Τι γίνεται με τα ΕΛΤΑ ;

Μιά χαρά τα γράφετε! Ολόσωστα στις λεπτομέρειες τους.

Διαφωνώ και με τους δυό σας.
Όχι με τα γραφόμενα, αλλά με το πνεύμα που κρύβεται από πίσω..

Αντιμετωπίζετε τα ΕΛΤΑ σαν να πρόκειται για μία οποιαδήποτε εταιρεία. Και την κρίνετε με βάση τα οικονομικά και τεχνοκρατικά της αποτελέσματα. Ειλικρινά, αν έπεφτε έξω η ACS, ή άλλη παρόμοια, δεν θα στενοχωριόμουν ούτε θα απασχολιόμουν.

Αλλά τα ΕΛΤΑ δεν είναι το ίδιο.
Είναι Εθνική Υπηρεσία.
Με σκοπό να συνδέει τον πολίτη με το Κράτος και τους πολίτες μεταξύ τους, όπου κι' αν βρίσκονται. Από το κέντρο της Αθήνας ως το πιό δύσβατο ορεινό χωριουδάκι πάνω στα κατσάβραχα. Ως το πιο απομακρυσμένο και αποκομμένο το χειμώνα νησάκι. Η χώρα μας, ή πατρίδα μας, είναι ορεινή και νησιωτική, αυτή είναι η κληρονομιά μας.

Σκοπός μίας Εθνικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας είναι να ενοποιεί το κράτος. Δεν ανέφερα στην τύχη πιο πάνω το Αρχαίο Περσικό Αυτοκρατορικό Ταχυδρομείο. Οι Μεγάλες αυτοκρατορίες της ιστορίας, ή Περσική, ή Ρωμαϊκή, ή Βυζαντινή, στηρίχθηκαν σε άριστα οργανωμένες ταχυδρομικές υπηρεσίες. Αλλά και οι ΗΠΑ σήμερα θεωρούν αναπόσπαστο στοιχείο του ομοσπονδιακού κράτους το Ταχυδρομείο. (Και έχουμε δει αρκετές σχετικές κινηματογραφικές ταινίες).

Μικρή σημασία έχει αν η Ταχυδρομική Υπηρεσία θα είναι Δημόσια ή αν λειτουργεί ως Ανώνυμη Εταιρεία με ιδιωτικόοικονομικά κριτήρια, ή όπως αλλιώς.
Αρκεί να εξυπηρετείται ο Εθνικός Ενοποιητικός Σκοπός. Αν είναι πράγματι αυτός ο σκοπός, όλα τα υπόλοιπα αποτελούν μέσα για την πραγματοποίηση του. Αυτό είναι το κριτήριο.

Υ.Γ. Τη λογική "Πονάει δόντι, κόψει κεφάλι" δεν μπορώ να τη δεχτώ.
δια τουτο κ ως καθολικος παροχος, επιδοτειται με ποσα που εγκρινει/αποφασιζει η ΕΕΤΤ, και που κυμαινονται γυρω στα 20-24 εκατ ευρω ετησιως..ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ο κρατος δινει περιπου τα μισα, γιατι 'ετσι' ..καντε τον πολλαπλασιασμο για 12-13 χρονια --απο το 2012, κ βγαλτε το νουμερο...γυρω στα 100 εκατ...χαμενα..ΥΓ παρεθεσα τα στοιχεια..
ΑΡΑ?
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Αντιμετωπίζετε τα ΕΛΤΑ σαν να πρόκειται για μία οποιαδήποτε εταιρεία. Και την κρίνετε με βάση τα οικονομικά και τεχνοκρατικά της αποτελέσματα. Ειλικρινά, αν έπεφτε έξω η ACS, ή άλλη παρόμοια, δεν θα στενοχωριόμουν ούτε θα απασχολιόμουν.

Αλλά τα ΕΛΤΑ δεν είναι το ίδιο.
Είναι Εθνική Υπηρεσία.
Με σκοπό να συνδέει τον πολίτη με το Κράτος και τους πολίτες μεταξύ τους, όπου κι' αν βρίσκονται. Από το κέντρο της Αθήνας ως το πιό δύσβατο ορεινό χωριουδάκι πάνω στα κατσάβραχα. Ως το πιο απομακρυσμένο και αποκομμένο το χειμώνα νησάκι. Η χώρα μας, ή πατρίδα μας, είναι ορεινή και νησιωτική, αυτή είναι η κληρονομιά μας.

Εθνική υπηρεσία δεν είναι η εταιρία, εθνική υπηρεσία είναι η καθολική υπηρεσία που προβλέπει η πολιτεία για τη πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες παντού. Την καθολική υπηρεσία την αναθέτει υποχρεωτικά μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού (της ΕΕΤΤ εάν θυμάμαι ορθά) και μπορεί να συμμετάσχει οποιαδήποτε εταιρία.

Για τον τελικό δικαιούχο της υπηρεσίας, όπου και να βρίσκεται αυτός, ταχυδρομική υπηρεσία θα έχει. Το εάν θα τη παρέχουν τα ΕΛΤΑ, το ταχυδρομείο της Βεστφαλίας ή η ACS, λίγο ενδιαφέρει και εν τέλει επαφίεται στο κατά πόσο θα μπορούν να την παρέχουν οικονομικώς αποδοτικά ώστε να τη διεκδικήσουν και μετά το 2028.

δια τουτο κ ως καθολικος παροχος, επιδοτειται με ποσα που εγκρινει/αποφασιζει η ΕΕΤΤ, και που κυμαινονται γυρω στα 20-24 εκατ ευρω ετησιως..ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ο κρατος δινει περιπου τα μισα, γιατι 'ετσι' ..καντε τον πολλαπλασιασμο για 12-13 χρονια --απο το 2012, κ βγαλτε το νουμερο...γυρω στα 100 εκατ...χαμενα..ΥΓ παρεθεσα τα στοιχεια..
ΑΡΑ?

1762331722046.png
 
  • Like
Reactions: Deneb
Εθνική υπηρεσία δεν είναι η εταιρία, εθνική υπηρεσία είναι η καθολική υπηρεσία που προβλέπει η πολιτεία για τη πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες παντού. Την καθολική υπηρεσία την αναθέτει υποχρεωτικά μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού (της ΕΕΤΤ εάν θυμάμαι ορθά) και μπορεί να συμμετάσχει οποιαδήποτε εταιρία.

Για τον τελικό δικαιούχο της υπηρεσίας, όπου και να βρίσκεται αυτός, ταχυδρομική υπηρεσία θα έχει. Το εάν θα τη παρέχουν τα ΕΛΤΑ, το ταχυδρομείο της Βεστφαλίας ή η ACS, λίγο ενδιαφέρει και εν τέλει επαφίεται στο κατά πόσο θα μπορούν να την παρέχουν οικονομικώς αποδοτικά ώστε να τη διεκδικήσουν και μετά το 2028.



View attachment 260396
υπαρχουν στοιχεια απο το 2012, για να δουμε τα συνολα?
 
Το να συζητάμε αν τα ΕΛΤΑ είναι κερδοφόρα ή όχι και αν πρέπει να κλείσουν για αυτό το λόγο είναι σαν να συζητάμε αν είναι κερδοφόρα η ΕΥΔΑΠ και αν πρέπει να πηγαίνει νερό παντού στην Ελλάδα.
Το ότι είναι μία αρτηριοσκληρωτική υπηρεσία που καταλήγει να έχει ζημιές και να συντηρείται από κρατικό χρήμα, είναι αποτέλεσμα της φιλοσοφίας της κάθε κυβέρνησης που χρησιμοποιεί κρατικές υπηρεσίες για να εξυπηρετεί τους ψηφοφόρους της και να αγοράζει θητείες.
Και να μην έχει τα ΕΛΤΑ θα τους αγοράσει μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, θα τους χώσει σε μία ΜΚΟ, θα, θα, θα.
Ο Έλληνας κατηγορεί τα ΕΛΤΑ γιατί είναι ζημιογόνα αλλά αν τους πει κάποιος πολιτικός ότι θα τον βάλει σε μία θεσούλα εκεί να παίρνει ένα διχίλιαρο για να κάθεται το πωπουδάκι του κάνει πίου πίου.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Προφανώς δεν είμαστε ακόμη στο σημείο του να πούμε ότι δεν χρειαζόμαστε ταχυδρομική υπηρεσία. Μπορούσαμε να στείλουμε τηλεγράφημα ακόμη και μέχρι το 2019 πριν σταματήσει η διάθεση της υπηρεσίας. Ακόμη και τα φαξ ακόμη χρησιμοποιούνται σε πολλές εφαρμογές. (Γέλαγα πρόσφατα όταν χάκερς διέλυσαν τα συστήματα της Ιαπωνικής ζυθοποιίας που φτιάχνει την Asahi και για εβδομάδες η -προβληματική- λειτουργία τους βασίστηκε στο fax.

Όλα τα παραπάνω για να τεκμηριώσω ότι δεν ήρθε ακόμη ο χρόνος να μην υπάρχει υπηρεσία συμβατικού ταχυδρομίου. Αυτός ο χρόνος μπορεί να έρθει σε 3-5-10 χρόνια. Μέχρι τότε πρέπει να υπάρχει κάτι.

Υπάρχουν μοντέλα που δυστυχώς η Ελλάδα δεν έχει καν διερευνήσει.
Στη Γερμανία για παράδειγμα τα κρατικά ταχυδρομία λέγονται DHL πια μετά τη συγχώνευση με μια από τις καλύτερες παγκόσμια εταιρίες courier. Στις αρχές πόσες φορές την είχα πατήσει με δέματα που νόμιζα ότι θα φτάσουν σε 2-3 ημέρες και έναναν 20+ γιατί πήγαιναν με φορτηγό roadtrip στην Ευρώπη.
Όμως σίγουρα υπάρχουν συνέργιες και γνώση που μπορεί να μοιραστεί. Είμαι σίγουρος ότι εσωτερικά κάνουν cross-subsidize διάφορες υπηρεσίες που δεν βγαίνουν οικονομικά.

Και τα ΕΛΤΑ τι έκαναν; Συνενώθηκαν με τα ΕΛΤΑ Courier αλλά δουλεύουν σαν ξεχωριστές οντότητες...

Για να μην μπούμε στο άλλο μπάχαλο των βουλευτών που δεν ήξεραν τι κάνουν τα ΕΛΤΑ και να ζητάνε το λόγο από τον CEO ενώ αυτός δεν έχει κανένα λόγο να τους μιλήσει μιας και το αφεντικό του είναι το υπερταμείο και θα έπρεπε η διοίκηση του υπερταμείου να είναι ο συνδετικός κρίκος με τη βουλή.
 
Το να συζητάμε αν τα ΕΛΤΑ είναι κερδοφόρα ή όχι και αν πρέπει να κλείσουν για αυτό το λόγο είναι σαν να συζητάμε αν είναι κερδοφόρα η ΕΥΔΑΠ και αν πρέπει να πηγαίνει νερό παντού στην Ελλάδα.

Είναι λίγο misconception αυτό Μιχάλη.
Ταχυδρομική υπηρεσία στο Ορμένιο και τη Γαύδο δεν έχεις επειδή τα ΕΛΤΑ με χαρά τη παρέχουν. Έχεις επειδή πληρώνεται στο πλαίσιο της καθολικής υπηρεσίας και καλώς. Πάροχος καθολικής υπηρεσίας μπορεί να είναι οποιαδήποτε αδειοδοτημένη εταιρία ασκεί ταχυδρομικό έργο. Επίσης για να πάει το ταχυδρομείο στο Ορμένιο, δεν σημαίνει πως πρέπει να έχει και κατάστημα για να πληρώνονται λογαριασμοί και να πουλάει μπεγλέρια στο Ορμένιο.

Δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με ΔΕΗ/ΟΤΕ/ΕΥΔΑΠ που για να παράσχουν την υπηρεσία τους χρειάζεται υποδομή. Η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία είναι ένας ταχυδρόμος που θα τον βάλεις σε ένα αμάξι από το κέντρο διαλογής κάθε νομού, θα μαζέψει τα γράμματα από το γραμματοκιβώτιο και θα κάνει διανομή ή θα τα βάλει στις θυρίδες των χωριών. Και το αμάξι να το πάρουν Leasing να είναι OpEx.

Ο κύκλος για εμένα είναι να κάνουν μια αξιοπρεπή υπηρεσία μεταφοράς δεμάτων, η οποία να είναι οικονομικά ανταγωνιστική δεδομένου του ότι δεν λειτουργούν εν κενώ, ως εκ τούτου να αυξήσουν το market share τους όσο μπορούν και μετά, την όποια κερδοφορία, ας τη κάνουν και κατάστημα στη Μικρομηλιά Ροδόπης να πουλάει "χάντρες από κέρατο του ζώου γιακ της Ινδονησίας".
 
  • Like
Reactions: takisot
Το πρόβλημα των ΕΛΤΑ και της ανταγωνιστικότητας τους,
σήμερα είναι προϊόν της εκάστοτε κομματοκρατίας που εκπαίδευσε τον λαό
με μία θέση στο δημόσιο και κυρίως των διευθυντάδων,
που ανταμείβονται με παχυλούς μισθούς, και οφείλουν
να δίνουν λύσεις!
Ας μην μιλήσουμε για την ικανότητα των ευνοούμενων..
Στην TV οι εκπρόσωποι των κομμάτων συνεχίζουν με την ίδια νοοτροπία.
Οι μεν μιλάνε για εξυγίανση αδιαφορώντας για την στήριξη της επαρχίας,
και οι δε για την στήριξη του κράτους στην μαύρη τρύπα που αυτοί
δημιούργησαν.
Η σκέψη τους είναι να μην χαθεί η κομματική πελατεία.
Εμπλέκονται και οι δήμαρχοι για τον ίδιο λόγο και φωνάζουν,
το θέμα να μην είναι στο δήμο τους.
Βαρέθηκα να λένε όλοι τους μισές αλήθειες...
 
Πάροχος καθολικής υπηρεσίας μπορεί να είναι οποιαδήποτε αδειοδοτημένη εταιρία ασκεί ταχυδρομικό έργο. Επίσης για να πάει το ταχυδρομείο στο Ορμένιο, δεν σημαίνει πως πρέπει να έχει και κατάστημα για να πληρώνονται λογαριασμοί και να πουλάει μπεγλέρια στο Ορμένιο.

Ναι, οποιαδήποτε κρατικοδίαιτη εταιρία που θα τσεπώσει κάποια εκατομμύρια (βλέπε ναυτιλία), θα γκρινιάζει ότι δεν της φτάνουν (λογικό αφου θα γίνουν λιμουζίνες και πισίνες για συγκεκριμένους) και θα πάει τις τιμές στον θεό.
Έτσι αντί να χάνουμε 150.000 το μήνα, θα πληρώνουμε 150 εκατομμύρια το χρόνο και θα είμαστε χαρούμενοι γιατί τα τσέπωσαν τα ξαδελφάκια αντί να τα τρώει η πλέμπα.
Τα ΕΛΤΑ πέρα από ταχυδρομική υπηρεσία πουλάνε και γραμματόσημα, συλλεκτικά, κλπ αντικείμενα που φτιάχνουν τα ίδια (ή κατά παραγγελία από τρίτους).
Δεν είναι καινούργιο.
 
Τα ΕΛΤΑ πέρα από ταχυδρομική υπηρεσία πουλάνε και γραμματόσημα, συλλεκτικά, κλπ αντικείμενα που φτιάχνουν τα ίδια (ή κατά παραγγελία από τρίτους).
Δεν είναι καινούργιο.

τωρα σοβαρα ειναι αυτο λογος να υπαρχουν καταστηματα ?

Ας ανοιξουν ενα eshop αν δεν εχουν ηδη.
 
Δεν είναι λόγος για να υπάρχουν καταστήματα, αλλά δεν είναι και περίεργο το ότι το κάνουν.
Λόγος για να υπάρχουν καταστήματα (ή έστω κάποιο γραφείο) είναι να μην αποκοπεί από την Ελλάδα η επαρχεία.
 
  • Like
Reactions: Deneb
Ο CEO αύξησε το μισθό του από 7.374 ευρώ από Ιανουάριο του 2025, ,σε 13.417 ευρώ, τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς σε μια περίοδο οικονομικών δυσκολιών για τον οργανισμό, σύμφωνα με το Υπερταμείο και την κυβέρνηση.

Το 2022 έδωσαν 5 εκατ. ευρώ σε συμβουλευτική εταιρεία για “τεχνογνωσία και υποστήριξη”.
Το 2025, άλλα 8 εκατ. ευρώ στην ίδια ιστορία “για συμβουλές”.

Από το 2020 η κρατική επιχείρηση ενισχύθηκε με 280 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο:
100 εκατ. ευρώ αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
180 εκατ. ευρώ “αποζημίωση” για την καθολική υπηρεσία των ετών 2013–2021.

Μέσα σε πέντε χρόνια, έκαναν φύλλο και φτερό 280 εκατομμύρια ευρώ και τώρα, τους φταίει το ενοίκιο ενός καταστήματος στο Κολοκοτρωνίτσι και το κόστος μερικών υπάλληλων τάξης, 1.000 ευρώ.

Συνεχίστε
 
Δεν είναι λόγος για να υπάρχουν καταστήματα, αλλά δεν είναι και περίεργο το ότι το κάνουν.
Λόγος για να υπάρχουν καταστήματα (ή έστω κάποιο γραφείο) είναι να μην αποκοπεί από την Ελλάδα η επαρχία.


Υπαρχουν πληροφοριες οτι τα ΕΛΤΑ θα συνεχισουν να λειτουργουν με φυσικη μορφη "καταστηματος" σε καποιους δημους μεσα.

Κατι σαν "αντιπροσωπος" ας πουμε θα υπαρχει , εγω θα ελεγα και στα τοπικα ΚΑΠΗ θα μπορουσαν για να εξυπηρετουν αμεσα οσους πραγματικα δεν μπορουν να χειριστουν αλλες υπηρεσιες .
 
Αν θέλετε να συνεχιστεί η συζήτηση, παρακαλώ να το κάνετε στα πλαίσια των κανονισμών. Οι πολιτικολογίες όπως ξέρετε απαγορεύονται, ειδικά όταν γίνονται σε οπαδικούς τόνους. Ορισμένα μηνύματα έφυγαν, όπως θα φύγει και κάθε επόμενο αντίστοιχο.
 
  • Like
Reactions: Kosh
Αν θέλετε να συνεχιστεί η συζήτηση, παρακαλώ να το κάνετε στα πλαίσια των κανονισμών. Οι πολιτικολογίες όπως ξέρετε απαγορεύονται, ειδικά όταν γίνονται σε οπαδικούς τόνους. Ορισμένα μηνύματα έφυγαν, όπως θα φύγει και κάθε επόμενο αντίστοιχο.
Μιας και το έφερε η κουβέντα, θα ήθελες να μας δώσεις -αν μπορείς, βέβαια- μία συνοπτική περιγραφή της λειτουργίας του Ταχυδρομείου στις ΗΠΑ;
 
Μιας και το έφερε η κουβέντα, θα ήθελες να μας δώσεις -αν μπορείς, βέβαια- μία συνοπτική περιγραφή της λειτουργίας του Ταχυδρομείου στις ΗΠΑ;

Από όσο γνωρίζω, η USPS (US Postal Service) είναι δημόσια εταιρία που λειτουργεί με όρους ιδιωτικής. Δηλαδή, ανήκει μεν στο κράτος, αλλά συντηρείται από τα δικά της έσοδα, και όχι τα δημόσια του κράτους. Δεν ξέρω κατά πόσο λειτουργεί αυτό και αν έχει χρειαστεί κατά καιρούς ενέσεις, ωστόσο, ως πελάτης αυτό που εισπράττω είναι πως λειτουργεί σχετικά άψογα. Ταχύτατη, συνεπέστατη, και με αρκετές ψηφιακές υπηρεσίες (πχ να βλέπεις κάθε πρωί τι πρόκειται να λάβεις).

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλες οι επίσημες επικοινωνίες (τράπεζες, εφορίες, πινακίδες, κλπ κλπ) γίνονται πάντα μέσω USPS, ποτέ τηλεφωνικά και ποτέ από άλλες εταιρίες.
 
Εμείς εδώ την έχουμε για εταιρία που μολύνει το περιβάλλον με χαρτί.
ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, εφορία κλπ σου δίνουν μέχρι και bonus για να μην χρησιμοποιείς τα ΕΛΤΑ και να λαμβάνεις τα πάντα ηλεκτρονικά.
Και αντί να ρίξουν τις επιδοτήσεις για να γίνει έστω η courier ανταγωνιστική μοιράζουν εκατομμύρια στα φιλαράκια τους.
Αν το κόστος μεταφορών και οι ταχύτητες ήταν ανταγωνιστικές δεν θα έμπαιναν μέσα
 
νακ μια προσεγγιση που ομολογω οτι μου αρεσε.στην ναυτεμπορικη, απο τα λιγα εναπομειναντα σοβαρα μμε.

ελτα κ υπαιθρος..ανασχεδιασμος αντι λουκετου...

με ενδιαφερουσε προτασεις κ σε σωστη λογικη..κ οπου σ αυτα που ηραφει θα μπορουσαν να προστεθουν κ αλλα περισσοτερα...ιδεες κ λυσεις υπαρχουν ..τολμη κ βουληση χρειαζεται..
υγ δεν χρειαζεται ν ανακαλυψουμε ξανα τον τροχο..ουτε να βρουμε την σουπερ ντουπερ ιδεα κ καινοτομο λυση του αιωνα..υπαρχουν δεκαδες κ εκατονταδες ιδεες που εχουν υλοποιησει δεκαδες κ δεκαδες ταχυδρομικοι φορεις, προσαρμοσμενες σε τοπικες ιδιαιτεροτητες..ο τομεας των logistics , διοτι περι αυτου προκειται στην ουσια- οι κουριερ κ τα ελτα ειναι μερος αυτου-ειναι απο τους πιο μελετημενους στην υφηλιο..
τολμη , κ βουληση...κ οχι λουκετα. οι ιδεες υπαρχουν καπου εκει εξω..κ εφαρμοζονται
κ οπως ειχε πει ο στηβ τζομπς , οι ιδεες ανηκουν σ αυτους που τις υλοποιουν
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Από όσο γνωρίζω, η USPS (US Postal Service) είναι δημόσια εταιρία που λειτουργεί με όρους ιδιωτικής. Δηλαδή, ανήκει μεν στο κράτος, αλλά συντηρείται από τα δικά της έσοδα, και όχι τα δημόσια του κράτους. Δεν ξέρω κατά πόσο λειτουργεί αυτό και αν έχει χρειαστεί κατά καιρούς ενέσεις, ωστόσο, ως πελάτης αυτό που εισπράττω είναι πως λειτουργεί σχετικά άψογα. Ταχύτατη, συνεπέστατη, και με αρκετές ψηφιακές υπηρεσίες (πχ να βλέπεις κάθε πρωί τι πρόκειται να λάβεις).

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλες οι επίσημες επικοινωνίες (τράπεζες, εφορίες, πινακίδες, κλπ κλπ) γίνονται πάντα μέσω USPS, ποτέ τηλεφωνικά και ποτέ από άλλες εταιρίες.
Σ' ευχαριστώ για την ενημέρωση Ιάσωνα! :)
Θα ήθελα να μάθω μερικά πράγματα ακόμα:

Είναι απαραίτητο στις ΗΠΑ να έχεις κλείσει προηγουμένως ειδικό ραντεβού με την Τράπεζα προκειμένου να κάνεις οποιαδήποτε δουλειά (κατάθεση, ανάληψη, άνοιγμα-κλείσιμο λογαριασμού, κλπ); Και αν χρειάζεται τέτοιο ραντεβού, πως γίνεται; Απλώς τηλεφωνικά ή υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, π.χ. με e-mail?

Ισχύει το ίδιο για την εξυπηρέτηση από τις δημόσιες υπηρεσίες (δημοτικές, πολιτειακές, ομοσπονδιακές); Για τις καθημερινές υποθέσεις που αφορούν τον πολίτη (πιστοποιητικά, άδειες, κλπ);
 
Σ' ευχαριστώ για την ενημέρωση Ιάσωνα! :)
Θα ήθελα να μάθω μερικά πράγματα ακόμα:

Είναι απαραίτητο στις ΗΠΑ να έχεις κλείσει προηγουμένως ειδικό ραντεβού με την Τράπεζα προκειμένου να κάνεις οποιαδήποτε δουλειά (κατάθεση, ανάληψη, άνοιγμα-κλείσιμο λογαριασμού, κλπ); Και αν χρειάζεται τέτοιο ραντεβού, πως γίνεται; Απλώς τηλεφωνικά ή υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, π.χ. με e-mail?

Ισχύει το ίδιο για την εξυπηρέτηση από τις δημόσιες υπηρεσίες (δημοτικές, πολιτειακές, ομοσπονδιακές); Για τις καθημερινές υποθέσεις που αφορούν τον πολίτη (πιστοποιητικά, άδειες, κλπ);
Δεν ζω Αμερική αλλά γνωρίζω ότι στο εξωτερικό εδω και πολλα πολλά πολλά χρόνια δεν πας στις τράπεζες για ψήλου πήδημα όπως εδώ. Αυτό που εφαρμόζεται εδώ τώρα (και μας κακοφαίνεται), γίνεται δεκαετίες έξω. Το 2018 μπήκα στην Santander στο Λονδίνο και ήταν άκρα του τάφου σιωπή. Σηκώθηκε ένας ινδούλης από ένα γραφείο για να μου δείξει πως δουλεύει το ΑΤΜ. Σας θυμίζει κάτι;
Οσο για το δημόσιο, απλά δεν ξέρεις που βρίσκεται. Οι υπηρεσίες βρίσκονται κάπου χωμένες σε κάποια κτήρια που δεν τα ξέρει καν ο κόσμος. Γενικά στην Αμερική δεν θέλεις να σε καλέσει η εφορία γιατί θα είναι για σοβαρό λόγο (IRS) και μάλλον την έβαψες. Ο λόγος είναι ότι τα ηλεκτρονικά μέσα έχουν μπει στην ζωή τους εδώ και πολλα χρόνια.