Γιάννης Χατζηγεωργίου
AVClub Fanatic
- 19 June 2006
- 35,670
Όταν γράφτηκε ο οδηγός και μιλούσε για 30-40 FL φωτεινότητας, δεν υπήρχαν ή εν πάση περιπτώσει δεν ήταν τόσο mainstream οι plasma και τα τερτίπια τους με το ABL. Τα 30-40 αφορούσαν full field καρτέλες. Αν δοκιμάσεις να πάρεις μέτηση με full field καρτέλα λευκού στην τηλεόρασή σου, θα δεις το 31 να γίνεται 21. Σου ξαναλέω...όλα είναι ζήτημα ισορροπίας και συμβιβασμών μιας και δεν έχουμε τα τέλεια μηχανήματα. Επειδή ακριβώς οι σκηνές των ταινιών είναι δυναμικές, υπό την έννοια ότι δεν απεικονίζουν πατερνάκια με σταθερές προδιαγραφές, δεν είναι δυνατόν να βλέπουμε σούπερ ντούπερ όλες τις ταινίες όταν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι έχουμε συμβιβαστεί με κάποια λάθη στην ρύθμιση της συσκευής μας.
Όσον αφορά το skin tone, επηρεάζεται από την κλίμακα του γκρι και το κόκκινο χαμηλά (και λίγο από το κίτρινο). Η περιοχή, όμως, που επηρεάζεται στο κόκκινο, δεν είναι μονάχα μια συντεταγμένη του 25 ή του 50%. Είναι χιλιάδες διαβαθμίσεις στις οποίες δεν μπορείς να παρέμβεις παρά να ελπίζεις ότι το πάνελ σου τις διαχειρίζεται σχετικά σωστά. Να σε πάω και παρακάτω...
Μπορεί να έχεις φέρει τις συντεταγμένες σε κορεσμό και απόχρωση του θεού και η εικόνα να είναι πάλι λάθος διότι η φωτεινότητα να υπολείπεται ή το αντίστροφο. Γενικά Χρήστο, το τέλειο μηχάνημα ανήκει σε ένα ιδεατό κόσμο. Τα χρωματάκια μέσα στο τρίγωνο είναι εκατομμύρια και οι φωτεινότητες το ίδιο. Τι σημαίνει αυτό? Ότι ακόμα και αν έχεις στη διάθεσή σου χιλιάδες πάτερνς και εκατοντάδες ρυθμιστικά, πάλι δεν θα μπορέσεις να πάρεις το απόλυτο, διότι ο φωτισμός μιας σκηνής σε ένα πρόσωπο, δεν είναι πατερνάκι. Αν βάλεις τον αισθητήρα και μετρήσεις σημειακά όλο το πρόσωπο, θα διαπιστώσεις ότι ούτε σε μισό σημείο δεν υπάρχει ομοιότητα με ένα άλλο (λόγω σκιών, φωτισμού, κ.λ.π.).
Για να μην σε ζαλίζω...
Βάλε το κόντραστ σου σε σημείο ώστε βλέποντας κάποιες σκηνές ταινιών, να μην σου φαίνεται ψόφια η εικόνα. Αν μετά από αυτό μετρήσεις και δεις ότι το γκάμα σου βουτάει στα 70-80 IRE....αμήν. Χίλιες φορές να βουτάει στα 70-80 παρά στα 10-20 διότι ελάχιστες σκηνές ταινιών θα δεις τόσο ψηλά, ενώ το λάθος γκάμα χαμηλά θα σου βγάλει μάτι (πεπλαδούρα στην εικόνα).
Όσον αφορά το skin tone, επηρεάζεται από την κλίμακα του γκρι και το κόκκινο χαμηλά (και λίγο από το κίτρινο). Η περιοχή, όμως, που επηρεάζεται στο κόκκινο, δεν είναι μονάχα μια συντεταγμένη του 25 ή του 50%. Είναι χιλιάδες διαβαθμίσεις στις οποίες δεν μπορείς να παρέμβεις παρά να ελπίζεις ότι το πάνελ σου τις διαχειρίζεται σχετικά σωστά. Να σε πάω και παρακάτω...
Μπορεί να έχεις φέρει τις συντεταγμένες σε κορεσμό και απόχρωση του θεού και η εικόνα να είναι πάλι λάθος διότι η φωτεινότητα να υπολείπεται ή το αντίστροφο. Γενικά Χρήστο, το τέλειο μηχάνημα ανήκει σε ένα ιδεατό κόσμο. Τα χρωματάκια μέσα στο τρίγωνο είναι εκατομμύρια και οι φωτεινότητες το ίδιο. Τι σημαίνει αυτό? Ότι ακόμα και αν έχεις στη διάθεσή σου χιλιάδες πάτερνς και εκατοντάδες ρυθμιστικά, πάλι δεν θα μπορέσεις να πάρεις το απόλυτο, διότι ο φωτισμός μιας σκηνής σε ένα πρόσωπο, δεν είναι πατερνάκι. Αν βάλεις τον αισθητήρα και μετρήσεις σημειακά όλο το πρόσωπο, θα διαπιστώσεις ότι ούτε σε μισό σημείο δεν υπάρχει ομοιότητα με ένα άλλο (λόγω σκιών, φωτισμού, κ.λ.π.).
Για να μην σε ζαλίζω...
Βάλε το κόντραστ σου σε σημείο ώστε βλέποντας κάποιες σκηνές ταινιών, να μην σου φαίνεται ψόφια η εικόνα. Αν μετά από αυτό μετρήσεις και δεις ότι το γκάμα σου βουτάει στα 70-80 IRE....αμήν. Χίλιες φορές να βουτάει στα 70-80 παρά στα 10-20 διότι ελάχιστες σκηνές ταινιών θα δεις τόσο ψηλά, ενώ το λάθος γκάμα χαμηλά θα σου βγάλει μάτι (πεπλαδούρα στην εικόνα).