Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

Το εβαλα για να καταλαβεις την ερωτηση. Τι ειναι αυτο που εγραφα οτι ισως υπαρχει ως εναλλακτικη.
 
Ετοιμη και η πατέντα που είχα δει στο YouTube, στο SK METAL Spiros, από σωλήνα PVC Φ75 και τάπες Φ75. Μήκος που κόπηκαν οι σωλήνες 40εκ., για να παίρνει άνετα μέσα τα ηλεκτρόδια 2,5 mm και μήκους 350mm...
IMG-20210227-125327.jpg


IMG-20210227-125304.jpg
 
πρωτου κλεισεις το καπακι, ριχτου λιγο μεσα με το πιστιλι θερμου αερα να φυγει ο υπαρχων αερας (που συνηθως εχει υγρασια)
το πιστολι βγαζει ξηρο αερα.
λιγο ομως ε? μην το λιωσεις


υγ

και να παρεις τα τετρακοπα τρυπανια sds ;)
 
Πολυ πιθανον το καλαϊ να μην ειναι καταλληλο για την συγκριμενη ενωση αλλα χρησιμο θα ηταν να κατανοηθουν οι λογοι.

Ειναι επειδη εμποδιζει την σωστη ροη του ρευματος? Και ποια ειναι η πρακτικη σημασια αυτου, εαν δεν ειναι αμελητεα?
Μηπως επειδη μπορει να λιωσει το καλαϊ? Στους ποσους βαθμους λιωνει? Ποτε μπορει να λιωσει, στα πολλα Α? και ποσα ειναι αυτα, η σε καποιο βραχυκυκλωμα?
Υπαρχει καποιος αλλος λογος?

Το ρωταω καθως πολλες ανορθοδοξες εναλλακτικες εφαρμοζονται γενικοτερα, οταν ο ορθοδοξος τροπος δεν ειναι εφικτος.
Οπως ο γωνιακος τροχος που η αρχικη του χρηση ηταν η λειανση (οπως φαινεται και απο την αγγλικη ορολογια angle grinder) και κατοπιν χρησιμοποιηθηκε και για κοψιμο.
 
το καλαι εχει αρκετα μικροτερη ηλεκτρικη αγωγιμοτητα απο τον χαλκο με αποτελεσμα να παρουσιαζει μεγαλυτερη αντισταση στο ηλεκτρικο ρευμα
ειναι σαν να βαζεις ενα φρενο στην διελευση του ρευματος.
δεν ειναι τοσο οτι θα λιωσει λογω θερμοκρσιων, καθως η θερμοκρασια των καλωδιων-ενωσεων δεν φτανει οσο και αν αυξηθει στο να λιωσει το καλαι
αλλά ειναι σαν να βαζεις κακη τσιμπιδα περιπου
οταν εχεις ισχυρα ρευματα, στην απωλεια αυτο μετραει
 
Re: Απάντηση: Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

Οταν ρωταω εγω μου την λετε, οποτε σας εχω μουτρωσει τωρα ο˜›

Σε πολλους αρεσουν οι εναλλακτικες λυσεις και οι ανορθοδοξες πατεντες...:)


Καλο και χρησιμο ομως ειναι να γνωριζουμε τα πρακτικα/θεωρητικα μειονεκτηματα, εαν υπαρχουν, ωστε να μπορουμε να αξιολογησουμε σωστα για να δουμε εαν αξιζει να παρουμε τα αντιστοιχα ρισκα, εαν υπαρχουν.
 
Ετοιμη και η πατέντα που είχα δει στο YouTube, στο SK METAL Spiros, από σωλήνα PVC Φ75 και τάπες Φ75. Μήκος που κόπηκαν οι σωλήνες 40εκ., για να παίρνει άνετα μέσα τα ηλεκτρόδια 2,5 mm και μήκους 350mm...
IMG-20210227-125327.jpg


IMG-20210227-125304.jpg

Μια χαρα εγινε....πολυ καλο...στα υποψιν...
 
το καλαι εχει αρκετα μικροτερη ηλεκτρικη αγωγιμοτητα απο τον χαλκο με αποτελεσμα να παρουσιαζει μεγαλυτερη αντισταση στο ηλεκτρικο ρευμα
ειναι σαν να βαζεις ενα φρενο στην διελευση του ρευματος.
δεν ειναι τοσο οτι θα λιωσει λογω θερμοκρσιων, καθως η θερμοκρασια των καλωδιων-ενωσεων δεν φτανει οσο και αν αυξηθει στο να λιωσει το καλαι
αλλά ειναι σαν να βαζεις κακη τσιμπιδα περιπου
οταν εχεις ισχυρα ρευματα, στην απωλεια αυτο μετραει

Aυτο ειναι μια λογικη εξηγηση Νικολα που εν μερει απανταει αυτο που ρωτησα, thanks!

Για χαρη της συζητησης θα ηθελα να γνωριζα επιπλεον ποσο μικροτερη αγωγιμοτητα εχει το καλαϊ εναντι του χαλκου. Ρητορικη ειναι η ερωτηση, οχι προς εσενα.
Εαν εχει πχ. 50% της αγωγιμοτητας του χαλκου και το καλαϊ αποτελει (οταν μπει στο κοσ) το 8% του εμβαδου του χαλκινου αγωγου, η απωλεια θα ειναι 4%?
Ειναι λογικο αυτο το σκεπτικο? Μια απωλεια 4% (να πουμε εως και 10%) ειναι ικανη για να κανει μια ουσιαστικη διαφορα?
 
πρωτου κλεισεις το καπακι, ριχτου λιγο μεσα με το πιστιλι θερμου αερα να φυγει ο υπαρχων αερας (που συνηθως εχει υγρασια)
το πιστολι βγαζει ξηρο αερα.
λιγο ομως ε? μην το λιωσεις


υγ

και να παρεις τα τετρακοπα τρυπανια sds ;)
Για δώσε λινκ για τα τετράκοπα...
Σκέφτομαι πριν βαλω τα ηλεκτρόδια μέσα, να τα τυλίξω με εφημερίδα ή ναυλον λες;
αν και δεν θα έχουν ανάγκη έτσι, απλά για περαιτέρω στεγανότητα.
 
Last edited by a moderator:
Οταν ρωταω εγω μου την λετε, οποτε σας εχω μουτρωσει τωρα 

Όχι βρε Άγγελε δεν ισχύει αυτό που λες. εύλογες οι απορίες σου. δεν μπορεί να τα γνωρίζει κανείς όλα.

Στην προκειμένη περίπτωση ούτε κι εγώ γνωρίζω τον λόγο που δεν πρέπει να βάλεις καλάϊ. αν ήξερα θα στο είχα αναλύσει.

Λογική πάντως μου φαίνεται η εξήγηση που έδωσε ο Νικόλας.
 
(Πλακα εκανα :) )
(Αλλα του Θαναση του το φυλαω μανιατικο 😛 )

Παντως, νομιζα, οτι ο Θανασης δεν ειχε καταλαβει τι εννοουσα, οτι οτι διαφωνουσε καθετα με το καλαι.
 
με ενα προχειρο ψαξιμο, ο χαλκος που ειναι απο τα πιο αγωγιμα υλικα που υπαρχουν ειναι περιπου 6 φορες πιο αγωγιμος απο τον κασσιτερο που ειναι το βασικο συστατικο του καλαϊ
περιπου το ιδιο και απο τον σιδηρο

https://www.greelane.com/el/επιστήμ...of-electrical-resistivity-conductivity-608499

βεβαια τα περισσοτερα μεταλλα ειναι εξαιρετικα αγωγιμα και η παρεμβολη του καλαι στο τελειωμα ειναι πολυ μικρη, ομως αυτο δεν σημαινει οτι δεν "φρεναρει" την ροη ρευματος
ο καλυτερος τροπος (τελειωματος-επαφης) ειναι με μηχανικη πιεση στο κως

μιχαλη μου για τα υπολοιπα δεν ξερω, πρακτικα ισως να μην εχει μεγαλη διαφορα, αλλά αν μπορεις να το αποφυγεις το καλαι , γιατι οχι?
 
και ισως το καλαι να ειναι ΠΟΛΥ καλυτερη επιλογη σε εφαρμογες που ειναι εκτεθειμενες σε διαβρωση
(στην περιπτωση μας λιγο απιθανο μια γειωση δαγκανας να φαει βροχη)
 
με ενα προχειρο ψαξιμο, ο χαλκος που ειναι απο τα πιο αγωγιμα υλικα που υπαρχουν ειναι περιπου 6 φορες πιο αγωγιμος απο τον κασσιτερο που ειναι το βασικο συστατικο του καλαϊ
περιπου το ιδιο και απο τον σιδηρο

https://www.greelane.com/el/επιστήμ...of-electrical-resistivity-conductivity-608499

βεβαια τα περισσοτερα μεταλλα ειναι εξαιρετικα αγωγιμα και η παρεμβολη του καλαι στο τελειωμα ειναι πολυ μικρη, ομως αυτο δεν σημαινει οτι δεν "φρεναρει" την ροη ρευματος
ο καλυτερος τροπος (τελειωματος-επαφης) ειναι με μηχανικη πιεση στο κως

μιχαλη μου για τα υπολοιπα δεν ξερω, πρακτικα ισως να μην εχει μεγαλη διαφορα, αλλά αν μπορεις να το αποφυγεις το καλαι , γιατι οχι?

Nα´σαι καλα που το' ψαξες Νικολα. Το να τεκμηριωνεται οσο το δυνατον καλυτερα μια αποψη ειτε μια διαφωνια ειναι ο,τι καλυτερο για ενα φορουμ σαν το δικο μας.
Προσωπικα εχω αντικαταστησει εδω και χρονια το καλαι με ακροδεκτες και ακροχιτωνια, οπου ειναι εφικτο.

Παρ' ολα αυτα θα ηταν ενδιαφερον αν μπορουσαμε να γνωριζουμε την ακριβη επιπτωση στην συνολικη αγωγιμοτητα απο την επιπτωση του καλαϊ στην συγκεκριμενη περιπτωση.
Δεν υπαρχει διαφωνια βεβαια οτι το πρεσσαρισμα ειναι ο καλυτερος, πιο σταθερος και πιο αγωγιμος τροπος. Αν εχεις πρεσα για βαρεως τυπου ακροδεκτες :)
 
ενα ωραιο κολπο εκανε ο sk spyros (το παιδι με τα βιντεακια ηλεκτροκολλησης κλπ)
στη μεγγενη πιανει τον ακροδεκτη και το στελεχος απο ενα κατσαβιδι παραλληλα μεταξυ τους και καθετα ως προς τη μεγγενη
με ενα καλο σφιξιμο η μια πλευρα του ακροδεκτη υποχωρει απο το στελεχος του κατσαβιδιου διπλωνοντας ετσι στην μεση και η συναρμογη γινεται τοσο καλη που δεν φευγει μετα με τιποτα το καλωδιο

και ισως το καλαι να ειναι ΠΟΛΥ καλυτερη επιλογη σε εφαρμογες που ειναι εκτεθειμενες σε διαβρωση
(στην περιπτωση μας λιγο απιθανο μια γειωση δαγκανας να φαει βροχη)

ναι η επικασσιτεροποιηση ειναι μια καλη μεθοδος για να αποφευγεται η οξειδωση του χαλκου
η σκουρια του χαλκου εχει πολυ μικροτερη ηλεκτρικη αγωγιμοτητα ετσι χρησιμοποιειται σαν τεχνικη αλλά σε μερη που ο χαλκος ειναι εκτεθειμενος
τωρα στη γειωση οπως σωστα λες, δεν πρεπει να υπαρχει κανενα θεμα αφου δεν τρωει νερα.