Υγρό Γυαλί. Εργα, τεχνική και υλικά.

IMG-20190706-081810.jpg


IMG-20190706-081753.jpg


Blue marble...
Τελικά για να βγουν σωστά νερά πρέπει να παίξεις με το χρόνο.
Ακόμη καλύτερα αν το ένα χρώμα έχει φτιαχτεί έτσι ώστε να σφίγγει πιο γρήγορα από το άλλο.
Μετά, στο μισάωρο το ένα είναι σαν μέλι και το άλλο σαν στόκος.

Θυμασαι που στα ελεγα?????
 
Είναι απόλυτα λείο Μιχάλη. :smile:
Το ένα χρώμα έχει κάποια διαφάνεια και κάνει τα νερά τρισδιάστατα.

Κυριάκο, ειδικά για το πάνω που φαίνεται να έχει ολόκληρη τρύπα παίζεις με το χρόνο τόσο πολύ που αν καθυστερήσεις λίγα λεπτά παίζει να το πετάξεις.
Ειδικά αν pushάρεις το πήξιμο μιλάμε για 1 2 λεπτά
 
Handles για πινέλα είναι βρε.
Σε μέγεθος κηροπηγίου δεν θα έπαιρνε κερί! Μανουάλι θα ήτανε!

Αλλά αν θέλεις κηροπήγιο, σου φτιάχνω. :D
 
Δυστυχώς όσο κι άν προσπαθώ δεν θα καταλάβω ποτέ πως δουλεύει και πως δουλεύεται αυτό το υγρό γυαλί. Σχεδόν κάθε φορά έχω και διαφορετικά αποτελέσματα. :furious3:
Σήμερα μου τελείωσε το υγρό γυαλί που είχα (Alfakem) και ξεκίνησα για πρώτη φορά το Mercola. Οι αναλογίες (100:60) δεν τηρήθηκαν επακριβώς, ο καταλύτης ήταν λίγο παραπάνω, όχι πάνω από 2% πάντως.
Αφού τα ανακάτεψα πολύ καλά χωρίσυηκαμ σε δύο ποτηράκια πλαστικά και μπήκε διαφορετικό χρώμα στο καθένα. Στο πρώτο, που ήταν και το περισσότερο, μπήκε stain οινοπνεύματος και στο δεύτερο Mica Powder.
Μετά από λίγο, περίπου 20" λεπτά, άρχισαν να σφίγγουν αναπτύσοντας και θερμοκρασία. Το μίγμα με το Mica Powder πολύ πιο γρήγορα, ίσως και με τριπλάσια ταχύτητα.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα στο καλούπι σιλικόνης που ανάμιξα και τα δύο χρώματα το ένα να είναι ρευστό και το άλλο σχεδόν συμπαγές.
Αυτό βέβαια βοήθησε στο να μην μπλέξει το ένα χρώμα με το άλλο αλλά δεν κατάλαβα πώς έγινε αυτό και ποιά ήταν η αιτία που το προκάλεσε. Γιατί το ένα αντέδρασε έτσι και το άλλο αλλιώς; Ο καταλύτης και η θερμοκρασία περιβάλοντος αποκλείονται αφού είναι ίδια και στις δύο περιπρώσεις. Τις χρωστικές τις αποκλείω κι αυτές αφού τις έχω ξαναχρησιμοποιήσει αρκετές φορές χωρίς τέτοιου είδους συμπτώματα.
Στο μόνο που μπορώ να σκεφτώ οτι υπήρξε διαφοροποίηση ήταν ο χρόνος ανάμιξης. Αφού ανακάτεψα το μίγμα το άφησα γύρω στα 10" λεπτυά να ηρεμήσει και μετά έριξα τις χρωστικές. Πρώτη έριξα την οινοπνεύματος και μετά τη Mica. Μπορεί να έπαιξαν ρόλο τα 5" λεπτά περίπου που άφησα το δεύτερο μίγμα παραπάνω πρίν ρίξω τη χρωστική; Δεν μου φαίνεται και τόσο πιθανό αλλά δεν μπορώ να φανταστώ όμως και κάτι άλλο.
Αν δεν μάθουμε ακριβώς τον τρόπο που λειτουργούν αυτές οι ρυτίνες θα πηγαίνουμε κάθε φορά στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.
 

Attachments

  • IMG_1968.jpg
    IMG_1968.jpg
    222 KB · Views: 108
  • IMG_1967.jpg
    IMG_1967.jpg
    243 KB · Views: 107
  • IMG_1966.jpg
    IMG_1966.jpg
    197.6 KB · Views: 107
Εχω δει βιντεακια που πρωτα βαζουν τη χρωστικη και μετα ανακατευουν τα δυο της ρυτινης. Ετσι δε χανουν καθολου χρονο.
Δε θυμαμαι λεπτομερειες αλλα λεγανε οτι εχει και αλλα θετικα...
 
Έχω την εντύπωση ότι έχει σχέση με το ύψος και αν υπάρχει τρόπος να διαφύγει η θερμοκρασία που αναπτύσσεται κατά την διάρκεια της σκλήρυνσης. Εννοώ ότι αν την βάλεις σε καλούπι και δεν ξεπερνά τα 2 cm ύψος ή πάχος, δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα. Προφανώς όμως παίζει ρόλο η αναλογία ανάμειξης, το καλό ανακάτεμα και η ποιότητα ρητίνης.

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Έχω δοκιμάσει όλους τους τρόπους αλλά διαφορά δεν έχω δεί.
Το πρόβλημά μου δεν είναι το χάσιμο χρόνου, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Σκέφτομαι μήπως δεν θα πρέπει να βιάζομαι αλλά να δίνω κάποιο χρόνο στην κάθε φάση ανάμιξης ώστε να ηρεμεί το μίγμα.
 
Διαφορές στην θερμοκρασια του μιγματος του υγρου γυαλιου εχω παρατηρησει οταν αναμιγνυω μεγαλες ποσοτητες, πανω απο 60 γραμμαρια συνολικα και
οταν πειραματιζομαι με διαφορα ειδη χρωστικων ουσιων. Δεν θυμαμαι ομως ποια χρωστικη εβγαζε την μεγαλυτερη θερμοκρασια κατα την ωριμανση.
Σιγουρα οχι τα κινεζικα χρωματα οινοπνευματος σε υγρη μορφη τα οποια και χρησιμοποιω πλεον. Ισως ηταν τα χρωματα σε σκονη η σε μορφη παστας που εχω.

Πραγματικα ειναι πολλοι οι παραγοντες που μπορει να επηρρεασουν την θερμοκρασια κατα το στεγνωμα του υγρου γυαλιου, απο την εξωτερικη θερμοκρασια και το ειδος του υγρου γυαλιου μεχρι τις προσμιξεις που βαζουμε μεσα αλλα και την ποσοτητα του ιδιου του υγρου γυαλιου ιδιως οταν σε στενα ποτηρακια . Και προφανως ενα συνδυασμος των παραπανω.

Στην περιπτωση σου Μπαμπη υποθετω οτι ηταν η διαφορα της χρωστικης, αλλα κυριως το οτι αφησες το μιγμα παραπανω μεσα στο ποτηρακι πριν το απλωσεις σε καποιο καλουπι.
Εαν το ποτηρακι ηταν πιο μεγαλο, νομιζω οτι δεν θα ειχες παρομοιο προβλημα καθως η θερμοτητα θα ειχε διαφυγει ευκολοτερα σε ποτηρι μεγαλυτερης διαμετρου. Ειτε εαν ειχες ριξει το μιγμα στο καλουπι αμεσως μετα το ανακατεμα.
 
Μέσα σε λιγότερο από 5 ώρες μπόρεσα και το έβγαλα απ´ το καλούπι. Δεν έχει σκληρήνει αρκετά ωλστε να διυλεύεται αλλά τις προηγούμενες μέρες σε αντίστοιχη περίπτωση ακόμα και μετά από 10-12 ωλρες ήταν εντελώς ρευστή η ρυτίνη, σχεδόν όπως την είχα βάλει, κι άρχισε να σταθεροποιείται την επόμενη μέρα.
Πλήρη σκληρότητα την μεθεπόμενη.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    191.4 KB · Views: 177
Seriously?

Δες την τελευταία φράση στο πρώτο μήνυμα στην προηγούμενη σελίδα και καλά το video από κάτω.
Απλά το έκανα με χρώμα και διαφανής ρητίνη.
Άρα, βρήκες τρόπο να το κάνεις αλλά δεν ξέρεις πως το έκανες; :flipout:
 
Λοιπόν...
Για κάποιο λόγο η θερμοκρασία παίζει το ρόλο του καταλύτη στο υγρό γυαλί.
Μιλάω τουλάχιστον για το mercola που χρησιμοποιώ εγώ, αν και δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη διαφορά από τα άλλα.
Αν λοιπόν ζεστάνεις νερό (όχι να βράσει, 60-70 βαθμοί φτάνουν) και βάλεις το μίγμα σου εκεί μέσα, παίζει να σκληρύνει και στο μισάωρο.
Επίσης θα φύγουν και οι περισσότερες φουσκάλες.
Αν το αφήσεις 5-10 λεπτά, θα σκληρύνει πολύ πιο γρήγορα από κάποιο που δεν το έβαλες καθόλου. ;)
Πάμε τώρα σε αυτό που έκανες μάλλον εσύ...
Το ένα το ποτηράκι το κρατούσες στα ακροδάχτυλα και το ανακάτευες και το άλλο το είχες κλειστό στη χούφτα σου ίσως και το ζέστανες παραπάνω;
Ή γενικά, το ζέστανες με κάποιο τρόπο.
Βγήκες να το ανακατέψεις στο μπαλκόνι με τον ήλιο;
 
Λοιπόν...
Για κάποιο λόγο η θερμοκρασία παίζει το ρόλο του καταλύτη στο υγρό γυαλί.
Μιλάω τουλάχιστον για το mercola που χρησιμοποιώ εγώ, αν και δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη διαφορά από τα άλλα.
Αν λοιπόν ζεστάνεις νερό (όχι να βράσει, 60-70 βαθμοί φτάνουν) και βάλεις το μίγμα σου εκεί μέσα, παίζει να σκληρύνει και στο μισάωρο.
Επίσης θα φύγουν και οι περισσότερες φουσκάλες.
Αν το αφήσεις 5-10 λεπτά, θα σκληρύνει πολύ πιο γρήγορα από κάποιο που δεν το έβαλες καθόλου. ;)
Εννοείται αυτο.
Ειχα ανεβασει ενα βιντεο πιο παλια που ελεγε πως αν το ζεστανεις σε μπεν μαρι θα φύγουν οι περισσότερες φουσκαλες τοσο ωστε να μην θελει pressure pot.

Οσο πιο ζεστο ειναι τοσο πιο ρευστο γινεται το μειγμα αλλα και πιο ευκολα ανεβαινουν οι φουσκαλες αερα επανω!
 
Και σκληραίνει και πιο γρήγορα...
Έχω ξεχάσει σε μπεν μαρί υγρό γυαλί και απέκτησα ένα απόλυτα διαφανές ποτήρι από υγρό γυαλί. :flipout:
 
Απάντηση: Re: Υγρό Γυαλί. Εργα, τεχνική και υλικά.

Λοιπόν...
Για κάποιο λόγο η θερμοκρασία παίζει το ρόλο του καταλύτη στο υγρό γυαλί.
Μιλάω τουλάχιστον για το mercola που χρησιμοποιώ εγώ, αν και δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη διαφορά από τα άλλα.
Αν λοιπόν ζεστάνεις νερό (όχι να βράσει, 60-70 βαθμοί φτάνουν) και βάλεις το μίγμα σου εκεί μέσα, παίζει να σκληρύνει και στο μισάωρο.
Επίσης θα φύγουν και οι περισσότερες φουσκάλες.
Αν το αφήσεις 5-10 λεπτά, θα σκληρύνει πολύ πιο γρήγορα από κάποιο που δεν το έβαλες καθόλου. ;)
Πάμε τώρα σε αυτό που έκανες μάλλον εσύ...
Το ένα το ποτηράκι το κρατούσες στα ακροδάχτυλα και το ανακάτευες και το άλλο το είχες κλειστό στη χούφτα σου ίσως και το ζέστανες παραπάνω;
Ή γενικά, το ζέστανες με κάποιο τρόπο.
Βγήκες να το ανακατέψεις στο μπαλκόνι με τον ήλιο;



Ούτε το χούφτωσα ούτε στον ήλιο βγήκα.
Εκτός απ´ τη θερμοκρασία παίζει ρόλο και ο όγκος του μίγματος.
Μεγάλος όγκος σημαίνει άνέβασμα θερμοκρασίας και πολύ γρήγορη αντίδραση, άρα έκκληση θερμότητας και γρήγορη σκλύρινση.
 
Επειδή καλά είναι αυτά που φτιάχνουμε, αλλά αν είναι να πάνε παρακάτω παίζει ρόλο και η συσκευασία...

IMG-20190801-194428.jpg



IMG-20190801-195609.jpg