Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: Canon 5D IV

Πάλι ταμπέλες. Τι είναι η "επαγγελματική" μηχανή;
Ολες οι μηχανες στα χερια καποιου εμπειρου με προυποθεση να εχουν επιλογη περα απο το "auto" :)

ΥΓ Αν η 5D ειναι επαγγελματικη, αυτες οι mamiya και phase one τοτε τι ειναι;
 
Απάντηση: Canon 5D IV

LoL....Ξέρετε τι είναι να φωτογραφίζεις όλη μέρα εργοστασιακές εγκαταστάσεις με Mamiya RB67 και 2-3 φακούς;
Χώρια τα films....
Tα τρίποδα....
Τα φωτιστικά....

Ε ναι τότε η 5D μοιάζει με μινιατούρα!!

Παθών!:flipout:
 
Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Ώπα παιδια μην τρελαθούμε κιολας, σιγα μην ανάψουμε λαμπάδα στην Canon Nikon που παρουσιαζουν τέρατα μηχανες φακούς, το ιδανικό θαταν να ειχαν μικρότερους επαγγελματικούς φακους οποτε να χρειάζονταν και μικρότερα σωματα, δεν μιλω για αντίστοίχα σώματα με τις μινιατούρες των ακαθρεπτων που δεν μπορεις να πατήσεις κουμπι αλλά να υπάρχει και ένα μέτρο, μην βαπτίζουμε εργονομία την αδυναμία τους να παρουσιάσουν μικρότερο εργονομικό συνολο επαγγελματικοϋ σωματος φακοϋ ...


Kαι ομως ειναι εργονομια.

Εχεις ρωτησει ποτε επαγγελματιες γιατι προτιμουν να προσθετουν "πιασιματα" για να χειριζονται τις μηχανες τους ?

Απο την εποχη των φιλματων που επισης ειχαν βγει μικρα και προβληματικα στην χρηση τους σωματα ειδικα απο κατι Olympus,Pentax ειχαν προσθεσει και για λειτουργικους και για χρηστικους λογους τα motor drives. Στην εποχη των ψηφιακων οι βαρια επαγγελματικες καμερες ενσωματωσαν την προεκταση και στα πιο consumer σωματα ειχαμε την εισαγωγη του battery grip.

Εκτος και αν καποιος εκανε φωτογραφηση τοπιου ή ταξιωδιτικη φωτογραφια που δεν ηθελε να κουβαλαει εξτρα βαρος.....Ομως η προτιμηση γενικως των φωτογραφων ειναι να "πιανουν" αριστα την μηχανη τους και να εχουν ευκολη προσβαση στα χειριστηρια της καινα μην ψαχνονται....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Μην κρυβόμαστε πισω απο το δαχτυλο μας, ακριβως το ιδιο λεω αλλα το ειπα λιγο πιο άκομψα... Δεν χρειαζεται απαραίτητα να ρωτησω επαγγελματία και εγω εχω DSLR με γκριπ και ειχα και τα παλια φιλμάτα σωματα με το motor drive... και βασικη μου προϋπόθεση για αγορά του κυρίου σωματος που κατέχω ακόμη και ακαθρεπτου ειναι η εργονομια και η λειτουργικότητα του, ομως υπαρχει μια βασική διαφορα ...

Δεν εχουν καμια σχεση οι επαγγελματικές μηχανες με το ενσωματωμενο γκριπ με το μεγεθος που ειχαν οι φιλμάτες με το motor drive και με το μεγεθος του αισθητηρα που κουβαλούν δηλ. για FF , σήμερα με την τεχνολογια να τρέχει σε αυτο το μεγεθος θα επρεπε να είναι οι μηχανες των μεγαλύτερων αισθητήρων και ηδη αυτο εγινε απο την ακαθρεπτη Hasselblad X1D-50c των 720 γραμμαρίων, εκει ειναι το μελλον και προς τα εκει πρεπει να βοηθησουν οι δυο μεγάλοι αν θελουν να τους μακαρίζουμε για την συμβολή τους στην φωτογραφική εξέλιξη και όχι να κάθονται και να κλωσουν αυγά ...

Βγάζοντας τον καθρεπτη απο το σώμα (απαραίτητος ηταν στο φιλμ αλλα όχι πια) αλλαζει η αποσταση απο τον αισθητηρα και αλλαζει ο σχεδιασμός των φακών ακομα και των FF, καποιοι ευνοούνται (ευρυγώνιοι) καποιοι οχι (τηλεφακοί) αλλα σιγουρα μπορουν και με αλλες καινοτομίες και τεχνικες να μειώσουν το βαρος των φακών FF μεταφέροντας ενα μερος απο την οπτικη τους αποδοση απο το γυαλι, στην επεξεργασια στο σωμα που αλλωστε ειναι τϊγκα στους επεξεργαστές σε ενα επαγγελματικό σωμα.

Δεν θελουν ομως οχι δεν μπορουν και ο λογος ειναι ενας , θα χαθεί αμεσα η συμβατοτητα με τους παλιους φακους και κανενας σοβαρος επαγγελματιας δεν θα εμπιστευτεί εναν ενδιάμεσο ανταπτορα για να φορά τους πανακριβους FF φακους του ... Αυτο και μονο αυτο τους κρατα απο το επομενο βημα ...

Μην απαξιώνουμε ομως και τις προσπάθειες των αλλων εταιριων που προσπαθούν (εξ ανάγκης βεβαια), επενδύουν και καινοτομούν στην κατηγορία των ακαθρεπτων, πρωτοκλασσατες θα τις έλεγα εγώ γιατι αυτές τρέχουν σήμερα τις εξελίξεις ....
Το ξεκίνησαν Panasonic, OLYMPUS το προχώρησαν Fuji, SAMSUNG και το τρέχει πια στο επιπεδο του FF η SONY.

Ηδη αρκετοί επαγγελματιες εχουν επενδύσει σε αυτες τις εταιριες (και θα επένδυαν και αλλοι αν δεν ειχαν καραβιες φακών), αυτοι δηλ. δεν θελουν ή δεν ξερουν τι σημαίνει εργονομία ? απλα τα ακαθρεπτα σωματα ειναι ολιγον multiplex, με το ακαθρεπτο σωμα και 2-3 prime σχεδιασμένους γιαυτο (με εξαιρετικό IQ) ειναι κανεις αρκετα φορητός για μια μεγαλη κατηγορία δράσης ενω όταν οι απαιτήσεις αλλάζουν και θέλει φωτενό ζουμ φακό μεγαλύτερου βάρους φορά εξτρα γκριπ και μεγαλωνει το σώμα οσο θέλει.
 
Last edited:
Re: Canon 5D IV

Άψογη η παραπάνω τοποθέτηση και λέει κατα την γνώμη μου τα πράγματα ως έχουν . Το ζουμί ειναι στο ότι οι 2 μεγάλοι ειναι το ότι δεν θέλουν για του λόγους που αναφέρθηκαν και οχι ότι δεν μπορούν να πάνε παρακάτω τις εξελίξεις. Επίσης το ότι δεν μπορούμε να λέμε δευτεροκλασάτες τις εταιρίες που όλοι συμφωνούμε τρέχουν τις εξελίξεις, αφου όλοι συμφωνούμε ότι αυτές ειναι οι ακαθρεπτες.

Ο προβληματισμός για μένα ειναι μεχρι ποτε οι 2 θα σφυρίζουν αδιάφορα .
 
Re: Canon 5D IV

Καθε εξελιξη θελει τον χρονο της.

Ειναι υπερβολικο να λεμε οτι μπορουν αλλα δεν θελουν.

Το 2007 πχ ειμουν στο Τοκυο στις εγκαταστασεις της Ολυμπους και μου ελεγαν οτι ειχαν ετοιμη καμερα 8k !!! αλλα δεν ειχε τελειοποιηθει.

Μιλαμε πριν 9 χρονια τωρα.....και ενω η πρωτη σοβαρη καμερα 8k βγαινει σε λιγους μηνες απο την RED μετα απο 10 χρονια !!! Δεν θαθελαν λετε ναναι αυτοι που θα "εσκιζαν" την αγορα ? Δεν μπορουσαν ακομα προφανως....

Ολοι εχουν αναπτυξει διαφορα προγραμματα και εξελιξεις αλλα το αν αυτα ειναι πετυχημενα και ετοιμα να βγουν στην αγορα ειναι κατι που δεν ξερει κανεις απο πρωτο χερι. Μην γινομαστε παντογνωστες χωρις να ξερουμε σε βαθος τα θεματα αυτα.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Δεν καταλαβαίνω γιατί το δευτεροκλασάτες θεωρείται κακός χαρακτηρισμός , ή γιατί φαίνεται παράξενο ότι κυρίως αυτές τρέχουν τις εξελίξεις και εμφανίζουν καινοτομίες έτσι συμβαίνει στους περισσότερους τομείς της τεχνολογίας στις μέρες μας. Οι μεγάλοι εχουν σαν πρώτο μέλημα το εξασφαλίσουν την σταθερότητα στους εκατομμύρια πελάτες που τους εμπιστεύονται. Πόσες από όσες χαρακτηρίστηκαν σε αυτό το τόπικ δευτεροκλασάτες μπορούν να βγουν στους επαγγελματίες και να πουν εμπιστευτείτε μας και σε 10 χρόνια οι φακοί που θα πάρετε σήμερα θα λειτουργούν χωρίς αντάπτορα όπως γινεται και με τους φακούς μας που εμφανίστηκαν πριν από 10 (ή ακόμα και 5 για κάποιες) χρόνια?
Δεν εχουν κανένα λόγο να χαρισουν αυτό το πλεονέκτημα οι 2 μεγάλοι ώστε να συμβάλλουν στην πρόοδο και δεν πρόκειται να το κάνουν.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Οι χαρακτηρισμοί συνδέονται παντα και με το νόημα της πρότασης που τους περιλαμβάνει ...

Και τι μας λες ακριβως ότι για να διατηρήσουμε την σταθερότητα πρεπει να κρατήσουμε τον καθρεπτη αιώνια και να ψάχνουμε ξέχωρα τους φακους για front και back focus ? ή ηταν σταθερότητα όταν αλλαξε τη μοντουρα FD η Canon (ευτυχως που τοτε δεν υπηρχε internet..)?

Η εξέλιξη με τις ακάθρεπτες μου θυμίζει σε μικρο βαθμό την ιστορία με την υλοποιηση του Liveview στις DSLR απο την OLYMPUS, τοτε το 2007 ολοι το έλεγαν άχρηστο και την υλοποιηση της εστίασης της Ε330 την εφαρμόζουν σημερα τα hi end DSLR σωματα για να εστιάζουν γρήγορα και την λεμε εξελιξη των DSLR ...

το ότι δεν θελουν το στηρίζω και με επιχείρημα π.χ. Η Nikon έχει βγαλει την ακαθρεπτη σειρα 1 που εστιαζει ταχύτατα και σε Phase detection με τους φακους της μεσω αντάπτορα, έχει λοιπον την τεχνογνωσία ...

Ειναι επίσης κατανοητό γιατι ΔΕΝ θελουν και εγω αν ημουν στην θεση τους το ιδιο θα κανα...

Επειδή όμως το νημα αφορά τη συγκεκριμένη μηχανή που δειχνει εξαιρετική ειναι κρίμα να ανοίξουμε τέτοια γενική συζήτηση εδώ. Θαλεγα πως πολύ ποιο καταλληλο εϊναι το νήμα που ειχε ανοίξει ο Βλάσσης πριν λιγο καιρό και αφορούσε το ακαθρεπτο σώμα που θα ήθελε να δεί απο την Nikon:

http://avclub.gr/forum/showthread.php/150836-Πώς-θα-ήθελα-την-τις-επόμενη-ες-μεσαία-ΝΙΚΟΝ
 
Last edited:
Re: Canon 5D IV

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πόσο θέλουν να βγάλουν ακάθρεφτες ήταν πριν 2-3 χρόνια η εμφάνιση της Canon 100D :D .Γενικά Canon και Nikon ,ειδικά Canon ,σου δίνουν την εντύπωση και στις dslr ότι κάνουν αγγαρεία όταν βγάζουν νέο προϊόν και περιμένει η μία την άλλη πότε θα απαντήσει σε νέο release.Αποτέλεσμα πάντα κάτι να λείπει από κάθε μοντέλο ,μία ο crop factor ,μία το ένα μία το άλλο.Εσείς όμως βλέπετε στο μέλλον τους επαγγελματίες φωτογράφους/φωτορεπόρτερ να συνωστίζονται στα events με sony,olympus,fuji κλπ; Γιατί ακόμα στην πλειονότητα των περιπτώσεων Canon βλέπω (mark iii,1D και προσεχώς όλοι markIV) και οι υπόλοιποι Nikon.
 
Re: Canon 5D IV

Η αλήθεια είναι ότι οι 9.5/10 επαγγελματίες έχουν canon Nikon. Γιατί αυτές έμαθαν αυτές συνήθισαν και αυτές ψώνισαν. Οι γνωστό επίσης ότι οι επαγγελματίες βγάζουν καντήλες με τις αλλαγές! Δείτε το και απο την δουλεια σας. Κατι που δουλευει σωστά και το ξέρετε με κλειστά μάτια το αλλάζετε? ακόμα και αν ακούτε τριγύρω τα καλύτερα για ανταγωνιστικά προϊόντα.
Λες που να τρέχω τώρα να ξεμαθαινω, να συνηθίζω απο την αρχή. Δεν βάζω στην μέση το κόστος που και εκεί οι επαγγελματίες βγάζουν καντήλες. Ποιος σκάει σήμερα 15-20 χιλιάρικα με την μια για να αλλάξει εξοπλισμό?
 
Re: Canon 5D IV

Και εγώ προτιμώ τις ακάθρεπτες και στηρίζω οικονομικά με τον οβολό μου αυτή την τεχνολογία αλλά χτες κατάλαβα γιατί ο παλιός είναι αλλιώς.
Έσκασε σε γάμο φίλος ερασιτέχνης με Canon 70-200 f2.8 l ust II πάνω σε μια Canon 7d η 70d των 16mp.
Πριν πατήσω το κλείστρο είχε εστίασει, εντυπωσιακή η τεχνολογία του μέλλοντος από το παρελθόν.
Τώρα το αν ο φακός χρησιμεύει και ως βαράκι για να κάνεις μπράτσα είναι άλλο θέμα.
Δυστυχώς δεν μου την αφήσε πολύ να ασχοληθώ γιατί τη γέμισα σάλια.
 
Re: Canon 5D IV

Εγώ αν και επαναλαμβάνω ευτυχής κάτοχος ακάθρεπτης θα τα γράψω λίγο από την ανάποδη για να δώσω τροφή για κουβέντα.

http://camerasize.com/compact/#380.10,525.444,ha,t
http://camerasize.com/compact/#624.515,380.286,ha,t
http://camerasize.com/compact/#624.514,380.7,ha,t

Στους ακριβούς pro zoom δεν βλέπω καμιά τεράστια διαφορά όσον αφορά τον όγκο - βάρος. Μην ξεχνάμε ότι ο καθρέπτης πιάνει χώρο στο σώμα. Στις περιπτώσεις όπου υπάρχει διαφορά, υπάρχει επίσης μεγάλη διαφορά στο ισοδύναμο διάφραγμα. Αν βάλουμε στην εξίσωση και ένα φλας φορεμένο η διαφορά μικραίνει κι άλλο, άσε που εκεί η ακάθρεπτη στο πιάσιμο παύει να είναι βολική.

Εκεί που η διαφορά είναι αισθητή είναι με τη χρήση σταθερών ή σκοτεινών zoom φακών ή μεγάλων τηλεφακών για άγρια φύση και σπορ λόγω crop factor του m43. Η τελευταία περίπτωση θυμάμαι ήταν το ισχυρότερο επιχείρημα του m43 αλλά και του παλιού 4/3, ωστόσο λόγω specs και CAF πάλι οι περισσότεροι τα μπαζουκας της Canon κουβαλούν.

Υπάρχει και η έλλειψη ανταγωνισμού από 3ους κατασκευαστές φακών στις ακάθρεπτες που ουσιαστικά παγώνει την εξέλιξη στου φακούς με αποτέλεσμα και εκεί οι εταιρίες να λειτουργούν με παρόμοι τρόπο όπως οι Canon Nikon. Όταν στις dslr η sigma έχει βγάλει f2 zoοm για FF και f1.8 για APS-C η Olympus και η Panasonic έξακολουθούν να βγάζουν νέους σκοτεινούς zoom σε ένα σύστημα που ναι μεν θες φορητότητα αλλά έχει και τον μικρότερο αισθητήρα. Βέβαια έχουν την 5αξονική και τα hi ress modes να αντισταθμίσουν - και το καταφέρνουν με το παραπάνω σε κάποιες περιπτώσεις - αλλά προς την ανάποδη κατεύθυνση, δηλ τα στατικά θέματα και όχι όπου υπάρχει κίνηση όπου έχει περισσότερο νόημα η φορητότητα... μπέρδεμα.

Χάνουν μερίδιο αγοράς φακών στους βιντεάδες λόγω σκοτεινών zoom και μικρών/κακών δαχτυλιδιών εστίασης, οπότε με focal reducers κουμπώνουν πάνω Canon και Nikon. Στη Sony πάλι ένα από τα διαφημιζόμενα αβαντάζ είναι οι adapted Canon. Σαν να δουλεύουν πάλι όλοι για την Canon ένα πράγμα βοηθώντας την ήδη εγκατεστημένη βάση φακών της να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο.

Υπάρχουν βέβαια και τα παράξενα της αγοράς, σώματα όπως η GH4 και η A6300 με καλό Caf στη φωτογραφία αγοράζονται κυρίως για το καλό τους βίντεο και όχι για φωτογράφηση σπορ ή άγριας φύσης. Η E-M1 με το IBIS, την παραμετροποίησή της και το PDAF είχε τα φόντα (και τη συμβατότητα με 4/3 φακούς) αλλά δεν εxει cross σημεία και χρειάστηκαν firmware updates για να ωριμάσει.

Τα γράφω αυτά για να δείξω ότι τα πράγματα δεν είναι ακόμα τόσο ρόδινα στις ακάθρεπτες όσον αφορά τους επαγγελματίες, πασχίζουν να βρουν το ρόλο τους (γιατι μην γελιόμαστε "κινδυνεύουν" να καταλήξουν μόνο υποκατάστατο των compact ή εναλλακτικές των entry level DSLR) την ώρα που οι dslr από τη μία εξακολουθούν να βελτιώνονται στα σημεία και από την άλλη μπαίνουν και στα "χωράφια" των ακάθρεπτων. Πχ πλέον Pentax και Canon εστιάζουν από την οθόνη αρκετά γρήγορα. Στο βίντεο η Canon την καλύτερη αυτόματη εστίαση. Ανακλινόμενες οθόνες η D750 και η K1. 4Κ η 5D mark iV με 4k photo.
 
Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Ναι ισχυουν ολα αυτα, να μην βαλουμε όμως στην συζητηση τα υπερ και τα κατα του καθε καταςκευαστή ακάθρεπτων αλλά να κρατηθούμε στην γενική εικόνα ..

Δεν υπαρχει σήμερα κανενα απολύτως θεμα ταχύτητας εστιασης σε ακαθρεπτη, ένα ακαθρεπτο σώμα των 500 εστιάζει σε SAF ακαριαια και η ριπή τους είναι ακριβής και εφάμιλλη και γρηγορότερη των ακριβών hiend DSLR σωμάτων και το μέγεθος του EVF και η ποιοτητα του είναι σχεδον εφαμιλη των οπτικών σκόπευτρων και μαλιστα πολύ καλύτερη στα βραδυνά. Επισης υπάρχουν μοντέλα που το κατάφερνουν και σε CAF (6300, ΝΧ1), δεν έχουν όμως όλες οι δευτεροκλασσάτες εταιριες τα χρήματα για να τα εξελίξουν όλα μονομιάς , αυτες που τα έχουν απο τα κέρδη της τεράστιας εγκατεστημένης βάσης τους που είναι η συμβολή τους ?

π.χ. Που να βρεί η OLYMPUS τεχνογνωσία για να βελτιώσει το CAF των ακαθρεπτων της ? η Canon το εξελίσσει χρόνια τωρα στην σπορ φωτογραφία , αν ηταν στην θεση της τώρα οι κώδικες για το phase detection θα ήταν έτοιμοι ... η SONY που ειναι μεγαλύτερη εταιρία και διαθέτει θα κλείσει και εκεί την ψαλίδα.

Ναι υπαρχουν εταιριες που μπήκαν πολύ πιο αργα στον χώρο και που μοντέλα τους έχουν ακόμη (είχαν) αργή εστίαση π.χ. Η Fuji και όποιος ηταν κάτοχος μονο τέτοιων σωματων βλεπει διαφορές απο DSLR αλλά πλεον και αυτές συνεχώς βελτιώνονται (xpro2,XT2), σε ελαχιστο χρόνο θα είναι όλοι στην ίδια ευθεία.
 
Last edited:
DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Αγαπητα μελη, βλεποντας την τοσο "θερμη" συζητηση που αναπτυσσεται τον τελευταιο καιρο στο forum μας, σχετικα με τα pros & cons της καθε κατηγοριας του τιτλου, σκεφτηκα να ανοιξω ενα νημα οπου θα μπορουμε (μεσα στα πλαισια που ολοι γνωριζουμε και σεβομαστε ) να επιχειρηματολογησουμε, να υπερ- ή ανα- θεματισουμε τη μια ή την αλλη κατηγορια.
Ο λογος προφανης : πολλα νηματα, γεμιζουν με συζητησεις πανω στη διαμαχη αυτη, ετσι ωστε να ειναι offtopic.
Iδου λοιπον πεδιον δοξης λαμπρον.
Ανοιξαμε και σας περιμενουμε.
 
Απάντηση: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Ηλία και πολύ καλά έκανες, θαλεγα ότι αρκετά απο αυτα που γράφτηκαν στο νήμα στης Canon 5d IV αν συμφωνούν και οι υπόλοιποι μπορούν να μεταφερθούν εδώ.
 
Re: Canon 5D IV

Πράγματι ξεφύγαμε και φταίω κι εγώ, απλά επειδή η Α7RII λόγω μεγέθους αισθητήρα και κόστους είναι στο κάδρο των ανταγωνιστικών μοντέλων μοιραία η σύγκριση "κουβαλά" τα υπέρ και τα κατά των ακάθρεπτων VS DSLR. Πχ αν πει κάποιος ότι η mark IV έχει οπτικό σκόπευτρο και ταχύτερο CAF ή ότι η Sony είναι μικρότερη και παίρνει φακούς με αντάπτορα σίγουρα κάποιος θα απαντήσει "μα η μία είναι DSLR και η άλλη mirrorless". Αν δεν υπήρχε η Sony τότε θα ήταν πιο εύκολο να "αποκλείσουμε" από την σύγκριση τις ακάθρεπτες λόγω τιμής - που και πάλι υπάρχει η X-pro II στο 2χίλιαρο που αν και σχεδόν στο μισό κόστος αντικειμενικά είναι ένα σεβαστό ποσό.

Συνεπώς προτείνω η διαχείρηση να ρίξει λίγο νερό στο κρασί της αν ξεφεύγουμε λίγο, αν και παραδέχομαι ότι εγώ πλάτιασα αρκετά ορμώμενος όμως από προηγούμενα post φιλων εδώ.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Εννοείτε, ο δικός μου πάντως "προβληματισμός" δεν έχει να κάνει με το dslr vs mirrorless, εκεί η εξέλιξη είναι ξεκάθαρο που θα οδηγήσει, αλλά στο μεγάλες vs μικρών που παρότι οι Canicon εκπροσωπούν ουσιαστικά και τις DSLR δεν είναι το ίδιο. Αυτή την στιγμή παρότι πολλές από τις λεγόμενες έστω μικρές ουσιαστικά οδηγούν την εξέλιξη με τις βελτιώσεις τους ο μόνος θεωρητικός "αντίπαλος" για τις μεγάλες είναι η Σονυ που δυστυχώς για εμάς δεν φημίζεται για την σταθερότητα στην υποστήριξη τέτοιων project σαν εταιρεία. Συνήθως εξελίσσει κάτι πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό και εκεί που φαίνεται ότι θα μονοπωλήσει μια αγορά πουλάει την τεχνογνωσία και ξεκινάει κάτι άλλο. Οι υπόλοιποι είναι πραγματικά μικροί ώστε να ενοχλήσουν τις Canikon
 
Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Δεν υπαρχει σήμερα κανενα απολύτως θεμα ταχύτητας εστιασης σε ακαθρεπτη, ένα ακαθρεπτο σώμα των 500 εστιάζει σε SAF ακαριαια και η ριπή τους είναι ακριβής και εφάμιλλη και γρηγορότερη των ακριβών hiend DSLR σωμάτων

Κωστα, οι τελευταιες dslr διαφημιζουν εστιαση μεχρι -3EV, οι ακαθρεφτες ακολουθουν με την ιδια ταχυτητα εστιασης στις ιδιες φωτιστικες συνθηκες και βρισκουν εξ ισου ευκολα κοντραστ στο θεμα (σε SAF, ας μη βαλουμε continous AF) ?

Για να κανω λιγο πιο κατανοητο τι εννοω με το "βρισκουν εξ ισου ευκολα κοντραστ" να πω πχ. οτι με την αρχαια νικον 1, δεν μπορω να εστιασω απογευμα σε λευκο νυφικο ή μαυρο φορεμα, χωρις να βαλω στο σημειο εστιασης ειτε προσωπο, λαιμο ειτε... (ακομα χειροτερα γιατι τοτε εχω και πιθανοτητες missfocus) φοντο στο πλαι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

Ναι μπορει να συμβαινει αν το συστημα εστίασης της ακάθρεπτης ειναι παλιό ή μόνο CDAF, όταν ομως είναι υβρδικό CDAF+PDAF και ο φακός είναι φωτεινός και ικανός να διαβάσει την σκηνή σωστά (δηλ.έχει τελευταίο firmware) η πιθανότητα να συμβει ειναι ελάχιστη... Αναλογο προβλημα δηλαδή δυσκολίας εστίασης μπορει να συμβεί και με οπίσθιο έντονο φωτισμό σε θέμα ...

Θα σου φερω ενα μικρο παραδειγμα, στην GF7 της γυναικας μου (μοντέλο διετίας με -3ΕV προδιαγραφή) με τον μικρο σκοτεινό 12-32 κιτ (340 σήμερα σύνολο) θα εστιασεις με μέτριο φωτισμό απογευμα παντού με το που θα χαϊδέψεις το κλείστρο, στο μαυρο σκοτάδι (στα 0 lux) στα 2-3μ με το λαμπάκι υποβοήθησης θα δυσκολευτεί και θα αργήσει να εστιασει ή θα κρεμάσει τελείως, περα απο τα 3μ θα κρεμάσει σιγουρα, αλλα με ενα φωτεινο φακό π.χ. τον Leica 25/1.4 θα εστιασει πολύ πιο εύκολα τις περισσότερες φορες και χωρις λαμπακι υποβοήθησης όσο βλέπει το EVF (-3EV έως -4ΕV), αν πας όμως να εστιασεις σε ενα χριστουγεννιάτικο δένδρο με λαμπάκια να αναβοσβήνουν μπορει να έχεις θεμα ακόμη και με καλό φως, γιαυτο τα τελευταία συστήματα εστίασης στις πιο ακριβές ακαθρεπτες ειναι υβριδικά και ελαχιστοποιούν όλα αυτα τα προβλήματα πού εχει η εστίαση μόνο με διαφορά contrast, βεβαια υπάρχουν εταιρίες όπως η Panasonic που εξελίσσουν πιο έξυπνα συστήματα εστιασης CDAF όπως το DFD : http://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-gh4/panasonic-gh4TECH.HTM , ο ανταγωνισμός υπάρχει πιο έντονος απο την στιγμή που μπήκε στο παιχνϊδι η SONY, τα νέας γενιάς ακαθρεπτα σώματα εν ολϊγης είναι ικανά να εστιάσουν με ακρίβεια σε πολύ δυσκολες συνθήκες ή να το πώ διαφορετικά εκεί πού ένα OVF δεν βλέπει καν.

Μιας και αναφέρθηκε η σειρά Νικον 1, να πώ ότι στο review της Canon M3 στις 18 Αυγούστου το dpreview έβγαλε είδηση ότι η σειρά μάλλον εγκαταλείφθηκε, ισως η σειρα DL καπαρώσει την 1" για την Νικον : http://www.mirrorlessrumors.com/dpreview-just-told-us-nikon-killed-nikon-1-system/
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Canon 5D IV

όταν ομως είναι υβρδικό CDAF+PDAF

(μοντέλο διετίας με -3ΕV προδιαγραφή)


Οι μιρορλες δηλαδη δινουν εστιαση μεχρι -3EV ? Ενδιαφερον και αν ειναι ετσι δεν μπορω να καταλαβω γιατι το τονιζουν οι συγχρονες dslr (θυμαμαι το ντορο για την 6D)... Μιλαμε οτι εστιαζουν με την ιδια ταχυτητα των dslr η απλως το καταφερνουν μετα το κλασσικο πηγαινε-ελα?

Επισης, απο οσο ξερω, το PDAF λειτουργει μεχρι ενα επιπεδο φωτος, μετα γυρναει σε κοντραστ AF, αυτο το επιπεδο/οριο ειναι -3EV... ??? :nounder: