Οδηγός Σύνδεσης Αναλογικής πηγής (Phono) σε αποκλειστικά Ψηφιακό Συστημα (DAC)

Αν σου πω ότι θεωρώ "αφύσικο" τον ήχο από τις ανθρώπινες φωνές ,να βγαίνει από μεγάλα ηχεία,τι θα μου πεις??
Την TV παρόλο που την είχα συνδεδεμένη με το σύστημα,με εξαίρεση την Eurovision, δεν την έβαζα ποτέ να παίζει από αυτό 🥴
Ξέρω τι εννοείς, αλλά δεν ισχύει. Προπάντων με τα μόνιτορ που έχεις τώρα αποκλείεται. Τα καλά μόνιτορ δίνουν αυτό που υπάρχει. Αυτό που ακούς, έτσι είναι.

Υ.Γ. Μπαίνω στον πειρασμό να γράψω μία πραγματεία επί του θέματος, αλλά βαριέμαι! 😚🙃
 
Ξέρω τι εννοείς, αλλά δεν ισχύει. Προπάντων με τα μόνιτορ που έχεις τώρα αποκλείεται. Τα καλά μόνιτορ δίνουν αυτό που υπάρχει. Αυτό που ακούς, έτσι είναι.

Υ.Γ. Μπαίνω στον πειρασμό να γράψω μία πραγματεία επί του θέματος, αλλά βαριέμαι! 😚🙃
Θα περιμένουμε να σου 'ρθει η όρεξη 😸
 
Πολύ ωραία και αναλυτικα το έχεις πιάσει Μιχάλη το θέμα, σίγουρα οποίος ασχολείται με ψηφιοαναλογικές εγγραφές θα το χαρεί.
Τα δικα μου σχόλια στο θέμα ειναι 2.
1. Προσωπικα εχω εγκαταλείψει το θέμα εγγραφής πολλά χρόνια τώρα, μιας και υπάρχουν εργαλεία αναζήτησης και ανταλλαγής στο δίκτυο όπου μπορείς να βρεις αυτό που ψάχνεις σε πολύ καλύτερη ποιότητα από τη δική σου. Φυσικά καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που έχουμε κάτι μοναδικό και θέλουμε να το μοιράσουμε- διατηρήσουμε, η ακόμη φτιάχνουμε δική μας μουσική τότε οκ.
2. Τα αναλογικά είναι αναλογικά και τα ψηφιακά ψηφιακά, όταν τα ανακατεύουμε έχουμε πτώση ποιότητας.
 
@analog-jimaras
Έχω ορισμένες αντιρρήσεις Δημήτρη, θα προσπαθήσω να τις εξηγήσω.

Πολύ ωραία και αναλυτικα το έχεις πιάσει Μιχάλη το θέμα, σίγουρα οποίος ασχολείται με ψηφιοαναλογικές εγγραφές θα το χαρεί.
Τα δικα μου σχόλια στο θέμα ειναι 2.
1. Προσωπικα εχω εγκαταλείψει το θέμα εγγραφής πολλά χρόνια τώρα, μιας και υπάρχουν εργαλεία αναζήτησης και ανταλλαγής στο δίκτυο όπου μπορείς να βρεις αυτό που ψάχνεις σε πολύ καλύτερη ποιότητα από τη δική σου. Φυσικά καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που έχουμε κάτι μοναδικό και θέλουμε να το μοιράσουμε- διατηρήσουμε, η ακόμη φτιάχνουμε δική μας μουσική τότε οκ.
Το νήμα δεν αφορά τις εγγραφές από αναλογικό σε ψηφιακό (και τις σχετικές μεθόδους). Για αυτό το θέμα υπάρχουν άλλα νήματα (π.χ. "Ψηφιοποιήσεις Μαγνητοταινιών). Το θέμα αφορά εκείνους που έχουν μικτό εξοπλισμό αναπαραγωγής και ψάχνουν τρόπους να τα συνδυάσουν.

Όσοι ξεκινούν σήμερα δεν θα ασχοληθούν καθόλου με αναλογικά μηχανήματα. (Βινύλια, κασσέτες, ραδιοφωνικοί δέκτες, μαγνητόφωνα είναι άγνωστα αντικείμενα γι' αυτούς).
Αλλά και τα νεώτερα ψηφιακά έχουν γίνει άγνωστα πια, έχουν απαρχαιωθεί. Εννοώ τα CD/DVD/Blu-Ray και τα ψηφιακά δισκάκια γενικότερα.

Οι νέοι που ξεκινούν σήμερα γράφονται σε μία ή περισσότερες ψηφιακές πλατφόρμες, με βασικό εξοπλισμό (DAC/Streamer) και ...Αυτό είναι όλο.

Όμως για τους περισσότερους εδώ μέσα, λίγο-πολύ παλιότερους, αυτό δεν ισχύει. Έχουμε πολύ υλικό από τον "παλιό καλό καιρό". Και εξοπλισμό και ηχογραφήσεις (δίσκους, CD, κλπ). Είναι πλούτος. Και είναι κρίμα να πηγαίνουν χαμένα. Και τα συστήματα μας είναι μικτά (αναλογικά και ψηφιακά μαζί).
Συνεπώς η αναζήτηση των τρόπων που θα τα συνδυάσουμε όλα αυτά έχει ιδιαίτερη σημασία.

Έχεις δίκιο ότι τωρα στο δίκτυο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα και με λίγο ψάξιμο τα βρίσκουμε.
Όπως λες όμως:
υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που έχουμε κάτι μοναδικό και θέλουμε να το μοιράσουμε- διατηρήσουμε
Οι περιπτώσεις αυτές είναι πάρα πολλές. Σχεδόν όλοι έχουμε κάποιο πολύ σπάνιο δίσκο που δε βρίσκεται στην αγορά. Και όχι ένα, αλλά αρκετούς. Και αυτό και μόνο δικαιολογεί να έχουμε και να διατηρούμε μικτά συστήματα.

2. Τα αναλογικά είναι αναλογικά και τα ψηφιακά ψηφιακά, όταν τα ανακατεύουμε έχουμε πτώση ποιότητας.
Στη θεωρία έχεις δίκιο. Στην πράξη δεν ισχύει. Και θα έχεις την ευκαιρία να το διαπιστώσεις...
 
Διότι όταν αναφερόμαστε σε απωλεστικά format όπως είναι το βινύλιο και το CD είναι φυσικό να υπάρχει απόλυα αν μεταφέρεις το ένα στο άλλο ασχέτως ακόμα αν το CD έχει μεγαλύτερη ανάλυση από το βινύλιο..
Αν η αναφορές σε αναλογικό ήχο ήταν για αναλογικές ταινίες ναι, είναι και θεωρητικά και πρακτικά καλύτερες από το cd. Όμως η άμεση μεταφορά τους σε CD δίνει εξαιρετικά αποτελέσματα. Και τώρα είμαι σε αναμονή για το σχόλιο ότι βινύλιο δεν είναι απωλεστικό format..




Ααα και να μην ξεχάσω, ακόμα είμαι σε αναμονή για σχόλια και παρατηρήσεις σε αυτό το thread
 
Διότι όταν αναφερόμαστε σε απωλεστικά format όπως είναι το βινύλιο και το CD ............................... Και τώρα είμαι σε αναμονή για το σχόλιο ότι βινύλιο δεν είναι απωλεστικό format..
Δεν είναι! Ούτε το βινύλιο, ούτε το CD. Εξ ορισμού, όπως λένε στα μαθηματικά. Όταν μιλάμε για απωλεστικά ή μη απωλεστικά format δεν εννοούμε την ποιότητα τους. Ούτε αν το βινύλιο είναι καλύτερο από τα ψηφιακά και αντίστροφα.
Και να μη συγχέουμε τις απώλειες που υπάρχουν πάντα ως προς τον πραγματικό, τον φυσικό ήχο, σε κάθε ηχογράφηση.

Όταν μιλάμε για απωλεστικά ή μη απωλεστικά format συνήθως αναφερόμαστε σε format που έχουν προκύψει από κάποιο άλλο αρχικό format εφαρμόζοντας κάποιας μορφής συμπίεση για λόγους οικονομίας, κλπ. Και κατά κανόνα όταν μιλάμε για απωλεστικά ή μη απωλεστικά format αναφερόμαστε σε ψηφιακά.

Στα αναλογικά όταν μεταφέρουμε μία εγγραφή από ένα μέσο σε άλλο, π.χ. από τη μαγνητοταινία σε βινύλιο, από το βινύλιο σε άλλη μαγνητοταινία και από εκεί σε κασσέτα αναφερόμαστε σε γενεές. 1η γενιά, 2η γενιά, 3η γενιά, κ.ό.κ. Στα αναλογικά σε κάθε αντιγραφή υπάρχει απώλεια από πολύ μικρή έως αρκετή.

Στα ψηφιακά η εγγραφή δεν είναι τίποτε άλλο παρά η δημιουργία μίας σειράς αριθμών (ψηφίων bits 0 και 1) και αποθήκευση τους σε κάποιο μέσο. Και η μετατροπή των ψηφίων σε ήχο κατά την αναπαραγωγή. Η μεταφορά (αντιγραφή) της σειράς των ψηφίων από ένα μέσο σε άλλο (π.χ. από το CD σε σκληρό δίσκο κι' από εκεί στο Internet) δεν έχει καμμία απώλεια στη θεωρία τουλάχιστον. Οι αριθμοί παραμένουν οι ίδιοι σε ολόκληρη τη διαδρομή. Στα ψηφιακά συστήματα όλα μας τα δεδομένα τα αποθηκεύουμε σε αρχεία και με αυτά εργαζόμαστε.
Πολύ συχνά όμως θέλουμε να μικρύνουμε τα αρχεία, να συμπυκνώσουμε τα δεδομένα μας. Για πολλούς λόγους. Για εξοικονόμηση χώρου, για να γίνεται γρηγορότερα το ανέβασμα και το κατέβασμα στο δίκτυο, για να μην επιβαρύνεται ο υπολογιστής μας, κλπ. Γι' αυτό έχουν επινοηθεί διάφορες μέθοδοι συμπίεσης (π.χ. τα γνωστά μας .ZIP, .RAR, κ.ά.) Τα αρχεία ήχου (και εικόνας με τα οποία εδώ δεν ασχολούμαστε) είναι πάντοτε πολύ μεγάλα αρχεία. Δύο είναι τα κυριότερα format για τα ασυμπίεστα αρχεία ήχου. Τα .WAV και τα .AIFF που συνηθίζονται σε περιβάλλον Mac. Σε μία ηχογράφηση πρωτογενώς παράγονται κατά κανόνα ασυμπίεστα αρχεία.

Για αυτά έχουν επινοηθεί διάφορα format συμπίεσης, εκ των οποίων άλλα είναι απωλεστικά, όπως τα γνωστά μας MP3, AAC, Ogg Vorbis, Opus, κλπ. Και τα γνωστά κινηματογραφικά Dolby Digital και DTS.
Σε αυτά κατά την εφαρμογή συμπίεσης επέρχεται μία πολύ μικρή απώλεια ποιότητας, διότι π.χ. αφαιρούνται κάποιες συχνότητες σε μέρη του φάσματος λίγο ή ελάχιστα ακουστά. Στα απωλεστικά format μετά την αποσυμπίεση, αν τα συμπιέσουμε ξανά θα προστεθεί κι' άλλη απώλεια ποιότητας, γι' αυτό καλύτερα να αποφεύγουμε τις διαδοχικές επανασυμπιέσεις. Με τα απωλεστικά format πετυχαίνουμε μεγάλο βαθμό συμπίεσης (μέχρι 1:10), επομένως σημαντική εξοικονόμηση χώρου και πόρων, γι' αυτό και είναι πολύ χρήσιμα, ενώ η απώλεια της ποιότητας είναι συνήθως οριακά ακουστή και μόνο σε άμεση σύγκριση με το πρωτότυπο.

Στα μη απωλεστικά format δεν υπάρχει απώλεια ποιότητας κατά τη συμπίεση, ούτε κατά την επανασυμπίεση, όσες φορές και αν το επαναλάβουμε. Το αρχείο θα παραμείνει το ίδιο. Έχουν όμως πολύ μικρότερο βαθμό συμπίεσης (περίπου 50% το πολύ). Μη απωλεστικά format συμπίεσης είναι τα γνωστά σε όλους μας FLAC, τα ALAC (που χρησιμοποιούν συνήθως οι Apple Mac) και τα WavPack (.WV), όχι τόσο γνωστά, αλλά πολύ σημαντικά. Επίσης από τα κινηματογραφικά τα Dolby True HD και DTS True HD.

Πόσο χώρο χρειάζονται τα ασυμπίεστα μη απωλεστικά format;
Εξαρτάται από την ανάλυση και τη χρονική διάρκεια κάθε μουσικού κομματιού.
Για να πάρουμε μία ιδέα έφτιαξα και παραθέτω τον παρακάτω πίνακα. Σε κάθε γραμμή δίνω την ανάλυση, τα Megabyte ανά λεπτό (MB/min) και τα Gigabyte ανά ώρα (GB/h).
Πιστεύω, θα τον βρείτε χρήσιμο.

Ανάλυση Ηχογράφησης
&
Αποθηκευτικός Χώρος
PCM
Sample
Rate
(KHz)
Depth
(Bits)
MB/min
GB/h
mp3
320 kbps
162,28881835940,1341104507
CD
44,1
1610,09368896480,5914270878
44,12415,14053344730,8871406317
DVD, TV
48
1610,9863281250,6437301636
482416,47949218750,9655952454
88,22430,28106689451,7742812633
962432,9589843751,9311904907
176,42460,56213378913,5485625267
1922465,917968753,8623809814
352,824121,12426757817,0971250534
38424131,83593757,7247619629
705,624242,248535156314,1942501068
76824263,67187515,4495239258
DSDMHz
-----‐--------​
-----‐--------​
SACD
DSDx64
2,822440,37475585942,3657083511
DSDx1285,644880,74951171884,7314167023
DSDx25611,2896161,49902343759,4628334045
DSDx51222,5792322,99804687518,9256668091
DSDx102445,1584645,9960937537,8513336182

Όπως βλέπουμε όσο ανεβαίνει η ανάλυση τα Megabyte και τα Gigabyte τρέχουν όπως το ορμητικό νερό!
 
Όταν μιλάμε για απωλεστικά ή μη απωλεστικά format συνήθως αναφερόμαστε σε format που έχουν προκύψει από κάποιο άλλο αρχικό format εφαρμόζοντας κάποιας μορφής συμπίεση
Ακριβώς αυτό, για ψηφιοαναλογικές μεταφορές μιλάμε

Από τι στιγμή που υπάρχουν σήμερα καλύτερα format μεταφοράς της αναλογικής ταινίας σε ψηφιακό πχ 24 96 mastering τότε η μεταφορά του σε CD 44.1kHz/16bit είναι απωλεστική η περισσότερο απωλεστική. Ακόμα και σε 24bit/192kHz να μεταφερθεί η αναλογική ταινία προκύπτει απώλεια.

Ακόμα και η μεταφορά στο βινύλιο εκ τον πραγμάτων είναι απωλεστική δεδομένου ότι ακόμα και από CD να γίνεται η μεταφορά η ανάλυση του CD ξεπερνά κατά πολύ την ανάλυση του βινυλίου. Το CD έχει μεγαλύτερο δυναμικό εύρος για να γίνει η μεταφορά του δυναμικόυ εύρους του CD στο βινύλιο και πρέπει να συμπιεστεί αλλιώς τα χαμηλά περάσματα θα πνιγούν στον θόρυβο. Όταν συμπιέζετε το δυναμικό εύρος τότε οι χαμηλής εντάσεις ήχοι ακούγονται δυνατότερα και οι δυνατή πιο αδύνατα. Έτσι δίνεται η εντύπωση της περισσότερης ανάλυσης στο βινύλιο.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Η απωλεστική συμπίεση είναι κάτι άλλο και αφορά μόνο ψηφιακά αρχεία με κύριο στόχο τα μειωθεί ο όγκος των δεδομένων κάποιου αρχείου, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια δεδομένων και ποιότητας από την αρχική έκδοση.
 
  • Like
Reactions: ln()
Σήμερα ήρθε το Arylic και περιμένει υπομονετικά να το παραλάβω.
Τελικά στοίχισε 96 ευρώ και έκανε καμμιά δεκαριά μέρες να έρθει .
Λειτουργικές (και ουχί ακουστικές) εντυπώσεις , άμα την παραλαβή και την σύνδεση.
 
Όσο καλος και αν είναι ο μετατροπέας από αναλογικό σε ψηφιακό είναι αδύνατο να μην χάσετε την πιστότητα και την ανάλυση του αναλογικού ήχου. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι μια δειγματοληπτική εκτίμηση του αναλογικού ήχου και ανεξάρτητα από το πόσο υψηλή ψηφιακή ανάλυση μπορεί να είναι δεν μπορεί ποτέ να ισούται με την άπειρη ανάλυση του αναλογικού.

Το ψηφιακό είναι δείγματα. Ακόμα κι αν είναι 192khz δείγματα ανά δευτερόλεπτο δεν ισούται στο άπειρο του αναλογικού ήχου. Η αναλογική τεχνολογία είναι μια συνεχής ροή ήχου χωρίς δείγματα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ανωτερότητα του αναλογικού σε κανένα στάδιο ηχογράφησης – αναπαραγωγής. Άπλα ηχογραφώντας ψηφιακά δεν μεταφέρεις και τα κακά της αναλογικής εγγραφής και αναπαραγωγής, ειδικά όταν είναι από το βινύλιο.
Μεταφορά όμως από μαγνητοταινίες εκεί το αποτέλεσμα μπορεί να είναι παρά πολύ καλό ακόμα και μεταφορά σε ποιότητα απλού Cd αλλά μπορεί και καλύτερη σε ψηλότερες αναλύσεις.
 
Έχω την εντύπωση ότι με την καινούργια διαρρύθμιση που θα κάνω ,θα είναι πολύ εύκολο πλέον να βάλω και να βγάλω το Arylic.
Οπότε αφού το συνδέσω ,θα αφήσω πάνω τις αναμονες και θα αρχίσω να το γυρνάω απο δω και από κει ,για να βγάλετε μόνοι σας συμπεράσματα.
Δηλωστε ενδιαφέρον 😸.
 
Μόλις πήρατε παράσημο. Το πολύ χρήσιμο νήμα με τον οδηγό σύνδεσης έγινε sticky!!
pngtree-beautiful-yellow-medal-illustration-image_1410528.jpg
Το πήραμε μόνοι μας!
 
Έχω την εντύπωση ότι με την καινούργια διαρρύθμιση που θα κάνω ,θα είναι πολύ εύκολο πλέον να βάλω και να βγάλω το Arylic.
Οπότε αφού το συνδέσω ,θα αφήσω πάνω τις αναμονες και θα αρχίσω να το γυρνάω απο δω και από κει ,για να βγάλετε μόνοι σας συμπεράσματα.
Δηλωστε ενδιαφέρον 😸.

Κάνε και ένα ρηβγιού μόλις ζήσεις λίγο μαζί του και καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά που έχει και γιατί όχι σε ένα νέο νήμα.
 
Έχω την εντύπωση ότι με την καινούργια διαρρύθμιση που θα κάνω ,θα είναι πολύ εύκολο πλέον να βάλω και να βγάλω το Arylic.
Οπότε αφού το συνδέσω ,θα αφήσω πάνω τις αναμονες και θα αρχίσω να το γυρνάω απο δω και από κει ,για να βγάλετε μόνοι σας συμπεράσματα.
Δηλωστε ενδιαφέρον 😸.
Αμέσως!
pngtree-boy-hand-up-icon-png-image_5028869.png
 
  • Like
Reactions: mdvq
Κάνε και ένα ρηβγιού μόλις ζήσεις λίγο μαζί του και καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά που έχει και γιατί όχι σε ένα νέο νήμα.
Λεωνίδα, αποκλείεται 😄
Δεν είμαι εγώ για τέτοια.
Αν θες στο δίνω,να το κάνεις εσύ!
 
Λεωνίδα, αποκλείεται 😄
Δεν είμαι εγώ για τέτοια.
Αν θες στο δίνω,να το κάνεις εσύ!

Δεν εννοώ review του τύπου που βλέπεις από reviewers ή review όπως εκείνα που έγραφα στον ΗΧΟ.
Εννοώ απλώς να μας πεις τις εμπειρίες σου μετά τη συμβίωση μαζί του σε μια δυο άντε τρεις παραγράφους.
 
Δεν εννοώ review του τύπου που βλέπεις από reviewers ή review όπως εκείνα που έγραφα στον ΗΧΟ.
Εννοώ απλώς να μας πεις τις εμπειρίες σου μετά τη συμβίωση μαζί του σε μια δυο άντε τρεις παραγράφους.
Θες ο Μιχάλης να σου γράψει review σε 2-3 παραγράφους;;

Να σου πω από τώρα τι θα γράψει στο μέλλον...

-Το σύνδεσα , δεν το δοκίμασα γιατί έπρεπε να τρέξω για κάτι δουλειές και ξέχασα ότι το αγόρασα και υπάρχει στο έπιπλο....
:ROFLMAO:
 
Παρελήφθη και τοποθετήθηκε ευλαβικά με "φιλερ"δίπλα στο eversolo.
Μένει να το συνδέσω ( καλά...λέμε και κανένα χωρατο,να ευθυμησουμε😄)
 
  • Haha
Reactions: vlad66