Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Πάντως Νίκο έχεις απόλυτο δίκιο. Αν εξέμπεμψε Mayday(οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι "έχασαν" το ένα κινητήρ), θα έπρεπε να προσγειωθούν στην Μαγιόρκα. Η απόσταση μέχρι το πλησιέστερο Αλγερινό αεροδρόμιο είναι 200 νμ)!!!!!
 
Xτες η εφημεριδα Canard Εnchainέ, [εφημεριδα αριστερης κουλτουρας με τασεις προοδευτικου ζιζανιου και σατυρας αλλα ταυτοχρονα και ερευνας (investigation) με ισχυρο δικτυο πληροφοριων], δημοσιευσε μια ερευνα απο τo προσωπικο της Air France και ειδικα τους πιλοτους, οπου αποκαλυπτονται προβληματα ασφαλειας (βλεπε εως σαμποταζ κινητηρων) συνδεδεομενα με την ισλαμοποιηση της κοινωνιας την "αφομοιωση" κλπ...

Αφηνω την φαντασια σας να καλπασει (τελικα προς την πραγματικοτητα).

Πριν 10 χρονια ενας πολυ αξιολογος γαλλος βουλευτης και ευροβουλευτης, ο Ντε Βιλιέ, ειχε κανει μια ερευνα και ειχε βγαλει ενα βιβλιο..."Τα τζαμια του Ρουασσυ". Τοτε ολοι οι σοβαρφανεις και καθωσπρεπιστες αναλυτες ηταν του στυλ, " χα χα ενας φοβικος, φασιστας κλπ"...

Σημερα η πραγματικοτητα μας προλαμβανει. Και εχω την εντυπωση οτι καπου καπως ολοι τρεχουν και δεν φτανουν...

Για οποιον ενδιαφερεται, ειναι το χθεσινο τευχος δηλ. της 05-10-2016.
 
Το Α320 ειχε ηδη πιασει 110 κομβους οταν ειδε το 330 στα ...770 μέτρα; Καλα πισο θελουν πια για να σταμαρήσουν;

Τελος καλο ολα καλα βεβαια...
 
Τάσο, κάποιοι λένε ότι αν η αντίδραση του πιλότου ήταν άμεση, το Α-320 θα σταματούσε περίπου 200 μέτρα πρίν από το Α-330.

Αν όμως καθυστερούσε έστω και κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου, η απόσταση των 200 μέτρων θα ήταν αρκετά μικρότερη (άγνωστο πόση).

Βέβαια μειώνοντας την ταχύτητα θα είχε την δυνατότητα να το στρίψει δεξιά και να το βγάλει εκτός διαδρόμου.

Όλα αυτα είναι βέβαια υποθέσεις μιάς και δεν γνωρίζουμε λεπτομέρεις πχ. βάρος εμπορευμάτων, βάρος καυσίμων κλπ.

Αλλά (πάντα υπάρχει το αλλά) στο μυαλό των "καλο"εκπαιδευμένων πιλότων το μαγικό νούμερο είναι οι 100 κόμβοι.

Τα λέγομενα RTO (Rejected Take Off) κάτω από του 100 κόμβους χαρακτηρίζονται ως Low Speed RTO ενώ πάνω απο τους 100 ως High Speed RTO.

Σου παραθέτω μία παράγραφο:

Low speed RTOs are simple maneuvers, associated with low risks, and rarely lead to runway excursions or to runway overruns.

High speed RTOs, on the other hand, involve difficult maneuvers, that are associated with high risks due to the amount of energy involved, and the necessity to effectively control aircraft braking and the aircraft trajectory on the runway centerline. Runway overruns or excursions mainly occur during high speed RTOs.

Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς κάποιο βράδυ, θα διαβάσεις περισσότερα εδώ:

http://www.airbus.com/fileadmin/med...s/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-TOFF_DEP-SEQ04.pdf
 
Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Τάσο, κάποιοι λένε ότι αν η αντίδραση του πιλότου ήταν άμεση, το Α-320 θα σταματούσε περίπου 200 μέτρα πρίν από το Α-330.

Αν όμως καθυστερούσε έστω και κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου, η απόσταση των 200 μέτρων θα ήταν αρκετά μικρότερη (άγνωστο πόση).

Takeoff performance computation shows, that even from V1=146 KIAS (with Vr=147 KIAS, V2=151 KIAS) the A320 could have stopped within 475 meters (thus permitting the aircraft to stop more than 200 meters short of H3 had takeoff been rejected abeam H4 at about 110 KIAS), however, the captain had no real time measurements of distances remaining available. The CAAC are going to decide about punishments on Oct 17th.


Σύμφωνα με τη σελίδα που παρέθεσες στην αρχή, το Α320 ήθελε λέει 475 μέτρα για να σταματήσει από τους 146 κόμβους (V1 στη συγκεκριμένη περίπτωση). Συνεχίζει βέβαια με το ότι ο πιλότος δεν είχε, προφανώς, κάποια οθόνη να του λέει ακριβή απόσταση ή χρόνο που απέμενε μέχρι να φτάσει στο αεροσκάφος που του έκοβε τον διάδρομο ώστε να τα αξιολογήσει κατά τη λήψη απόφασης.

Μου φαίνεται λιγάκι "καουμπόικη" ωστόσο, στα άπειρα μάτια μου, η αντίδρασή του. Μήπως έπαιξε και το οικονομικό τον ρόλο του στο βάθος του μυαλού; Καθυστέρηση, καύσιμα, ενδεχόμενη φθορά από το απότομο φρενάρισμα;
 
Διίστανται οι απόψεις.

Προσωπικά θα προτιμούσα να προσπαθήσει να το φρενάρει ή ακόμα και να το ρίξει στο πλάι, μιάς και το σφάλμα το έκαναν οι πιλότοι του Α330, οπότε για τυχόν οικονομική επιβάρυνση από αυτά που ανέφερες (και άλλες ζημιές), δεν θα του έλεγε κανείς τίποτα.
 
Εάν οι 110kt είναι πάνω από την V1 δεν μπορεί να κάνει RTO - ανεξαρτήτως του τι έχει γίνει. Επιπλέον, το πόσο γρήγορα ή αργά σταματάει το 320 έχει να κάνει με το εάν χρησιμοποιεί carbon ή steel brakes, και το σημαντικότερο, τι GW έχει.

Η ''αντίδραση'' του πιλότου σε RTO δεν έχει κάποια ιδιέταιρη σημασία στο 320, δεν κάνει κάτι manual εκτός από το να κατεβάσει τα thrust leavers, από εκεί και πέρα λειτουργούν τα autobrakes στη μέγιστη πίεση τους και γίνονται extend τα speedbrakes. Τέλος, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει reverse thrust για να μην μειωθεί η υδραυλική πίεση προς το σύστημα των φρένων.

Μετά από αυτό βέβαια, υπάρχει πιθανότητα να πάρουν φωτιά τα φρένα κλπ κλπ

V1 146KT δεν παίζει να είχε..εκτός και εάν το GW ήταν στον θεό.
 
Για να είχε V1 146 indicated τότε είχε αρκετά ως και πολύ μεγάλο GW. Βάλτε στο συνυπολογισμό το derate που κάνουν για το takeoff, δεν ξέρουμε με τι FLEX και Cost Index επαιζε.
 
Τραγωδία σημειώθηκε τη Δευτέρα περίπου στις 08.30 ώρα Ελλάδας με αεροσκάφος, τύπου Metroliner, να συντρίβεται λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του στη Μάλτα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης της Μάλτας, από τη συντριβή έχασαν τη ζωή τους πέντε Γάλλοι τελωνειακοί.

To video της συντριβής :(
http://www.zougla.gr/kosmos/article/sintrivi-aeroskafous-pou-metefere-stelexi-tis-frontex
 
Σαν απότιση τιμής στη χορωδία Αλεξαντρώφ, που χάθηκε στο ατύχημα ( ; ) στη Μαύρη θάλασσα με το Τουπόλεφ μιά απ' τις εκτελέσεις του "Ύμνου του Μεγάλου πατριωτικού πολέμου". Αξιοσημείωτο το ότι οι Ρώσοι ακούνε τον ύμνο σε όρθια στάση....

https://www.youtube.com/watch?v=7aEF1qgIFfE
 
Την γλύτωσαν φτηνά οι 166 επιβάτες και τα 6 μέλη πληρώματος της Pegasus στην Τραπεζούντα. Ούτε ένας τραυματισμός!

pegasus.jpg