Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: Φακοί για m4/3

Of Topic.

Σήμερα ήταν η μετονομασία του γηπέδου του Ηλυσιακού με το όνομα του Αντώνη Φώτση και θα ήταν σχεδόν όλη η εθνική ομάδα που πήρε το Ευρωπαϊκό το 2005 παίζοντας ένα φιλικό, έτσι πήγα παρέα με φίλο φωτογράφο να τραβήξουμε φώτος για προσωπική χρήση. Μαζί μου είχα την Olympus em1II μαζί με δανικό τον Olympus 40-150F2,8. Ο φίλος μου είχε Canon FF 5DIV με Canon 70-200f2,8....Οκ δεν περίμενα το πακέτο μου να συναγωνιστεί την Canon, άλλα το τελικό αποτέλεσμα ήταν χαοτικά υπέρ της Canon, το γήπεδο είχε χάλια φωτισμό και ανεβάζαμε και οι 2 υψηλά iso για να κρατάμε και γρήγορες ταχύτητες. Συνολικά απογοητεύτικα με τα αποτελέσματα, απλά ο μικρός αισθητήρας δεν μπορεί να ακολουθήσει σε γρήγορα και απαιτητικά sport με κακό φωτισμό. Έβλεπα τα Jpeg δείγματα της Canon και έβλεπες τρομερή απομόνωση του θέματος και τρομερό έλγχο θορύβου, και δεν θέλω καν να ξέρω τι έχει να γίνει αν επεξεργαστής μετά και τα raw Και τα ξεχειλώσεις. Ενώ και η λεπτομέρεια ήταν σε άλλο επίπεδο. Συνολικά τίποτα δεν είναι τυαίο σε αυτή την ζωή, δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι σε όλα τα Sport το 95% των φωτογράφων φωτογραφίζει με Canon FF Και φακούς L....απλά άλλο επίπεδο....

Υ.Γ. Αν βρω χρόνο αύριο θα ανεβάσω κάποια δείγματα, είναι απλά οκ για ερασιτεχνική χρήση, απλά για πακέτο αξίας (μηχανή και φακός) πάνω από 3.000 ευρώ το αποτέλεσμα απογοητεύει, δεν ξέρω πραγματικά πόσο χειρότερα δείγματα θα είχα με μια π.χ. Sony rx10II με το 1/3 του κόστους....


Υ.Γ. ένα μικρό δείγμα παρακάτω, κάπως έτσι είναι οι περισσότερες, απλά αποδεκτές.View attachment 152694


Σωστά όλα αυτά .Επίσης το AWB της Canon σε κλειστά σπορ είναι εκτός συναγωνισμού (γι αυτό και βλέπεις ελάχιστες Nikon σε αγωνίσματα),αλλά τα συμπεράσματά σου για τη μηχανή σου καλό είναι να τα βγάλεις μετά απότο 3ο-4ο ματς που θα φωτογραφίσεις. Με μία φορά που φωτογράφισες σε κλειστό γηπέδο μην περιμένεις θαύματα ,παίζει ρόλο και ο φωτογράφος.Την 1η φορά από δική μου εμπειρία έβγαλα χάλια φωτογραφίες και κάδρα .
 
Απάντηση: Versus

Νικόλα ωραία η ειλικρίνεια σου.
Το forum μας είναι mirrorless friendly αυτό δεν μπορεί όμως να κρύψει τα μειονεκτήματα του αισθητήρα ειδικά του πιο μικρού 4/3.
Τα έχουμε ξαναπεί ότι το 4/3 ζητάει πολλά χρήματα ενώ χάνει σε ποιότητα φωτογραφίας αλλά έχει το πλεονέκτημα του μεγέθους και του βάρους για αυτό και κάποιοι το προτιμούν.
Θα συμφωνήσω και εγώ με το φίλο ότι με μια φορά δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα και πρέπει να ξαναπροσπαθήσεις.
 
Re: Versus

Έχει προμοταρει καμιά από τις Panasonic /Olympus τα σώματα της για indoor sports ;
(Μπορεί να μου έχει διαφύγει.)
"Εκαστος εφ' ω εταχθη"
 
Re: Versus

..."Εκαστος εφ' ω εταχθη"
Μέγας ο Αλικαρνασσεύς...

...Γι αυτό πολλοί αναγκάζονται να έχουν δυο συστήματα, δεν νομίζω ότι θα άρεσε σε κάποιον να βγεί στους δρόμους με την Canon που αναφέρεται και να τραβάει περαστικούς...
 
Re: Versus

Καμία κρυφή ρύθμιση ή συνδυασμός ρυθμίσεων δεν υπάρχει σε μηχανή που αν αν την ανακαλύψει ο χρήστης θα μεταμορφωθεί το αποτέλεσμα που δίνει η μηχανή του. Θαύματα δεν γίνονται.
Να αυξηθεί η αναλογία ή η ευκολία λήψης πετυχημένων καρέ, εντός ορίων πάντα, ναι, αλλά μέχρι εκεί.

Γρήγορη κίνηση+κακός φωτισμός+απομόνωση θέματος = σύγχρονο ff σώμα + γρήγοροι primes
Και ο 70-200/2.8 σε ff οριακά κάνει δουλειά. Πιο πολύ βόλεμα είναι.
 
Απάντηση: Re: Versus

πάρτε τον πιο έμπειρο φωτογράφο σπορ και δώστε του μια Olympus EM1.2 να φωτογραφήσει ημέρα χωρίς να έχει ξανά χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο εξοπλισμό, θα αποτυχει κατά 99%, βάλτε εμένα που έχω εμπειρία σε εξοπλισμό Olympus να φωτογραφησω βραδυνό σπορ χωρίς να έχω ξανάασχοληθεί με τέτοια φωτογράφηση , θα αποτύχω οικτρά ... παίζει σημαντικό ρόλο να γνωρίζεις άριστα τη χρήση του εξοπλισμού σου σε απαιτητικά σενάρια φωτογράφησης , αν ο Νίκος θεωρεί οτι εξάντλησε τις δυνατότητες της μηχανής εφαρμόζοντας τις κατάλληλες ρυθμισεις δεν το ξέρω και πάω πάσο αλλά από την άλλη δεν ξέρω τι περίμενε να πάρει και ως αποτέλεσμα μιας και οι διαφορες σε τέτοιες καταστάσεις δεν καλύπτονται ως γνωστόν από το IS ...

παρομοια κατάσταση θα δείτε και στο BIF, άλλοι βγάζουν επιτυχημένα αποτελέσματα 85-90% και άλλοι δεν πιάνουν ούτε 50% (και δεν αναφέρομαι σε άσχετους για να μην παρεξηγηθώ) , το εύκολο είναι να λέμε οτι για ολα φταίνε πάντα τα μηχανάκια.
 
Last edited:
Re: Versus

Θα πρότεινα συμμετοχή τριών σωμάτων ή και παραπάνω.. μάζωξη... σε ποδοσφαιρικό αγώνα.
.. θα συμμετέχω με την α6500.
 
Re: Versus

Καμία κρυφή ρύθμιση ή συνδυασμός ρυθμίσεων δεν υπάρχει σε μηχανή που αν αν την ανακαλύψει ο χρήστης θα μεταμορφωθεί το αποτέλεσμα που δίνει η μηχανή του. Θαύματα δεν γίνονται.
Να αυξηθεί η αναλογία ή η ευκολία λήψης πετυχημένων καρέ, εντός ορίων πάντα, ναι, αλλά μέχρι εκεί.

Γρήγορη κίνηση+κακός φωτισμός+απομόνωση θέματος = σύγχρονο ff σώμα + γρήγοροι primes
Και ο 70-200/2.8 σε ff οριακά κάνει δουλειά. Πιο πολύ βόλεμα είναι.

ο 70-200 έχει όμως πολύ γρήγορη εστίαση, κι αυτό είναι πιο σημαντικό από το να κερδίσεις 1-2 στοπ σε φωτεινότητα. Με τον Sigma 135/1.8 πάνω στην 6dII είχα πολύ μέτρια επίδοση στο tracking σε φωτογράφηση αθλητικής δραστηριότητας απόγευμα σε εξωτερικό χώρο. Με τον 70-200 θα ήμουν πολύ καλύτερα, λόγω σταθεροποίησης και ταχύτερου AF.
την Εμ1ιι μόνο μέρα τη βγάζω ή αν ξέρω ότι δε θα χρειαστώ AFC, πχ. σε καμιά συναυλία-σχολική γιορτή. Σε πρόσφατη σχολική εκδήλωση σε κλειστό θέατρο της κούμπωσα metabones 0.71x και sigma 135/1.8 και μπορώ να πώ ότι τα πήγε αρκετά καλά με όλες τις φωτο τραβηγμένες στο f1.3, και με το άλλο χέρι να κρατάω άλλη κάμερα για βίντεο στο 1ποδο.
 
Re: Versus

Γι’ αυτό λέω βόλεμα. Ο «γαμο»ζουμ συνδυάζει ευκολίες-δυνατότητες-ταχύτητα, γι’ αυτό και προτιμάται.
Για πάγωμα γρήγορης κίνησης σε εσωτερικό χώρο όμως ούτε αυτός φτάνει.
 
Re: Απάντηση: Re: Versus

πάρτε τον πιο έμπειρο φωτογράφο σπορ και δώστε του μια Olympus EM1.2 να φωτογραφήσει ημέρα χωρίς να έχει ξανά χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο εξοπλισμό, θα αποτυχει κατά 99%, βάλτε εμένα που έχω εμπειρία σε εξοπλισμό Olympus να φωτογραφησω βραδυνό σπορ χωρίς να έχω ξανάασχοληθεί με τέτοια φωτογράφηση , θα αποτύχω οικτρά ... παίζει σημαντικό ρόλο να γνωρίζεις άριστα τη χρήση του εξοπλισμού σου σε απαιτητικά σενάρια φωτογράφησης , αν ο Νίκος θεωρεί οτι εξάντλησε τις δυνατότητες της μηχανής εφαρμόζοντας τις κατάλληλες ρυθμισεις δεν το ξέρω και πάω πάσο αλλά από την άλλη δεν ξέρω τι περίμενε να πάρει και ως αποτέλεσμα μιας και οι διαφορες σε τέτοιες καταστάσεις δεν καλύπτονται ως γνωστόν από το IS ...

παρομοια κατάσταση θα δείτε και στο BIF, άλλοι βγάζουν επιτυχημένα αποτελέσματα 85-90% και άλλοι δεν πιάνουν ούτε 50% (και δεν αναφέρομαι σε άσχετους για να μην παρεξηγηθώ) , το εύκολο είναι να λέμε οτι για ολα φταίνε πάντα τα μηχανάκια.

Άλλο πράγμα το keeper rate, και άλλο πράγμα όταν μας απογοητεύει η ποιότητα εικόνας των ίδιων των keepers μιας μηχανής και φακού.

Π.χ. Εμένα δεν με ικανοποιεί η ποιότητα εικόνας του τελέ οποιασδήποτε μηχανής superzoom, όσο keeper και να είναι. Δεν πα’νάχει το τέλειο tracking, δεν πα’να την παίζω στα δάχτυλα, αδιάφορο.
 
Re: Versus

Παντός είδους να δούμε να κρίνουμε να σταματήσει η "φαγωμάρα"
..γιατί να μη κρίνουμε εμείς οι ίδιοι πέρα από τα θέλω μας

Ποδοσφαιρικό; Για indoors sports με κακό φωτισμό μιλάμε.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Versus

Η τοποθέτηση μου και η πρώτη και δεύτερη αφορά τρία ζητήματα που έθιξε ο Νίκος , ταχύτητα εστίασης (όχι ριπής), απομόνωση θέματος και ποιότητα εικονας σε υψηλά ΙSO σε κλειστό χώρο καλύπτοντας σπορ.

Ολα τα παραπάνω θέλουν κατάλληλες ρυθμίσεις όποιο σετ μηχανής φακου και να χρησιμοποιήσεις και τα αποτελέσματα εξαρτώνται από την ποιότητα φωτισμού, από την απόσταση του θέματος που καλύπτεις, από καλή γνώση του σπορ που καλύπτεις και φυσικά από την ικανότητα του φωτογράφου. Για να γίνουν συγκρίσεις δίπλα δίπλα πρέπει ολα τα παραπάνω να έρθουν όσο πιο κοντά μπορεί κανείς.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Versus

... το εύκολο είναι να λέμε οτι για ολα φταίνε πάντα τα μηχανάκια.

Όσο εύκολο είναι να υπεραμυνόμαστε ένα σύστημα ισχυριζόμενοι πάντα ότι οι ρυθμίσεις ήταν λάθος, ο χρήστης άπειρος κ.ο.κ.

Πάντα υπάρχει η πιθανότητα να είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές σε μια σύγκριση συνδυασμού σώματος-μηχανής, που να ξεπερνούν κάθε υποψία λάθους/απειρίας/ρυθμίσεων κτλ.

Να φταίει δηλαδή αυτός καθαυτός ο συνδυασμός σώματος-μηχανής για το απογοητευτικό για τις απαιτήσεις του χρήστη αποτέλεσμα.
 
Re: Versus

Επίσης, η μηχανή είναι αρκετά ικανή, για νσ δώσει φωτογραφίες που θα ανέβουν στην ιστοσελίδα της ομάδας, δεν ανεβαίνουν φουλ size οι φωτογραφίες εξάλλου . Αν το δούμε και ρεαλιστικά, από Α Εσκα που ήταν η ομάδα που αγωνιζόταν ο Φωτσης ως και Α2, φωτογραφιζουν για επίσημο ανέβασμα με μηχανές του 200αρικου στους αγώνες. Ακόμα και Α1 είναι πολλοί αυτοί που φωτογραφιζουν με 5d mk ii και πληρώνονται. Εδώ υπάρχει φωτογράφος με Fuji που καλύπτει όλα τα ματς της Armani Milano στο πρωτάθλημα και στην Ευρωλιγκα,του οποίου οι φωτογραφίες είναι εξαιρετικής ποιότητας. Στο μπάσκετ τέλος η καλύτερη θέση είναι κάτω από το καλάθι. Εννοείται η Canon είναι ιδανικότερη λύση από em1, δε σημαίνει όμως ότι δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου με κατωτερες μηχανές. Εκτός και αν γίναμε όλοι φωτορεπόρτερ των ny times και Reuters.
 
Re: Versus

Simone Lucarelli λέγεται νομίζω. Έχει πολλές στο Facebook και στο site. Ποσταρει συνέχεια παντού από τα παιχνίδια της Αρμάνι. Τώρα είμαι από κινητό και δεν μπορώ να βρω το λινκ που ψάχνω
 
Re: Απάντηση: Re: Versus

To σημαντικό είναι οι απαιτήσεις του χρήστη να καλύπτονται.
Και νομίζω δεν είναι παράλογο οι απαιτήσεις να είναι σχετικά υψηλές με εξοπλισμό 3.000 ευρώ.

Το καλύτερο σώμα και τον καλύτερο ζουμ της Olympus πήρε στον αγώνα, τι άλλο να έκανε; Βλέποντας ότι αποτέλεσμα του φίλου ήταν με μεγάλη διαφορά καλύτερο, να μην απογοητευτεί; Θα τον παρηγορήσει ότι υπάρχουν επαγγελματίες που βγάζουν το ψωμί τους με κατώτερη ποιότητα, ή ότι εκεί που ανεβαίνουν οι φωτογραφίες δεν απαιτείται τόσο υψηλή ποιότητα;
 
Re: Απάντηση: Re: Versus

To σημαντικό είναι οι απαιτήσεις του χρήστη να καλύπτονται.
Και νομίζω δεν είναι παράλογο οι απαιτήσεις να είναι σχετικά υψηλές με εξοπλισμό 3.000 ευρώ.

Το καλύτερο σώμα και τον καλύτερο ζουμ της Olympus πήρε στον αγώνα, τι άλλο να έκανε; Βλέποντας ότι αποτέλεσμα του φίλου ήταν με μεγάλη διαφορά καλύτερο, να μην απογοητευτεί; Θα τον παρηγορήσει ότι υπάρχουν επαγγελματίες που βγάζουν το ψωμί τους με κατώτερη ποιότητα, ή ότι εκεί που ανεβαίνουν οι φωτογραφίες δεν απαιτείται τόσο υψηλή ποιότητα;

Αυτό σε καλύπτει; https://www.dpreview.com/forums/post/57114171

Τουλάχιστον η Olympus έχει και super tele φακό ,ενώ Fuji και Sony ,όχι