Kosh
AVClub Fanatic
Ρε κοίτα να δείς που ο Schwarzenegger είχε δίκιο στον Εξολοθρευτή με το Skynet.....
Aν το skynet ειχε επικεντρωθει στα Μπλουζ και οχι στο beef with creator μπορει και να τα ειχαμε βρει να ξερετε

Ρε κοίτα να δείς που ο Schwarzenegger είχε δίκιο στον Εξολοθρευτή με το Skynet.....
Θα απαντήσω λίγο αντισυμβατικά.Το πρόβλημα μας είναι το αιώνιο φιλοσοφικό πρόβλημα:
Η διάκριση μεταξύ Αλήθειας και Ψεύδους.
Επικαλεστήκατε (οι συμμετέχοντες) δύο στοιχεία.
-Ότι τεχνικά το AI κομμάτι ήταν υπερβολικά τέλειο, σε ύποπτο βαθμό.
-Ότι ήταν καλλιτεχνικά μέτριο και αδιάφορο.
Θα αντιστρέψω τα επιχειρήματα. Και θα κάνω μία υπόθεση:
Έστω ότι ο παραγωγός του κομματιού λέει ψέματα. Δηλαδή το κομμάτι είναι φτιαγμένο από ανθρώπους (σύνθεση, εκτέλεση) και ο παραγωγός του λέει ψέματα, ότι είναι φτιαγμένο από AI επίτηδες, για να μας παραπλανήσει.
Θα μπορούσαμε να το καταλάβουμε;
Υπάρχει τροπος;
Με ενοχλεί το γεγονός ότι ένα μη ανθρώπινο ή εν μέρει μη ανθρώπινο κατασκεύασμα μπορεί να προκαλεί καλλιτεχνική συγκίνηση (έστω μέτρια, δεν θα το βάλουμε μπροστά στον Buddy Guy), αλλά τι να κάνουμε, πρέπει να παραδεχτούμε την αλήθεια...
Αυτό μου θύμισε μια καθηγήτρια που έστειλε με mail το θέμα τις εργασίας αλλά είχε βάλει μέσα κρυφά σε άσπρο χρώμα μια λέξη ασχετη .δε χρειαζεται να το κανεις εσυ... υπαρχουν ειδικα προγραμματα και γι αυτο.
Σε μια συζητηση με μια ξαδελφη μου, καθηγητρια σε ενα μεγαλο εκπαιδευτικο ιδρυμα στην Ελλαδα, μου ειπε οτι οι περισσοτεροι μαθητες της , χρησιμοποιουν πια την ΑΙ για τη συγγραφη των εργασιων τους και οτι ειναι πολυ δυσκολο να το καταλαβουν.
Κι αυτο γιατι πρωτα τις φτιαχνουν με καποιο ΑΙ προγραμμα ειδικο γι αυτη τη δουλεια και μετα το περνανε απο ειδικα φιλτρα για να εισαγουν τεχνητες αδυναμιες και να μην το πιανει το ειδικο προγραμμα που εχουν στο ιδρυμα για να εξεταζουν τις εργασιες!
Το πρόβλημα μας είναι το αιώνιο φιλοσοφικό πρόβλημα:
Η διάκριση μεταξύ Αλήθειας και Ψεύδους.
Επικαλεστήκατε (οι συμμετέχοντες) δύο στοιχεία.
-Ότι τεχνικά το AI κομμάτι ήταν υπερβολικά τέλειο, σε ύποπτο βαθμό.
-Ότι ήταν καλλιτεχνικά μέτριο και αδιάφορο.
Θα αντιστρέψω τα επιχειρήματα. Και θα κάνω μία υπόθεση:
Έστω ότι ο παραγωγός του κομματιού λέει ψέματα. Δηλαδή το κομμάτι είναι φτιαγμένο από ανθρώπους (σύνθεση, εκτέλεση) και ο παραγωγός του λέει ψέματα, ότι είναι φτιαγμένο από AI επίτηδες, για να μας παραπλανήσει.
Θα μπορούσαμε να το καταλάβουμε;
Υπάρχει τροπος;
Μου απάντησες έμμεσα και κατά το ήμισυ. Στην πραγματικότητα επιβεβαίωσες ότι η καλλιτεχνική (ή και άλλη) ποιότητα του έργου AI ΔΕΝ αποτελεί ένδειξη ούτε απόδειξη της προέλευσης του.Θα απαντήσω λίγο αντισυμβατικά.
Δεν με αφορά και δεν με ενδιαφέρει.
Αν κάτι με κάνει να θέλω να το ακούσω θα το ξανακούσω. Δεν πάει να είναι σε εγγραφή από κασέτα των 80s ψηφιοποιημένο από walkman στο cooledit με μια SB16.
Μου έχει τύχει κομμάτι, να έχει ηχογραφηθεί πρόχειρα από πρόβα, να θέλω και εγώ και αρκετοί άλλοι να το ακούμε συνεχώς. Το συγκρότημα κράτησε τα τύμπανα και ηχογράφησε τα υπόλοιπα κανονικά, το δούλεψε ηχολήπτης, ακουγόταν πολύ πιο ωραίο, αλλά σχεδόν κανένας δεν ήθελε το καινούργιο.
Η μουσική είναι συναίσθημα. Αν το συναίσθημα το βγάζει ένας υπολογιστής τελικά δεν με ενδιαφέρει και τόσο.
Πάντως το παρακάτω που είναι όλο ΑΙ μου αρέσει περισσότερο και θα το ξανάκουγα
Δηλαδή πείτε μου να καταλάβω:Υπάρχει και καλύτερο Γιάννη. Υπάρχουν ήδη εργαλεία που μπορούν να αναμορφώσουν κείμενο σύμφωνα με το στυλ με το οποίο θα το εκπαιδεύσεις. Μια υλοποίηση είναι η παρακάτω:
TinyStyler: Efficient Few-Shot Text Style Transfer with Authorship Embeddings
The goal of text style transfer is to transform the style of texts while preserving their original meaning, often with only a few examples of the target style. Existing style transfer methods generally rely on the few-shot capabilities of large language models or on complex controllable text...arxiv.org
και φυσικά αυτή είναι Open Source με τον κώδικα στο github.
![]()
GitHub - zacharyhorvitz/TinyStyler: Code for TinyStyler: Efficient Few-Shot Text Style Transfer with Authorship Embeddings, EMNLP 2024 Findings
Code for TinyStyler: Efficient Few-Shot Text Style Transfer with Authorship Embeddings, EMNLP 2024 Findings - zacharyhorvitz/TinyStylergithub.com
Οπότε αν κάποιος είναι λίγο πιο ψαγμένος μπορεί εύκολα να βάλει ένα LLM να του γράψει μια εργασία και μετά να περάσει το κείμενο του LLM από ένα εργαλείο σαν το προηγούμενο για να το κάνει "δικό του" αν το έχει εκπαιδεύσει με το δικό του στυλ γραφής.
Πάντως στο πανεπιστήμιο αυτοί που κάνουν τυφλά αντιγραφή τους πιάνεις εύκολα από hallucinations που δεν έχουν την γνώση να καταλάβουν και τα αφήνουν στο τελικό κείμενο. Τελικά ο μόνος τρόπος για να κρίνεις πια είναι η προφορική εξέταση.
Όλα τα εργαλεία που βρίσκουν ΑΙ δίνουν ποσοστό το κείμενο να είναι ΑΙ. Ακόμη και αυτά που σου λένε 100% γράφουν δίπλα most likely to have been produced. Με most likely δεν μπορείς να κόψεις κανέναν για αντιγραφή. Δεν είναι όπως το κλασσικό plagiarism που σου βρίσκει τι έχεις κάνει copy/paste και από που. Βέβαια και εκεί είχαμε τσακάλια που άλλαζαν πχ τα α με a λατινικό χρησιμοποιώντας font που είχαν τον ίδιο χαρακτήρα και για τα δύο, αλλά με τον τρόπο αυτό το turnitin δεν χτύπαγε.
Θα αντιστρέψω τα επιχειρήματα. Και θα κάνω μία υπόθεση:
Έστω ότι ο παραγωγός του κομματιού λέει ψέματα. Δηλαδή το κομμάτι είναι φτιαγμένο από ανθρώπους (σύνθεση, εκτέλεση) και ο παραγωγός του λέει ψέματα, ότι είναι φτιαγμένο από AI επίτηδες, για να μας παραπλανήσει.
Θα μπορούσαμε να το καταλάβουμε;
Υπάρχει τροπος;
Δηλαδή πείτε μου να καταλάβω:
Μπορώ να δώσω ένα ρεπορτάζ από εφημερίδα και να μου βγάλει διήγημα του Παπαδιαμάντη;
Την περιγραφή μιάς μάχης από ιστορικό βιβλίο και να φτιάξει ποιήματα του Σολωμού;
Η να γράψω μία ιστορία ότι πήγαμε στη θάλασσα, κολυμπησαμε, χορέψαμε, ότι μας έκαψε ο ήλιος και να γίνει ποίημα μίμησης του Ελύτη;
Αν χρειάζεται την καθοδήγηση μου και τη δική μου πείρα, τότε μπορώ να πω ότι καθησυχάζω.Αν υπάρχει αρκετό υλικό, ναι.
Ίσως στην αρχή να βγάλει κάτι που να μοιάζει με αυτό που θέλεις αλλά με μερικές οδηγίες από τη μεριά σου να καταλήξεις σε κάτι που να μην ξεχωρίζει σε κάποιο άπειρο μάτι.
Εξαρτάται και από το πόσο έμπειρο μάτι έχεις εσύ και τι γνώση έχεις σχετικά με αυτό που του ζητάς.
Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του προσωπικό στυλ γραφής. Προφανώς το στυλ γραφής δεν είναι το περιεχόμενο σε καμία περίπτωση. Δες ένα παράδειγμα που κρατάει τον πυρήνα και αλλάζει το περιτύλιγμα βάζοντας και το χαρακτήρα πέρα από το προσωπικό στυλ γραφής που είναι πιο κοντά σε αυτό που ρώτησες:Δηλαδή πείτε μου να καταλάβω:
Μπορώ να δώσω ένα ρεπορτάζ από εφημερίδα και να μου βγάλει διήγημα του Παπαδιαμάντη;
Την περιγραφή μιάς μάχης από ιστορικό βιβλίο και να φτιάξει ποιήματα του Σολωμού;
Η να γράψω μία ιστορία ότι πήγαμε στη θάλασσα, κολυμπησαμε, χορέψαμε, ότι μας έκαψε ο ήλιος και να γίνει ποίημα μίμησης του Ελύτη;
Ενδιαφέροντα αποτελέσματα, μας βάζουν σε σκέψεις.Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του προσωπικό στυλ γραφής. Προφανώς το στυλ γραφής δεν είναι το περιεχόμενο σε καμία περίπτωση. Δες ένα παράδειγμα που κρατάει τον πυρήνα και αλλάζει το περιτύλιγμα βάζοντας και το χαρακτήρα πέρα από το προσωπικό στυλ γραφής που είναι πιο κοντά σε αυτό που ρώτησες:
Original Neutral Text - ChatGPT 4o
Technology continues to evolve at an unprecedented pace, shaping the way humans interact with the world and with each other. While innovations bring undeniable benefits, they also introduce complex ethical, social, and economic dilemmas that demand careful consideration. Addressing these challenges requires a balance between progress and responsibility, ensuring that advancements serve humanity rather than exploit it.
1. William Shakespeare (Playwright & Poet)
Lo, the tide of time doth hasten forth, and with it, the curious artifice of man unfurls in boundless innovation. Yet, as the sun doth cast both light and shadow, so too do these marvels bear the weight of mortal consequence, weaving a web of virtue and vice alike. Wisdom must, therefore, temper ambition, lest in seeking dominion over the world, we unwittingly become but servants to our own devices.
2. Albert Einstein ( & Thinker)
The progress of technology accelerates with a force akin to the expanding universe, altering human existence in ways both profound and unpredictable. Yet, just as energy must be harmonized within the equations of nature, so too must human innovation be guided by an ethical compass, lest we unleash forces we can neither control nor comprehend. True advancement is not merely in invention, but in the wisdom to wield it for the betterment of all.
3. Karl Marx (Political Theorist & Economist)
The relentless march of technological progress is no isolated phenomenon but a manifestation of the underlying economic forces that shape human society. Though it promises liberation, it is often wielded as an instrument of class domination, reinforcing the structures of power that exploit labor for capital’s gain. Only through conscious intervention and collective ownership can humanity ensure that innovation serves the many rather than enriching the few.
4. Winston Churchill (Statesman & Orator)
Technology, like the tides of history, moves with unyielding force, reshaping civilization in its wake. Though it holds the promise of prosperity and progress, it equally harbors the peril of moral decay if left unchecked by principle and prudence. Our duty, therefore, is not to resist the future, but to steer it wisely, ensuring that each advance strengthens the foundations of our shared humanity rather than eroding them.
5. Virginia Woolf (Modernist Writer & Essayist)
Time, like a restless current, carries forth the creations of humankind—brilliant, terrible, inexorable in their arrival. One might marvel at the ingenuity of machines, at their humming efficiency, but in their silent operation lies the unspoken question: to what end? If progress is to be more than a flickering light upon indifferent waters, it must be tethered to purpose, to the quiet and essential work of ensuring that what is built does not diminish what it means to be human.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Καθώς ο κόσμος προχωρεί μετά πολλής σπουδής εις τας οδούς της προόδου, η τέχνη του ανθρώπου, ευφυής και ακατάπαυστος, ευρίσκει τρόπους μυρίους όπως πλάσῃ και μεταπλάσῃ την φύσιν, υποτάσσων αυτήν εις το θέλημά του. Αλλά τί όφελος, εάν η γνώσις μεν πληθύνεται, η σοφία δε ελαττούται; Διότι, αν ο άνθρωπος δεν θέσει όριον εις τας ορέξεις του, αλλ’ αφεθεί ως ο άσωτος εις τρυφήν και αμετροέπειαν, το αύριον δεν θα είναι παρά σκιὰ βαθεῖα, όπου η ψυχή του θα ζητεί φως και δεν θα ευρίσκει.
Ενδιαφέροντα αποτελέσματα, μας βάζουν σε σκέψεις.
1) Ουΐλιαμ Σαίξπηρ. Η αλήθεια είναι πως τα αγγλικά μου δεν είναι στο επίπεδο να κρίνουν το ύφος του Σαίξπηρ. Οπότε προσπερνώ.
2) Άλμπερτ Αϊνστάϊν. Σε ένα βαθμό αντανακλά τις θέσεις του Αϊνστάιν για τη σχέση επιστήμης και κοινωνίας. Όπως ήταν διστυπωμένες σ' ένα βιβλίο του που είχα διαβάσει παλια: "Πως βλέπω τον κόσμο". Κάνει όμως και σοβαρά λάθη. Η φράση [SIZE=]The progress of technology accelerates with a force akin to the expanding universe[/SIZE] είναι από εκείνες που δεν θα έλεγε ποτέ ο Αϊνστάιν, ο οποίος απεχθανόταν την ιδέα ενός διαρκώς επεκτεινομένου σύμπαντος και αντιστάθηκε εισάγοντας τη λεγόμενη κοσμολογική σταθερά.
Περαιτέρω ή φράση
"Yet, just as energy must be harmonized within the equations of nature, so too must human innovation be guided by an ethical compass στερείται παντελώς νοήματος. Ενέργεια που εναρμονίζεται με τις εξισώσεις της φύσης; Τι σημαίνει αυτό; Αν σημαίνει κάτι. Είναι ακατανόητη. Επίσης ως παρομοίωση τα δύο σκέλη της ειναι ασύνδετα.
3) Καρλ Μαρξ. Εδώ παρανοεί τη Μαρξιστική σκέψη που τυχαίνει να γνωρίζω αρκετά καλά.
Εδώ:
The relentless march of technological progress is no isolated phenomenon but a manifestation of the underlying economic forces that shape human society.
Εμφανίζει τις οικονομικές σχέσεις να προωθούν την ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας, ενώ είναι γνωστό ότι για τη Μαρξιστική σκέψη ισχύει ακριβώς το αντίστροφο. Η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας στην παραγωγή (παραγωγικές δυνάμεις) προκαλεί μεταβολές στις οικονομικές σχέσεις (παραγωγικές σχέσεις) στις οποίες αντιστοιχεί κάθε φορά ορισμένο νομικό και πολιτικό εποικοδόμημα (που ρυθμίζει δηλαδή και εξυπηρετεί την εκάστοτε κοινωνία).
Τα υπόλοιπα συμπεράσματα του AI για την σχεση μεταξύ τεχνολογίας και κυριαρχίας των τάξεων είναι κοινοτοπίες που συναντάμε σε όλα τα μαρξιστικής και συγγενικής προς τον Μαρξισμό σύγχρονα έντυπα.
4) Ουΐνστον Τσώρτσιλ. Εδώ πραγματικά θυμίζει λόγους του Ουΐνστον Τσώρτσιλ, όπως τον ξέρουμε από τους λόγους του σε διάφορα ντοκιμαντέρ, με έντονα ρητορικά σχήματα και αντιθέσεις, αλλά ελάχιστη σχέση με το θέμα της τεχνολογικής εξέλιξης.
Από την άποψη ύφους είναι για μένα το πιο πειστικό κομμάτι.
5) Βιρτζίνια Γουλφ. Έντονη λογοτεχνική γραφή, με πολλές μεταφορές και σχήματα λόγου. Ωστόσο δεν έχω διαβάσει Βιρτζίνια Γουλφ και δεν έχω δυνατότητα να κρίνω.
6) Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Όχι, εδώ δεν είναι Παπαδιαμάντης. Η γλώσσα του είναι μεν καθαρεύουσα, αλλά μέχρις εκεί. Η καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη είναι πολύ πιο εκλεπτυσμένη, με πολλές ιδιαιτερότητες. Η κυριότερη: Η μοναδική του ικανότητα να αναμειγνύει την λόγια γλώσσα με εκφράσεις της δημοτικής που προέρχονται από την καθημερινή ζωή. Προπάντων όταν η αφήγηση τίθεται σε γλώσσα καθαρεύουσα, ενώ οι διάλογοι σε γλώσσα λαϊκή, δημοτική.
Λείπει ακόμα η νατουραλιστική παρατήρηση και η λεπτή ειρωνεία που εμπεριέχεται στα κείμενα του.
Η θέση που παίρνει πάνω στο θέμα της εξέλιξης της τεχνολογίας είναι κοινότοπη, όπως θα την έδινε ένας σύγχρονος θρησκευόμενος άνθρωπος, χρησιμοποιώντας τετριμμένες εκφράσεις ("τσιτάτα").
Κατά τη γνώμη μου από όλα τα κείμενα που τίθενται είναι το λιγότερο πειστικό.
Συμπεράσματα.
Προβληματίστηκα πολύ προκειμένου να καταλήξω σε συγκεκριμένα συμπεράσματα για τις μιμήσεις ύφους που κάνει η AI.
Δεν ήταν εύκολο. Βρήκα πολλά ψεγάδια, όπως φαίνεται παραπάνω, αλλά δεν ήταν εύκολο. Χρειάστηκε αρκετή κριτική σκέψη. Ελπίζω να τη διαθέτω. Και χρόνος.
Αν μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα για το επίπεδο της AI είναι ότι φθάνει στο επίπεδο ενός καλού μαθητή Λυκείου.
Τι θα έκανε ένας καλός μαθητής Λυκείου, αν του βάζαμε μία εργασία με θέμα: "Γράψτε ένα κείμενο και μιμηθείτε το ύφος του τάδε συγγραφέα ή διανοητή";
Θα άνοιγε εγκυκλοπαίδειες, θα έμπαινε στο internet, ίσως να επισκεπτόταν και κάποια βιβλιοθήκη.
Και υποψιάζομαι ότι θα κατέληγε σε ένα κείμενο παρόμοιο με αυτά που δίνει η AI. Το οποίο δεν είναι λίγο. Βρίσκουμε λάθη, ελαττώματα, ατέλειες πολλές. Αλλά δεν είναι λίγο.
Και αυτό το λίγο -που τελικά είναι πολύ- με βάζει σε σκέψεις.
Σκέψεις για τον άνθρωπο και τη σχέση του με τη μηχανή. Δεν υπάρχουν απαντήσεις. Όποιες απαντήσεις υπάρχουν ως τωρα προέρχονται από τους πανάρχαιους μύθους. Του Προμηθέα. Του Πυγμαλίωνα. Του Φρανκενστάϊν.
Δυστυχώς όχι. Σβήνω σχεδόν άμεσα "παιχνίδια" με το ΑΙ για να μπορώ να βρίσκω αυτά που χρειάζομαι πραγματικά.@Γιώργος Κυριακαράκος
Μπορείς να μας δώσεις να δούμε το ακριβές ερώτημα που υπέβαλες (αντίγραφο);
Εντάξει, κάποια στιγμή θα το κάνουμε. Προς το παρόν κι' εγώ εκπαιδεύομαι. Ακριβέστερα, αρχίζω να εκπαιδεύομαι.Ας το κάνουμε ανάποδα. Δώσε μου όποιο prompt θέλεις και θα το τρέξω είτε στο 4ο, ο1 η ο3-mini-high.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.