Παναγιώτης Μελάς
AVClub Addicted Member
Περί διαλόγου κλπ.
Αγαπητέ φίλε Λουκά,
1) Ακόμα κι αν "σας τάπαν κι άλλοι" εγώ δεν είμαι "οι άλλοι". Έχω όνομα και επώνυμο και το θάρρος να υποστηρίζω - με επιχειρήματα - τη γνώμη μου.
2) Ο διάλογος και ο αντιδιάλογος είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας κοινότητας, στην προκειμένη περίπτωση ενός ιντερνετικού φόρουμ. Να σου θυμίσω ότι το πάλαι ποτέ avforum.gr, του οποίου είχα την τιμή να διατελέσω και Γ.Δ., όταν έψαχνε να βρει ακόμα την "ταυτότητά" του, καθορίσαμε με δική πρόταση ότι είναι χώρος συζητήσεων, διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, ακριβώς όπως ήταν η Αρχαία Αγορά της Αθήνας. Διότι η λατινική λέξη Forum (γεν. Fori, πληθ. Fora) σημαίνει στην κυριολεξία ακριβώς αυτό: Αγορά με την αρχαία της έννοια. Θέλουμε δεν θέλουμε, λοιπόν, από τη στιγμή που εκθέτουμε τις απόψεις μας αυτό κάνουμε: Διάλογο (και αντιδιάλογο, βεβαίως).
3) Δεν κατονόμασα κανέναν μ....κα. Δική σου έκφραση, τελεία και παύλα.
4) Όσο για τη θεωρία, μπορείς να την δεχτείς ή να την απορρίπτεις, your own business. Αλλά αυτή υπάρχει, θες δε θες. Και μιας και αναφέρεσαι σε αυτή, ας την ξεχάσουμε για μια στιγμή και ας κάνουμε μιαν αφαίρεση. Παρακολούθησε σε παρακαλώ τη σκέψη μου, κι εσύ και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες:
- Ας πούμε ότι έχουμε μια κοινή οικιακή ηλεκτρική εγκατάσταση. Ένα ρολόϊ, τριφασικό μάλιστα, για να μην τίθενται περιορισμοί ισχύος και διατομών καλωδίων, μιας και κατά κανόνα οι τριφασικές οικιακές εγκαταστάσεις φτιάχνονται με αντικείμενο τις μεγάλες ισχείς, άρα και με επαρκείς διατομές καλωδίων. Ας θεωρήσουμε ότι από τον πίνακα ξεκινάει ένα και μοναδικό καλώδιο 3x2.5mm2, από μια και μοναδική ασφάλεια 16Α, να τροφοδοτήσει μια και μοναδική πρίζα στο σαλόνι ας πούμε. Η υπόλοιπη εγκατάσταση του σπιτιού εξυπηρετεί άλλες κοινές χρήσεις. Για λόγους διευκόλυνσης στο πείραμά μας, θεωρούμε ότι το καλώδιο από τον πίνακα μέχρι την πρίζα είναι εκτεθειμένο και προσβάσιμο και είναι, ας πούμε, 10 μέτρα.
- Σε αυτή την πρίζα βάζουμε το CD player μας. Σε άλλες παρόμοιας φιλοσοφίας και κατασκευής πρίζες έχουμε συνδεδεμένα τα υπόλοιπα στοιχεία του συστήματος, τα οποία παραμένουν σταθερά συνδεδεμένα, ώστε η μοναδική μεταβλητή να θεωρείται μόνο η τροφοδοσία του player.
- Αφού ακούσουμε - κατά τα λεγόμενά σου - το player με το καλώδιο της μαμάς του, το αντικαθιστούμε με ένα εξ όσων hi-end προτείνεις. Κατά τα λεγόμενά σου, αναμένεται να ακούσουμε βελτιωμένη αναπαραγωγή. Ας θεωρήσουμε ότι έτσι είναι. Και για να γίνει κατανοητό το πείραμα, ας βάλουμε και νούμερα. Ας θεωρήσουμε ότι ακούμε βελτίωση π.χ. 30% (τυχαίο νούμερο, βάλε όποιο θέλεις εσύ).
- Στη συνέχεια, θα προχωρήσουμε πιο πέρα το πείραμά μας. Θα ξηλώσουμε την πρίζα από εκεί που ήταν αρχικά, θα κοντήνουμε το καλώδιο της εγκατάστασης κατά ένα μήκος, ίσο με αυτό του προτεινόμενου hi-end και θα την τοποθετήσουμε στο νέο σημείο. Μετά θα πάρουμε ένα δεύτερο ίδιο hi-end καλώδιο, ΔΙΠΛΟΥ μήκους αυτή τη φορά, και θα τροφοδοτήσουμε το player. Θα επαναλάβουμε το ηχητικό πείραμα. Θέλω να μου πεις και να μου πείτε όλοι τί αναμένεται να ακούσουμε τη δεύτερη φορά. Θα σας δώσω διάφορες εκδοχές:
(α) Καμιά διαφορά από την πρώτη φορά που κάναμε το πείραμα με το hi-end καλώδιο, ήτοι ο ήχος παραμένει βελτιωμένος κατά 30%
(β) 60% βελτίωση στον ήχο
(γ) Χειροτέρεψη της απόδοσης (βάλτε εσείς ποσοστικό νούμερο)
(δ) Καμιά διαφορά από το αρχικό άκουσμα, αυτό που χρησιμοποιήσαμε το καλώδιο της μαμάς
(ε) Δεν είναι δυνατόν να εντοπίσουμε διαφορές, διότι υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες, που δεν τους παίρνουμε υπ' όψη μας
(ζ) Δεν ξέρω - Δεν απαντώ
(η) Τί μας λες τώρα, δεν γίνονται αυτά, είσαι τρελλός!
Ορίστε, σας ακούω. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα! (και η ευκαιρία για διάλογο, βεβαίως-βεβαίως)
Αλλά φροντίστε να στηρίξετε τα επιχειρήματά σας, παρακαλώ.
-
Φίλε Π.Μ. μας τάπαν κι άλλοι. Δεν θα μπω σε αντιδιάλογο γιατί δεν νομίζω πως αξίζει τον κόπο. Εμείς εν ολίγοις είμαστε κοινώς μ......ες ή όσοι επαγγελματίες κοινώς αρπάχτρες που ακούμε όντως βελτιωτικές διαφορές από ένα καλώδιο ρεύματος.
Δεν μπαίνω στη θεωρία και στις απορίες το πώς είναι δυνατόν το τελευταίο μέτρο να παίζει τόσο ρόλο.
Αυτό που με ενδιαφέρει προσωπικά είναι αυτό που ακούν τα παιδεμένα τα ρημάδια τα αφτιά μου. Τις διάφορες *θεωρίες* τις έχω γραμμένες!
Κάνε κι' εσύ το ίδιο πριν δώσεις συμβουλές. Ψάξτο πρώτα και μετά τα λέμε. Λ.Σ.
Αγαπητέ φίλε Λουκά,
1) Ακόμα κι αν "σας τάπαν κι άλλοι" εγώ δεν είμαι "οι άλλοι". Έχω όνομα και επώνυμο και το θάρρος να υποστηρίζω - με επιχειρήματα - τη γνώμη μου.
2) Ο διάλογος και ο αντιδιάλογος είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας κοινότητας, στην προκειμένη περίπτωση ενός ιντερνετικού φόρουμ. Να σου θυμίσω ότι το πάλαι ποτέ avforum.gr, του οποίου είχα την τιμή να διατελέσω και Γ.Δ., όταν έψαχνε να βρει ακόμα την "ταυτότητά" του, καθορίσαμε με δική πρόταση ότι είναι χώρος συζητήσεων, διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, ακριβώς όπως ήταν η Αρχαία Αγορά της Αθήνας. Διότι η λατινική λέξη Forum (γεν. Fori, πληθ. Fora) σημαίνει στην κυριολεξία ακριβώς αυτό: Αγορά με την αρχαία της έννοια. Θέλουμε δεν θέλουμε, λοιπόν, από τη στιγμή που εκθέτουμε τις απόψεις μας αυτό κάνουμε: Διάλογο (και αντιδιάλογο, βεβαίως).
3) Δεν κατονόμασα κανέναν μ....κα. Δική σου έκφραση, τελεία και παύλα.
4) Όσο για τη θεωρία, μπορείς να την δεχτείς ή να την απορρίπτεις, your own business. Αλλά αυτή υπάρχει, θες δε θες. Και μιας και αναφέρεσαι σε αυτή, ας την ξεχάσουμε για μια στιγμή και ας κάνουμε μιαν αφαίρεση. Παρακολούθησε σε παρακαλώ τη σκέψη μου, κι εσύ και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες:
- Ας πούμε ότι έχουμε μια κοινή οικιακή ηλεκτρική εγκατάσταση. Ένα ρολόϊ, τριφασικό μάλιστα, για να μην τίθενται περιορισμοί ισχύος και διατομών καλωδίων, μιας και κατά κανόνα οι τριφασικές οικιακές εγκαταστάσεις φτιάχνονται με αντικείμενο τις μεγάλες ισχείς, άρα και με επαρκείς διατομές καλωδίων. Ας θεωρήσουμε ότι από τον πίνακα ξεκινάει ένα και μοναδικό καλώδιο 3x2.5mm2, από μια και μοναδική ασφάλεια 16Α, να τροφοδοτήσει μια και μοναδική πρίζα στο σαλόνι ας πούμε. Η υπόλοιπη εγκατάσταση του σπιτιού εξυπηρετεί άλλες κοινές χρήσεις. Για λόγους διευκόλυνσης στο πείραμά μας, θεωρούμε ότι το καλώδιο από τον πίνακα μέχρι την πρίζα είναι εκτεθειμένο και προσβάσιμο και είναι, ας πούμε, 10 μέτρα.
- Σε αυτή την πρίζα βάζουμε το CD player μας. Σε άλλες παρόμοιας φιλοσοφίας και κατασκευής πρίζες έχουμε συνδεδεμένα τα υπόλοιπα στοιχεία του συστήματος, τα οποία παραμένουν σταθερά συνδεδεμένα, ώστε η μοναδική μεταβλητή να θεωρείται μόνο η τροφοδοσία του player.
- Αφού ακούσουμε - κατά τα λεγόμενά σου - το player με το καλώδιο της μαμάς του, το αντικαθιστούμε με ένα εξ όσων hi-end προτείνεις. Κατά τα λεγόμενά σου, αναμένεται να ακούσουμε βελτιωμένη αναπαραγωγή. Ας θεωρήσουμε ότι έτσι είναι. Και για να γίνει κατανοητό το πείραμα, ας βάλουμε και νούμερα. Ας θεωρήσουμε ότι ακούμε βελτίωση π.χ. 30% (τυχαίο νούμερο, βάλε όποιο θέλεις εσύ).
- Στη συνέχεια, θα προχωρήσουμε πιο πέρα το πείραμά μας. Θα ξηλώσουμε την πρίζα από εκεί που ήταν αρχικά, θα κοντήνουμε το καλώδιο της εγκατάστασης κατά ένα μήκος, ίσο με αυτό του προτεινόμενου hi-end και θα την τοποθετήσουμε στο νέο σημείο. Μετά θα πάρουμε ένα δεύτερο ίδιο hi-end καλώδιο, ΔΙΠΛΟΥ μήκους αυτή τη φορά, και θα τροφοδοτήσουμε το player. Θα επαναλάβουμε το ηχητικό πείραμα. Θέλω να μου πεις και να μου πείτε όλοι τί αναμένεται να ακούσουμε τη δεύτερη φορά. Θα σας δώσω διάφορες εκδοχές:
(α) Καμιά διαφορά από την πρώτη φορά που κάναμε το πείραμα με το hi-end καλώδιο, ήτοι ο ήχος παραμένει βελτιωμένος κατά 30%
(β) 60% βελτίωση στον ήχο
(γ) Χειροτέρεψη της απόδοσης (βάλτε εσείς ποσοστικό νούμερο)
(δ) Καμιά διαφορά από το αρχικό άκουσμα, αυτό που χρησιμοποιήσαμε το καλώδιο της μαμάς
(ε) Δεν είναι δυνατόν να εντοπίσουμε διαφορές, διότι υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες, που δεν τους παίρνουμε υπ' όψη μας
(ζ) Δεν ξέρω - Δεν απαντώ
(η) Τί μας λες τώρα, δεν γίνονται αυτά, είσαι τρελλός!
Ορίστε, σας ακούω. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα! (και η ευκαιρία για διάλογο, βεβαίως-βεβαίως)
Αλλά φροντίστε να στηρίξετε τα επιχειρήματά σας, παρακαλώ.
-