Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτια,στα μπούτια...

Status
Not open for further replies.
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτ

Δεν υπάρχουν αποστάσεις αδερφέ!! Δεν είναι συγκριτικό το ζήτημα με μεζούρα. Προηγουμένως, αναρωτήθηκες ποιος ορίζει το καλό και και κακό χιούμορ. Η απάντηση είναι ο καθένας μας. Εφόσον, λοιπόν, το ορίζει ο καθένα μας, δεν γίνεται να υπάρχουν αποστάσεις και πάνω-κάτω. Απλά, διαφορετική αντίληψη, διαφορετική αισθητική, διαφορετικό χιούμορ.:smile:
Συμφωνώ. Αλλά για έναν "τρίτο" παρατηρητή που βλέπει εσένα και εμένα. Για μένα υπάρχουν αποστάσεις από μένα. Και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Ο Γιανναράς δεν έχει διαφορετικό λόγο από μένα, έχει καλύτερο λόγο από μένα. Για έναν τρίτο ο Γιανναράς έχει απλά διαφορετικό λόγο από μένα. Αλλά εγώ κρίνω τα προς τα πάνω και προς τα κάτω με βάση τις δικές μου ικανότητες/γνώσεις/χιούμορ. Ας πούμε για το χιούμορ. Πολύς κόσμος ακόμη και σήμερα γελάει με τον Αγκόπ. Πότε δεν μου άρεσε το χιούμορ αυτό. Δεν σημαίνει για μένα ότι όποιος γελάει μαζί του είναι "υπό" και εγώ είμαι "high" αλλά σίγουρα αυτό το χιούμορ έχει "απόσταση" από μένα.

Σίγουρα, όπως είπες και πριν δεν υπάρχουν αντικειμενικές μεζούρες και στην τελική ο καθένας όπως την βρίσκει και δεν πέφτει λόγος σε κανέναν να κρίνει τον άλλον. Αλλά όταν μπει π.χ. ο Καπετάνιος κουνιστός και ο Σεφερλής πει "καλώς την κουδουνίστρα" από κάτω οι μισοί θα γελάσουν. Δεν θα πρέπει να κρίνω του μισούς αλλά το χιούμορ αυτό είναι σίγουρα "κακό" ακόμη και αν αρέσει σε πολλούς.
 
Απάντηση: Re: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτια,στα μπούτια

Τεστ..
Ποιόν από τους παρακάτω πίνακες θεωρείς αριστούργημα?...Και γιατί?
Ακολουθείς κάποια stantards ή κάτι μιλάει στην ψυχή και τις αισθήσεις σου?..

Κώστα, επαναλαμβάνω, όταν μιλάω για στάνταρντς δεν μιλάω για την προσωπική αντίληψη, προσωπική οπτική και προσωπική αισθητική. Ασφαλώς και ο καθένας για να φτάσει σε ένα συμπέρασμα θα ακολουθήσει το δικό του κριτήριο. Σε αυτό δεν διαφωνούμε καθόλου.

Αυτό που έθεσα είναι ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αισθητική βασισμένη σε κάποια θεσπισμένα κριτήρια ή νόρμες. Με λίγα λόγια, το καλόγουστο και κακόγουστο είναι στο κεφάλι του καθενός μας και έτσι πρέπει να είναι.

Ως εκ τούτου, κάθε κουβέντα σχετικά με την αισθητική ξεκινάει από υποκειμενική βάση, η οποία πιθανότατα να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το ότι μπορούν διάφορες (πολλές) αισθητικές να συμπίπτουν, δεν τις κατατάσσουν πάνω ή κάτω σε κάποια βαθμίδα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα..

Συμφωνώ. Αλλά για έναν "τρίτο" παρατηρητή που βλέπει εσένα και εμένα. Για μένα υπάρχουν αποστάσεις από μένα. Και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Ο Γιανναράς δεν έχει διαφορετικό λόγο από μένα, έχει καλύτερο λόγο από μένα. Για έναν τρίτο ο Γιανναράς έχει απλά διαφορετικό λόγο από μένα. Αλλά εγώ κρίνω τα προς τα πάνω και προς τα κάτω με βάση τις δικές μου ικανότητες/γνώσεις/χιούμορ. Ας πούμε για το χιούμορ. Πολύς κόσμος ακόμη και σήμερα γελάει με τον Αγκόπ. Πότε δεν μου άρεσε το χιούμορ αυτό. Δεν σημαίνει για μένα ότι όποιος γελάει μαζί του είναι "υπό" και εγώ είμαι "high" αλλά σίγουρα αυτό το χιούμορ έχει "απόσταση" από μένα.

Σίγουρα, όπως είπες και πριν δεν υπάρχουν αντικειμενικές μεζούρες και στην τελική ο καθένας όπως την βρίσκει και δεν πέφτει λόγος σε κανέναν να κρίνει τον άλλον. Αλλά όταν μπει π.χ. ο Καπετάνιος κουνιστός και ο Σεφερλής πει "καλώς την κουδουνίστρα" από κάτω οι μισοί θα γελάσουν. Δεν θα πρέπει να κρίνω του μισούς αλλά το χιούμορ αυτό είναι σίγουρα "κακό" ακόμη και αν αρέσει σε πολλούς.

Κατάλαβα τι εννοείς!!

Απ' όσο αντιλαμβάνομαι, όμως, δεν διαφωνείς στην γενική ιδέα της υποκειμενικότητας της αισθητικής. Καταλαβαίνω, επίσης, πως εννοείς την απόσταση. Σαν ''οκ βρε παιδιά, αλλά, εμένα δεν μου κάνει''. Αυτό ακριβώς υποστηρίζω και εγώ, απλά, δεν χρησιμοποίησα όρους όπως πάνω-κάτω, καλό-κακό. Όπως είπα, όμως, κατάλαβα πως χρησιμοποιείς τους όρους.
 
Μεγαλη τιμη κανουμε στο lifestyle των γαβγαδικων .... αυτη την στιγμη !

(που να μας διαβαζανε απο καμια μερια ..... το γελιο της αρκουδας !)
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμ

Κατάλαβα τι εννοείς!!

Απ' όσο αντιλαμβάνομαι, όμως, δεν διαφωνείς στην γενική ιδέα της υποκειμενικότητας της αισθητικής. Καταλαβαίνω, επίσης, πως εννοείς την απόσταση. Σαν ''οκ βρε παιδιά, αλλά, εμένα δεν μου κάνει''. Αυτό ακριβώς υποστηρίζω και εγώ, απλά, δεν χρησιμοποίησα όρους όπως πάνω-κάτω, καλό-κακό. Όπως είπα, όμως, κατάλαβα πως χρησιμοποιείς τους όρους.
Στην γενική ιδέα συμφωνώ αλλά να σου πω την αλήθεια μία "αντικειμενικότητα" νομίζω ότι χωράει ενίοτε. Αν π.χ. κάποιος δηλώσει ότι εγώ έχω (για να το συνεχίσω από πριν) καλύτερο και πιο λόγιο λόγο από τον Γιανναρά μάλλον αυτός ο κάποιος θα είναι η ... μάνα μου. :D

Ότι ξεφεύγει από την αυστηρότητα μια αυστηρής επιστήμης (π.χ. Μαθηματικά) και εμπεριέχει το γούστο του καθενός (ταινίες, χιούμορ, τέχνη κλπ) σίγουρα θα είναι δύσκολο να υπάρξει αντικειμενικό κριτήριο. Αλλά και πάλι κάποια "αντικειμενικότητα" μπορεί να βρεθεί. Π.χ. η Μπελούτσι. Σε κάποιον αρέσει πολύ, σε άλλον λίγο, άλλος κόβει φλέβες. Αν κάποιος βγει και πει ότι είναι τρελό μπάζο και να το εννοεί τότε ναι μεν εκφράζει το γούστο του αλλά σίγουρα το γούστο του πηδάει δόντια.

Και στην τέχνη ακόμη πιο μακριά πάει η βαλίτσα. Δεν θυμάμαι όνομα αλλά κάποιος καλλιτέχνης ψιλοφίρμα σε αυτά τα έργα τέχνης με τις τυχαίες πινελιές (για μένα κάτι αδιάφορο για κάποιον άλλον πολύ σημαντικά) πούλησε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ένα έργο τέχνης. Μετά την πώληση αποκάλυψε ότι το έκανε βουτώντας την ουρά ενός γαϊδάρου στο χρώμα και όταν ο γάιδαρος την κουνούσε σχηματιζόταν σιγά σιγά το "έργο τέχνης". Ήθελε να αποδείξει την ασχετοσύνη ειδικών και μη.

Η για παράδειγμα ο επόμενος πίνακας του τρέλαρα:

salvador-dali-the-persistence-of-memory.jpg


από τους αγαπημένους μου πίνακες. Τον είχα δείξει πριν χρόνια σε μια φίλη που θεωρούσα και θεωρώ καλό και ωραίο μυαλό σε όλα και μου είπε "τι βλακεία είναι αυτή? Λιωμένα ρολόγια? Ποιος το σκέφτηκε?". Ούτε εγώ είμαι σωστός ούτε αυτή. Είναι το υποκειμενικό που λες.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμισ

Στην γενική ιδέα συμφωνώ αλλά να σου πω την αλήθεια μία "αντικειμενικότητα" νομίζω ότι χωράει ενίοτε. Αν π.χ. κάποιος δηλώσει ότι εγώ έχω (για να το συνεχίσω από πριν) καλύτερο και πιο λόγιο λόγο από τον Γιανναρά μάλλον αυτός ο κάποιος θα είναι η ... μάνα μου. :D

Ότι ξεφεύγει από την αυστηρότητα μια αυστηρής επιστήμης (π.χ. Μαθηματικά) και εμπεριέχει το γούστο του καθενός (ταινίες, χιούμορ, τέχνη κλπ) σίγουρα θα είναι δύσκολο να υπάρξει αντικειμενικό κριτήριο. Αλλά και πάλι κάποια "αντικειμενικότητα" μπορεί να βρεθεί. Π.χ. η Μπελούτσι. Σε κάποιον αρέσει πολύ, σε άλλον λίγο, άλλος κόβει φλέβες. Αν κάποιος βγει και πει ότι είναι τρελό μπάζο και να το εννοεί τότε ναι μεν εκφράζει το γούστο του αλλά σίγουρα το γούστο του πηδάει δόντια.

Και στην τέχνη ακόμη πιο μακριά πάει η βαλίτσα. Δεν θυμάμαι όνομα αλλά κάποιος καλλιτέχνης ψιλοφίρμα σε αυτά τα έργα τέχνης με τις τυχαίες πινελιές (για μένα κάτι αδιάφορο για κάποιον άλλον πολύ σημαντικά) πούλησε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ένα έργο τέχνης. Μετά την πώληση αποκάλυψε ότι το έκανε βουτώντας την ουρά ενός γαϊδάρου στο χρώμα και όταν ο γάιδαρος την κουνούσε σχηματιζόταν σιγά σιγά το "έργο τέχνης". Ήθελε να αποδείξει την ασχετοσύνη ειδικών και μη.

Η για παράδειγμα ο επόμενος πίνακας του τρέλαρα:

salvador-dali-the-persistence-of-memory.jpg


από τους αγαπημένους μου πίνακες. Τον είχα δείξει πριν χρόνια σε μια φίλη που θεωρούσα και θεωρώ καλό και ωραίο μυαλό σε όλα και μου είπε "τι βλακεία είναι αυτή? Λιωμένα ρολόγια? Ποιος το σκέφτηκε?". Ούτε εγώ είμαι σωστός ούτε αυτή. Είναι το υποκειμενικό που λες.

Αν μου επιτρέπεις....

Το παράδειγμα με τον Γιανναρά δεν κολλάει με την προσωπική αισθητική (μ' αρέσει αυτό το χρώμα, αυτό το φαΐ, αυτός ο πίνακας, αυτό το βιβλίο, αυτό το σπορ, αυτό το βιβλίο, αυτού του είδους το χιούμορ κ.λ.π.) για τον απλούστατο λόγο ότι έχεις κατηγοριοποιήσει τι εστί λόγιος λόγος. Δεν έχει σχέση με προτίμηση ή αισθητική, αλλά, με ορισμό. Υπάρχει ο ορισμός του ''λογίου'' με κάποια δεδομένα (αντικειμενικά) κριτήρια (χρήση γλώσσας, γλωσσικός πλούτος, σύνταξη, έκφραση κ.λ.π.) είτε αυτά γίνονται αποδεκτά είτε όχι. Τώρα, αν πεις, ότι για μένα ο λόγος του Γιανναρά δεν θεωρείται λόγιος, είναι άλλο καπέλο. Μπορεί και 'γω να χαρακτηρίζω για χίλιους δυο λόγους έναν γιατρό ως αλμπάνη, αλλά, αντικειμενικά είναι γιατρός (πτυχιούχος Ιατρικής Σχολής).

Η κάποια αντικειμενικότητα που προσδίδεις στο παράδειγμα της Μπελούτσι, δεν δημιουργεί αντικειμενικό ορισμό ομορφιάς, απλά, δηλώνει μια προτίμηση σε μεγάλη κλίμακα και μάλιστα χρονικά. Αν ρωτούσες πριν από 100 χρόνια πως σας φαίνεται σαν πρότυπο γυναίκας η Μπελούτσι, πιθανότατα να μην μάζευες πολλές θετικές ψήφους. Μπορεί το ίδιο να συμβεί και μετά 100 χρόνια. Οπότε, αν βγει κάποιος και πει ότι η Μπελούτσι είναι τρελλό μπάζο, απλά απλούστατα, σημαίνει ότι δεν του αρέσει σαν γυναίκα, δεν έχετε το ίδιο κριτήριο ομορφιάς. Δεν σημαίνει ότι παρεκκλίνει από την νόρμα, διότι δεν υπάρχει νόρμα.

Το ίδιο ισχύει και με τον κριτικό τέχνης που ανέφερες ή τους γευσιγνώστες για παράδειγμα. Δεν ορίζουν και καθορίζουν αισθητικές, μονάχα, κρίνουν με το προσωπικό τους κριτήριο (το οποίο θεωρείται πιο εξειδικευμένο στον τομέα λόγω γνώσεων, ενασχόλησης κ.λ.π.). Από 'κει και πέρα, μπορώ να σου αναφέρω 30 τουλάχιστον άτομα από τον κοινωνικό μου περίγυρο, τα οποία δεν πρόκειται να δοκιμάσουν ποτέ σαλιγκάρια όσο και να σκίζει τα πτυχία του ο εν λόγω γευσιγνώστης ότι πρόκειται για εξαίσιο έδεσμα!!:smile:
 
Καλα ... φτασατε στον πνευματικο μου δασκαλο ....

salvador-dali.jpg


και εγω ... απ'εξω ???


Salvador-Dali-The-Temptation-Of-Saint-Anthony.jpg


(αντε μην κανω κανα περιεργο ευχελαιο εδω μεσα ....)
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμ

Εμενα πολυ μου αρεσε!Ξαναθυμηθηκα την Στανιση!Με Στανιση ,Αντζελα ,Κοντολαζ κ.α. ζησαμε τις καψουρες μας.Προσπαθησα και με jazz αλλα δεν μου βγηκε.Μα πιο πολυ μαρεσε ο τυπος με το φανελακι!Ο δικος μου ανθρωπος !

Tώρα με αυτή την υπογραφή που έχεις, αν ήξερες σε τι πειρασμό με βάζεις!
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτια,στα μπο

Κώστα, επαναλαμβάνω, όταν μιλάω για στάνταρντς δεν μιλάω για την προσωπική αντίληψη, προσωπική οπτική και προσωπική αισθητική. Ασφαλώς και ο καθένας για να φτάσει σε ένα συμπέρασμα θα ακολουθήσει το δικό του κριτήριο. Σε αυτό δεν διαφωνούμε καθόλου.

Αυτό που έθεσα είναι ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αισθητική βασισμένη σε κάποια θεσπισμένα κριτήρια ή νόρμες. Με λίγα λόγια, το καλόγουστο και κακόγουστο είναι στο κεφάλι του καθενός μας και έτσι πρέπει να είναι.

Ως εκ τούτου, κάθε κουβέντα σχετικά με την αισθητική ξεκινάει από υποκειμενική βάση, η οποία πιθανότατα να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το ότι μπορούν διάφορες (πολλές) αισθητικές να συμπίπτουν, δεν τις κατατάσσουν πάνω ή κάτω σε κάποια βαθμίδα.

Δεν μου απάντησες όμως για το ποιός πίνακας από τους δύο σου αρέσει...

Να το κάνω απλούστερο...

Αν το ψάξεις και καθώς( φαντάζομαι) δεν έχεις σπουδάσει ιστορία της Τέχνης,
τι έχει ο πίνακας με το ελαφάκι και δεν αρέσει?...Μια χαρά ζωηρά χρώματα,
βουνά, λαγκάδια, δεντράκια....

Δεν φταίνε αυτά όμως για το απωθητικό αποτέλεσμα.

Η έλλειψη αρμονίας φταίει.

Αρμονία λοιπόν...Που σε νορμάλ συνθήκες όλοι κουβαλάμε μέσα μας και ορίζει
τις έννοιες του κακού και του καλού, του άσχημου και του όμορφου
του αρεστού ή του μη αρεστού.

Και η μουσική αλά "Κατερινιώ" και το "παράξενο" χιούμορ, κοινούς περιγραφικούς
κώδικες χρησιμοποιούν..Νότες και λέξεις.
Αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο με τον πίνακα με το ελαφάκι.
Ελλειψη αρμονίας.
Και κεί κάποιοι τσινάνε...Κάποιοι άλλοι όχι..Ολοι έχουν το δικαίωμα στην γνώμη
και στο προσωπικό γούστο, βεβαίως.Το κακό όμως με τους δεύτερους, είναι πως
προσπαθούν να περάσουν την δυσαρμονία σαν μαγκιά και τρόπο ζωής...

Και εκεί τσινάνε οι της πρώτης ομάδας..
 
Re: Απάντηση: Re: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτια,στα μπο

Μαγγελανε μου ,μην αντιστεκεσε παντα στους πειρασμους.............sweet surrender.
 
Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμπα...Στα μπούτια,στα μπούτια

Προκλητική ή αυτό που λέγεται αρνητική διαφήμιση,θα μπορούσα να χαρακτηρίσω,την γνωστή μακρόχρονη εκστρατεία της Benetton. Ωστόσο άν κι αμφιλεγόμενη ήταν υψηλής αισθητικής και πρωτοποριακή σαν σύλληψη.

Θεωρώ πολύ πιό προσβλητικές τις διαφημίσεις της καμπάνιας της Benetton. Από τότε είπα πως δεν θα αγοράσω τίποτα από αυτή την εταιρία και μέχρι σήμερα το έχω κρατήσει. Αντίθετα οι διαφημίσεις του jumbo, όπως η προκείμενη, είναι απόλυτα εύστοχες , περιγραφικά, όσο αφορά στον μέσο όρο του Ελληνα σήμερα. Εγώ τις κάνω πολύ γούστο.
 
Κι εγώ αυτό έγραψα...Θεωρούν ή έχουν στοιχεία,ότι ο "μέσος" έλληνας ή το κοινό τους σε κάθε περίπτωση είναι του επιπέδου της διαφήμισης...

Πλάκα όμως δεν μπόρεσα να κάνω...Μου θυμίζει τις ελληνικές βιντεοκασέτες του κιλού...
 
Προτιμω τις διαφημισεις του Τζαμπο, παρα αυτες...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλο ένα αίσχος μετά την διαφήμιση του τζάμ

Μα πιο πολυ μαρεσε ο τυπος με το φανελακι!Ο δικος μου ανθρωπος !

ζούν ανάμεσά μας ....
 
Νομίζω πως υπερβάλλουμε λιγάκι.... "αίσχος"?

Ίσα-ίσα νομίζω πως ο εμπνευστής της διακωμωδεί το "Ελλήνων Πάσχα". Η Στανίση με τουαλέτα και μπροστά η σούβλα με τη γαρδούμπα. Εγώ πάντως την κάνω πολύ κέφι!
 
Παιδιά με το παρδόν δηλαδή αλλά μήπως κάνετε διαφημιση στην διαφήμιση με το να ανακινείτε το θέμα;
Οι διαφημιστές σας ευγνωμονούν!
 
Πολύ θα ήθελα να ήξερα το team που φτιάχνει αυτές τις διαφημίσεις!
Και μόνο το γεγονός πως έχουν σατιρίσει τουλάχιστον δέκα διαφορετικά είδη μουσικής με δημιουργεί την υποψία πως ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν (είναι αδύνατο να κάνεις μια πετυχημένη σάτιρα αν πρωτίστως δεν γνωρίζεις πολύ καλά αυτό που θέλεις να σατιρίσεις)
Επίσης στις συγκεκριμένες διαφημίσεις, κατά την γνώμη μου πάντα δεν υπάρχει καθόλου η αισθητική Σεφερλής!Η σάτιρα είναι άμεση και όχι έμμεση, φθηνή και με διφορούμενα κακόγουστα αστεία όπως του Σεφερλή!

Επίσης όσον αφορά την Στανίση ο τσαμπουκάς της είναι για να τον ζηλεύεις. Είναι Pure λαϊκή και δεν διστάζει να εκτεθεί κατά αυτόν τον τρόπο την ίδια στιγμή που το 99% των κοτοΒισσοβανδήδων παίρνουν τον εαυτό τους πολύ σοβαρά, νομίζοντας πως προσφέρουν στην τέχνη.
Εκτός του ότι είναι αστείο ένας λαός τόσο μουσικά απαίδευτος να θίγεται από την συγκεκριμένη πλάκα_ διαφήμιση, ένα άλλο που πρέπει να τονιστεί είναι πως αυτές οι διαφημίσεις είναι απόλυτα πετυχημένες αφού η προώθηση είναι απόλυτα συμβατή με το προϊόν. Δηλαδή τι είμαι? Μία φθηνή αλυσίδα…Τι πουλάω? Τα πάντα και πολύ φθηνά…Πόσο φθηνά? Περισσότερο και από το φθηνό….Δηλαδή πως θα το διαφημίσω αυτό το προϊόν? Με Λένα Πλάτωνος?
 
Ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν Γιώργο.
Προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχει πολυτάλαντος μαέστρος (τουλάχιστον) και ισχυρό team.
Και είναι παραγωγικότατοι.
Κάθε μήνα νέο σπότ ή και πιό συχνά όταν τύχει έξτρα περίοδος.
Επίσης για το συγκεκριμένο, θεωρώ επιτυχία το ραδιοσποτ και πιό βουλκερ το τηλεοπτικό (όπου προστέθηκαν τα μπούτια, τα φανελάκια, οι σκεμπέδες και το τραγικό αρνί).
Σίγουρα οι υπεύθυνοι των δυό είναι διαφορετικοί.
 
Status
Not open for further replies.