Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Σε διάφορα ντοκυμαντέρ για τις ΗΠΑ, αυτά για τα ατυχήματα, οι συνθήκες εργασίας που έδειχνε ήταν άσχημες. Κοιμούνται σε πεταχτά και σε καναπέδες στα αεροδρόμια. Δεν ξέρω τι ισχύει στην ΕΕ, αλλά οι πτήσεις θεωρούνται "ρουτίνα" και απο στατιστική πλευρά να το δείς, όσο αυξάνονται σε ποσότητα, ακόμα και σχολαστικός να είσαι, αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχήματος. Αν βάλεις και άλλους παράγοντες, οικονομία σε καύσιμα, ανταλλακτικά, εργατοώρες, πίεση τήρηση ωραρίου πτήσεων, κούραση, χίλιους δυο παράγοντες που ενδεχόμενα να επιρρεάσουν την ομαλότητα των σχεδιασμών, ε, δε θέλει και πολύ.

Στο δικό μου μυαλό πως το έχω. Εσύ θα εμπιστευόσουνα έναν τεχνοκράτη-λογιστάκο διεθύνοντα σύμβουλο που ασχολείται με νούμερα και παίρνει αποφάσεις? Έχει την παραμικρή ιδέα πως δουλεύουν οι υπάλληλοί του? Τιμωρήθηκε κανένας απο αυτούς για τα ατυχήματα που έγιναν? Μήπως με μια συγνώμη την γλιτώνουν?
 
Εχουν οι πιλοτοι εξαντλητικες βαρδιες ?

Αυτό έχει να κάνει με τα παραθυράκια των κανονισμών και τις συνθήκες εργασίας. Δηλαδή πρέπει να συνυπολογιστούν τα standby και ο χρόνος πριν και μετά την πτήση. Δεν πρόκειται για ΚΤΕΛ, ούτε κάτι που βάζεις το κλειδί στη μίζα και ξεκινάς.
Υπάρχουν κανονισμοί και όρια αλλά σε αυτά υπάρχει πάντα τρόπος να ξεπεραστούν. Αν ας πούμε είναι υποχρεωτικό το όριο των 900 ωρών το χρόνο (μετράει από το κλείσιμο της πόρτας ο χρόνος) και κάποιο αντίστοιχο μηνιαίο όριο και εβδομαδιαίο, τότε είναι εύκολο να φτάσεις σε μια βάρδια 12-13 ωρών την ημέρα.
Φυσικά θα ξαναέρθει το πρόγραμμα στα ίσια λόγω επιπλέον ρεπό, αλλά η κούραση είναι κούραση, ανεξαρτήτως πειραματισμών με το πρόγραμμα, οι οποίοι βέβαια γίνονται για περιορισμό τους κόστους.
 
12 - 13 ακομα και παραπανω (σερι) ωρες πτησης ειναι σύνηθες. Βαλε και κανα μισαωρο πριν και μετα, φτανουν στις 15.

Δεν λεει κατι ομως απο μονο του αυτο αναφορικα με το fatigue...
 
12 - 13 ακομα και παραπανω (σερι) ωρες πτησης ειναι σύνηθες. Βαλε και κανα μισαωρο πριν και μετα, φτανουν στις 15.

Δεν λεει κατι ομως απο μονο του αυτο αναφορικα με το fatigue...

Ναι από μόνο του δεν λέει, το ίδιo λέει και η EASA. Και προφανώς δεν γίνεται να κατέβεις στη μέση μιας υπερατλαντικής πτήσης γιατί συμπλήρωσες το όριο. Αυτό θα γίνει μετά διορθώνοντας το πρόγραμμα.

Είναι περίπλοκο αυτό που ρωτάς. Αν συνυπολογίσεις μάλιστα ότι ισχύουν διαφορετικά όρια σε κάθε χώρα, μιλάμε για ένα μικρό χαμό.
 
15 ώρες εργασία ή έστω μακρυά από σπίτι και οικογένεια? (σε μια καρέκλα με την ευθύνη της πτήσης?)
ευκολάκι μου φαίνεται η ψυχασθένεια...
 
Βάλτε και το ότι ο άνθρωπος δεν είναι πουλί και είναι αφύσικο να βρίσκεται εκεί πάνω.

Τελικά είναι ανεξήγητο ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα μειώνονται κάθε δεκαετία!...
 
Βάλτε και το ότι ο άνθρωπος δεν είναι πουλί και είναι αφύσικο να βρίσκεται εκεί πάνω.

Τελικά είναι ανεξήγητο ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα μειώνονται κάθε δεκαετία!...

Εδώ θέλει να μας πεί ένας απο "μέσα" κατα πόσο η τεχνολογία βοηθάει και αποτρέπει ατυχήματα. Πόσο συχνά τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεροποιούνται και αποτρέπουν ατυχήματα που θα είχαν συμβεί, εάν δεν είχαν υπήρχαν?? Δε νομίζω να θέλει κανένας να θέλει να μαθευτούν τέτοια στατιστικά...
 
Εδώ θέλει να μας πεί ένας απο "μέσα" κατα πόσο η τεχνολογία βοηθάει και αποτρέπει ατυχήματα. Πόσο συχνά τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεροποιούνται και αποτρέπουν ατυχήματα που θα είχαν συμβεί, εάν δεν είχαν υπήρχαν?? Δε νομίζω να θέλει κανένας να θέλει να μαθευτούν τέτοια στατιστικά...

Ενα απλο ηλεκτρονικο συστημα ειναι ο αισθητηρας οπου σου δινει μια πληροφορια για ανεβασμενη θεσμοκρασια για παραδεγμα...
Ειχα δωσει ενα βιντεακι σε προηγουμενο μου ποστ οπου σε μια πτηση υπηρξε μεγαλη θερμοκρασια στο λαδι που κυκλοφορει στον κινητηρα με αποτελεσμα να κλεισουν οι πιλοτοι τον κινητηρα...
 
Πληροφοριακά, οι χώροι ξεκούρασης στα πολύωρα ταξίδια:

The part of the plane passengers can’t see: Flight attendant rest areas

http://www.news.com.au/travel/trave...ndant-rest-areas/story-fnjpj945-1227039845745

Όσο για τα κοντινά δρομολόγια υπάρχουν κανονισμοί που όσο και να θέλουν οι εταιρείες, δεν μπορούν να παραβούν, ειδικά δε στην Ευρωπαική Ένωση.

Γεγονός είναι ότι στις ΗΠΑ οι κανονισμοί είναι πολύ πιό "ελαστικοί"

EASA FTL Regulations Combined Document

http://www.caa.co.uk/docs/620/20140218EASACombinedFTLRegulations.pdf
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

http://www.flightdutytimes.eu/

Μέχρι και 22 ώρες. Αυτά πλέον ισχύουν λόγω EASA. Σε ενέργεια από την 1/1/14 και για δύο έτη.

Happy landings... .
 
12 - 13 ακομα και παραπανω (σερι) ωρες πτησης ειναι σύνηθες. Βαλε και κανα μισαωρο πριν και μετα, φτανουν στις 15.

Δεν λεει κατι ομως απο μονο του αυτο αναφορικα με το fatigue...

Σε πτήσεις τέτοιας διάρκειας, υπάρχουν 3 ή 4 πιλότοι. Ανάλογα με την πολιτική της εταιρίας, 3 πιλότοι κάθονται στο πιλοτήριο με βάρδιες ή (αν είναι 4) οι δύο απο\προσγειώνουν το αεροπλάνο και οι άλλοι δύο αναλαμβάνουν το ενδιάμεσο.

Edit: Διαβάστε καλύτερα το links του Σπαρτιάτη :)
 
Στην Ευρώπη υπάρχουν κανονισμοι που ελέγχονται και μάλιστα αυστηρά.

Το πρόβλημα δεν ειναι στις Ευρωπαϊκές εταιρίες αλλα κυρίως στις Ασιατικες, και κυριως τελευταια χρόνια τις Νοτιο ανατολικο ασιατικές.

Εκει οι ρυθμοι που επιβάλουν οι εταιριες ειναι τόσο...πως να το πω, βασισμένες στο στις ελάχιστες απώλειες κόστους που πια δεν βρίσκουν πιλοτους.
¨Ακουσα μια ιστορία ενός πιλοτου που προσληφθη σε απλο ιντερβιου γυρω απο ενα τραπέζι.

Πολλοι απο τους πιλότους των Δυτικών χωρών ειχαν πρσελλκυστει απο εταιρίες της Νοτιο αντολικής Ασια λόγο φορολογίας ( Γιατιστην Ευρώπη ένας πιλότος απολαμβάνει ενα 50% τω αποδοχων του περίπου) αλλα έπεσαν στην λουμπα γιατι υπάρχουν προγραμματα σταχανοβιτικά.
Οποτε υπάρχει πλεόν ελειψη πιλότων.
Οταν σε προηγουμενο ποστ μίλησα για δειγματολειπτικά τεστ αντιντοπινγκ ειναι γιατι οι πιλοτοι σε αυτές τις χώρες λειτουργουν με αμφεταμίνες για να υποστουν τον ρυθμό.
Ο ρυθμός δεν ειναι ΜΟΝΟ το ωράριο. Ειναι και ο χρόνος ρεπώ η εναρμόνηση του βιολογικου χρόονου ανάλογα με τα ταξίδια κλπ που ελεγχονται και προγραμματίζονται αυστηρα στην Ευρώπη.
Αλλα οτι διεθνης κανονισμοι και να υπάρχουν μονο για Ευρώπη (Β.Αμερικη, Αυστραλία) μπορουμε να μιλάμε για ελεγχόμενες καταστάσεις.

Ο Σπαρτιατης ισως εχει ακούσει περι αυτών.

Αλλα μην ξεχνάμε το ουσιώδες. Οτι και να ειναι οι συνθηκες, (ας πουμε) τιποτε δεν δικαιολογεί το αδικαιολόγητο. Καμμία κουραση, αδικία, απογοήτευση, και οτι μπορει να φανταστει κανεις στον εργασιακό χώρο, τίποτα δεν επιτρέπει το εγκλημα απέναντι σε εναν αθώο άνθρωπο, πολυ περισσότερο ενα μαζικό εγκλημα. Και δή προμελετημένο ("το όνομα μου θα μείνει στην ιστορία" ειχε δηλωσει ο μακελάρης στη φιλενάδα του).

Τώρα αυτο το οτι άκουγε φωνές εγω δεν το διασταυρωσα κάπου απο αυτα πουακουσα η διάβασα, όποιος εχει κάποια αναφορά ας το πει.

Οταν ακους φωνές υπάρχουν 2 περιπτώσεις εκ των οποίων μια αναγνωρίζεται απο την επιστήμη η σχιζοφρένεια, αλλα μπορει να γλιστρήσει και να εκδηλωθει σε πολυ σύντομο διάστημα κυρίως αν βοηθησουν και κάποιες ουσίες.

Γινονται καμμια εκατοστη αεροπορικά ατυχήματα τον χρόνο.
 
Σε πτήσεις τέτοιας διάρκειας, υπάρχουν 3 ή 4 πιλότοι. Ανάλογα με την πολιτική της εταιρίας, 3 πιλότοι κάθονται στο πιλοτήριο με βάρδιες ή (αν είναι 4) οι δύο απο\προσγειώνουν το αεροπλάνο και οι άλλοι δύο αναλαμβάνουν το ενδιάμεσο.

Edit: Διαβάστε καλύτερα το links του Σπαρτιάτη :)


Βασικως, τα ξερω. Εχω ιδία αποψη ;-)
 
Πάντα μιλάω προσωπικά και δεν θα πετούσα με πολλές Ασιατικές αλλά και πολλές Αφρικανικές εταιρείες, όπως αναφέρει η ακόλουθει λίστα:

http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/doc/list_en.pdf

Και το ακόλουθο λινκ δείχνει πόσα αεροπλάνα πετάνε σε ένα 24ωρο. Απλά πατήστε το fly. Θα δείτε κάποιες γραμμούλες που αντιστοιχούν σε κάποιες χιλιάδες πτήσεις και σε κάποια εκατομμύρια επιβάτες.

http://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2014/aviation-100-years
 
Τι ακουγε φωνές. ...
Εδω οι γερμαναραδες μας ειπαν και τα χειρότερα. ... εβλεπε τσόντες!
 
ενταξει καπου ξεφευγει το πραγμα...
οι ''σοβαροι'' γερμανοι το εχουν τερματισει....
και δεν ξερω το γιατι...
 
Βάλτε και το ότι ο άνθρωπος δεν είναι πουλί και είναι αφύσικο να βρίσκεται εκεί πάνω.

Τελικά είναι ανεξήγητο ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα μειώνονται κάθε δεκαετία!...

Το ακουσα αυτο το επιχειρημα με τις στατιστικες αλλα δεν μου λεει κατι.
Στη δεκαετια του 70 πετουσαν με DC9 και κατι απιθανα σοβιετικα. Πιο πριν ακομα χειροτερα φανταζομαι
Η τεχνολογια εχει προχωρησει πολυ οσον αφορα την ασφαλεια των αεροσκαφων και εχει "μαθει" απο τις αστοχιες του παρελθοντος.
θα ηθελα να δω μια αναλογη στατιστικη οπου συγκρινονται ατυχηματα που οφειλονται εξακριβωμενα σε λαθη/αδεξιοτητα του ανθρωπινου παραγοντα
 
Το ακουσα αυτο το επιχειρημα με τις στατιστικες αλλα δεν μου λεει κατι.
Στη δεκαετια του 70 πετουσαν με DC9 και κατι απιθανα σοβιετικα. Πιο πριν ακομα χειροτερα φανταζομαι
Η τεχνολογια εχει προχωρησει πολυ οσον αφορα την ασφαλεια των αεροσκαφων και εχει "μαθει" απο τις αστοχιες του παρελθοντος.
θα ηθελα να δω μια αναλογη στατιστικη οπου συγκρινονται ατυχηματα που οφειλονται εξακριβωμενα σε λαθη/αδεξιοτητα του ανθρωπινου παραγοντα

Σαν επιβάτης, κύρια σημασία έχει ποιές είναι οι πιθανότητες να πέσει το αεροπλάνο. Εφόσον αυτές σταθερά μειώνονται, το συνολικό αποτέλεσμα είναι σαφώς θετικό.