις από άλλη συσκευή, πχ ότι δεν σταματάει όταν χτυπάει το κινητό ποια τα άλλα οφέλη του που μπορεί να είναι deal breaker για rpi ειδικά.
Το interface ui προφανώς είναι και υποκειμενικό.
Στο wiim προσωπικά, προερχόμενος από USB Audio Player PRO, με ξένισε στην αρχή όταν επέλεγα υπηρεσία και άνοιγε νέα εφαρμογή.

Και στο volumio που δοκίμασα, για tidal είχα επιλέξει να παίζω μέσω εφαρμογής και όχι connect.

Πλέον,ακούγοντας μόνο qompuz και nas σαφώς προτιμώ το να έχω μία εφαρμογή.
Για χειρισμό, όπως έχω ξαναγράψει, έχω ένα παλιό redmi note μόνο Για οτι αφορά ήχο στο σπίτι.
Τέλος, δεν ακούω πολλές playlists.

Θα παίξει ολόκληρος δίσκος συνήθως.

Επίσης, αναφορικά με αυτό που ανέφερε ο Δημήτρης, σε τρία άτομα που θέλησα να δώσω το wiim, χαρίσω όχι πουλήσω, μου είπαν τι να το κάνω.
Το ifi go max από την άλλη γαμπρός ανηψιος, μάλωναν ποιός Θα το κρατήσει.
 
amazon, apple, qobuz, tidal, spotify, κλπ κλπ, εν τελει το ζητημα ειναι το πως κ αν δινει τα api η καθε εταιρεια, το ποια εταιρεια θελει native εφαρμογες, για να συνδεθεις μαζυ της κ να επιλεξεις την αναλυση ηχου που επιθυμεις...εν τελει το ζητημα μας ειναι, πως θα συνδεθεις με καθε εταιρεια? η μια ετσι, η αλλη αλλιως η αλλη παρα αλλιως...μυλος...
 
Έφυγαν όλα τα εκτός θέματος.

Το νήμα είναι ξεκάθαρα επικεντρωμένο στο στήσιμο ενός rpi για streaming.

Όποιος γράφει το κοντό του και το μακρύ του θα πάει ολιγοήμερες διακοπές και ο νοών νοείτω.
 
Το Streaming με Raspberry είναι τεράστιο θέμα και από την άποψη του Software και από την άποψη του Hardware.
Είναι τόσο γενικό, σαν να λέμε "οδήγηση με αυτοκίνητο".

Επειδή μένουμε πολύ στο "πάρε ένα rpi4 με 70€ και παίξε", που όντως θα παίξεις, υπάρχει η (λάθος) ιδέα ότι ένα RPI δεν μπορεί να είναι αρκετά "high end" για κάποιους.
Ναι, αν πάρεις ένα RPI4 με 2GB και του βάλεις ένα δωρεάν volumio θα παίξεις με 70€ μαζί με το τροφοδοτικό του.
Αν στο ίδιο βάλεις gentoo player με +70€ θα παίξεις ακόμη καλύτερα.
Αν αντί για 2Gb, βάλεις το RPI με 4GB, θα μπορείς να φορτώνεις το Gentoo player στη μνήμη και να παίζεις ακόμη καλύτερα.
Με +200€, του προσθέτεις ένα γραμμικό τροφοδοτικό και το απογειώνεις.

Με αυτά τα ~400€ θα παίξεις;
Συζητήσιμο.
Αν δεν σε ενοχλεί το web interface του Lyrion (πρώην Logitech) θα έχεις καλύτερο ήχο από το μέσο streamer των 1500€ αν παίζεις από NAS, Tidal, Qobuz.
Αν ακούς από Spotify, τσάμπα θα βασανίζεσαι.
Αν σε ενοχλεί το web interface, το ψάξιμο κλπ και θέλεις να πας σε πιο φιλικό user interface, χάνεις σε ποιότητα ήχου, κερδίζεις σε ευκολία.
Για κάτι βλαμμένους εκεί έξω που έχουμε αρχεία σε NAS, Spotify, Tidal και Qobuz μαζί, το connect είναι μη συζητήσιμο.

Advanced Hardware!

Έχουν κυκλοφορήσει αξιοπρεπή hat και boards που θα δώσουν το κάτι παραπάνω στο ίδιο το hardware.
Επειδή μία φιλοσοφία "χτίζω τον πύργο της Βαβέλ" υπάρχει στο διαδίκτυο θεωρώ τo station pi του Ian Canada δεδομένο.
Εκτός αν θέλουμε το streamer μας να είναι έτσι.

1782203732615.png

Είναι σετάκι με αυτό, λόγω εμφάνισης θα διώχνει και τα κουνούπια.

1782204147270.png

Πραγματικά δεν την καταλαβαίνω.

o-pray-sign-of-the-cross.gif


Αν το θέλουμε σε κουτί με το τροφοδοτικό του εσωτερικά και να μη δώσουμε τα 200€ που είπαμε παραπάνω, ο Ian έχει λύση με έναν συνδιασμό γραμμικού τροφοδοτικού με super capacitors.
Όπου φυσικά πρέπει να υπολογίσουμε και το κόστος του μετασχηματιστή και του κουτιού.

Τώρα, αν θέλουμε έξοδο I2S, χοντραίνει το παιχνίδι, όπου νομίζω η πιο οικονομική (αλλά καλή λύση) είναι ένα πακέτο reclocker με I2S interface.
Όπου κανονικά θα χρειαστεί και δεύτερο πακέτο τροφοδοτικού (και διπλό μετασχηματιστή).

Εννοείται ότι από εκεί και πάνω το χάος, κυκλοφορούν καλύτερες πλακέτες, ρολόγια, τροφοδοτικά κλπ κλπ.
Οπότε, σιγά σιγά, με το "βασικό πακέτο" φτάνουμε κοντά στο χιλιάρικο, αλλά με κυκλώματα που δεν υπάρχουν σε πολλαπλάσιας τιμής streamer.
 
Το καλό με τα RPi είναι η ευελιξία τους.

Μπορείς να φτιάξεις streamer με 100€, μπορείς να το φτάσεις να κοστίζει χιλιάρικα.

Σε κάθε περίπτωση όμως το value for money που θα πάρεις (αναφορικά με την ποιότητα ήχου που θα πάρεις, για οτιδήποτε εκτός από Spotify) είναι κορυφαίο.

Δεν είναι plug-n-play, πρέπει να ασχοληθείς από λίγο έως πολύ, αλλά υπάρχουν άνθρωποι που με στόχο την καλύτερη δυνατή ποιότητα ήχου έχουν ως cost no object streamer μηχανήματα βασισμένα σε RPi. Και δεν τα αλλάζουν με τίποτα, παρότι θα μπορούσαν.

Επίσης ένας κλασικός συνδυασμός hardware / software που προτιμάται από τους απαιτητικούς χρήστες είναι Roon λογισμικό (με κάποιο κατάλληλο Roon server) και ένα RPi ως endpoint.

Έτσι έχεις και κορυφαίο user interface, και κορυφαίο ήχο, αλλά το πληρώνεις (συνδρομή ή μεγάλο one off τίμημα).
 
Για να μην πελαγώσουν οι χρήστες που δεν έχουν δοκιμάσει Raspberry Pi, μια πρόταση για ένα minimal streamer αξιώσεων είναι

1. Raspberry module (4 ή 5)
2. διαλέγουμε ένα interface για σύνδεση με το DAC, πχ USB, SPDIF, I2S
3. το αντίστοιχο HAT για το παραπάνω interface, εκτός αν έχω διαλέξει USB η οποία υπάρχει ηδη στο Raspberry
οπότε δεν είναι απαραίτητο το HAT.
4. ένα γραμμικό τροφοδοτικό
5. software που θα τρέξει στο Raspberry

Μετά από αυτό μπορεί κανείς να βελτιώσει ή και να επεκτείνει το streamer ανάλογα με τις ανάγκες....ή τη φαγούρα!


edit: αν δεν έχουμε εξωτερικό DAC, μπορούμε να βάλουμε ένα DAC ΗΑΤ και να φτιάξουμε streamer+DAC
 
Όντως, όταν δοκιμάστηκε το Allo Boss επάνω στο rpi4 μπορώ να πω ότι ήταν μεγάλη έκπληξη!
Μιλάμε για ένα dac hat που κοστίζει 100€, το rpi4 κοστίζει βαριά άλλα 100€ και μόνο για streamer/dac των 200€ δεν ακούστηκε.

Πάντως αυτό με το Spotify,το βρίσκω υπερβολικό.

Υπερβολικό είναι να στήσεις ένα ακριβό σύστημα για να ακούς spotify.
Ακόμη και το να "παιδεύεσαι" με RPI.
Αν και εκεί, ανοίγεις ένα spotify connect και δεν έχει σημασία τι έχεις στήσει.
 
Το Streaming με Raspberry είναι τεράστιο θέμα και από την άποψη του Software και από την άποψη του Hardware.
Είναι τόσο γενικό, σαν να λέμε "οδήγηση με αυτοκίνητο".

Επειδή μένουμε πολύ στο "πάρε ένα rpi4 με 70€ και παίξε", που όντως θα παίξεις, υπάρχει η (λάθος) ιδέα ότι ένα RPI δεν μπορεί να είναι αρκετά "high end" για κάποιους.
Ναι, αν πάρεις ένα RPI4 με 2GB και του βάλεις ένα δωρεάν volumio θα παίξεις με 70€ μαζί με το τροφοδοτικό του.
Αν στο ίδιο βάλεις gentoo player με +70€ θα παίξεις ακόμη καλύτερα.
Αν αντί για 2Gb, βάλεις το RPI με 4GB, θα μπορείς να φορτώνεις το Gentoo player στη μνήμη και να παίζεις ακόμη καλύτερα.
Με +200€, του προσθέτεις ένα γραμμικό τροφοδοτικό και το απογειώνεις.

Με αυτά τα ~400€ θα παίξεις;
Συζητήσιμο.
Αν δεν σε ενοχλεί το web interface του Lyrion (πρώην Logitech) θα έχεις καλύτερο ήχο από το μέσο streamer των 1500€ αν παίζεις από NAS, Tidal, Qobuz.
Αν ακούς από Spotify, τσάμπα θα βασανίζεσαι.
Αν σε ενοχλεί το web interface, το ψάξιμο κλπ και θέλεις να πας σε πιο φιλικό user interface, χάνεις σε ποιότητα ήχου, κερδίζεις σε ευκολία.
Για κάτι βλαμμένους εκεί έξω που έχουμε αρχεία σε NAS, Spotify, Tidal και Qobuz μαζί, το connect είναι μη συζητήσιμο.

Advanced Hardware!

Έχουν κυκλοφορήσει αξιοπρεπή hat και boards που θα δώσουν το κάτι παραπάνω στο ίδιο το hardware.
Επειδή μία φιλοσοφία "χτίζω τον πύργο της Βαβέλ" υπάρχει στο διαδίκτυο θεωρώ τo station pi του Ian Canada δεδομένο.
Εκτός αν θέλουμε το streamer μας να είναι έτσι.

View attachment 273641

Είναι σετάκι με αυτό, λόγω εμφάνισης θα διώχνει και τα κουνούπια.

View attachment 273642

Πραγματικά δεν την καταλαβαίνω.

o-pray-sign-of-the-cross.gif


Αν το θέλουμε σε κουτί με το τροφοδοτικό του εσωτερικά και να μη δώσουμε τα 200€ που είπαμε παραπάνω, ο Ian έχει λύση με έναν συνδιασμό γραμμικού τροφοδοτικού με super capacitors.
Όπου φυσικά πρέπει να υπολογίσουμε και το κόστος του μετασχηματιστή και του κουτιού.

Τώρα, αν θέλουμε έξοδο I2S, χοντραίνει το παιχνίδι, όπου νομίζω η πιο οικονομική (αλλά καλή λύση) είναι ένα πακέτο reclocker με I2S interface.
Όπου κανονικά θα χρειαστεί και δεύτερο πακέτο τροφοδοτικού (και διπλό μετασχηματιστή).

Εννοείται ότι από εκεί και πάνω το χάος, κυκλοφορούν καλύτερες πλακέτες, ρολόγια, τροφοδοτικά κλπ κλπ.
Οπότε, σιγά σιγά, με το "βασικό πακέτο" φτάνουμε κοντά στο χιλιάρικο, αλλά με κυκλώματα που δεν υπάρχουν σε πολλαπλάσιας τιμής streamer.
Υπάρχει κάτι ανάλογο σε reclocker για εμάς που παίζουμε μόνο με USB;
 
Υπάρχει κάτι ανάλογο σε reclocker για εμάς που παίζουμε μόνο με USB;

Για την ώρα δεν έχει βγάλει κανείς κάποιο αξεσουάρ που να βελτιώνει άμεσα την USB του RPi.

Δεν είναι και εύκολο, γιατί η USB βγαίνει κατ' ευθείαν από το SoC, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις.

Για να υλοποιήσεις ξεχωριστή θύρα USB πρέπει το RPi να σου δίνει πρόσβαση σε PCIe θύρα. Αυτό έγινε για πρώτη φορά με το RPi 5, οπότε μπορεί να υπάρξουν στο μέλλον HATs που να βγάζουν "audio grade" USB. Αλλά είναι αμφίβολο κατά πόσο μια τέτοια θύρα θα "παίζει καλύτερα" σε σχέση με τις USB που βγάζει κατ' ευθείαν το SoC, γιαυτό και εγώ δεν έχω σχεδιάσει κάτι τέτοιο.

Για να ακριβολογούμε, και τα CM4 και CM5 επίσης βγάζουν PCIe, αλλά δεν έχει γίνει κάτι ούτε με αυτά για καλύτερη USB.

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βάλεις κάτι σαν το 3R που ξέρεις ή κάποιο USB isolator που κάνει και reclocking, π.χ. https://www.analog.com/en/resources...are/evaluation-boards-kits/eval-adum4166.html , αν και το δεύτερο δεν είναι σχεδιασμένο για audio οπότε δεν ξέρω πόση βελτίωση θα δεις.
 
Υπάρχει κάτι ανάλογο σε reclocker για εμάς που παίζουμε μόνο με USB;
To Fiio K13, και άλλα DACs, έχουν reclocking με FIFO στη USB οπότε γιατί να κάνεις ξανά reclock στο Raspberry;

Υπάρχουν modules όπως αυτό ή αυτό για γαλβανική απομόνωση αλλά δεν ξέρω πόση βελτίωση θα δει κανείς. Δεν είναι καλύτερα πρώτα να αλλάξει
το τροφοδοτικό στο Raspberry; Λογικά αυτό θα βελτιωσει και τον (όποιο) θόρυβο στη USB.
 
To Fiio K13, και άλλα DACs, έχουν reclocking με FIFO στη USB οπότε γιατί να κάνεις ξανά reclock στο Raspberry;

Υπάρχουν modules όπως αυτό ή αυτό για γαλβανική απομόνωση αλλά δεν ξέρω πόση βελτίωση θα δει κανείς. Δεν είναι καλύτερα πρώτα να αλλάξει
το τροφοδοτικό στο Raspberry; Λογικά αυτό θα βελτιωσει και τον (όποιο) θόρυβο στη USB.
Στο raspberry έχω ήδη ifi iPower. Σκέφτομαι να αγοράσω κάτι καλύτερο, ίσως το Fiio Darkside.
 
Στο raspberry έχω ήδη ifi iPower. Σκέφτομαι να αγοράσω κάτι καλύτερο, ίσως το Fiio Darkside.

To Darkside νομίζω βγάζει 12V;
Δοκιμασμένη συνταγή στα ίδια σχεδόν λεφτά το Shanti της Allo.
Για όσο υπάρχει ακόμη.
Και έχει και μία έξτρα 5V 1A για να βάλεις κάποιο hat αργότερα αν θέλεις.
 
To Darkside νομίζω βγάζει 12V;
Γυρνώντας ένα διακόπτη γίνεται 5V.
Δοκιμασμένη συνταγή στα ίδια σχεδόν λεφτά το Shanti της Allo.
Για όσο υπάρχει ακόμη.
Και έχει και μία έξτρα 5V 1A για να βάλεις κάποιο hat αργότερα αν θέλεις.
Λίγο τσιμπημένο το βρίσκω.
 
To Fiio K13, και άλλα DACs, έχουν reclocking με FIFO στη USB οπότε γιατί να κάνεις ξανά reclock στο Raspberry;

Δυστυχώς έχει αποδειχθεί πειραματικά ότι όση απομόνωση και όσο reclocking και να κάνει το dac, η ποιότητα του streamer τελικά ακούγεται.

Δεν είναι θέμα ακεραιότητας δεδομένων, είναι θέμα ηλεκτρονικού θορύβου.
 
Δυστυχώς έχει αποδειχθεί πειραματικά ότι όση απομόνωση και όσο reclocking και να κάνει το dac, η ποιότητα του streamer τελικά ακούγεται.

Δεν είναι θέμα ακεραιότητας δεδομένων, είναι θέμα ηλεκτρονικού θορύβου.
Ενδιαφέρον... Οκ, αρα στο DAC έχει γίνει ήδη η ζημιά στο σήμα αρα είτε πρέπει να διορθωθεί ενδιάμεσα ή εξαρχής να βγάλει ένα "καλύτερο" σήμα
USB ο streamer. Το κακό με τη USB είναι ότι ποτέ δεν σχεδιάστηκε για audio, οπότε μόνο custom λύσεις θα παίξουν.

Το eval board της Analog φαίνεται υποσχόμενο πάντως, ειδικά για το κόστος του.
 
  • Like
Reactions: Tzimisce