Re: Canon 5D IV
Εγώ αν και επαναλαμβάνω ευτυχής κάτοχος ακάθρεπτης θα τα γράψω λίγο από την ανάποδη για να δώσω τροφή για κουβέντα.
http://camerasize.com/compact/#380.10,525.444,ha,t
http://camerasize.com/compact/#624.515,380.286,ha,t
http://camerasize.com/compact/#624.514,380.7,ha,t
Στους ακριβούς pro zoom δεν βλέπω καμιά τεράστια διαφορά όσον αφορά τον όγκο - βάρος. Μην ξεχνάμε ότι ο καθρέπτης πιάνει χώρο στο σώμα. Στις περιπτώσεις όπου υπάρχει διαφορά, υπάρχει επίσης μεγάλη διαφορά στο ισοδύναμο διάφραγμα. Αν βάλουμε στην εξίσωση και ένα φλας φορεμένο η διαφορά μικραίνει κι άλλο, άσε που εκεί η ακάθρεπτη στο πιάσιμο παύει να είναι βολική.
Εκεί που η διαφορά είναι αισθητή είναι με τη χρήση σταθερών ή σκοτεινών zoom φακών ή μεγάλων τηλεφακών για άγρια φύση και σπορ λόγω crop factor του m43. Η τελευταία περίπτωση θυμάμαι ήταν το ισχυρότερο επιχείρημα του m43 αλλά και του παλιού 4/3, ωστόσο λόγω specs και CAF πάλι οι περισσότεροι τα μπαζουκας της Canon κουβαλούν.
Υπάρχει και η έλλειψη ανταγωνισμού από 3ους κατασκευαστές φακών στις ακάθρεπτες που ουσιαστικά παγώνει την εξέλιξη στου φακούς με αποτέλεσμα και εκεί οι εταιρίες να λειτουργούν με παρόμοι τρόπο όπως οι Canon Nikon. Όταν στις dslr η sigma έχει βγάλει f2 zoοm για FF και f1.8 για APS-C η Olympus και η Panasonic έξακολουθούν να βγάζουν νέους σκοτεινούς zoom σε ένα σύστημα που ναι μεν θες φορητότητα αλλά έχει και τον μικρότερο αισθητήρα. Βέβαια έχουν την 5αξονική και τα hi ress modes να αντισταθμίσουν - και το καταφέρνουν με το παραπάνω σε κάποιες περιπτώσεις - αλλά προς την ανάποδη κατεύθυνση, δηλ τα στατικά θέματα και όχι όπου υπάρχει κίνηση όπου έχει περισσότερο νόημα η φορητότητα... μπέρδεμα.
Χάνουν μερίδιο αγοράς φακών στους βιντεάδες λόγω σκοτεινών zoom και μικρών/κακών δαχτυλιδιών εστίασης, οπότε με focal reducers κουμπώνουν πάνω Canon και Nikon. Στη Sony πάλι ένα από τα διαφημιζόμενα αβαντάζ είναι οι adapted Canon. Σαν να δουλεύουν πάλι όλοι για την Canon ένα πράγμα βοηθώντας την ήδη εγκατεστημένη βάση φακών της να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο.
Υπάρχουν βέβαια και τα παράξενα της αγοράς, σώματα όπως η GH4 και η A6300 με καλό Caf στη φωτογραφία αγοράζονται κυρίως για το καλό τους βίντεο και όχι για φωτογράφηση σπορ ή άγριας φύσης. Η E-M1 με το IBIS, την παραμετροποίησή της και το PDAF είχε τα φόντα (και τη συμβατότητα με 4/3 φακούς) αλλά δεν εxει cross σημεία και χρειάστηκαν firmware updates για να ωριμάσει.
Τα γράφω αυτά για να δείξω ότι τα πράγματα δεν είναι ακόμα τόσο ρόδινα στις ακάθρεπτες όσον αφορά τους επαγγελματίες, πασχίζουν να βρουν το ρόλο τους (γιατι μην γελιόμαστε "κινδυνεύουν" να καταλήξουν μόνο υποκατάστατο των compact ή εναλλακτικές των entry level DSLR) την ώρα που οι dslr από τη μία εξακολουθούν να βελτιώνονται στα σημεία και από την άλλη μπαίνουν και στα "χωράφια" των ακάθρεπτων. Πχ πλέον Pentax και Canon εστιάζουν από την οθόνη αρκετά γρήγορα. Στο βίντεο η Canon την καλύτερη αυτόματη εστίαση. Ανακλινόμενες οθόνες η D750 και η K1. 4Κ η 5D mark iV με 4k photo.