Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις ΟΜ/Olympus

Είναι σωστά όσα λες και με βρίσκεις σύμφωνο, για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου όμως θα έλεγα ότι όταν κάποιος θα σκάσει 3.000 ευρώ για το σώμα (ίσως και παραπάνω να κάνει το νέο σώμα) και θα θέλει και 1.000+ ευρώ για κάθε pro φακό και του βγει στο τέλος το σύστημα κανένα 10.000 ε τότε πέρα από όλα τα άλλα θα ζητάει και την μέγιστη ποιότητα εικόνας και ας μην την χρειάζεται πάντα.
Και μόνο για ψυχολογικούς λόγους να το πάρεις θα δώσεις τόσα χρήματα και μετά είναι πιθανό μια π.χ. entry level dslr του 300ευρου να βγάζει καλύτερη ποιότητα εικόνας και ανώτερο αρχείο από την πανάκριβη μηχανή σου. Προσωπικά είμαι μια χαρά και μου αρκεί το m4/3 και με το παραπάνω μάλιστα, απλά δεν ισχύει για όλο τον κόσμο αυτό από ότι φαίνεται και ειδικά όσοι ζουν από το ''άθλημα'' της φωτογραφίας.

Για αυτο :) Ειδικα αν μιλάμε για αθλητική φωτογραφία, σκέψου ποσο σημαντικό ειναι. Σε αγώνες MTB που εχω συμμετάσχει αρκετές φορές, εχω δει φωτογράφους να σκαρφαλώνουν σε κατσάβραχα και δύσκολα μονοπάτια για να πιάσουν τη σωστή γωνία και μέρος... τους λυπόμουν πιο πολύ απο εμενα που ήμουν με την καρδιά να εχει πεταχτεί σχεδόν εξω απο το στήθος :p

diuy14d246jy.jpg
Three-kits-withE70-200mm.jpg
 
Κοίτα για να μην το κάνουμε VS είναι ανόμοιες οι συγκρίσεις οι παραπάνω που έβαλες. Μιλάμε για άλλο μέγεθος αισθητήρα. Π.χ. ένας φακός στο m4/3 με f2,8 έχει αντίστοιχο f5,6 σε FF σε βάθος πεδίου. Σε φωτεινότητα κερδίζει μεν άλλα χάνει 2-3 stop σε iso οπότε και εκει τον φτάνει τον f2,8 σε m4/3 λόγω μικρότερου αισθητήρα.
Για να στο θέσω και αλλιώς η Panasonic fz300 έχει φακό 25-600f2,8!!!! Αν κοιτάμε μόνο το f και όχι το μέγεθος αισθητήρα τότε η Fz300 ισοπεδώνει οτιδήποτε υπάρχει σε m4/3 καθώς για να αντικαταστήσεις το 25-600f2,8 σε m4/3 θες 3-4 φακούς με τεράστιο βάρος και όγκο.
Οι νόμοι της φυσικής δεν αλλάζουν, ένας μικρός αισθητήρας έχει εύκολα έναν πιο φωτεινό και μικρό φακό, άλλα ένας μεγάλος αισθητήρας αποδίδει καλύτερα σε iso, dynamic range κλπ. οπότε και με πιο σκοτεινό φακό έχεις τα ίδια αποτελέσματα ή και καλύτερα με μια μηχανή με μικρότερο αισθητήρα και φωτεινότερο φακό.

Υ.Γ. Ενα άλλο παράδειγμα είναι ότι σε FF έχω δουλέψει αρχεία raw που κυριολεκτικά είναι αποδεκτά ακόμα και σε iso 51200 και υπό προυποθέσεις σε iso 102400, κάτι τέτοιο δεν μπορείς καν να το πλησιάσεις με m4/3 αισθητήρα.

Υ.Γ. Φυσικά δεν επιχειρηματολογώ υπέρ των FF απλά κάποια πράγματα είναι αμετάκλητα, πάντα ένας FF αισθητήρας θα δίνει καλύτερο iso, dynamic range και ίσως και καλύτερη ανάλυση από έναν έναν αισθητήρα m4/3...το θέμα και η ερώτηση του 1.000.000 είναι κατά πόσο τα χρειάζεται ένας χρήστης αυτά και κατά πόσο θα τα αξιοποιήσει στην πράξη. Απατώντας κάποιος σε αυτή την ερώτηση βλέπει πιο μέγεθος αισθητήρα του ταιριάζει σύμφωνα με τις ανάγκες του.
 
Απάντηση: Re: Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις Olympus

Όταν αποφασίζουν να βγάλουν μηχανή με ενσωματωμένο γκριπ που αφαιρεί τη δυνατότητα το σώμα να είναι υπό προϋποθέσεις μικρό και με τιμή στα ψηλά τα παραθύρια είναι επόμενο να γίνει VS και να συγκριθεί με τις επαγγελματικές FF. Αυτό άλλωστε επιδιώκει και η ίδια η Olympus, δεν νομίζω πως βγάζει την νέα μηχανή για να συγκριθεί π.χ. με την FZ300 ή με την RX100ΙV.

Αναπτύσσουν το σύστημα εκεί που βλέπουν οτι έχει δυνατότητες μεγαλύτερης εξέλιξης έναντι των υπολοίπων συστημάτων π.χ στο macro (λειτουργίες focus bracketing, stacking κλπ. χωρίς τρίποδο λόγω σούπερ σταθεροποίησης) ή στα σπορ σχεδιάζοντας ελαφριούς φωτεινοϋς τηλεφακούς με εξαιρετικο IQ και συνδυάζοντας τα με κορυφαία ριπή και εστίαση (? Θεωρητικά πάντα)

δεν μπορεί λοιπόν να συγκρίνει κανεις τα αρχεία της ΕΜ1.2 με τον 300/4 σε IQ με πολλές μηχανές της αγοράς και να τα θεωρήσει υποδεέστερα και σίγουρα όχι απο entry level DSLR των 300 . Και υπόψην το αποτέλεσμα αυτό μπορείς να το εχεις παντού μαζί σου, χωρίς περιορισμούς στη μεταφορά και με χρήση στο χέρι. Επιδέχεται βελτίωση ο συνδιασμός ? Σίγουρα 1-2 στοπ από τον αισθητήρα θα ήταν ευπρόσδεκτα όταν ο φωτισμός πέφτει για να κρατηθούν ψηλά οι ταχύτητες κλείστρου (κάτι που στα σπορ είναι απαραίτητο) χωρίς να ανεβεί το ΙSO σε επίπεδα που ο θόρυβος θα πνίξει το αρχείο.

Η μεγάλη εξέλιξη στους αισθητήρες δεν απέχει πολύ από το σήμερα, το να εχεις τη δυνατότητα να εχεις 1-2 στοπ ακόμα αβάντα από τη σημερινή απόδοση των m43 αισθητηρων το θεωρώ defacto ότι θα το δούμε σύντομα και είναι ικανό συνδιαστικά να κάνει το σύστημα να πρωταγωνιστήσει σε κάποιους φωτογραφικούς τομεις (ίσως και στο βίντεο αλλά κρατώ μικρό καλάθι). Φυσικά το πακέτο θα έχει και το ανάλογο περιτύλιγμα με τεχνολογία αιχμής και ενσωμάτωση όλων τιων ψηφιακών ευκολιών που κυκλοφορούν και πιθανόν κάποιων που ακόμη δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
 
Κώστα συμφωνώ σε όλα όσα λες. Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι στο iq, με τον αντίστοιχο ίδιο ποιοτικό φακό μια entry level dslr (π.χ. Nikon D3400) δίνει καλύτερο αρχείο Raw από οποιαδήποτε m4/3 του σήμερα. Φυσικά μιλάω μόνο για iq Και όχι για οτιδήποτε άλλο.
Το βλέπω και με την μικρούλα και entry level Canon m100 Που έχω, τις βάζεις για πλάκα πάνω κάποιο μοσχάρι φακό L της Canon Και βγάζει τρομακτική ποιότητα εικόνας...φυσικά όλα τα άλλα εργονομία, κράτημα πάνε περίπατο!!!

Y.Γ. Δεν λέει κάτι συγκεκριμένο άλλα δες εδώ από το DXO την Em1II σε σύγκριση με την entry level Nikon D3400...έχει συνολικά καλύτερη απόδοση η D3400 και ειδικά σε Dynamic range της ρίχνει 1 stop. Φυσικά δεν είναι τεράστιες διαφορές άλλα μια εντελώς Entry level Dslr αποδίδει σε IQ καλύτερα από την καλύτερη M4/3 μηχανή.....φυσικά δεν βάζουμε καν στην εξίσωση τις FF και όπως είπα όλα αυτά είναι σχετικά και εξαρτάται αν κάποιος χρειάζεται όλη αυτή την έχτρα απόδοση.
https://www.dxomark.com/Cameras/Com...D-E-M1-Mark-II-versus-Nikon-D3400___1136_1105

Υ.Γ. Χοντρικά γνώμη μου είναι ότι ότι και αν κάνεις δεν μπορεί ένας αισθητήρας M4/3 να φτάσει σε επίδοση μια FF, κάνεις το καλύτερο δυνατό και ρίχνεις αλλού το βάρος (εστίαση, Ibis, εργονομία κλπ.) για να καλύψεις την διαφορά. Αν πας μετωπική με FF σύγκριση σε IQ δυστυχώς χάνεις από τα αποδυτήρια.
 
Εγώ δεν χρησιμοποιώ το γκριπ στην ΕΜ1.2 , το έχω αλλά δεν το χρησιμοποιώ ακόμα και με τους τηλεφακούς (με εξαιρεση τον 150/2 που είναι βαρύς και το θέλει για καλό ζύγισμα ). Με την παλιά ΕΜ1 ήταν πολύ περισσότερο απαραίτητο για αρκετούς φακούς αν ήθελα καλό ζύγισμα αφού το γκριπ δεν ήταν τόσο βαθύ και το μικρό δαχτυλάκι ήταν στον αέρα και δεν κόντραρε το σώμα. Υποθέτω λοιπόν οτι με τους νέους τηλεφακούς που έχουν ψιλό ανακοινωθεί στις φήμες θα είναι απαραίτητο ακομη και σε μια ΕΜ1.2 όπως δηλ. χρειάζεται και με τον 300/4 . Μαζί με το γκριπ η ΕΜ1.2 πρέπει να είναι κοντά στις διαστασεις του νέου σώματος (δεν το έχω καρατσεκαρει βέβαια). Τι λέω λοιπόν οτι για να έχει σούπερ εργονομία το νέο σώμα και καλό ζύγισμα με τους τηλεφακούς θέλει όγκο και μέγεθος, αυτά εκτιμούν οι επαγγελματίες ανεξαρτήτως μεγέθους αισθητήρα.

Φαίνεται οτι πάει εκει που λες , γιατι να τα καταφέρει ολα αυτα δικαιολογεί το μεγαλύτερο σώμα ,για να εχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας . καλύτερη ισορροπία με αθλητικούς φακούς και βέβαια ισως το ποιο μεγάλο σώμα θα μπορούσε να επιτρέψει στην κάμερα να επεξεργαστεί πολυ μεγάλες ταχύτητες δεδομένων. Υψηλής ταχύτητας βίντεο. Υψηλής ταχύτητας τσιπ γραφικών. καλυτερο CAF και buffer .
πιστεύω θα δουμε καινούργια πράγματα στην καινούργια Olympus ... Δύσκολα πάντως βλέπω να φεύγουν από Nikon Canon και να πανε σε Olympus ( λόγου αισθητήρα M43) ,θα κανει και 3000 χιλ σίγουρα .
 
Απάντηση: Re: Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις Olympus

Δεν είναι το νήμα κατάλληλο για να το τεντωσουμε τι μετρά το DXO και πως, ούτε αν η διαφορα 1 στοπ σε σκηνή δυναμικού εύρους 13 στοπ σημαίνει υπεροχή στο ΙQ σε ISO 200 (εκεϊ όλες θαυμάσιες είναι ακόμη και τα κινητά πια) ή και το ανάποδο αν η διαφορά στην μέτρηση Low iso που είναι υπέρ της ΕΜ1.2 κατά κράτος λέει το ανάποδο.

Εγώ μιλησα πολύ συγκεκριμένα για συνδιαστικό αποτέλεσμα IQ αισθητήρα διετίας m43 και φωτεινού τηλεφακού στο χέρι, οπότε δεν με βρίσκεις σύμφωνο με τον δικό σου συλλογισμό.
 
Να βάλω στην εξίσωση και αυτούς - επαγγελματίες και μη - που τους αρκεί η "απλά" πολύ καλή ποιότητα εικόνας για την χρήση που θέλουν. Στο ρεπορτάζ ας πούμε, αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ταχύτητα μετάδοσης της είδησης - και των εικόνων που την συνοδεύουν (μια εικόνα = χίλιες λέξεις). Η "τέλεια" ποιότητα (που κι αυτή είναι σχετική), επιθυμητή ίσως αλλά δευτερεύουσα. Δεν συνεχίζω, το πιάνουμε το νόημα νομίζω...
 
ναι καλά... γιατί αν είσαι επαγγελματίας μπορείς να ξεχωρίσεις.

Φυσικά αν μιλάμε για long exposure βραδινή φωτογραφία σίγουρα είναι πιο εύκολο να ξεχωρίσεις ποια ειναι ποια, αλλα οταν παμε σε νορμαλ τοτε ....δυσκολα!

https://youtu.be/OGn3yPl59ZM?t=553
 
Προσωπικά πάρα πολύ δύσκολα μπορώ να ξεχωρίσω ένα αρχείο FF (καλά για Crop ούτε συζήτηση, οι διαφορές είναι ελάχιστες σε σχέση με μια m4/3) από μια m4/3 και αυτό μόνο σε πολύ υψηλά iso ή ίσως λόγω ανάλυσης. Σε ''Normal'' συνθήκες θέλει πολύ προσοχή, αρκετή γνώση άλλα και πάλι πιο πολύ μετράει ο φακός παρά ο αισθητήρας. Το θέμα είναι άντε να πείσεις έναν επαγγελματία για κάτι τέτοιο που με το που δει το μέγεθος του αισθητήρα του m4/3 θα πάθει ''εγκεφαλικό'' και άντε να τον πείσεις μετά να πουλήσεις την FF του για να πάρει m4/3.......εδώ ακόμα και σε αυτό το Forum έχουμε αρκετό κόσμο που χωρίς παρεξήγηση βλέπουν υποτιμητικά το m4/3 και το σνομπάρουν ή το ειρωνεύονται, και μιλάμε για Τεχνολογικό Forum με γνώστες κλπ. σκέψου εκεί έξω τι γίνεται με επαγγελματίες που δεν ξέρουν καν αν ''υπάρχει'' ακόμα η Olympus στην αγορά.
 
Τι να σου πω...πιστεύω ότι στους επαγγελματίες υπάρχει και σοβαρό legacy απο φακούς οπού δύσκολα κανείς να αποχωριστεί την "προίκα" του. Θα ήθελα να ακούσω και από κάποιον επαγγελματία την άποψή του πάντως αν διαβάζει.

Τωρα για σνομπαρισμα και ειρωνείες, αυτά δεν νομίζω ότι ανήκουν στον επαγγελματικό κλάδο, αλλα στον φανμποιστικό. Θεωρώ οτι ενας επαγγελματίας εχει αρκετή εμπειρία για να καταλάβει που ακριβώς βρίσκεται o δείκτης μεταξύ σώματος / αισθητήρα /φακού.


Παντως αξίζει καποιος να ριξει μια ματιά στο pro gallery της olympus.

https://cameras.olympus.com/omd/en-us/pro-gallery/
 
Παιδες για την φωτογραφια δεν υπαρχει περιπτωση επαγγελματιας να αφησει το FF για μικροτερο αισθητηρα. Εχει διαφορα τι να κανουμε τωρα. Οπως διαφορα και υπεροχη ειχε σαφως και το μεσαιο και μεγαλο φορμα το ενα εναντι του αλλου.

Το FF ειναι το πιο mobile συστημα με καλουτσικη φορητοτητα. Αν οι καμερες της Fuji ειχαν μικροτερους φακους σε αυτο το συστημα θα πηγαιναν αναλογα παντα την χρηση.

Για σπορ γηπεδα κλπ υπαρχει λογος να πας το πολυ μεχρι aps-c αλλα με βαρια καρδια πιστευω. Μ4/3 με τιποτα. Το συστημα αυτο δεν φτιαχτηκε για επαγγελματιες αλλα κυριως για την μεγαλη μαζα ψαγμενων ερασιτεχνων που βολοδερναν μεταξυ φορμα βριζοντας ομως για την κακη φορητοτητα τους.


Το βιντεο ειναι αλλη περιπτωση αλλα και εκει οσο η τεχνολογια των αισθητηρων δεν κανει τερατωδη αλματα παλι το μεγαλο αισθητηρακι θα εχει πλεονεκτηματα ομως οχι με τοσο σαφη διαφορα οπως στην φωτογραφια.


Οταν οι αναλυσεις εκτοξευτουν περαν των 8k και εκει θα απαιτηθουν ή νεες τεχνολογιες ή μεγαλυτεροι αισθητηρες.


Δεν ειναι τυχαιο οτι ηδη βγηκαν οι πρωτες FF κινηματογραφικες καμερες και παμε για 65αρηδες συντομα πιστευω (επομενη δεκαετια) σε μεγαλη κλιμακα.
 
Εεε ρε να μην είναι πρωταπριλιά ...


Λοιπόν .. 144mm πλάτος !!! Χ 146 !! .. ένα πόντο πιο μεγάλη σε μήκος από την ήδη μπαμπάτσικη G9 !! και 4cm σε ύψος !! (4cm για ενσωματωμένο γκριπ πολύ δεν είναι ??)

Tο σίγουρο είναι οτι χωράει να βάλει σπαστή ΟΘΟΝΑΡΑ και το καλύτερο-μεγαλύτερο EVF (σπαστό ??) που μπορεί να χρειάζεται ..

Αλλά με τέτοιες διαστάσεις θα χωρούσε και 2 αισθητήρες ;) .. ή να βρεί έναν τρόπο με κινητά χρωματικά φίλτρα ώστε να κάνει διπλή-τριπλή λήψη σε κάθε πιξελ ;)
.. ήδη έχει δείξει οτι μπορεί να κάνει σοβαρή μετακίνηση σε χρόνο ντε-τε ..

:flipout::flipout:
 
Απάντηση: Re: Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις Olympus

Hλία ειμαι σιγουρος ότι δεν ειναι ηλιθιοι τελειως να βγαλουν ένα σωμα με ενσωματωμένο γκριπ και να μην έχουν αυξησει ολες τις αλλες παροχές και τα χαρακτηριστικά αφου ο αισθητήρας μενει κουτσικος. Το γκριπ της ΕΜ1.2 έχει 6εκ. υψος, αρα η νεα μηχανη θα είναι κατατι μικροτερη σε υψος, μεγαλύτερη σε πλάτος λίγο και πιο παχιά απο την ΕΜ1.2 με γκριπ. Εργονομικά η μονολιθικότητα ενος ενσωματωμένου γκρίπ απογειώνεται όσο και η αξιοπιστία του και ο σχεδιασμός συνολικά της μηχανής απλευθερώνεται. Ακόμη και οι υποδοχές περιφερειακών αυξάνονται , π.χ. στην ΕΜ1.2 ο εξωτερικός φορτιστής μπαίνει στο πρόσθετο γκριπ.

Τεραστιο EVF θα έχει σίγουρα, τεραστια μπαταρία επίσης σίγουρα (μαλλον πλακέ συρταρωτή οπως στην πρώτη ΕΜ1 που κράταγε 2-3 μέρες), πιθανόν 4-5'' οθόνη αλλά Blackmagic και φουλ ψυκτρες για βιντεο απεριόριστο σε υψηλή ανάλυση. Οι ριπες της ΕΜ1.2 είναι ηδη υπεραρκετές πόσο να της αυξήσουν? αλλά το σύστημα εστίασης της ΕΜ1.2 πέρνει ακόμη εξέλιξη τόσο στο tracking όσο και στην ακρίβεια για φωτό και για βιντεο, αν εκει η απόδοση δεν είναι κορυφή ας μην το βγαλουν καθόλου.

Θεωρώ σίγουρο ότι έχουν εξελίξει το hires σε συνδιασμό με τις φακουδάρες που υπάρχουν ήδη και κάποιες θα βγούν ακόμη, εκει έχουν πονταρει ως τεχνολογία για να συγκριθούν με FF σε καποιες εφαρμογες που απαιτείται έξτρα ανάλυση και εξαιρετικό IQ , το ζητούμενο είναι α) αν ειναι χεράτο και με ποιους περιορισμούς β) αν αυξάνει το IQ συνολικά σε DR/θορυβο, βαθος χρωματος κλπ. απο το συνδιασμό των καρέ.
 
ακούγεται οτι θα χρησιμοποιήσει CBIS, ενα πρωτοποριακό τρόπο οργανικής σταθεροποίσης 6axis με περίπου 8stop.

Chicken Body Image Stabilization :laugh:
GmHGBur
 
Re: Απάντηση: Re: Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις Olympus

... Οι ριπες της ΕΜ1.2 είναι ηδη υπεραρκετές πόσο να της αυξήσουν? αλλά το σύστημα εστίασης της ΕΜ1.2 πέρνει ακόμη εξέλιξη τόσο στο tracking όσο και στην ακρίβεια για φωτό και για βιντεο, αν εκει η απόδοση δεν είναι κορυφή ας μην το βγαλουν καθόλου.

Θεωρώ σίγουρο ότι έχουν εξελίξει το hires σε συνδιασμό με τις φακουδάρες που υπάρχουν ήδη και κάποιες θα βγούν ακόμη, εκει έχουν πονταρει ως τεχνολογία για να συγκριθούν με FF σε καποιες εφαρμογες που απαιτείται έξτρα ανάλυση και εξαιρετικό IQ , το ζητούμενο είναι α) αν ειναι χεράτο και με ποιους περιορισμούς β) αν αυξάνει το IQ συνολικά σε DR/θορυβο, βαθος χρωματος κλπ. απο το συνδιασμό των καρέ.

Aν δεν τσιγκουνευτουν .. θα πάνε σε stacked BSI αισθητήρα με πολλές κάθετες συνδέσεις .. κατι σαν μινι A9 .. οποτε μπορούμε να περιμένουμε κατι σαν 5Χ αύξηση της ταχύτητας σάρωσης .. μπορεί έτσι να μην χρειάζεται καν το μηχανικό κλείστρο .. έχει δείξει και η Olympus κατι .. https://image-sensors-world.blogspot.com/2015/09/olympus-16mp-stacked-global-shutter.html .. αλλά και η Sony ακούγεται να ετοιμάζει κάτι τέτοιο .. (APS-C A9)

Για την ριπή δεν είναι αρκετό το να είναι το readout του αισθητήρα γρήγορο .. παίζουν και άλλα ρόλο (γιαυτο και η Sony A9 έχει ριπή 20fps παρόλλο που κανει readout σε 150fps) .. αλλά εφόσον η olympus κατάφερε ριπή 60fps με τον παλιο αισθητήρα .. βασίζομαι οτι θα ξεπεράσει την Sony και πάλι ..

Για χεράτο pixelshift .. ένας ταχύς αισθητήρας σαν τον παραπάνω σίγουρα θα βοηθήσει ..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις Olympus

Εγώ να σου πω την αλήθεια περιμένω να δω την πρώτη υλοποίηση global shutter έστω και με περιορισμό στην ταχύτητα κλείστρου, νομίζω οτι έτσι θα ξεπεραστεί το γρήγορο readout του αισθητήρα και θα γίνει εφικτό και το χεράτο hires.

Πάντως για μια μικρή εταιρία (στον φωτογραφικό τομέα) όπως η OLYMPUS που εδώ και λίγα χρόνια ανέκαμψε από ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο και με ισολογισμούς όπου οι περισσότεροι ήταν ζημιογόνοι απο τοτε, το να κάνει τέτοια τολμηρή κίνηση να βγάλει ένα σούπερ επαγγελματικό εργαλεϊο για το 5-10% της σημερινής βάσης χρηστών της στοχεύοντας στον χώρο όπου κυριαρχεί το FF είναι ή αυτοκτονία ή πιστεύουν τόσο πολύ στο προϊόν τους και το χρησιμοποιούν κυρίως για να εδραιώσουν το σύστημα στη συνείδηση των χρηστών.

Δηλαδή το βγάζουν κυρίως για να κατοχυρώσουν πατέντες για ότι καινοτομία έχει μέσα του (σε αυτό τουλάχιστον έχουν πρωτιές αρκετες), για το prestige οτι μπορεί να κάνει τα περισσότερα πολύ καλά ακόμη και απέναντι στις νέες FF και μερικά ακόμη καλύτερα, στοχεύοντας όμως κυρίως σε μελλοντικές πωλήσεις στα επόμενα μικρότερα μοντέλα π.χ. ΕΜ5 ΙΙΙ , PenF II στα οποία θα μεταφερθεί η τεχνολογία του σταδιακά και τμηματικά. Είναι γνωστό οτι τα μοντέλα της φθηνά και ακριβά δεν έχουν τεράστιες διαφορες στο IQ. Αυτό ίσως αλλάξει με την έλευση του νέου μοντέλου δηλ. οι διαφορες στο ΙQ να είναι τέτοιες που να δικαιολογούν εσωτερικά την διαφορα τιμής η οποία πλέον δεν θα οφείλεται στα υπόλοιπα συμπληρωματικά χαρακτηριστικά.

Σημαντικός παράγοντας παρουσίας τετοιου μοντέλου θα είναι ακόμη η προσφορά νέων φακών που θα μπορούν να το εκμεταλευτουν και να κάνουν το πακέτο πιο δελεαστικό συνολικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Προβλέπω άλλωστε οτι η ΕΜ1.2 δεν θα καταργηθεί αλλά θα αναβαθμιστεί κι άλλο με νέα firmware και θα μείνει στην σκάλα ιεραρχιας ως δεύτερο πιο φθηνό επαγγελματικό σώμα, με επιδόσεις που θα δικαιολογούν την αγορά των νεων pro φακών π.χ. συμπλήρωση σειράς pro f1.2 με 12mm/1.2, 75mm/1.2, μονοεστιακος τηλεφακός 400mm/500mm, ζουμ τηλεφακός 150-450mm....
 
Παιδες για την φωτογραφια δεν υπαρχει περιπτωση επαγγελματιας να αφησει το FF για μικροτερο αισθητηρα. Εχει διαφορα τι να κανουμε τωρα. Οπως διαφορα και υπεροχη ειχε σαφως και το μεσαιο και μεγαλο φορμα το ενα εναντι του αλλου.

Το FF ειναι το πιο mobile συστημα με καλουτσικη φορητοτητα. Αν οι καμερες της Fuji ειχαν μικροτερους φακους σε αυτο το συστημα θα πηγαιναν αναλογα παντα την χρηση.

Για σπορ γηπεδα κλπ υπαρχει λογος να πας το πολυ μεχρι aps-c αλλα με βαρια καρδια πιστευω. Μ4/3 με τιποτα. Το συστημα αυτο δεν φτιαχτηκε για επαγγελματιες αλλα κυριως για την μεγαλη μαζα ψαγμενων ερασιτεχνων που βολοδερναν μεταξυ φορμα βριζοντας ομως για την κακη φορητοτητα τους.


Το βιντεο ειναι αλλη περιπτωση αλλα και εκει οσο η τεχνολογια των αισθητηρων δεν κανει τερατωδη αλματα παλι το μεγαλο αισθητηρακι θα εχει πλεονεκτηματα ομως οχι με τοσο σαφη διαφορα οπως στην φωτογραφια.


Οταν οι αναλυσεις εκτοξευτουν περαν των 8k και εκει θα απαιτηθουν ή νεες τεχνολογιες ή μεγαλυτεροι αισθητηρες.


Δεν ειναι τυχαιο οτι ηδη βγηκαν οι πρωτες FF κινηματογραφικες καμερες και παμε για 65αρηδες συντομα πιστευω (επομενη δεκαετια) σε μεγαλη κλιμακα.

Αν δεν μιλάμε για νυχτερινή - long exposures κτλ, τοτε για να δεις την διαφορά πρέπει να εχεις super hero abilities στην καλύτερη! :)

Εχω διαβάσει δεκάδες versus, εχω δει δεκάδες φωτογραφίες FF vs M43 διαφορά ορατή δεν ειδα. (Φυσικά αναλογως τους φακους κέρδιζε το ενα η το αλλο σύστημα). Εδω ρε συ, πλεον δύσκολα βλέπεις διαφορά απο τα κινητα!
 
Για να μην λέμε τα ίδια συνεχώς σε χαμηλά Iso έχουν ελάχιστες έως ανύπαρκτες διαφορές οι φώτος από m4/3 σε σχέση με FF και μόνο έμπειροι χρήστες και με ψάξιμο θα τις διακρίνουν. Πιο πολύ μετράει εκει ο φακός παρά ο αισθητήρας.
Τώρα όσον αφορά το σώμα θεωρώ ότι η Olympus (όπως έχει δείξει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν) με καινοτομίες, νέες τεχνολογίες, δυνατότητες και εξοπλισμένη στο Full θα καλύψει με αυτό τον τρόπο το μειονέκτημα του αισθητήρα, άλλος δρόμος δεν υπάρχει, με 4 πλέον κατασκευαστές FF mirrorless πρέπει να παρουσιάσεις κάτι πραγματικά συγκλονιστικό/καινοτόμο για να τους κόψεις πελάτες.
Νομίζω Global shutter, κορυφαίο CAF Tracking με EYE AF, κανένα θέμα υπερθέρμανσης, High resolution χεράτο και bsi αισθητήρα με συνολικά καλύτερη dynamic range Και iso είναι μια καλή βάση για το τι περιμένουμε και ελπίζουμε να δούμε από την Olympus.