Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Δλδ δεν σε καλυπτει σε low light η α7? Αν δεν σε πειραζει ο ογκος, παιρνεις μια D800E με τον 35/1.4 της σιγμα, και τα εχεις ολα μα ολα. Και αναλυση και αναγλυφο και low light και τον ελεγχο βαθους πεδιου μιας φφ
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μην με βάζεις να ασχολούμαι με τα δείγματα που ήδη απέρριψα .. αφου είπα ήδη δεν μου άρεσε καθόλου το αποτέλεσμα του RAW της X-T1 που ανέβασες.

Μα δεν εννοώ το δικό μου raw-jpeg, αλλά τα δικά σου tiff. :smile:
Τα ανέβασες ως tiff, και νόμισα ότι τα πρότεινες ως καλή βάση για περαιτέρω επεξεργασία, ώστε να φτιάξουμε τελικά αρχεία για δίκαιη σύγκριση. Όσο δίκαιη μπορεί να γίνει τέλος πάντων.

@send, προφανώς υπάρχει και η λύση DSLR ff+φακοί. Τις βαρέθηκα όμως τις DSLR και θα συνεχίσω με mirrorless. Εκτός και αν πάω κάποια στιγμή σε μεσαίο φορμά.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Το κροπ που ανέβασες και σχολίασες δεν ήταν απο το tiff μου αλλά απο την μετατροπή σου με το (μανίσιο) Silkypix που ήδη είχε σχολιαστεί αρνητικά .. γιαυτό γκρίνιαξα ;)

BTW τα κροπ που ανεβάζεις είναι επίτηδες σε μεγένθυση (150% ??).

Δεν ασχολήθηκα σήμερα .. πάει για αργότερα το συγκριτικό. Και νομίζω πρέπει να γίνει με 24αρα (και βάλε) bayer ..
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Οι παρατηρήσεις μου ισχύουν και για τις δικές σου εκδοχές μετατροπής των raw:
DP2Q αριστερά - ΧΤ1 δεξιά
VQ9bU9.jpg


Εικάζω ότι στο δείγμα της DP2Q, βλέποντας πώς χτυπά ο ήλιος κάθετα την επιφάνεια του ρολογιού, θα ξεπλένει και το ανάγλυφο στον λευκό τοίχο.
Όλα τα υπόλοιπα στο crop είναι θολά στην Χ-Τ1.

Γενικά, η μετατροπή σου στην XT1 σαφώς βελτιωμένη από την αρχική του Silkypix.
Στη μετατροπή σου στην DP2Q δεν είδα βελτίωση στην ευκρίνεια. Το αντίθετο θα έλεγα, π.χ. στο βιτρό.

Αρχικό DP2Q raw-jpeg - Δική σου μετατροπή του raw της Dp2Q:
g6VNEV.jpg
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Εντωμεταξύ, η dkamera.de ανέβασε το πρώτο μέρος του συγκριτικού που ετοίμασε μεταξύ Sony α7r και DP2Q.
Τις έβγαλε ισόπαλες στα χαμηλά iso, είτε σε νυχτερινή λήψη είτε σε ημερήσια. Σε υψηλά iso, προφανώς η α7r υπερέχει, όπως και στα υπόλοιπα θέματα χειρισμού, εργονομίας κτλ.

Άμεση σύγκριση στα 100iso, την ημέρα

Άμεση σύγκριση στα 100iso, τη νύχτα

Πάλι φαίνεται βέβαια ποια είναι ποια αν βάλουμε δίπλα-δίπλα τα crops από τα raw-jpeg:

N95UIO.jpg
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Οι παρατηρήσεις μου ισχύουν και για τις δικές σου εκδοχές μετατροπής των raw:
DP2Q αριστερά - ΧΤ1 δεξιά
http://imageshack.com/a/img540/6404/VQ9bU9.jpg

Το σημείο που ήθελα να θίξω με τις μετατροπές απο RAW σε δείγματα με ίδιο φωτισμό (συννεφια είναι και στις δύο ίσως πιο αραιή στην σίγμα) είναι οτι οι χαώδεις διαφορές των προηγούμενων συγκρίσεων ήταν συγκυριακές.
Το οτι ένας αισθητήρας Foveon 20Mp + prime φακός (και μάλιστα ταιριασμένος) θα υπερέχει σε ευκρίνεια ενος 16Mp X-trans + zoom (έστω και απο του πολύ καλούς zoom) δεν υπηρχε αμφιβολία. Το θέμα είναι πόσο ..

Θα δούμε και απο αυριο τι κόντρες μπορεί να γίνουν με 24+ Mp Bayer ...

Εικάζω ότι στο δείγμα της DP2Q, βλέποντας πώς χτυπά ο ήλιος κάθετα την επιφάνεια του ρολογιού, θα ξεπλένει και το ανάγλυφο στον λευκό τοίχο.
Όλα τα υπόλοιπα στο crop είναι θολά στην Χ-Τ1.

Συννεφιά ήταν .. τί ήλιος. Ερχεται στην δεξια όπως βλέπουμε πλευρα ένα αχνο φως αλλά είναι τοσο λίγη η διαφορά με το μη άμεσα φωτιζόμενο που είναι κατάσταση overcast ..
Στην Fuji είναι ακόμα χειρότερα .. καταχνιά με μηδέν κοντραστ και μέχρι που ο κίτρινος σταυρός ψηλά θολώνει απο την υγρασία της ατμόσφαιρας.

Αν ρίξω κάπου την αιτία του φλάτ αποτελέσματος στην Sigma είναι η επεξεργασία ... το default contrast που λέγαμε που μπορεί να είναι έντονα σιγμοειδής καμπύλη και συμπιέζει του φωτεινούς τόνους για να απλώσει τους μεσαίους. Μόνο που ανέβασαν μπόλικο και την φωτεινότητα με αποτέλεσμα οι τοίχοι να πέσουν μέσα στους συμπιεσμένους φωτεινούς τόνους.

Γενικά, η μετατροπή σου στην XT1 σαφώς βελτιωμένη από την αρχική του Silkypix.
Στη μετατροπή σου στην DP2Q δεν είδα βελτίωση στην ευκρίνεια. Το αντίθετο θα έλεγα, π.χ. στο βιτρό.

Αρχικό DP2Q raw-jpeg - Δική σου μετατροπή του raw της Dp2Q:
http://imageshack.com/a/img745/2069/g6VNEV.jpg

Προτίμησα αυτή την μετατροπή γιατι δεν χωνεύω τα halo + πριονάκια του υπερ sharpening. Eίναι και το WB που αλλάζει ..

Υπάρχει διαφορά και στην καμπύλη φωτεινότητας (πιο φωτεινό το jpeg).

Στα μάτια μου δεν είναι αξιόλογη διαφορά απλά είναι ένα κλικ σκοτεινότερη η δικιά μου εδώ, και γράφει καλύτερα και το πράσινο λόγω WB στο jpeg. Ομως τα βιτρό χαμηλά στο jpeg είναι ξεθωριασμένα ;)

.. αλλά πάνω και γενικά σε περιοχές με φυσικό κοντραστ το jpeg έχει τεχνουργήματα ..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εντωμεταξύ, η dkamera.de ανέβασε το πρώτο μέρος του συγκριτικού που ετοίμασε μεταξύ Sony α7r και DP2Q.
Τις έβγαλε ισόπαλες στα χαμηλά iso, είτε σε νυχτερινή λήψη είτε σε ημερήσια. Σε υψηλά iso, προφανώς η α7r υπερέχει, όπως και στα υπόλοιπα θέματα χειρισμού, εργονομίας κτλ.

Άμεση σύγκριση στα 100iso, την ημέρα

Άμεση σύγκριση στα 100iso, τη νύχτα

Πάλι φαίνεται βέβαια ποια είναι ποια αν βάλουμε δίπλα-δίπλα τα crops από τα raw-jpeg:

http://imageshack.com/a/img673/8887/N95UIO.jpg

Tι ισόπαλες στο βασικό ISO που λίγο σκοτεινή να είναι μια περιοχή η Sigma την αποχρωματίζει .. (τα υφάσματα κλπ μέσα στη βιτρίνα ..) .. και είναι και σκηνικό με μικρή δυναμική περιοχή ..
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

To νέο δείγμα του dkamera.de με τη σύγκριση με α7r είναι πιο αντιπροσωπευτικό και αρκετά παραστατικό.

Και μόνο που φτάνει να συγκρίνεται η DP2Q, μηχανή aps-c αξίας 900 , με α7r, μηχανή ff 36MP+σταθερό φακό αξίας 2.500 , είναι αξιέπαινο.

Και ακόμη πιο μεγάλη θα είναι η ψαλίδα τιμών, αν συγκρίνουμε με DP2 Merill των 400 , που πολλοί θεωρούν ότι έχει ακόμη καλύτερη ευκρίνεια από την Quattro.
 
Last edited:
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Η μηχανή είναι σεταρισμένη για να κάνει συγκεκριμένα πράγματα με τον καλύτερο τρόπο και σε πολύ φθηνή τιμή, αλλά έχει μια σειρά μειονεκτήματα που περιορίζουν κατά πολύ τη χρήση της. Δεν είναι δηλαδή μια allround camera αλλά μια δεύτερη ή τρίτη γαι συγκεκριμένες χρήσεις. Ως τέτοια αν αντιμετωπισθεί, τότε πρόκειται για εξαιρετική περίπτωση.
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

3 μοντέλα, στα 28, 50 και 75mm αντίστοιχα, αναλόγως τη χρήση που θέλει κανείς. Τώρα ποιος θα πάρει το μοντέλο στα 75 αντίστοιχα, είναι ένα θέμα....

Πάντως όλοι οι φακοί είναι αργοί για σταθεροί και aps. 2.8? Θα μπορούσε άνετα να τους βγάλει 1 στοπ πιο γρήγορους. Τουλάχιστον να μπορεί να φωτογραφίζει κανείς στη μπλε ώρα δίχως τρίποδο.
 
Re: Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Τάσο έχοντας χρησιμοποιήσει και τους 3 φακούς σε μοντούρα nex πάνω σε nex3ν κατάλαβα ότι οι φακοί μάλλον είναι βελτιστοποιημένοι για αυτό που θέλει η SIGMA. Δηλαδή φθηνός στη σχεδίαση και στην κατασκευή, μικρό βάρος, όχι σύστημα σταθεροποίησης, όχι αύξηση του κόστους με φωτεινά διαφράγματα, άρα πολύ γυαλί, όχι προβλήματα οπτικής απόδοσης, αφού είναι πιο εύκολο να αποδίδει καλά ένας prime στο 2.8 παρά στο 1.8 ή 1.4.

Σκέψου ότι είχα και τους 3 (σε μεταχειρισμένους) σε τιμή μικρότερη από εκείνη του sony 50 1.8 oss.

Άρα αυτοί οι φακοί με μικρό κόστος μπορούν να αποδώσουν τόσο καλά πάνω σε σώματα άλλης εποχής αλλά με καλό αισθητήρα.
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Ο τρίτος είναι ο 60ρης 2.8, ο οποίος έχει νομίζω την απόλυτη απόδοση σε APS σόνυ. Η DP3 φοράει 50ρη φακό και όχι τον 60ρη, να είναι συγγενής; Δεν αποκλείεται...

Θα μπορούσε, αφού τους έχει έτοιμους τους φακούς, να βγάλει ένα mirrorless σώμα με εναλλάξιμη μοντούρα. Αυτό μάλιστα, ίσως το σκεφτόμουν....
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Τώρα ποιος θα πάρει το μοντέλο στα 75 αντίστοιχα, είναι ένα θέμα....

Ίσα-ίσα, που η 3 είναι η πιο ποθητή από τις τρεις.
Για stitching
Για πανόραμα
Για still-life
Για πορτρέτo, αρκεί να είναι κανείς έτοιμος για αφαίρεση ατελειών και ρετούς
Για εκτύπωση 100% crop
Για μάκρο, με προσθήκη close-up lens, π.χ. Canon 250D
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Θέλω να πω, τις άλλες δύο εκδοχές της μηχανής, μπορεί να βρεθεί κανείς παλαβός να της πάρει για μοναδική μηχανή (δεν θέλουν όλοι να φωτογραφίζουν όταν πέφτει το φως), τη DP3 όχι, πρέπει εξ ορισμού να υπάρχει μια άλλη μηχανή για τα υπόλοιπα, λόγω άβολου εστιακού μήκους. Για πορτραίτο 75mm f/4 αντίστοιχο, ε δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Πανόραμα όντως, σε τέτοια εστιακά μήκη βγαίνουν πολύ καλά. Όπως και προσαρμοσμένη η μηχανή σε gigapan, λόγω μικρού βάρους. Αυτό όντως είναι καλή περίπτωση.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Για να είμαι ειλικρινής καλοβλέπω την DP1 για αρχιτεκτονική φωτογραφία, αλλά από την άλλη με δελεάζει και η ricoh GR λόγω φορητότητας-ευκολίας (άρα στην τσέπη όλη μέρα) και ad-on 21mm τον οποίο όμως βρίσκεις με μεγάλη δυσκολία.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μεταξύ GR και DP1M θα έλεγα καλύτερα GR.
Αν υπάρχει και κριτήριο φορητότητας/εργονομίας, τότε σίγουρα GR.

Bildschirmfoto2013-04-17um151931_zpsd2250cba.png


Το Ricoh GW-2 21mm Wide-Angle Conversion Lens θα σου δώσει και 21mm, και το αποτέλεσμα δεν είναι κακό ακόμη και για αρχιτεκτονική φωτογραφία:
Αρχικό
Διορθωμένο

Το GW-2 ενώ μπαίνει και στην DP2, δεν έχει εκεί την ίδια καλή επίδοση.

H DP1Q θα είναι η μόνη από τη σειρά Quattro που θα φέρει ανανεωμένο φακό σε σύγκριση με τις Merill.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Δεν μπορώ να το αποδείξω με δείγματα αλλά έχω να κάνω την εξής παρατήρηση αναφορικά με σύγκριση.
Sony a6000 vs Nikon 1 J3: focus στο σκοτάδι.

Είναι διαφορετικής κατηγορίας μηχανές αλλά παρατήρησα το εξής εχτές βράδυ.
Η Nikon J3 εστιάζει πολύ πιο εύκολα σε εντελώς σκοτεινό μέρος σε σχέση με την Sony.
Sony a6000 με φακό SEL 50mm f/1.8 και Nikon J3 με kit lens 10-30 (με πιο αργό διάφραγμα).

Εντυπωσιάστηκα από την μικρή Νίκον φίλου για το πόσο εύκολα εστίαζε στο σκοτάδι. Μιλάμε για τόσο σκοτάδι που με φλας ανοιχτό, f/2.2, shutter speed 1/40 η Sony τραβούσε σε ISO 1600.
Η Sony κυνηγούσε. η Nikon όχι.
Και στις δύο ήταν ανοιχτό το AF Illuminator.
Στην Sony είναι κόκκινο ενώ στη Νίκον πράσινο. Κάπου είχα διαβάσει ότι παίζει ρόλο το χρώμα διότι το κόκκινο ξεφεύγει προς IR μεριά που οι φακοί ουσιαστικά το κόβουν.
Το πράσινο χρώμα το έχουν υιοθετήσει και η Petnax & Samsung.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Με a5100 με τον γνωστό 24MP της Sony + τον κορυφαίο FE55/1.8 και πάλι δεν φτάνει η εικόνα στα επίπεδα της μιας και μοναδικής λήψης με Sigma DP3M.

100% crop, από raw, με upscale σε 6000x4000 στη Sigma για ίδιο μέγεθος αρχείου, ώστε να μένει μόνο η διαφορά των 5mm (55 o Sony, 50 η Sigma)
Moire στα κάγκελα η Sony, έλλειψη ευκρίνειας στα δέντρα, επίπεδες υφές σε τοίχους/πέτρες/μάρμαρα.
Θα πρέπει να επαναλάβω το τεστ, γιατί φορούσε πολωτικό φίλτρο ο Sony, αν και δεν τρέφω πολλές ελπίδες.

Αριστερά DP3M, δεξιά α5100+FE55

KrmIe4.jpg


5wGYp7.jpg


quVEly.jpg