Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

-3EV εστίαζαν οι παλιότερες γενιάς lumix όπως η G6, οι νεότερες εστιάζουν σε -4.

Τώρα το αν το κάνουν με συνέπεια ή το πόσο γρήγορα το κάνουν αυτό είναι άλλο θέμα. Η εντύπωσή μου είναι πως μια σύγχρονη DSLR από midrange μοντέλο και πάνω και σύγχρονο φακό είναι πιο αξιόπιστη σε επαναληψιμότητα - κρίνοντας από την E-M1 μου και την GM1 έστω με τους λίγους φακούς που έχω δοκιμάσει-, χώρια που μπορείς να έχεις και af pattern από το φλας ή από σκέτο commander που είναι πιο αποτελεσματικά από το λαμπάκι στην κάμερα. Ωστόσο πράγματι οι διαφορές έχουν μικρύνει.

Δεν έχω δοκιμάσει ωστόσο στο σκοτάδι νέας γενιάς Panasonic με το DFD και -4EV που υποτίθεται ότι από το bokeh του φακού καταλαβαίνει προς πια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και πόσο η εστίαση δίχως να ψαρέψει τουλάχιστο στο αρχικό στάδιο.
 
Απάντηση: Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Ναι όπως τα λεει ο Νίκος είναι, στις προδιαγραφές τα νέα μοντέλα φθάνουν έως και -4,-5 ΕV και χωρις υποβοήθηση φλας είναι οι μετρησεις των εταιριών, τωρα στα βραδυνά σε υβριδικό σύστημα όταν το φως χαμηλώνει αισθητά το PDAF αφήνει την θέση του στο CDAF που τα καταφέρνει καλύτερα, το PDAF του υβριδικοϋ συστήματος στο ανεφερα για 2 λόγους , κυρίως για την επιτυχή εστίαση σε καταστάσεις όπου ενω υπάρχει φως δυσκολεύεται η μηχανή να εστιάσει σε απουσία κοντραστ όπως π.χ. το τελειως άσπρο νυφικό αλλά και για την χρήση του για την βελτίωση του CAF που ένα συστημα που βασίζεται μόνο σε CDAF έχει δυσκολία να ακολουθησει με επιτυχία πολύ γρήγορα μικρό κινούμενο αντικείμενο.

Με φλας ή εξτρα φωτισμό εναπόκειται σε τελείως αλλους παράγοντες η νυχτερινή αποδοση των μηχανών (υπαρχουν συμβατά φλας με AF λαμπάκι και στις ακαθρεπτες)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Με φλας ή εξτρα φωτισμό εναπόκειται σε τελείως αλλους παράγοντες η νυχτερινή αποδοση των μηχανών (υπαρχουν συμβατά φλας με AF λαμπάκι και στις ακαθρεπτες)

Eχω μείνει πίσω ε; Σε ποιά φλας;

Άλλο ένα οξύμωρο είναι ότι στα πολλά mpixel των dslr τη μέρα χρειάζεσαι συχνότερα σουπερ ακριβή εστιαση κι εκεί μπλέκεις με af fine tuning η εστιάζεις από το LV ουσιαστικά δουλευοντάς τες ως ακάθρεπτες. Με τις τελευταίες έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Κάτι ακόμα που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι, σε διαφορετικά μοντέλα DSLR υπάρχουν διαφορετικοί αλγόριθμοι ανάλογα μα τη χρήση που προορίζεται η μηχανή και επηρεάζουν την ακρίβεια και την ταχύτητα. Πχ μια 70D η μια 7D μπορεί τη μέρα να είναι πιο ακαριαία από μια 6D (με το κεντρικό σημείο), ωστόσο στατιστικά έχεις περισσότερες λήψεις που είναι λίγο soft. Σε μια απλή δοκιμή δεν φαίνεται, αλλά αν φωτογραφίζεις όλη μέρα στο σύνολο της φωτογράφησης φαίνεται. Επίσης με κάποιους φακούς αλλάζει η συμπεριφορά στα μακρινά αντικείμενα και θες διαφορετικό AF micro adjustment εκεί. Αυτοί οι ¨πονοκέφαλοι" δεν υπάρχουν στις ακάθρεπτες.

Λεπτομέρειες θα πει κάποιος και έτσι είναι στην πράξη, ωστόσο σε dslr με πολλά mpixel (ή ακριβέστερα με μεγάλη πυκνότητα mpixel) μετρούν αν θες να έχεις τη μέγιστη ευκρίνεια που έχεις πληρώσει.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Έχοντας και από τα 2 (dslr και mirrorless) η γνώμη μου είναι ότι πέρα από κάποιες ιδιαίτερες συνθήκες (sport φωτογράφηση, ακραίοι τηλεφακοί) δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος ένας μέσος ερασιτέχνης να επιλέξει dlsr στην σήμερον ημέρα...ειδικότερα αν σε ενδιαφέρει και το βίντεο δεν το συζητάμε καθόλου....
Τώρα για την εστίαση που αναφέρθηκε δεν νιώθω ότι υστερούν σε κάτι οι mirrorless....η sony A6000 που είχα εστίαζε σε caf το ίδιο καλά με την Nikon D7100 που είχα και σε βίντεο είχε σαφώς καλύτερη εστίαση από το πολυδιαφημιζόμενο dual focus Της canon, τουλάχιστον στην Canon 70D που είχα δουλέψει...σε saf ειδικά την μέρα οι m4/3 είναι απλά γρηγορότερες από οποιαδήποτε dslr...θεωρώ ότι ο βασικός λόγος που οι περισσότερο ακόμα αγοράζουν entry level και midrange dslr είναι ότι βρίσκουν εύκολα και σε ποικιλία μεταχειρισμένα σώματα και φακούς, έχουν οι γνωστοί τους τέτοιες, αυτές βλέπουν να κρατάνε οι επαγγελματίες (canon - Nikon), αυτές ξέρουν και κυρίως δεν είναι ενημερωμένοι....

Υ.Γ. Πρόσφατα γνωστός μου αγόρασε μια Nikon D5300 και πάνω σε συζήτησή μας για τις Mirrorless του ανέφερα την Fuji xt10, η αντίδρασή του ήταν '''βγάζει και ψηφιακές μηχανές η fuji πέρα από film??!!!!'' από εκει καταλαβαίνεις τι συμβαίνει...δείτε πόσα και πόσα νήματα ξεκινάνε με τίτλο '''ψάχνω την πρώτη μου dslr και είμαι ανάμεσα σε nikon D3300 και D5200 τι να επιλέξω''...
Υ.Γ. Τώρα για τις canon που αναφέρθηκαν αρκετοί δεν συμφωνώ ότι έχουν ακαριαία εστίαση, ειδικά έχοντας στην κατοχή μου μηχανή Μ4.3 βάζω άλλα στάνταρντ για το τι θεωρείται γρήγορη εστίαση σε saf...
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Διαβάζω διαρκώς για την κατηγοριοποίηση "ερασιτέχνης-επαγγελματίας", με τον δεύτερο να σχετίζεται περισσότερο με τις dslr. Για να φύγει από τη νοοτροπία μας και για να μάθουμε να σκεφτόμαστε στο επίπεδο της εποχής μας, να ξεκαθαρίσουμε ότι επαγγελματίας φωτογράφος είναι αυτός που καλύπτει τον βιοπορισμό του από τη φωτογραφία (συνήθως φωτογράφοι γάμου, μόδας, διαφημίσεων και ρεπορτάζ). Αυτό, δεν έχει άμεση σχέση με την ποιότητα της δουλειάς του φωτογράφου, καθώς μπορείς συχνά να δεις φωτογράφους γάμου που βγάζουν "πατάτες" και ερασιτέχνες που βγάζουν διαμάντια. Σχετικά με τον εξοπλισμό μίας "επαγγελματικής" φωτογραφίας, να θυμάστε ότι σε αυτή την κατηγορία μπορεί να ανήκουν από τις top φωτογραφικές σε τιμή έως μία αυτοσχέδια pinhole των 20 ή την κάμερα ενός κινητού. Οι εποχές αλλά και η σχέση του ανθρώπου με το αντικείμενο έχουν αλλάξει και οι τρόποι επαφής τους είναι πλέον πολλοί. Να μάθουμε να σκεφτόμαστε έξω από τα καλούπια "ερασιτέχνης-επαγγελματίας" γιατί συνειρμικά αυτό παραπέμπει στο "mirrorless-dslr". Επίσης μπορεί αλλού να έχει νόημα αλλά πλέον εδώ, στο χώρο της φωτογραφίας, η φράση "το μέγεθος μετράει" είναι απολύτως άκυρη.
 
Απάντηση: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Ειρηνική συνύπαρξη θα έλεγα..
Τον παλιό εκείνο τον καιρό που λέει και το τραγούδι, την εποχή των φίλμς, υπήρχαν οι SLR και οι τηλεμετρικές, οι mirrorless της εποχής...
Καμμία δεν επιβίωσε εις βάρος της άλλης, εξανεμίστηκαν ειρηνικά.
Και μιλάμε για τέρατα επιδόσεων και τιμών, οι απλησίαστες Leica σειράς Μ με λίγη εξάσκηση εστίαζαν ταχύτερα απο τις ρεφλέξ.
----Off topic---Κάποιοι έλεγαν κάποτε ότι οι αξία των καλών φιλμάτων θα εκτοξευτεί με την έλευση των ψηφιακών, θα θεωρηθούν συλλεκτικές.
Διαψεύστηκαν πανηγυρικά!
Η Leica R4 που είχα, βρίσκεται σε τιμές χώμα πλέον, ~200 ..----Off topic---

Σήμερα υπάρχουν για όλα τα βαλάντια, dslr & mirorrless, διαλέγεις και παίρνεις, ότι βολεύει τον καθένα!
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Διαβάζω διαρκώς για την κατηγοριοποίηση "ερασιτέχνης-επαγγελματίας", με τον δεύτερο να σχετίζεται περισσότερο με τις dslr.

Κι όμως δεν πρόκειται για κατηγοριοποίηση της καλλιτεχνικής ή τεχνικής επάρκειας αλλά για το γεγονός ότι στην πληρωμένη δουλειά ο φωτογράφος είναι "υποχρεωμένος" να έχει ένα minimum αποτέλεσμα. Χρειάζεται να μπορεί να εμπιστευτεί τον εξοπλισμό ενώ συχνά υπάρχει και ο χρονικός περιορισμός, ενώ επίσης συχνά δεν δουλεύει μόνος αλλά ως κρίκος μιας ομάδας. Επίσης το μέγεθος της μηχανής δεν είναι πάντα σημαντικός παράγοντας διότι είναι μέρος του εξοπλισμού. Σαφώς τον ρόλο τους εκεί μπορούν να έχουν και μια action camera και ένα κινητό και μια compact. Ωστόσο είθισται τα λεγόμενα "επαγγελματικά" σώματα να συνδέονται κυρίως με την αντοχή στις καιρικές συνθήκες, το καλό πιάσιμο, το buffer, τα πολλά χειριστήρια, το καλό σύστημα εστίασης και κατά δεύτερο ρόλο πχ η φορητότητα και το design των ακάθρεπτων. Πχ η έλλειψη 2ης κάρτας στις κορυφαίες Olympus και Sony κάποιους τους αποτρέπει. Βέβαια σε ελεγχόμενες συνθήκες όπως στο στούντιο πολλά από αυτά μπορεί να μην έχουν σημασία.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Πληρωμένη δουλειά δεν είναι απαραίτητα αυτά που αναφέρεις. Υπάρχουν και άλλες πληρωμένες δουλειές που έχουν γίνει χωρίς dslr...
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Εγώ τουλάχιστο τέτοια "κόμπλεξ" δεν έχω. Ανέφερα πρακτικά ζητήματα.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Κι όμως δεν πρόκειται για κατηγοριοποίηση της καλλιτεχνικής ή τεχνικής επάρκειας αλλά για το γεγονός ότι στην πληρωμένη δουλειά ο φωτογράφος είναι "υποχρεωμένος" να έχει ένα minimum αποτέλεσμα. Χρειάζεται να μπορεί να εμπιστευτεί τον εξοπλισμό ενώ συχνά υπάρχει και ο χρονικός περιορισμός, ενώ επίσης συχνά δεν δουλεύει μόνος αλλά ως κρίκος μιας ομάδας. Επίσης το μέγεθος της μηχανής δεν είναι πάντα σημαντικός παράγοντας διότι είναι μέρος του εξοπλισμού. Σαφώς τον ρόλο τους εκεί μπορούν να έχουν και μια action camera και ένα κινητό και μια compact. Ωστόσο είθισται τα λεγόμενα "επαγγελματικά" σώματα να συνδέονται κυρίως με την αντοχή στις καιρικές συνθήκες, το καλό πιάσιμο, το buffer, τα πολλά χειριστήρια, το καλό σύστημα εστίασης και κατά δεύτερο ρόλο πχ η φορητότητα και το design των ακάθρεπτων. Πχ η έλλειψη 2ης κάρτας στις κορυφαίες Olympus και Sony κάποιους τους αποτρέπει. Βέβαια σε ελεγχόμενες συνθήκες όπως στο στούντιο πολλά από αυτά μπορεί να μην έχουν σημασία.
Αυτο ακριβως ειδα στο Cosmos στη Θεσσαλονικη. Μια ομαδα 5 ατομων για την καλυψη καποιου γεγονοτος-παρουσιασης στους διαδρομους του(κατι με κρασια αν θυμαμαι). Ειχαν τρεις Α7. Η μια με zoom φακο, η αλλη με prime και ο τριτος με προσθηκες(grip, μικροφωνο και μαλλον κατι που εμοιαζε με εξωτερικο 4k εγγραφεα) την ειχε για video. Οι υπολοιποι ασχολουνταν με τον φωτισμο. Ηταν η πρωτη φορα που ειδα επαγγελματιες μονο με ακαθρεπτες. Η εντυπωση που μου εδωσαν ηταν θετικοτατη και μονο που εβλεπα εξοπλισμο στη χειροτερη περιπτωση 2 ετων. Δεν εδειχναν νεοι στη δουλεια παντως και ουτε εδειχναν να προβληματιζονται για κατι με τον εξοπλισμο τους.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Η αλήθεια είναι ότι έχω πετύχει και εγώ αρκετό κόσμο που χρησιμοποιεί Α7 για να βγάζει το ψωμί του....άλλα δύσκολα πέρα από Α7 βλέπεις κάτι άλλο πέρα από Canon-Nikon....και μεταξύ μας τώρα αν έβγαζα και εγώ το ψωμί μου από αυτές και εγώ Canon-Nikon θα επέλεγα και απλά θα έριχνα και ματιές προς Sony A7....
 
Απάντηση: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Σε καταστάσεις βιντεο με περιστασιακή ή και καθόλου φωτογράφηση όντως και εγώ έχω πετύχει αρκετούς με Α7s και πολλούς με panasonic . Αλλά μόνο δύο αποκλειστικά φωτογράφους από τους 100 περίπου που έχω συνεργαστεί είχαν κάτι άλλο εκτός από Canon-Nikon (ένας Olympus - και ένας Fuji s5 πριν 10 χρόνια, τώρα έχει nikon).
 
Last edited:
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Η αλήθεια είναι ότι έχω πετύχει και εγώ αρκετό κόσμο που χρησιμοποιεί Α7 για να βγάζει το ψωμί του....άλλα δύσκολα πέρα από Α7 βλέπεις κάτι άλλο πέρα από Canon-Nikon....και μεταξύ μας τώρα αν έβγαζα και εγώ το ψωμί μου από αυτές και εγώ Canon 1DX mkII-Nikon D5 θα επέλεγα και απλά θα έριχνα και ματιές προς Sony A7....

Fixed.Σε καταστάσεις που μετράει η λεπτομέρεια και απαγορεύεται να χάσεις καρέ ,ούτε οι 5D /810 κάνουν
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

καλησπέρα σας,

τη δική μου την άποψη για το πώς θεωρώ ή θέλω να είναι μια σύγχρονη επαγγελματική ακάθρεφτη κάμερα την έχω γράψει σε διπλανό θέμα. Για φωτογραφική χρήση, κι αυτό διότι βλέπω ότι και πάλι το θέμα στρίβει προς τη βιντεοσκόπηση κι όχι προς τη φωτογράφηση.

Ο επαγγελματίας φωτογράφος είναι αυτός που δουλεύει στο στούντιο σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες, είναι αυτός που θα κάνει γάμο βάφτιση, είναι αυτός που θα κάνει τουριστική φωτογραφία ή τοπίου επί πληρωμή κι όχι a la carte, αυτός που θα καλύψει αθλητικά γεγονότα ή ρεπορτάζ, ο μακροφωτογράφος, ή άλλες extreme καταστάσεις. Πρέπει να βασίζεται απόλυτα στον εξοπλισμό του, και ότι ακόμη κι αν τον προδώσει θα μπορέσει να δανειστεί/ενοικιάσει κάτι αντίστοιχο ώστε να κάνει τη δουλειά για την οποία είτε έχει συμβόλαιο, είτε απλώς πληρώνεται.

Για μένα, που σε καμιά περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου επαγγελματία, αν και έχω καλύψει γεγονότα, έχω κάνει ρεπορτάζ σε πολύ περίεργα μέρη, έχω εκδώσει 14 τουριστικούς οδηγούς, έχω συμβόλαια με Microstocks κλπ. δεν μπορώ να πω ότι έφθασε το τέλος των ακάθρεφτων, ή έστω ότι μπορώ να βασιστώ σε ένα τέτοιο σύστημα για τα πάντα. Η περιορισμένη αυτονομία ρεύματος είναι ένα πολύ μεγάλο μειονέκτημα. Μου φαίνεται αστεία η αυτονομία τους. Η εργονομία τους. Εκτός της ΝΧ1, όλες οι άλλες έχουν αστεία εργονομία, τουλάχιστον για τα δικά μου τα χέρια. Τα μενού των Oly/sony είναι ακόμη τραγικά. Τα σκόπευτρα, εκτός 3 περιπτώσεων, επίσης μη ικανοποιητικά, τουλάχιστον σε σχέση με τα οπτικά σκόπευτρα των FF. Το σύστημα AF στις περισσότερες είναι καλό, αλλά όχι για πολλά ζόρια (NX1/A 6000 εξαιρούνται, αλλά και πάλι οι αντίστοιχες CANON/NIKON είναι ταχύτερες).

Και φυσικά πιστεύω ότι πληρώνουμε πιο ακριβά τις ακάθρεφτες σε σχέση με το κόστος παραγωγής τους, ειδικά σε σχέση με τις dslr, καθώς είναι πιο απλές στην κατασκευή τους.

υποσημ. Σήμερα το πρωί είμαστε 17 φοιτητές και 8 καθηγητές στα στρατιωτικά κοιμητήρια της Θεσσαλονίκης και κάνουμε μάθημα για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αφήσαμε τον εξοπλισμό μας στην άκρη για περίπου 2 ώρες. Άλλαξε όμως ο ήλιος, η σκιά έφυγε και έμεινε στον ήλιο, άγνωστο πόσο, αλλά έμεινε. Είχαμε μια SONY A7 II του Καναδού φίλου μας, μια ΟLY EM5 (δική μου), μια NIKON D5200 (του .... προξενείου) κλπ. Η SONY μετά από δυο λεπτά χρήσης έκαιγε κι έβγαλε error κι έσβησε. Η Oly άρχισε να τραβά και μετά από 7-8 προσπάθειες άρχισε να κλείνει η κουρτίνα μετά από κάθε λήψη και να πρέπει να βγάζεις/βάζεις την μπαταρία για να συνεχίσει. Η d5200 δούλεψε απροβλημάτιστα. Οι δυο ακάθρεφτες έπρεπε να κρυώσουν. Και κρύωσαν και μετά ξαναδούλεψαν κανονικά. Είναι συνηθισμένο γεγονός ή τυχαίο; Δεν γνωρίζω, το θέμα είναι ότι η δουλειά μου δεν έγινε απροβλημάτιστα. Είναι κατασκευαστικό θέμα ή θέμα προστασίας του σώματος από πιθανή υπερθέρμανση; Μάλλον το δεύτερο, αλλά .....
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Η εργονομία και η μπαταρία που έθιξες είναι πράγματι πολύ σημαντικά....δεν τολμώ να βγω έξω με mirrorless χωρίς δεύτερη και τρίτη μπαταρία...με την dslr απλά δεν ασχολούμαι, μια μπαταρία στις περισσότερες των περιπτώσεων φτάνει και περισσεύει. Μιλάμε πάντα για φωτογραφία. Το grip επίσης είναι σημαντικό θέμα με εξαίρεση την panasonic gh4 και την samsung nx1 όσες μηχανές Mirrorless έχω πιάσει δεν έχουν ικανοποιητικό grip ακόμα και με το πρόσθετο...πιάνεις μια π.χ. Nikon D500 και η μηχανή κάθεται στο χέρι σου σαν επέκταση....
Βασικά πιστεύω ότι αν έβγαζα το ψωμί μου από την φωτογραφία δεν θα κοίταγα τίποτα άλλο πέρα από Nikon/Canon. Για χόμπι και για ερασιτέχνες που δεν βγάζουν το ψωμί τους από την φωτογραφία και θέλουν την μηχανή τους και σε ταξίδια και σε βόλτες κλπ. μια mirrorless είναι καλύτερη επιλογή....
Τώρα για το θέμα AF που έθιξες ναι ειδικά σε caf θέλουν οι περισσότερες mirrorless δρόμο ακόμα (με κάποιες εξαιρέσεις) σε saf όμως έχουν βελτιωθεί πολύ και ειδικά οι m4.3 είναι σε καλό φωτισμό ποιο γρήγορες σε σχέση με τις περισσότερες dslr...
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Να κανω μια "χαζη" ερωτηση, βγαζοντας τον καθρεφτη, ποια -ας πουμε 3 ή 4 ή και παραπανω αν εχετε τη διαθεση- βασικα χαρακτηριστικα κερδιζουμε σε σχεση με το αν τον κρατουσαμε ή να αντιστρεψω την ερωτηση, κρατωντας τον καθρεφτη, ποια 3+ βασικα χαρακτηριστικα δεν μπορουμε να εχουμε?

Στο φωτογραφικο κομματι παντα...
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Θα κάνω μια προσπάθεια για να γράψω αντικειμενικά υπέρ και κατά:

Δίχως καθρέπτη:

- Προεπισκόπηση έκθεσης από το σκόπευτρο
- Δυνατότητα μικρότερου σώματος.
- Mε καλό ΕVF βλέπεις στο σκοτάδι
- Δεν χρειάζονται μικρορύθμιση AF
- Σιωπηρό ηλεκτρονικό κλείστρο και συχνά με SS άνω του 1/8000 και σουπερ ριπή 40-60fps έστω για λίγο. (Δεν ξερω τι εμποδίζει τις DSLR να το έχουν σε LV ή αν κάποια το έχει ήδη)
- Βοηθήματα χειροκίνητης εστίασης από το σκόπευτρο (μεγέθυνση, focus peaking)
- Χρήση οποιουδήποτε παλιού SLR φακού με αντάπτορα και νέων φακών Canon με ΑF έστω και πιο αργό σε m43 και Sony.
- Στο βίντεο μπορείς να τραβήξεις από το EVF αν χρειαστεί = πιο σταθερό πλάνο και εστίαση στον ήλιο (φυσικά δεν αφορά τη φωτογραφία αλλά το θεωρώ πολύ πολύ σημαντικό).

Γενικότερα αβαντάζ που ισχύουν κατά κανόνα χωρίς να είναι υποχρεωτικά λόγω τεχνολογικής υπεροχής η ότι οι DSLR δεν μπορούν να ισοφαρίσουν στο μέλλον:

- Τα οικονομικά σωματα εστιάζουν περίπου το ίδιο γρήγορα με τα ακριβά. Το ίδιο και οι φακοί.
- Ταχύτερη εστίαση από την οθόνη
- Εναλλαγή LV-EVF αυτόματη με αισθητήρα χωρίς να πατάς κουμπί.
- Συχνότερη προσθήκη - βελτίωση χαρακτηριστικών με firmware update

Με καθρέπτη:

- Ταχύτερη εστίαση από το σκόπευτρο τουλάχιστο σε κινούμενα αντικείμενα.
- Mεγαλύτερη αυτονομία και αντοχή σε υπερθέρμανση καθώς δεν χρειάζεται να λειτουγεί ο σενσορας και η οθόνη συνέχεια.
- Δυνατή υποβοήθηση εστίασης με εξωτερικό φλας- commander το βράδυ
- Πιο "φυσική" και ξεκούραστη επισκόπηση από το σκόπευτρο, χωρίς υστέρηση.

Γενικότερα αβαντάζ που ισχύουν κατά κανόνα χωρίς να είναι υποχρεωτικά λόγω τεχνολογικής υπεροχής η ότι οι mirrorless δεν μπορούν να ισοφαρίσουν στο μέλλον:

- Σκόπευτρο και grip σε όλα τα σώματα ακόμα και τα πολύ φθηνα με 300 ευρώ(χειρότερα έστω). Σημαντικές πωλήσεις και μόνο από αυτό.
- Μεγαλύτερο και βαρύτερο σώμα με καλύτερο πιάσιμο στα ακριβά σώματα (για χρήση βαριών zoom φακών)
- Top LCD πλην φθηνών σωμάτων = μικρότερη κατανάλωση, εύκολη επισκόπηση βασικών ρυθμίσεων, ξεκούραστη νυχτερινή χρήση.
- Μεγαλύτερη ποικιλία φακών και αξεσουάρ για όλα τα βαλάντια
- Ριπή με μηχανικό κλείστρο και ατελείωτο buffer στις 1DX/D5 για σπορ και άγρια φύση (με το ανάλογο κόστος όμως)
- Καλύτερη και ευκολότερη μεταπώληση στα ακριβά σώματα και φακούς.
 
Απάντηση: Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Να συμπληρώσω σε αυτα που γραφτήκαν για τις ακάθρεπτες ότι πλεον με την χρήση ηλεκτρονικού κλείστρου και μεγάλης ριπής είναι δυνατές τεχνικές όπως το LiveComposite όπου σε ένα είδος bulb mode βλεπεις την φωτογραφια να χτίζεται σιγα σιγα στην οθόνη σου, επιλεκτικό focus bracketing με επιλογή του σημείου εστίασης εκ των υστέρων (post focus), βηματικό focus bracketing έως 999 φωτό με επιλογή του χρήστη της απόστασης εστίασης κλπ., προεπισκόπηση tilt shift και art filters στο σκόπευτρο κλπ. Ισως καποια απο αυτα να είναι δυνατα και σε μηχανές με καθρέπτη ...