Το chat του δικάναλου

Από το release είναι?????
Ε για τον ήχο που πρέπει να βγάλουν και τον χώρο που οφείλουν να γεμίσουν με τους διάφορους "αστεράτους" ηχολήπτες που περνάν κατά καιρούς από εκεί, χωρίς κάθε χρόνο να χρειάζονται αλλαγή.....φθηνά είναι....
Χαχαχαχαχα
 
  • Haha
Reactions: Struggler
Εξάλλου είναι γνωστό πως η υποκειμενική αίσθηση του χαμηλού ενισχύεται όταν υπάρχει μία έμφαση στην περιοχή των 80 Hz. Και αυτό είναι ένα κόλπο που γνωρίζουν όλοι οι ηχολήπτες (και οι κατασκευαστές), όταν θέλουν να δώσουν την εντύπωση ισχυρού μπάσου.

Χμμμ, περίπου. Τα 80Hz είναι συχνότητα που μπορούν με μεγαλύτερη ευκολία (σε σχέση με τις χαμηλότερες) να αναπαράξουν με πειθώ τα περισσότερα συστήματα. Από εκεί και κάτω, ειδικά στην πρώτη οκτάβα αλλά και στη δεύτερη κατά περίπτωση, ελάχιστα οικιακά ηχεία (και σίγουρα κανένα επαγγελματικό) μπορούν να είναι απόλυτα πειστικά χωρίς την υποβοήθηση subwoofer.

Οι ηχολήπτες φυσικά το γνωρίζουν αυτό, και ως εκ τούτου αξιοποιούν αυτή την πολύ χρήσιμη πληροφορία προς όφελος του μιξάζ.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Η δυσκολία αναπαραγωγής των πολύ χαμηλών συχνοτήτων από τα περισσότερα συστήματα είναι ένας λόγος.

Δεύτερος λόγος είναι ότι τα 80 Hz είναι 2η αρμονική των 40 Hz. Επομένως η ενίσχυση τους δίνει την εντύπωση για λόγους που έχουν να κάνουν με την ψυχοακουστική ότι έχει ενισχυθεί η θεμελιώδης συχνότητα (τα 40 Hz).
Ο έγκεφαλος δεν αντιλαμβάνεται τις συχνότητες μεμονωμένα, αλλά σαν πακέτο, τη βασική με όλες της αρμονικές της που σχηματίζουν συγκεκριμένο τόνο.
 
Παντως παιδια βαραγανε απιστευτα, δεν εχω ξανανιωσει ετσι. Ταρακουνημα σωθικων..... :p:cool:
 
Πέρα από τα όποια προσωπικά γούστα το όλο θέμα είναι ότι υπάρχει πληροφορία στις υψηλές μεσαίες και χαμηλές συχνότητες ανάλογα όμως το αρχείο -υλικό ,δεν είναι όλα τα ίδια .
Η χαμηλές συχνότητες είναι όντως πιο δύσκολες ειδικότερα όταν έχεις να κανείς με τις κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός ηχείου ,τα ρεύματα που υπάρχουν από πίσω αλλά και τον χώρο .
Κάποια πράγματα πράγματι τα νιώθεις στο στομάχι σου και κάποια άλλα απλά πετάγεσαι από την καρέκλα σου λόγο καθαρά οδήγησης και δυναμικής.

Το ερώτημα που τίθεται είναι όταν έχεις ένα αρχείο στην διάθεση σου δηλ μια οκτάβα κάτω από το κοντραμπάσο δεν θα πρέπει να αποτυπωθεί ;για εμένα σαφέστατα που βάζει σε δοκιμασία όντως κάτι μεγαφωνάκια 6,5 😂και σε κάποια άλλα θα πρέπει να υπάρχει και έλεγχος του χαμηλού δηλ να μην καλύπτει τις κρίσιμες μεσαίες συχνότητες .
https://hxosplus.gr/reviews/album-reviews/the-octobass/
 
  • Like
Reactions: n_olympios
Πάντως εγώ δεν νομίζω ότι μπορείς να μιλήσεις για μπάσο όταν δεν έχεις βαρβατο γουφερ.
Σήμερα άκουσα τα presonus eris 3.5 ,τα οποία είχα στην αποθήκη ένα κάρο χρόνια.
Τα παραχωρισα στον κουνιάδο μου και τα στήσαμε στο εξοχικό του.
Καλά παίζουν μεν, αλλά το boombox έχει καλύτερο μπάσο δε.😃
Άμα καθίσεις σε απόσταση αναπνοής .... κάτι ψιλοακους....μερικούς πόντους μακρύτερα.....άντε γεια.
Απορώ πως κάνουν παραγωγές με δαυτα!!
 
Το θέμα είναι τι μπορεί να σηκώσει ο χώρος. Στην Ελλάδα υπάρχει εκείνο που εγώ αποκαλώ κατοχικό σύνδρομο. Έτσι πωλούνται τα μεγαλύτερα μοντέλα μιας σειράς ηχείων, ενώ ο κατασκευαστής έχει προβλέψει να βγάλει π.χ. τρία μοντέλα βάσης και τρία μοντέλα δαπέδου (συνήθης περίπτωση) ακριβώς επειδή δεν είναι όλοι οι χώροι το ίδιο μέγεθος.

Μάλιστα στο τυπικό ελληνικό σαλόνι διαμερίσματος, τις περισσότερες φορές είναι καλύτερο ένα μικρότερο μοντέλο από το μεγαλύτερο της σειράς.
Είναι και άλλοι λόγοι βέβαια, στα φτηνά ηχεία παίζει και λιγότερο βουητό από το... νοβοπάν της καμπίνας όταν το ηχείο είναι μικρότερο. Μέσες άκρες πάντως από αυτά που έχω δει να συμβαίνουν τα μεγαλύτερα λάθη προκύπτουν λόγω του κατοχικού συνδρόμου.
 
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ,γιατί είμαι παθών από αυτό το σύνδρομο.
Είχα στο σαλόνι μου τους Ερμηδες και άνοιγα την μπαλκονόπορτα για να αποσυμπιεστει ο χώρος από το μπάσο.
Σαφώς καλύτερα έπαιζαν τα jbl 308.
Δεν υπάρχει χειρότερος άνθρωπος,από το στερημένο άνθρωπο 😃
 
  • Like
Reactions: Struggler
Το θέμα στη μουσική αναπαραγωγή δεν είναι να υπάρχουν ηχεία με άπειρα μπάσσα αλλά το να υπάρχει σε αυτά, μεταξύ άλλων σημαντικών, συχνοτική ισορροπία. Υπάρχουν άλλωστε πολλά τετράτροχα που φιλοξενούν στα πορτμπαγκάζ τους και χαρίζουν ...φειδωλά στους περαστικούς τις περί ου ο λόγος χαμηλές συχνότητες (και σίγουρα κατά πολύ ...βαθύτερα Hz από οικιακά συστήματα), αλλά σίγουρα δεν εντάσσονται ούτε στις μουσικές (κυρίως) αλλά ούτε στις highendίστικες (για όσους προσεταιρίζονται τον όρο) προτάσεις.
 
Η συχνοτικη ισορροπία δεν ήταν το πρόβλημα του Ερμή φιλτατε.
Το κεφάλι μου το ξερό ήταν το πρόβλημα.
ΔΕΝ βάζεις τέσσερα 8αρια γούφερ σε 35 τετραγωνικά.
Το έμαθα με τον δύσκολο τρόπο.
ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΣ 😃
 
Η συχνοτικη ισορροπία δεν ήταν το πρόβλημα του Ερμή φιλτατε.
Το κεφάλι μου το ξερό ήταν το πρόβλημα.
ΔΕΝ βάζεις τέσσερα 8αρια γούφερ σε 35 τετραγωνικά.
Το έμαθα με τον δύσκολο τρόπο.
ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΣ 😃
...και τον πιο εποικοδομητικό - για το μέλλον - τρόπο ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ
 
Το θέμα είναι τι μπορεί να σηκώσει ο χώρος. Στην Ελλάδα υπάρχει εκείνο που εγώ αποκαλώ κατοχικό σύνδρομο. Έτσι πωλούνται τα μεγαλύτερα μοντέλα μιας σειράς ηχείων, ενώ ο κατασκευαστής έχει προβλέψει να βγάλει π.χ. τρία μοντέλα βάσης και τρία μοντέλα δαπέδου (συνήθης περίπτωση) ακριβώς επειδή δεν είναι όλοι οι χώροι το ίδιο μέγεθος.

Μάλιστα στο τυπικό ελληνικό σαλόνι διαμερίσματος, τις περισσότερες φορές είναι καλύτερο ένα μικρότερο μοντέλο από το μεγαλύτερο της σειράς.
Είναι και άλλοι λόγοι βέβαια, στα φτηνά ηχεία παίζει και λιγότερο βουητό από το... νοβοπάν της καμπίνας όταν το ηχείο είναι μικρότερο. Μέσες άκρες πάντως από αυτά που έχω δει να συμβαίνουν τα μεγαλύτερα λάθη προκύπτουν λόγω του κατοχικού συνδρόμου.
Αυτό ακριβώς. Κατοχικό σύνδρομο, άγνοια των βασικών κανόνων και η άποψη ότι όσο μεγαλύτερο αντέχει η τσέπη μου, τόσο το καλύτερο.
Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι ο χώρος είναι αυτός που επιλέγει ηχεία.
Κανείς άλλος.
Μετά αγοράζουν τα τελείως ακατάλληλα ηχεία και συνηθίζει το αυτί τους στον λάθος ήχο, ειδικά στο χαμηλό και μετά άντε να τους πείσεις ότι αυτό που ακούνε είναι τελείως εκτός τόπου και χρόνου.

Από αυτό το ανεκπαίδευτο "μέσο" κοινό προέκυψε και η γνωστή καμπύλη που έχει φουσκωμένο χαμηλό και μέσο-χαμηλό αλλά αυτή είναι άλλη κουβέντα....
 
Με τους κάγκουρες δεν υπάρχει λογική. Ό,τι βαράει περισσότερο είναι καλύτερο. Κι ας ματώνουν τ' αυτιά, κι ας γίνεται του κουτρούλη ο γάμος από ήχο.
Δεν υπάρχει λόγος να εκπαιδεύσεις κανέναν. Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα κάτσει να εξηγήσει γιατί σε ένα γκαράζ μήκους τεσσάρων μέτρων δεν χωράει αυτοκίνητο μήκους πέντε μέτρων.
Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα κάτσει να εξηγήσει ότι όπως δεν θα έβαζες ένα έπιπλο μήκους 1.80 σε σημείο που μπορεί να μπει μέχρι 1.40, έτσι δεν θα έβαζες μεγαλύτερα ηχεία (έπιπλα είναι και αυτά) απ' όσο χωράει στο σημείο που θα μπουν.

Το Hi-Fi είναι κουλτούρα βασικά, αν δεν την έχεις, ας πρόσεχες.
 
Δεύτερος λόγος είναι ότι τα 80 Hz είναι 2η αρμονική των 40 Hz. Επομένως η ενίσχυση τους δίνει την εντύπωση για λόγους που έχουν να κάνουν με την ψυχοακουστική ότι έχει ενισχυθεί η θεμελιώδης συχνότητα (τα 40 Hz).

Κάτι που κάνουν από μόνοι τους οι λαμπάτοι και για αυτό γελάω όταν ακούω ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές δεν έχουν μπάσο.
 
Mαλλον αναφερονται στην ποιοτητα του χαμηλου.

Η ποιότητα του χαμηλού σε έναν ενισχυτή τάξης Α είναι by default ανώτερη από έναν ενισχυτή σε AB ή άλλης τάξης επειδή έχει ήδη έτοιμο το ρεύμα να δώσει την ατάκα και τα δυναμικά που χρειάζεται.
Απλά, όπως λέει ο φίλτατος @Sonorus, δεν έχουν ακούσει λαμπάτο ενισχυτή της προκοπής.
 
Μάλλον δεν έχουν ακούσει κανένα λαμπάτο ενισχυτή της προκοπής...
Οπως;Ελπιζω μονο να μην εννοεις Tsakiridis η Cayin.
Η ποιότητα του χαμηλού σε έναν ενισχυτή τάξης Α είναι by default ανώτερη από έναν ενισχυτή σε AB ή άλλης τάξης επειδή έχει ήδη έτοιμο το ρεύμα να δώσει την ατάκα και τα δυναμικά που χρειάζεται.
Απλά, όπως λέει ο φίλτατος @Sonorus, δεν έχουν ακούσει λαμπάτο ενισχυτή της προκοπής.
Αν εννοεις λαμπατο σε ταξη Α, δεν ισχυει.Δεν ισχυει οχι γιατι η λαμπα δε μπορει να βγαλει σωστο χαμηλο αλλα γιατι πολλοι σχεδιαστες προτιμουν το "μπουγιο" στο χαμηλο απο την ποιοτητα του.Εξαιρω το θεμα της οδηγησης.